PDA

View Full Version : Persbericht IT'S SHOWTIME aangaande K-1



univers1l
27-05-2011, 17:45
Persbericht aangaande K-1

Na jaren meer dan loyaal te zijn geweest ten opzichte van de K-1 (lees: FEG) betreffende het te laat of helemaal niet betalen van onze vechters willen wij het volgende naar buiten brengen.

Al meer dan een half jaar lang krijgen wij in totaal meer dan 400.000 dollar van de K-1 omdat verschillende vechters welke wij vertegenwoordigen niet zijn betaald. Iedere keer wordt er weer om geduld gevraagd omdat een potentiële investeerder geïnteresseerd zou zijn om de K-1 over te nemen.

Wij hebben tot op dit moment zelfs nog nooit een advocaat in de arm genomen om onze tegoeden op te vragen omdat wij de K-1 alle tijd wilden gunnen om er weer financieel bovenop te komen. Echter, wat schetst onze verbazing: o.a. DREAM en K-1 willen weer een aantal kleinere evenementen gaan organiseren. Ons inziens is dat niet eerder mogelijk dan dat de K-1 eerst zijn schulden voldoet aan de vechters die al hebben gevochten. Wij gaan daarom nu wel degelijk een advocaat inschakelen.

Ook worden nu vechters door de heer Tanikawa telefonisch benaderd met de dreiging om niet voor IT’S SHOWTIME JAPAN uit te komen. Indien de vechters dit wel zouden doen, zouden ze kunnen fluiten naar hun tegoeden. De heer Tanikawa zit in zijn geheel niet in de positie om zulke acties te ondernemen en onderdanigheid zou nu beter bij hem passen. Wij willen er juist voor zorgen dat vechters weer kunnen vechten in Japan en daardoor ook weer eens wat kunnen verdienen. De heer Tanikawa begrijpt niet dat de K-1 deze tegoeden sowieso moet betalen omdat de diensten al door de verschillende vechters zijn geleverd.
De wijze waarop de K-1 de laatste jaren wordt geleid kunnen wij niet anders beschrijven als amateuristisch en bijna als bedrog. Indien wij niet ongelooflijk veel druk hadden gezet op de K-1 vlak voor de K-1-finale van afgelopen jaar, waren sommige vechters nu nog meer financieel gedupeerd.

Zelfs indien er een investeerder voor de K-1 om de hoek komt kijken dan hopen wij dat de heer Tanikawa eerst een cursus management gaat volgen, anders zal ook dit geïnvesteerde geld als sneeuw voor de zon verdwijnen.

De volgende vechters krijgen nog forse bedragen van de K-1: Giorgio Petrosyan, Tyrone Spong, Hesdy Gerges, Daniel Ghita, Melvin Manhoef, Pajonsuk Superpro Samui, Chahid Oulad el Hadj, Gago Drago en Dzevad Poturak.

Dit zijn echter alleen de vechters die wij vertegenwoordigen. Echter, ook vele andere vechters wachten nog steeds geduldig op hun geld. Wij willen benadrukken dat het niet kan dat de K-1 überhaupt nog evenementen organiseert zonder dat zij hun financiële verplichtingen hebben voldaan aan al deze vechters.

Simon Rutz
IT’S SHOWTIME

univers1l
27-05-2011, 17:48
en dit alleen bij it's showtime?
golden glory krijgt ook nog geld toch?

dag k1 het is over.
it's showtime zou nu moeten instappen om over te nemen met heavyweight toernooi in japan

Mastenbroek
27-05-2011, 17:56
Waarschijnlijk willen ze die toernooien organiseren om er weer bovenop te komen. maarja of dat echt fair is tegenover de schuldeisers...
En het is een groot risico om nu weer te spenden want als het neit aanslaat komen ze alleen maar meer in de schulden.

Kemal
27-05-2011, 18:13
Tja als het bij Golden glory ook zo is praten we samen toch over om en de nabij een miljoen...

Leventdepevent
27-05-2011, 18:14
eerst niet betalen en dan nog eens dreigen ook, wat een gek....jammer dat t zo,via advocaat etc, moet lopen.......... succes heren

justsomeone
27-05-2011, 18:41
en dit alleen bij it's showtime?
golden glory krijgt ook nog geld toch?

dag k1 het is over.
it's showtime zou nu moeten instappen om over te nemen met heavyweight toernooi in japan

lezen

univers1l
27-05-2011, 19:15
lezen

want?

justsomeone
27-05-2011, 19:18
en dit alleen bij it's showtime?
golden glory krijgt ook nog geld toch?



je stelt 2 vragen,
als je nou eens goed leest zie je dat die post onnodig was

Richelieu
27-05-2011, 19:19
want?

Dat had je kunnen weten dat Showtime al concrete plannen heeft om in 2012 (correct me if I'm wrong) een tweetal evenementen in Japan zou gaan hosten.

univers1l
27-05-2011, 19:21
Dat had je kunnen weten dat Showtime al concrete plannen heeft om in 2012 (correct me if I'm wrong) een tweetal evenementen in Japan zou gaan hosten.

ik heb het over een heavyweight toernooi, niet it's showtime JAPAN

univers1l
27-05-2011, 19:26
je stelt 2 vragen,
als je nou eens goed leest zie je dat die post onnodig was

eerste vraag klopt, maar waar staat dat GG geld krijgt uit dit stuk?
ik had elders gelezen over GG vandaar de vraag. gewoon ter bevestiging.

je had antwoord kunnen geven of negeren, maar LEZEN
slaat nergens op vriend.

justsomeone
27-05-2011, 19:30
eerste vraag klopt, maar waar staat dat GG geld krijgt uit dit stuk?
ik had elders gelezen over GG vandaar de vraag. gewoon ter bevestiging.

je had antwoord kunnen geven of negeren, maar LEZEN
slaat nergens op vriend.

nee vriend,

dat was niet mijn post vriend

respect
27-05-2011, 19:38
Ziet er niet best uit voor K-1. maar geef showtime groot gelijk. dit word einde van K-1 &%$#&*^& nooit meer die grote shows .

123trisweat
27-05-2011, 23:22
Contract is contract en de vechters moeten natuurlijk worden betaald, dus alles wat ik hierna schrijf moet je met die gedachte in je achterhoofd tot je nemen.

Hebben de vechters een x% van hun gage gekregen of echt helemaal niets?

Even ter verdediging van Tanikawa/K-1/FEG ,
1/ mede dankzij deze organisatie hebben NL vechters toch leuke commercial deals in Japan en alleen in Japan
2/ wellicht is de crisis 80 % van de oorzaak i.c.m de Vechters fees die er zijn gevraagd???
3/ K-1 bestaat toch al ruim 10 jaar en heeft tot 2010 alles betaald?
4/ misschien moeten ze juist nieuwe evenementen organiseren om jouw vechters te kunnen betalen?
5/ cursus management heeft in dit geval weinig nut, Treasurer, Account of een goed CFO lijkt me een betere oplossing

Anyway ik hoop dat je vechters alsnog hun gages krijgen en dat Tanikawa een "Victor Muller" uit zijn mouw weet te schudden

rollermanskunk
28-05-2011, 02:49
- Ray Sefo: 700.000 dollar
- Golden Glory: 550.000 dollar and more (Overeem 4 ton en Schilt 1,5 ton)
- It's Showtime 400.000

Verder zijn er nog 12 andere vechters die nog per persoon tussen de 200.000 en half miljoen dollar moeten krijgen voor 3 of 4 gevechten het zou gaan om alle FEG toernooien uit 2009 en 2010.

Totaalbedrag zou 6 tot 8 miljoen dollar zijn (alleen vechters)

Bron: interview Ray Sefo

Take over K1-Japan It's Showtime

marcelt
28-05-2011, 08:34
It's Showtime stapt in het gat. Dat was te verwachten. Ze zouden eigenlijk het merk K-1 over moeten nemen. Maar dat is een beetje duur met al die schulden , want naast bovengenoemde zaken hadden ze ook nog issues met de belasting dacht ik.

mikeymcd
28-05-2011, 09:19
je zou maar nog 700k moeten krijgen.... Sick!

R.D.N
28-05-2011, 11:45
wat een gezeik zeg....ik hoop dat er snel iemand met geld komt en de vechters betaald,en dat er zo snel mogelijk weer toernooien worden gehouden,want de k1 is het toch gewoon helemaal en het mooiste om naar te kijken......meschien wat voor dana om het te kopen.

Anderson
28-05-2011, 11:58
Hhahhahha een bedrijf kopen met zoveel schulden. Een sports merk dat al jaren aan het dalen is van het aantal toeschouwers. Jij denkt dat Dana wel de k1 wilt overkopen? Jij moet stand up comedian worden

Baske
28-05-2011, 12:23
Toen duidelijk werd dat K-1 weer toernooien ging organiseren, kon ik dit snappen. Hoe ga je anders het nodige geld bij elkaar krijgen om je schulden af te betalen? Ik snap dat er geïnvesteerd moet worden om af te kunnen betalen, hoe dubbel het ook klinkt. Het enige wat ik jammer vind van dit verhaal is het feit dat vechters opgedragen werd niet uit te komen voor It's Showtime. Als dit waar is, is dat natuurlijk onvergeeflijk en ook voor mij voldoende reden om een advocaat in te schakelen.

R.D.N
28-05-2011, 12:27
Hhahhahha een bedrijf kopen met zoveel schulden. Een sports merk dat al jaren aan het dalen is van het aantal toeschouwers. Jij denkt dat Dana wel de k1 wilt overkopen? Jij moet stand up comedian worden

wat is daar zo raar aan:twak: als je hart voor de sport heb plus geld zat heb hoezo niet....en wat denk jezelf als dat in america worden gehouden k1 hoeveel geld dat op gaat brengen dus ik weet het niet.:fp:

R.D.N
28-05-2011, 12:28
wat is daar zo raar aan:twak: als je hart voor de sport heb plus geld zat heb hoezo niet....en wat denk jezelf als dat in america worden gehouden k1 hoeveel geld dat op gaat brengen dus ik weet het niet.:fp: zet die ufc vechters maar is tegen de k1 sterren plus anders om en of dat kijkers trekt 1000 procent.

Anderson
28-05-2011, 12:42
wat is daar zo raar aan:twak: als je hart voor de sport heb plus geld zat heb hoezo niet....en wat denk jezelf als dat in america worden gehouden k1 hoeveel geld dat op gaat brengen dus ik weet het niet


k1 heeft al eens een keer evenement gehouden in de V.S zonder geweldig resultaat en dat gaat nu ook niet gebeuren.

Alleen Eastman - Sefo kwamen de mensen van de stoelen af maar niet voor het geweldige gevecht meer om de ruzie tussen de twee.

http://www.youtube.com/watch?v=n-wSF_TzNM0

raveboy
28-05-2011, 13:07
k1 heeft al eens een keer evenement gehouden in de V.S zonder geweldig resultaat en dat gaat nu ook niet gebeuren.

Alleen Eastman - Sefo kwamen de mensen van de stoelen af maar niet voor het geweldige gevecht meer om de ruzie tussen de twee.

http://www.youtube.com/watch?v=n-wSF_TzNM0

Het event met bonjasky vs vernon white en die met Bob Sapp vs Kimo was nog wel redelijk, maar zoals de Pride shockwave events zal het nooit worden.

SjorsWilms
28-05-2011, 17:00
Waarom deel je dit met het internet? Zijn jullie zaken toch?

GM
28-05-2011, 20:09
Hhahhahha een bedrijf kopen met zoveel schulden. Een sports merk dat al jaren aan het dalen is van het aantal toeschouwers. Jij denkt dat Dana wel de k1 wilt overkopen? Jij moet stand up comedian worden


Dat heten compensabele verliezen (fiscaal) slimpie, kan wel degelijk heel interessant zijn ! In het bedrijfsleven is dit heel normaal, ik ken alleen de fiscale wetgeving buiten Nederland niet dus ik weet niet of het ook interessant in in de US.

Anderson
28-05-2011, 20:30
Een sportmerk is wat anders als automerk. een Automerk kan in 1 jaar kelderen van 3e plek naar 12 plek en over 5 jaar weer in de top 5 staan. Sport is heel anders als mensen het niet meer leuk vinden wordt het ook niks meer. Basketbal was in Nederland in de jaren 90 hot het is nu al 10 jaar niks meer.

mean machine
29-05-2011, 05:47
It's Showtime stapt in het gat. Dat was te verwachten. Ze zouden eigenlijk het merk K-1 over moeten nemen. Maar dat is een beetje duur met al die schulden , want naast bovengenoemde zaken hadden ze ook nog issues met de belasting dacht ik.

kan niet want er zijn nog veel meer schuld eisers die nog veeeeel meer kregen en nu maar de rechten hebben overgenomen voor ook veelste veel geld en blijft er nog steeds een heeeeele grote schuld over dus ik denk dat er weinig te halen valt en in japan krijgt zelfs ufc met al hun geld al heel moeilijk het voor elkaar om te organiseren je hebt toch een saitama nodig of dome en dat gaat natuurlijk (nooit ) lukken ja achteraf in een steeg maar dat gaat vaak alleen maar geld kosten dus het gat blijft een gat zolang japan het wil .

marcelt
29-05-2011, 05:57
Ik denk dat tv-rechten veel interessanter zijn dan toeschouwers. Die mega kaartverkopen komen niet meer terug in die superhallen.

marcelt
29-05-2011, 11:41
k1_official (http://twitter.com/#!/k1_official) FEG Official [EN]



Some big announcements coming tonight at DREAM.

univers1l
30-05-2011, 17:51
Press release regarding K-1 (Part 2)

May 30, 2011 -
PRESS RELEASE:
Following the press release from Mr. Tanikawa, I would like to make the following statement:
It is true that I had a telephone conversation with Mr. Tanikawa in which he has taken some of my worries away, by apologizing to me several times and saying that for him it’s no problem that IT’S SHOWTIME will organize events in Japan.
However, there’s still the fact that we have 400.000 US Dollars in direct demandable deposits at K-1 and we also have many contracts with a total value of millions of dollars which have not been fulfilled by K-1.
Mr. Tanikawa asked us if we want to delay our juridical actions with another week because he will make us some positive offers within a week. Given our long term relationship with K-1, we will not make a problem out of this week. If we haven’t heard anything positive after a week, we will continue our already embarked actions.
I would like to emphasize that I would sincerely regret it if Mr. Tanikawa can’t find a way to help K-1 to recover. K-1 has done a lot of good work for a lot of years for the fans, the fighters and the image of the sport.
Simon Rutz
IT’S SHOWTIME