PDA

View Full Version : UFC requests monitors for judges.



Zolja
26-04-2011, 23:15
Marc Ratner, the UFC's Vice President of Regulatory Affairs, informed MMA Fighting that the organization has formally submitted a request to the Nevada State Athletic Commission to install monitors as a backup viewing option for the judges assigned to score the bouts at UFC 130.
"I've emailed [NSAC Executive Director] Keith [Kizer] and asked him to put the request on the next agenda. We believe these monitors will be another look to help with the judges," Ratner wrote via e-mail.


Wat denken jullie zal dit helpen met het beter beoordelen van een gevecht?


Denk zelf dat het wel een steentje kan bijdragen. Maar ben nog altijd van mening dat ze zelf ook een beetje MMA moeten beoefenen om het volledig te begrijpen.

wrestler_nl
27-04-2011, 00:03
Ik denk dat het misschien wel kan helpen maar ook ik denk dat de judges (tenminste) moeten trainen

Marco (scheids)
27-04-2011, 09:32
Gaat 100% helpen!! Je ziet het namelijk als jury dan altijd van de beste/goede kant! En zonder monitor zie je het maar vanuit 1 vieuw!

Fyodor
27-04-2011, 09:37
Eigenlijk is het gewoon raar dat het nog niet gebeurde toch?

joost
27-04-2011, 10:21
Dan kun je als judge ook lekker thuis blijven, laten we gewoon een sms vote erin gooien van wie gewonnen heeft! :P lol

nee, ik denk dat het een serieuze verbetering is! Komt ook weer ten goede van Dana's bloeddruk

Gilaiir
27-04-2011, 11:37
Dit gaat zeker helpen! soms zie je zo een rare uitslagen...

steftheboxer
27-04-2011, 11:53
Ik vindt dit eigenlijk best wel groot nieuws. Ben alleen benieuwd hoe ze het gaan gebruiken? Bekijken de juryleden de wedstrijd via de monitor of kunnen ze deze in de pauze gebruiken als hulpmiddel?

Marco (scheids)
27-04-2011, 12:07
Ik vindt dit eigenlijk best wel groot nieuws. Ben alleen benieuwd hoe ze het gaan gebruiken? Bekijken de juryleden de wedstrijd via de monitor of kunnen ze deze in de pauze gebruiken als hulpmiddel?

Tijdens de wedstrijd, wij hebben het bij de M-1 show in Hilversum ook wel eens gedaan, en als je even geen goed beeld hebt (om wat voor reden dan ook) dan kun je direct op de monitor kijken hoe de positie is.

steftheboxer
27-04-2011, 16:35
Tijdens de wedstrijd, wij hebben het bij de M-1 show in Hilversum ook wel eens gedaan, en als je even geen goed beeld hebt (om wat voor reden dan ook) dan kun je direct op de monitor kijken hoe de positie is.

Ok, ik zeg goede ontwikkeling voor de sport, wel kut voor Leonard Garcia ;-)

Zolja
27-04-2011, 18:29
... Komt ook weer ten goede van Dana's bloeddruk

Hahah idd dat ook nog:P

lepel
27-04-2011, 18:50
Ik denk dat het weinig tot zeer weinig verschil gaat maken (maar dat hangt een beetje van wat en hoe ze dingen dan te zien kunnen krijgen)..

Ik denk eerder dat ze de manier waarop de score word "berekend" moet veranderen en zolang er mensen in de jury zitten die takedowns (waar geenszins de intentie tot GnP of een submission is) hoog scoren, en dat je dan nog steeds dubieuze uitslagen krijgt. als voorbeeld het gevecht van Mousasi vs Jardin(e), waar je met of zonder monitor volgens mij toch duidelijk kon zien dat een draw niet de goede uitslag was....

Ik vraag me ook af of de judges niet gewoon op de vele monitors in het stadion kunnen kijken? doe ik ook zodra ze naar de grond gaan.

ach ja ik zal het maar zien als een stap in de goede richting, maar blijf erbij dat er gewoon mensen in de jury moeten zitten die ervaring in de sport hebben of hebben aangetoond dat ze er verstand van hebben..

Ronald
27-04-2011, 19:34
Ik denk eerder dat ze de manier waarop de score word "berekend" moet veranderen en zolang er mensen in de jury zitten die takedowns (waar geenszins de intentie tot GnP of een submission is) hoog scoren, en dat je dan nog steeds dubieuze uitslagen krijgt. als voorbeeld het gevecht van Mousasi vs Jardin(e), waar je met of zonder monitor volgens mij toch duidelijk kon zien dat een draw niet de goede uitslag was....
Dat is dan wel weer grappig, ik vond het juist heel apart dat de commentatoren in het geval van Mousasi vs Jardine, zelfs met hun monitor voor de neus nog niet konden zien dat dit toch echt gewoon een draw was ;)

Maar op zich denk ik inderdaad dat een monitor niet zo heel veel uit zal maken als het om de jurering gaat. Het probleem is volgens mij namelijk niet dat ze het niet kunnen zien, maar dat ze niet weten waar ze naar kijken. Het dan 2 of 3 keer opnieuw zien zal je dan niet veel helpen. Belangrijkste is denk ik als eerste om er kundige mensen neer te zetten. Als je die vervolgens een monitor geeft, dan hebben ze er ook nog wat aan.

Hoek
27-04-2011, 19:41
Onvrede over beslissingen komt veel vaker door onenigheid over de scoringscriteria dan door gebrekkige waarneming.
Daarnaast zorgen meer monitoren niet direct voor betere waarneming.

Marco (scheids)
27-04-2011, 19:53
Ben t niet met je eens Ronald,

Als er bv een guillotine-choke wordt aangezet en ik zie dat niet als jury omdat dat aan de andere kant van mij is, dan loopt de vechter dus de kans (bij mij) dat hij zn "submission attempt/effort to finish the fight" (wat de hoogste waardering is in het mma) misloopt. Tenzij de scheidsrechter het aangeeft (zijn we overgens nu bij M-1 / IMA wel mee begonnen) dat de klem goed zit !
Heeft de jury in dat geval een monitor voor zn neus, dan ziet hij dat de klem goed zit en moet ie dat meenemen in zn jurering!

De jury ziet gewoon de ruwe beelden die je ook op een video/tv later terug ziet. Hij heeft het niet om te kijken of er bv een take down goed wordt uitgevoerd, dat is kennis wat elke jurylid moet hebben, anders heb je daar nergens wat te zoeken.

Marco (scheids)
27-04-2011, 19:57
Onvrede over beslissingen komt veel vaker door onenigheid over de scoringscriteria dan door gebrekkige waarneming.
Het is toch vooraf bekent bij de organisatie wat de scoringscriteria zijn?


Daarnaast zorgen meer monitoren niet direct voor betere waarneming.
Toch wel .... zie hierboven een mooi voorbeeld, ervanuitgaande dat een subm attempt / effort to finish the fight de hoogste scoringswaardering heeft.

Marco (scheids)
27-04-2011, 19:57
Leuke discussie overgens !

Ronald
27-04-2011, 22:55
Als er bv een guillotine-choke wordt aangezet...
Zo'n jurylid moet wel weten wat een guillotine choke is. Als je dat niet weet kun je er meerdere keren naar kijken, maar dan zie je nog steeds niets. Ik weet wel dat ik nu enigszins overdrijf/uitvergroot, maar dat is wat ik er mee bedoel te zeggen. Het probleem wat er nu speelt is niet dat ze het niet kunnen zien maar dat ze schijnbaar niet weten waar ze naar kijken.

remco pardoel
28-04-2011, 00:17
Ze moeten gewoon mensen zoals mij inhuren
:)

lepel
28-04-2011, 15:41
Ze moeten gewoon mensen zoals mij inhuren
:)

ik stem voor.. nog twee te gaan :D

Leventdepevent
28-04-2011, 15:43
Ze moeten gewoon mensen zoals mij inhuren
:)

haha om achter die monitor te zitten? ;)

Zolja
28-04-2011, 19:56
Ik las laatst ergens dat Ricardo Almeida nu die gestopt is met vechten. Is begonnen als een judge. Hopen dat er meer zijn voorbeeld gaan volgen.. (http://www.mmaplayground.com/forums/topic46093-1.html#)