PDA

View Full Version : Ringsports Magazine



D1987
02-05-2011, 19:22
Wat valt dit magazine tegen zeg, af en toe haal ik hem (afgelopen half jaar 4x) en wat een waardeloze artikelen staan er in. Deze maand eentje over Hoost, eentje over Strikeforce vs UFC (met allemaal nutteloze informatie), eentje over Clyde Petres, eentje over Marloes Coenen en wat andere artikelen waar gebruik wordt gemaakt van waardeloze journalistiek. En dat kost je dan 5,95, dat magazine had wel 2x zo dik gemogen en een kwart van de reclame die erin staat, dit gaat echt nergens over.

Iemand mee eens???????

Bartju
02-05-2011, 19:25
enig sinds wel.. alles wat er in staat is achterhaald als je op mixfight zit

D1987
02-05-2011, 19:38
Sorry voor mijn berichtje, iets te negatief misschien, maar ik sta hier echt van te kijken. Ik haal voor mijzelf ringsports, 5,95, en een magazine voor mijn vriendin van 4,95 ofzo. Ik heb deze binnen half uurtje uit, en zij is na een uur nog niet eens op 1 derde. Of gooi de prijs naar beneden, of maak in 1 maand veel meer artikelen.

Er staat bijvoorbeeld ook niets in over Fedor in Nederland, toch best wel schandalig

Leventdepevent
02-05-2011, 19:39
enig sinds wel.. alles wat er in staat is achterhaald als je op mixfight zit
x2!!

D1987
02-05-2011, 19:41
Een magazine voor een klein publiek zoals deze, zou juist artikelen moeten hebben die nergens anders op staan, hebben ze geen goede reporters zoals hier ofzo?

Pahlavan
02-05-2011, 19:51
Een magazine voor een klein publiek zoals deze, zou juist artikelen moeten hebben die nergens anders op staan, hebben ze geen goede reporters zoals hier ofzo?

dat is ook de reden waarom ik nooit vechtsport tijdschriften koop... er staat zelden iets nieuws in wat nog niet bekend was op het internet

Baske
02-05-2011, 20:02
hebben ze geen goede reporters zoals hier ofzo?
Hehe ;)

Sjaak
02-05-2011, 20:06
Ik ben vanaf het begin lid geweest en heb er ook in geadverteerd. Vond Ringsports altijd een mooi en goed blad maar de laatste jaren was mij de rapportage teveel vriendjes politiek, steeds dezelfde figuren kwam je tegen terwijl je als magazine toch onafhankelijk en objectief zou moeten zijn. En inderdaad teveel advertenties en alle info is achterhaald. In deze tijd met internet is zo'n blad niet meer van deze tijd.

Soulbringer320
02-05-2011, 22:29
Als je op Mixfight zit weet je vaak meer dan het tijdschrift zelf.
Kocht vroeger Ringsport ook wel eens, maar er stond altijd oude informatie in en een hoop reclame.
Echt zonde van m'n geld.

Bartju
02-05-2011, 22:39
Daarin tegen vind ik mens health wel een goed blad met veel nieuwtjes en goede stukken

johnmixfight
02-05-2011, 22:41
Ik ben vanaf het begin lid geweest en heb er ook in geadverteerd. Vond Ringsports altijd een mooi en goed blad maar de laatste jaren was mij de rapportage teveel vriendjes politiek, steeds dezelfde figuren kwam je tegen terwijl je als magazine toch onafhankelijk en objectief zou moeten zijn. En inderdaad teveel advertenties en alle info is achterhaald. In deze tijd met internet is zo'n blad niet meer van deze tijd.

niet helemaal mee eens, ik vind het wel lekker om met een blaadje op de bank te zitten ipv. achter de pc.

Ben het er wel mee eens dat het meer een klankbord aan het worden is voor de vechters en trainers met al die colums.
1 colum is echt alleen maar geklaag, vooral over 020, erg boeiend, NOT !!

Ik lees de laatste tijd liever de Fighters Only, staat ramvol met leuke artikelen, uren leesplezier

marcelt
02-05-2011, 23:32
Ik vind de Ring Sports wel fijn. Nieuws is veel niet meer. Maar columns en interviews zijn wel leuk. Hij is idd. relatief dun want je hebt hem snel uit. Weinig tekst. Dat je bij Fighter's Only veel meer waar voor je geld hebt klopt. Maar die hebben veel meer abonnees in de UK en erbuiten. En over Nederlands kickboksen en mma lees je er niet.

D1987
03-05-2011, 04:40
Als ze nou ipv alleen MMA en thaiboksen (3 a 4 artikeltjes) ook nog wat boksen erbij nemen, ipv hoe een opa zijn judo school al 50 jaar runt, waar bijna niemand op zit te wachten er in zetten. Nee, ze gooien er nog 18 paginas reclame bij, het is een maandmagazine, dus niet wekelijks, dat is nog het erge. Of kom 12 x per jaar met een dik magazine, want er is genoeg leesvoer, of kom wekelijks met zo n dun boekje voor 2 a 3 euro.

En dan alsnog, ook al staat het overal op internet, de helft van de panorama of revu is ook op internet te vinden, aan de redactie is het om een leuk onderwerp ervan te maken, en dat lukt daar ook, en zo n magazine telt zo 80 bladzijden, zonder amper reclame.

Het is onzin om te zeggen dat het overal op internet al staat, want een interview oid. wat ringsports brengt, hoort uniek te zijn, en na de uitgifte van het magazine, kan hij op internet verschijnen. Het is toch belachelijk dat het voordat het magazine uit is hetzelfde interview (of 80 procent hetzelfde) al hier te vinden is? Dat is niet aan te rekenen aan mixfight, maar aan ringsports

Richelieu
03-05-2011, 10:22
Leuke topic dit en eentje dit eens in de zoveel tijd weer voorbij komt omdat een lezer, in dit geval D1987 niet geheel tevreden is over de inhoud. Laat ik vooropstellen dat Ringsports het enige echte vechtsportblad in Nederland is en gedurende de jaren de overeind is gebleven. Dat ze nog bestaan heeft denk ik te denken aan de formule waarmee ze werken. Ringsports krijgt ongeveer 80% van de geleverde content aangeleverd van derden. Dat is natuurlijk mooi, aangezien de eigen redactie te klein is, maar deze derden willen natuurlijk alleen hun eigen belangen naar voren brengen. In de beginfase is dat nog leuk, maar naarmate de tijd verstrijkt weten we wel waar het over gaat en gaan mensen klagen vandaar dat een topic als deze eens per jaar verschijnt.

Wel vindt ik dat de Ringsports zich erg goed kan aanpassen. Als voorbeeld noem ik de tijd dat de Royal Rumble verscheen met hun superieure vormgeving. Toen moest de Ringsports meegaan en dat gingen ze ook en bleven stipt uitkomen, terwijl dat een groot manco van de Royal Rumble was. De Ringsports waarborgt een zekere continuïteit en is daarom voor promotors interessant te noemen aangezien ze op dit moment de enige zijn en al jaren bestaan.

Mastenbroek
03-05-2011, 11:00
Ik ben het er mee eens, als je op mixfight zit (dus het forum regelmatig volg) dan staat er niks nieuws in voor je.
dat herken ik zelf ook, koop het blaadje niet meer. Vind het persoonlijk ook te weinig leuke artikelen en teveel reclame voor dat geld.

Daarintegen is het wel leuk voor mensen die niet de forums/fora (1 van de twee, zou niet weten welke) bijhouden.

Ellen
03-05-2011, 11:57
Sorry voor mijn berichtje, iets te negatief misschien, maar ik sta hier echt van te kijken. Ik haal voor mijzelf ringsports, 5,95, en een magazine voor mijn vriendin van 4,95 ofzo. Ik heb deze binnen half uurtje uit, en zij is na een uur nog niet eens op 1 derde. Of gooi de prijs naar beneden, of maak in 1 maand veel meer artikelen.

Er staat bijvoorbeeld ook niets in over Fedor in Nederland, toch best wel schandalig

Of je vriendin leest heel langzaam? ;-) just kidding.......
Maar die meidenblaadjes heb je toch ook met 10 minuten uit?
Ik vind RS een betrouwbaar blad, en dat is ook belangrijk. Hoeveel van die magazines zijn er geweest en die er halverwege mee ophielden en dat je als abonnee kon fluiten naar je centen?

Internet is altijd sneller maar ik vind RS zeker wel een toegevoegde waarde, ben altijd blij als ie in de brievenbus ligt.

goro
03-05-2011, 12:27
Wie niets doet misdoet niks...

D1987
03-05-2011, 13:05
Het is niet alleen als je Mixfight leest, of waar dan ook, het is gewoon een dun magazine, met amper inhoud. De artikelen zijn niet origineel, een magazine hoort unieke artikelen te publiceren die tot die tijd nog niemand heeft uitgebracht, en dat is in dit geval niet het geval

Boran
03-05-2011, 13:36
Ten eerste wil ik zeggen dat ik wel blij ben met een blad als Ring Sports. De mensen die op Mixfight lezen zijn toch al meer betrokken bij de vechtsport. Ik denk dat er best wat mensen zijn die af en toe de Ring Sports kopen, maar verder niet elke dag op vechtsportfora rondhangen.

Het is wel jammer dat er zo weinig eigen verslagen worden geschreven door de redactie. Natuurlijk komt dit door geldgebrek, maar dit is wel de meerwaarde van een blad. Als ik soms de artikelen lees uit de Zendokan die Hammerkick upload, zie je dat de verhalen meestal dieper gaan en zelf geschreven zijn zonder commerciële belangen. In de Ring Sports ligt het er vaak zo dik bovenop dat het artikel alleen maar geschreven is om reclame te maken voor een gala of voor een sportschool. Dat is jammer vind ik.

Lionheart
03-05-2011, 14:12
Ringsports is een goed blad, alleen met het internet tegenwoordig is het allemaal "oud" nieuws.

Al bij al een mooi blad.

Ik was van 2001 tm 2005 een vaste lezer en daarna nam het internet toch de overhand. Spijtig, maar waar.

FDR
03-05-2011, 14:42
Ik was ook een vaste klant van de RS, tot ik door had waarom ik dat was, het blad zier er attractief uit maar buiten de columns en paar bladzijdes na zit er verder echt niks in.

Collina
03-05-2011, 15:21
Internet vs. Bladen

Uiteraard is een blad meestal wel achterhaald, via internet gaat alles vele malen sneller. Interessante relevante content wordt direct gepubliceerd, Mixfight is een uitstekende informatiebron, wat dat betreft: Lang Leve Mixfigt.nl - Jullie blijven De Baas!!

Maar ik begrijp D1978 wel, als je een blad koopt wil je er wat voor terug. Als je niet beschikt over een Ipad met G3 verbinding en je zit in de trein of je bent bij je saaie schoonouders op visite, wil je soms een een goed blad kunnen kopen en lezen.

Wat dat betreft was er voor mij maar één vechtblad dat credits verdient sowieso qua uitstraling en dat is Royal Rumble Magazine - ook in dit magazine zat verbetering betreft content, maar ik vond 't een schitterend blad waar ik graag het geld aan uitgaf.

Toen Royal Rumble verkocht werd, was 't ook niet meer wat 't was.... "toch jammer"!

Ik hoop dat Ringsports de kritiek voor lief neemt en zich zal inzetten, maar Internet vs. Bladen tegenover update content, ... daar kan men niet tegen op, mits ze een ipad app ringsports magazine maken :)


Greetz Collina

Effective
03-05-2011, 20:13
Ach ja, al die collums hoeven van mij ook niet, daar zijn ze wel in doorgeschoten vind ik. Weet nog wel dat het eerst in tabloid was op krantepapier, those were the days, toen gebruikte ik het ook voor uitslagen e.d. Ik zou het wel geinig vinden als ze meer interviews en achtergronden zouden belichten.

Collina
03-05-2011, 20:48
Ach ja, al die collums hoeven van mij ook niet, daar zijn ze wel in doorgeschoten vind ik. Weet nog wel dat het eerst in tabloid was op krantepapier, those were the days, toen gebruikte ik het ook voor uitslagen e.d. Ik zou het wel geinig vinden als ze meer interviews en achtergronden zouden belichten.

Ik ben van mening dat Ringsports met je laatste zin zeker iets mee moet doen. Goed punt mister Effective!

Biografie of interviews zijn altijd wel interessant om te lezen, dat staat los van up-to-date gevechten, want uitslagen van belangrijke wedstrijden of partijen zullen sowieso op Mixfight.nl staan. Zij zijn tenslotte De Baas :)

Greetz Collin

lopez86
04-05-2011, 00:23
D9187 heeft gelijk.
Maar het gaat niet alleen om Ringsports, alle papieren magazines verliezen gewoon veel terrein aan het internet.
En dat zal alleen maar toenemen de komende jaren.

D1987
04-05-2011, 01:17
Achja, ik zie het ook wel met andere magazines, maar ik snap niet waarom ze niet wat mensen aannemen van vechtsportsites, zoals die hier rondlopen? Er zijn genoeg mensen die het met liefde (Gratis of voor een minimum loontje) erbij doen. Als ze nou met wat meer zinvolle artikelen komen, dan zal het magazine hopelijk en waarschijnlijk van zelf beter lopen omdat je klanten houdt.

basblue
05-05-2011, 23:11
Ik ben al een tijdje lid van ringsport en deel de kritieken in deze thread. Tegelijkertijd ben ik blij dat we nog een vechtsportblad op nederlandse bodem hebben. Voor wat het waard is, Wat suggesties ter verbetering.....
- minder vaste columns, en meer eenmalige columns. Bijvoorbeeld van scheidsrechters, juryleden, bestuursleden, krachttrainers.
- technieken en tactieken van vechtsporten. Analyse daarvan. Vechten als .....
- introductie en uitleg van een vechtsport. Beetje zoals die twee Amerikanen die overal gingen meetrainen op Discovery. Alleen dan op papier...
- meer artikelen over de vechtsportwereld An Sich zoals de organisaties, regels, positie in de maatschappij, onderzoek. Over de hele wereld. Ben wel eens benieuwd hoe het georganiseerd is Rusland, welke organisaties ed.
- trainingschema's, voeding, Etc.

Het zijn maar ideeën en wellicht zit niet iedereen erop te wachten. Ach... Het proberen waard!

GilbertYvelFan24
05-05-2011, 23:32
Ik koop altijd zowel Ringsports als Fighters Only.
Maar ik lees Fighters Only het liefst aangezien er meer MMA artikelen in staan + interviews van MMA vechters.
Gisteren Fighters Only Issue 76 gekocht.
En weer vol op aant lezen (+ fotoreportage en interview met Britney Palmer !!!!!!!)

marcelt
06-05-2011, 09:05
Fighters Only is trouwens een stuk goedkoper als je je abonneert!

basblue
06-05-2011, 17:24
Bedoel je dat FO ook haar magazines naar Nederland verzend? Vond ze best prijzig in de bookshops. Rond de 9 euro. Wat scheelt het?

marcelt
06-05-2011, 17:39
59 pond = ca. 67 euro en daar krijg je 13 nummers voor!

knift
06-05-2011, 18:07
Ringsport is een superblad lees 'm graag, en als je toch op de hoogte wil zijn van het aller laatste nieuws moet je gewoon op MF kijken.

Asura
06-05-2011, 18:14
Dat er weinig nieuws te lezen is in het blad maakt niet uit, Basblue zijn idee over bv onderzoeken hoe het geregeld is in Rusland, of onderzoeken hoe in Nederland vechtsport naar een hoger niveau getild kan worden zou erg interessant zijn.

Nederland stikt ook van de A & B klasse kickboxers, en MMA vechters waar je nooit iets van hoort.

D1987
06-05-2011, 18:57
Precies en wat dacht je van A en B klasse boksers, olympisch boksen, we hebben uit mijn hoofd 5 of 6 boksers/boksters die naar de Olympische spelen gaan, waaronder Peter Mullenberg, Noushka Fontijn e.d.

smike
06-05-2011, 20:28
Het niveau van zulke bladen is sowieso lachwekkend.
Naast het feit dat als ik bij de Bruna oid sta ik binnen 10 minuten al het interessants er al in kan zien.

De gemiddelde artikelen die er in staan, zijn van het niveau van mijn neefje van 12 en dan ga je toch de link leggen tussen hersenschade en vechtsport.

Gelukkig is mixfight er, een site die ik kwalitatief als enige in Nederland goed vindt.

MIXFIGHT IS BAAS

kooivechter
06-05-2011, 20:44
59 pond = ca. 67 euro en daar krijg je 13 nummers voor!

hee dat is interessant. scheelt het zoveel. Ik koop Fighters only altijd los samen met ringsports. Ben altijd 15 in de maand kwijt. best veel. Ik kan voor Fighters Only gewoon opgeven voor het abonnement, daar zitten verder geen extra kosten aan verbonden, omdat het een buitenlands blad is, alleen die €67?

Ik vind Ringsoprts ook wel leuk, maar het klopt wel, die eeuwige columns, van wat er allemaal niet beter kan in de vechtsportwereld en daar steeds weer tegen aan schoppen. Ben daar ook wel op uitgekeken. En altijd worden weer dezelfde mensen uitgenodigd. Het lijkt wel Jenssen, die heeft ook altijd dezelfde gasten in zijn show. Het blad heb je ook zo uit. Qua potentie vind ik Ringsports wel een goed blad, alleen er valt idd veel meer uit te halen.
Fighters Only lees ik sinds een half jaar, iedere mma liefhebber likt zijn vingers bij dit blad af. Echt een te gek blad, waar Ringsports misschien nog wel wat van op kan steken.

Sjaak
14-07-2011, 13:11
Gewoon Mixfight volgen, altijd up to date

Coldcrust
14-07-2011, 15:49
Als brenger van nieuwtjes is Ringsports dus allang door het internet ingehaald maar men verzuimt door wat meer diepgang en achtergronden daarvoor iets wezenlijks voor in de plaats te brengen.

Ik vind Ringsports steeds oninteressanter worden. Het aantal columns maakt het blad kapot omdat dat bepaalde mensen elke week weer de kans geeft hun eigen winkeltje te promoten en persoonlijke vetes uit te vechten waar ze dankbaar gebruik van maken.
Verder komen er steevast vechters aan bod die bij Showtime onder contract staan en kijkt men niet echt verder dan de neus lang is.

goro
14-07-2011, 15:59
In mijn opinie moeten ze meer inspelen op leven als mma of vechtsporter. Waarom blijft mens health bestaan. Of beter, Muscle en fitness?
Ze kunnen beter inspelen op voedings patronen van bvb alistair, technieken van de jong, thai box adviezen van hoost, prive leven van aerts. Schema van manhoef. Cribbs van mmaers van bvb Schilt. Koken met bas boon.

Ik ben marketeer opgeleid he?

Iemand mijn CV hebben?

:)

Marijn Boran
14-07-2011, 21:53
We hebben in Nederland gewoon een top bokser (Peter Mullenberg) die misschien naar de olympische spelen gaat waar je dan niks over hoort.. belachelijk.

Richelieu
14-07-2011, 22:20
Als brenger van nieuwtjes is Ringsports dus allang door het internet ingehaald maar men verzuimt door wat meer diepgang en achtergronden daarvoor iets wezenlijks voor in de plaats te brengen.

Ik vind Ringsports steeds oninteressanter worden. Het aantal columns maakt het blad kapot omdat dat bepaalde mensen elke week weer de kans geeft hun eigen winkeltje te promoten en persoonlijke vetes uit te vechten waar ze dankbaar gebruik van maken.
Verder komen er steevast vechters aan bod die bij Showtime onder contract staan en kijkt men niet echt verder dan de neus lang is.

Correct! Kan het probleem wat de Ringsports heeft niet beter verwoorden.

basblue
31-07-2011, 22:18
Tijdje geleden hebben we het met z'n Allen over ringsport gehad. En eerlijk = eerlijk. De uitgave van deze maand heeft een paar goede artikelen! Over remco pardoel, spong, de analyse van scharrenberg over het gala in hoorn, de gym van gunyar en wat tips voor het trainen van mijn abs. Niet overbodig... Sinds tijden weer eens met plezier de ringsport gelezen!

Complimenten!

D1987
15-09-2011, 18:43
We hebben in Nederland gewoon een top bokser (Peter Mullenberg) die misschien naar de olympische spelen gaat waar je dan niks over hoort.. belachelijk.

Precies, zou wel wat meer aandacht mogen krijgen

marcelt
15-09-2011, 23:04
Ik geniet nog steeds vd Ringsports. De columns vind ik wel leuk. Je leest toch dingen die je anders niet leest va Gordeau,Schreiber, Kops of Hoost. De enige die ik vervelend vond, Worstenberg, hebben ze eruit geknikkerd.En de belangrijkste nieuwtjes weet je al, maar daarvoor lees je ,m niet. Een maadblad is niet zo'n nieuwsbrenger natuurlijk. Je leest rustig interviews , colums e.d. Af en toe lees ik over trainingen of seminars die ik nog niet wist. ik heb indertijd ook de door mij gevolgde SKMO opleiding uit de Rings.

Had de opmerking van Kooivechter van een hele tijd geleden gemist, maar bedrag voor de Fighters ONly is allin. Het pond staat laag to vasn de euro; da's gunstig voor ons.

cornelus
16-09-2011, 00:07
Als ik soms de artikelen lees uit de Zendokan die Hammerkick upload, zie je dat de verhalen meestal dieper gaan en zelf geschreven zijn zonder commerciële belangen. In de Ring Sports ligt het er vaak zo dik bovenop dat het artikel alleen maar geschreven is om reclame te maken voor een gala of voor een sportschool. Dat is jammer vind ik.Ik vind de Ring Sports nog wel redelijk onafhankelijk overkomen. Zo'n beetje het enige blad dat we in NL nog hebben. Ze zouden wel gebaat zijn bij een klein beetje meer breder georiënteerde content iedere maand. De columns vind ik persoonlijk wel interessant om te lezen, omdat ze soms verrassende invalshoeken, weetjes of meningen van bepaalde mensen laten zien. Heel af en toe komt er wat tenenkrommends voorbij, maar het valt gelukkig mee. Het doet me soms toch wel een beetje denken aan die oude Zendokans. Voor mijn gevoel werd dat blad trouwens meestal helemaal volgeschreven door Fred Royers. Misschien was dat wel niet zo, maar toch. Die Zendokans hadden behalve veel aandacht voor muay-thai en kickboksen ook regelmatig aandacht voor andere gevechtskunsten. Dat heeft toch ook wel zijn charme.

Fr3ddy
16-09-2011, 13:15
Tja.. vechtsporttijdschriften.. het is net als met de krant. Die lees ik ook niet tot nauwelijks meer aangezien je al het laatste nieuws tegenwoordip op je mobieltje binnen handbereik hebt.

Voordat ik in 2001 lid werd van kickbox.nl las ik de Action Sports :lol: op de taalfouten na bes een leuk blad

Fr3ddy
16-09-2011, 13:16
bes(t) met een t! Dat bedoel ik ;)

Dragon Tail
16-09-2011, 13:57
Achja, ik zie het ook wel met andere magazines, maar ik snap niet waarom ze niet wat mensen aannemen van vechtsportsites, zoals die hier rondlopen? Er zijn genoeg mensen die het met liefde (Gratis of voor een minimum loontje) erbij doen. Als ze nou met wat meer zinvolle artikelen komen, dan zal het magazine hopelijk en waarschijnlijk van zelf beter lopen omdat je klanten houdt.

Er zijn sinds kort deze mensen aangenomen om een bijdrage te leveren. Remco Pardoel, Joop Kasteel, o.a.


Ik ben al een tijdje lid van ringsport en deel de kritieken in deze thread. Tegelijkertijd ben ik blij dat we nog een vechtsportblad op nederlandse bodem hebben. Voor wat het waard is, Wat suggesties ter verbetering.....
- minder vaste columns, en meer eenmalige columns. Bijvoorbeeld van scheidsrechters, juryleden, bestuursleden, krachttrainers.
- technieken en tactieken van vechtsporten. Analyse daarvan. Vechten als .....
- introductie en uitleg van een vechtsport. Beetje zoals die twee Amerikanen die overal gingen meetrainen op Discovery. Alleen dan op papier...
- meer artikelen over de vechtsportwereld An Sich zoals de organisaties, regels, positie in de maatschappij, onderzoek. Over de hele wereld. Ben wel eens benieuwd hoe het georganiseerd is Rusland, welke organisaties ed.
- trainingschema's, voeding, Etc.

Het zijn maar ideeën en wellicht zit niet iedereen erop te wachten. Ach... Het proberen waard!

Deze en andere ideeen liggen er allemaal. Wordt zeker wat meegedaan, maar kan niet allemaal in 1 uitgave staan.


Precies en wat dacht je van A en B klasse boksers, olympisch boksen, we hebben uit mijn hoofd 5 of 6 boksers/boksters die naar de Olympische spelen gaan, waaronder Peter Mullenberg, Noushka Fontijn e.d.

Noushka Fontijn en ander boksitems hebben alle aandacht en staan in de nieuwe RingSports 119. Vandaag in de kiosk.


Tja.. vechtsporttijdschriften.. het is net als met de krant. Die lees ik ook niet tot nauwelijks meer aangezien je al het laatste nieuws tegenwoordip op je mobieltje binnen handbereik hebt.

Voordat ik in 2001 lid werd van kickbox.nl las ik de Action Sports :lol: op de taalfouten na bes een leuk blad

Het laatste nieuws probeert RS via Twitter en de iPhone App te brengen. (ook een beetje Facebook). Ze zitten nog in de opstartfase. Het tijdschrijft is niet bedoeld als nieuwsbrenger, want dat wordt achterhaald door internet, alhoewel primeurs in een tijdschrijft altijd leuk blijven.

Derk
15-11-2012, 09:43
EEn midden poster zou ook een idee zijn mijn kinderen hangen die posters graag op en sportscholen ook denk ik!

Mr.Geven
02-12-2015, 14:50
Stel dat er een nieuw magazine komt op het gebied van vechtsport.
Welke info mag er volgens jullie dan niet ontbreken?

Hier ben ik wel erg benieuwd na.

viTRTor
02-12-2015, 15:47
Hangt een beetje af van hoe vaak je het naar buiten wil brengen. Naar mijn idee is eens in de maand te weinig om zo iets te produceren, iets wat bij de ringsports bijvoorbeeld tegen staat is dat er een editie in de winkel ligt waarin er een gevecht aangekondigd wordt dat vier weken geleden plaats vond.

Wat werkt dan wel kan je je afvragen? Als je kijkt naar sport tijdschriften waarin de prestaties van teams of personen centraal staan kom je al snel uit bij de voetbal international. Dit wordt zeer goed geleden en bestaat uit diepte interviews, reportages, nieuwsberichten uit het binnen en buitenland. Punt is een beetje, er zijn zat mensen die dit lezen omdat de doelgroep enorm is. Hierdoor kan het elke week gedrukt worden zonder al te veel reclame waardoor het ook leuk blijkt en er een vicieuze cirkel ontstaat.

Kort samengevat,een wekelijks of twee wekelijks magazine, niet te veel reclame, veel interviews, verhalen en inzichten van binnenuit. Mijn raad is om het online te publiceren (e-versie) en in eerste instantie gratis voor lezers en betaald door mensen die reclame willen maken. Op die manier kom je snel genoeg achter je potentieel en kan je uitbreiden (of niet)

Mocht je een idee hebben om hier mee te beginnen (mixfight magazine?) of het nieuw leven in te blazen, neem gerust contact op.

Impulse
02-12-2015, 18:37
In het verleden hadden we Royal Rumble, Gloves en nog een krantje en deze hebben het helaas niet lang volgehouden.

Een toekomstige "nieuwe" vechtsport blad zal zich moeten onderscheiden van RS.

Ook belangrijk is dat je een goede team mensen bij elkaar hebt die er tijd en energie in willen steken om een goed magazine neer te zetten. Dit is iets waar veel mensen zich aan verkijken.

Wheelie
02-12-2015, 19:45
Mocht je een idee hebben om hier mee te beginnen (mixfight magazine?) of het nieuw leven in te blazen, neem gerust contact op.

Dat plan hadden we ooit wel ;) (2010)

http://mixfight.com/uploads/images/Images/raw-concepts1.jpg

LightHeavyWeight
02-12-2015, 20:04
Je kunt als (nieuw) tijdschrift alleen nog maar scoren als je de diepte in gaat en de achtergronden beschrijft. Zelfs de dagbladen lopen al achter de feiten aan door internet.
Nou en dan nog je afzetmarkt bepalen, mijn eerste inschatting zou zijn dat die (te) klein is. Dus dan zal je het puur uit liefde moeten doen en er misschien geld bij moeten leggen.
Je moet er maar zin in hebben, ik zou me wel abonneren op zo'n blad overigens.

viTRTor
02-12-2015, 20:25
Dat plan hadden we ooit wel ;) (2010)

http://mixfight.com/uploads/images/Images/raw-concepts1.jpg

Jammer, daar gaat mijn patent haha.

Impulse
03-12-2015, 11:36
Jammer, daar gaat mijn patent haha.

Off topic: Je kan geen patent indienen voor een tijdschrift, wel een merk en modellen/logo bescherming ;-)

On topic: Het klopt dat er in 2010 gesproken was voor een heuze MF Magazine. Door gebrek aan tijd en mensen is dit weer op de plank geeindigd.

Vraag mij alleen af of het nog een toegevoegde waarde heeft aangezien het meeste al op MF staat ;-)

Richelieu
03-12-2015, 17:07
In het verleden hadden we Royal Rumble, Gloves en nog een krantje en deze hebben het helaas niet lang volgehouden.

Een toekomstige "nieuwe" vechtsport blad zal zich moeten onderscheiden van RS.

Ook belangrijk is dat je een goede team mensen bij elkaar hebt die er tijd en energie in willen steken om een goed magazine neer te zetten. Dit is iets waar veel mensen zich aan verkijken.

Zeker waar, de tijd die erin gaat zitten kan hobbymatig niet jaren worden volgehouden.