PDA

View Full Version : Over "De kickbokser" *spoiler*



marcelt
14-05-2011, 15:24
Heb het boek donderdag gekregen en heb het nu uit. Het is echt een must voor de liefhebbers van de sport die hier op MF in grote getale zijn. Heb er erg van genoten. Het is mooi om zo dichtbij te komen en te lezen over een van de grootste kickboksers en hoe het hem vergaan is en dingen te weten te komen over de K-1, dat ik zo vele jaren heb gevolgd. Jens heeft heel veel mensen gesproken en daardoor wordt het verhaal van Ernesto van meerdere kanten belicht . Ik ben een hoop te weten gekomen wat er achter de schermen speelde. Bijv. hoe het komt dat ik voor JL de eerste keer naar de Arena ging, want ik ging toen voor Ernesto Hoost.
De stukken over Ernesto's vader en broer zijn erg emotioneel, juist doordat ze niet zo zijn opgeschreven. Vooral het stukje waarin Ernesto moest vertellen aan zijn broers vriendin dat zijn broer was verongelukt deed me naar adem happen. Door dit, zijn huwelijksperikelen en andere ervaringen die Ernesto vertelt heb je echt het idee hem beter te leren kennen. Je hebt echt het idee dat Ernesto zich niet mooier voor wil doen dan hij is en dat Jens dat ook niet doet.
Dat er iets loos was met Johan Vos had ik al eerder begrepen. Maar daar kom je ook best een hoop over te weten. Verder vond ik het opzien barend dat JLB een tijdje helemaal naar de klote was en aan de coke en pillen zat.
Het enige wat ik erin miste was de laatste jaren bijv. over de seminars over de hele wereld en zijn periode als trainer. Daar wordt wel wat over verteld , maar niet erg veel.
Jens en Ernesto bedankt voor het mooie boek. En Ernesto bedankt voor je mooie carriere. Hoop binnenkort een seminar van je mee te maken in Nederland .

Jeru
14-05-2011, 18:43
Wilde eigenlijk wachten tot het boek in de Mixfightshop te koop was, maar kon het vandaag toch niet laten om het te kopen toen ik in de stad was ;)
Ben meteen maar begonnen en op pagina 70 aanbeland. Moet zeggen dat het erg vermakelijk is!! Ben erg benieuwd naar de rest!

payap
14-05-2011, 19:40
Ber erg benieuwd en ga het bok ook zeker een dezer dagen kopen/bestellen.

MJOKKIE
15-05-2011, 12:34
Jongens, dankjulliewel! Ik wordt er bijna verlegen van! Is zo cool om na vier jaar ploeteren zulke schouderklopjes te krijgen! Ook in andere posts en op facebook, de media. Zal de recensie in het Parool, 4**** ook nog ff inscannen. Daar was ik best wel een beetje trots op:-)

Jens Olde kalter

Anderson
15-05-2011, 12:55
Over Johan Vos verbaasde me wel en hoe open Hoost is over zijn relatie dat zie je niet vaak in biografies.

Marco
15-05-2011, 13:10
Over Johan Vos verbaasde me wel en hoe open Hoost is over zijn relatie dat zie je niet vaak in biografies.

verbaasde me ook en ongelofelijk dat Hoost zo lang bij Vos bleef...

SjorsWilms
15-05-2011, 13:37
Ik ben overgehaald. Heb hem net besteld. :D

marcelt
15-05-2011, 21:18
OK dan. Zeker doen!

MJOKKIE
15-05-2011, 21:34
Voor wie in Amsterdam woont en hem nog niet heeft. Haal em bij Scheltema/Selexys op t Koningsplein. Gaat goed daar maar moet nog paar boeken voor dinsdag verkopen om in de top tien te komen. Anders AKO/Bruna

tnx!

wrestler_nl
15-05-2011, 21:41
wanneer is ie te koop op de mixfightshop?

MJOKKIE
15-05-2011, 22:15
Daar heb ik morgen contact over. Keep yah posted!

BB
15-05-2011, 22:36
Boek gisteren gekregen via bol.com. Vandaag gelezen. Mooi boek, goed geschreven met veel details. Je zit meteen gevangen in het boek. Je wilt het gewoon uitlezen. Respect voor hoost, wat hij allemaal heeft meegemaakt om de top te bereiken! Heel fascinerend.

carlo1
23-05-2011, 21:30
in 1 woord fantastisch. heb hem afgelopen weekend gelezen, alle grand prix waar hoost aan meedeed nogmaals beleeft. leest lekker door en je krijgt een behoorlijk goed beeld van hoost als persoon. complimenten.

Pahlavan
24-05-2011, 09:50
heb het boek al een paar dagen geleden uitgelezen, en wil toch ff zeggen dat het een top boek is!
er stonden zoveel dingen in dat boek die ik nog niet wist... alles werd erg goed beschreven en het was mooi dat ernesto zich zo goed openstelde.
ik baalde er ook echt van toen ik het boek uit had :lol:

mijn complimenten voor jou Jens!

Leventdepevent
24-05-2011, 10:02
heb hem besteld verwacht hem vandaag in de bus ;)

testarossa666
24-05-2011, 10:24
Beste Jens,

Gefeliciteerd met de goede verkoopcijfers en bedankt voor het goed geschreven boek. Afgelopen zaterdag gekocht en binnen 2 dagen uitgelezen.

Top!

Redwhitewarrior
24-05-2011, 10:31
Ben vanmorgen nog even snel voor dat ik naar mijn werk moest begonnen. Resultaat: TE LAAT

marcelt
24-05-2011, 13:12
Kwam er ook achter waarom Bjorn Breggy ineens tegern de top moest terwijl hij er nog niet veel van kon.

carlsson
24-05-2011, 13:21
zeer goed geschreven boek bedankt ernesto dat je zoveel over je leven hebt los gelaten het was een genot om het boek te lezen.

jaco
24-05-2011, 13:37
Inderdaad een erg goed boek, een mooie kijk in de carriere van Ernesto Hoost.

simtekf1
24-05-2011, 15:36
Is dit boek een beetje te vergelijken met dat boek van Bonjasky?
Die heb ik toen in 1 dag uitgelezen. :)

Djani
24-05-2011, 16:26
Ik ga 'm ook halen als ik straks vakantie heb

goro
24-05-2011, 16:31
Ik zit morgen in yerseke mosselen eten. Is dat boek ergens in die buurt vrkrijgbaar?

Pahlavan
24-05-2011, 18:17
Is dit boek een beetje te vergelijken met dat boek van Bonjasky?
Die heb ik toen in 1 dag uitgelezen. :)

nou deze is ten eerste een stuk dikker dan die van bonjasky... deze is 269 blz als ik me niet vergis...
en hoewel ik een grote bonjasky fan ben... moet ik zeggen dat dit boek veeeeeeeeeel beter is dan die over bonjasky

Marco (scheids)
24-05-2011, 19:04
Heb m gisteren net besteld bij bol.com ... ben benieuwd !

mensotov
25-05-2011, 12:02
Je hebt van die boeken die je moet lezen, de vraag is altijd lezen ze ook lekker weg of moet je er door heen worstelen... Ik had de kickbokser in anderhalve dag uit en dat is denk ik ook het antwoord op de vraag of ie lekker weg leest. Echt fantastisch geschreven, interessante weetjes en nu het niet echt goed gaat met de K1 was het lezen ook een beetje een soort afsluiting van een periode, je blikt terug op al die mooie GP's en komt heel erg "dichtbij" Ernesto Hoost. Eigenlijk beleef je gewoon zijn avontuur. Het mooie vind ik ook dat dit boek niet alleen voor hardcore vechters is geschreven, voor de vechtsporter is dit natuurlijk het meest interessant maar het boek opent ook de deuren van de vechtsportwereld voor de leek die dan kan zien wat heftige soms corupte maar vooral prachtige wereld dat is, en zo brengt dit boek een ontzettend positieve bijdrage niet alleen voor Ernesto Hoost maar voor heel vechtsport nederland, OSU Merlijn Team Santing

simtekf1
25-05-2011, 12:58
nou deze is ten eerste een stuk dikker dan die van bonjasky... deze is 269 blz als ik me niet vergis...
en hoewel ik een grote bonjasky fan ben... moet ik zeggen dat dit boek veeeeeeeeeel beter is dan die over bonjasky

Thanks voor je reply. :)
Zal dit boek ook eens gaan bestellen.

DAJAK
25-05-2011, 14:49
Ik ben overtuigd en ga het boek vanmiddag halen!

DAJAK
25-05-2011, 22:49
Ik heb het boek vanmiddag gekocht en ben al bijna op de helft... echt een aanrader dus!!

basblue
27-05-2011, 23:16
Dat er iets loos was met Johan Vos had ik al eerder begrepen. Maar daar kom je ook best een hoop over te weten. Verder vond ik het opzien barend dat JLB een tijdje helemaal naar de klote was en aan de coke en pillen zat.

Toen ik het "het zwaardincident" las, had ik echt een wegtrekker. Wat een naar verhaal zeg. Voor mij was het nieuw dat Johan Vos tot dit soort dingen in staat is. Ervan uitgaande dat het ook echt is gebeurd.

MJOKKIE
28-05-2011, 12:07
Hoeveel bronnen wil je hebben:-)

MJOKKIE
28-05-2011, 12:07
Ik bedoel voor het 'zwaardincident'

basblue
28-05-2011, 13:58
Ik bedoel voor het 'zwaardincident'

Hoeveel heb je er ;-) een foto van het been van het slachtoffer is genoeg hoor....

Niet dat ik het niet geloof, maar meer dat ik het niet wil geloven. Echt een naar verhaal.

Coldcrust
28-05-2011, 15:58
Jongens, dankjulliewel! Ik wordt er bijna verlegen van! Is zo cool om na vier jaar ploeteren zulke schouderklopjes te krijgen! Ook in andere posts en op facebook, de media. Zal de recensie in het Parool, 4**** ook nog ff inscannen. Daar was ik best wel een beetje trots op:-)

Jens Olde kalter

Mag je zeker zijn! Ik heb een vraag...heb je dit boek alleen geschreven vanwege het feit dat je Ernesto ook persoonlijk hebt meegemaakt en blijft het bij dit boek in dit genre of ben je nog van plan om andere coryfeen op vergelijkbare wijze aan de tand te voelen in de toekomst?

bryan
28-05-2011, 16:24
Ik heb het boek in 2 dagen uitgelezen, complimenten voor de schrijfstijl, leest heerlijk makkelijk weg en vertelt een "neutraal " verhaal , knap dat ernesto zo open kan zijn , ook over zijn prive leven. Heb nu alleen wel een compleet ander beeld van sommige in de vechtsport wereld. Ik zou ook wel een boek van peter aerts willen lezen !! misschien een leuk nieuw traject !

MJOKKIE
29-05-2011, 13:12
@Bryan en Coldcrust

Ik heb dit boek geschreven omdat we een held in Japan hadden die we thuis niet kenden. Hoe kon het dat er in Japan rondom Hoost en Aerts taferelen speelden die zich moeiteloos met rocksterren lieten vergelijken, maar waar we thuis nooit iets over hoorden. Er keken 33 miljoen Japanners naar hen op tv..Maar het waren kickboksers.. UItzonderlijke atleten dus. Dat moest verteld worden, vond ik.
Ernesto Hoost is een zonderling mens en atleet. Niet de rosser, de beuker die er twee neemt om er drie uit te delen. Een strateeg met een ongeevenaarde rust en mentaliteit. Niet de sterkste, wel de slimste. En bovendien een gentleman, met wie het behalve over vechten ook goed discussieren was over andere dingen des levens. Je moet het tenslotte ook lange tijd met elkaar uithouden.

Ik ga zeker meer boeken schrijven. Ik hou van schrijven, het is alleen een dure hobby:-)
Het wordt geen biografie van een kickbokser. Ik heb op dat vlak verteld wat ik wilde vertellen. Het levensverhaal van Ernesto Hoost tegen de achtergrond van de opkomst van het kickboksen, in Nederland en in Japan (k-1). Los van het feit dat er al een boek over Peter wordt geschreven zou het dus een beetje dubbelop zijn. Denk wel dat de persoon en de sportman Peter Aerts zich leent voor geweldige verhalen en anekdotes. Saai zal zijn biograaf het niet met hem hebben. Dus er is er een van hem in de maak, een waar ik zeer naar uitkijk!

jane-saartje
29-05-2011, 13:20
Waarom schrijf je niet Eens een boek over Thom Harinck die van het begin alles heb meegemaakt lijkt me ook zeer interesant.

Richelieu
29-05-2011, 20:03
Ik heb het boek vanmiddag gekocht en ben al bijna op de helft... echt een aanrader dus!!

Haha, doe je snel Theo!

MJOKKIE
30-05-2011, 08:11
Ik heb het boek vanmiddag gekocht en ben al bijna op de helft... echt een aanrader dus!!

Lekker dan Dajak. Ik zit ruim vier jaar te zweten aan dat boek en jij pist em er in een dag doorheen:-)

Mattie73
30-05-2011, 10:16
Toen ik het "het zwaardincident" las, had ik echt een wegtrekker. Wat een naar verhaal zeg. Voor mij was het nieuw dat Johan Vos tot dit soort dingen in staat is. Ervan uitgaande dat het ook echt is gebeurd.

Wat heeft johan vos precies gedaan dan??

Mariek.
30-05-2011, 11:05
Ik heb het boek vanmiddag gekocht en ben al bijna op de helft... echt een aanrader dus!!

Ja het was lekker rustig;)! Mooi oprecht geschreven boek. TOP!

Durfal
30-05-2011, 11:15
Prachtig boek mjokkie (Jens) had het gelukkig redelijk snel uit,omdat ik in de tussentijd mn mooie vrouwtje met rust liet in bed,zo erg wist je pennevrucht mij te boeien.
Het was vaak een feest der herkenning,veel zaken wist ik al omdat Ernesto altijd al een grote favoriet van me geweest is.
Prachtig mens en sportman,ooit in 1989 in de jaap edenhal sprak ik op de tribune Ernesto aan die langs liep,spontaan maakt Ernesto een praatje met me,opeens stond daar een thaise filmploeg die wel een interview met Ernie wilde en zo geschiedde.
Maar na het interview liep Ernesto meteen weer naar ons terug om zn praatje met me af te maken,en dat is nou Ernesto Frits Hoost ten voeten uit totaal niet arrogant,gewoon een heel warm mens en een fantasticht sportman/ambassadeur voor de sport

RESPECT!!!!!!!!!!!!!!

TOON
30-05-2011, 14:10
goed boek! zaterdag gekocht en gister al op de helft, komende tijd druk met werk maar anders was ie zo uit!
erg leuke inside info, en soms minder leuke info (zwaardincident idd..pfff)
maar echt een aanrader voor de geinteresseerde in de vechtsport!! TOP!

Glen
31-05-2011, 15:42
Lekker dan Dajak. Ik zit ruim vier jaar te zweten aan dat boek en jij pist em er in een dag doorheen:-)
Beste Jens, hier was het precies omgekeerd....
Je boek ligt op het toilet (wacht even...) het leest namelijk te lekker weg.
Ik beperk me nu tot lezen als ik op het kleine kamertje zit anders is het boek te snel uit.
Ik betrap mezelf er op dat ik al naar het toilet ga als ik niet eens hoef, dat is wel weer een nadeel.

Dit is zo'n boek waarvan je spijt hebt als het uit is.
Grote klasse, bedankt voor het meekijken in het leven van mr. Perfect!

MJOKKIE
31-05-2011, 16:57
Beste Jens, hier was het precies omgekeerd....
Je boek ligt op het toilet (wacht even...) het leest namelijk te lekker weg.
Ik beperk me nu tot lezen als ik op het kleine kamertje zit anders is het boek te snel uit.
Ik betrap mezelf er op dat ik al naar het toilet ga als ik niet eens hoef, dat is wel weer een nadeel.

Dit is zo'n boek waarvan je spijt hebt als het uit is.
Grote klasse, bedankt voor het meekijken in het leven van mr. Perfect!

LOL, ik droomde er wel eens van dat mensen liggen te chillen met jouw boek op een ver strand. Maar dit is veel cooler.. Wat een fijne gedachte dat jij je met 'de Kickbokser' vermaakt op zo'n intiem moment als op de plee. Ben ik er stiekem toch een beetje bij:-)

Pulvercris
31-05-2011, 19:05
Nou, ook maar is ff kopen dan na al die positieve berichten.

Marco
01-06-2011, 10:22
nog een vraag aan Mjokkie : heb je het al voor elkaar om het boek in japan uit te brengen ?

MJOKKIE
01-06-2011, 18:38
@Marco.

Workin' on it. Wel lekker dat ik me over de inhoud niet druk hoef te maken, kan het toch niet lezen:-)
Maar zou wel te gek zijn, je boek van rechts naar links doorbladeren.

Lionheart
01-06-2011, 18:45
Ik heb het boek van de week van mijn vriendin cadeau gekregen, helemaal top!!

Alleen mag ik er nog niet mee beginnen, mag pas als we op het strand van Mexico liggen :( ;)

Sadix
01-06-2011, 19:01
Ik heb het boek van de week van mijn vriendin cadeau gekregen, helemaal top!!

Alleen mag ik er nog niet mee beginnen, mag pas als we op het strand van Mexico liggen :( ;)

echt geen slechte deal if you ask me !

Lionheart
02-06-2011, 01:24
echt geen slechte deal if you ask me !

Precies!!;)

basblue
02-06-2011, 09:59
Wat heeft johan vos precies gedaan dan??

tijdens een examen Kyokushin karate een leerling bewust een zwaard in zijn been heeft gepland. Bizar verhaal, lees het boek maar.

marcelt
02-06-2011, 11:07
Lucia Rijker was ook al niet zo blij met Johan .

MJOKKIE
02-06-2011, 20:40
Ik heb het boek van de week van mijn vriendin cadeau gekregen, helemaal top!!

Alleen mag ik er nog niet mee beginnen, mag pas als we op het strand van Mexico liggen :( ;)

Jaloers jaloers! Ik wens je een fijne vakantie en veel leesplezier!

Lionheart
02-06-2011, 20:48
Jaloers jaloers! Ik wens je een fijne vakantie en veel leesplezier!

Thanks!! Gaat helemaal goedkomen!:)

sportfan
05-06-2011, 20:39
Ik heb dit boek in een dag uitgelezen en vond het boek; afgezien dat elk hoofdstuk boeide, goed leesbaar. Het is mijn inziens niet alleen een document over superkampioen kickboksen Ernesto Hoost maar geeft ook een inkijk in de wereld van het kickboksen en met name m.b.t. De K-1. Ik ben zelf op enkele K-1 evenementen (en in het New Takanawa Prince hotel) geweest en de weergave van de schrijver is zeer herkenbaar. Ik vind het dapper dat Hoost zich zo heeft laten interviewen want afgezien van het feit dat hij een supervechter was komt hij nogal naief over, heeft hij wat issues m.b.t. Zijn afkomst en vertoonde hij struisvogelgedrag m.b.t. zijn trainers. Dit boek mag je als sportliefhebber (dus niet perse vechtsportliefhebber!) niet missen!

Ik zeg kopen, lezen, aanraden en je eigen boek niet uitlenen!

basblue
05-06-2011, 21:14
Ik heb boek net uitgelezen en ik sluit mij aan bij het commentaar van sportfan.
Hoewel ik het woord naïef niet geheel terecht vind. Hij vertrouwde de man die hem trainde, kansen bood en hem tot op een bepaald moment goed coachte. daarnaast moet je het in zien in de tijd waarin toen eea plaats vond.

Verder complimenten voor de vele keren dat de schrijver de mens achter de vechter laat zien. En natuurlijk wat het effect is van tegenslagen in privé irt de prestaties in de ring.

Deze hoort in de boekenkast van elke vechtsportliefhebber!

Jeru
05-06-2011, 21:17
Ik zeg kopen, lezen, aanraden en je eigen boek niet uitlenen!

Fuck... dat had ik net beloofd aan iemand. Maar even terugnemen die belofte dan hahaha ;)

TOON
05-06-2011, 21:56
de macht die Vos over Hoost had verbaasde me vooral, Hoost die zich om liet praten om wedstrijden te doen terwijl hij er totaal niet toe in staat was, hij wist dat Vos over z'n rug geld verdiende en toch nog jaren onder Vos bleef vechten.....vond ik toch wel verbazingwekkend....
gister uitgelezen by the way! errug goed boek! top!

ICON
05-06-2011, 23:26
wilde het boek eigenlijk bewaren tot de zomervakantie maar als je even snel een bladzijde leest dan kan je niet meer stoppen. heb hem nu dus ook al uit.

top boek!

MJOKKIE
06-06-2011, 18:08
wilde het boek eigenlijk bewaren tot de zomervakantie maar als je even snel een bladzijde leest dan kan je niet meer stoppen. heb hem nu dus ook al uit.

top boek!

Mwahaha! Ik moest echt lachen bij deze post. Is echt cool, compliment! Ben het wel met Basblue eens dat je dingen in de tijd moet bekijken, maar begrijp sportfan ook.

Groet Jens Olde Kalter

Durfal
06-06-2011, 18:39
Zeg Jens wie gaat het boek over die andere grootheid genaamd Peter Aerts eigenlijk schrijven??
Ik bedoel je hebt nu de smaak te pakken,denk ik zo.......................

MJOKKIE
08-06-2011, 15:08
Zeg Jens wie gaat het boek over die andere grootheid genaamd Peter Aerts eigenlijk schrijven??
Ik bedoel je hebt nu de smaak te pakken,denk ik zo.......................


Begrijp de suggestie, maar zou toch weer beetje van hetzelfde zijn. Geschiedenis en opkomst van het kickboksen is nu verteld. En Peter komt regelmatig in 'de Kickbokser' voor.
Maar als het het goed is wordt je straks op je wenken bediend want Peter Aerts krijgt straks zijn eigen biografie. Wat ik heb begrepen komt het alleen in Japan uit, maar wellicht ook hier? Ik hoop van wel! Want denk dat Peter nog wel een paar mooie verhalen en anekdotes uit de mouw kan schudden. En anderen wellicht ook over hem.

Glen
08-06-2011, 23:11
En het mooiste is dat die bestseller auteur gewoon blijft posten hier!!
Je bent een mooie vent Jens!

dietrik
09-06-2011, 15:05
twee exemplaren besteld bij bol.com. ben benieuwd!

univers1l
09-06-2011, 15:18
Ik heb zaterdag de kickbokser Gekocht, vliegtuig ingestapt en lekker op vakantie uitgelezen.
Vond het een goed boek, heb me ermee vermaakt. Veel info boeide mij vooral Johan Vos.
Nu ben ik op zoek naar de dvd's van K1 van 1993-2000 om alles terug te zien, de rest heb ik al tot 2005.
Ik verheug me op een boek van Peter Aerts, die zal ook wel wat te melden hebben. En Badr Hari lijkt me interessant vanwege zijn achtbaan levenstijl.

Mjokkie respect mooi boek. Misschien een verfilming.

ArjanV
09-06-2011, 15:20
Schitterend boek!

Ook het stukje waar verteld werd dat Ernesto aan het infuus moest...hij wist niet wat het was maar het was algemeen bekend dat er veel gebruikt werd (toen al!) terwijl nu nog altijd nagenoeg iedere vechtsportliefhebber zijn/haar kop in het zand steekt wanneer steroids/doping ter sprake komt...

sterrenkijker
09-06-2011, 15:30
http://desmond.yfrog.com/Himg640/scaled.php?tn=0&server=640&filename=eajzfy.jpg&xsize=640&ysize=640

boulahrouz ook erg blij met t boek..

Glen
09-06-2011, 21:40
Ik heb zaterdag de kickbokser Gekocht, vliegtuig ingestapt en lekker op vakantie uitgelezen.
Vond het een goed boek, heb me ermee vermaakt. Veel info boeide mij vooral Johan Vos.
Nu ben ik op zoek naar de dvd's van K1 van 1993-2000 om alles terug te zien, de rest heb ik al tot 2005.
Ik verheug me op een boek van Peter Aerts, die zal ook wel wat te melden hebben. En Badr Hari lijkt me interessant vanwege zijn achtbaan levenstijl.

Mjokkie respect mooi boek. Misschien een verfilming.
check je PM!

MJOKKIE
10-06-2011, 14:33
En het mooiste is dat die bestseller auteur gewoon blijft posten hier!!
Je bent een mooie vent Jens!

Tuurlijk blijf ik posten..! Ik kom hier al sinds Shoototijdperk.

Ik ga mijn inbox ff legen, stuur pm aub opnieuw, tnx Jens

Baas
10-06-2011, 15:28
mijn excuses dat ik moet corrigeren, maar het is shoto tijdperk.
je boek is goed goed

Mashkadov
14-06-2011, 02:13
De positieve reacties die ik hier las waren alles behalve overdreven.

Ik heb het boek met veel plezier en nieuwsgierigheid in het afgelopen weekend uitgelezen.

Het leek alsof ik over de schouder van Mr. Hoost meekeek naar de gebeurtenissen. En ik heb weer wat bijgeleerd over de wereld van het kickboksen.

Respect aan iedereen die aan dit boek heeft meegewerkt.

Dikke aanrader! :thup:

Richelieu
20-06-2011, 13:53
Als vervroegd verjaarscadeautje gekregen en inmiddels uitgelezen. Sluit me grotendeels aan wat hiervoor al over het boek is geschreven. Het leest zeker erg goed weg en het is zeer toegankelijk geschreven en dus voor een breed publiek geschikt. Het boek is inderdaad meer dan een biografie, maar geeft ook een goed inzicht in de ontstaansgeschiedenis van de K-1 als organisatie en hun filosofie. Een reden waarom bijvoorbeeld Bob Sapp er zo mateloos populair was, K-1 was meer dan alleen vechten! Ook het begin van It's Showtime komt aan bod en de gebeurtenissen rondom de geplande partij Hoost vs Sapp III in de Amsterdam Arena. Daar is destijds natuurlijk al het nodige over geschreven, ook op dit forum maar aan de andere kant is het wel begrijpelijk dat Sapp niet vocht! Sapp heb ik altijd meer als zakenman gezien dan als vechter, en als je het vanuit een zakelijke kant bekijkt is het wel logisch. Sapp heeft denk ik nog nooit voor de bedragen gevochten waar Hoost jarenlang voor vocht, Sapp schakelde snel als "K-1 next big thing"! Wel is het niet vechten van Sapp natuurlijk erg zuur voor Hoost aangezien hij niet van de pannenkoek kon winnen in zijn carrière. Het Arena gevecht had dat moeten rechtzetten.

De macht die Johan Vos had op Hoost is inderdaad verbazingwekkend! Vos neemt een grote rol voor zijn rekening in het boek, terwijl hij er niet aan heeft meegewerkt. In het boek staat nog wel beschreven dat Hoost zich beraamde op juridische stappen, maar daarvan is volgens mij niets terechtgekomen. Wel staat beschreven dat nog een Nederlandse toptrainer op een soortgelijke manier werkte en nog steeds actief is met een aantal vechters in het circuit. Wie dat is moet het boek maar lezen, maar dat verbaasde me toch wel. K-1 is daar natuurlijk mede schuldig aan, want op deze manier kon het wel erg snel groeien zonder dat de onkosten onevenredig stegen. Ernesto kan gezien worden als naïef, maar gedurende 18 jaar bleef hij wel trouw aan de man die hem naar de top bracht, ook al belazerde dezelfde man hem vanaf dag 1 met dubbelde contracten. Dus loyaliteit is wel een kenmerk die Hoost niet ontzegd kan worden. Als je de statistieken op Wikipedia bekijkt wat Hoost allemaal in de K-1 gedraaid heeft moet het om enkele miljoenen gaan en dat doet natuurlijk erg veel pijn!

Al met al een grote aanrader, er staan nog wel een paar spelfoutjes in het boek en heet "Simon" Wustenburg volgens mij nog altijd Ronald maar als vechtsportminnend Nederland het boek massaal koopt zal dat bij een 2de druk wel aangepast zijn. Denk dat het boek het in Japan ook enorm goed zou doen!

MJOKKIE
20-06-2011, 23:38
Maak je nou een grap met je 'Simon Wustenberg'..! Ik ga me schamen als het zo is.. Ik heb er nu ff geen bijdehand, maar pff

tnx

MaTo
21-06-2011, 20:39
Ik heb het boek deze middag gekocht en zal het als ik over 2 weken weer terug ben in Japan op me gemak lezen. Zoals Richelieu ook aangeeft denk ik ook dat het boek in Japan het enorm goed zou doen.

dietrik
21-06-2011, 21:12
Daar is destijds natuurlijk al het nodige over geschreven, ook op dit forum maar aan de andere kant is het wel begrijpelijk dat Sapp niet vocht! Sapp heb ik altijd meer als zakenman gezien dan als vechter, en als je het vanuit een zakelijke kant bekijkt is het wel logisch.

Kwalijk is natuurlijk wel dat hij tegen rutz bleef volhouden dat hij hoe dan ook zou vechten. 'i just wanna make them sweat'

En simon wustenberg, het staat er inderdaad.

verder een prachtige boek!

Richelieu
21-06-2011, 21:23
Maak je nou een grap met je 'Simon Wustenberg'..! Ik ga me schamen als het zo is.. Ik heb er nu ff geen bijdehand, maar pff

tnx

Nee Jens, das geen grap.....het staat echt zo geschreven.

MJOKKIE
21-06-2011, 21:40
Nee Jens, das geen grap.....het staat echt zo geschreven.

Ik heb het gezien, geloofde mijn ogen niet... Zoveel gecontroleerd en dan F.. Simon Wustenberg.

Ronald, mijn oprechte nederige excuses!!!!!!!

MJOKKIE
21-06-2011, 21:41
Ik heb het boek deze middag gekocht en zal het als ik over 2 weken weer terug ben in Japan op me gemak lezen. Zoals Richelieu ook aangeeft denk ik ook dat het boek in Japan het enorm goed zou doen.

Cool, veel leesplezier en plezier in Japan!

MenKat
22-06-2011, 12:00
Zo die is uit. Ik heb het boek gekregen want ik zou zelf er nooit 1 kopen.
Ik ben niet z'n boeken lezer maar deze heb ik uit. Leest inderdaad heel gemakkelijk, zelfs voor mij.
Kom zelf ook uit Hoorn dus leek het wel heel dichtbij dat maakte het voor mij een heel mooi boek.
Het is zeker een aanrader om het boek te kopen en te lezen

DK
10-07-2011, 00:06
Donderdag heb ik mijn boek via bol.com binnen gekregen en ik heb hem net uit. Het was de vierde druk alweer. Een leuk boek om te lezen en Ernesto op deze manier te leren "kennen". Zelf ben ik in 1998 met de vechtsport in aanraking gekomen en ben begin '99 begonnen met trainen. Alles voor de finale van 1998 is voor mij historie en daarna heb ik alles intensief gevolgd. Ik heb met mijn videorecorder klaar gezeten tijdens de uitzendingen van Mylene, dat was voor mij ook echt de bewust wording van het K-1. Het aparte met Hoost vind ik eigenlijk dat hij voor mij tot nu toe de enige persoon is waar ik echt tegen op heb gekeken en ik mij nooit een houding heb kunnen geven als ik hem op gala's ontmoeten en dat terwijl ik behoorlijk veel mensen met status heb ontmoet, zowel binnen als buiten de vechtsport wereld.

Toen ik een foto van Jens zag kwam ik er achter dat ik hem al een paar jaar ken van de models at work feestjes bij de Jimmy Woo. Hij kwam altijd erg "energiek" over, maar had niet achter hem gezocht dat hij de schrijver van het boek zou zijn.

Over de inhoud ben ik zeer tevreden, de feedback die ik zou willen geven is dat ik het persoonlijk prettig had gevonden als er een bijlage van het fightrecord van Hoost bij had gezeten inclusief data, op die manier had ik dan een schematische overzicht kunnen hebben van het verhaal. Dit fightrecord heb ik wel eens op dit forum gezien. Misschien dat iemand dit in deze topic zou kunnen posten?

Nu is het voor mij nog een kwestie om de handtekeningen van Jens en Ernesto in mijn boek te krijgen.

jaco
10-07-2011, 01:43
Donderdag heb ik mijn boek via bol.com binnen gekregen en ik heb hem net uit. Het was de vierde druk alweer. Een leuk boek om te lezen en Ernesto op deze manier te leren "kennen". Zelf ben ik in 1998 met de vechtsport in aanraking gekomen en ben begin '99 begonnen met trainen. Alles voor de finale van 1998 is voor mij historie en daarna heb ik alles intensief gevolgd. Ik heb met mijn videorecorder klaar gezeten tijdens de uitzendingen van Mylene, dat was voor mij ook echt de bewust wording van het K-1. Het aparte met Hoost vind ik eigenlijk dat hij voor mij tot nu toe de enige persoon is waar ik echt tegen op heb gekeken en ik mij nooit een houding heb kunnen geven als ik hem op gala's ontmoeten en dat terwijl ik behoorlijk veel mensen met status heb ontmoet, zowel binnen als buiten de vechtsport wereld.

Toen ik een foto van Jens zag kwam ik er achter dat ik hem al een paar jaar ken van de models at work feestjes bij de Jimmy Woo. Hij kwam altijd erg "energiek" over, maar had niet achter hem gezocht dat hij de schrijver van het boek zou zijn.

Over de inhoud ben ik zeer tevreden, de feedback die ik zou willen geven is dat ik het persoonlijk prettig had gevonden als er een bijlage van het fightrecord van Hoost bij had gezeten inclusief data, op die manier had ik dan een schematische overzicht kunnen hebben van het verhaal. Dit fightrecord heb ik wel eens op dit forum gezien. Misschien dat iemand dit in deze topic zou kunnen posten?

Nu is het voor mij nog een kwestie om de handtekeningen van Jens en Ernesto in mijn boek te krijgen.

fightrecord Ernesto Hoost

11-12-1983 Wim Scharenberg
25-3-1984 Rijntjes
20-10-1984 Darsen
18-11-1984 Drielle
10-3-1985 Leo de Snoo
31-5-1985 Gerardy
23-6-1985 Rob Floris
20-10-1985 Andre Mannaart
18-1-1986 Roy Martina
2-3-1986 Leo de Snoo
12-6-1986 Ernest Simmons
14-12-1986 Jean Yves Theriault
1-2-1987 Rob Kaman
31-5-1987 Pascal Ducros
10-9-1987 Rionnie Wagemaker
8-11-1987 Kenneth Plak
5-12-1987 Litricin
27-2-1988 Andre Mannaart
7-5-1988 Francois Corremans
3-6-1988 Regis Lessaint
11-6-1988 Sylvain Postel
25-9-1988 Brunoit Brilliant
20-11-1988 Peter Aerts
19-2-1989 Kirkwood Walker
21-4-1989 Jean Yves Theriault
19-5-1989 Pascal Ducros
27-8-1989 Francis Dauvin
8-10-1989 Branco Cikatic
28-1-1989 Ernest Simmons
14-10-1990 Seyoke
18-11-1990 Rob Kaman
17-2-1991 Luc Verheye
21-4-1991 Jan Wessels
20-10-1991 Leo de Snoo
26-4-1992 Joe Caktas
25-10-1992 Theppitak Sangmorac
13-11-1992 Rick Roufes
14-2-1993 Troy Hughes
30-4-1993 Peter Aerts
30-4-1993 Maurice Smith
30-4-1993 Branco Cikatic
4-9-1993 Tasis Petridis
19-12-1993 Manson Gibson
19-12-1993 Adam Watt
19-12-1993 Changpuek Kiatsongrit
4-3-1994 Masaaki Satake
8-5-1994 Mark Russell
8-5-1994 Tony Luciano
8-5-1994 Bob Schrijber
25-6-1994 Davidov
18-9-1994 Mark Russell
12-11-1994 Rick Roufes
10-12-1994 Branco Cikatic
3-3-1995 Hurbert Numrich
4-5-1995 John Kleijn
4-5-1995 Peter Aerts
16-7-1995 Andy Hug
3-9-1995 Micheal Thompson
9-12-1995 Maurice Travis
10-3-1996 Stuart Green
5-6-1996 Mirko Filipovic
5-6-1996 Andy Hug
1-9-1996 Carl Bernardo
18-10-1996 Jerome Le Banner
8-12-1996 Ray Sefo
16-3-1997 Duane van der Merwe
29-4-1997 Mike Bernardo
7-6-1997 Shaun Johnson
7-9-1997 Stefan Leko
9-11-1997 Jerome Le Banner
9-11-1997 Francisco Filho
9-11-1997 Andy Hug
9-4-1998 Peter Aerts
24-5-1998 Jean Riviere
18-7-1998 Musashi
7-8-1998 Maurice Smith
27-9-1998 Tasis Petridis
12-12-1998 Sam Greco
25-4-1999 Francisco Filho
18-7-1999 Igor Vovchanchyn
3-10-1999 Xhavit Bajrami
5-12-1999 Andy Hug
5-12-1999 Jerome Le Banner
5-12-1999 Mirko Filipovic
23-4-2000 Sam Greco
28-5-2000 Rani Berbachi
30-7-2000 Paris Vassilikos
30-7-2000 Lloyd van Dams
30-7-2000 Jerome Le Banner
10-12-2000 Mirko Filipovic
10-12-2000 Francisco Filho
10-12-2000 Ray Sefo
18-3-2001 Xhavit Bajrami
15-4-2001 Musashi
16-6-2001 Sergei Gur
16-6-2001 Mark Hunt
16-6-2001 Matt Skelton
8-12-2001 Stefan Leko
21-4-2002 Tsuyoshi Nakasako
25-5-2002 Stefan Leko
17-8-2002 Jan Nortje
28-8-2002 Semmy Schilt
5-9-2002 Bob Sapp
7-12-2002 Bob Sapp
7-12-2002 Ray Sefo
7-12-2002 Jerome Le Banner
13-1-2003 Bob Sapp
30-3-2003 Jefferson Silva
14-6-2003 Martin Holm
13-7-2003 Cyril Abidi
31-12-2003 Monthana Silva
27-3-2004 Xhavit Bajrami
25-9-2004 Claube Feitosa
4-12-2004 Remy Bonjasky
31-12-2005 Semmy Schilt
13-5-2005 Peter Aerts
30-9-2005 Yusuke Fujimoto
2-12-2006 Chalid Arrab
2-12-2006 Semmy Schilt

marcelt
10-07-2011, 02:39
Wat een record sjonge. Wat een legende!

Hammerkick
10-07-2011, 09:40
Voornaam: Ernesto Frits
Achternaam: Hoost
Bijnaam: Mr. Perfect
Geboorte datum: 11-07-1965 (46 jaar)
Lengte: 189cm
Gewicht: 108kg
Titels:
IKBF LightHeavyweight World Champion
ISKA LightHeavyweight World Champion
K-1 World Grand Prix 1993 Finalist
K-2 World Grand Prix 1993 Champion
K-2 Plus Tournement 1994 Champion
K-1 World Grand Prix 1997 Champion
K-1 World Grand Prix 1999 Champion
K-1 World Grand Prix 2000 in Nagoya Finalist
K-1 World Grand Prix 2000 Champion
K-1 World Grand Prix 2001 in Melbourne Champion
K-1 World Grand Prix 2002 Champion

Ernesto record totaal : 120 gevechten
98 gewonnen (64 knock outs)
21 verloren
1 onbeslist

Record : 45 gevechten
38 gewonnen ( 27 knockouts)
7 verloren
verloren tegen Ernest Simmons,Jean Yves Theriault (2x),RobKaman (2x),Ronnie Wagenmakers en Rick Roufus.

Record : K-1 75 gevechten
60 gewonnen(37 knockouts)
14 verloren
1 onbeslist
verloren tegen Branko Cikatic (2x),Peter Aerts (2x),AndyHug,Jerome LeBanner (2x),Sam Greco,Francisco Filho,Bob Sapp (2x),Sem Schilt(2x)Remy Bonjasky.

Onbeslist tegen Sem Schilt

Memorabele partijen :
11-12-1983 Wim Scharrenberg - gewonnen op k.o (1epartij van Ernesto)
08-11-1987 Kenneth Plak - NEDERLANDS TITEL MT- gewonnen oppunten
27-02-1988 Andre Mannaart - gewonnen op k.o
27-05-1989 Francis Dauvin – WERELDTITEL SAVATE - gewonnen opk.o
08-10-1989 Branko Cikatic - WERELDTITEL MT - gewonnen door diskwalificatie van Cikatic
28-01-1990 Ernest Simmons – WERELDTITEL KICK - gewonnen opk.o
18-11-1990 Rob Kaman - verloren op k.o
30-04-1993 Peter Aerts - K-1 WORLD GP 1993 FINALE - gewonnenop punten
30-04-1993 Maurice Smith - K-1 WORLD GP 1993 FINALE -gewonnen op k.o
19-12-1993 Changpuek Kiatsongrit - K-2 WORLD GP 1993 FINALE - gewonnen op k.o
08-05-1994 Bob Schreiber – K-2 PLUS TOURNEMENT FINALE –gewonnen op k.o
12-11-1994 Rick Roufus– WERELDTITEL FULL CONTACT (ISKA) - gewonnen op k.o
16-07-1995 Andy Hug - K-1 Legend 1995 - gewonnen op punten
09-11-1997 Jerome LeBanner - K-1 WORLD GP 1997 FINALE-gewonnen op k.o
09-11-1997 Andy Hug -K-1 WORLD GP 1997 FINALE - gewonnen op punten
29-04-1997 Mike Bernardo - K-1 Braves 1997 - gewonnen op k.o
05-12-1999 Andy Hug - K-1 WORLD GP 1999 FINALE - gewonnen op punten
05-12-1999 Jerome LeBanner - K-1 WORLD GP 1999 FINALE - gewonnen op k.o
05-12-1999 Mirko Cro Cop - K-1 WORLD GP 1999 FINALE - gewonnen op k.o
10-12-2000 Ray Sefo - K-1 WORLD GP 2000 FINALE - gewonnen op punten
07-12-2002 Jerome LeBanner - K-1 WORLD GP 2002 FINALE - gewonnen op k.o

Hammerkick
10-07-2011, 09:42
Ernesto Hoost Fightrecord K-1 fights
Bout Results (show detailed)
Date Opponent Result Detail Rules Tournament
02-12-2006 Semmy Schilt L 3R Decision 3-0 (30-28, 30-28, 30-27) K-1 K-1 WORLD GRAND PRIX 2006 FINAL
02-12-2006 Chalid Arrab W 3R Decision 1-0 (30-30, 30-29, 30-30)
--> Ext.R 3-0 (10-9, 10-9, 10-9) K-1 K-1 WORLD GRAND PRIX 2006 FINAL
30-09-2006 Yusuke Fujimoto W 3R 2:09 KO (Right Low Kick) K-1 K-1 World Grand Prix 2006 in Osaka
13-05-2006 Peter Aerts W 3R Decision 2-0 (30-29, 30-28, 30-30) K-1 K-1 World Grand Prix 2006 in Amsterdam
31-12-2005 Semmy Schilt L 2R 0:41 TKO K-1 K-1 PREMIUM 2005 Dynamite!!
04-12-2004 Remy Bonjasky L 3R Decision 0-0 (29-28.5,29.5-29.5,29.5-29)
-> Ext.R 3-0 (10-9.5, 10-9.5, 10-9.5) K-1 K-1 WORLD GRAND PRIX 2004 FINAL
25-09-2004 Glaube Feitosa W 3R Decision 3-0 (30-28, 30-29, 30-28) K-1 K-1 World Grand Prix 2004 in Tokyo
27-03-2004 Xhavit Bajrami W 3R Decision 3-0 K-1 K-1 World Grand Prix 2004 in Saitama
31-12-2003 Montanha Silva W 3R Decision 3-0 K-1 K-1 PREMIUM 2003 Dynamite!!
13-07-2003 Cyril Abidi W 2R Decision 3-0 K-1 K-1 World Grand Prix 2003 in Fukuoka
14-06-2003 Martin Holm W 5R Decision 3-0 K-1 K-1 World Grand Prix 2003 in Paris
30-03-2003 Jefferson Silva W 1R 2:55 KO (Punch) K-1 K-1 World Grand Prix 2003 in Saitama
07-12-2002 Jerome Le Banner W 3R 1:26 KO K-1 K-1 WORLD GRAND PRIX 2002 FINAL
07-12-2002 Ray Sefo W 1R 1:49 KO
(Bob Sapp was injured.) K-1 K-1 WORLD GRAND PRIX 2002 FINAL
07-12-2002 Bob Sapp L 2R 2:53 KO K-1 K-1 WORLD GRAND PRIX 2002 FINAL
05-10-2002 Bob Sapp L 1R 3:00 TKO (Doctor Stoppage) K-1 K-1 World Grand Prix 2002 in Saitama
28-08-2002 Semmy Schilt D 5R Draw K-1 PRIDE Shockwave
17-08-2002 Jan 'The Giant' Nortje W 3R 1:29 KO (Kick) K-1 K-1 World Grand Prix 2002 in Las Vegas
25-05-2002 Stefan Leko W 1R 1:48 KO (Punch) K-1 K-1 World Grand Prix 2002 in Paris
21-04-2002 Tsuyoshi Nakasako W 1R 1:46 KO K-1 K-1 Burning 2002
08-12-2001 Stefan Leko W 3R Decision 0-3 K-1 K-1 WORLD GRAND PRIX 2001 FINAL
16-06-2001 Matt Skelton W 3R Decision 2-0 K-1 K-1 World Grand Prix 2001 in Melbourne
16-06-2001 Mark Hunt W 3R Decision 3-0 K-1 K-1 World Grand Prix 2001 in Melbourne
16-06-2001 Sergei Gur W 1R 3:02 TKO (Right Bodyblow + Double Left Punch) K-1 K-1 World Grand Prix 2001 in Melbourne
15-04-2001 Musashi W 5R Decision 0-2 K-1 K-1 Burning 2001
18-03-2001 Xhavit Bajrami W 5R Decision 2H2H Simply the best
10-12-2000 Ray Sefo W 3R Decision 3-0 K-1 K-1 WORLD GRAND PRIX 2000 FINAL
10-12-2000 Francisco Filho W 3R Decision 3-0 K-1 K-1 WORLD GRAND PRIX 2000 FINAL
10-12-2000 Mirko Cro Cop W Ext.R Decision 3-0 K-1 K-1 WORLD GRAND PRIX 2000 FINAL
30-07-2000 Jerome Le Banner L 1R 3:00 TKO (Corner Stoppage) K-1 K-1 World Grand Prix 2000 in Nagoya
30-07-2000 Lloyd van Dams W 3R Decision 2-0 K-1 K-1 World Grand Prix 2000 in Nagoya
30-07-2000 Paris Vasilikos W 3R 2:20 KO (Right Punch) K-1 K-1 World Grand Prix 2000 in Nagoya
28-05-2000 Rani Berbachi W 3R 3:00 TKO (Corner Stoppage) K-1 K-1 Survival 2000
23-04-2000 Sam Greco W 3R 3:00 TKO (Corner Stoppage) K-1 K-1 The Millennium
05-12-1999 Mirko Cro Cop W 3R 1:09 KO (Left Hook to the body) K-1 K-1 WORLD GP 1999 FINAL
05-12-1999 Jerome Le Banner W 2R 0:26 KO (Right Hook) K-1 K-1 WORLD GP 1999 FINAL
05-12-1999 Andy Hug W 3R Decision 0-3 K-1 K-1 WORLD GP 1999 FINAL
05-10-1999 Xhavit Bajrami W 5R Decision 3-0 K-1 K-1 World Grand Prix 1999 (Final Elimination)
18-07-1999 Igor Vovchanchyn W 3R 0:51 TKO (Right Low Kick, 3 Knockdowns) K-1 K-1 Dreams 1999
25-04-1999 Francisco Filho L 1R 1:37 KO (Right Hook) K-1 K-1 Revenge 1999
13-12-1998 Sam Greco L 2R 3:00 TKO (Corner Stoppage) K-1 K-1 WORLD GP 1998 FINAL
27-09-1998 Tasis Petridis W 4R 3:00 TKO (Corner Stoppage) K-1 K-1 World GP 1998 Opening
07-08-1998 Maurice Smith W 5R Decision 3-0 K-1 K-1 World GP 1998 in Las Vegas
18-07-1998 Musashi W 3R 2:52 TKO K-1 K-1 Dreams 1998
24-05-1998 Jean Riviere W 1R 2:17 KO (Kick) K-1 K-1 Braves 1998
09-04-1998 Peter Aerts L 5R Decision 2-0 K-1 K-1 Kings 1998
09-11-1997 Andy Hug W 3R Decision 0-2 K-1 K-1 WORLD GRAND PRIX 1997 FINAL
09-11-1997 Francisco Filho W 3R Decision 0-2 K-1 K-1 WORLD GRAND PRIX 1997 FINAL
09-11-1997 Jerome Le Banner W 1R 1:15 KO (Right Hook) K-1 K-1 WORLD GRAND PRIX 1997 FINAL
07-09-1997 Stefan Leko W 2R 0:34 KO (Right Straight) K-1 K-1 World GP 1997 Opening
07-06-1997 Shaun Johnson W 1R 1:10 KO (Kick) K-1 K-1 Fight Night 1997
29-04-1997 Mike Bernardo W 4R 1:03 TKO K-1 K-1 Braves 1997
16-03-1997 Duane Van Der Merwe W 3R 1:49 KO (Kick) K-1 K-1 Kings 1997
08-12-1996 Ray Sefo W 4R 0:25 KO (Kick) K-1 K-1 Hercules 1996
18-10-1996 Jerome Le Banner L 2R 2:57 TKO (Punch) K-1 K-1 Star Wars 1996
01-09-1996 Carl Bernardo W 2R 0:20 KO K-1 K-1 Revenge 1996
06-05-1996 Andy Hug L Ext.R Decision 1-2 K-1 K-1 WORLD GP 1996 FINAL
06-05-1996 Mirko Cro Cop W 3R 1:27 KO (Kick) K-1 K-1 WORLD GP 1996 FINAL
10-03-1996 Stuart Green W 2R 0:09 KO (Kick) K-1 K-1 World GP 1996 Opening
09-12-1995 Maurice Travis W 1R 2:13 TKO (Doctor Stoppage) K-1 K-1 Hercules 1995
03-09-1995 Michael Thompson W 2R 2:45 TKO K-1 K-1 Revenge 2
16-07-1995 Andy Hug W 3R Decision 2-0 K-1 K-3 Grand Prix 1995 (a.k.a. K-1 Legend 1995)
04-05-1995 Peter Aerts L 3R Decision 1-1 (30-29, 28-29, 29-29)
Ext.R Decision (10-9, 10-9, 10-9) K-1 K-1 WORLD GP 1995 FINAL
04-05-1995 John Kleijn W 2R 0:45 KO (Punch) K-1 K-1 WORLD GP 1995 FINAL
03-03-1995 Hubert Numrich W 4R 2:25 TKO K-1 K-1 World GP 1995 Opening
10-12-1994 Branco Cikatic L 2R 1:18 KO (Right Hook) K-1 K-1 Legend 1994
18-09-1994 Mark Russell W 2R 2:42 TKO (Right Knee, 3 Knockdowns) K-1 K-1 Revenge 1994
04-03-1994 Masaaki Satake W 2R 2:45 KO (Left High Kick) K-1 K-1 Challenge 1994
19-12-1993 Changpuek Kiatsongrit W 4R 0:40 KO (Right High Kick) K-1 K-2 World Grand Prix 1993
19-12-1993 Adam Watt W 1R 2:13 TKO (Right High Kick, 2 Knockdowns) K-1 K-2 World Grand Prix 1993
19-12-1993 Manson Gibson W 3R Decision 0-0 (27-27, 27-27, 27-27)
-> Ext.R Decision 0-3 (10-9, 9-10, 9-10) K-1 K-2 World Grand Prix 1993
04-09-1993 Tasis Petridis W 3R 0:45 TKO (Right Punch, 3 Knockdowns) K-1 K-1 Illusion 1993
30-04-1993 Branco Cikatic L 1R 2:49 KO (Punch) K-1 K-1 WORLD GP 1993 FINAL
30-04-1993 Maurice Smith W 3R 1:18 KO (Kick) K-1 K-1 WORLD GP 1993 FINAL
30-04-1993 Peter Aerts W 3R Decision 2-0 (30-30, 30-28, 30-28) K-1 K-1 WORLD GP 1993 FINAL
W - Win, L - Loss, D - Draw, N - No Contest

DK
10-07-2011, 11:31
fantastisch, dank jullie wel.

Illest
10-07-2011, 12:41
net het boek besteld....jarenlang op de donderdag onder deze man getraind....een fascinerende man....erg sympathiek....hij was milder dan Hippo....dat is echt een drill instructor (maar geweldig!)....

de technieken van Ernesto waren anders dan wat je doorgaans bij Hippo kreeg voorgeschoteld....een andere stijl was het....waar Hippo koos voor contra combinaties bijv. links, rechts, linker mawash...
koos Ernesto voor links, rechts....rechter low kick....zijn lessen waren gewoon net iets anders....ook qua opbouw...

een keer, toen ik me aan het zwachtelen was, zag ik een oudere Nederlandse man zitten praten tegen een Japanner....zijn ogen leken half gesloten.....het verbaasde me want de man sprak vloeiend Japans....ik herkende hem als Johan Vos....de man die ik altijd in de hoek van Ernesto zag staan....ik was er behoorlijk van onder de indruk....er hing een soort aura om hem heen waardoor je het niet in je hoofd haalde hem aan te spreken (dit type ik niet vanwege de reacties hier maar het was echt zo!)

wat mij nog het meest bijgebleven is, was een les heel wat jaartjes geleden....ergens tegen het einde van het jaar...
we waren aan het opdrukken....Hoost liep door de dojo op z'n savate schoenen.....hij liep nooit op zijn blote voeten.....zwetend in de ligsteun gaf ik alles om vol te houden....op zijn tel zakten we door en kwamen we weer omhoog....hij liep rond en hield alles in de gaten.....op een gegeven moment zei hij:

"Nog 2 dagen ben ik kampioen jongens....daarna pakken die..die....daarna pakken ze mij m'n titel af"...

het was vlak voor een GP en Hoost had zich als regerend kampioen niet gekwalificeerd....hoewel ik dat niet zeker weet.....hij zou er iig niet bij zijn dat jaar...

Het sierde de man dat ie ondanks zijn teleurstelling toch zo netjes bleef....een woord als 'klootzakken' wat we hem bijna hoorde zeggen, kwam er simpelweg niet uit.....dat vond ik nou echt kenmerkend aan Ernesto...

dit boek MOET ik gewoon lezen...

Hammerkick
10-07-2011, 13:19
fantastisch, dank jullie wel.

Geen dank, Daan !! graag gedaan.

Bromios
11-07-2011, 12:14
Nou, ik heb hem uit. Fantastisch boek.

Ik ben nog wel even benieuwd hoe het met Vos is afgelopen. Ik heb begrepen dat Hippo de gym heeft overgenomen, maar wat is er met Vos gebeurt ? En heeft Ernesto hem nog een proces aan zijn broek gedaan ?

Anderson
11-07-2011, 13:17
http://www.youtube.com/watch?v=VjDMtRj4Q-s

Zoek geen ruzie met Johan Vos

MJOKKIE
13-07-2011, 12:47
He DK en Iliest!

Thanks voor het kopen lezen van mijn boek! Grappig, ik kreeg net een mail van een andere lezer die hetzelfde vroeg over een wedstrijdindex. Goed idee dus!
DK, heb je een pm gestuurd!

Osu, Jens


ps, spannend filmpje..

Remco
13-07-2011, 17:50
Sjees, als je die lijst met namen ziet realiseer je je weer eens wat een grootheid deze man is. Het is een who-is-who van de vaderlandse en internationale kickbokswereld. Diep respect!

Nu dat boek nog lezen.

Djani
13-07-2011, 18:53
Ik heb 'm vandaag via bol.com binnen gekregen. Ga vanavond beginnen met lezen!

goro
14-07-2011, 13:10
De topic over de Q&A is gesloten. Waar staat dat nu gepubliceerd?

@mjokkie: mijn vriendin gisteren zo: Zeg in die boeken van de avond school lees je nauwelijks. Dat boek lees je elke avond tot 1:00h. (zaterdag gekocht) Mijn complimenten. Heb gelachen, de pijn gevoeld, de K1 gewonnen, Verlies mee geleden, bedrogen gevoeld, jaloers geweest en nog veel meer!

Osu!

Sjaak
14-07-2011, 13:13
Ernesto Hoost is een ambassadeur voor de vechtsport, niets dan goeds over deze geweldige sporter

Osu

Lionheart
14-07-2011, 13:31
Ik heb het boek gelezen op mijn vakantie, en wat vond ik het zonde toen ik hem uit had..

Echt supermooi geschreven Jens! Props!!

Je wist mij zelf zo te raken met je schrijfstijl, het moment dat Ernesto zijn broertje overleed, zat ik half met tranen in mn ogen op het strand, verborgen achter mn zonnebril;)


Top geschreven!!!

MJOKKIE
14-07-2011, 21:25
Goro, Lionheart en iedereen die mij heeft geroerd met de meest uiteenlopende complimenten, boys, geweldig!!
Je hebt geen idee hoe cool het is als je na vier jaar ploeteren, zwoegen, onzeker zijn, en een jaar niet meer op mixfight je hoofd vertonen omdat je bang bent voor de onvermijdelijke vraag 'wanneer is je boek..' zoveel fijne feedback te krijgen!!

De schouderklopjes hier, van de echte fans, daar kan geen toprecensie tegenop!

@lionheart, je had mij eens moeten zien bij dat hoofdstuk over Ernesto's broer. Zat middenin het rouwproces van mijn vader's dood, misschien dat ik er daardoor wat meer emotie in kon leggen, maar hell, wat was ik blij dat het klaar was!

Osu!! Jens

Lionheart
16-07-2011, 00:02
Goro, Lionheart en iedereen die mij heeft geroerd met de meest uiteenlopende complimenten, boys, geweldig!!
Je hebt geen idee hoe cool het is als je na vier jaar ploeteren, zwoegen, onzeker zijn, en een jaar niet meer op mixfight je hoofd vertonen omdat je bang bent voor de onvermijdelijke vraag 'wanneer is je boek..' zoveel fijne feedback te krijgen!!

De schouderklopjes hier, van de echte fans, daar kan geen toprecensie tegenop!

@lionheart, je had mij eens moeten zien bij dat hoofdstuk over Ernesto's broer. Zat middenin het rouwproces van mijn vader's dood, misschien dat ik er daardoor wat meer emotie in kon leggen, maar hell, wat was ik blij dat het klaar was!

Osu!! Jens


Dat zal dan erg heavy geweest zijn voor je, in een rouwperiode van je vader zo een zwaar hoofdstuk te schrijven..

Maar ik voelde de emotie echt..

Daarom van mij (en van vele anderen) krijg je een dikke 10 voor dit mooi geschreven boek!!

Osu!

justsomeone
16-07-2011, 00:18
Door mijn ADHD heb ik normaal geen rust om een boek te gaan lezen.
Maar door al deze complimenten die ik hier lees ga ik m toch kopen en lezen.

Peter0711
16-07-2011, 10:21
Komt er eigelijk nog een dubbel gesigneerde aktie in de Mixfight webshop?? :)

Glen
16-07-2011, 13:33
@mjokkie:
Is Ernesto eigenlijk in het bezit van de audio cd die hij ooit met Jan Plas heeft opgenomen??
(Daar staan 3 nummers op, Ernesto's Tune, Pasi Langa en The Joker)
Ik heb ooit een exemplaar gekregen van Jan Plas.....dus als hij....

MJOKKIE
18-07-2011, 12:00
@mjokkie:
Is Ernesto eigenlijk in het bezit van de audio cd die hij ooit met Jan Plas heeft opgenomen??
(Daar staan 3 nummers op, Ernesto's Tune, Pasi Langa en The Joker)
Ik heb ooit een exemplaar gekregen van Jan Plas.....dus als hij....

Hahahaha! Die zou ik maar goed verstoppen want als Ernesto daar achterkomt... Plas heeft me ooit die plaat laten horen, ik kwam niet meer bij, maar moest beloven dat ik Ernesto er nooit mee lastig zou vallen..
Misschien wordt het tijd..Ik bedoel, Ernesto moet ook aan zijn toekomst denken:-)

Hammerkick
05-08-2011, 09:19
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/285588_261448567214833_100000490741445_1100062_723 1639_n.jpg

Ik heb het boek deze week gekocht van een waardebon van Donner in Rotterdam, die ik van een collega had gekregen. Ik heb 'm bijna uit !! Het is boek is echt goed, het is fantastisch !! De reden dat ik hem nog niet uit heb is, dat me zoon er ook gelijktijdig in zit te lezen. Het is hier dus gewoon knokken om een boek !! :)

Wheelie
05-08-2011, 17:38
Producten - Boeken - Mixfight Shop (http://www.mixfightshop.nl/producten/boeken/de-kickbokser-ernesto-hoost)

;)

Bromios
06-08-2011, 15:15
recensie:


http://www.nusport.nl/recensie/2583427/woods-ronaldo-messi-hoost.html

TOON
07-08-2011, 22:56
recensie:


http://www.nusport.nl/recensie/2583427/woods-ronaldo-messi-hoost.html

zag um net ook staan ja de recensie op NUsport, errug positief, je bent geslaagd met een 8 jens ;-)

Mavi
07-08-2011, 23:32
Ik heb hem ook aangeschaft.. helaas mag ik hem van mezelf pas op vakantie lezen.. nog 10 daagjes wachten

Mister T.
08-08-2011, 09:15
Ik heb hem tijd terug op vakantie gelezen was echt geweldig.
Had hem zo uit

MJOKKIE
10-08-2011, 14:33
Dirk, leuk dat je m hebt en zo enthousiast bent!
Een 8 is inderdaad niet gek bij nu.nl! Ben ik erg blij mee, want dat wordt errug veel gelezen in Nederland.

Wie heeft em eigenlijk nog niet gelezen? Hopelijk komt daar snel verandering in en laat me weten wat je ervan vind!

Groet Jens

Juul
10-08-2011, 16:08
Las net dit topic en ben vanwege de positieve reacties naar de Bruna om de hoek gerend, waar ze hem in voorraad hadden. Alleen hoop ik net als anderen te kunnen wachten tot vakantie, wat erg moeilijk gaat worden na het lezen van de achterflap.

RisingSun
10-08-2011, 17:42
Ik heb me de afgelopen dagen heerlijk verdiept in de wereld die Ernesto Hoost heet. Wat een heerlijk boek. Nog 30 blz. en dan heb ik hem uit en eigenlijk wil ik niet dat dat moment aanbreekt. Mijn complimenten krijg je Jens, super gedaan!

basblue
24-08-2011, 00:18
Zeg Mjokkie, heb je de laatste ringsport nog gelezen? Gerard Gordeau haalt daar je boek nog aan. Hij was het op een aantal punten in het boek niet helemaal met je eens...

micha
24-08-2011, 06:14
super boek

ringfan
13-09-2011, 17:17
Het boek is echt super,geen grootspraak of een promo van Hoost maar een boek waar hij het achterste van zijn tong laat zien sportief en zeker ook prive .Word lastig om er met een eigen bio overheen te komen.

Petje af voor de schrijver

Richelieu
13-09-2011, 17:41
Zeg Mjokkie, heb je de laatste ringsport nog gelezen? Gerard Gordeau haalt daar je boek nog aan. Hij was het op een aantal punten in het boek niet helemaal met je eens...

...en dan druk je het nog diplomatiek uit.

Wheelie
13-09-2011, 17:42
Wat stond er in dan ? ;)
...en dan druk je het nog diplomatiek uit.

Slome
13-09-2011, 18:02
Wat stond er in dan ? ;)

nou?

Richelieu
13-09-2011, 18:15
Wat stond er in dan ? ;)

Wat Basblue al eerder zei; Gerard Gordeau was niet geheel tevreden hoe hij in het boek neergezet is. Aangezien hij een column heeft in de Ringsports kan hij dat daar natuurlijk mooi bespreken.

Het had iets te maken met gouden kettingen en wat algemeen aangenomen Haagse stopwoorden ;)

Italian*Berlusconi*
23-09-2011, 22:54
Vorige week het boek gehaald op schiphol onderweg naar italie, volgende dag al uitgelezen.. Erg goed geschreven, echt een goed beeld van de NL'dse kickbox geschiedenis inclusief "georganiseerde misdaad" etc.
Vind het jammer dat ik hem al zo gauw had uitgelezen, dus ben maar weer opnieuw begonnen haha

cornelus
31-08-2013, 19:09
Vorige week het boek gehaald op schiphol onderweg naar italie, volgende dag al uitgelezen.. Erg goed geschreven, echt een goed beeld van de NL'dse kickbox geschiedenis inclusief "georganiseerde misdaad" etc.
Vind het jammer dat ik hem al zo gauw had uitgelezen, dus ben maar weer opnieuw begonnen haha

LOL..

ben het boek nu (pas) aan 't lezen

:)

Sadix
31-08-2013, 23:48
LOL..

ben het boek nu (pas) aan 't lezen

:)

Schaam je!!

Ik vind dit boek dan ook niet te vergelijken met het boek over Badr. Enige dat te vergelijken is, is de heerlijke schrijfstijl van Jens. Want, echt schrijven kan hij echt goed!

Vind het boek van Badr alleen lang niet zo goed als deze en dat komt door het feit dat badr er niet aan heeft gewerkt en je dus niet echt in het boek wordt opgezogen zoals dit boek wel deed. Ga hem denk ik binnenkort nog maar is lezen.

MJOKKIE
01-09-2013, 13:23
Schaam je!!

Ik vind dit boek dan ook niet te vergelijken met het boek over Badr. Enige dat te vergelijken is, is de heerlijke schrijfstijl van Jens. Want, echt schrijven kan hij echt goed!

Vind het boek van Badr alleen lang niet zo goed als deze en dat komt door het feit dat badr er niet aan heeft gewerkt en je dus niet echt in het boek wordt opgezogen zoals dit boek wel deed. Ga hem denk ik binnenkort nog maar is lezen.

Tnx voor het compliment anyway!!

Sadix
01-09-2013, 15:16
Tnx voor het compliment anyway!!

Jij bedankt voor je boeken!

Ik wacht dan ook op een boek van Lebanner, Aerts en Thom Harinck van jou.

Nosferatu187
01-09-2013, 15:18
ik ga ook een boek over badr schrijven.

MJOKKIE
02-09-2013, 11:17
Jij bedankt voor je boeken!

Ik wacht dan ook op een boek van Lebanner, Aerts en Thom Harinck van jou.

Moet ik toch echt eerst aan mijn Frans gaan werken..

Anderson
02-09-2013, 11:31
Zou wel vet zijn een boek over Le Banner valt genoeg over te schrijven[diskwalificatie voor de k1 finale, vriendschap met Joey Starr ruzie tussen, Cyrik Abidi]

Sadix
02-09-2013, 11:54
Moet ik toch echt eerst aan mijn Frans gaan werken..

Of lebanner aan zijn Engels :P

geen smoesjes Kerel, we wachten op dat boek!

Ulis-E
02-09-2013, 12:08
Jens, heb je 'de kickbokser' niet ergens als e-book te bestellen?

MJOKKIE
03-09-2013, 09:39
Niet dat ik weet, helaas gewoon naar de oldskoel winkel of bolletje.com

Ulis-E
03-09-2013, 10:28
Niet dat ik weet, helaas gewoon naar de oldskoel winkel of bolletje.com

geen probleem dan haal ik de paperback versie wel

MJOKKIE
04-09-2013, 10:11
geen probleem dan haal ik de paperback versie wel

Leuk! Thanks!

MaTo
04-09-2013, 23:17
eerst een boek over Aerts!!:thup: