PDA

View Full Version : Welke smartphone?



dtgerald
14-04-2011, 14:00
Ik ga deze zomer mijn abbonement verlengen.Ik ben aan het zoeken welke smartphone ik ga nemen.Ik heb altijd een Nokia toestel gehad.Maar ik heb het idee dat die op het gebied van smartphones wat achter blijven.Ik twijfel tussen de i phone en de Sony Ericsson Xperia.Iemand tips?

Tony
14-04-2011, 15:05
Nadat ik een jaar of 5 enkel HTC's heb gehad (windows mobile en android) ben ik sinds november tevens in bezig van een iphone4 (zakelijk)

Ik vind de iphone4 echt een heerlijk apparaat... punt.

Niet dat Android niet fijn is.. maar de iphone werkt gewoon net ff iets lekkerder. Mogelijkheden op android zijn echter groter (je wordt minder beperkt door het operating system)

Rishi
14-04-2011, 17:28
Ik sluit mij bij Tony aan.

Zelf heb ik een HTC Desire die ik geroot heb met custom firmware en een ipod touch die gejailbreaked is. (Rooten maakt het mogelijk om extra opties van een Android toestel te activeren. Je moet bijvoorbeeld denken aan het mogelijk maken om de telefoon op een lagere cpu snelheid te laten draaien, zodat je weer batterij uitspaart) . Het mooie van Android is dat je allerlei custom firmwares op kan zetten en dergelijke nadat je je telefoon geroot hebt.
Kost wel even wat leeswerk/onderzoek maar dan heb je ook wat.


Echter heeft de Iphone op dit moment een grotere keuze aan apps en dat zal voorlopig nog wel even zo blijven. Android heeft ook wel veel apps, maar sommige apps mis ik toch bij de Android. Vroeg of laat zal Android deze achterstand wel ingehaald worden, maar op dit moment is Iphone daarin nog de leider.
In mijn opinie is het zo dat je pas echt gaat genieten van een Iphone nadat je hem gejailbreaked hebt. Jailbreaken stelt je in staat om nagenoeg alle apps van de apple store gratis te downloaden voor je Iphone.

Dus het is uiteindelijk de afweging die je moet maken, maar ik zou je zelf de Iphone adviseren.

el bastardo
14-04-2011, 17:52
Ik kan na de zomer eindelijk een nieuwe halen. Heb nu de grootste K wannabe smartphone aller tijden. De Neukia e72.

Ik twijfel vooralsnog tussen de BB Torch (de 2e komt binnenkort) en de Iphone. Heb de 3G gehad en was erg tevreden. Kan eigenlijk weinig tegenop, maar ik vind het querty toetsenbord veel fijner werken. En aangezien ik hem zakelijk erg veel gebruik, dus ook voor mailverkeer, hecht ik hier wel veel waare aan... Twijfel dus nog...

Marco (scheids)
14-04-2011, 19:08
Iphone ...

Ronald
14-04-2011, 20:22
...maar ik vind het querty toetsenbord veel fijner werken. En aangezien ik hem zakelijk erg veel gebruik, dus ook voor mailverkeer, hecht ik hier wel veel waare aan... Twijfel dus nog...
Ik heb hetzelfde als jou en om die reden voor de HTC Desire Z gekozen: het beste van 2 werelden (touchscreen + toetsenbord).

RMND
14-04-2011, 21:47
k heb de Blackberry torch..
echt super telefoontje, snel internet en nooit vastlopers zoals de meeste blackberry's?
met het touchscreen is het extra makkelijk om te navigeren in het menu, of een berichtje terug te lezen!
verder is het heel goedkoop, je hebt ping, whatsapp en msn;) dus doeidoei dure rekeningen;)

el bastardo
15-04-2011, 13:10
Ik heb hetzelfde als jou en om die reden voor de HTC Desire Z gekozen: het beste van 2 werelden (touchscreen + toetsenbord).

Torch heeft ook touchscreen... Iemand een idee wanneer de nieuwe precies komt?

DiSe
15-04-2011, 16:50
Ik kan na de zomer eindelijk een nieuwe halen. Heb nu de grootste K wannabe smartphone aller tijden. De Neukia e72.

Ik twijfel vooralsnog tussen de BB Torch (de 2e komt binnenkort) en de Iphone. Heb de 3G gehad en was erg tevreden. Kan eigenlijk weinig tegenop, maar ik vind het querty toetsenbord veel fijner werken. En aangezien ik hem zakelijk erg veel gebruik, dus ook voor mailverkeer, hecht ik hier wel veel waare aan... Twijfel dus nog...

IK heb ook Nokia E72. Was er op zich tevreden over, met name ook door het qwerty toetsenbord.... Heb echter sinds een paar weken problemen met m'n mail exchange verkeer... Ben sinds eind januari geswitches van KPN naar Vodafone (omdat bereik in huis van KPN slecht was), nu lees ik op internetfora dat problemen met mail exchange en de synchronisatie daarvan bij een E72 met Vodafone veel vaker voorkomt..... Heb jij zelfde ervaring?

el bastardo
15-04-2011, 19:52
IK heb ook Nokia E72. Was er op zich tevreden over, met name ook door het qwerty toetsenbord.... Heb echter sinds een paar weken problemen met m'n mail exchange verkeer... Ben sinds eind januari geswitches van KPN naar Vodafone (omdat bereik in huis van KPN slecht was), nu lees ik op internetfora dat problemen met mail exchange en de synchronisatie daarvan bij een E72 met Vodafone veel vaker voorkomt..... Heb jij zelfde ervaring?

Yep, dat is idd vooral de reden dat ik ervan af wil. Ik heb het bij KPN. ALS de neukia zou doen wat ie zou moeten doen, dan zou ik zeer tevreden zijn geweest. Hij hangt echter continue, en vooral de mail exchange is idd een ramp. Enige wat je dan kunt doen is rebooten de handel. Daarna doet ie het weer voor een dag ofzo... Ben blij als mn abo voorbij is!

ARMENIA
15-04-2011, 20:18
kpn heeft het beste netwerk van nl.. lijkt me sterk dat dit opgelost wordt door over te gaan naar vodafone.. minder bereik juist.. of je moet ergens in een dorp wonen, dan zou het kunnen.. over het algemeen heeft kpn het beste bereik van alle providers over nl.

Peter0711
15-04-2011, 20:20
Heeft KPN nogsteeds onbeperkt internet?

K-1sunstarr
16-04-2011, 15:49
Ik heb bijna alle serie van Nokia al gehad, geen problemen mee gehad tot de laatste serie de N97.
Wat een ramp qua gebruik vriendelijkheid, daarbij liep het constant vast. En dat voor een duur smartphone, moet niet kunnen.
Ik volgde de afgelopen jaren de iphone's, heb uit eindelijk vorig de knop doorgehakt en de iphone4 zakelijk aangeschaft.
De wereld gaat voor je open, zo gebruikt vriendelijk niet normaal. Even een klein voorbeeld: tijdens vergadering of in een ruimte waar je smartphone moet uitzetten of op trillen moet zetten. Met een simpel schuifknopje hebben ze dat bij de iphone opgelost.
Het zelfde geld ook voor de Apple laptops, geen vast lopertjes, geen conflicten en vooral geen virussen.
Alhoewel ik wel moet toekennen dat het voor de virus ontwikkelaars niet zo interessant zijn om virussen te ontwikkelen voor de Apple besturing, daar niet zoveel computers over de hele wereld zijn vergeleken met de Windows besturing.
Mijn volgende laptop wordt een Apple, is wel wat duurde dan Windows maar je krijgt wel wat voor terug.

ARMENIA
16-04-2011, 15:54
weet ik niet, telfort wel..