PDA

View Full Version : 'Ninja' Rua officially retires from fighting



maartenjackie
22-05-2011, 10:49
Van z'n twitter:

"I would like to announce officially my retirement from PRO MMA fights tonight. It was an amazing run, and its a very tough moment ... But there comes a time for all in life, and it's time to move on. I am proud of all I did in MMA and all experiences I had ... I will continue to work with MMA, doing seminars, teaching classes, training fighters, and doing my share to help our sport that I love so much."

Tony
22-05-2011, 13:43
Zag ninja altijd graag knokken. Er was een tijd dat ninja de golden boy van shutebox was..... Qua niveau en ervaring een stuk boven shogun en wandy.

Jeru
22-05-2011, 13:49
Hij kreeg gisteren ook wel een aardig pak slaag zeg van Tom Watson! Ninja zal nog wel een weekie last hebben met lopen ;)

bananenplukster
22-05-2011, 14:01
Hij kreeg gisteren ook wel een aardig pak slaag zeg van Tom Watson! Ninja zal nog wel een weekie last hebben met lopen ;)

Hij heeft alle hoeken van de ring gezien, is maar goed ook dat ie stopt denk ik zag er niet goed uit gisteren.

TOON
22-05-2011, 15:01
Zag ninja altijd graag knokken. Er was een tijd dat ninja de golden boy van shutebox was..... Qua niveau en ervaring een stuk boven shogun en wandy.

het begon veelbelovend z'n carriere idd....

Anderson
22-05-2011, 18:55
Nadat Chute boxe Pele[de trainer van Ninja en vechter van Chute Boxe] de laan uit stuurde ging het snel bergafwaarts.

Sadix
22-05-2011, 18:58
Ninja blijft een topper en heeft in mijn ogen zeker een bijdrage aan MMA geleverd.

Yogi1
22-05-2011, 19:08
Het is zeker een topper die zeer mooie partijen heeft gevochten altijd leuk om naar te kijken, maar als ik zijn laatste partij zie snap ik dat hij gaat stoppen.

breahule
22-05-2011, 19:23
http://www.youtube.com/watch?v=ZrVXWwQnR6s

Tony
22-05-2011, 19:27
Mooie video Breahule... thanks

Hammerkick
22-05-2011, 19:31
Zag ninja altijd graag knokken. Er was een tijd dat ninja de golden boy van shutebox was..... Qua niveau en ervaring een stuk boven shogun en wandy.
Dat snap ik niet zo goed, toen Ninja zijn 1e partij vocht, had Wanderlei al zijn debuut gemaakt in de Ufc en in Pride en al 14 x gevochten.

Kemal
22-05-2011, 22:13
Jammer dat hij stopt, was altijd een knokker

wrestler_nl
22-05-2011, 23:17
Hij kreeg gisteren ook wel een aardig pak slaag zeg van Tom Watson! Ninja zal nog wel een weekie last hebben met lopen ;)

x2

Tony
23-05-2011, 10:12
Dat snap ik niet zo goed, toen Ninja zijn 1e partij vocht, had Wanderlei al zijn debuut gemaakt in de Ufc en in Pride en al 14 x gevochten.
Naar aanleiding van je post ben ik eens nader op ondrzoek gegaan. Ik denk dat je idd gelijk hebt. Wandy draaide zijn eerste pro partijen omstreeks 1996. Ninja draaide zijn eerste pro partijen in 2000.

Ik baseerde mijn post op uitspraken die ik me herinner van stephen quadros en bas rutten. Ninja werd toen altijd gezien als 'de' man van chutebox. Maar zoals ik t nu zie heb ik dat verkeerd geinterpreteerd. Bedankt voor je post Dirk.

Lionheart
23-05-2011, 11:38
Hij blijft een topper, was altijd een mooie vechter om naar te kijken.
Het begin van het einde voor Ninja was zijn éénmalige overstap naar de HW divisie in Pride, waar hij toen tegen Kharitonov op KO verloor.

Voor mijn gevoel is hij toen zijn heilige vuur kwijtgeraakt..

TOON
23-05-2011, 13:56
Naar aanleiding van je post ben ik eens nader op ondrzoek gegaan. Ik denk dat je idd gelijk hebt. Wandy draaide zijn eerste pro partijen omstreeks 1996. Ninja draaide zijn eerste pro partijen in 2000.

Ik baseerde mijn post op uitspraken die ik me herinner van stephen quadros en bas rutten. Ninja werd toen altijd gezien als 'de' man van chutebox. Maar zoals ik t nu zie heb ik dat verkeerd geinterpreteerd. Bedankt voor je post Dirk.

volgens mij kwam dat commentaar destijds zo omdat Ninja zo jong al zo goed was en daarom als opvolger van Wandy/golden boy van chutebox werd gezien.....alleen is dat er nooit uitgekomen...

Pepe the Ice-Murderer
23-05-2011, 16:15
Ninja was echt wel een topper, maar dat zijn niveau boven Wanderlei en Shogun stond? Kan ik het écht niet mee eens zijn. Wanderlei had al wat meer glans aan zijn carriëre bezorgd toendertijd en de vergelijking met Shogun gaat volgens mij helemaal niet op. Shogun bereikte de top veel sneller en zijn Pride-loopbaan was weliswaar korter, maar toch imposanter.

Desalnietemin: Ninja shall be missed :-) Maar het is een goeie beslissing, hij draaide toch al een hele tijd niet meer mee met de top.

dirk5
23-05-2011, 16:31
Mooi!

top vechter maar had eigenlijk gewoon beter kunnen stoppen na partij met Kharitonov, daarna is hij nooit meer de oude geweest.... toch jammer.

Biiyen
23-05-2011, 17:26
Murilo was altijd een goede vechter, alleen net iets te licht (in gewicht). In Pride ging hij meedoen met de zwaardere jongens en dat trok hij niet echt. Heeft toen ook flink klappen geregen. Hij is volgens mij helemaal niet zo oud hoor, denk begin 30 ofzo.