PDA

View Full Version : Utrecht 2 dagen worstelhoofdstad van de wereld



Robbie
22-04-2011, 23:42
Utrecht 2 dagen worstelhoofdstad van de wereld

Op 23 en 24 april 2011 vindt in Utrecht een editie plaats van het Paastoernooi, het grootste jeugdworstel-toernooi ter wereld. Aan het evenement doen meer dan 500 deelnemers mee uit 18 landen. Worstelvereniging De Halter organiseert dit jaarlijks terugkerende toernooi voor de 41 keer op rij in sporthal De Vechtsebanen, Mississippidreef 151 te Utrecht. * Minister van VWS Edith Schippers verricht de openingshandeling van het toernooi op zaterdag 23 april om 10.00 uur.

Tijdens het toernooi wordt er in verschillende gewichtsklassen geworsteld, door zowel jongens als dames. In de leeftijdscategorie 8-20 jaar zullen de jongens worstelen in de Grieks-Romeinse stijl. De dames worstelen in de leeftijdscategorie 10-25 jaar in de Vrije stijl.

Vrijwel alle Europese, mondiale en Olympische worstelkampioenen hebben in hun verleden aan het Utrechtse toernooi deelgenomen. Het mag daarom met recht het ‘toernooi der kampioenen’ worden genoemd. (foto’s Picasa Web Albums - UKV De Halter - Paastoernooi ... (https://picasaweb.google.com/U.K.V.DeHalter/Paastoernooi3AprilFotograafVanBergen#))

Uit Nederland zal bij de dames onder andere Jessica Blaszka deelnemen. Het NOC*NSF heeft worstelaarster Jessica Blaszka de High Potentialstatus (HP-status) gegeven en ziet in Blaszka een serieuze medaillekandidate op de Olympische Spelen van 2012 in Londen. Bij de jongens is Joey Lubbers een van de deelnemers. Joey was in 2009 winnaar van het toernooi.

Op zaterdag wordt er geworsteld van 10.00 tot 20.00 uur, op zondag van 09.00 tot 17.00 uur.
De finales vinden plaats op zondag vanaf 12.00 uur.

stefan
23-04-2011, 08:36
Nice!

malle eppie
23-04-2011, 11:06
oud oud al weer 26 jaar geleden dat ik daar onder de ogen van mijn ouders fam en vrienden werd af gedroogt door zoon witte oostblokker :twak:

Gilaiir
23-04-2011, 12:15
oud oud al weer 26 jaar geleden dat ik daar onder de ogen van mijn ouders fam en vrienden werd af gedroogt door zoon witte oostblokker :twak:

zijn er geen donkere oostblokkers?
alsof alleen oostblokkers wit zijn.

lopez86
23-04-2011, 12:24
zijn er geen donkere oostblokkers?
alsof alleen oostblokkers wit zijn.

Blijf lekker ontopic wil je :confused:

Hoe dan ook, het paastoernooi is hét evenement voor de jeugd om zich te meten met de rest van Europa, het deelnemersveld is heel erg sterk met landen als Rusland en Amerika.
In Nederland hebben we dit toernooi een aantal keer gewonnnen, o.a. Lesley Heesakkers.
Jammer dat er op dit moment te weinig doorgroei is vanaf de 16 plus.

Gilaiir
23-04-2011, 13:15
Blijf lekker ontopic wil je :confused:

Hoe dan ook, het paastoernooi is hét evenement voor de jeugd om zich te meten met de rest van Europa, het deelnemersveld is heel erg sterk met landen als Rusland en Amerika.
In Nederland hebben we dit toernooi een aantal keer gewonnnen, o.a. Lesley Heesakkers.
Jammer dat er op dit moment te weinig doorgroei is vanaf de 16 plus.

hehe sorry, ik moest het zeggen, vond het een beetje stom klinken net als bijvoorbeeld een zwarte afrikaan ;)

Ontopic:

Vind het wel jammer dat de dames alleen vrije stijl hebben, vind dat persoonlijker toch wat leuker om te zien. (meschien is het daarom wel alleen bij de vrouwtjes... als je snapt wat ik bedoel ;D)

wrestler_nl
23-04-2011, 17:12
Vette evenement!
5 jaar geleden voor het laatst meegedaan!