PDA

View Full Version : WK BJJ



FightingDutchman
20-05-2011, 18:45
Op 2, 3, 4, en 5 Juni is in Long Beach het enige echte Wereld Kampioenschap BJJ. Zondag vertrekken we met 1 dame, Laura Hondorp en 3 heren, Jordy Peute, Duane van Helvoirt en Daan Westra, van Gracie Barra NL naar de VS om 1,5 week te trainen en dan deel te nemen aan het WK.

Voor de BJJ liefhebbers is het mogelijk om een beetje up to date te blijven van de trip naar de VS via www.bjjmaastricht.nl (http://www.bjjmaastricht.nl) of via twitter; @BJJMaastricht.

Voorgaande jaren hebben er al vaker Nederlanders en Belgen meegedaan aan het WK dus als je iemand kent die gaat, post het dan even, dan zal ik tijdens het toernooi opletten of ik de persoon kan spotten en eventueel foto's / filmpjes / resultaten hier of op twitter posten!

Gilaiir
20-05-2011, 20:27
Veel succes heren en damen! Ik zal voor jullie duimen!

ijsblok
20-05-2011, 20:52
enorm veel succes gasten!!!

ijsblok
20-05-2011, 20:53
en dame :)

cholitzu
20-05-2011, 21:06
Op 2, 3, 4, en 5 Juni is in Long Beach het enige echte Wereld Kampioenschap BJJ. Zondag vertrekken we met 1 dame, Laura Hondorp en 3 heren, Jordy Peute, Duane van Helvoirt en Daan Westra, van Gracie Barra NL naar de VS om 1,5 week te trainen en dan deel te nemen aan het WK.

Voor de BJJ liefhebbers is het mogelijk om een beetje up to date te blijven van de trip naar de VS via www.bjjmaastricht.nl (http://www.bjjmaastricht.nl) of via twitter; @BJJMaastricht.

Voorgaande jaren hebben er al vaker Nederlanders en Belgen meegedaan aan het WK dus als je iemand kent die gaat, post het dan even, dan zal ik tijdens het toernooi opletten of ik de persoon kan spotten en eventueel foto's / filmpjes / resultaten hier of op twitter posten!


Laatst was er iemand die via een blog verslag deed van zijn deelname en van het team aan de europeu in portugal, was leuk om te volgen.

Succes!

Cave
20-05-2011, 22:44
Veel succes jongens!

lopez86
20-05-2011, 23:02
Warrrr Gracie Barra!!!

kikz
20-05-2011, 23:12
succes! gogo gracie barra!

HUNTER
20-05-2011, 23:21
succes mannen en dame!!!

Ronald
21-05-2011, 00:30
dan zal ik tijdens het toernooi opletten of ik de persoon kan spotten en eventueel foto's / filmpjes / resultaten hier of op twitter posten!
Hier natuurlijk ;) Succes daar!

FightingDutchman
21-05-2011, 00:33
[QUOTE=cholitzu;1035723]Laatst was er iemand die via een blog verslag deed van zijn deelname en van het team aan de europeu in portugal, was leuk om te volgen

ik zal proberen mn stukjes uit Portugal te overtreffen ;)

Roque
21-05-2011, 00:54
succes!

cholitzu
21-05-2011, 01:06
[QUOTE=cholitzu;1035723]Laatst was er iemand die via een blog verslag deed van zijn deelname en van het team aan de europeu in portugal, was leuk om te volgen

ik zal proberen mn stukjes uit Portugal te overtreffen ;)

Hahaa oke cool. ben benieuwd, en Succes!

cholitzu
21-05-2011, 01:07
[QUOTE=cholitzu;1035723]Laatst was er iemand die via een blog verslag deed van zijn deelname en van het team aan de europeu in portugal, was leuk om te volgen

ik zal proberen mn stukjes uit Portugal te overtreffen ;)

Hahaa oke cool. ben benieuwd, en Succes!

Gilaiir
21-05-2011, 13:45
Warrrr Gracie Barra!!!

X2

el bastardo
21-05-2011, 13:56
Leuk Daan! Succes, ook voor die andere lelijkerds.

FightingDutchman
28-05-2011, 08:44
Voor iedereen die het niet gemerkt had, er staan inmiddels twee kleine stukjes en een paar fototjes online op http://www.bjjmaastricht.nl!

el bastardo
28-05-2011, 15:33
WTF! Waar is de broccoli van Jordy?

FightingDutchman
02-06-2011, 01:54
Er staat nu ook een derde stukje met foto's op http://www.bjjmaastricht.nl voor alle geinteresseerde. De brackets en het tijdschema staan op International Brazilian Jiu-Jitsu Federation (http://www.ibjjf.org) interessante deelnemers buiten de logische BJJ toppers zijn o.a. Nate Diaz bij bruine band middengewicht en Ben Henderson bij bruine bamd lichtgewicht (dezelfde klasse waar Duane ook in zit).

Wat de NLers betreft; Laura en Daan moeten morgen om 16:40 lokale tijd (01:40 NL tijd). Jordy en Duane moeten beide op zaterdag om 09:00 lokale tijd (18:00 NL tijd). Zaterdag en zondag is er een live strea, via Budovideos Online (http://www.budovideos.com/online) dus is het mogelijk dat een aantal partijen van Jordy en Duane voorbij komen. Dat hangt er een beetje van af welke mat men in beeld heeft...

bush1do
02-06-2011, 02:03
The dutch force good luck!

Surrender
02-06-2011, 03:21
Veels succes guys!!

Knallen!!!

Hyram

FightingDutchman
03-06-2011, 08:22
Oke net terug uit de zaal, de eerste dag zit er op. Even een korte samenvatting, ik zal zsm een wat langer verslag(je) op bjjmaastricht.nl zetten.

Eerste dag was enorm druk in de hal en op de matten. Alles is super strak in orde en de Long Beach pyramid is denk ik de mooiste locatie die ik tot nu toe heb gezien voor een BJJ toernooi. Wat betreft Nederlanders en Belgen:

Helene Wenger van Malicia team (volgens mij uit Belgie) is 3e geworden bij vrouwen blauwe band pluma, is volgens mij -51 kg.
Een Duitse meid uit Mulheim, waar ik de naam niet van ken is geloof ik 2e geworden bij vrouwen witte band.
Laura won dr eerste pot op sub maar verloor de tweede op punten.
Ik won zelf de eerste 3 partijen op submission binnen 1,5 minuut en zat dus bij de laatste 16 van de 117, helaas in de achtste finale verloren op punten.

Verder heb ik niemand van de Lage landen gespot, als ze er wel zijn, let me know dan zorg ik dat ik de komende dagen oplet.

Wat beeldmateriaal en een iets langer verslag volgen zsm....!

lopez86
03-06-2011, 09:11
Topprestatie opzich!
Suc6 met Jordy en Daan!

ijsblok
03-06-2011, 11:58
Oke net terug uit de zaal, de eerste dag zit er op. Even een korte samenvatting, ik zal zsm een wat langer verslag(je) op bjjmaastricht.nl zetten.

Eerste dag was enorm druk in de hal en op de matten. Alles is super strak in orde en de Long Beach pyramid is denk ik de mooiste locatie die ik tot nu toe heb gezien voor een BJJ toernooi. Wat betreft Nederlanders en Belgen:

Helene Wenger van Malicia team (volgens mij uit Belgie) is 3e geworden bij vrouwen blauwe band pluma, is volgens mij -51 kg.
Een Duitse meid uit Mulheim, waar ik de naam niet van ken is geloof ik 2e geworden bij vrouwen witte band.
Laura won dr eerste pot op sub maar verloor de tweede op punten.
Ik won zelf de eerste 3 partijen op submission binnen 1,5 minuut en zat dus bij de laatste 16 van de 117, helaas in de achtste finale verloren op punten.

Verder heb ik niemand van de Lage landen gespot, als ze er wel zijn, let me know dan zorg ik dat ik de komende dagen oplet.

Wat beeldmateriaal en een iets langer verslag volgen zsm....!

nette prestatie daan!

lopez86
03-06-2011, 16:11
Topprestatie opzich!
Suc6 met Jordy en Daan!

Ik bedoel Duane (van Helvoirt)

fireblade900
04-06-2011, 01:49
Klasse Daan en Laura!!!

Duane (pretty boy) en Jordy (klompvoet) good luck boys!

Greetz BL

FightingDutchman
04-06-2011, 09:00
Weer even een update vanuit de VS. De tweede dag van het WK zit er inmiddels ook op en we zijn dus half weg. Morgen gaan de bruine en zwarte bamders de mat op en begint het spektakel pas echt.

Ik heb vandaag weer een aantal gezichten gezien die ook vaak in Nl/Belgie/Duitsland op de mat staan;
- Helene Wenger vocht in de open klasse voor vrouwen maar viel niet in de prijzen. Haar man/vriend waar ik de naam niet van weet eerlijk gezegd verloor zijn partij bij de paarse banders.
- De Duitser Martin Gobel, aka godzilla, wom zijn eerste partij bij ultra heavy paars maar verloor in de kwartfinale.
- Fransman Julien Genin won ook zijn eerste partij in Ultra Heavy paars van een van de topfavorieten voor de titel, maar verloor in de kwartfinale.

Morgen Jordy en Duane aan de bak. Om 18:00 live te volgen via Budovideos Online (http://www.budovideos.com/online)

kikz
04-06-2011, 19:05
Jordy was net even te zien op de stream, hij stond achter in punten volgens mij :(. Hopen dat ie toch nog heeft weten te winnen!

lopez86
04-06-2011, 20:16
Ik zag net Daan op de achtergrond en zie nu Ben Henderson aan t werk.

761217186
04-06-2011, 22:37
mooie stream, even registreren en dan genieten!
echt de moeite waard om te zien!
http://online.budovideos.com/live/

cholitzu
04-06-2011, 23:04
mooie stream, even registreren en dan genieten!
echt de moeite waard om te zien!
http://online.budovideos.com/live/

x 2

761217186
05-06-2011, 00:12
Shit, vanaf nu betalen..

cholitzu
05-06-2011, 00:34
Shit, vanaf nu betalen..


Bij mij gaat het nog gewoon door.

Sportvision
05-06-2011, 01:31
ennnnn, ik zit al de hele avond in spanning, hoe gaat het!!

Strange Cutbean
05-06-2011, 01:39
Hoor net dat Jimmy Harbison (Team Lloyd Irvin) als eeerste ter wereld de Grand Slam heeft gemaakt! D.w.z. Als eerste alle grote toermooien in een seizoen gewonen (brown belt) Heb afgelopen week nog een seminar van hem bijgewoond, echt cool stuff!
Hij is van zins komend najaar naar NL en de rest van Europa te komen voor de ADCC in Engeland en dan wat seminars.
Aanrader.

cholitzu
05-06-2011, 03:43
wow cobrinha finished his opponent in 90 sec.

FightingDutchman
05-06-2011, 05:09
Hoor net dat Jimmy Harbison (Team Lloyd Irvin) als eeerste ter wereld de Grand Slam heeft gemaakt! D.w.z. Als eerste alle grote toermooien in een seizoen gewonen (brown belt) Heb afgelopen week nog een seminar van hem bijgewoond, echt cool stuff!
Hij is van zins komend najaar naar NL en de rest van Europa te komen voor de ADCC in Engeland en dan wat seminars.
Aanrader.

Dat heb je niet helemaal goed gehoord, hij is niet de eerste ter wereld maar de eerste van team Loydn Irvin die de grandslam heeft gehaald. Desondanks natuurlijk nog steeds een super impressive prestatie! Seminar lijkt me wel cool, keep ua posted wat dat betreft...!

FightingDutchman
05-06-2011, 05:17
Oke we zijn inmiddels terug uit de hal en ik zal even kort verslag uitbrengen...

Jordy is nog een op de stream van budovideos te zien geweest hoorde ik. Zijn eerste tegenstander was te zwaar en werd dus geDQed. Jordy dus meteen door naar de halve finale. In een super spannende partij verloor jordy met 4-2 en had dus brons.

Duane had in de eerste ronde een lastige tegenstander die o.a. De brasilieros en de pan ams had gewonnen in -76 paars. Duane won in een dominante partij met 4-2. In de tweede partij verloor duane op loopchoke nadat hij 4 punten voor stond. Duane maakte een takedown en draaide zich vast in de verwurging van zijn tegenstander. Jammer want er zat meer in dan de laatste 16....

Verder is Ben Henderson 3e geworden in het gewicht van duane, hij verloor kansloos van de uiteindelijke kampioen Jordan Schultz. Nate Diaz heb ik twee partijen zien winnen en ben ik daarna uit het oog verloren. De blackbelts hebben we veel van meegepakt maar we zijn niet tot het eind blijven zitten, veeel mooie dingen gezien en ik weet zeker dat de stream morgen tijdena de finale de moeite waard gaat zijn....!

Strange Cutbean
05-06-2011, 05:19
Dat heb je niet helemaal goed gehoord, hij is niet de eerste ter wereld maar de eerste van team Loydn Irvin die de grandslam heeft gehaald. Desondanks natuurlijk nog steeds een super impressive prestatie! Seminar lijkt me wel cool, keep ua posted wat dat betreft...!

Je hebt gelijk, kwam er ook later achter. My bad.

FightingDutchman
05-06-2011, 05:23
Je hebt gelijk, kwam er ook later achter. My bad.

De prestatie is er niet minder indrukwekkend door dus zeker de moeire van het vermelden waard!

Cyborg heeft btw de heavyweight klasse bij de purple belt dames gewonnen...

761217186
05-06-2011, 10:44
hoe laat begint die stream vandaag dan? en dan nog een andere vraagje: is elke Black belt een professor vanaf 1e dan in BJJ?

Briant
05-06-2011, 11:22
hoe laat begint die stream vandaag dan? en dan nog een andere vraagje: is elke Black belt een professor vanaf 1e dan in BJJ?

Een professor is een leraar. Dus iedereen die les geeft kun je professor noemen.

FightingDutchman
05-06-2011, 12:35
hoe laat begint die stream vandaag dan? en dan nog een andere vraagje: is elke Black belt een professor vanaf 1e dan in BJJ?

De stream begint vandaag om 19:00 als het goed is want de partijen beginnen om 10:00. Volgens mij is zijn alleen nog de kwartfinales en hoger van de mannen en de finales van de vrouwen morgen, verder niets.

Een professor is een zwarte band leraar, dus niet Omaar iedereen die les geeft. Een leraar lager dan zwarte band noemen ze hier coach en Carlos Gracie Jr. Noemt men master.

Briant
05-06-2011, 12:38
My bad. Maar mag ik Jochem en Jordy toch professor noemen? :P

FightingDutchman
05-06-2011, 12:44
My bad. Maar mag ik Jochem en Jordy toch professor noemen? :P

Lol, jij mag dat vast wel ;)

remco pardoel
05-06-2011, 16:40
Die plek nemen ze niet meer van je af Jordy :)

yas
06-06-2011, 11:19
good stuff GB Holland! gefeliciteerd Jordy met brons! Ook goed gepresteerd door Laura, Daan en Duane!!