PDA

View Full Version : Hoeveel verdienen bazen van een goed doel:



Pansier
12-05-2011, 19:40
Best sick...:

Goed doel of oplichting!!!? PvdA,CDA,Groen Links D66 (dit verdient een directeur) (http://klachtennederland.nl/index.php/mainartikelen/13-bedel-cultuur)

Kemal
12-05-2011, 20:13
zijn lekkere bedragen..

blackadder
12-05-2011, 20:45
Da's toch gedeeltelijk wel boven de Balken Ellende norm.

Fyodor
12-05-2011, 21:36
Wat een kinderlijk geschreven stukje zeg. De schrijver stelt letterlijk dat die mensen er niet hard voor werken.

Pansier
13-05-2011, 07:08
Wat een kinderlijk geschreven stukje zeg. De schrijver stelt letterlijk dat die mensen er niet hard voor werken.

Tjah, voor dat inkomen met die baan moet je toch ook wel érg hard werken.

cholitzu
13-05-2011, 08:58
Het is gewoon niet meer normaal.
Deze personen zijn of aanhanger of lid van PvdA (http://nu.pvda.nl/), CDA (http://www.cda.nl/default.aspx), Groen Links (http://groenlinks.nl/), D66 (http://www.d66.nl/), maar niet van de PVV (http://pvv.nl/).
Geen wonder dat men zo tegen de huidige kabinetsformatie ageert.

LPF (http://lpf.nl/), SP (http://sp.nl/) en PVV (http://www.pvv.nl/) is een verzets keuze tegen het slechte regeren van de overige partijen en ondanks dat het grootste deel van Nederland duidelijk laat zien dat er wat moet gaan veranderen worden we niet gehoord!!!!!! Blijf verzetten!!!! Samen zijn we sterk.

pvv propaganda??


Geen bron vermelding. Niet echt serieus dus imo.

citrusfruit
13-05-2011, 09:34
Is al wel vaker in het nieuws geweest dat de bestuurders van het KWF, de Hartstichting veel verdienen. Maar wil je daar goede mensen hebben zitten die iets kunnen betekenen dan moet er wel wat tegenover staan. Anders krijg je alleen de "kneusjes" die in het bedrijfsleven geen bestuursfunctie weten te krijgen. Het mes snijdt twee kanten op.

Baske
13-05-2011, 10:56
Meen je dat ze al die reclames op TV gratis toegeworpen krijgen? En het ontwerp? De internetsite? Vliegtickets? Noem de boel maar op. ;) Enorm slecht artikeltje dat, als het überhaupt al de naam 'artikel' verdient.

Facade
13-05-2011, 11:32
Het klopt niet helemaal. Het salaris van de unicef topman dat beschreven wordt is niet het salaris maar de vertrekpremie. Dit stamt daarnaast uit 2008.

'Ophef over vertrekpremie Unicef' - DePers.nl
(http://www.depers.nl/binnenland/356703/Ophef-over-vertrekpremie-Unicef.html)

voor de rest hier een link naar onderzoek, met ook het salaris van de nieuwe directeur van Unicef Nederland:
Salarissen goede doelen onderzocht | wereldburgers.TV (http://www.wereldburgers.tv/2010/03/16/salarissen-goede-doelen-onderzocht/)

Sommige salarissen komen redelijk overeen, maar sommige zitten er ook helemaal naast. Ik kon niet een veel recenter onderzoek vinden.

Pansier
13-05-2011, 12:32
Het klopt niet helemaal. Het salaris van de unicef topman dat beschreven wordt is niet het salaris maar de vertrekpremie. Dit stamt daarnaast uit 2008.

'Ophef over vertrekpremie Unicef' - DePers.nl
(http://www.depers.nl/binnenland/356703/Ophef-over-vertrekpremie-Unicef.html)

voor de rest hier een link naar onderzoek, met ook het salaris van de nieuwe directeur van Unicef Nederland:
Salarissen goede doelen onderzocht | wereldburgers.TV (http://www.wereldburgers.tv/2010/03/16/salarissen-goede-doelen-onderzocht/)

Sommige salarissen komen redelijk overeen, maar sommige zitten er ook helemaal naast. Ik kon niet een veel recenter onderzoek vinden.

Hou dit even stil, net project ingeleverd met deze bron derbij ;).

XanaduNL
13-05-2011, 17:04
Is al wel vaker in het nieuws geweest dat de bestuurders van het KWF, de Hartstichting veel verdienen. Maar wil je daar goede mensen hebben zitten die iets kunnen betekenen dan moet er wel wat tegenover staan. Anders krijg je alleen de "kneusjes" die in het bedrijfsleven geen bestuursfunctie weten te krijgen. Het mes snijdt twee kanten op.


Meen je dat ze al die reclames op TV gratis toegeworpen krijgen? En het ontwerp? De internetsite? Vliegtickets? Noem de boel maar op. ;) Enorm slecht artikeltje dat, als het überhaupt al de naam 'artikel' verdient.

Dit.
Kwaliteit kost geld.
Die bazen kunnen hetzelfde of meer verdienen bij commerciele bedrijven.

Pansier
13-05-2011, 22:08
Dit.
Kwaliteit kost geld.
Die bazen kunnen hetzelfde of meer verdienen bij commerciele bedrijven.

Deze bazen zijn bazen van een GOED doel...

Mavi
14-05-2011, 00:09
Deze bazen zijn bazen van een GOED doel...

Daar veranderd toch ook niks aan?

Het zijn idd hoge bedragen maarja... Het is waarschijnlijk ook niet een functie die iedereen zomaar kan bekleden. Dat de goede doelen goed werk kunnen leveren hangt voor een groot deel natuurlijk ook aan de clup die erachter zit.

remco pardoel
14-05-2011, 10:50
Met een goed doel doe je iets terug voor de maatschappij.
Even makkelijk geld in je broekzak schuiven is diefstal. Mensen die in het bestuur / commissie zitten hebben informele lunches en "vergaderingen".
Dat kan en mag je ook niet zien als echt werk.
zo'n hele stichting loopt al en deze mensen voegen echt niets toe aan de kwaliteit van de organisatie.

YoMarK
14-05-2011, 11:13
Sorry Remco, maar je hebt een hele rare kijk op de wereld.

Bovendien is het een kinderlijk geschreven stukje..omrekenen naar guldens 9 jaar nadat de Euro is ingevoerd ...please....
Alleen al de inflatie is een slok op een borrel.

Bartju
14-05-2011, 12:14
een goed doel is ook een bedrijf.. denk bv aan unicef een bedrijf dat wereld wijd bekend is. als je aan de top van zo'n bedrijf staat ongeacht wat ze doen dan verdien je een hoop knaken. logisch die mensen besteden zoveel tijd aan het bedrijf. zijn enorm lang naar school geweest. dus in mijn optiek logisch.
Als de baas nou meer zou verdienen dan dat er naar een goed doel gaat ok dan zou ik ook zeggen dat het krom is.

Anderson
14-05-2011, 12:31
Het valt best mee uitzonderingen nagelaten Unicef, Prins Bernard Cultuur Fonds, Woord en Daad, Astma Fonds dat is wel echt kansloos.


Amnesty International, Ward Child, Novib is gewoon een normaal salaris voor een directeur van een grote organisatie.

Pansier
14-05-2011, 22:20
een goed doel is ook een bedrijf.. denk bv aan unicef een bedrijf dat wereld wijd bekend is. als je aan de top van zo'n bedrijf staat ongeacht wat ze doen dan verdien je een hoop knaken. logisch die mensen besteden zoveel tijd aan het bedrijf. zijn enorm lang naar school geweest. dus in mijn optiek logisch.
Als de baas nou meer zou verdienen dan dat er naar een goed doel gaat ok dan zou ik ook zeggen dat het krom is.

Wat bedoel je met ''lang''? Ik vind dat ze toch wel een iets minder salaris mogen ontvangen. Het probleem is vooral (vind ik) dat de mensen die geld geven aan een goed doel DENKEN dat het écht naar het goede doel gaat...

Facade
14-05-2011, 22:25
Wat zou jij dan wel een gepast salaris vinden Pansier?

Mijn eigen mening hierin is dat ik vind dat er wel andere principiële regels gelden voor ideologische organisaties dan commerciële. Uiteindelijk is het ieders eigen verantwoordelijkheid, maar het heeft te maken met fatsoen. Ik vind deze salarissen meevallen, maar ik vind 150.000 euro eigenlijk wel de grens. Vergeet niet dat het geld verkregen wordt, door het handje op te houden bij de mensen. Dan is er een zekere verantwoordelijkheid het vertrouwen van deze mensen, niet te beschamen.

Ik vind de beredenering dat een goed salaris de enige manier is om goede bestuurders binnen te halen een beetje simpel. Bovendien heeft de kredietcrisis wel bewezen dat dit lang niet altijd het geval is. Er valt bovendien iets te zeggen voor een bevlogen iemand die bereid is voor minder geld zich in te zetten voor een goed doel. Dit hoeft echt niet per definitie een hippie op sandalen te zijn.

SjorsWilms
14-05-2011, 22:44
Wat bedoel je met ''lang''? Ik vind dat ze toch wel een iets minder salaris mogen ontvangen. Het probleem is vooral (vind ik) dat de mensen die geld geven aan een goed doel DENKEN dat het écht naar het goede doel gaat...

Bij grote organisaties als Unicef gaat zo'n 85% echt naar het goede doel. Tenminste dat is mij verteld.

Pansier
15-05-2011, 11:45
Wat zou jij dan wel een gepast salaris vinden Pansier?

Mijn eigen mening hierin is dat ik vind dat er wel andere principiële regels gelden voor ideologische organisaties dan commerciële. Uiteindelijk is het ieders eigen verantwoordelijkheid, maar het heeft te maken met fatsoen. Ik vind deze salarissen meevallen, maar ik vind 150.000 euro eigenlijk wel de grens. Vergeet niet dat het geld verkregen wordt, door het handje op te houden bij de mensen. Dan is er een zekere verantwoordelijkheid het vertrouwen van deze mensen, niet te beschamen.

Ik vind de beredenering dat een goed salaris de enige manier is om goede bestuurders binnen te halen een beetje simpel. Bovendien heeft de kredietcrisis wel bewezen dat dit lang niet altijd het geval is. Er valt bovendien iets te zeggen voor een bevlogen iemand die bereid is voor minder geld zich in te zetten voor een goed doel. Dit hoeft echt niet per definitie een hippie op sandalen te zijn.

Ik vind dat als deze directeuren voor geld willen werken niet in zo'n organisatie thuishoren. Ik vind dat een directeur in een goed doel zo'n 30.000 netto per jaar mag verdienen, is ruim boven het gemiddelde en je kan er gemakkelijk mee leven...

remco pardoel
15-05-2011, 12:57
@YoMark. Denk je?
Ik vindt het tamelijk onbeschoft als mensen even een ton of meer in hun zak schuiven.
Ze hebben in 9 van de 10 gevallen al een daytime job. Dit doen ze er bij.

Dan kan je beter geld doneren aan dit project
Niet compatibele browser | Facebook (http://www.facebook.com/group.php?gid=34125053576)
Je hebt de zekerheid dat alles op zijn plek komt. Het kantoor is gewoon een huiskamer en niks geen dure dingen.

blackadder
15-05-2011, 17:32
Wat zou jij dan wel een gepast salaris vinden Pansier?
Of je doet het voor het goede doel of niet. Als je het voor het goede doel doet zou een VVV bon al genoeg moeten zijn. Gezien het feit dat dit vaak alleen een bijbaan is.

Pansier
15-05-2011, 18:57
Of je doet het voor het goede doel of niet. Als je het voor het goede doel doet zou een VVV bon al genoeg moeten zijn. Gezien het feit dat dit vaak alleen een bijbaan is.

Ik vind het gemiddelde Nederlandse salaris voldoende, want je hoeft er alleen van te kunnen leven en je kan er nog een baan bij nemen.

YoMarK
15-05-2011, 21:03
Ze hebben in 9 van de 10 gevallen al een daytime job. Dit doen ze er bij.
Dat betwijfel ik. Ik denk dat het eerder 1 op de 10 betreft, maar dat is een wilde gok.

Feit is dat 150.000 Euro voor een beetje directeur met een aantal mensen "onder" zich echt niet zo gek is. En mits deze persoon ook echt capaciteiten heeft om een grote organisatie goed te leiden en ook echt iets aan bij te dragen, dan vind ik dat het geld ook wel waard. Mogelijk kan deze persoon zelfs het dubbele verdienen bij een commercieel bedrijf...je weet het niet.
Neemt niet weg dat ik 371.459 euro ook wel veel geld vind.

redjuh
15-05-2011, 21:23
ik doe standaard mijn CV in de collectebus.

Pansier
15-05-2011, 21:28
Dat betwijfel ik. Ik denk dat het eerder 1 op de 10 betreft, maar dat is een wilde gok.

Feit is dat 150.000 Euro voor een beetje directeur met een aantal mensen "onder" zich echt niet zo gek is. En mits deze persoon ook echt capaciteiten heeft om een grote organisatie goed te leiden en ook echt iets aan bij te dragen, dan vind ik dat het geld ook wel waard. Mogelijk kan deze persoon zelfs het dubbele verdienen bij een commercieel bedrijf...je weet het niet.
Neemt niet weg dat ik 371.459 euro ook wel veel geld vind.

Vooral die 9 euro...

Ik vind dat ze het dan ook duidelijk mogen vermelden bij een collectebus. Als je als baas van een goed doel veel wilt verdienen vind ik dat je niet de geschikte bent voor deze baan.

citrusfruit
15-05-2011, 22:24
Wat je dan krijgt is dat alle capabele mensen in het bedrijfsleven gaan werken voor meer geld, dan krijgt zo'n club helemaal niets meer voor elkaar. Denk maar niet dat de directeur van Unicef dat er even bij doet op zijn vrije maandagavond. Is gewoon een fulltime-job.

Mavi
15-05-2011, 22:48
Denk maar niet dat de directeur van Unicef dat er even bij doet op zijn vrije maandagavond. Is gewoon een fulltime-job.

Inderdaad. Volgens mij zit er niet zo heel veel verschil tussen het runnen van een organisatie als Unicef en een commercieel bedrijf. Het lijkt mij gewoon een volwaardige directiefunctie ook al betreft het een goed doel. Waar de grens moet liggen is dan wel weer een ander verhaal daar 371.000 wel heel veel is. Ik zou zeggen balkenendenorm

Box-R
15-05-2011, 23:13
Voor dat geld zou ik elke baan wel accepteren

Lisa-ryu
19-05-2011, 18:34
Bazen van een goed doel rijden in grote auto's en ze steken het meeste geld in hun eigen zak.
Is toch ongelooflijk eigenlijk boeven zijn het!

Pansier
19-05-2011, 20:12
Bazen van een goed doel rijden in grote auto's en ze steken het meeste geld in hun eigen zak.
Is toch ongelooflijk eigenlijk boeven zijn het!

Wat je nu zegt klopt niet.

Asura
19-05-2011, 21:15
Er zijn goede argumenten voor zulke hoge salarissen. Maar zodra je werkt op een zakelijke basis, komt ook een zakelijk principe kijken in de praktijk. Er is namelijk een enorm belang in het bestaan van deze problemen. Geen enkele CEO heeft ooit nagedacht over hoe hij zijn baan het snelst kan kwijtraken= een plan ontwikkelen dat echt de situatie verandert en hun werkzaamheden en miljarden inkomsten onnodig maakt.

Er zijn al tientallen miljarden naar Afrika gegaan, er ging veel minder naar Europa na de Tweede Wereld oorlog. Welke van de twee is beter gemanaged?
Dit werkt gewoon niet. Mensen afhankelijk van subsidie maken werkt niet in Amsterdam en het werkt niet in Ivoorkust.

Mickey
19-05-2011, 21:33
Een club runnen die verantwoordelijk is voor miljoenen vraagt om competent management. Gelet op de vrije markt werking van onze arbeidsmarkt is het logisch dat mensen met dergelijke competenties salaris eisen kunnen stellen. You want shit done right? Hire good staff. Goedkoop = Duurkoop.

remco pardoel
20-05-2011, 00:19
if you pay peanuts you get monkeys....
:)

Anderson
20-05-2011, 02:01
Er zijn al tientallen miljarden naar Afrika gegaan, er ging veel minder naar Europa na de Tweede Wereld oorlog. Welke van de twee is beter gemanaged?



Zeker nooit opgelet op school het Marshall Plan. En Afrika[corrupt als de nete] met Europa vergelijken gaat nergens over.

Pansier
20-05-2011, 07:11
Zeker nooit opgelet op school het Marshall Plan. En Afrika[corrupt als de nete] met Europa vergelijken gaat nergens over.

Het is sowieso al in een andere tijd.