PDA

View Full Version : Denis Avey - de man die naar Auschwitz wilde



Baske
30-04-2011, 09:44
When millions would have done anything to get out, one remarkable British soldier smuggled himself into Auschwitz to witness the horror so he could tell others the truth.

Denis Avey is a remarkable man by any measure. A courageous and determined soldier in World War II, he was captured by the Germans and imprisoned in a camp connected to the Germans' largest concentration camp, Auschwitz.

But his actions while in the camp - which he has never spoken about until now - are truly extraordinary. When millions would have done anything to get out, Mr Avey repeatedly smuggled himself into the camp.

Now 91 and living in Derbyshire, he says he wanted to witness what was going on inside and find out the truth about the gas chambers, so he could tell others. He knows he took "a hell of a chance".

Rest van het artikel (http://news.bbc.co.uk/2/hi/8382457.stm)

Ongelofelijk.

Peter0711
30-04-2011, 10:03
Thanks voor de link man! Erg intressant dit. Ga het vanavond metteen eve lezen,lijkt me erg fasinerend.

Leventdepevent
30-04-2011, 11:09
thanks man heel interessant

Pansier
30-04-2011, 11:18
Heftig... maar wel interessant!

Bagheera
30-04-2011, 13:14
Heftig... maar wel interessant!
x2

Mauro
30-04-2011, 17:12
Gokken met je leven, heftig verhaal zeg.
Ergens jammer dat deze oude generatie uitsterft,..dit soort getuigenverslagen zijn zo belangrijk voor bewustwording.
Daar kunnen de jongere generaties een hoop van leren.

Wie doet er hier aan de minuut stilte op 4 mei ?
(ikke wel)

Baske
30-04-2011, 21:31
Ik zeg eerlijk, na dit gelezen te hebben vind ik dat wel het minste wat ik voor ze kan doen, in de zin van ze te bedanken.

Pansier
30-04-2011, 23:22
Gokken met je leven, heftig verhaal zeg.
Ergens jammer dat deze oude generatie uitsterft,..dit soort getuigenverslagen zijn zo belangrijk voor bewustwording.
Daar kunnen de jongere generaties een hoop van leren.

Wie doet er hier aan de minuut stilte op 4 mei ?
(ikke wel)

Ja is inderdaad jammer, maar ik vind het goed dat deze man zijn verhaal nog doet voordat hij sterft, anders was het nooit bekend geweest! Reps voor die man.

Baske
09-05-2011, 10:33
Tijdens de minuut stilte om 8 uur zat ik in de trein. De conducteur vroeg om 2 minuten stilte omdat we in Etten-Leur stopten en dan doorgingen. Waar ik dan een enorme stronthekel aan heb zijn die typische gastjes die dan lacherig gaan doen met die 2 minuten. Ik kon ze wel afschieten die ventjes. Goed, moest er even uit :)

Mauro
09-05-2011, 10:40
Tijdens de minuut stilte om 8 uur zat ik in de trein. De conducteur vroeg om 2 minuten stilte omdat we in Etten-Leur stopten en dan doorgingen. Waar ik dan een enorme stronthekel aan heb zijn die typische gastjes die dan lacherig gaan doen met die 2 minuten. Ik kon ze wel afschieten die ventjes. Goed, moest er even uit :)
Respectloos teringvolk...

remco pardoel
09-05-2011, 12:33
wat een verhaal...

Briant
09-05-2011, 12:57
Waarom nu pas naar buiten brengen? Maar verder heel indrukwekkend idd.

bryan
09-05-2011, 22:34
compleet aftuigen..... na de 2 minuten.. dat dan weer wel

Pansier
10-05-2011, 16:49
Tijdens de minuut stilte om 8 uur zat ik in de trein. De conducteur vroeg om 2 minuten stilte omdat we in Etten-Leur stopten en dan doorgingen. Waar ik dan een enorme stronthekel aan heb zijn die typische gastjes die dan lacherig gaan doen met die 2 minuten. Ik kon ze wel afschieten die ventjes. Goed, moest er even uit :)

Zelf ben ik niet zo van die minuten stilte, omdat ik het nut er niet echt van in zie, maar ik zal me wel stil houden uit respect...

Mauro
10-05-2011, 19:55
Zelf ben ik niet zo van die minuten stilte, omdat ik het nut er niet echt van in zie, maar ik zal me wel stil houden uit respect...
Ok dan Pansier, dat wordt gewaardeerd. :thup:
Misschien ga je ooit ook het nut ervan inzien.

Pansier
10-05-2011, 20:15
Ok dan Pansier, dat wordt gewaardeerd. :thup:
Misschien ga je ooit ook het nut ervan inzien.

Ik snap dat je mensen er mee eert, maar ik ben een realist, dus ik denk dat die mensen het toch niet meemaken. Het enige nut wat ik me ervan indenk is dat het mooi is voor de nabestaanden.

MMA-Joey
11-05-2011, 11:20
Dan doe je het daar toch voor

Pansier
11-05-2011, 13:05
Dan doe je het daar toch voor

Zoals ik zei, ik hou me dan ook stil ;).

bladetrinity
12-05-2011, 00:29
Zoals ik zei, ik hou me dan ook stil ;).

Ik zie het meer als een bewustwording van de holocaust. Ik vind niet dat deze gebeurtenissen vergeten mogen worden en door 4 en 5 mei blijft het toch altijd eens per jaar actueel. Ik heb 2 jaar terug een vriend van mij verteld dat de holocaust een drankje was en hij geloofde het nog ook. Ik vind het daarom belangrijk dat iedereen hier wel even bij stil staat.

Mauro
12-05-2011, 20:09
compleet aftuigen..... na de 2 minuten.. dat dan weer wel
LOL

Mauro
12-05-2011, 20:09
Ik zie het meer als een bewustwording van de holocaust. Ik vind niet dat deze gebeurtenissen vergeten mogen worden en door 4 en 5 mei blijft het toch altijd eens per jaar actueel. Ik heb 2 jaar terug een vriend van mij verteld dat de holocaust een drankje was en hij geloofde het nog ook. Ik vind het daarom belangrijk dat iedereen hier wel even bij stil staat.

Amen

redjuh
15-05-2011, 21:22
his real name is Alberto Steegeman