PDA

View Full Version : Mixfight.nl in gesprek met Lena Buytendijk



payap
27-04-2011, 23:47
INTERVIEW LENA BUYTENDIJK

Interview: Payap
Foto's: Payap en archief Lena Buytendijk


A.s. zondag staat de 30-jarige Lena Buytendijk voor de grootste uitdaging uit haar carrière. Dan zal zij op het Next Generation Warriors 5 gala in Sportcentrum De Galgenwaard te Utrecht aantreden tegen Germaine “The Iron Lady” de Randamie, de beste vrouwelijke kickbokser ter wereld die na 45 partijen nog steeds ongeslagen is.

In deze partij is de ongeslagen Germaine de favoriet en Lena de underdog. Maar juist dat maakt een type vechtster als Lena extra gevaarlijk. Met een vechtersmentaliteit die bv ook een Bob Schreiber heeft, met andere woorden niet zeuren maar knokken tot je er bij neervalt, kan er maar zo van alles gebeuren in die 5 x 3 minuten in de ring.

Zal Germaine haar ongeslagen status wederom handhaven of zal Lena Buytendijk de hegemonie van The Iron Lady doorbreken? Zoals ooit gebeurde bij partijen als Mosab Amrani vs Anuwat Kaewsamrit, Amir Zeyada vs Tyrone Spong, Fabricio Werdum vs Fedor Emelianenko of Jan Wessels vs Rob Kaman?

http://i577.photobucket.com/albums/ss220/MixfightReporters/i5.jpg


Mixfight.nl sprak met Lena Buytendijk over haar komende partij van a.s. zondag tegen Germaine de Randamie.


Lena, hoe ben je met het kickboksen en MMA in aanraking gekomen?

Na diverse sporten te hebben beoefend ben ik in het kickboksen gerold, eerst voor de lol maar het werd steeds serieuzer.


Wanneer was je eerste wedstrijd en hoe ging deze?

Mn eerste wedstrijd was tegen een dame die al wat ervaren was, het was vreselijk, ben de 1e ronde niet doorgekomen. Niet omdat ik niet meer wilde maar de scheids greep in, helaas. Maar mijn motivatie was groot, dit kon ik! En ik ben gaan trainen harder en meer dan ik eigenlijk aankon en hier ben ik dan! Al paar jaar A klasse.


Je traint en vecht zowel kickboksen als MMA. Heb je nog voorkeuren voor een van deze twee?

Ja, absoluut MMA, de combinatie van het staan/ grondwerk is zo mooi, zo anders qua conditie en kracht, het complete werk zal ik maar zeggen.

http://i577.photobucket.com/albums/ss220/MixfightReporters/Lena3.jpg


Wat is het wat je zo aantrekt in het deze vechtsporten?

De uitdaging en dan niet eens zozeer die van de wedstrijd maar ook het trainen opzich, elke training jezelf dwingen beter, harder en sneller te worden, je groeit er enorm van.


Heb jezelf ook voorbeelden en vechters waar je fan van bent?

Er zijn heel veel vechters die ik stuk voor stuk geweldig vind, het klinkt misschien heel cliché maar mijn voorbeeld is toch Hans Frugte. Zijn mentaliteit en het vermogen om alles zo goed over te brengen op zijn leerlingen vind ik fantastisch. Waar ik nu ben heb ik aan hem te danken.

Je traint en komt uit voor sportschool Complxx uit Heerenveen. En niet alleen dat, je bent samen met Hans Frugte ook eigenaar van deze sportschool. Hoe ben je er toe gekomen een eigen sportschool te beginnen en kun je wat over Complxx vertellen? En ook over de combinatie met de tattoo shop die erin zit?

Op een dag wilde ik een tattoo laten zetten en daar was Hans. Tijdens het tatoeëren kregen we het over trainen en Hans vertelde dat hij les gaf in kickboksen en MMA. Heel toevallig had ik net een paar lessen gehad en het klikte meteen tussen ons. Ik ben vanaf dat moment bij Hans gaan trainen en het duurde niet lang voor we samen woonden. Hans heeft 13 jaar lang een sportschool gehad en was lang daarvoor al tatoeëerder en hij was op zoek naar een nieuwe locatie. Samen zijn we gaan zoeken en hebben we de ideale locatie gevonden om deze twee samen te voegen. Dus overdag tatoeëren en s’avonds les geven/trainen van diverse ploegen, heel gezellig altijd. Het tatoeëren is echt een heel apart vak en aangezien ik niet bepaald creatief ben (tekentechnisch gezien dan) laat ik dit aan Hans over hahaha. Wel fungeer ik als floormanager, waarbij je moet denken aan het adviseren en inboeken van afspraken e.d.


Je hebt je eigen in een serie wedstrijden naar de A-klasse gevochten en 1 mei a.s. sta je tegen niemand minder dan Germaine de Randamie. Wat zijn voor jou de bijzondere momenten geweest in je carrière tot nu toe?

Het moment dat ik het toch tot in de A-Klasse heb weten te schoppen was voor mij een heel bijzonder moment, terug kijkend op de 1e wedstrijd die ik nooit ben vergeten, en vanwege het feit dat je op een gegeven moment tegen zoveel afzeggingen van wedstrijden aanloopt waardoor je motivatie zakt, vind ik dat een mooie prestatie. Misschien zegt het sommige mensen niet veel, even geen motivatie. Maar iedere wedstrijdvechter zal begrijpen wat ik bedoel. Het is niet alleen dat je je moet opladen voor een wedstrijd maar ook alle trainingen die eraan vooraf gaan, het hele traject, soms heb je het even helemaal gehad, maar je ziet de aanhouder wint……

http://i577.photobucket.com/albums/ss220/MixfightReporters/i7.jpg


1 mei a.s. vecht je tegen Germaine de Randamie, de ongeslagen Queen of the Ring! Wat was je eerste gedachte toen je de kans kreeg om tegen haar te vechten?

Graag!!!


Hoe is deze partij tot stand gekomen om tegen Germaine te vechten?

We werden gebeld met de vraag of ik tegen Germaine wilde knokken, daar heb ik niet lang over hoeven nadenken!


De partij tegen Germaine zal over 5 x 3 minuten thaiboksen gaan. Heb jezelf voorkeuren om 5 x 3 of 3 x 3 minuten te vechten?

Nee!


Voor de partij tegen Germaine wordt je als de underdog gezien. Hoe kijk je zelf tegen deze wedstrijd aan?

Haha, ja de underdog, dat begrijp ik! Maar wie er ook had gestaan in mijn plaats maakt denk ik niet uit, ze worden allemaal als underdog gezien. Ben wel blij dat je mij deze vraag stelt, want wat de mensen van mij moeten weten is dat ik altijd knok! Meer ervaring? Geen punt. Meer kilo’s? Geen punt. Ziek? Aspirine en niet zeiken. Op het laatste moment aanpassingen van regels? Toe maar ….. Lena knokt! Hoe dan ook. Okee, dat resulteert wel eens in een verliespartij, maar dat heb ik nog altijd 10 x liever dan dat ik afzeg, of zoals ik de laatste tijd veel meemaak, dat er op safe wordt gespeeld. Daarmee bedoel ik: als ik denk dat ik niet kan winnen dan doe ik het niet. Daar heb ik een hekel aan! Ben tot 2 keer toe door de nummer 1 MMA vrouw Marloes Coenen uitgedaagd. Tot 2 keer toe met maar 4 weken voorbereiding tot het gala (ja mooi op tijd, maar ik zeg geen nee) en ze heeft tot 2 keer toe vanwege zeer onduidelijke redenen afgewezen daags voor het gala. Dus Underdog, ja! Maar ik maak er wel degelijk een spektakel van! Ik knok omdat ik dat wil, omdat ik het kan, en omdat het mij niet uitmaakt tegen wie! En in tegenstelling tot sommige anderen zijn mijn woorden oprecht!!! Germaine ik ben er klaar voor!!!

http://i577.photobucket.com/albums/ss220/MixfightReporters/Lena2.jpg


Heb je nog vechters tegen wie je nog graag zou willen vechten?

Als ik maar een partij heb dan maakt het mij niet uit.


Heb je nog een boodschap voor de lezers?

Ja, kom zeker kijken in Utrecht 1 mei, spektakel gegarandeerd! Hans, trainingsmaatjes en iedereen die mij steunt bedankt!
Never give up!!! En what goes around comes around!

http://i577.photobucket.com/albums/ss220/MixfightReporters/poster.jpg

Leventdepevent
28-04-2011, 00:11
thanks payap...ben benieuwd hoe ze het gaat doen

Richelieu
28-04-2011, 08:39
Nog een paar dagen voordat het losbarst in Utrecht.

ijsblok
28-04-2011, 17:55
ben benieuwd hoe ze t gaat doen. mooi interview!

D1987
28-04-2011, 21:14
Wat een kerel

MMAFAN-1122
29-04-2011, 09:50
Ik denk dat ze het op karakter toch 5 ronden weet vol te houden, maar de winst gaat natuurlijk naar Germaine!!

smike
29-04-2011, 14:33
Ik kan die instelling die zij heeft alleen maar waarderen!

Overigens nog een flinke sfeer naar Marloes dat die om onduidelijke redenen haar afzegd.
Vindt dat ook wel een mooie mma partij.

SDMbox
30-04-2011, 16:21
Gewoon Doen Lena !!!


Mooie Foto's zijn het .......

SDMbox !!!!

Queen Team
01-05-2011, 00:57
Wordt een hele mooi Thaiboks partij! Ben benieuwd wie gaat winnen!

Hier vind je een artikel over de aanstaande wedstrijd van deze beide MMA en kickboks dames (http://queenofthering.securearea.eu/nieuws-over-ringsporten-&-over-kickboksspullen,-bokshandschoenen,-BodyCombat-kleding-en-Bkick-of-KickFun-artikelen), maar dan wat meer belicht vanaf de kant van Germaine de Randamie

payap
01-05-2011, 12:09
Thanx voor de link.

Kan niet wachten of straks de partij live te kunnen bewonderen.

D1987
02-05-2011, 01:52
Wie heeft er nou gewonnen?

Dragon Tail
02-05-2011, 12:19
Ik kan die instelling die zij heeft alleen maar waarderen!

Overigens nog een flinke sfeer naar Marloes dat die om onduidelijke redenen haar afzegd.
Vindt dat ook wel een mooie mma partij.

Wanneer en waarom was dat dan? Ik heb daar hier niets over kunnen vinden (welke topic?)?
Daar moeten de GG insiders Mischa en Jamilla toch meer van weten? Kunnen die daar iets over zeggen, want lijkt me niet dat Marloes zomaar afzegt en dat 2x tegen Lena die er hard voor getraind heeft.

ijsblok
02-05-2011, 23:15
ze zouden tegen elkaar staan op de world series in amsterdam