PDA

View Full Version : Osama Bin Laden is dood



Tony
02-05-2011, 08:47
OSAMA BIN LADEN IS DOOD http://www.nu.nl/images/video_small.gif

Uitgegeven: 2 mei 2011 05:48 Laatst gewijzigd: 2 mei 2011 08:21
WASHINGTON - Terroristenleider Osama bin Laden is dood. Zijn lichaam is in handen van de Verenigde Staten. Dat heeft de Amerikaanse president Barack Obama bevestigd.

http://media.nu.nl/m/m1gz489a465j.jpg
Osama bin Laden is dood
Fotoserie video (http://www.zie.nl/video/m1gz47hflq29)

Obama deed dit zondagavond laat (lokale tijd) tijdens een plotseling ingelaste persconferentie. "Het recht heeft gezegevierd'', zo zei de president.
Obama meldde dat Bin Laden werd gedood tijdens een door de VS geleide operatie. In augustus kwamen de Amerikanen Bin Laden op het spoor, maar het duurde nog maanden voordat de inlichtingendiensten zeker wisten waar de terroristenleider zich bevond. Dat werd vorige week pas duidelijk.

Bekijk de persconferentie

Special forces

Een klein team van special forces drong in Abbotabad, de buurt van de Pakistaanse hoofdstad Islamabad (http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=Islamabad,+Islamabad+Capital+Territory,+Pakistan&aq=0&sll=52.373056,4.892222&sspn=0.212538,0.523911&ie=UTF8&hq=&hnear=Islamabad,+Islamabad+Capital+Territory,+Paki stan&ll=33.687782,73.081055&spn=18.489712,33.530273&z=5), het gebouw binnen waar Bin Laden zich bevond. Ze brachten hem om en namen zijn lichaam mee. Bij de operatie zijn geen Amerikanen omgekomen. Obama stelde dat de VS zijn geholpen door Pakistan bij de zoektocht naar Bin Laden.
Obama benadrukte verder dat de Verenigde Staten niet in oorlog zijn met de islam. Hij stelde dat Bin Laden juist oorlog voerde tegen moslims die ook slachtoffer werden van de aanslagen van al-Qaeda.
Nieuwszender CNN meldt op basis van gesprekken met Amerikaanse Congresleden dat Bin Laden door zijn hoofd zou zijn geschoten. Volgens de president wordt het lichaam van Bin Laden volgens de islamitische regels behandeld.

Zoon

Volgens bronnen in het Witte Huis kwam niet alleen Bin Laden zelf, maar ook een zoon van de terroristenleider om. Ook zouden twee mannen en een vrouw zijn omgekomen.
De twee mannen werkten als koeriers voor Bin Laden. De getroffen zoon was een volwassene. ''Een vrouw werd gedood toen een van de militanten haar gebruikte als menselijk schild. Twee andere vrouwen raakten gewond'', aldus de anonieme medewerker.
Obama zei eerder dat bij de actie geen burgerslachtoffers waren gevallen.

Waakzaam

De president maakte duidelijk dat met de dood van de al-Qaeda-leider geen einde komt aan de strijd tegen het terrorisme. Al-Qaeda zal doorgaan met aanslagen tegen de Verenigde Staten en in de rest van de wereld, waarschuwde Obama. De VS moeten ''waakzaam'' blijven, voegde hij eraan toe.

11 september

Bin Laden is de leider van terreurnetwerk al-Qaeda en wordt door de Verenigde Staten verantwoordelijk gehouden voor de aanslagen op 11 september 2001, onder meer op de Twin Towers in New York. Daardoor kwamen bijna drieduizend mensen om het leven. De VS zochten al jaren naar Bin Laden, maar konden hem tot nog toe niet vinden.
De in Saudi-Arabië geboren Bin Laden is voor het laatst gezien in 2001 in Afghanistan. Vermoedelijk heeft hij zich tijdelijk schuilgehouden in het berggebied tussen Afghanistan en Pakistan, maar dat is altijd onzeker geweest. De terroristenleider stuurde af en toe video- of geluidsboodschappen waaruit bleek dat hij nog leefde.
Naast de aanslagen van 11 september wordt Bin Laden ook verdacht van betrokkenheid bij aanslagen op Amerikaanse ambassades in Kenia en Tanzania in 1998 en de aanslag op het Amerikaanse marineschip USS Cole in Jemen in 2000.
Lees reacties van Twittergebruikers via NUlive.nl (http://www.nulive.nl/33929/osama_bin_laden)

maartenjackie
02-05-2011, 09:07
Mooi zo.

Richelieu
02-05-2011, 09:16
Zou dit hem dan zijn? Geloof er zelf geen reet van. Denk zelf dat Bin-Laden al enige tijd dood was, maar voor Amerika komt dit wel op een té perfect moment.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/02/1304303665-540.jpg

lopez86
02-05-2011, 09:35
Pics or it didn't happen.

Mauro
02-05-2011, 09:37
Obama got Osama !

Leventdepevent
02-05-2011, 09:50
nou eerst zien dan geloven hoor

Tony
02-05-2011, 09:54
Ik weet ook niet wat ik er van moet denken. Geloof ook weinig wat uit de USA PR Machine komt...

Baske
02-05-2011, 10:01
Zou dit hem dan zijn? Geloof er zelf geen reet van. Denk zelf dat Bin-Laden al enige tijd dood was, maar voor Amerika komt dit wel op een té perfect moment.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/02/1304303665-540.jpg
Wat bedoel je dan precies met té perfect?

Dit doet me denken aan een tijdje geleden toen ik sprak met een net-gepensioneerd lid van de US SF. Die vertelde me toen ´dat waar Bin Laden zich schuilhield al lang bekend was, maar dat nog onbekend was hoe ze hem moesten benaderen´. Hoe dan ook, het lijkt me inderdaad dead-obvious (pun intended) dat hier meer aan de gang is.

Richelieu
02-05-2011, 10:15
Wat bedoel je dan precies met té perfect?

Dit doet me denken aan een tijdje geleden toen ik sprak met een net-gepensioneerd lid van de US SF. Die vertelde me toen ´dat waar Bin Laden zich schuilhield al lang bekend was, maar dat nog onbekend was hoe ze hem moesten benaderen´. Hoe dan ook, het lijkt me inderdaad dead-obvious (pun intended) dat hier meer aan de gang is.

Eerlijk gezegd ben ik op dit moment erg sceptisch. Dit bericht pas wel zeer goed bij de Amerikaanse exit-strategie aangezien ze aankomende zomer al willen gaan terugtrekken uit Afghanistan, iets wat al enige tijd bekend was. Nu Bin-Laden als leider van het duivelse Al-Quida schijnbaar dood is, kan geconcludeerd worden dat ze de strijd, na 10 jaar gevoerd te hebben in de regio gewonnen hebben en dus als overwinaars huiswaarts kunnen keren. Zelf denk ik dat Bin-Laden al enige jaren dood is, aangezien er ook geen nieuw beeldmateriaal van hem opduikt, maar dat de Amerikanen voor hun eigen strategie nu met dit verhaal naar buiten komen.

Peter0711
02-05-2011, 10:24
Zou dit hem dan zijn? Geloof er zelf geen reet van. Denk zelf dat Bin-Laden al enige tijd dood was, maar voor Amerika komt dit wel op een té perfect moment.

Ik was zelf ook van mening dat Osama al een aantal jaartjes dood zou zijn,maar begon na het nieuws van vanmorgen toch een beetje te twijfelen,en dat doe ik nogsteeeds. Zeker weten zal waarschijnlijk wel nooit gebeuren. (Ik vindt de foto trouwens ook niet echt lijken.)

Waar ik echter wel bang voor ben,is dat veel mensen nu juigen en feest vieren voor Jan lul,want of het nu wel de echte is of niet,grote kans dat dit natuurlijk resulteert in een reeks aanslagen.

Pansier
02-05-2011, 10:45
Hier de speech:

http://www.youtube.com/watch?v=3V0ISgosTlQ

Bartju
02-05-2011, 11:32
kan ook goed zijn dat jullie te veel prison break, obama deception enzo hebbe gekeken. Ik ben dr zelf ook wat minder geloofwaardig naar zo'n nieuws gaan kijken hoor. Maar Dit is gewoon goed nieuws!! een terreur leider is dood al komt t van luxemburg of amerika hhet is gewoon goed nieuws. En dit is nieuws wat ik wil geloven. of het nou goed uitkomt voor amerika of dat hij al een tijd dood is. Fuck it. Hij is kapot en dat is het belangrijkste toch!?
Maar nu zie ik ook al gebeuren dat die gekken uit naam van osama aanslagen gaat plegen of wraak nemen.

Pansier
02-05-2011, 12:03
http://www.dumpert.nl/mediabase/foto/b70dc1d8_k5pct.jpg

Pansier
02-05-2011, 12:10
Pics or it didn't happen.

Alsje, het bewijs dat hij dood is:

http://www.youtube.com/watch?v=_fm43Gfq0mE

Fyodor
02-05-2011, 12:13
Ben ook benieuwd of hij nu echt dood is, maar als je het omdraait... Zou de VS dit nieuws niet alleen naar buiten brengen als ze wel heel zeker van hun zaak zijn? Het zou een gigantische blunder zijn als over een maand of wat een nieuw filmpje van Osama opduikt. Die foto lijkt wel geshopt, zie geenstijl.nl

ArjanV
02-05-2011, 12:34
Alsjeblieft zeg....sommige mensen zien overal een complot in...

Mocht het Osama niet zijn zal er vanmiddag nog wel een videoboodschap verschijnen van deze vriendelijke haatbaard om de VS geweldig voor lul te zetten,mocht ie al jaren dood zijn zal dat ook wel bekend gemaakt worden door die bende grotbewoners met als resultaat dat de VS ook voor lul zou staan. Verder is Bin Laden al lang niet meer de leider die hij vroeger was....het was nog slechts een symbolische leider....dus het argument dat het naar buiten brengen van dit nieuws een Amerikaans vertrek rechtvaardigd slaat ook nergens op..

Richelieu
02-05-2011, 12:42
Alsjeblieft zeg....sommige mensen zien overal een complot in...

Mocht het Osama niet zijn zal er vanmiddag nog wel een videoboodschap verschijnen van deze vriendelijke haatbaard om de VS geweldig voor lul te zetten,mocht ie al jaren dood zijn zal dat ook wel bekend gemaakt worden door die bende grotbewoners met als resultaat dat de VS ook voor lul zou staan. Verder is Bin Laden al lang niet meer de leider die hij vroeger was....het was nog slechts een symbolische leider....dus het argument dat het naar buiten brengen van dit nieuws een Amerikaans vertrek rechtvaardigd slaat ook nergens op..

Osama maakt al jaren geen nieuw materiaal meer en dat Amerika deze zomer zou terugtrekken uit Afghanistan was al enige tijd bekend. Ze werken al enige tijd aan hun exit-strategie.

wrestler_nl
02-05-2011, 12:47
Ik geloof er geen reet van. Volgens de BBC en de Amerikaanse ambassade in London is Osama Bin Laden kort na z'n dood begraven in de zee in Pakistan. Waarom zouden ze dat doen zo snel na z'n dood? Ik denk dat hij al een hele lange tijd dood is.

rafi
02-05-2011, 12:50
ik heb nooit in het bestaan van Osama geloofd. Ben er altijd vanuit gegaan dat hij een product van een reclamebureau was net als de kerstman. Maar één persoon om je op te richten is altijd handig. Nu is hij zogenaamd weg en we zullen nooit zeker weten of hij er ooit geweest is.

ArjanV
02-05-2011, 13:02
Osama maakt al jaren geen nieuw materiaal meer en dat Amerika deze zomer zou terugtrekken uit Afghanistan was al enige tijd bekend. Ze werken al enige tijd aan hun exit-strategie.

Osama zat in Pakistan,niet in Afghanistan maar dat terzijde...
Osama zou al ruime tijd ziek zijn,een of andere nierziekte,er is nog wel geluidsmateriaal opgedoken maar dat er geen videoboodschappen meer zijn zou ook wel eens te maken kunnen hebben met het feit dat hij in feitte nog slechts een symbolische leider was of,en dat lijkt me waarschijnlijker, dat Al Qaeda al lang niet meer zo'n machtige organisatie meer is dan voorheen door de "war on terror" als er al eens iets gebeurd dan gebeurd dat in landen als Jemen,Pakistan enz enz....niet in de VS,Engeland,Spanje,Duitsland of Nederland...vervolgens worden de aanslagen opgeeist door kleine groeperingen met banden met Al Qeada....niet Al Qeada zelf...

Richelieu
02-05-2011, 13:21
Osama zat in Pakistan,niet in Afghanistan maar dat terzijde...
Osama zou al ruime tijd ziek zijn,een of andere nierziekte,er is nog wel geluidsmateriaal opgedoken maar dat er geen videoboodschappen meer zijn zou ook wel eens te maken kunnen hebben met het feit dat hij in feitte nog slechts een symbolische leider was of,en dat lijkt me waarschijnlijker, dat Al Qaeda al lang niet meer zo'n machtige organisatie meer is dan voorheen door de "war on terror" als er al eens iets gebeurd dan gebeurd dat in landen als Jemen,Pakistan enz enz....niet in de VS,Engeland,Spanje,Duitsland of Nederland...vervolgens worden de aanslagen opgeeist door kleine groeperingen met banden met Al Qeada....niet Al Qeada zelf...

Met je tweede punt geef ik je gelijk Arjan, al zijn er wel aanslagen geweest in Europa (Madrid en Londen) maar waar het om gaat is dat ik denk dat het allemaal erg mooi uitkomt voor de Verenigde Staten. Inmiddels zitten er al een kleine 10 jaar ruim 100.000 Amerikanen in Afghanistan om te knokken tegen de Taliban, Al Qaida etc om uiteindelijk de hoofdverantwoordelijke voor de aanslagen van 9/11, Osama Bin Laden te pakken. Oorspronkelijk was dat het doel! Nu 10 jaar later is een een marionetten bestuur gecreeerd en is Bin Laden opgespoord en gedood,missie geslaagd dus. Zelf denk ik dat ze al geruime tijd wisten waar hij zich schuilhield en of dat nu in Pakistan is, (grensgebeid Pashtunistan ) of elders maakt eigenlijk weinig uit.

ieatsoul
02-05-2011, 13:24
Ik hoop echt dat ze Osama te pakken hebben gekregen. Verder heb ik ook gelezen, dat ze van plan zijn, (of misschien hebben ze het al gedaan) om zijn lichaam in de zee te dumpen. Zo willen ze voorkomen dat zijn graf een plek wordt voor aanbidders etc.

Ik heb ook gehoord dat Seagal onderdeel was van het speciale team dat binnen is gedrongen, en Osama uitgeschakeld heeft met een crane kick to the face. Maar ik kan ook fout zitten.

Richelieu
02-05-2011, 13:30
Ik heb ook gehoord dat Seagal onderdeel was van het speciale team dat binnen is gedrongen, en Osama uitgeschakeld heeft met een crane kick to the face. Maar ik kan ook fout zitten.

haha, die was er zeker bij! Steven Segal is het compelet SF team in één persoon!

Pansier
02-05-2011, 17:14
Steven is eigenlijk de echte leider van Al Qaida

wrestler_nl
02-05-2011, 17:19
Ik heb ook gehoord dat Seagal onderdeel was van het speciale team dat binnen is gedrongen, en Osama uitgeschakeld heeft met een crane kick to the face. Maar ik kan ook fout zitten.

hahahahaahahahahahahaha i lol'd

Mick
02-05-2011, 17:35
Ik denk dat het onzin is, vertrouw amerika sowieso al niet maar kijk dit en oordeel zelf
http://www.foxnews.com/story/0,2933,41576,00.html

Facade
02-05-2011, 18:32
Had niet gedacht dat hier zoveel mensen op af zouden komen. Stond vanmiddag iets van 300 viewing bij offtopic...

Richelieu
02-05-2011, 19:02
Had niet gedacht dat hier zoveel mensen op af zouden komen. Stond vanmiddag iets van 300 viewing bij offtopic...

Was echt druk inderdaad!

Bartju
02-05-2011, 21:34
op het nieuws was dat het lichaam over boord is gegooid.. hmmm dat vind ik wel ongeloofwaardig. je zou het dan toch juist willen tonen aan de president en het volk als soort van troffee.

Pansier
02-05-2011, 21:37
op het nieuws was dat het lichaam over boord is gegooid.. hmmm dat vind ik wel ongeloofwaardig. je zou het dan toch juist willen tonen aan de president en het volk als soort van troffee.

Klopt, ik geloof het ook niet helemaal. Er zijn teveel vreemde punten, zoals net voor de verkiezingen...

Pansier
02-05-2011, 21:43
http://www.youtube.com/verify_age?next_url=http%3A//www.youtube.com/watch%3Fv%3DUiDyrkU0WAQ

R.H.
02-05-2011, 21:53
wooops blijkt dat het een grote hoax
Osama heeft gereageerd ! :O

http://www.dumpert.nl/mediabase/1465041/e6d4da0a/breaking_osama_leeft_.html

Facade
02-05-2011, 21:59
Ik vond het toch wel een raar gezicht dat iedereen stond te juichen om de dood van/moord op een man.

Uiteraard heeft ie verschrikkelijke dingen gedaan en voor de Amerikanen is het anders, maar het idee op zich blijf ik wel vreemd vinden. Een beetje middeleeuwse trekjes vond ik het hebben. Ik zou denk ik zelf niet op straat gaan staan schreeuwen rood wit blauw dat zijn de kleuren waar ik van hou of iets in die lijn als het in NL gebeurd zou zijn, maar wie weet..

Sjaak
02-05-2011, 22:16
Opgeruimd staat netjes maar helaas lopen er nog een paar kudde's rond die net zo gestoord zijn, we zullen nooit meer van dat extreme terrorisme afkomen want het gaat al fout van kinds af aan. Het gaat fout in de opvoeding want als ik kinderen van 5 jaar hoor roepen voor de TV "dood aan Israel en Amerika" dan sporen de ouders gewoon niet, die vormen de kinderen tot terroristen !!!!!!!!!!!!!!!!! Die zijn ook de oorzaak van alle haat en de reden waarom kinderen zichzelf opblazen voor iets wat ze totaal niet begrijpen. Ongelofelijk allemaal !!

Naj85
02-05-2011, 23:09
geloof er niks van. die foto die ze op de Pakistaanse nieuwskanalen hebben laten zien is ook fake

http://digitaltalks.com/wp-content/uploads/2011/05/animagepur.jpg

Zou dit hem dan zijn? Geloof er zelf geen reet van. Denk zelf dat Bin-Laden al enige tijd dood was, maar voor Amerika komt dit wel op een té perfect moment.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/02/1304303665-540.jpg

Pansier
02-05-2011, 23:20
Opgeruimd staat netjes maar helaas lopen er nog een paar kudde's rond die net zo gestoord zijn, we zullen nooit meer van dat extreme terrorisme afkomen want het gaat al fout van kinds af aan. Het gaat fout in de opvoeding want als ik kinderen van 5 jaar hoor roepen voor de TV "dood aan Israel en Amerika" dan sporen de ouders gewoon niet, die vormen de kinderen tot terroristen !!!!!!!!!!!!!!!!! Die zijn ook de oorzaak van alle haat en de reden waarom kinderen zichzelf opblazen voor iets wat ze totaal niet begrijpen. Ongelofelijk allemaal !!

Terroristen zijn er in meerdere vormen, kijk maar is in Schotland.

Pansier
02-05-2011, 23:21
wooops blijkt dat het een grote hoax
Osama heeft gereageerd ! :O

http://www.dumpert.nl/mediabase/1465041/e6d4da0a/breaking_osama_leeft_.html

Dumpert is illegaal op deze site.

Facade
02-05-2011, 23:26
Opgeruimd staat netjes maar helaas lopen er nog een paar kudde's rond die net zo gestoord zijn, we zullen nooit meer van dat extreme terrorisme afkomen want het gaat al fout van kinds af aan. Het gaat fout in de opvoeding want als ik kinderen van 5 jaar hoor roepen voor de TV "dood aan Israel en Amerika" dan sporen de ouders gewoon niet, die vormen de kinderen tot terroristen !!!!!!!!!!!!!!!!! Die zijn ook de oorzaak van alle haat en de reden waarom kinderen zichzelf opblazen voor iets wat ze totaal niet begrijpen. Ongelofelijk allemaal !!

Was het maar zo simpel...

Marchant
03-05-2011, 00:20
Terroristen zijn er in meerdere vormen, kijk maar is in Schotland.

:confused: Wat is er dan in schotland?

ArjanV
03-05-2011, 00:26
Ja....ik ben nu toch ook nieuwsgierig geworden....

Petrosyan188
03-05-2011, 00:35
Opgeruimd staat netjes maar helaas lopen er nog een paar kudde's rond die net zo gestoord zijn, we zullen nooit meer van dat extreme terrorisme afkomen want het gaat al fout van kinds af aan. Het gaat fout in de opvoeding want als ik kinderen van 5 jaar hoor roepen voor de TV "dood aan Israel en Amerika" dan sporen de ouders gewoon niet, die vormen de kinderen tot terroristen !!!!!!!!!!!!!!!!! Die zijn ook de oorzaak van alle haat en de reden waarom kinderen zichzelf opblazen voor iets wat ze totaal niet begrijpen. Ongelofelijk allemaal !!

die kinderen zeggen dat niet voor niets hé. ik bedoel jij zegt nu opgeruimd staat netjes op dat die veel doden op z'n geweten heeft maar dat hebben amerikanen en israel'rs ook op hun geweten. amerika zal zeker wel meer doden hebben aangericht in afghanistan dan osama dat deed in het VS. ik blijf erbij waar er 2 ruzie hebben zijn er 2 schuld.... ik weet niet of je nog kan herrineren maar aantal jaren terug toen die soldaten van VS onschuldige afghanen gingen martelen en voor schand zetten waarschijnlijk kun je de beelden terugvinen op pansier z'n site, nou... als dat mijn pa of ma was zou ik ook schreeuwen om dood aan amerika. je moet nou niet doen alsof amerika allemaal lieverdjes zijn want je gaat me toch niet zeggen dat je echt gelooft dat ze de afgelopen 10 jaar op zoek waren naar osama? de regering van het land wou graag vs weg,de bevolking wou graag de vs weg. zelfs de eigen bevolking van vs wou haar soldaten terug maar desondanks bleven ze. dus zal wel een olie/geldkwestie en nu ze in midden-oosten alles hebben leeg geplukt zeggen ze nu ineens osama is gepakt... jaja... ik geloof heel die osama bin laden niet volgens mij is dat gewoon een of andere acteur uit hollywood

Bartju
03-05-2011, 01:19
die kinderen zeggen dat niet voor niets hé. ik bedoel jij zegt nu opgeruimd staat netjes op dat die veel doden op z'n geweten heeft maar dat hebben amerikanen en israel'rs ook op hun geweten. amerika zal zeker wel meer doden hebben aangericht in afghanistan dan osama dat deed in het VS. ik blijf erbij waar er 2 ruzie hebben zijn er 2 schuld.... ik weet niet of je nog kan herrineren maar aantal jaren terug toen die soldaten van VS onschuldige afghanen gingen martelen en voor schand zetten waarschijnlijk kun je de beelden terugvinen op pansier z'n site, nou... als dat mijn pa of ma was zou ik ook schreeuwen om dood aan amerika. je moet nou niet doen alsof amerika allemaal lieverdjes zijn want je gaat me toch niet zeggen dat je echt gelooft dat ze de afgelopen 10 jaar op zoek waren naar osama? de regering van het land wou graag vs weg,de bevolking wou graag de vs weg. zelfs de eigen bevolking van vs wou haar soldaten terug maar desondanks bleven ze. dus zal wel een olie/geldkwestie en nu ze in midden-oosten alles hebben leeg geplukt zeggen ze nu ineens osama is gepakt... jaja... ik geloof heel die osama bin laden niet volgens mij is dat gewoon een of andere acteur uit hollywood

maar wat vind je van de daden van osama? en het feit dat hij die nu niet meer uit kan voeren

cholitzu
03-05-2011, 02:16
Opgeruimd staat netjes maar helaas lopen er nog een paar kudde's rond die net zo gestoord zijn, we zullen nooit meer van dat extreme terrorisme afkomen want het gaat al fout van kinds af aan. Het gaat fout in de opvoeding want als ik kinderen van 5 jaar hoor roepen voor de TV "dood aan Israel en Amerika" dan sporen de ouders gewoon niet, die vormen de kinderen tot terroristen !!!!!!!!!!!!!!!!! Die zijn ook de oorzaak van alle haat en de reden waarom kinderen zichzelf opblazen voor iets wat ze totaal niet begrijpen. Ongelofelijk allemaal !!

Denk dat je een paar dingen door elkaar haalt Sjaak. Je bedoelt deze kinderen?

http://www.youtube.com/watch?v=0VQ6smL0_Uw&feature=related


http://www.youtube.com/watch?v=1266YGkrOhE&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=yl6-ezZTlYc&feature=related

Leventdepevent
03-05-2011, 07:49
ik wacht nog steeds op de officiele foto's

PigDog
03-05-2011, 09:44
Ik ben al een tijdje niet meer op MF geweest, en nu weet ik ineens weer waarom.
Hebben we allemaal niet teveel films gekeken, jongens? Het conspiracy theory-gehalte is weer zeer hoog. Stelletje mafkezen. Wat denk je wat er gebeurd met Obama, als hij gisteren het hele land en de wereld toespreekt, en straks zal blijken dat Osama in een huisje van sporthuiscentrum zit? En dat vlak voor de verkiezingen? Dit is even andere shit dan zeggen dat pijpen geen sex is. Ik begrijp trouwens heel goed dat ze hem in de zee hebben gedumpt, maar niet nadat hij door het lab is geweest en een DNA dubbelcheck heeft plaatsgevonden. Wat moet je met een lijk, die, als je hem begraaft een soort heilige gebedsplaats zal creëren? Dit is de beste oplossing voor iedereen, en heel milieuvriendelijk.
Gaan jullie nou maar met zijn allen dumpert-fotootjes bekijken, de wereld gaat verder, minus één terroristenleider.....

Richelieu
03-05-2011, 09:53
Welkom terug ;)

ArjanV
03-05-2011, 10:09
Ik ben al een tijdje niet meer op MF geweest, en nu weet ik ineens weer waarom.
Hebben we allemaal niet teveel films gekeken, jongens? Het conspiracy theory-gehalte is weer zeer hoog. Stelletje mafkezen. Wat denk je wat er gebeurd met Obama, als hij gisteren het hele land en de wereld toespreekt, en straks zal blijken dat Osama in een huisje van sporthuiscentrum zit? En dat vlak voor de verkiezingen? Dit is even andere shit dan zeggen dat pijpen geen sex is. Ik begrijp trouwens heel goed dat ze hem in de zee hebben gedumpt, maar niet nadat hij door het lab is geweest en een DNA dubbelcheck heeft plaatsgevonden. Wat moet je met een lijk, die, als je hem begraaft een soort heilige gebedsplaats zal creëren? Dit is de beste oplossing voor iedereen, en heel milieuvriendelijk.
Gaan jullie nou maar met zijn allen dumpert-fotootjes bekijken, de wereld gaat verder, minus één terroristenleider.....

Verstandigste post van dit hele topic....

Peter0711
03-05-2011, 10:12
Welkom terug ;)

En metteen weer "tot ziens" als ik het goed begrijp. :D

Nee,maar eve zonder gekheid,ik kan me wel vinden in de post van Pigdog. Als Osama jaren geleden al is overleden,is dat natuurlijk heel makkelijk te bewijzen,en zullen ze het ook niet laten om dat te doen. Al is het alleen al om Obama een steek te geven. Mocht Osama nog leven,is dat een beetje hetzelfde verhaal. Daarom denk ik ook inmiddels wel dat het verhaal waar is.. Wat betreft het lichaam dumpen,niks meer als logisch inderdaad! Al vondt ik dat wel erg snel,ik kan begrijpen dat dat argwaan opwekt.

ieatsoul
03-05-2011, 10:19
Maar hoezo zouden ze het lichaam zo snel dumpen in de zee? Waarom niet meenemen naar de US of wat dan ook. Een zeemansgraf om te voorkomen dat zijn echte graf een bedevaartsoord wordt. Maar ze kunnen toch ook gewoon geheim houden waar hij ligt? Of zijn lichaam cremeren etc.

Vragen, vragen. Heel veel mensen, waaronder ik zijn nogal in de war hierover. En zouden graag ook wat meer bewijs willen, dan alleen het woord van Obama.

Peter0711
03-05-2011, 10:25
maar wat vind je van de daden van osama? en het feit dat hij die nu niet meer uit kan voeren

Scherpe vraag Bartje. Dat vraag ik me na die post ook wel af om eerlijk te zijn? Volgens mij is hij 1 van de weinige ter wereld die niet blij is met de dood van deze "Hollywood acteur" haha :D

Richelieu
03-05-2011, 10:27
En metteen weer "tot ziens" als ik het goed begrijp. :D

Nee,maar eve zonder gekheid,ik kan me wel vinden in de post van Pigdog. Als Osama jaren geleden al is overleden,is dat natuurlijk heel makkelijk te bewijzen,en zullen ze het ook niet laten om dat te doen. Al is het alleen al om Obama een steek te geven. Mocht Osama nog leven,is dat een beetje hetzelfde verhaal. Daarom denk ik ook inmiddels wel dat het verhaal waar is.. Wat betreft het lichaam dumpen,niks meer als logisch inderdaad! Al vondt ik dat wel erg snel,ik kan begrijpen dat dat argwaan opwekt.

Nee hoor, dat geloof ik niet. Ouwe pigdog komt eens in de tijd even langs.

Naj85
03-05-2011, 10:33
Cremeren, daarmee zou je de andere terroristen alleen maar woedend mee maken.
En in de us bewaren dan zou er zoiets als metal gear solid kunnen gebeuren misschien lol
Maar hoezo zouden ze het lichaam zo snel dumpen in de zee? Waarom niet meenemen naar de US of wat dan ook. Een zeemansgraf om te voorkomen dat zijn echte graf een bedevaartsoord wordt. Maar ze kunnen toch ook gewoon geheim houden waar hij ligt? Of zijn lichaam cremeren etc.

Vragen, vragen. Heel veel mensen, waaronder ik zijn nogal in de war hierover. En zouden graag ook wat meer bewijs willen, dan alleen het woord van Obama.

ARMENIA
03-05-2011, 11:06
hoge complot theorie gehalte? Ik snap juist niet hoe je deze onzin wel kan geloven! Het onderstaande is door een vriend van me geschreven.

Osama Bin Laden has either been dead for a very long time or he is currently living in Langley Virginia. Will pictures of a dead body resembling public enemy number one resolve the matter? Probably not. Expecting government officials to provide pictures, or DNA test results for that matter, would be a serious conflict of interest. It would be like asking the criminal to investigate his crime. Despite the fact that government provided evidence would ultimately prove nothing, US officials are now saying they don't want to release pictures of the body because it would upset Muslims... and that in compliance to Islamic law, they were nice enough to immediately bury the body - by dumping it into the sea! This is all orchestrated bullshit for the brain-dead sheeple. But make no mistake about it, there must have been a very good reason why they created this story. One working theory is that they will be pulling out combat forces from Afghanistan (as they did from Iraq) to ready them for the upcoming attack on Iran. Another theory suggests it was done to boost Barack Obama's slumping ratings and give tens of millions of depressed Americans some reason to feel good about their government. Nevertheless, the real reason why they announced the death of a spent CIA asset in Pakistan will be revealed - eventually. The following by RT is some information and analysis one simply would not be exposed to in the controlled mainstream press here in the US.


'Zero transparency in Bin Laden killing - media needs to raise questions': http://www.youtube.com/user/RussiaToday#p/u/6/Tek2bCSvXmk


Osama bin Bogeyman? 'CIA getting rid of old asset': http://www.youtube.com/user/RussiaToday#p/u/3/hi2Mphoaaos

'Osama death huge boost for Obama, timing strategic': http://www.youtube.com/user/RussiaToday#p/u/5/DIwfp6YDXTM

Fyodor
03-05-2011, 11:10
Lol, zelfs sherdog heeft een compleet artikel op de voorpagina over de dood van Osama en de reacties van MMA vechters/trainers:
MMA Reacts: Osama Bin Laden’s Demise (http://www.sherdog.com/news/articles/MMA-Reacts-Osama-Bin-Ladens-Demise-32045)

Biiyen
03-05-2011, 11:38
Ik ben al een tijdje niet meer op MF geweest, en nu weet ik ineens weer waarom.
Hebben we allemaal niet teveel films gekeken, jongens? Het conspiracy theory-gehalte is weer zeer hoog. Stelletje mafkezen. Wat denk je wat er gebeurd met Obama, als hij gisteren het hele land en de wereld toespreekt, en straks zal blijken dat Osama in een huisje van sporthuiscentrum zit? En dat vlak voor de verkiezingen? Dit is even andere shit dan zeggen dat pijpen geen sex is. Ik begrijp trouwens heel goed dat ze hem in de zee hebben gedumpt, maar niet nadat hij door het lab is geweest en een DNA dubbelcheck heeft plaatsgevonden. Wat moet je met een lijk, die, als je hem begraaft een soort heilige gebedsplaats zal creëren? Dit is de beste oplossing voor iedereen, en heel milieuvriendelijk.
Gaan jullie nou maar met zijn allen dumpert-fotootjes bekijken, de wereld gaat verder, minus één terroristenleider.....

Inlijsten en topic op slot.... eindelijk iemand die het snapt.

Biiyen
03-05-2011, 11:47
Maar hoezo zouden ze het lichaam zo snel dumpen in de zee? Waarom niet meenemen naar de US of wat dan ook. Een zeemansgraf om te voorkomen dat zijn echte graf een bedevaartsoord wordt. Maar ze kunnen toch ook gewoon geheim houden waar hij ligt? Of zijn lichaam cremeren etc.

Vragen, vragen. Heel veel mensen, waaronder ik zijn nogal in de war hierover. En zouden graag ook wat meer bewijs willen, dan alleen het woord van Obama.

Waarom ben jij hiervan in de war? wat schiet de mensheid er mee op als jij niet in de war zou zijn erdoor? Nou precies...geen mallemoer. De andere kant is ernstiger, krankzinnige mensen die als een soort van zombie-ramptoerist in kudde het lichaam willen zien. Als Amerika er van overtuigd is dat hij dood is dan is hij ook dood. Hoe en wat is verder totaal niet relevant voor jou, mij en "heel veel mensen".

Facade
03-05-2011, 12:18
Natuurlijk is dat wel relevant... heeft te maken met vertrouwen in de eigen regering. Als blijkbaar een groot deel van de Amerikaanse bevolking twijfelt aan het woord van de eigen president, dan is dat een probleem.

Als de discussie aanblijft en de regering komt niet over de brug met tastbaar bewijs, dan worden ze ongeloofwaardig en heb je goede kans dat terroristische organisaties met het verhaal aan de haal gaan met iets van jaaa hij is niet dood, etcetera.

Je houdt altijd mensen zoals de vriend van Armenia die overal conspiracies inzien, maar ik denk dat de VS er goed aan zouden doen met iets te komen. De vraag is dan weer hoe je dit doet zonder een golf van aanslagen te veroorzaken. Sowieso lastig dus.

R.H.
03-05-2011, 12:22
Achja, mensen willen nu eenmaal sensatie etc. voelen ze zich beter door. Alleen vind het wel triest dat je je eigen regering niet gelooft, maar zo'n "conspiracy" gek wel.

ieatsoul
03-05-2011, 12:26
Het is toch niet raar dat mensen nou niet meteen geloven wat de regering/president zegt. Omdat ze het zeggen, moet iedereen het maar geloven?

''I did not have sexual relationships with Monica Lewinsky''.

En omdat Bush zegt dat Irak weapons of mass destructions heeft, moet heel de US hem maar geloven?

R.H.
03-05-2011, 12:28
je hoeft ook heus niet alles te geloven wat ze zeggen, maar als je kijkt wat voor een onzin op het internet staat. Achter alles wat Amerika doet ziet iemand wel weer een conspiracy theory. Flikker toch op man :p

ieatsoul
03-05-2011, 12:31
Ja tuurlijk daar heb je ook wel gelijk in. Maanlanding, 9/11 etc. Mensen zien overal wel een complot in als ze het willen. Maar het enige wat is zo apart/raar vond, is dat ze het lichaam toch wel snel hebben gedumpt. En dat ik toch wel meer bewijs zou willen hebben dat het daadwerkelijk Osama is.

Obama en zijn aanhang, zitten nu te bespreken of ze de foto's openbaar willen maken. Ze willen alle twijfels van het volk enz. uit de weg ruimen.

rafi
03-05-2011, 12:37
Waarom ben jij hiervan in de war? wat schiet de mensheid er mee op als jij niet in de war zou zijn erdoor? Nou precies...geen mallemoer. De andere kant is ernstiger, krankzinnige mensen die als een soort van zombie-ramptoerist in kudde het lichaam willen zien. Als Amerika er van overtuigd is dat hij dood is dan is hij ook dood. Hoe en wat is verder totaal niet relevant voor jou, mij en "heel veel mensen".

op zn minst kan de verenigde naties vast stellen(bij wijze van) of het lijk is van osama.

We moeten nu geloven op de woorden van een paar soldaten, dat het osama is.

Net als toen we moesten geloven op de woorden van bush dat irak massavernietingswapens heeft.

Ongelofelijk dit is echt ziek dat ik dit jou moet uitleggen.

Je probeert iets te verdedigen wat nergens op slaat.

Dit is dus de mentaliteit van westerlingen.

Facade
03-05-2011, 12:45
'Dit is dus de mentaliteit van westerlingen'...Doe eens lekker rustig joh, slaat weer nergens op wat je loopt te schreeuwen.

Bartju
03-05-2011, 12:59
op zn minst kan de verenigde naties vast stellen(bij wijze van) of het lijk is van osama.

We moeten nu geloven op de woorden van een paar soldaten, dat het osama is.

Net als toen we moesten geloven op de woorden van bush dat irak massavernietingswapens heeft.

Ongelofelijk dit is echt ziek dat ik dit jou moet uitleggen.

Je probeert iets te verdedigen wat nergens op slaat.

Dit is dus de mentaliteit van westerlingen.

Racist!!

Leventdepevent
03-05-2011, 13:08
op zn minst kan de verenigde naties vast stellen(bij wijze van) of het lijk is van osama.

We moeten nu geloven op de woorden van een paar soldaten, dat het osama is.

Net als toen we moesten geloven op de woorden van bush dat irak massavernietingswapens heeft.

Ongelofelijk dit is echt ziek dat ik dit jou moet uitleggen.

Je probeert iets te verdedigen wat nergens op slaat.

Dit is dus de mentaliteit van westerlingen.

kan t met je eerste 3 zinnen eens zijn maar daarna sla je de plank mis hoor

ArjanV
03-05-2011, 13:10
Ja tuurlijk daar heb je ook wel gelijk in. Maanlanding, 9/11 etc. Mensen zien overal wel een complot in als ze het willen. Maar het enige wat is zo apart/raar vond, is dat ze het lichaam toch wel snel hebben gedumpt. En dat ik toch wel meer bewijs zou willen hebben dat het daadwerkelijk Osama is.

Obama en zijn aanhang, zitten nu te bespreken of ze de foto's openbaar willen maken. Ze willen alle twijfels van het volk enz. uit de weg ruimen.

Volgens het Islamitisch geloof moet het lichaam binnen 24 uur begraven worden...dat er dan voor een zeemansgraf gekozen wordt lijkt me nog niet zo gek....omdat er anders een bedevaartsplaats zou kunnen ontstaan wat naar alle waarschijnlijkheid weer een broeinest voor terrorisme zou kunnen worden....komt nog eens bij....welk land zou Osama uberhaupt willen begraven? Denk dat landen daarvoor ook niet in de rij zullen staan! De daden van deze goedlachse haatbaard hebben velen Westerlingen het leven gekost maar door diezelfde daden zijn er nog veel en veel meer Moslims over de kling gejaagd! En het lijkt er op dat steeds meer mensen in de Islamistische wereld dat lijken te beseffen. Je moet je voor het gemak overgens eens voorstellen dat die idioot van een Hitler gewoon ergens begraven lag....wat voor een ellende dat nu nog zoveel jaar na dato zou geven....

En er is blijkbaar genoeg beeldmateriaal gemaakt,zijn DNA gecontroleerd,ze twijfelen alleen over vrijgave van die beelden...en daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen al zou ik zelf het liefst alle beelden zien....dan maar het risico lopen dat dat wat kwaad bloed zou zetten bij sommige andere haatbaarden...

Richelieu
03-05-2011, 13:12
heren, hou het netjes

Peter0711
03-05-2011, 13:18
op zn minst kan de verenigde naties vast stellen(bij wijze van) of het lijk is van osama.

We moeten nu geloven op de woorden van een paar soldaten, dat het osama is.

Net als toen we moesten geloven op de woorden van bush dat irak massavernietingswapens heeft.

Ongelofelijk dit is echt ziek dat ik dit jou moet uitleggen.

Je probeert iets te verdedigen wat nergens op slaat.

Dit is dus de mentaliteit van westerlingen.

En je woont er ook nog tussen uit vrije wil,das nog het lullige van het hele verhaal ;)

Wat betreft de onzekerheid van deze kwestie bij de meeste mensen,ik zou het eve tijd geven,want waarschijnlijk komt er nog wel wat duidelijkheid 1 deze dagen. Teminste,dat verwacht ik wel. :)

Bartju
03-05-2011, 13:24
op zn minst kan de verenigde naties vast stellen(bij wijze van) of het lijk is van osama.

We moeten nu geloven op de woorden van een paar soldaten, dat het osama is.

Net als toen we moesten geloven op de woorden van bush dat irak massavernietingswapens heeft.

Ongelofelijk dit is echt ziek dat ik dit jou moet uitleggen.

Je probeert iets te verdedigen wat nergens op slaat.

Dit is dus de mentaliteit van westerlingen.

OOW NO NOT THIS SHIT AGAIN..
Jawel.. wat maakt dit niet racistisch?

Facade
03-05-2011, 13:28
Niet stoken bartjuh :( al genoeg topics naar de klote de laatste tijd...

Bartju
03-05-2011, 13:34
Niet stoken bartjuh :( al genoeg topics naar de klote de laatste tijd...

valt me gewoon op dat er altijd gejankt wordt en je direct als racist wordt uitgemaakt maar andersom het blijkbaar geen probleem is. kan ik me nog al aan ergeren. dus vind dat ik dat best mag aankaarten. ik vind het een ongepaste opmerking

R.H.
03-05-2011, 13:51
Volgens het Islamitisch geloof moet het lichaam binnen 24 uur begraven worden...dat er dan voor een zeemansgraf gekozen wordt lijkt me nog niet zo gek....omdat er anders een bedevaartsplaats zou kunnen ontstaan wat naar alle waarschijnlijkheid weer een broeinest voor terrorisme zou kunnen worden....komt nog eens bij....welk land zou Osama uberhaupt willen begraven? Denk dat landen daarvoor ook niet in de rij zullen staan! De daden van deze goedlachse haatbaard hebben velen Westerlingen het leven gekost maar door diezelfde daden zijn er nog veel en veel meer Moslims over de kling gejaagd! En het lijkt er op dat steeds meer mensen in de Islamistische wereld dat lijken te beseffen. Je moet je voor het gemak overgens eens voorstellen dat die idioot van een Hitler gewoon ergens begraven lag....wat voor een ellende dat nu nog zoveel jaar na dato zou geven....

En er is blijkbaar genoeg beeldmateriaal gemaakt,zijn DNA gecontroleerd,ze twijfelen alleen over vrijgave van die beelden...en daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen al zou ik zelf het liefst alle beelden zien....dan maar het risico lopen dat dat wat kwaad bloed zou zetten bij sommige andere haatbaarden...

na dit topic gelezen te hebben denk ik dat de gemiddelde poster gelooft dat Hitler nog ergens in argentinië leeft. Dus ga je daar maar niet druk om maken

Biiyen
03-05-2011, 14:22
op zn minst kan de verenigde naties vast stellen(bij wijze van) of het lijk is van osama.

We moeten nu geloven op de woorden van een paar soldaten, dat het osama is.

Net als toen we moesten geloven op de woorden van bush dat irak massavernietingswapens heeft.

Ongelofelijk dit is echt ziek dat ik dit jou moet uitleggen.

Je probeert iets te verdedigen wat nergens op slaat.

Dit is dus de mentaliteit van westerlingen.

Denk je nu echt dat de Obama dit naar buiten zou brengen als hij er niet 110% van overtuigd zou zijn? Hij zou een absolute flater slaan als de dag erna een filmpje opduikt van Osama "hihi ik ben niet dood"....

Natuurlijk is die dood, de enige twijfel die er zou kunnen zijn is, hoelang is hij al dood?

Ja en dat is de mentaliteit van deze westerling!

Ik hoef geen filmpjes of foto's te zien van het dode lichaam, je gelooft het of je gelooft het niet. Foto's of filmpjes veranderen daar niets aan, want als er foto's beschikbaar komen dan ga je ook weer twijfelen aan de foto's... waar stopt de twijfel? Mijn twijfel stopt bij Obama, waarom zou hij zichzelf onsterfelijk belachelijk willen maken door hierover te liegen?

Marchant
03-05-2011, 14:39
op zn minst kan de verenigde naties vast stellen(bij wijze van) of het lijk is van osama.

We moeten nu geloven op de woorden van een paar soldaten, dat het osama is.

Net als toen we moesten geloven op de woorden van bush dat irak massavernietingswapens heeft.

Ongelofelijk dit is echt ziek dat ik dit jou moet uitleggen.

Je probeert iets te verdedigen wat nergens op slaat.

Dit is dus de mentaliteit van westerlingen.


"Dit is dus de mentaliteit van westerlingen" slaat natuurlijk nergens op,
Maar moet hem hierin wel gelijk geven, waarom zouden alle Arabische landen en vroegen de Russen altijd liegen en de VS de waarheid spreken?
Idd bijv die massa vernietiging-wapens is een goed voorbeeld! moord Kennedy, Spionage van CIA op Nederlands grond gebied in 2005.

het is net wat je verteld wordt!
Zo weet ik uit eigen ervaring dat de mensen In Irak dachten dat zij de eerste Golfoorlog hadden gewonnen.
Zij hebben daar tv beelden van gezien en het stond daar in alle kranten en zelfs de geschiedenisboeken.
Wie zegt dat dat hier ook niet gebeurd nu met Bin laden?

vanaf jongs af aan werd er geleerd USA is goed ,USSR is slecht dat begon al met de tekenfilms

http://luckybogey.files.wordpress.com/2009/11/mighty-mouse-c10075530.jpeg%3Fw%3D410%26h%3D645
http://roamingreporters.net/EVS/wp-content/uploads/2010/06/d3fef0ae3108294a2fb27e0ad3320f24_image_document_la rge_featured_borderless.jpg.

cholitzu
03-05-2011, 14:43
"Dit is dus de mentaliteit van westerlingen" slaat natuurlijk nergens op,
Maar moet hem hierin wel gelijk geven, waarom zouden alle Arabische landen en vroegen de Russen altijd liegen en de VS de waarheid spreken?
Idd bijv die massa vernietiging-wapens is een goed voorbeeld! moord Kennedy, Spionage van CIA op Nederlands grond gebied in 2005.

het is net wat je verteld wordt!
Zo weet ik uit eigen ervaring dat de mensen In Irak dachten dat zij de eerste Golfoorlog hadden gewonnen.
Zij hebben daar tv beelden van gezien en het stond daar in alle kranten en zelfs de geschiedenisboeken.
Wie zegt dat dat hier ook niet gebeurd nu met Bin laden?

vanaf jongs af aan werd er geleerd USA is goed ,USSR is slecht dat begon al met de tekenfilms

http://luckybogey.files.wordpress.com/2009/11/mighty-mouse-c10075530.jpeg%3Fw%3D410%26h%3D645
http://roamingreporters.net/EVS/wp-content/uploads/2010/06/d3fef0ae3108294a2fb27e0ad3320f24_image_document_la rge_featured_borderless.jpg.

Helemaal mee eens!

Marchant
03-05-2011, 14:57
Denk je nu echt dat de Obama dit naar buiten zou brengen als hij er niet 110% van overtuigd zou zijn? Hij zou een absolute flater slaan als de dag erna een filmpje opduikt van Osama "hihi ik ben niet dood"....

Natuurlijk is die dood, de enige twijfel die er zou kunnen zijn is, hoelang is hij al dood?

Ja en dat is de mentaliteit van deze westerling!

Ik hoef geen filmpjes of foto's te zien van het dode lichaam, je gelooft het of je gelooft het niet. Foto's of filmpjes veranderen daar niets aan, want als er foto's beschikbaar komen dan ga je ook weer twijfelen aan de foto's... waar stopt de twijfel? Mijn twijfel stopt bij Obama, waarom zou hij zichzelf onsterfelijk belachelijk willen maken door hierover te liegen?


Hier kan ik je wel aan een motief helpen .
waarom zou hij zeggen dat Osama dood is?

Het help hem in ieder geval om weer wat stemmen te winnen.
Al Qaeda is een ondergrondse organisatie, het is daarvoor moeilijk om aan te tonen dat hij leeft aan de zonder je verblijfsplek vrij te geven.
dit kan resulteren dat zijn volgelingen het als een verloren zaak zien er er mee ophouden.
Niets is demotiveren in een leger/ organisatie dan je leider verliezen.
en gezichtsverlies zal hij niet leiden want als er videomateriaal opduikt wordt dit door de CIA onderzocht en deze zullen aangeven dat het nep is.
Andere reden is nu kunnen de VS zich naar 10 jaar terugtrekken uit Afghanistan zonder gezichtsverlies te leiden.
Deze oorlog is een van de redenen dat Obama zoveel moet bezuinigen om dat deze oorlog da amerikanen miljarden kost.

dus rede genoeg.

Mauro
03-05-2011, 15:00
Dit is dus de mentaliteit van westerlingen.

Tragische gozer jij man.

OT: Ik herinner me dat Colin Powell voor de UN kwam met die verklaring dat er weapons of mass destruction in Irak waren...
en dat dat een keiharde leugen was. Sindsdien heb ik wel erg behoefte aan tastbaar bewijs.
Sadam zag ik hangen, van Che's lijk hebben ze ook foto's gemaakt, dus kom maar op met dat bewijs !!

justsomeone
03-05-2011, 15:11
Weet je wat het is.
Als Obama naar buiten brengt dat die baard dood is, dan ben ik van mening (maar ach wie ben ik :D) dat dat heus wel waar zal zijn.
Ik bedoel ik denk niet dat de US zich zo`n flater zouden kunnen permiteren.
En hoe die nou uiteindelijk dood is gegaan, i don`t give a fuck.
Ookal blijkt later dat hij misschien al jaren dood was, lekker belangrijk, voor mij is het belangrijkste dat de zon lekker schijnt buiten en dat de wereld is verlost van een terrorist.
Ik zeg op naar Ayman al Zawahiri

wrestler_nl
03-05-2011, 15:15
Opgeruimd staat netjes maar helaas lopen er nog een paar kudde's rond die net zo gestoord zijn, we zullen nooit meer van dat extreme terrorisme afkomen want het gaat al fout van kinds af aan. Het gaat fout in de opvoeding want als ik kinderen van 5 jaar hoor roepen voor de TV "dood aan Israel en Amerika" dan sporen de ouders gewoon niet, die vormen de kinderen tot terroristen !!!!!!!!!!!!!!!!! Die zijn ook de oorzaak van alle haat en de reden waarom kinderen zichzelf opblazen voor iets wat ze totaal niet begrijpen. Ongelofelijk allemaal !!

Israel'iers en Amerikanen zijn ook geen lieverdjes hoor...

http://www.youtube.com/watch?v=pQ8jdtLqN2s

http://www.youtube.com/watch?v=wFvMZTnr37s

http://www.youtube.com/watch?v=yHdUffILAfc

http://www.informationliberation.com/files/192642682_2fea4cce66_o.jpg

http://muslimmatters.org/wp-content/uploads/2008/12/jewish-settler-kids-guns.jpg

Sjaak
03-05-2011, 15:18
Osama is niet dood !!!

http://www.dumpert.nl/mediabase/1465041/e6d4da0a/breaking_osama_leeft_.html

Hahhahahhahaaaaa

Sjaak
03-05-2011, 15:25
Israel'iers en Amerikanen zijn ook geen lieverdjes hoor...



Klopt wat je zegt maar heb het nu over kinderen van 5 jaar die wel hele rare dingen roepen en zichzelf willen opblazen als ze 8 jaar zijn ????? En die kinderen krijgen die rare denkbeelden elke dag met de paplepel er in gegoten door hun rare ouders !!

Ooit hier een kind op de kleuterschool horen roepen, dood aan de Islam of ik maak je dood in naam van God want die is heilig ???

justsomeone
03-05-2011, 15:28
nee ff filmpjes plaatsen over israeliers die mensen mishandelen, denk je dat er geen filmpjes zijn van palestijnen die israeliers mishandelen? pfffffff

wrestler_nl
03-05-2011, 15:36
Klopt wat je zegt maar heb het nu over kinderen van 5 jaar die wel hele rare dingen roepen en zichzelf willen opblazen als ze 8 jaar zijn ????? En die kinderen krijgen die rare denkbeelden elke dag met de paplepel er in gegoten door hun rare ouders !!

Ooit hier een kind op de kleuterschool horen roepen, dood aan de Islam of ik maak je dood in naam van God want die is heilig ???

Ik heb in Nederland op de kleuterschool ook niemand horen zeggen dood aan israel?!? jij wel?!?
wat zeggen ze ook alweer over appels en peren?


nee ff filmpjes plaatsen over israeliers die mensen mishandelen, denk je dat er geen filmpjes zijn van palestijnen die israeliers mishandelen? pfffffff

Tuurlijk zijn die er wel maar ik wil alleen laten zien dat beide geen lieverdjes zijn...
Ik zeg ook niet dat ze allemaal slecht zijn. Er zitten natuurlijk goede en slechte tussen. Dat is bij alles trouwens ; religie, landen , sport van alles en nog wat. noem maar op

Larso
03-05-2011, 15:46
kan ook goed zijn dat jullie te veel prison break, obama deception enzo hebbe gekeken. Ik ben dr zelf ook wat minder geloofwaardig naar zo'n nieuws gaan kijken hoor. Maar Dit is gewoon goed nieuws!! een terreur leider is dood al komt t van luxemburg of amerika hhet is gewoon goed nieuws. En dit is nieuws wat ik wil geloven. of het nou goed uitkomt voor amerika of dat hij al een tijd dood is. Fuck it. Hij is kapot en dat is het belangrijkste toch!?
Maar nu zie ik ook al gebeuren dat die gekken uit naam van osama aanslagen gaat plegen of wraak nemen.

Langs de ene kant is dit goed nieuws, er is een slecht man dood, maar langs de andere kant is het ook slecht nieuws, wat bedoel ik hiermee: het kan allerlei acties uitlokken en dan kan het slecht aflopen.

Zelf weet ik ook niet of ik geloof of hij dood is.

biggz
03-05-2011, 16:33
nee ff filmpjes plaatsen over israeliers die mensen mishandelen, denk je dat er geen filmpjes zijn van palestijnen die israeliers mishandelen? pfffffff

Israel is het meest misdadige land ter wereld!
Het schendt alle mensenrechten die er te bedenken zijn

Mauro
03-05-2011, 16:42
Mooi gesproken man, lekker onderbouwd, ben ik gek op. :fp:

Sadix
03-05-2011, 17:18
wat een discussie weer.

ik schuil me weer achter cholitzu en marchant. Ik deel hun mening weer.

Ome Sjaak, je bewijst met je teksten nogmaals dat je echt niets van politiek snapt.
@mauro, als je biggz bedoelt, hij heeft wel gelijk wat betreft israel.

Pansier
03-05-2011, 17:29
Israel is het meest misdadige land ter wereld!
Het schendt alle mensenrechten die er te bedenken zijn

Ben ik het wel mee eens, ze pakken andermans land af met geweld en zitten ze te huilen om de 2 WO. Dan hebben ze wel een punt dat dat niet kan, maar vervolgens doen ze iets soortgelijks door andermans land af te pakken met geweld..

Pansier
03-05-2011, 17:30
Osama is niet dood !!!

http://www.dumpert.nl/mediabase/1465041/e6d4da0a/breaking_osama_leeft_.html

Hahhahahhahaaaaa

Dumpert is illegaal!

Sjaak
03-05-2011, 17:38
wat een discussie weer.

ik schuil me weer achter cholitzu en marchant. Ik deel hun mening weer.

Ome Sjaak, je bewijst met je teksten nogmaals dat je echt niets van politiek snapt.


Jij bent gelukkig wel een politie genie tante Sadix

Sjaak
03-05-2011, 17:40
Ik heb in Nederland op de kleuterschool ook niemand horen zeggen dood aan israel?!? jij wel?!?
wat zeggen ze ook alweer over appels en peren?



Je bedoeld dat kinderen van 5 jaar in het Westen niet vergeleken kunnen worden met kinderen van 5 jaar in het Midden Oosten en dat kinderen daar het wel kunnen roepen.

Onderbouwing ??

wrestler_nl
03-05-2011, 17:44
Je bedoeld dat kinderen van 5 jaar in het Westen niet vergeleken kunnen worden met kinderen van 5 jaar in het Midden Oosten en dat kinderen daar het wel kunnen roepen.

Onderbouwing ??

Kijk tuurlijk kunnen ze niet vergeleken worden? vind jij van wel dan? Ik zeg niet dat het goed is dat ze dit allemaal daar roepen in het Oosten maar het is vaak wel begrijpelijk.

Facade
03-05-2011, 18:57
Hier kan ik je wel aan een motief helpen .
waarom zou hij zeggen dat Osama dood is?

Het help hem in ieder geval om weer wat stemmen te winnen.
Al Qaeda is een ondergrondse organisatie, het is daarvoor moeilijk om aan te tonen dat hij leeft aan de zonder je verblijfsplek vrij te geven.
dit kan resulteren dat zijn volgelingen het als een verloren zaak zien er er mee ophouden.
Niets is demotiveren in een leger/ organisatie dan je leider verliezen.
en gezichtsverlies zal hij niet leiden want als er videomateriaal opduikt wordt dit door de CIA onderzocht en deze zullen aangeven dat het nep is.
Andere reden is nu kunnen de VS zich naar 10 jaar terugtrekken uit Afghanistan zonder gezichtsverlies te leiden.
Deze oorlog is een van de redenen dat Obama zoveel moet bezuinigen om dat deze oorlog da amerikanen miljarden kost.

dus rede genoeg.

Dit zijn toch eerder redenen om hem wel om te leggen en niet erover te gaan liegen?
Ik denk dat de enige zinnige vraag is of VS eerder in de gelegenheid was Bin Laden te pakken en dat nagelaten heeft in het kader van een exit strategy zoals beschreven door Richelieu eerder.

Het zou echt olie olie dom zijn om nu zomaar te gaan zeggen dat ie dood is, terwijl dat niet zo is. Politieke zelfmoord gewoon. In deze tijd van internet ligt alles op straat. Het zou echt een monumentale inschattingsfout zijn om staatsvijand nr. 1 dood te verklaren terwijl dat niet zo is. Voor Obama's politieke cariere zou het dus stukken beter zijn als de man dood was dan levend. Hetzelfde geldt voor de exit strategy. VS zou wel zo hard op z'n bek gaan als dit ooit uit zou komen door bijvoorbeeld Wikileaks. Waarom zou je dat risico nemen en de hoofdpersoon in leven laten?

Marchant
03-05-2011, 19:39
Dit zijn toch eerder redenen om hem wel om te leggen en niet erover te gaan liegen?
Ik denk dat de enige zinnige vraag is of VS eerder in de gelegenheid was Bin Laden te pakken en dat nagelaten heeft in het kader van een exit strategy zoals beschreven door Richelieu eerder.

Het zou echt olie olie dom zijn om nu zomaar te gaan zeggen dat ie dood is, terwijl dat niet zo is. Politieke zelfmoord gewoon. In deze tijd van internet ligt alles op straat. Het zou echt een monumentale inschattingsfout zijn om staatsvijand nr. 1 dood te verklaren terwijl dat niet zo is. Voor Obama's politieke cariere zou het dus stukken beter zijn als de man dood was dan levend. Hetzelfde geldt voor de exit strategy. VS zou wel zo hard op z'n bek gaan als dit ooit uit zou komen door bijvoorbeeld Wikileaks. Waarom zou je dat risico nemen en de hoofdpersoon in leven laten?

Maar wat als ze hem niet kunnen vinden?
Dan kan je er beter over liegen dan maar blijven vechten in Afghanistan.
Obama moet weg uit Afghanistan, kan na deze 10 jaar nog steeds Osama niet vinden, maar kan niet blijven zoeken en vechten ivm verkiezingen en de crisis in de Vs.
Dan ga je een plan smeden.

Ik zeg niet dat dit zo is hoor ! ( ik wacht nog even af en luister naar beide partijen straks en trek mijn eigen conclusie of Bin laden dood is)
mijn punt was alleen om te zeggen dat je niet alles klakkeloos hoeft te geloven wat die amerikanen zeggen.
en dit zou een rede kunnen zijn om te liegen.

het kan natuurlijk ook zijn dat Bin laden allang dood was tijdens een bombardement of zo lichaam is vergaan of begraven en Amerika blijft zoeken en kan niets vinden.
dan zou je ook iets moeten verzinnen.

haha ik moet boeken gaan schrijven:lol:;)

Peter0711
03-05-2011, 19:50
Maar wat als ze hem niet kunnen vinden?
Dan kan je er beter over liegen dan maar blijven vechten in Afghanistan.
Obama moet weg uit Afghanistan, kan na deze 10 jaar nog steeds Osama niet vinden, maar kan niet blijven zoeken en vechten ivm verkiezingen en de crisis in de Vs.
Dan ga je een plan smeden.

Ik zeg niet dat dit zo is hoor ! ( ik wacht nog even af en luister naar beide partijen straks en trek mijn eigen conclusie of Bin laden dood is)
mijn punt was alleen om te zeggen dat je niet alles klakkeloos hoeft te geloven wat die amerikanen zeggen.
en dit zou een rede kunnen zijn om te liegen.

het kan natuurlijk ook zijn dat Bin laden allang dood was tijdens een bombardement of zo lichaam is vergaan of begraven en Amerika blijft zoeken en kan niets vinden.
dan zou je ook iets moeten verzinnen.

haha ik moet boeken gaan schrijven:lol:;)

Jij en een boek schrijven?? Man,die komt alleen maar vol te staan met plaatjes! ;)

Marchant
03-05-2011, 19:53
Jij en een boek schrijven?? Man,die komt alleen maar vol te staan met plaatjes! ;)


Hahaha daar ben ik ff stil van............

je heb ze verdiend en houd ze te goed

You must spread some Reputation around before giving it to Peter0711 again

ARMENIA
03-05-2011, 20:23
Onderstaande heb ik een tijdje geleden hier op dit forum geschreven, slaat wel een beetje op deze topic dus hier issie weer. Boodschap van onderstaande, zoveel beter zijn wij niet hoor in vergelijking met terroristen.. Oke het klopt dat je totale idioten er tussen hebt zitten die zichzelf opblazen en zoveel mogelijk mensen proberen mee te nemen, maar wij het westen vermoorden ook veel burgers.. nja lees het maar dan zal je de vergelijking zien.

"Niet mee eens. De kerk had zeker meer macht in vergelijking met nu maar zij waren niet de machthebbers van een land, dat was nog altijd een koning. De koningen van destijds (machthebbers van destijds) gebruikten religie om van alles te bewerkstelligen. Als ze iets wouden aanvallen, dan vertelden ze aan hun onderdanen dat dit rechtvaardigt was vanuit het Christelijke geloof.

Tegenwoordig bewerkstelligen machthebbers in naam van democratie. Het gaat ze niet daadwerkelijk om de democratie, het gaat om machtsuitbreiding, concurrent voor zijn, geld verdienen. Om dit te verdoezelen, gebruiken ze democratie.

Vroeger gebruikten de machthebbers religie om bepaalde actie's te bewerkstelligen. Tegenwoordig gebruiken de machthebbers democratie om bepaalde actie's te bewerkstelligen. Ik hoor je nu ook niet praten Nederland, alle eu landen die alles doen in naam van democratie.

Over 500 jaar op een ontmoetingsplek als deze, maar dan 10000x geavanceerder in vergelijking met nu: zal er op dezelfde manier over democratie worden gediscussieerd als we nu doen over religie. Er zal dan iemand zeggen, wat waren die mensen gek 500 jaar geleden. Democratie heeft voor zoveel haat en verderf gezocht, ik begrijp niet dat er nog mensen zijn die in democratie geloven, wat een domme mensen zeg.

Jij wordt momenteel toch ook in het ootje door machthebbers die alles bewerkstelligen in de naam van democratie zonder dat je erbij stilstaat of er actie tegen onderneemt. Nou zo ook de mensen die 500 jaar geleden leefden en in het ootje werden genomen door de machthebbers van destijds, die hadden ook niks in de gaten, die dachten ook dat het gerechtvaardigd was om in naam van religie te handelen. Zoals jij denkt dat onze leiders nu alles kunnen doen in naam van democratie.

over 500 jaar, is het geen religie, geen democratie, dan hebben ze wel weer iets nieuws verzonnen waarmee ze mensen om de tuin leiden. In principe is het een vicieuze cirkel. In naam van "iets" plegen ze honderden jaren moorden, verdienen geld, doen aan machtsuitbreiding. Als het op een gegeven moment door de bevolking wordt opgemerkt, dan stoten ze het af. Installeren ze een nieuwe koning/president, installeren ze ook gelijk nieuwe normen en waarden. Dan kunnen we weer honderden jaren verder met politiek bedrijven.

In principe zijn religie en democratie goed, maar de mensen die het misbruiken zetten beide in slecht daglicht. Religie heeft dit proces, van in slecht daglicht zetten al doorgaan. Over 500 jaar zullen we zo ook tegen democratie aankijken, onze kinderen dan.

Wat ik je nu heb vertelt, leg deze link maar naar moslims die momenteel lid zijn van allerlei moslimextremistische groeperingen. Die zijn niet gevoelig voor de term democratie, maar nog steeds voor de term Allah. In principe is het dezelfde. We denken hier dat we slim zijn, vooruit op de tijd zijn, hun (moslimextremisten) zijn achterlijk dat ze in naam van religie moorden plegen. nee, wij zijn nu goed bezig he;)? Voor elke moord die moslimextremisten plegen in naam allah, moorden wij 10 x meer uit in naam van democratie.

Dus beste jonge, denk er maar eens over na. Weet je wel zeker dat jij niets anders doet dan mensen die 500 jaar geleden alles rechtvaardigden uit naam van religie?"



Je bedoeld dat kinderen van 5 jaar in het Westen niet vergeleken kunnen worden met kinderen van 5 jaar in het Midden Oosten en dat kinderen daar het wel kunnen roepen.

Onderbouwing ??

Mauro
03-05-2011, 20:43
wat een discussie weer.

ik schuil me weer achter cholitzu en marchant. Ik deel hun mening weer.

Ome Sjaak, je bewijst met je teksten nogmaals dat je echt niets van politiek snapt.
@mauro, als je biggz bedoelt, hij heeft wel gelijk wat betreft israel.

Hij heeft wel gelijk.......want ??? (en dan beetje onderbouwing, en niet Pansier style)
Voor schending van de mensenrechten verwijs ik je naar de Amnesty dan wel de UN sites, daar zul je zien dat oa China en enkele Afrikaanse landen bovenaan staan. Ik vind dat Israel-gebash net zo irritant als hoe sommige mensen hier afgeven op islamitische landen.

Mauro
03-05-2011, 20:55
Nog even ter onderbouwing, want ik ben het braafste jongetje van de klas :
Birma, China, Eritrea, Iran, Noord-Korea, Saudi-Arabië, Sudan en Oezbekistan, en Vietnam voeren de lijst aan van menserechtenschendende landen.
bron : Home | Human Rights Watch (http://www.hrw.org/)

Italian*Berlusconi*
03-05-2011, 21:06
wat een discussie weer.

ik schuil me weer achter cholitzu en marchant. Ik deel hun mening weer.

Ome Sjaak, je bewijst met je teksten nogmaals dat je echt niets van politiek snapt.
@mauro, als je biggz bedoelt, hij heeft wel gelijk wat betreft israel.

hahahaha x100000000000 en de reactie zegt ook voldoende hahaha ;)

Bagheera
03-05-2011, 21:19
Mensenrechtenschendende situaties ; Algemene onderdrukking; Fanatisme (religie); Algemeen zinloos geweld; Armoede (voedsel)

Hoera voor meer dan 2000 jaar doen aan de management term "beschaving" of de term: "Human Prosperity"...

-> FAIL!

Pansier
03-05-2011, 21:34
Kijk tuurlijk kunnen ze niet vergeleken worden? vind jij van wel dan? Ik zeg niet dat het goed is dat ze dit allemaal daar roepen in het Oosten maar het is vaak wel begrijpelijk.

Hoezo zeg je dat het niet goed is, kan toch niet vergeleken worden?

wrestler_nl
04-05-2011, 00:05
Hoezo zeg je dat het niet goed is, kan toch niet vergeleken worden?

Het kan ook niet vergeleken worden. Vind jij de situatie in bijv. Palestinia en Nederland hetzelfde voor 5-jarige kinderen?
Het is niet goed om dit te roepen omdat het niet echt veel zin heeft in my opinion maar het is vaak niet onbegrijpelijk wanneer hun ouders/ familieleden/ neven / buren en vrienden door israel'iers mishandeld worden. Ik wil niet in de discussie lopen van wie er nou wel of niet gelijk heeft (israel of palestinie) want dat is een hele lang discussie.

biggz
04-05-2011, 00:25
@ Mauro

Israel gebash?
Ten 1e ik heb niks persoonlijk tegen joden of israeliers in het algemeen. Wel tegen de regering en de kolonisten.
Zij hebben grond in genomen van de Palestijnen. Deze grond is verkregen op een onrechtmatige manier (dmv van oorlog)
Tijdens de oorlog met de Palestijnen hebben zij, als ik me niet vergis, witte fosfor gebruikt.
Bovendien hebben zij onnodig veel geweld gebruikt tegen de palestijnen waar mee bewust voor gekozen is om zoveel mogelijk schade toe te brengen aan de Palestijnen. Dan niet zo zeer op militaire gebied maar ook op civiel gebied.


http://www.youtube.com/watch?v=2xT3lq-Zbso&feature=related

ARMENIA
04-05-2011, 11:11
@ Mauro

Israel gebash?
Ten 1e ik heb niks persoonlijk tegen joden of israeliers in het algemeen. Wel tegen de regering en de kolonisten.
Zij hebben grond in genomen van de Palestijnen. Deze grond is verkregen op een onrechtmatige manier (dmv van oorlog)
Tijdens de oorlog met de Palestijnen hebben zij, als ik me niet vergis, witte fosfor gebruikt.
Bovendien hebben zij onnodig veel geweld gebruikt tegen de palestijnen waar mee bewust voor gekozen is om zoveel mogelijk schade toe te brengen aan de Palestijnen. Dan niet zo zeer op militaire gebied maar ook op civiel gebied.


http://www.youtube.com/watch?v=2xT3lq-Zbso&feature=related

Thanks makker!

Richelieu
04-05-2011, 11:45
Zij hebben grond in genomen van de Palestijnen. Deze grond is verkregen op een onrechtmatige manier (dmv van oorlog)

"Zij" of "Wij"?

De staat Israël, in "48 gesticht is er niet zomaar gekomen!

cholitzu
04-05-2011, 12:34
"Zij" of "Wij"?

De staat Israël, in "48 gesticht is er niet zomaar gekomen!

Plan Dalet:
Het plan stelt het als volgt:
"Het doel van het plan is om de macht te verkrijgen over gebieden van de Joodse staat en de grenzen te verdedigen. Tevens is het streven macht te verkrijgen over Joodse nederzettingen en bevolkingsconcentraties buiten dit gebied (dat aan de Joodse staat was toebedeeld) van reguliere, semi-reguliere en kleine troepenmachten van binnen en buiten de staat".

Pansier
04-05-2011, 13:03
"Zij" of "Wij"?

De staat Israël, in "48 gesticht is er niet zomaar gekomen!

Zij, want ik bestond toen nog niet, dus wat kan ik er aan doen? :hypocrite:

Marchant
04-05-2011, 13:10
"Zij" of "Wij"?

De staat Israël, in "48 gesticht is er niet zomaar gekomen!

Maar de bezetting van Palestina is van 1967 tijdens de zesdaagse oorlog.
Dus "zij"

Mauro
04-05-2011, 13:33
@ Mauro

Israel gebash?
Ten 1e ik heb niks persoonlijk tegen joden of israeliers in het algemeen. Wel tegen de regering en de kolonisten.
Zij hebben grond in genomen van de Palestijnen. Deze grond is verkregen op een onrechtmatige manier (dmv van oorlog)
Tijdens de oorlog met de Palestijnen hebben zij, als ik me niet vergis, witte fosfor gebruikt.
Bovendien hebben zij onnodig veel geweld gebruikt tegen de palestijnen waar mee bewust voor gekozen is om zoveel mogelijk schade toe te brengen aan de Palestijnen. Dan niet zo zeer op militaire gebied maar ook op civiel gebied.


http://www.youtube.com/watch?v=2xT3lq-Zbso&feature=related

Mooi detail, witte fosfor...het is oorlog weet je nog ? Wij weten nog niet de helft van wat voor gorigheid zich dan afspeeld, ik denk wel meer dan witte fosfor. En beide kanten zullen dan tot het uiterste gaan...en verder = oorlog.
Verhelderend interview trouwens met Finkelstein, had ik nog niet gezien, tnx biggz.
Komt bij altijd een stuk geloofwaardiger over als een amerikaanse jood met deze feiten komt, eigenlijk in zn eigen nest schijt, maar dat wel durft ;)

Marchant
04-05-2011, 13:56
Mooi detail, witte fosfor...het is oorlog weet je nog ? ;)


Het gebruik van witte fosfor tegen militaire doelwitten is omstreden, maar niet verboden. I
n protocol III over Bepaalde Conventionele Wapens (CCW) van 1980 wordt enkel het gebruik van fosforbrandbommen tegen burgers uitgesloten.
De Verenigde Staten hebben dit protocol niet ondertekend.

cholitzu
04-05-2011, 18:11
Volgens een aantal amerikanenn hebben ze toch echt de verkeerde!!

http://www.youtube.com/watch?v=ByHdS9jfALo&feature=relmfu

Leventdepevent
04-05-2011, 18:20
Volgens een aantal amerikanenn hebben ze toch echt de verkeerde!!
OMG!!!
http://www.youtube.com/watch?v=ByHdS9jfALo&feature=relmfu

ieatsoul
04-05-2011, 18:32
Zag net eventjes een stukje op tv, Osama bleek 500 euro cash bij zich te hebben op dat moment. En 2 telefoonnummers in zijn kleding te hebben genaaid. Straks meer interessante feitjes op het nieuws.

Leventdepevent
04-05-2011, 18:41
Zag net eventjes een stukje op tv, Osama bleek 500 euro cash bij zich te hebben op dat moment. En 2 telefoonnummers in zijn kleding te hebben genaaid. Straks meer interessante feitjes op het nieuws.
thanks rtl of nos??

ieatsoul
04-05-2011, 19:58
Op Rtl, maar dat was volgens mij de half 8 editie. Misschien dat het straks nog een keer langskomt. Hier nog wat interessante stukken, artikelen waarin staat dat foto's niet worden vrijgegeven en OBL niet in action is gedood:

http://www.nu.nl/dood-bin-laden/2507574/obama-verklaart-fotos-van-bin-laden-niet-vrij-geven.html

http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2011/05/obl_geen_enemy_killed_in_actio.html

Marchant
04-05-2011, 20:08
OBL: geen 'Enemy Killed In Action'

Osama Bin Laden is niet tijdens een vuurgevecht naar de eeuwige jachtvelden gestuurd, maar pas nadat Navy SEALs de moslimterrorist al gevangen hadden genomen. Dat heeft de dochter van Bin Laden volgens Al Arabya verklaard.


De 12-jarige junior-Bin Laden is de oudste van zes kinderen die in Bin Ladens miljoenenvilla werden aangetroffen. Volgens haar hebben de Navy SEALs haar vader eerst gevangen genomen en daarna voor het oog van de familie doodgeschoten. Ze heeft dit verklaard tegenover Pakistaanse rechercheurs.
Inmiddels is ook duidelijk geworden dat één van de choppers waarmee de SEALs kwamen aan banjeren, voorafgaand aan de landing crashte. Het wrak hebben ze in Abbottabad achtergelaten, waarna Pakistaanse veiligheidsdiensten de boel hebben opgeruimd.
De Pakistaanse autoriteiten waren sowieso nog wel even zoet na het opruimen van Osama Bin Laden. Naast de Amerikaanse chopper moesten ze onder meer twee buffels, een koe en 150 kippen van het terrein verwijderen voordat ze de media te woord konden staan.
l (http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2011/05/obl_geen_enemy_killed_in_actio.html)

:lol: choppers? kwamen ze op motors aan!!! :fp:

Silat
04-05-2011, 21:50
Te veel mensen die roepen, schijten en pissen tegelijk.

We zullen nooit de waarheid weten.

Ik persoonlijk vind het allemaal niet zo belangrijk meer.
De wereld is allang verka**erd door de mens.
We weten allang niet meer wie de schuldige is van wat er nu allemaal speelt.

Doe lekker je eigen ding en laat je niet gek maken door MEDIA.
Betaal je rekeningen en stop je zakken vol met geld en geniet van je leven met je geliefden want het duurt maar even.

Leef in je eigen wereld

http://www.youtube.com/watch?v=wpaFm6ipT9Y

Biiyen
04-05-2011, 22:30
Te veel mensen die roepen, schijten en pissen tegelijk.

We zullen nooit de waarheid weten.

Ik persoonlijk vind het allemaal niet zo belangrijk meer.
De wereld is allang verka**erd door de mens.
We weten allang niet meer wie de schuldige is van wat er nu allemaal speelt.

Doe lekker je eigen ding en laat je niet gek maken door MEDIA.
Betaal je rekeningen en stop je zakken vol met geld en geniet van je leven met je geliefden want het duurt maar even.

Leef in je eigen wereld

http://www.youtube.com/watch?v=wpaFm6ipT9Y

Yepsss... doe ik al jaaaaaren.

Mauro
04-05-2011, 22:33
De wereld is allang verka**erd door de mens.


Ik zag vanmiddag een docu over overlevenden van Auschwitz/BergenBelsen,...en ik dacht wat Silat dacht.

lopez86
05-05-2011, 18:31
Voor diegene die het nogsteeds geloven, lees dit eens.
Het hele verhaal klopt van geen kant, en je bent naief als je het wel gelooft, simpel.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/al-qaeda/8493391/Osama-bin-Laden-dead-Blackout-during-raid-on-bin-Laden-compound.html

R.H.
05-05-2011, 18:38
Voor diegene die het nogsteeds geloven, lees dit eens.
Het hele verhaal klopt van geen kant, en je bent naief als je het wel gelooft, simpel.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/al-qaeda/8493391/Osama-bin-Laden-dead-Blackout-during-raid-on-bin-Laden-compound.html
weet niet of je hetzelfde hebt gelezen als ik maar daar staat dus dat de dochter van osama erbij was toen hij werd vermoord. Wat moet ik nu precies niet geloven dan?

Leventdepevent
05-05-2011, 19:14
vind alles nog steeds een vreemd verhaal.....zolang er geen overduidelijke bewijzen zijn houdt ik het in het midden, nu is het maar weer informatie van 1 kant.

PigDog
05-05-2011, 21:43
Of hij moet in dat dorp wonen waar Elvis en Bruce Lee ook verblijven. Die zijn ook niet dood, maar gewoon moe van al die aandacht, en hebben zich teruggetrokken. Vreemd genoeg heb ik nooit een roep om de foto's van een dooie Michael Jackson gehoord of een onafhankelijk DNA profiel van zijn vermeende lijk in die zilveren kist. En dat terwijl hij wereldwijd toch meer aanhangers had als Osama.

Ikweet dat ik het nu een beetje belachelijk maak, maar op de vraag of Amerika dit wel kan maken door een volksvijand nummer 1 gewoon als oud vuil in zee te gooien, en hem de belangrijkheid te ontzeggen die vele mensen in hem gezien hebben, kan Obama simpelweg zijn oude slogan weer uit de kast halen:"Yes, we can"!

TOON
05-05-2011, 21:58
je hoeft niet alles klakkeloos aan te nemen wat amerika zegt, doe ik ook niet, al helemaal ten tijde van Bush, wat had ik een hekel aan die gast :)
maar je moet je wel afvragen wat heeft amerika en in dit geval Obama te winnen of te verliezen. In mijn ogen heeft ie heel veel meer te verliezen indien het een leugen is......ten eerste vanuit Al-Quaida zelf, hoe makkelijk is het om de USA/Obama voor schut te zetten.....verder heeft wikileaks wel bewezen dat uiteindelijk heel veel aan het licht kan komen, het risico is gewoon te groot....

bush had daar gewoon schijt aan ivm irak, wat was het ergste wat kon gebeuren? Irak was toch al binnengevallen....verkiezingen pas jaren later...

ik ben dus gewoon een believer, vooral omdat ik denk dat USA met Obama sowieso beter is voor de wereld dan wederom een republikein als Bush

het is vaak ook veel eenvoudiger om niet altijd in complotten te denken :)

lopez86
05-05-2011, 23:50
weet niet of je hetzelfde hebt gelezen als ik maar daar staat dus dat de dochter van osama erbij was toen hij werd vermoord. Wat moet ik nu precies niet geloven dan?

Dat je niet zomaar moet geloven wat het NOS je voorschoteld, of andere nieuwsmedia.
Vergeet niet dat je met het machtigste orgaan ter wereld te maken hebt, de Amerikaanse overheid.
Alle grote media waarin buitenlandse politiek aan bod komt wordt gecontroleerd of is zelfs in bezit van de overheid.
Vergeet niet dat de politieke banden met de US belangrijker zijn dan wat dan ook, en dat de media daar heel, heel erg belangrijk in is.
(Compleet Duitsland werd dankzij slimme propaganda geindoctrineert met de overtuigingen van Hitler).

Probleem is alleen dat sinds de komst van internet de media bij wet niet meer te controleren is.
De persvrijheid geeft iedereen de gelegenheid te reageren en te melden wat men gezien heeft.
Maar dat neemt niet weg dat wat de meerderheid te zien krijgt, gelooft wordt, en dat is nogsteeds via de grote gecontroleerde nieuwsmedia.
Als het NOS zegt dat de maan ontploft is terwijl het niet zo is gelooft ook de meerderheid het.

Mijn punt is dat er teveel losse eindjes zijn en dat de Amerikaanse overheid te vaag is en er gewoon geen bewijs is voor de dood van Osama.
Er is al sinds 2001 geen materiaal meer op internet verschenen van hem, dat terwijl hij juist genoot van de aandacht en het opeisen van verantwoordelijkheid voor aanslagen.
Er zijn meer dan genoeg bronnen die melden dat Osama in 2001 al is overleden om medische redenen.

Kijk, ik doe gewoon mn huiswerk en kijk verder dan m'n neus lang is, en dan kom je er gauw genoeg achter dat er een hele hoop lulkoek vanuit het Witte Huis komt omtrend deze en andere belangrijke situaties.
En ja dat kost tijd, maar ik wil weten hoe zit.

Kijk deze briefing maar eens omtrend de situatie.
Je hoeft m niet eens af te kijken, de eerste 3 minuten is genoeg om te weten dat ze een broodje aap aan het verkopen zijn aan het publiek.

http://www.youtube.com/watch?v=0uuiWzzb5ss


Waarom zul je denken?
Dat kunnen tientallen redenen zijn.
Van de verkiezingen die eraan komen (http://www.nu.nl/buitenland/2506787/obama-populairder-dood-bin-laden.html) tot de invloed in het Midden Oosten die Amerika aan het verliezen is, met alle gevolgen voor de (westerse) oliemarkt.
Feit is dat ik niks meer geloof totdat ik harde bewijzen zie, mn huiswerk doe en niks meer zomaar aanneem wat voorgeschoteld word.
En ik raad iedereen aan hetzelfde te doen.

lopez86
06-05-2011, 00:02
Hier nog meer :)
En zo kan ik nog wel ff verder googlen.
Echt mensen, kijk verder dan je neus lang is.

http://www.nrc.nl/nieuws/2011/05/05/iconische-foto-werd-al-uren-voor-actie-tegen-osama-genomen/

cholitzu
06-05-2011, 00:09
'Slechts één gewapende man in complex Bin Laden'

Uitgegeven:5 mei 2011 18:08Laatst gewijzigd:5 mei 2011 18:05
WASHINGTON - Slechts een van de vijf mensen die gedood werden bij de inval op het complex van Osama bin Laden in Pakistan was gewapend. Dat heeft een zegsman bij het Amerikaanse ministerie van defensie donderdag gezegd.

http://media.nu.nl/m/m1cz4ova0f52.jpg © ANP

Volgens de bron is deze persoon, die tevens op de Amerikaanse commando's zou hebben geschoten, in de eerste minuten van de inval gedood.
Een vrouw die zich in de buurt van de man bevond, is in het kruisvuur om het leven gekomen. Dit druist in tegen eerdere beschrijvingen van de operatie, volgens welke de Navy SEALs op zware tegenstand en geweervuur stuitten.
De andere personen die de commando's tegenkwamen bij de inval waren allen ongewapend en werden snel uitgeschakeld. Bin Laden was ongewapend maar zou, voordat de commando's hem doodschoten, naar een wapen gegrepen hebben.



Amnesty heeft vragen over dood Bin Laden

Uitgegeven:5 mei 2011 10:37Laatst gewijzigd:5 mei 2011 10:38
LONDEN - De mensenrechtenorganisatie Amnesty International heeft de Verenigde Staten en Pakistan om opheldering gevraagd over de dood van Osama bin Laden. Dat meldde de organisatie donderdag.

http://media.nu.nl/m/m1czthda8mkq.jpg © Novum Nieuws

Vooral het gegeven dat Bin Laden ongewapend was tijdens de militaire operatie roept veel vragen op bij de mensenrechtenorganisatie.
''Het is niet duidelijk hoe hij zich zou hebben verzet tegen een arrestatie en of er wel poging is gedaan hem te arresteren in plaats van te vermoorden'', aldus Amnestytopman Claudio Cordone.
Amnesty vraagt zich ook af wat er gebeurd is met de ruim achttien mensen die zich tijdens de aanval in de villa bevonden.
Amerikaanse autoriteiten maakten eerder bekend dat vijf mensen zijn gedood en dat twee vrouwen onder wie de vrouw van Bin Laden gewond zijn geraakt. Ook waren zes kinderen in de villa aanwezig.

R.H.
06-05-2011, 09:47
Terecht dat ze hem hebben doodgeschoten, ook als was die ongewapend. hadden ze hem gevangen genomen dat waren er overal in het midden-oosten gijzelingen van westerse mensen plaats gevonden en een hele boel gedreig om die te doden als ze osama niet los laten.

Facade
06-05-2011, 10:06
@Lopez
Je hebt wel een goed verhaal met dat de VS niet alles verteld heeft, maar ik vind de conclusie die je dan trekt dat Bin Laden niet dood zou zijn onlogisch. Natuurlijk kun je er niet van uitgaan dat de media altijd 100% correct zijn. Tegelijkertijd moet je wel logisch na blijven denken.

Ik denk eerder dat er dingen gebeurd zijn die het daglicht niet kunnen verdragen en/of de operatie toch een wat minder groot succes doen lijken dan verwacht. Denk bij het eerste aan het artikel van Cholitzu en het tweede aan de nog geheime stealth helikopter die neergestort is en waarvan de vernietiging niet helemaal volgens plan verlopen is (lijkt mij een vrij genante vertoning zeker als het allemaal theater is).

De conclusie dat Bin Laden niet dood zou zijn, komt voor mij compleet uit de lucht vallen. Zoals Toon al aangeeft is dit een andere tijd en staat er te veel op het spel.

Bagheera
06-05-2011, 10:34
Media nieuws corruptie ->
Joris Luyendijk
Boek: Het zijn net mensen - Boeken (http://boeken.vpro.nl/boeken/28919866/)

Eerst lezen ( i did ) dan pas nog eens bedenken/uitspreken hoe waarheidsgetrouw media is.....

Fyodor
06-05-2011, 14:42
Dat je niet zomaar moet geloven wat het NOS je voorschoteld, of andere nieuwsmedia.
Vergeet niet dat je met het machtigste orgaan ter wereld te maken hebt, de Amerikaanse overheid.
Alle grote media waarin buitenlandse politiek aan bod komt wordt gecontroleerd of is zelfs in bezit van de overheid.
Vergeet niet dat de politieke banden met de US belangrijker zijn dan wat dan ook, en dat de media daar heel, heel erg belangrijk in is.
(Compleet Duitsland werd dankzij slimme propaganda geindoctrineert met de overtuigingen van Hitler).

Probleem is alleen dat sinds de komst van internet de media bij wet niet meer te controleren is.
De persvrijheid geeft iedereen de gelegenheid te reageren en te melden wat men gezien heeft.
Maar dat neemt niet weg dat wat de meerderheid te zien krijgt, gelooft wordt, en dat is nogsteeds via de grote gecontroleerde nieuwsmedia.
Als het NOS zegt dat de maan ontploft is terwijl het niet zo is gelooft ook de meerderheid het.

Mijn punt is dat er teveel losse eindjes zijn en dat de Amerikaanse overheid te vaag is en er gewoon geen bewijs is voor de dood van Osama.
Er is al sinds 2001 geen materiaal meer op internet verschenen van hem, dat terwijl hij juist genoot van de aandacht en het opeisen van verantwoordelijkheid voor aanslagen.
Er zijn meer dan genoeg bronnen die melden dat Osama in 2001 al is overleden om medische redenen.

Kijk, ik doe gewoon mn huiswerk en kijk verder dan m'n neus lang is, en dan kom je er gauw genoeg achter dat er een hele hoop lulkoek vanuit het Witte Huis komt omtrend deze en andere belangrijke situaties.
En ja dat kost tijd, maar ik wil weten hoe zit.

Kijk deze briefing maar eens omtrend de situatie.
Je hoeft m niet eens af te kijken, de eerste 3 minuten is genoeg om te weten dat ze een broodje aap aan het verkopen zijn aan het publiek.

http://www.youtube.com/watch?v=0uuiWzzb5ss


Waarom zul je denken?
Dat kunnen tientallen redenen zijn.
Van de verkiezingen die eraan komen (http://www.nu.nl/buitenland/2506787/obama-populairder-dood-bin-laden.html) tot de invloed in het Midden Oosten die Amerika aan het verliezen is, met alle gevolgen voor de (westerse) oliemarkt.
Feit is dat ik niks meer geloof totdat ik harde bewijzen zie, mn huiswerk doe en niks meer zomaar aanneem wat voorgeschoteld word.
En ik raad iedereen aan hetzelfde te doen.

Geloof je nu nog steeds dat hij niet dood is....? Niet zomaar aannemen wat voorgeschoteld wordt is heel goed, maar nu kan je niet meer om het feit heen dat die mofo dood is:
Al-Qaeda bevestigt dood Bin Laden | nu.nl/buitenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/buitenland/2508910/al-qaeda-bevestigt-dood-bin-laden.html)

ps dat tweede berichtje over die foto wordt in de comments al onderuit gehaald. Iedereen kan die gegevens aanpassen...

rafi
06-05-2011, 15:40
Geloof je nu nog steeds dat hij niet dood is....? Niet zomaar aannemen wat voorgeschoteld wordt is heel goed, maar nu kan je niet meer om het feit heen dat die mofo dood is:
Al-Qaeda bevestigt dood Bin Laden | nu.nl/buitenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/buitenland/2508910/al-qaeda-bevestigt-dood-bin-laden.html)

ps dat tweede berichtje over die foto wordt in de comments al onderuit gehaald. Iedereen kan die gegevens aanpassen...
zal ik jouw een geheimpje vertellen, al qaeda is cia.

R.H.
06-05-2011, 15:43
zal ik jouw een geheimpje vertellen, al qaeda is cia.

Ben geen dokter maar is zou toch iets minder lsd gaan gebruiken

TOON
06-05-2011, 16:04
hoor net op de radio dat al quaida ook zegt dat ie dood is en dat de feestvreugde om zal slaan in verdriet aangezien ze doorgaan met amerikaanse doelen bladibladibla

zou ie dan toch echt dood zijn??

rafi
06-05-2011, 16:07
PowNed : Al-Qaeda bevestigt dood Bin Laden (http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2011/05/al_qaeda_bevestigt_dood_bin_la.html) uhm....

Pansier
06-05-2011, 17:58
hoor net op de radio dat al quaida ook zegt dat ie dood is en dat de feestvreugde om zal slaan in verdriet aangezien ze doorgaan met amerikaanse doelen bladibladibla

zou ie dan toch echt dood zijn??

Veel denken dat hij al lang dood was. Op msn nieuws staat er ook dat Al Qaeda heeft gezegt dat de vreugde van de amerikanen om zal worden gezet in verdriet, maar ja is msn nieuws te vertrouwen? Die hebben de grootste onzin erop staan ;).

rafi
06-05-2011, 20:05
en vanavond begin ik mijn leuke avond met een pinacoladen:)

TOON
06-05-2011, 21:14
weet je wat ik denk....ik denk dat de CIA en Al Quaida op hoog niveau overlegd hebben. Osama was nameljik al dood, gestorven omdat ie niet op tijd bij een ziekenhuis kon komen met zn ezel voor een nierdialyse....Al Quaida heeft dit nooit naar buiten gebracht omdat dit natuurlijki niet de dood is die hun lichtend voorbeeld en leider toekomt, zo kan hij natuurlijk nooit een martelaar worden....

De USA is al 10 jaar op een dode Osama aan het jagen en heeft er nu alle baat bij ivm exit strategie om de dood in scene te zetten...en Obama ivm de herverkiezing

Ik zeg WIN/WIN situatie voor USA en Al Quaida

of de USA heeft deze week gewoon Osama geliquideerd en z'n kop overhoop geschoten, waardoor de foto's te gruwelijk zijn en wsl tot veel haat aanzetten en z'n lijk overboord gegooid om een soort van bedevaartsoort te creeeren
dat zou ook nog kunnen

Silat
08-05-2011, 11:47
Ik denk dat je aardig in de richting zit Toon..

smike
09-05-2011, 11:48
Ik denk dat je aardig in de richting zit Toon..

x2 In ieder geval beter dan "bin laden =cia"

ARMENIA
09-05-2011, 14:01
x2 In ieder geval beter dan "bin laden =cia"

bin laden heeft waarschijnlijk wel voor of met de cia gewerkt, maar ik geloof niet dat hij tot op het einde samen onder een hoedje speelde.

cholitzu
09-05-2011, 15:16
http://toddrtownsend.net/wp-content/uploads/2008/02/BushBinLaden.jpg

PigDog
10-05-2011, 12:40
@ Lopez:
Ik begrijp je punt niet zo.
Wat wil je nu zeggen?
Is Osama niet dood? Wat voor zin heeft het dan als de US en de Al Quida hem allebei doodverklaren? Wat schieten ze er mee op? En wat is de geloofwaardigheid als hij volgend jaar weer een videotape uitbrengt? Of is hij al 10 jaar dood? Maar is hij dan niet dood? Of zeggen "ze" dat hij al 10 jaar dood is, maar nu pas doodverklaard, maar eigenlijk leeft hij nog? Ik snap je punt niet zo wie er baat bij heeft om hierover te liegen.
Osu..

rafi
11-05-2011, 12:26
Linkeroor en neus van echte Bin laden zijn heel anders dan die op de door de VS vrijgegeven foto's:
Exclusive: Osama bin Laden's Nose and Left Ear -- Puppet Masters -- Sott.net (http://www.sott.net/articles/show/228230-Exclusive-Osama-bin-Laden-s-Nose-and-Left-Ear)

R.H.
11-05-2011, 12:30
je hebt gelijk, het is allemaal in scene gezet, net als 9/11. heeft Amerika allemaal zelf gedaan enzo, niks met terroristen te maken. oja Osama-Obama, zie je de gelijkenis, heel verdacht allemaal.:fp: