PDA

View Full Version : Mma scheidsrechter/jurylid cursus



basblue
28-05-2011, 19:33
Kan iemand mij vertellen wanneer en door welke bond er een scheidsrechtercursus/jurylid cursus wordt gegeven? Ik zag in een post van 2008 en 2009 dat shooto wel eens iets dergelijks organiseert. Maar op de site vind ik niks hierover.

Bij gebrek aan beter heb ik een onlinecursus in de vs gevolgd. zie hier:
How To Be An MMA Judge, by Nam Phan (Video) (http://elitemmareferees.com/index.php?option=com_content&view=article&id=130:how-to-be-an-mma-judge-by-nam-phan-video&catid=1:latest-news)

Leuk om de theorie volgens de Amerikaanse regelgeving eigen te maken. Maar voor mijn gevoel niet voldoende om de ring in te stappen en goed een partij te begeleiden.

Mocht je info hebben voor een cursus Bjj scheidsrechter, dan hoor ik het ook graag.

Alvast bedankt voor info.

carlo1
28-05-2011, 20:22
De WPKL organiseert zeer binnenkort een cursus ringscheidsrechter/jurylid.

Deze zal in de maand oktober gehouden worden te Rotterdam

Deze cursusduur neemt totaal 4 middagen in beslag en wel ( 5, 12, 19, 26 oktober). De cursus bestaat uit een theoretisch en een praktisch gedeelte.
Vanaf de eerste les wordt er geoefend waarbij de opgedane theoretische kennis aan de praktijk gekoppeld wordt.
Na deze periode is er een stageperiode.

De cursus is open voor een ieder (M/V) die opgeleid wil worden voor jurylid en/of scheidsrechter.
Maar denk ook aan de functies als tijdwaarnemer, wedstrijdadministrateur, kortom een functie als bondsofficial bij sportevenementen. Of als je je wilt verdiepen in deze materie als trainer, coach, promotor, verslaggever of gewoon als liefhebber.

Onderstaande heb ik in 2008 gecopierd, zij maakten hier toen reclame voor. Er staat een emailadres bij. Misschien heb je er iets aan, succes

De minimumleeftijd om aan deze cursus mee te doen is 18 jaar. Het is een pré als men zich bezig houdt met een contactsport.

Aan deze cursus zijn kosten verbonden.

Voor meer informatie en inschrijven kunt u een mailtje sturen naar [email protected] ([email protected])

carlo1
28-05-2011, 20:26
Ik had bij mijn voorgaande mail vermeld dat deze info uit 2008 komt, er staat nog wel een emailadres bij, dus misschien heb je er iets aan. Op de 1 of andere manier is deze info er nu tussen gekomen, dus mocht je eroverheen lezen.
succes

basblue
28-05-2011, 22:22
Thanx! Ik zal ze eens mailen. Maar... De wpkl is toch alleen voor kickboksen?

basblue
31-05-2011, 20:13
Is er verder niemand met info?

Richelieu
31-05-2011, 20:15
Is er verder niemand met info?

Vast wel, ik gok dat Wim (de echte) ons wel wat meer hierover kan vertellen.

Marco (scheids)
31-05-2011, 21:32
Hij vroeg om een mma cursus ... wpkl doet volgens mij geen mma

Anderson
31-05-2011, 21:46
Volgens mij ook niet nee

basblue
31-05-2011, 22:01
Hij vroeg om een mma cursus ... wpkl doet volgens mij geen mma

Klopt. Ik zie dat jij scheidsrechter bent. Weet jij een cursus?

Marco (scheids)
31-05-2011, 22:17
Nee nog niet .... als er ergens een mma cursus komt zal ik het hier zetten, misschien dat ik na mn vakantie een cursus ga geven in Duitsland.

basblue
01-06-2011, 23:26
Okay bedankt. Weer een extra reden om mixfight in de gaten te houden ;-)

basblue
14-07-2011, 20:01
Iemand nog info over scheidsrechtercursus Mma?

Many reps.....

Marco (scheids)
14-07-2011, 20:51
Ik ben komend weekend op een mma gala in Duitsland, ik zal het er over hebben of z nog steeds willen dat ik een mma cursus ga geven daar na de vakantie.

basblue
14-07-2011, 21:49
Okay, veel plezier daar en ik hoor het graag als er nieuws is!
Bij welke organisatie('s) ben jij trouwens Mma-ref?

The_Game
14-07-2011, 21:56
Mocht je info hebben voor een cursus Bjj scheidsrechter, dan hoor ik het ook graag.

Alvast bedankt voor info.

Voor een cursus tot BJJ scheidsrechter moet je voor zover ik weet bij de grote toernooien van de IBJJF zijn. Ik weet dat er bij het EK in portugal de dag voordat het event begint een scheidsrechter cursus is.

Briant
14-07-2011, 22:04
Ik ben komend weekend op een mma gala in Duitsland, ik zal het er over hebben of z nog steeds willen dat ik een mma cursus ga geven daar na de vakantie.

Je hebt naamsbekendheid genoeg om zelf een cursusje op touw te zetten, ik denk dat er genoeg gegadigden zijn!! Misschien een idee om dit samen met SKMO of zo te regelen? Kun je dr gelijk een soort officieel diplomaatje aan vast maken.

lopez86
14-07-2011, 22:28
Je hebt naamsbekendheid genoeg om zelf een cursusje op touw te zetten, ik denk dat er genoeg gegadigden zijn!! Misschien een idee om dit samen met SKMO of zo te regelen? Kun je dr gelijk een soort officieel diplomaatje aan vast maken.

SKMO werkt wel volgens de Kwalificatie Structuur & Sport van het NOC*SF, die ook gehanteerd wordt door het CIOS, ROC Sport en Bewegen, KNVB, NOWB, noem het maar op.
Om er een officieel diploma van te maken is een goed idee, en denk wel dat zij er open voor staan maar het is niet zo dat daar een "soort officieel diplomatje" aan gekoppeld kan worden zonder dat deze voldoet aan dezelfde of iig een soortgelijke structuur.
De diplomas die bij het SKMO uitgegeven worden zijn gewoon MBO diploma's.

Briant
15-07-2011, 00:25
SKMO werkt wel volgens de Kwalificatie Structuur & Sport van het NOC*SF, die ook gehanteerd wordt door het CIOS, ROC Sport en Bewegen, KNVB, NOWB, noem het maar op.
Om er een officieel diploma van te maken is een goed idee, en denk wel dat zij er open voor staan maar het is niet zo dat daar een "soort officieel diplomatje" aan gekoppeld kan worden zonder dat deze voldoet aan dezelfde of iig een soortgelijke structuur.
De diplomas die bij het SKMO uitgegeven worden zijn gewoon MBO diploma's.

Nog beter dan.

Marco (scheids)
15-07-2011, 19:17
Ik ben freelance scheids (mma, grappling, mt, kb) oa bij M-1 / IMA / Shooto / WMTA en diverse kleinere Nederlandse en buitenlandse organisatie's.

Zou voor de SKMO zeker wel een cursus willen geven, maar die hebben volgens mij hun eigen trainers.

basblue
15-07-2011, 19:54
Okay... Dat is best impressive! Als je een cursus zou geven in Nederland, dan ben ik er zeker bij.
Zit er iemand van de skmo op mixfight? Anders kan die reageren..

Op de site van skmo staan namelijk alleen opleidingen voor Mma/kickboks trainers.

@Marco: waar heb jij je opleiding gevolgd? En hoe ben jij ooit begonnen?

Marco (scheids)
15-07-2011, 20:25
Zo das een lang verhaal, te lang om nu met m'n iPhone te doen.....loop al een tijdje mee, ik heb nog een oud interview in een blad, maar die is al redelijk oud, dan maar wachten op t volgende interview haha maar dat zal wel na m'n afscheid zijn.

Misschien dat ik er nog eens voor ga zitten, anders vertel ik t je wel live op een evt cursus.

Briant
16-07-2011, 00:53
Zou voor de SKMO zeker wel een cursus willen geven, maar die hebben volgens mij hun eigen trainers.

Nog geen trainers van jouw formaat op scheidsrechter gebied. SKMO is op dit moment alleen bezig met het opleiden van trainers. Als je contact met ze zoekt weet k zeker dat ze een vervolg gesprek willen.

just saying ;)

BoerHarms
02-12-2011, 23:34
Sorry voor de bump, maar is er nog iets van de grond gekomen qua cursus/opleiding tot MMA scheidsrechter? Ik heb wat rond gegoogled maar ik kom steeds weer bij deze thread terecht. Op SMKO werd ik niks wijzer. Als er iets zou zijn op HBO niveau dan kan mijn pret niet meer op! Ook als er meer bekent is over jurylid MMA hoor ik het graag.