PDA

View Full Version : UFC 129 Fighter Salaries



Joshuaa
10-05-2011, 20:28
UFC 129 Fighter Salaries (http://www.mma-manifesto.com/ufc-fighter-salary-database/salary-main/ufc-129-fighter-salaries.html)

He might not be quite as pretty now as he was when he entered the Octagon at UFC 129, but Georges St-Pierre's bank account looks much nicer today. GSP was the top earner at Saturday's monumental UFC 129, pocketing his usual $400,000 base salary. This also propels GSP to the top of our list of top MMA earners in 2011 (http://www.mma-manifesto.com/ufc-fighter-salary-database/salary-main/2011-fighter-salaries-top-10-earners.html). The UFC also gave out its highest purse ever for end of the night bonuses - $129,000 - which caused some fighters to earn more in one night than they had over the course of their whole career.

Before we go any further, we should note that Ontario's Athletic Commission doesn't release fighter pay info, so none of the following salary data for the event is official. However, you can get a fairly accurate picture of a fighter's pay based on official purse info released from past fights. So, based on that info, here is the estimated pay breakdown for the 24 fighters that traded blows at the event (but please remember - this is only an estimate, not official info, especially for any fighters that made their UFC debuts at the event). These numbers obviously also don't include any PPV revenue, undisclosed bonuses and/or sponsorship money any of these fighters may have made.

Update: we reveal GSP's PPV revenue and sponsorship earnings for UFC 129 here. (http://www.mma-manifesto.com/ufc-fighter-salary-database/salary-main/gsp-the-three-million-dollar-man.html)


Georges St-Pierre: $400,000 ($200,000 to show, $200,000 win bonus)

Lyoto Machida: $329,000 ($200,000 to show, $129,000 Knockout of the Night bonus)

Randy Couture: $250,000
Jose Aldo: $177,000 ($24,000 to show, $24,000 win bonus, $129,000 Fight of the Night bonus)

Pablo Garza: $137,000 ($4,000 to show, $4,000 win bonus, $129,000 Submission of the Night bonus)
Mark Hominick: $135,000 ($6,000 to show, $129,000 Fight of the Night bonus)

Jake Shields: $75,000
Vladimir Matyushenko: $62,000 ($31,000 to show, $31,000 win bonus)

Jason MacDonald: $52,000 ($26,000 to show, $26,000 win bonus)

Nate Diaz: $33,000

Ben Henderson: $32,000 ($16,000 to show, $16,000 win bonus)

Jake Ellenberger: $32,000 ($16,000 to show, $16,000 win bonus)

Rory MacDonald: $16,000 ($8,000 to show, $8,000 win bonus)

Mark Bocek: $15,000

Claude Patrick: $12,000 ($6,000 to show, $6,000 win bonus)

John Makdessi: $12,000 ($6,000 to show, $6,000 win bonus)

Daniel Roberts: $12,000

Jason Brilz: $11,000

Charlie Valencia: $10,000

Ryan Jensen: $10,000

Ivan Menjivar: $8,000 ($4,000 to show, $4,000 win bonus)

Kyle Watson: $8,000
Sean Pierson: $6,000Yves Jabouin: $4,000
Big money voor GSP!
Maar heeft Shields niet wat "weinig" gekregen voor Main event?

YoMarK
10-05-2011, 21:13
Heb je je eigen stukje wel gelezen?

ieatsoul
10-05-2011, 21:13
Dat zijn mooie bedragen. Ik weet niet wat normaal gebruikelijk is voor de vechters, maar 400K voor GSP zijn performance is toch wel erg veel. Verder heeft Machida zijn KO of The Night bonus dubbel en dwars verdiend vind ik.

Wel grappig om te zien dat sommige vechters meer verdienen aan hun bonus dan hun eigenlijke salaris :p.

Kemal
10-05-2011, 21:21
Wat een bedragen..

McClane
10-05-2011, 21:23
Jose Aldo: $177,000 ($24,000 to show, $24,000 win bonus, $129,000 Fight of the Night bonus)

Redelijk laag wanneer je bedenkt dat hij, als regerend kampioen, slechts $24,000 zou ontvangen mocht hij een matte partij draaien en verliezen, toch?

Damian_Gray
10-05-2011, 21:27
jezus.. stel dat gsp die 4ton krijgt.. is dat allemaal van hem of gaat er een deel richting trainer/manager etc?

McClane
10-05-2011, 21:40
jezus.. stel dat gsp die 4ton krijgt.. is dat allemaal van hem of gaat er een deel richting trainer/manager etc?Daar gaan nog wel wat kosten vanaf meen ik. Overeem vertelde, kort na het winnen van de K1, bij P & W dat van de winst premie die hij ontving ook nog wat kosten afgingen. Ik weet niet of hij ook specifiek de staff noemde, maar volgens mij refereerde hij daar wel naar.

breahule
10-05-2011, 21:50
volgens die update zou gsp aan sponsorcontracten en ppv bonussen zo rond de $2.5 miljoen!!!!! krijgen

Gilaiir
10-05-2011, 22:14
Redelijk laag wanneer je bedenkt dat hij, als regerend kampioen, slechts $24,000 zou ontvangen mocht hij een matte partij draaien en verliezen, toch?

veelsteweinig! en dan zie je GSP de meeste saaie vechter tegenwoordig met 400K er vandoor lopen!!

Vince
10-05-2011, 22:31
2.5 mill ppv-bonus / sponsors
Dan wil ik ook wel op iemand gaan liggen.

lopez86
10-05-2011, 22:54
Dat zijn mooie bedragen. Ik weet niet wat normaal gebruikelijk is voor de vechters, maar 400K voor GSP zijn performance is toch wel erg veel. Verder heeft Machida zijn KO of The Night bonus dubbel en dwars verdiend vind ik.

Wel grappig om te zien dat sommige vechters meer verdienen aan hun bonus dan hun eigenlijke salaris :p.


Redelijk laag wanneer je bedenkt dat hij, als regerend kampioen, slechts $24,000 zou ontvangen mocht hij een matte partij draaien en verliezen, toch?


veelsteweinig! en dan zie je GSP de meeste saaie vechter tegenwoordig met 400K er vandoor lopen!!

Zijn jullie allemaal net nieuw of moet ik het weer gaan uitleggen?
Hoe langer je voor de UFC "werkt" hoe hoger je salaris.
Iedereen (behalve mensen die al wat gepresteerd hebben) begint op de laagste payscale.
Je tekent een partij voor een X aantal partijen voor een vast bedrag, laten we zeggen $8000.
Als dat contract op is en het wordt verlengt, of je wint een titel oid gaat dat bedrag automatisch omhoog.
Als dat contract verloopt weer.
Etc etc etc.
George "werkt" al heel veel partijen voor de UFC en is titelhouder dus hij zit automatisch in de hoogste payscale.
Aldo niet en is onbekend, marketingwaarde e.d. waar ik ook al eerder op ben ingegaan en wat ik nu niet doe dus hij verdient nog niet zoveel.
Shields idem.

Hoe langer je werkt voor de UFC, hoe meer partijen je hebt geknokt, hoe hoger je salaris.
Dit is geen suicide PRIDE show waarin je als een idioot betaald krijgt.
De UFC heeft een businessmodel met 1 van de meest transparante betalingssystemen in het MMA en dat werkt blijkbaar, want ze groeien ieder jaar opmerkelijk veel.
Dit in tegenstelling tot andere MMA organisaties die ook al net zo lang of heel lang bestaan.

McClane
10-05-2011, 23:31
Aldo niet en is onbekend, marketingwaarde e.d. waar ik ook al eerder op ben ingegaan en wat ik nu niet doe dus hij verdient nog niet zoveel.


Frank Mir — $80,000 ($40,000 to show, $40,000 to win)
Brock Lesnar — $250,000

link: UFC 81 Fighters Salaries: Paydays for Brock Lesnar, Antonio Rodrigo Nogueira, Tim Sylvia and More | MMAjunkie.com
(http://mmajunkie.com/news/3676/ufc-81-fighters-salaries-paydays-for-brock-lesnar-antonio-rodrigo-nogueira-tim-sylvia-and-more.mma)

Ik begrijp het wel hoor. Alleen is voor de vechsport fan Aldo niet minder bekend dan Lesnar. Wellicht heeft Lesnar zijn marketingwaarde reeds door zijn image en voorkomen alvorens hij gezien werd als titelkandidaat. Daarentegen is de vechtsport/ MMA doelgroep wel iets nauwer dan de show worstel (WWE, TNA, etc.) doelgroep. Ik heb in ieder geval nog geen kinderen gezien op een UFC evenement. Desalniettemin is $250,000 on show voor Lesnar's eerste partij in de UFC wel erg veel vergeleken met de $24,000 on show voor Aldo.

SjorsWilms
10-05-2011, 23:59
GSP verdient het niet!

lopez86
11-05-2011, 00:49
Ik begrijp het wel hoor. Alleen is voor de vechsport fan Aldo niet minder bekend dan Lesnar. Wellicht heeft Lesnar zijn marketingwaarde reeds door zijn image en voorkomen alvorens hij gezien werd als titelkandidaat. Daarentegen is de vechtsport/ MMA doelgroep wel iets nauwer dan de show worstel (WWE, TNA, etc.) doelgroep. Ik heb in ieder geval nog geen kinderen gezien op een UFC evenement. Desalniettemin is $250,000 on show voor Lesnar's eerste partij in de UFC wel erg veel vergeleken met de $24,000 on show voor Aldo.

UFC is inmiddels een mainstream Amerikaans product, meerendeel is geen vechtsportfan zoals hier op het forum maar koopt de PPV of ticket net zoals men dat doet voor een bokswedstrijd, WWE wedstrijd of de Superbowl!
Het is een familyfriendly event waarin ouders gewoon hun kinderen meenemen, ik herinner me een jochie van 4 die Lesnar's grootste fan was.
Lesnar verdient dat soort bedragen omdat hij het waard is, voor hem kopen mensen een PPV of een kaartje.
Als we nou allemaal Aldo's op de card zetten (vergis je niet die zie ik ook 100x liever dan een Lesnar oid) koopt niemand een ticket of PPV en kan de UFC binnen een paar jaar opdoeken.

Lesnar zorgt voor Aldo's salaris.

D1987
11-05-2011, 01:00
Ik vind het wel heel tof dat Pablo Garza de Submission of the night heeft gekregen, dik verdiend, stond er echt versteld van. Eerst werd hij een ronde lang de hele ring rond geslagen en ineens gooide hij die submission eruit!

johnmixfight
11-05-2011, 09:48
GSP verdient het niet!

dus jij wilde GSP - Shields niet zien begrijp ik ?

ik word een beetje moe van al dat gezeur over GSP, die man is gewoon poepgoed

goro
11-05-2011, 10:04
Dat zijn mooie bedragen. Ik weet niet wat normaal gebruikelijk is voor de vechters, maar 400K voor GSP zijn performance is toch wel erg veel. .

GSP, I´m not impressed by your performance...

YoMarK
11-05-2011, 10:33
Tja, helaas is GSP zo goed dat hij zelfs met 1 oog en op z'n dooie gemak het op safe kan winnen tegen toch keer op keer top contenders.

Gilaiir
11-05-2011, 10:55
Zijn jullie allemaal net nieuw of moet ik het weer gaan uitleggen?
Hoe langer je voor de UFC "werkt" hoe hoger je salaris.
Iedereen (behalve mensen die al wat gepresteerd hebben) begint op de laagste payscale.
Je tekent een partij voor een X aantal partijen voor een vast bedrag, laten we zeggen $8000.
Als dat contract op is en het wordt verlengt, of je wint een titel oid gaat dat bedrag automatisch omhoog.
Als dat contract verloopt weer.
Etc etc etc.
George "werkt" al heel veel partijen voor de UFC en is titelhouder dus hij zit automatisch in de hoogste payscale.
Aldo niet en is onbekend, marketingwaarde e.d. waar ik ook al eerder op ben ingegaan en wat ik nu niet doe dus hij verdient nog niet zoveel.
Shields idem.

Hoe langer je werkt voor de UFC, hoe meer partijen je hebt geknokt, hoe hoger je salaris.
Dit is geen suicide PRIDE show waarin je als een idioot betaald krijgt.
De UFC heeft een businessmodel met 1 van de meest transparante betalingssystemen in het MMA en dat werkt blijkbaar, want ze groeien ieder jaar opmerkelijk veel.
Dit in tegenstelling tot andere MMA organisaties die ook al net zo lang of heel lang bestaan.

Ik snap precies hoe het werkt, maar dat betekend niet gelijk dat ik het eerlijk hoef te vinden, en nee, ik ben ook neit nieuw in de sport.

goro
11-05-2011, 11:13
Zijn jullie allemaal net nieuw of moet ik het weer gaan uitleggen?
Hoe langer je voor de UFC "werkt" hoe hoger je salaris.
Iedereen (behalve mensen die al wat gepresteerd hebben) begint op de laagste payscale.
Je tekent een partij voor een X aantal partijen voor een vast bedrag, laten we zeggen $8000.
Als dat contract op is en het wordt verlengt, of je wint een titel oid gaat dat bedrag automatisch omhoog.
Als dat contract verloopt weer.
Etc etc etc.
George "werkt" al heel veel partijen voor de UFC en is titelhouder dus hij zit automatisch in de hoogste payscale.
Aldo niet en is onbekend, marketingwaarde e.d. waar ik ook al eerder op ben ingegaan en wat ik nu niet doe dus hij verdient nog niet zoveel.
Shields idem.

Hoe langer je werkt voor de UFC, hoe meer partijen je hebt geknokt, hoe hoger je salaris.
Dit is geen suicide PRIDE show waarin je als een idioot betaald krijgt.
De UFC heeft een businessmodel met 1 van de meest transparante betalingssystemen in het MMA en dat werkt blijkbaar, want ze groeien ieder jaar opmerkelijk veel.
Dit in tegenstelling tot andere MMA organisaties die ook al net zo lang of heel lang bestaan.

I m not impressed by your performance...

Baske
11-05-2011, 11:25
250k om KO getrapt te worden in ronde 1. Heb ik er ook wel voor over :lol:

Gilaiir
11-05-2011, 11:31
250k om KO getrapt te worden in ronde 1. Heb ik er ook wel voor over :lol:

hahahaha, ik ook wel!

Baske
11-05-2011, 11:35
Eerst even Randy Couture status krijgen, en dan moet het te doen zijn! :lol:

XanaduNL
11-05-2011, 12:20
Ik zou me 250 keer semi KO laten trappen voor 250k. :P
(als ik er geen TBI aan zou overhouden)

remco pardoel
11-05-2011, 23:20
Als iemand poepgoed is dan submit of geeft zijn tegenstander een k.o.
Ik was niet onder de indruk van de partij.
GSP is en blijft een geweldige atleet. Ik kijk liever naar de pot Diaz vs Daley.
Dat zijn twee mensen die er voor gaan om de partij echt snel tot een einde te brengen.

basblue
12-05-2011, 00:03
Ik vond de partij van gsp mooi om te zien. Hij mag van mij dit soort bedragen krijgen, hij heeft immers al heel wat winstpartijen op zijn naam staan en is al geruime tijd kampioen. Daarnaast was hij toch het kijkcijferkanon in Canada? Het voorbeeld voor al die jonge Canadezen.

Diaz vs daley vond ik echt te gek. Maar als die mannen nog twee rondes zo hadden doorgeknokt, dan had ik nog meer genoten. Ik geniet van technieken, fysieke inspanningen en tactiek. En als dat resulteert in een ko of submission, dan is dat de kers op de slagroomtaart! Maar zonder kers, lust ik ook wel een stukje hoor....

Shikoku
12-05-2011, 23:14
Dat klinkt wel heel leuk natuurlijk. Maar in vergelijking met de US woont er geen kip in Canada.

basblue
12-05-2011, 23:35
34.000.000 zieltjes is toch genoeg? Ik geloof dat het toch weer meer dan 1.000.000 ppv heeft opgeleverd... Niet allemaal Canadees natuurlijk, maar toch... Die gsp trekt wel mensen hoor.

goro
13-05-2011, 01:44
Als iemand poepgoed is dan submit of geeft zijn tegenstander een k.o.
Ik was niet onder de indruk van de partij.
.
Remco Pardoel is not impressed by his performance! :)

Shikoku
13-05-2011, 02:07
34.000.000 zieltjes is toch genoeg? Ik geloof dat het toch weer meer dan 1.000.000 ppv heeft opgeleverd... Niet allemaal Canadees natuurlijk, maar toch... Die gsp trekt wel mensen hoor.

Ik zou toch zeggen 300 miljoen amerikanen en 30 miljoen canadezen. Zit je op een 10 keer zo'n kleine markt. Overigens is het misschien ook wel waard om te zeggen dat het PPV systeem toch wel typisch amerikaans is. Omdat het al heel lang terugloopt met bijvoorbeeld de HBO ppv's. Ik denk niet dat de UFC zoveel PPV's oppikt in Canada als de UFC wil doen geloven. Het is ook niet zo gek natuurlijk dat ze een show doen van 55,000 man. Ze willen het aan een zo groot mogelijk canadees publiek presenteren zodat iedereen in Canada de volgende dag het heeft over de UFC.

basblue
13-05-2011, 10:57
Ik zou toch zeggen 300 miljoen amerikanen en 30 miljoen canadezen. Zit je op een 10 keer zo'n kleine markt. Overigens is het misschien ook wel waard om te zeggen dat het PPV systeem toch wel typisch amerikaans is. Omdat het al heel lang terugloopt met bijvoorbeeld de HBO ppv's. Ik denk niet dat de UFC zoveel PPV's oppikt in Canada als de UFC wil doen geloven. Het is ook niet zo gek natuurlijk dat ze een show doen van 55,000 man. Ze willen het aan een zo groot mogelijk canadees publiek presenteren zodat iedereen in Canada de volgende dag het heeft over de UFC.

Dat wist ik overigens niet, dat ppv's typisch Amerikaans is. Maar de terugloop van ppv's kan toch ook komen door de teruglopende populariteit van boksen (hbo) of de betaalde streams via internet? Moet eerlijk bekennen dat ik het ook niet weet hoor. Maar het kan dus meevallen met het teruglopende aantal betalende kijker (want dat is natuurlijk het belang voor de ufc).

Ik denk echter dat je Canada niet kan vergelijken met de de hele vs, maar wel bijvoorbeeld met een staat als Californië of een land in europa. In dat perspectief zou het dus terecht zijn om vechters Als gsp rijkelijk te belonen om een regio te "Mma-seren". Een vechter als Kenny Florian trekt ook extra kijkers bij een ufc in de regio van Boston en Michael Bisping idem voor de uk.

Wat ik een goed punt vind, is dat de ufc in Canada en het gevecht van gsp is bedoeld om het "aan een zo groot mogelijk canadees publiek te presenteren, zodat iedereen het over de ufc heeft". Maar als de ufc dat weet te bereiken met een vechter als gsp, dan is hij het geld toch dubbel en dwars waard?

Maw: ik ben van mening dat een man als gsp op vele terreinen helpt om de ufc te laten groeien. Daar mag hij van mij goed voor betaald worden. Vergeet ook niet dat die mannen na hun 40ste niet meer hun werk kunnen doen. Fysiek te zwaar. Dat hoge salaris is dus lager dan je denkt.