PDA

View Full Version : Hoofdkap



McClane
13-05-2011, 13:04
Hé allen. Ik ben op zoek naar een goede hoofdkap voor boksen (training).

De hoofdkappen waar ik goede verhalen over lees zijn die van Winning en Grant. Tot dusver gaat mijn voorkeur uit naar de Winning FG-2900. Zijn er gebruikers die bekend zijn met deze kap? Hebben jullie, uit eigen ervaring, andere suggesties?

Dank.

DAWK1D
13-05-2011, 21:43
Lijkt me inderdaad een goeie: http://www.youtube.com/watch?v=c4fxCh_MEhM

Pansier
13-05-2011, 22:11
Ik raad je aan om er ook een met kin beschermer te nemen dan voor maximale protectie.

SjorsWilms
14-05-2011, 09:44
Ik raad je aan om er ook een met kin beschermer te nemen dan voor maximale protectie.

Hoe kan je dan je kin laag houden.

Ik zou zonder kin bescherming doen. Gewoon je kin op de borst, komt alles goed.

McClane
16-05-2011, 15:17
Dank voor de reacties.

Bij ons op de gym hebben we alleen AIBA kappen; zonder bescherming op het jukbeen. Belet een kap met kin bescherming niet in het ademhalen/ mond open doen? Wanneer deze genoeg ruimte/speling biedt, schuift de kap dan niet op het hoofd wanneer je een klap incasseert? Het schuiven van de kap naar links/rechts en naar beneden over de ogen vind ik redelijk vervelend.

Pansier
16-05-2011, 15:52
Hoe kan je dan je kin laag houden.

Ik zou zonder kin bescherming doen. Gewoon je kin op de borst, komt alles goed.

Je kan je kin gewoon omlaag doen hoor...

Pansier
16-05-2011, 15:54
Dank voor de reacties.

Bij ons op de gym hebben we alleen AIBA kappen; zonder bescherming op het jukbeen. Belet een kap met kin bescherming niet in het ademhalen/ mond open doen? Wanneer deze genoeg ruimte/speling biedt, schuift de kap dan niet op het hoofd wanneer je een klap incasseert? Het schuiven van de kap naar links/rechts en naar beneden over de ogen vind ik redelijk vervelend.

Nee het belet niet je bewegingen. En ja je kap kan verschuiven wanneer iemand zijn handschoen achter je kap haalt en hem eruit trekt, anders zal de kap vrij weinig verschuiven.