PDA

View Full Version : Rickson Gracie Seminar...



Silat
29-04-2011, 20:34
Ik heb zojuist vernomen dat er een Seminar zal plaats vinden met niemand minder dan Rickson Gracie.

Purmerend of Den Bosch 22 mei 2011.
Kosten € 100,-

Voor de die hards, check ff rond voor verdere info.

Ik heb verder geen gegevens.
Sorry.


Veel plezier!

no1983
29-04-2011, 22:47
woooo is dit 100% ??? please more info...

sprAe
30-04-2011, 00:16
En moet je ook lid zijn/worden van zijn federatie?

ijsblok
30-04-2011, 13:22
Kosten € 100,-


geen interesse

XanaduNL
30-04-2011, 13:54
Hij heeft weer geld nodig? :p

Briant
30-04-2011, 14:35
geen interesse

Ik begrijp waar je vandaan komt, ik heb het er zelf ook niet voor over. Ben student en woon op mezelf. Maar er zijn mensen zat die het er wel voor over hebben en ja als je het kan vragen moet je het ook doen he... althans zo denken zakelijke mensen.

carlsson
30-04-2011, 16:20
je zegt het al zakelijke mensen, kennis moet uit het hart komen en niet puur om geld te verdienen.Rickson heeft daarom ook niet meer gevochten omdat ie elke keer te veel geld vraagt.En gelukkig lopen er genoeg top level leraren rond die mensen bjj leren vanuit hun hart en niet alleen maar om er beter van te worden.maar ok het blijft natuurlijk wel Rickson

BJJCORE
30-04-2011, 23:04
.... get real 100 euro is dat gelijk voor 4 dagen ofzo. Alsof je na 1 seminar gelijk 5 jaar voor ligt op de rest. But than again...iedereen moet het voor zichzelf weten natuurlijk. Dit heeft puur te maken of je het er voor over hebt. Maar een seminar van Ze Marcello, Dudu en noem maar op die regelmatig in Nederland zijn, geven net zo goed een uitstekend seminar voor minder geld. Ik hoop in ieder geval voor degene die gaan dat ze een topdag hebben...;)

cholitzu
30-04-2011, 23:33
.... get real 100 euro is dat gelijk voor 4 dagen ofzo. Alsof je na 1 seminar gelijk 5 jaar voor ligt op de rest. But than again...iedereen moet het voor zichzelf weten natuurlijk. Dit heeft puur te maken of je het er voor over hebt. Maar een seminar van Ze Marcello, Dudu en noem maar op die regelmatig in Nederland zijn, geven net zo goed een uitstekend seminar voor minder geld. Ik hoop in ieder geval voor degene die gaan dat ze een topdag hebben...;)

Ee aantal jaar geleden een seminair gevolgd van Margarida, toen koste het seminar ook iets van 80 euro maar voor 2 dagen per dag was het dan 50 euro ofzo. Maar goed dit is wel Rickson.

Leventdepevent
01-05-2011, 00:45
zou hem alleen ff willen ontmoeten eigenlijk

ijsblok
01-05-2011, 11:18
Ik begrijp waar je vandaan komt, ik heb het er zelf ook niet voor over. Ben student en woon op mezelf. Maar er zijn mensen zat die het er wel voor over hebben en ja als je het kan vragen moet je het ook doen he... althans zo denken zakelijke mensen.

nee ja, je hebt gelijk natuurlijk. Van mij mag hij vragen wat hij wil, en als er mensen zijn die het er voor over hebben heeft hij nog gelijk ook. Maar persoonlijk vind ik het veels te duur en is er geen haar op mīn hoofd die er aan denkt er heen te gaan.

joost
01-05-2011, 14:25
Een hele vette kans hoor om van zo'n legend les te krijgen... maar 100 euro is echt een dealbreaker

Briant
01-05-2011, 14:49
nee ja, je hebt gelijk natuurlijk. Van mij mag hij vragen wat hij wil, en als er mensen zijn die het er voor over hebben heeft hij nog gelijk ook. Maar persoonlijk vind ik het veels te duur en is er geen haar op mīn hoofd die er aan denkt er heen te gaan.

Aan de andere kant als je liefde voor de sport hebt en het graag op anderen wil overdragen kun je voor 20 euro makkelijk je kosten van de trip er uit halen en hou je nog over ook.

Maar ja, het is ze vrij om er voor te vragen wat ze willen en voor ons is het vrij om hier wel of niet op in te gaan.

carlsson
01-05-2011, 17:50
x2

ijsblok
01-05-2011, 19:26
Aan de andere kant als je liefde voor de sport hebt en het graag op anderen wil overdragen kun je voor 20 euro makkelijk je kosten van de trip er uit halen en hou je nog over ook.



dit kan ik niet helemaal volgen?

Briant
01-05-2011, 19:51
dit kan ik niet helemaal volgen?

Dat het geen 100 euro hoeft te kosten. Als het 20 zou zijn (wat een normale prijs is gemiddeld genomen), zouden er meer mensen komen en financieel gezien zal die er ook niet slechter op worden. Ik vraag me af wat het doel is van een seminar van 100 euro, geld verdienen of de liefde voor de sport over brengen op zo veel mogelijk mensen... nou ja eigenlijk vraag ik het me niet af ik weet het antwoord wel...

Christophe
01-05-2011, 23:44
Toen ik afgelopen jaar voor de Masters in Rio was, gaf Rickson er ook 2 dagen een seminar en als ik me niet vergis was de kost ook iets van een $100 USD PER DAG!!! Klein detail, ik denk dat er zo'n 150+ deelnemers waren (per dag) en ze hebben zelfs een extra dag ingelast wegens het succes. Ik ben - voornamelijk omwille van de prijs - niet gegaan, maar ik snap de mensen die wel gaan best. Het is een beetje een "meet and greet" met een levende legende, en daar hebben veel mensen waarschijnlijk nog meer voor over dan "slechts" $100 USD.

Trouwens, ik denk dat het seminar hier nooit op 150 man of meer moet rekenen, dus het is zowiezo een betere deal dan hetzelfde seminar in de US of Brazilië. ;)

CanisLupus
02-05-2011, 15:51
Is hier al meer over bekend? Ik zou namelijk graag naar zijn seminar gaan.

appelsap
02-05-2011, 18:27
het hangt allemaal een beetje van je perspectief af. Hier in de VS betaalt men USD 100 voor een uurtje privetraining met een redelijke zwarte bander..... Denk dat we in NL een beetje verwend zijn met de kosten van les in vechtsport.
Ik heb jaren onder Hippo en Hoost getraind voor max Euro 50 per maand......
Hier betaal je voor een beetje sportschool makkelijk 200.
Heeft dus een beetje te maken met verschil in perceptie en gebruik.
Ik zou het er niet voor over hebben, omdat ik denk dat de beste technieken uit de seminar wel weer via via bij me terig komen door met mensen te trainen die er wel zijn geweest, maar kanme goed voorstellen dat het voor sommige heel interessant kan zij.
Snap bij Rickson alleen nooit dat gedoe met lid worden van zijn eigen federatie en dat soort grappen.

Silat
03-05-2011, 00:56
In Nederland betaal je gemiddeld ook € 50,- per uur voor een PT.

DarkT
03-05-2011, 08:29
Is er al wat meer over bekent zoals locatie, tijdstip en of je lid moet worden van zijn federatie?.
Is er misschien een website waarop deze seminar wordt aangekondigd?

basblue
03-05-2011, 18:05
Ik zag op Rickson Gracie Seminar | (http://www.bjj-purmerend.nl/news/rickson-gracie-seminar/) dat het seminar 3 uur duurt. Je moet dus wel lid zijn van de club van rickson.

Ik ga er heen. 100 euro is best prijzig, maar heb het er wel voor over. Uit het bericht op bij Purmerend maak ik op dat rickson op verzoek naar nl komt. Dan zal hij zijn ticket en verblijf er wel uit willen hebben. Daarnaast is hij wel een legende. En voor een kaartje naar een concert van THE eagles, Madonna, wijle Michael Jackson of David guetta betaal je ook zo 100 euro. Om maar een vergelijking te maken. 75 euro was mooi geweest.

PinPoint
03-05-2011, 19:36
Je moet wel de contributie voor 2011 volledig voldoen als je geen lid bent.......lid worden van een overkoepelende organisatie? Wat kun je hier na het seminaar nog mee?

kan BJJHolland dat wellicht toelichten hier? Waarom en wat dit nog eens extra kost.

Ik denk dat de mensen die gaan nagenoeg prive les gaan krijgen. Wat ik verwacht geen volle bak.....
Jammer hoor, want op deze manier wordt het wel erg ontoegankelijk gemaakt terwijl BJJ altijd zo'n open en 'iedereen is welkom' sport is.

CanisLupus
05-05-2011, 12:43
Jammer, dat het een Rickson Gracie members only seminar is. Ik was eigenlijk meteen enthousiast en had die 100 euro er voor over gehad :(

PinPoint
05-05-2011, 13:22
Dan word je toch lid?

staat alleen niet wat het kost!

redjuh
05-05-2011, 13:48
Ee aantal jaar geleden een seminair gevolgd van Margarida, toen koste het seminar ook iets van 80 euro maar voor 2 dagen per dag was het dan 50 euro ofzo. Maar goed dit is wel Rickson.

hmmm en margarida werd door rickson 6x in 10 minuten in een armbar gelegd

als je trouwens 100$ kan betalen ipv euro, is 't maar 67,25 euro

protput
05-05-2011, 14:15
Aaargh... 22 mei, kan ik niet. :cry2:
Die 100 Euro + lidgeld had ik anders er echt wel voor over.

Tsuki
05-05-2011, 15:01
hoeveel is dat lidgeld dan ?

basblue
05-05-2011, 22:43
Ik heb gehoord dat lidmaatschap 30 euro kost per jaar.

basblue
05-05-2011, 22:46
En vorig jaar mochten leden gratis een seminar volgen van Harold harder, zwarte bander onder rickson.

Bron: Nieuws (http://www.bjjholland.nl/index.php/nieuws)