PDA

View Full Version : Interview Sem Braan | Blokhuispoort



Richelieu
24-05-2011, 12:29
Zaterdag 18 juni staat er in Leeuwarden een zeer bijzonder Thaiboksgala op stapel! De locatie de Blokhuispoort (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?113592), tot 2008 dienst doende als gevangens en daarmee de oudste van Nederland zal het toneel zijn voor het derde openluchtgala in Leeuwarden. Fighting Events zal daar voor de eerste keer een unieke show hosten. Hoofdpartij is de ontmoeting tussen Marino Schouten van sportschool Van Os uit Alkmaar en Sem Braan van Mejiro Gym Amsterdam. Mixfight sprak met laatstgenoemde over zijn aankomende partij tegen Schouten en zijn verder verwachtingspatroon;

MF: Sem, je bent dit jaar goed bezig geweest met een winst op Henry Akdeniz in de Zilvermeeuwen en het behalen van de WAKO Wereldtitel in Italië. Kun je deze gebeurtenissen wat nader toelichten?

SB: “Die partij tegen Akdeniz in de Zilvermeeuwen was om te beginnen een goede partij voor me. Had Akdeniz bestudeerd en samen met mijn trainer een plan gemaakt om hem niet in zijn spel te laten komen. Als je hem zijn gang laat gaan, is het een erg lastige tegenstander en dat hebben we goed geneutraliseerd. In de vijfde ronde gooide hij nog zijn hele arsenaal open, maar dat mocht niet echt meer baten. Die spinning backfist en achterwaartse trappen zijn gevaarlijk, maar we waren voorbereid. In Italië was het toch een wat ander verhaal. Moest daar tegen de Algerijn Mohammed Belkacem aantreden die nu in Zwitserland woont en traint. Duidelijk was te zien dat hij echt op me getraind had en deze ervaren jongen (50 – 42W, 5L, 3D) heeft me echt een hele zware partij opgeleverd. Lag open en in die derde ronde moest ik vol gas geven om die partij en de wereldtitel uberhaupt nog te kunnen pakken”.

http://i549.photobucket.com/albums/ii362/Richelieu/D110129/IMG_258.jpg

In Leeuwarden vecht je tegen Marino Schouten. Kun je wat meer over die partij vertellen (gewicht etc) en je verwachting?

Allereerst vechten we onder de 80 kilogram. De tijd dat ik nog op de 75/76 zat is echt achter me. Uren in de sauna zitten om dat gewicht perse te moeten halen om dan een partij te kunnen draaien trek ik echt niet meer, word te oud voor de shit, haha! Ben nu rond de 80 en Marino is dat gelukkig ook. Voor ons beide een gewicht waar we ons denk ik goed op voelen aangezien Marino ook voorzichtig aan wat zwaarder is gaan vechten. Pfff, wat vind ik zelf van de partij? Als ik echt mijn dag niet heb, dan kan hij van me winnen, maar ik ga natuurlijk 100% voor de winst en train daar ook hard voor. We gaan het zien de 18de

Je had het al over je gewicht, 80 kilogram. Afgelopen weekend vochten Sahak “Hak”Parparyan en Amir Zeyeda voor de nieuwe 85 Kg Showtime titel. Zeyada zat vroeger overigens op hetzelfde gewicht als jou en is ook gestegen. Denk je dat een titleshot voor jou erin zit?

Zeker! Zoals ik al eerder zei is de tijd van de 76 achter me en kijk alleen maar naar voren. Als ik ervan uit ga dat ik in Leeuwarden win en men geeft mij de tijd om gewicht te maken dan ben ik klaar om de titelhouder uit te dagen!

http://i549.photobucket.com/albums/ii362/Richelieu/D110129/IMG_275.jpg

Kemal
24-05-2011, 12:36
Leuk interview Harmen, thanks!

Anderson
24-05-2011, 12:51
Dacht ik ook aan de World It's Showtime titel

Arie
24-05-2011, 13:24
Bedankt voor het interview. Ik ben wel een fan van Sem. Aardige kerel en atleet. Hij had vaak de hoofd partij in Zilvermeeuwen, waar het publiek naar uitkeek. En ik zeker want ik trainde bij dezelfde sportschool. Nu zijn we alweer wat jaren verder en hij houdt het niveau gewoon vast, respect, want dat uithoudingsvermogen is echt niet normaal. Ook de irritante hoge trappen blijven scherp, zoals op de foto te zien. Daar zijn dan ook veel partijen vroegtijdig mee afgesloten.

Ik hoop dat hij de partij gaat winnen en daarna de titelhouder gaat uitdagen. Is dat eigenlijk een forse stap, om naar de 85 Kg klasse te gaan? Ken je wel lekker barbecueën van de zomer, haha.


Zet m op in je aankomende partij

BB
24-05-2011, 21:52
Go Sem, go! Als Marino een top dag heeft en Sem een off day; ja, dan heeft Marino een kans. Maar denk dat de kans groter is, dat ik de hoofdprijs in de staatsloterij win bij de eerst volgende trekking. Maar het zal zeker een mooie partij worden! En daar gaat het uiteindelijk om. :thup:

Richelieu
25-05-2011, 07:48
Go Sem, go! Als Marino een top dag heeft en Sem een off day; ja, dan heeft Marino een kans. Maar denk dat de kans groter is, dat ik de hoofdprijs in de staatsloterij win bij de eerst volgende trekking. Maar het zal zeker een mooie partij worden! En daar gaat het uiteindelijk om. :thup:

Hahah, je hebt dus al een kleine kansberekening erop losgelaten ;) We gaan het de 18de zien.

Tov
25-05-2011, 11:17
Thanks Harmen. Heel aparte beleving zo'n buitengala.

Ellen
25-05-2011, 12:11
Go Sem, go! Als Marino een top dag heeft en Sem een off day; ja, dan heeft Marino een kans. Maar denk dat de kans groter is, dat ik de hoofdprijs in de staatsloterij win bij de eerst volgende trekking. Maar het zal zeker een mooie partij worden! En daar gaat het uiteindelijk om. :thup:

Nou dat vind ik wel een beetje denigrerend naar Marino toe. Hij is ook gegroeid, en niet voor niets NL kampioen.
Sem zit al bij de top, en daarna een mooie kans voor Marino. Sowieso zal dit voor het publiek een geweldige partij worden, want Sem en Marino zijn allebei TOP!

BB
25-05-2011, 12:42
Nou dat vind ik wel een beetje denigrerend naar Marino toe. Hij is ook gegroeid, en niet voor niets NL kampioen.
Sem zit al bij de top, en daarna een mooie kans voor Marino. Sowieso zal dit voor het publiek een geweldige partij worden, want Sem en Marino zijn allebei TOP!

Beste Ellen, ik heb het niet denigrerend bedoeld. Absoluut niet. Heb zeker respect voor Marino. Ik vind het een mooie match, maar denk dat Sem op een hoger niveau staat. Maar goed, de bal is rond zeggen ze bij voetbal, dus we gaan het gewoon zien.

Richelieu
25-05-2011, 16:24
Beste Ellen, ik heb het niet denigrerend bedoeld. Absoluut niet. Heb zeker respect voor Marino. Ik vind het een mooie match, maar denk dat Sem op een hoger niveau staat. Maar goed, de bal is rond zeggen ze bij voetbal, dus we gaan het gewoon zien.

We gaan het zeker zien, wel een leuke match voor het Mixfight wedkantoor ;)

marcelt
25-05-2011, 21:28
Sympathieke gozer Sem!