PDA

View Full Version : "Bigi Boi" Ruizenstruik (SLAMM!!), vanavond LIVE op Eurosport (20.30)



Richelieu
21-05-2011, 10:28
Na zijn overwinning op Mitchel de Ligny afgelopen weekend, vecht Jaïrzinho Rozenstruik vanavond in Roemenie op een sterk 4-mans toernooi wat LIVE op Eurosport te volgen is. Ook Albert Kraus zal op dit gala een superbout partij vechten. Voor de mensen die nog niet helemaal bekend zijn met één van de HW talenten van Slamm!! nog een interview van een half jaar geleden met Mixfight reporter Chris van der Meijde;

http://www.youtube.com/watch?v=1FL57Ic7FRU&feature=youtu.be

Richelieu
21-05-2011, 10:50
http://www.youtube.com/watch?v=c3aBIEk_tA0&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=LA4KrxaMByQ&feature=related

payap
21-05-2011, 11:09
Is ook bekend hoe laat want ga er eens lekker voor zitten.

Bigi is een jongen met toekomst en ook nog eens een toffe gast.

Zal binnenkort weer eens langs gaan bij hem voor een nieuw interview.


Hier nog een oud interview van een half jaar terug.







‘BIGI BOI’ JAIRZINHO ROZENSTRUIK, AN SURINAM DREAM IN HOLLAND

Het 22-jarige Surinaamse zwaargewicht talent Jairzinho Rozenstruik heeft zich in korte tijd opgewerkt tot niet alleen de meest actieve en succesvolste vechter uit Suriname maar ook tot meest attractieve met zijn harde KO’s zeges. Een maand geleden maakte hij zijn debuut in de A-Klasse met een KO overwinning op Utley Mariana. Afgelopen zaterdag wist hij ook zijn tweede A-Klasse partij te winnen. In de 1e ronde maakte hij al een eind aan de partij door tegenstander Etienne Schop met een harde linkse hoek gevolgd door een rechtse directe KO te slaan.

http://img836.imageshack.us/img836/1748/bigi10.jpg

Jairzinho ‘Bigi Boi’ Rozenstruik 24-2-1,20


Toch was Jairzinho nog geen jaar geleden een van de talenten in Suriname die af en toe een partij draaide maar door gebrek aan wedstrijden, sparringpartners en vooral mogelijkheden om zich te kunnen ontwikkelen nooit echt de kans zou krijgen om het maximale te kunnen halen uit zijn carrière. Een contract bij Team Slamm!! veranderde echter zijn leven. Jairzinho kon naar Nederland komen om onder professionele begeleiding te trainen en wedstrijden te vechten. En met succes. Van beginnend B-Klasser werkte hij zich binnen een jaar op naar de A-Klasse waar hij ook zijn eerste twee partijen wist te winnen. Sinds zijn komst naar Nederland begin dit jaar vocht Jairzinho al 8 wedstrijden met 7 overwinningen die allemaal op KO waren. Slechts een partij werd een onbeslist tegen Jafharr Wilnis. Maar enkele maanden eerder had Jairzinho ook al van Jafharr voortijdig gewonnen.

http://img219.imageshack.us/img219/8364/bigi02.jpg

Jairzinho tekent zijn contract bij team Slamm!!


Jairzinho, waar en wanneer ben je geboren?

Op 17 maart 1988 in Paramaribo, Suriname.


Heb je nog broertjes en zusjes?

Ja, we zijn thuis met zijn vijven. Ik heb een jongere broer en zus en een oudere broer en zus.


Ben je de enige die aan kickboksen doe of heb je ook nog een broer of zus die aan kickboksen doet?

Nee, ik ben de enige in ons gezin.


Je hebt de bijnaam ‘Bigi Boi’. Hoe ben je daar aan gekomen?

Die naam heb ik al sinds ik een kind was. De jongens in de buurt noemde me al toen ik een jaar of 10 was omdat ik nogal groot en sterk was voor mijn leeftijd.

http://img294.imageshack.us/img294/7923/bigi09.jpg

Jairzinho VS Utley Mariana in zijn eerste A partij


Hoe ben je er toe gekomen om te gaan kickboksen?

Ik was met wat vrienden aan het voetballen toen er ook wat jongens kickboksen aan het trainen waren. Ik wou wat stoer doen en dacht dat ik dat ook wel zou kunnen. Ik ben toen ook naar de sportschool gegaan om mee te trainen. Ik ben aardig groot en sterk dus dat moest geen probleem zijn maar ik had weinig te vertellen en werd alle kanten opgestuurd. Ik had toen echt zoiets van dit wil ik ook leren!


Hoe vindt je familie het dat je aan een harde sport als kickboksen doet?

Dat verschilt nogal. Mijn moeder vindt het maar niets maar mijn vader vindt het wel mooi.


Wanneer vocht je de eerste wedstrijd?

Na vier maanden trainen heb ik al mijn eerste wedstrijd gevocht.

http://img143.imageshack.us/img143/4377/bigi01.jpg

Jairzinho tijdens een van zijn eerste partijen in 2007


En …. ?

Ha ha, ik verloor maar dat gaf me alleen maar meer reden om nog harder te trainen. En dat heb ik ook gedaan want daarna won ik vijf partijen op rij op KO!


Hoeveel partijen heb je ondertussen al gevochten en wat is je record?

Ik heb in totaal 27 partijen gevochten waarvan ik er 24 heb gewonnen. 20 daarvan waren op KO. 2 keer verloor ik en 1 keer werd het onbeslist. Sinds ik dit jaar in Nederland ben heb ik 8 partijen gevochten. 7 gewonnen en allemaal op KO en eenmaal onbeslist.


Je hebt nu een contract bij Team Slamm!!, hoe belangrijk is dat voor je?

Ja, zij geven mij de kans om verder te komen. Ik kan onder professionele en ervaren begeleiding trainen. Zowel bij Team Slamm!! als ook bij Vos Gym. Zij zorgen voor veel wedstrijden waar ik van leer en mezelf kan ontwikkelen. En ook wordt ik op veel andere punten gesteund. Met voeding, fysiotherapie en ik ben bv goed verzekerd voor het geval er wat mis gaat.

http://img442.imageshack.us/img442/5724/bigi05.jpg

Training bij team Slamm!!


Als je geen kans had gekregen om in Nederland te kunnen trainen en vechten hoe zou je carrière dan zijn verlopen?

Dan was het erg moeilijk geworden. Met trainen zijn er eigenlijk geen sparringpartners voor een zwaargewicht in Suriname. Er lopen wel een aantal goede vechters rond maar dat zijn allemaal lichtere vechters. En met wedstrijden was het nog moeilijker geworden. Er zijn bijna geen zwaargewichten en zeker niet op mijn niveau in Suriname. In Suriname heb je zeker goede trainers die je kunnen brengen en de techniek kunnen leren maar als je echt met de top wil gaan meten en verder wilt komen dan heb je ervaren trainers en coaches nodig die weten hoe het spelletje tactisch en strategisch in elkaar zit.


Hoe vaak ben je in Nederland en hoe bevalt het leven hier?

Ik kan maar drie maanden in Nederland zijn en dan moet ik weer drie maanden terug naar Suriname ivm visum zaken. Het leven is hier compleet anders. Een hele andere levensstijl die vooral veel zakelijker is.

http://img209.imageshack.us/img209/293/bigi06.jpg

Trainen in Nederland


Zit je nog op school of werk je naast je trainen en wedstrijden?

Ik werk in de beveiliging als ik in Suriname ben.


Hoe zit het met het talent in Suriname?

Er is heel veel talent in Suriname. Alleen ze moeten de kans krijgen omdat te ontwikkelen en daarvoor moeten ze naar Nederland. Ik weet zeker dat als men wat jongens een kans geeft zoals ik die heb gehad om hier te trainen, leven en wedstrijden te draaien dat er een hoop talent kan doorstromen.

http://img169.imageshack.us/img169/6687/bigi07.jpg

Weging voor gevecht in Suriname


Heb jezelf favorieten en voorbeelden in de sport?

Ja, de Surinaamse jongens die grote kampioenen zijn geworden als Remy Bonjasky en Ernesto Hoost. Ook Ismael Londt is een voorbeeld voor me.


Heb je zelf een doel met het kickboksen voor ogen?

Ik hoop over de hele wereldwijd op grote gala’s te kunnen vechten en daar Suriname te mogen vertegenwoordigen.


Met dit doel van Jairzinho nemen wij afscheid van hem. Een doel wat langzamerhand al vorm begint te krijgen want volgend jaar zal Jairzinho gaan deelnemen aan de Taftnet Cup in Kazan, Rusland.

http://img177.imageshack.us/img177/8279/bigi11.jpg

Gevecht in Nederland

remco pardoel
21-05-2011, 19:01
Ook Rico Vrehoeven gaat Nederland vertegenwoordigen
Ik hoop dat Fred Royers en ik jullie een leuke avond mogen bezorgen!

Richelieu
21-05-2011, 19:42
Ook Rico Vrehoeven gaat Nederland vertegenwoordigen
Ik hoop dat Fred Royers en ik jullie een leuke avond mogen bezorgen!

Nog een aardige Nederlandse inbreng dus! Nog een kleine drie kwartier.

ijsblok
21-05-2011, 20:04
ze hebben nu al wat leuke oude potten ingestart op eurosport

Richelieu
21-05-2011, 20:23
Ouwe Mighty Mo van stal gehaald

payap
21-05-2011, 20:36
Yep online nu op eurosport! En met Fred hoor ik.

ijsblok
21-05-2011, 20:45
het grote afzeiken is weer begonnen :)

bananenplukster
21-05-2011, 20:48
Rico verhoeven makkelijk gewonnen wat een tegenstander wel jammer

Qtie-Pie
21-05-2011, 20:58
Nu live @ hier (http://www.sport.ro/live/ibu1.html)

bananenplukster
21-05-2011, 21:14
Nu sergey lachenko vs poturak!

Lachenko die is toch de trainingpartner van badr hari? Hoor het remco al zeggen hij traint met kyshenko bij mikes gym.

bananenplukster
21-05-2011, 21:19
Poturak komt enthousiast met arabische muziek op, fred royers:"wat heeft ie gedronken"

bananenplukster
21-05-2011, 21:27
Lachenko wint op ko rechter knie op het lichaam ;)

Richelieu
21-05-2011, 21:30
Jammer van Rozenstruik, misschien wel zijn slechtste partij ooit!

blackadder
21-05-2011, 21:33
Lachenko wint op ko rechter knie op het lichaam ;)
Dat was toch een ander evenement zei je?

bananenplukster
21-05-2011, 21:34
Jammer van Rozenstruik, misschien wel zijn slechtste partij ooit!

Heb hem niet eerder zien vechten maar dat zag er niet goed uit nee!

bananenplukster
21-05-2011, 21:34
Dat was toch een ander evenement zei je?

Ja andere event jij dacht dat het it's showtime was toch? En dat is het niet

blackadder
21-05-2011, 21:36
Ja andere event jij dacht dat het it's showtime was toch? En dat is het niet
Maaruh dat is toch ook vandaag toch?

bananenplukster
21-05-2011, 21:38
Maaruh dat is toch ook vandaag toch?

Ja dat is ook vandaag maar dat is nergens te zien ;), straks na 00:00 op fightnext.com kun je de gevechten van it's showtime terug zien of iets later

blackadder
21-05-2011, 21:40
Waardeloos. Niks op Sopcast of TVU of zo?

bananenplukster
21-05-2011, 22:03
adagboji gewonnen!! Goed terug gekomen

ijsblok
21-05-2011, 22:46
ook een makkie voor kraus zeg

Richelieu
21-05-2011, 22:49
Ja dat is ook vandaag maar dat is nergens te zien ;), straks na 00:00 op fightnext.com kun je de gevechten van it's showtime terug zien of iets later

Morgenochtend met een bakkie koffie effe checken.

bananenplukster
21-05-2011, 23:03
Mooie wedstrijd, mooie knie van bogdan

bananenplukster
21-05-2011, 23:04
Morgenochtend met een bakkie koffie effe checken.

Zeker doen ;) hoop dat ik geen uitslagen tegen kom

blackadder
21-05-2011, 23:04
Mooie wedstrijd
Humm...

bananenplukster
21-05-2011, 23:04
Nu finale tussen lachenko tegen kleibel

Richelieu
21-05-2011, 23:05
Zeker doen ;) hoop dat ik geen uitslagen tegen kom

Niet de topic van de stream checken!

bananenplukster
21-05-2011, 23:05
Humm...

Vond je niet?was wel eenzijdig, vond die romeen wel goed vechten mooie knie en hij liet hem al wankelen daarvoor

bananenplukster
21-05-2011, 23:07
Niet de topic van de stream checken!

Thanx zag net dat micha heeft gereageerd en dat kan maar 1 ding betekenen(roosmalen gg) maar goed zie het morgen wel

Richelieu
21-05-2011, 23:09
Thanx zag net dat micha heeft gereageerd en dat kan maar 1 ding betekenen(roosmalen gg) maar goed zie het morgen wel

Haha, ik zeg niets! Je ziet het morgen wel ;)

bananenplukster
21-05-2011, 23:10
Haha, ik zeg niets! Je ziet het morgen wel ;)

Hahah ok ik zag de naam micha staan en dacht mmmmm dat kan alleen betekenen............ Maar goed zie het morgen wel :D

bananenplukster
21-05-2011, 23:11
lachenko ken ik niet zo goed, vinden jullie dat hij vooruit is gegaan nu hij de sparingspartner van badr hari is?(bij mike traint)

blackadder
21-05-2011, 23:15
Vond je niet?was wel eenzijdig, vond die romeen wel goed vechten mooie knie en hij liet hem al wankelen daarvoor
Nee. Anders had ik geen 'humm...' geschreven. Het was net een beginnende B-klasse of ervaren C-klasse partij. Die partij voor de intercontinental title.

bananenplukster
21-05-2011, 23:18
Lachenko wint op ko ;)

bananenplukster
21-05-2011, 23:19
Nee. Anders had ik geen 'humm...' geschreven. Het was net een beginnende B-klasse of ervaren C-klasse partij. Die partij voor de intercontinental title.

Ik vond het wel mooi om te zien ;)

blackadder
21-05-2011, 23:20
Ik vond het wel mooi om te zien ;)
Het was 'leuk'...maar verre van 'mooi' laat staan titelpartij 'mooi'.

payap
22-05-2011, 00:47
Heb hem niet eerder zien vechten maar dat zag er niet goed uit nee!

Heb Bigi Boi diverse malen in zowel Nederland als Suriname zien vechten. Maar hij was vanavond nog geen schim van de vechter die hij normaal is. Denk een complete off day.

remco pardoel
22-05-2011, 11:00
Dat dachten wij ook van Bigi Boi. Morgen een nieuwe dag en wel weer winnen

Anderson
22-05-2011, 12:24
Ik vond het wel mooi om te zien


idd als Blackadder dit een c klasse partij vindt dan is Rozenstruik ook een c klasser partij of de partij Ramzi Tamditi - Leroy Keastner ook een c partij of Bukuaw[a klasser] - Holzken[c klasser]

tidelot
22-05-2011, 12:34
Ik vond het wel mooi om te zien ;)

ja vond ik ook . goed gala trouwens. zeer profesioneel.lekkere meiden. goede knock outs.
en dat allemaal live op een zaterdagavond.mij hoor je niet klagen.

en dan nog mike op het einde als enige nederlander in de ring: LAAT JE GAAN, LAAT JE PAKKEN, LAAT JE NAKKEN. hahaha geweldig:thup: