PDA

View Full Version : Misselijk tijdens / na training



lunatic
03-05-2011, 18:29
Sinds een paar weken doe ik aan fitness. De eerste 2 weken lekker rustig opgebouwd. 3e en 4e week lekker zwaar trainen en sinds 2 dagen wordt ik tijdens me training erg misselijk. De eerste keer had ik weinig gegeten voor me training, de 2e keer had ik goed gegeten en werd ik ook misselijk. Iemand enig idee hoe dit komt?

Willy

SjorsWilms
03-05-2011, 19:04
Te veel gegeten?

Facade
03-05-2011, 19:07
En dan bij kracht of cardio ?

Ik heb er ook last van gehad, het ligt meestal aan wat je eet vooraf. Niet te zwaar en ook niet kruiderige dingen gaan eten enzo.
Daarnaast als je echt te diep gaat wordt je misselijk.

lunatic
03-05-2011, 19:15
Heb het bij kracht training. vandaag pasta gegeten voor het trainen en wat kip.

SjorsWilms
03-05-2011, 19:20
Had ik ook wel eens toen ik een kracht oefeningen deed met fitness. Doe je wel een goede warming up?

lunatic
03-05-2011, 19:21
nja goeie, sta 10 min op de crosstrainer. is prima toch?:P

SjorsWilms
04-05-2011, 13:54
nja goeie, sta 10 min op de crosstrainer. is prima toch?:P

Vind het eerlijk gezegd wel wat kort.

Wat bij mij hielp is voordat ik aan een oefening begon, de oefening eerst met een laag gewicht te beginnen en dan steeds wat meer bij te doen. Direct hoog beginnen is volgens mij nooit goed.

mcboelens
04-05-2011, 17:19
Je moet sowieso een algemene warming-up doen, oa om de lichaamstemperatuur omhoog te brengen. Daarna een specifieke warming-up; de oefening die je gaat doen eerst met een licht gewicht, niet tot uitputting, maar wat hogere reps, 15-25, mag wel, om het bloed naar de spieren toe te pompen. En natuurlijk opbouwen tot je zwaarste gewicht, niet ineens gaan knallen.

En de misselijkheid heeft waarschijnlijk met je voeding te maken. Niet met een helemaal nuchtere maag maar ook zeker niet met een volle maag gaan trainen. Zo'n 2 uur voor de training een redelijk normale maaltijd, en zo''n half uur voor de training nog wat whey.

Hoop dat t helpt!

Grtz, Menno

jerul
05-05-2011, 02:27
Als ik echt hard en explosief getraind heb ben ik altijd wel een beetje misselijk, maar als dit pas 2 keer is gebeurd dan kan het ook gewoon toeval zijn waar je 2 keer gewoon niet zo top gegeten hebt (verkeerd, teveel of te weinig, whatever).

Briant
05-05-2011, 13:02
Heb je een hartslagmeter Willy? Het kan zijn dat je lichaam niet meer gewend is aan de intensiteit die je normaal gesproken had. Het kan verstandig zijn iets minder hard te trainen (dit kun je dus checken met je hartslagmeter), en rustig aan opbouwen. Concentreer je meer op cardio dan op kracht zeker in het begin, tot het luie vet er weer een beetje af is ;)

Voor de precieze hartslag grenzen en zo moet je een fitnessinstructeur even vragen.