PDA

View Full Version : help, hardeschijf kapot



Sadix
22-05-2011, 14:28
Mijn harde schijf is gecrashed. Nu is mijn C: kapot.
Hey broeders van de mixfight garde

Mijn harde schijf is gecrashed. Nu is mijn C: kapot.
Maar ik heb te veel belangrijke info er op, kan en wil hem niet formatteren. Nu heb ik mijn andere hardeschijf aangesloten en werk ik nu daar op. maar al mijn fotos, school werk, vechters info en filmpjes etc zitten op die andere.

Hoe kan ik ze allebei gebruiken, zonder dat ik dat plugje heb dat je achterin moet stoppen ivm master en slave want ik ben dat plugje kwijt.

Kan ik dit ergens handmatig instellen of iets?

Thnx alvast,

groeten,

redjuh
22-05-2011, 15:26
als je een mediacenter hebt (zo'n kassie dat je aan je tv kan doen), kun je hem daarin bouwen (schroeven)
toen ik 1 van mijn externe schijffies had laten donderen, deed ie het ook niet meer als ik em op me pc aansloot. dus toen maar in mijn mediacenter geschroefd en voila

Wheelie
22-05-2011, 15:32
Maak je geen back-up's Sadik ?

Succes en ik hoop niet dat je alles kwijt bent. Is mij 1 keer gebeurd en nu maak ik overal een back-up van.

Bagheera
22-05-2011, 15:55
Ervan uitgaande dat je maar 1 schijf in je machine kunt gebruiken (anders had je dit probleem nu niet):

Hang deze (kapotte) schijf terug aan je controller en boot met een linux (rescue) opstart (live) cd. Hang een externe harde schijf of grote memstick aan je usb poort. Wanneer je opgestart bent in linux heb je de beschikking over je harde schijf en je externe usb-schijf. Nu is het een kwestie van "sleur en pleur". Wanneer data corrupted is hebben een aantal linuxdistros ook recovery tools... (bv partitie/data recovery)

Wanneer je harde schijf fysiek kapot is (niet beginnen met spinnen, kop vastgeslagen etc) zijn er speciale bedrijven die de schijf kunnen ontmantelen om de data te herstellen. Maar dat is volgens mij een dure optie....

cholitzu
22-05-2011, 16:29
Wanneer je harde schijf fysiek kapot is (niet beginnen met spinnen, kop vastgeslagen etc) zijn er speciale bedrijven die de schijf kunnen ontmantelen om de data te herstellen. Maar dat is volgens mij een dure optie....

2 jaar geleden koste me dit 750 ongeacht resultaat.

Sadix
22-05-2011, 17:07
thnx mannen!

Het is gelukt zonder een jumper. Ik heb alles weer terug.

bedankt voor de snelle hulp!

joost
22-05-2011, 17:08
Wat je kunt proberen (als je schijf nog loopt) is om deze 2 programmatjes te gebruiken

GetDataBack
of
Power data recovery

Kemal
22-05-2011, 21:08
thnx mannen!

Het is gelukt zonder een jumper. Ik heb alles weer terug.

bedankt voor de snelle hulp!

Ben wel benieuwd hoe je het nu gedaan hebt dan.. ;)

redjuh
22-05-2011, 22:24
http://www.groepenkast-expert.nl/attachments/Image/stopcontact%5B1%5D.jpg

Sadix
22-05-2011, 23:41
hahaha ja was eigenlijk erg makkelijk.

mn hd was kapot, mn oude hd was gecrashed en moest windows op.

heb toen op de oude windows weer geinstalleerd. En sloot die andere toen ook aan om zo via deze die bestanden te kopieren.
Het werkte toen niet.

En nu na 2 weken nog een keer geprobeerd en nu deed hij het opeens wel. Ik wist niet dat het mogelijk was om 2 hd's tegelijk aan te sluiten zonder jumpers. Maar het is dus welmogelijk.

Osu aan alle computer sensei's!

Silat
23-05-2011, 16:05
Wat je kunt proberen (als je schijf nog loopt) is om deze 2 programmatjes te gebruiken

GetDataBack
of
Power data recovery

GetDataBack werkte bij mij erg goed.

Ik trok de hele tijd zo maar m'n nieuwe data schijf uit de laptop zonder "hardeware veilig veilig verwijderen" te gebruiken.
En plots kon hij niet meer gelezen worden. gelukkig had ik een "Pliek" cd met handige tools.
Dus niet zomaar die stekker eruit trekken van je USB schijven.