PDA

View Full Version : Sugar Ray Leonard onthult misbruik door coach



Kemal
19-05-2011, 22:49
LOS ANGELES - Voormalig Olympisch- en wereldkampioen boksen Sugar Ray Leonard onthult in een nieuw boek over zijn leven dat hij als jongeman misbruikt is door een toenmalige coach van het Amerikaanse Olympisch team. In The Big Fight: My Life In and Out of the Ring zegt Leonard dat het misbruik hem emotioneel erg beschadigd heeft.



De coach zou destijds onverwacht zijn rits hebben opgemaakt en zich aan de boxer hebben vergrepen. „Ik schreeuwde niet. Ik keek niet naar hem. Ik opende alleen de deur en rende weg”, zegt de topbokser.


Sugar Ray Leonard wordt beschouwd als een van de beste profboksers aller tijden. Hij won wereldtitels in vijf gewichtsklassen en was de eerste in zijn sport die meer dan 100 miljoen dollar bij elkaar wist te boksen.

:confused:bron (http://www.telegraaf.nl/telesport/9825685/__Bokser_onthult_misbruik_door_coach__.html?p=17,1 )

Facade
19-05-2011, 23:12
Ja ik hoorde het gister al, ik zet toch een beetje m'n vraagtekens hierbij. Het komt natuurlijk wel goed uit voor dat boek om dat verhaal juist nu uit de doeken te doen. Ik weet niet, mensen doen gekke dingen voor geld. En het zou dan gaan om een trainer die al dood is ofzo, bijzonder vaag...Ik geloof hier niet veel van.