PDA

View Full Version : Redouan Cairo (Team Slamm!!) nieuwe Europese kampioen WAKO -95Kg



Richelieu
04-05-2011, 21:40
http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/05/04/1304516943-590.jpg

Terwijl half Nederland aan het feesten was vorige week zaterdag, vocht een aantal topvechters hun partijen in het buitenland. Zo verloor Marco Pique op punten van Narupon Fairtex in Italie, maar wonnen Redouan Cairo en Sem Braam (eveneens Italie) hun partijen. Onderstaand verslag van de partij van Cairo kregen we binnen van de nieuwe Europese kampioen WAKO -95Kg: Redouan Cairo

Queensday heb ik mogen meemaken in de ring en buiten Nederland en niet het minste, want ik zat in Monaco waar ik een titelgevecht had tegen Andre Stoica. Een Roemeense vechter die 22 van zijn partijen voornamelijk op KO heeft weten te beslissen en om precies te zijn waren dat 14 overwinningen op KO.

"We kwamen 29 april aan in Nice waar we werden opgehaald en naar het Marriot werden gebracht in Monte Carlo waar twee van de promotors ;Claude Pouget en Cecile Massy ons verwelkomden. Mooi hotel gelegen aan het water met in de baai de mooiste jachten die ik ooit live heb gezien. We namen gelijk de regels door en het programma voor de komende dagen. Er was eerst nog verwarring van mijn kant omdat ik er van uitging dat het ging om 3x3 maar het was dus 5x3 op K1 regels. Zal niet de eerste keer zijn dat dit met me gebeurd dus ik nam het zoals het was en maakte me klaar voor de persconferentie die een paar uur later op een groot plein in hartje centrum werd gehouden".

"Het mooie was dat het allemaal ging om het titelgevecht dus alleen mijn tegenstander en ik werden gepresenteerd en gewogen in het bijzijn van tv, fotografen en omstanders. Cafe de La Paris schijnt de hotspot te zijn van Monte cCrlo en dat was ook wel te zien aan de mensen die er een drankje nuttigde en de auto's die er geparkeerd stonden. De staredown met de kampioensgordel en de weging zaten erop dus we konden naar het hotel en volledige mentale focus kon beginnen. We waren beide trouwens 92.5 kilo en het gevecht was tot -95kilo".

"Het gala werd gehouden in een groot stadion naast het hotel waar we verbleven, in één van de sporthallen met tribunes, konden ongeveer zo'n 1000 mensen in terecht. De titel waar om gestreden werd was de Europese WAKO titel tot -95. Omstreeks 220.0 werden er drie volksliederen gezongen waarna de wedstrijd kon beginnen en er gestreden kon worden om de titel. We begonnen beide aftastend en rustig. 1ste ronde ging gelijk op namen niet teveel risico, 2de ronde kwam ik erachter waarom hij zoveel ko's op zijn naam heeft staan ben een paar keer slagen wisselingen aangegaan en voelde de hardheid van zijn stoten..die ronde was ook duidelijk voor hem. Vanaf de 3de ronde begon ik meer gas te geven en werd ook bewegelijker, veel lichaamstrappen en hoge trappen, blkeef hem storen met afhouders en tegen het eind van de 3de ronde een gesprongen knie in het gezicht waardoor hij 8 tellen kreeg. 4de en 5de ronde bleef ik op de zelfde voet doorgaan en hij stond zijn mannetje kwam een aantal x lekker door met boksen, ging ook wel even over en weer maar ik raakte hem toch vaker! het publiek heeft er van genoten en heb ze toch ook laten zien waarom nederland zo goed presteerd in deze sport!"

marcelt
05-05-2011, 00:09
Goed bezig. Gefeliciteerd man!

payap
06-05-2011, 01:01
Klasse Redouan.

van harte!

Richelieu
09-05-2011, 23:59
Beelden van de partij;

http://www.youtube.com/watch?v=emfUCfD1t1I&feature=youtu.be

http://www.youtube.com/watch?v=nzE41VH87U4

Kemal
10-05-2011, 10:08
Mooi om zo de beleving van Redouan te lezen!

Proficiat!