PDA

View Full Version : Welke martial art is het effectiefst op straat?



fighterboy
23-05-2011, 22:06
Voor een straat gevecht moet je hard zijn, en goed weten hoe jij je tegenstander onschadelijk maakt. Ik dacht daarom zelf richting Karate en Jujitsu. Karate voor de hardheid, en Jujitsu voor de techniek.

Jeed Kune Do en Wing Chun lijken mij ook effectief op straat, maar denk dat zoiets beter alleen als verdediging gebruikt kan worden. Aangezien het technieken bevat die voorral als verrassingsaanvallen handig zijn.

Mauro
23-05-2011, 22:29
?
Deja vu?

R.H.
23-05-2011, 22:31
Ja, hij is weer flink bezig.
maar ik denk dat iedereen hier op het forum wel inziet dat de Ninjutsu van Sensei tinus natuurlijk ver boven alle andere vechtsporten staat.
De vraag is welke vechtsport het dichtste bij komt.

jerul
23-05-2011, 22:32
?
Deja vu?

Kan ik me niet voorstellen, dit is pas het 10.000.000.000ste topic over dit onderwerp

Mauro
23-05-2011, 22:33
o...ok...koffie iemand ?

GM
23-05-2011, 22:42
Voor een straat gevecht moet je hard zijn, en goed weten hoe jij je tegenstander onschadelijk maakt. Ik dacht daarom zelf richting Karate en Jujitsu. Karate voor de hardheid, en Jujitsu voor de techniek.

Jeed Kune Do en Wing Chun lijken mij ook effectief op straat, maar denk dat zoiets beter alleen als verdediging gebruikt kan worden. Aangezien het technieken bevat die voorral als verrassingsaanvallen handig zijn.

Wat wil je zelf ?? En wat versta je onder een "straat" gevecht ??
Gaat het om zelfverdediging ?? Of om zelf een gevecht te beginnen ??
In het eerste geval is ieder vermeden gevecht een gewonnen gevecht !
Wat zijn jouw lichamelijke capaciteiten (fysiek/mentaal)? Niet geheel onbelangrijk, de een kan prima wegrennen de ander niet en de een durft en de ander niet. (Op straat vechten vergt ook een bepaalde mentaliteit)
Enz enz enz.... wat ik wil zeggen is; wat voor de een super is is voor de ander helemaal niets, ik stel voor het een en ander aan sporten te gaan proberen om te kijken wat je ligt.
Behalve in het 2e geval, als je zelf op straat wilt gaan vechten om het vechten hoop ik dat iedere school je weigerd.
In het 1e geval; heel veel succes met zoeken.

Pansier
23-05-2011, 22:57
Moedig NOOIT een straatgevecht aan... Als je hem hoort is het of de grootste kneus van de stad/het dorp of hij wil vechten tegen mensen die dit niet willen.

Ga gewoon wedstrijden draaien in MMA dit komt redelijk in de buurt en je schaadt er niemand mee... Of durf je dit niet?

Pansier
23-05-2011, 22:57
Moedig NOOIT een straatgevecht aan... Als je hem hoort is het of de grootste kneus van de stad/het dorp of hij wil vechten tegen mensen die dit niet willen.

Ga gewoon wedstrijden draaien in MMA dit komt redelijk in de buurt en je schaadt er niemand mee... Of durf je dit niet?

Pansier
23-05-2011, 22:57
Moedig NOOIT een straatgevecht aan... Als je hem hoort is het of de grootste kneus van de stad/het dorp of hij wil vechten tegen mensen die dit niet willen.

Ga gewoon wedstrijden draaien in MMA dit komt redelijk in de buurt en je schaadt er niemand mee... Of durf je dit niet?

Tykill
24-05-2011, 09:36
Je punt is duidelijk Pansier :P

Floris
24-05-2011, 09:42
Moedig NOOIT een straatgevecht aan... Als je hem hoort is het of de grootste kneus van de stad/het dorp of hij wil vechten tegen mensen die dit niet willen.

Ga gewoon wedstrijden draaien in MMA dit komt redelijk in de buurt en je schaadt er niemand mee... Of durf je dit niet?

Mister T.
24-05-2011, 09:50
Ik wil ook nog ff een ander puntje over straatgevechten aanhalen:


Moedig NOOIT een straatgevecht aan... Als je hem hoort is het of de grootste kneus van de stad/het dorp of hij wil vechten tegen mensen die dit niet willen.

Ga gewoon wedstrijden draaien in MMA dit komt redelijk in de buurt en je schaadt er niemand mee... Of durf je dit niet?

Kemal
24-05-2011, 09:50
http://nl.dreamstime.com/slot-en-sleutels-thumb15878723.jpg