PDA

View Full Version : K-1 vechter Hesdy Gerges uitgeleverd aan België.



Devilprince
02-05-2011, 16:10
AMSTERDAM - Kickbokser Hesdy Gerges mag worden uitgeleverd aan België. Dat land verdenkt hem van betrokkenheid bij cocaïnehandel. In afwachting van de uitlvering is hij direct weer vastgezet.

Dat meldt zijn advocaat aan AT5. Hij wordt, samen met zes anderen, verdacht van betrokkenheid bij het verhandelen van 128 kilo cocaïne. In februari werd de kickbokser van zijn bed gelicht door arrestatieteams van de Amsterdamse politie. Vrijdag bepaalde de rechter dat Gerges mag worden uitgeleverd. Hij wordt nog deze week overgedragen aan België.
Gerges is wereldkampioen zwaargewicht bij It’s Showtime van Rutz. Die titel veroverde hij vorig jaar in een rechtstreeks duel met Badr Hari. Deze werd afgelopen jaar verdacht van het mishandelen van een portier. Toch is Rutz overtuigd van de onschuld van beide atleten. „Niet voor niets lopen ze allebei nog vrij rond.”

K1-vechter uitgeleverd aan Belgi - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland] (http://www.telegraaf.nl/binnenland/9676603/__K1-vechter_uitgeleverd_aan_Belgi__.html?p=4,2)

justsomeone
02-05-2011, 16:13
Als hij schuldig word bevonden, opsluiten en nooit meer vrijlaten

bush1do
02-05-2011, 16:14
het was toch zijn broer die er wat mee te maken had?

Sadix
02-05-2011, 18:10
Als hij schuldig word bevonden, opsluiten en nooit meer vrijlaten

voor dealen?


als hij daadwerkelijk gedealed heeft dan hoort hij gestraft te worden zoals iedereen dat wordt als ze dealen.

niets meer en niets minder.

Mick
02-05-2011, 18:15
hij is onschuldig tot het tegendeel bewezen is

rafi
02-05-2011, 18:19
De cocaïne bleek inmiddels te zijn verstopt in een Audi. In de loods waren twee Nederlanders – onder wie een neef van Gerges. In de loods lagen bivakmutsen, gereedschap, zaklampen, zwarte kleding, handschoenen en een groot aantal gsm's. Bovendien vond de politie in de loods een sleutel van een hotel in Antwerpen. Daar en in andere hotels in de buurt bleken de twee gearresteerde verdachten te hebben overnacht, net als een groepje anderen, onder wie Gerges, Cars de M., Lucas B., Partick B. en Marc de W.
bron http://www.crimesite.nl

is marc de weerd geen promoter

justsomeone
02-05-2011, 18:24
Als die Marc de W. inderdaad Marc de Weerd is dan is het die van 2H2H

RedDawn
02-05-2011, 18:28
Schijnt inderdaad om De Weerd te gaan. Jammer!

rafi
02-05-2011, 18:29
is dat ook niet die lucas die ook werkte bij 2hot to handle

Richelieu
02-05-2011, 19:30
Het volledige artikel;
BRON CRIMESITE (http://www.crimesite.nl/nieuws/criminelen/21124-k1-vechter-aan-belgie-overgeleverd.html)

'K1-vechter Hesdy Gerges en nog drie Amsterdammers worden aan België overgeleverd, waar ze worden verdacht van betrokkenheid bij de import van rond de 128 kilo cocaïne. Dat heeft de rechtbank in Amsterdam besloten. Gerges zit weer vast in afwachting van zijn overlevering en de behandeling van zijn strafzaak. Waarschijnlijk moet hij voorlopig in de cel blijven.' Dat schrijft Het Parool vandaag.

'De Belgische recherche ontdekte in mei vorig jaar dat een container met 128 kilo cocaïne vanuit Ecuador naar de haven van Antwerpen was verscheept. Een team volgde de partij toen die naar een loods in Zandvliet werd gebracht, iets boven Antwerpen. Daar deed de recherche een inval.

De cocaïne bleek inmiddels te zijn verstopt in een Audi. In de loods waren twee Nederlanders – onder wie een neef van Gerges. In de loods lagen bivakmutsen, gereedschap, zaklampen, zwarte kleding, handschoenen en een groot aantal gsm's. Bovendien vond de politie in de loods een sleutel van een hotel in Antwerpen. Daar en in andere hotels in de buurt bleken de twee gearresteerde verdachten te hebben overnacht, net als een groepje anderen, onder wie Gerges, Cars de M., Lucas B., Partick B. en Marc de W. Die drie laatstgenoemden worden door de Amsterdamse recherche als 'beroepscriminelen' beschouwd.

De Belgische autoriteiten gaan ervan uit dat met de in de loods gevonden gsm's contact is onderhouden met Hesdy Gerges. Personeel van Bever Sport in Amsterdam, waar sommige van de gevonden spullen vandaan komen, herkenden Gerges als klant. De rechtbank ziet voldoende aanwijzingen voor de betrokkenheid van de verdachten bij de drugsbende om ze aan België over te leveren. Advocaat Sander Janssen van Gerges is 'diep teleurgesteld' door de beslissing van de rechtbank. Hij had namens Gerges aangeboden dat die op elk gewenst moment voor verhoor zou verschijnen, maar op dat aanbod is justitie in België niet ingegaan.

Volgens Janssen had de rechtbank die tot de overlevering besloot, nauwelijks inzicht in het strafdossier tegen Gerges. "Het is schokkend hoe weinig rechtsbescherming een Nederlandse verdachte geniet in dit soort zaken." De overleveringszaak van Marc de W. moet nog worden behandeld.'

Peter0711
02-05-2011, 19:53
Als dit waar is,is het erg jammer en triest.

Mavi
02-05-2011, 22:37
waar rook is ..

Sjaak
02-05-2011, 23:08
Goede reclame weer voor de kickboks wereld.................. maar hoe rot ik het ook vindt, laten we nu maar accepteren dat dit wereldje net zo nauw verbonden is met crminaliteit als Peppie met Kokkie of Bassie met Adriaan. We kunnen er helaas 3 boeken met voorbeelden van volschrijven.

Devilprince
03-05-2011, 21:20
alistair overeem over hesdy gerges vanaf minuut 04:41 Wie heeft toch die GIEL-Mobiel?: GIEL (http://giel.vara.nl/Wie-heeft-toch-die-GIEL-Mobiel.816.0.html)

blackadder
03-05-2011, 22:43
MMA is UFC?

Bartju
03-05-2011, 23:24
MMA is UFC?

ik denk dat hij dat andersom bedoelde

blackadder
03-05-2011, 23:26
ik denk dat hij dat andersom bedoelde
Dan is het nog steeds fout.

lopez86
04-05-2011, 00:18
Patrick B. gaat het hier dan om Patrick Beukema???

Marchant
04-05-2011, 01:06
waar rook is ..

........zijn ook indianen verhalen

http://static.howstuffworks.com/gif/smoke-signal-indian.jpg

PinPoint
04-05-2011, 11:15
Toch zal er wel iets van bewijs zijn. Anders word je toch niet zomaar uitgeleverd?! (mag ik hopen)

bazooka
04-05-2011, 11:40
voor dealen?


als hij daadwerkelijk gedealed heeft dan hoort hij gestraft te worden zoals iedereen dat wordt als ze dealen.

niets meer en niets minder.

128 kg noem ik geen "dealer" meer
Maar je hebt gelijk dat je daar niet de rest van je leven voor opgesloten moet worden.

justsomeone
04-05-2011, 14:17
voor dealen?


als hij daadwerkelijk gedealed heeft dan hoort hij gestraft te worden zoals iedereen dat wordt als ze dealen.

niets meer en niets minder.

Liet me even iets gaan.
natuurlijk verdiend ie geen levenslang.
maar kom op he, zoals hij zelf zegt, hij leeft voor deze sport, hij weet dat de sport in een kwaad daglicht staat, hij is it`s showtime heavyweight champ, dan laat je je hier toch niet mee in.
Als hij veroordeeld word, doe maar een mooie title fight tussen badr en Spong

Mauro
04-05-2011, 16:16
Als hij veroordeeld word, doe maar een mooie title fight tussen badr en Spong

Joa ! X 2 !

MMAFAN-1122
04-05-2011, 17:00
Slecht nieuws!!

MJOKKIE
04-05-2011, 17:47
Sjaak is helaas correct.. 3 boeken..pff, ik vond 1 al een hele kluif:-)

Facade
04-05-2011, 17:55
Erkennen wel... accepteren niet vind ik. Ik kan niet accepteren dat dit de enige manier is waarop deze sport op niveau bedreven wordt. Op een gegeven moment moet toch een punt bereikt worden wanneer de sport dit ontgroeit.

Rotte appels houdt je altijd, zie de keeper van Ado en het pistoolincident bij Almere City (voetbal). Maar zo structureel als de laatste tijd hoeft het echt niet. Als je het gaat accepteren zou het een voldongen feit zijn, maar er zijn best mogelijkheden om hier iets aan te doen.

Hans Vos
04-05-2011, 18:45
Erkennen wel... accepteren niet vind ik. Ik kan niet accepteren dat dit de enige manier is waarop deze sport op niveau bedreven wordt. Op een gegeven moment moet toch een punt bereikt worden wanneer de sport dit ontgroeit.

Rotte appels houdt je altijd, zie de keeper van Ado en het pistoolincident bij Almere City (voetbal). Maar zo structureel als de laatste tijd hoeft het echt niet. Als je het gaat accepteren zou het een voldongen feit zijn, maar er zijn best mogelijkheden om hier iets aan te doen. ik zie er niets structueels in , wat hesdy betreft is er niets bewezen en als iemand anders als badr wel of niet die portier een paar draaien om zijn oren had gegeven had het de krant echt niet bereikt en was het allemaal niet zo op geblazen .betrek het nog niet bewezen verhaal van balrak er ook maar even bij en stel dat ze het alle drie gedaan hebben dan is er nog niets aan de hand behalve dan dat wie zijn billen brand op de blaren moet zitten . 3 op de hoeveel vechtsporters in nederland ?????? valt wel mee toch ??? door de verhalen zo op te blazen kweek je een slechte naam terwijl dat helemaal niet nodig is . gr hans