PDA

View Full Version : Ik (40+) zoek 'n Jiu Jitsu (incl. fullcontact sparren) -school



Witte Haai
23-04-2011, 17:52
Hallo allmaal,

Ik verwacht dit jaar naar Amsterdam te verhuizen. En nu ben ik nog op zoek naar een vechtsport met zowel Jiu Jitsu-technieken als fullcontact karate training.

M'n budo-ervaring;
- Jiu Jitsu: Ik heb ervaren hoe effectief dat is. En daarvan weet ik dat je klemtechnieken niet fullcontact mag/kunt uitvoeren. Wat ik echter miste was het fullcontact sparren. En ook conditioneel werd ik - bij die school tenminste - lang niet zo uitgedaagd als bij Kyokushin karate.

- Kyokushin karate fullcontact: Mooie vechtsport! En velen vinden de hele Kyokushin-discipline en -ettiquette maar een gedoe; ik vind het een belangrijke toevoeging (en het houdt de 'schreeuwers' ook weg). Jammer alleen dat de vechtsport geen klemtechieken en wapen-overnames kent.

Nu adviseren jullie mij mogelijk MMA te gaan doen. Maar nou ben ik 43 jaar, en ik liet me adviseren na m'n 40e geen klappen meer op m'n hoofd te moeten krijgen. Omdat de hersenen kwetsbaarder worden. Kortom weten jullie een adres waar er les wordt gegeven in Jiu Jitsu, waar ook (liefst wekelijks) tijd aan fullcontact sparren (*) wordt besteed?

Natuurlijk kan ik ook Jiu Jitsu èn Kyokushin karate naast elkaar gaan trainen. Maar 1 vechtsport, naast m'n conditiesport borstcrawl-zwemmen vind ik wel genoeg. Dat borstcrawl-zwemmen is voor mij wel een redelijke 'verslaving'. Vandaar m'n avatar; wat een kleine hint in die richting is ;).

(*) Fullcontact sparren á la Kyokushin, waarbij je dus niet op het hoofd mag slaan.

Bij voorbaat dank voor de antwoorden.

tapion
23-04-2011, 17:58
Je zou eens kunnen kijken voor een Sanda school ofzo

Briant
23-04-2011, 18:07
Bij kyokushin mag je wel op het hoofd trappen, lijkt me ook niet echt prettig.

Je zou op de JBN site moeten kijken waar ze Jiu Jitsu geven. Het verschilt per school wel of er gespard wordt of niet, je zou gewoon even langs moeten gaan.

Je kan ook denken aan een sport als Judo of Braziliaans Jiu jitsu, waar je dan wel niet mag slaan, maar in elke training zijn er intensieve sparringssessies waarbij er gegooid, gepositioneerd en geklemd/wurgd wordt.

Anderson
23-04-2011, 19:55
Is maar 1 gym in Amsterdam die dat heeft Vos gym wordt Savate gegeven lijkt erg veel op Full Contact en
Jiu Jitsu wordt er gegeven.


http://www.vos-gym.nl/lessen-tarieven.php

no1983
23-04-2011, 20:18
anders moet je even checken of Protectinvest.com - FOR SALE (http://www.protectinvest.com) wat voor je is...

basblue
23-04-2011, 21:04
Allereerst goed dat je lekker blijft trainen!
Wat dacht je van shootboxing? Net al kickboksen, maar met staande subs.
Toppers als Andy souwer en buakaw zijn er ver mee gekomen.
Anders toch Mma. Op recreantenniveau kan je je lekker uitleven en je hoeft je niet t*ring laten slaan.

Succes!

redjuh
23-04-2011, 22:16
pendekar ray heeft een dikke school

Pansier
23-04-2011, 22:30
Is MMA niet wat voor je?

Tony Galento
23-04-2011, 22:54
gewoon jiu-jitsu en kyokushin beoefenen, desnoods op twee verschillende scholen.

Sportvision
24-04-2011, 16:42
BJJ gaan trainen bij Remco pardoel in A,dam, misschien dat mikes gym inderdaad ook een leuke recreantengroep thaiboksen heeft.

yas
24-04-2011, 17:46
Team Agua is ook een optie , een grote groep Braz. Jiu Jitsu liefhebbers, zowel beginners en gevorderden + recreanten/wedstrijdniveau. deze vorm van jiu jitsu staat bekend om het fullcontact sparren! Het adres is :
Marcha Fitness
Bijlmerdreef 1315
1103 TV Amsterdam
[email protected]
TEAM AGUA BRAZILIAN JIU JITSU AND GRAPPLING TEAM (http://www.teamagua.com)

Witte Haai
26-04-2011, 13:40
Hallo mensen, een hoop antwoorden... In ieder geval bedankt tot zover.

BJJ zal natuurlijk gerust effectief zijn. Maar ik heb vernomen dat de nadruk vooral op grondwerk ligt. En ik wil iets wat meer allround is. Voorlopig staan er 2 scholen op m'n lijstje:
- Budoclub413.nl: Iedere les wordt er tenminste een half uur aan sparren besteed.
- Vos-Gym.nl: Interessant dat ze daar ook zak-training hebben. En ik mag aannemen dat er in de jiu jitsu lessen toch ook op fullcontact sparren wordt getraind.
Een bezoek aan de scholen brengen moet meer duidelijkheid geven.

ijsblok
26-04-2011, 19:08
En ik mag aannemen dat er in de jiu jitsu lessen toch ook op fullcontact sparren wordt getraind.


Jiu jitsu is nooit full contact.

Pansier
26-04-2011, 19:16
Jiu jitsu is nooit full contact.

Met uitzondering van het schrikkeljaar.

marcelt
26-04-2011, 19:40
Vos gym recreantenles is kickboksen zonder stoten naar het hoofd wel full contact met bescherming.

Anderson
27-04-2011, 12:55
Er wordt ook Savate gegeven, Vos gym was een van de eerste in Amsterdam

http://www.youtube.com/watch?v=BC6ko7eVQzE

Ivan Hippolyte maakte bij z'n gevechten vaak de Savate groet. Het ziet er een beetje raar uit. Het lijkt bijna een hitler groet maar is het niet hoor.

0,47 maakt Hippolyte de groet

http://www.youtube.com/watch?v=hAtcnk4iRKs&feature=related

Octavius
29-05-2011, 21:27
Dat is geen Savate groet hoor! :P

basblue
29-05-2011, 21:47
Hallo mensen, een hoop antwoorden... In ieder geval bedankt tot zover.

BJJ zal natuurlijk gerust effectief zijn. Maar ik heb vernomen dat de nadruk vooral op grondwerk ligt. En ik wil iets wat meer allround is. Voorlopig staan er 2 scholen op m'n lijstje:
- Budoclub413.nl: Iedere les wordt er tenminste een half uur aan sparren besteed.
- Vos-Gym.nl: Interessant dat ze daar ook zak-training hebben. En ik mag aannemen dat er in de jiu jitsu lessen toch ook op fullcontact sparren wordt getraind.
Een bezoek aan de scholen brengen moet meer duidelijkheid geven.

Bij Vos geeft Maxim les van BJJ Purmerend. Bruine bander onder Rickson Gracie. Maar ook Mma veteraan.

Budokan
29-05-2011, 22:05
Jiu jitsu is nooit full contact.

2x, zoek eens naar een goede JJ school die ook bij het fightingdeel in de prijzen eindigt. Den Edel in Gouda is de topper, daar zit ook de bondscoach.

goro
30-05-2011, 13:33
Ik train ook kyokushin en bjj. Gewoon combineren in 2 sportscholen idd.