PDA

View Full Version : Uitslagen Grappling 28 Mei 2011, Budo Academy Physical



Yoseikan Ede
30-05-2011, 19:58
Uitslagen Grappling, 28 Mei

Dames Open
1: Eliane Hanssen (Team Schreiber)
2: Trudy van der Stouwe (Tabonon Zwolle)
3: Janeth Almeida (Ruthless fightcompany /Oosterbaangym)

-65 kg Beginners
1: Arshin Dehghani (r-grip / tatsujin dojo)
2: Wiebe Brouwer (Team Duncan)
3: Dennis Troost (mma vlaardingen/FTW)
3: Massoud Safi (r-grip / tatsujin dojo)

-65 kg Gevorderd
1: Daan DeCoster (Brasa Belgium)
2: Roy Remeijsen (Gracie Barra NL)
3: David Handte (Taifun Luta Livre)

-70 kg Beginners
1: Marcus Gröger (Pantarei Aachen)
2: Flavio Burger (Budo Academy Physical)
3: Mimoun Arbuoui (Taifun Luta Livre)
3: Kelvin Mauasam (ATF Militia/ GB Eindhoven)

-70 kg Gevorderd
1: Daan Bauwens (Brassa Belgium)
2: Tobias Blaschke (Pantarei Aachen)

-76 kg Beginners
1: John Soekhradj (Gracie Barra NL)
2: Emiel Flikkenschil (?)
3: Gregor Konieczka(Gracie Barra Eindhoven)
3: Ruud van Dijck (Gracie Barra Eindhoven)

-76 kg Gevorderd
1: Philip Candries (Brasa Belgium)
2: Wim Deputter (Brasa Belgium)
3: Soroush Gherghi (Brasa Belgium)
3: Mohammed El Messoudi (Brasa Belgium)

-83 kg Beginners
1: Jonas Keil (Taifun Luta Livre)
2: Leroy la Rose (r-grip / tatsujin dojo)
3: Marcus Camara (Taifun Luta Livre)
3: Rick Voet (Fight Club Verstegen)

-83 kg Gevorderd
1: Boy Eggels (Gracie Barra Eindhoven)
2: Niek Tromp (Hoyer)
3: Simbad Ibrahimovic (Budo Academy Physical)


-91 kg Beginners
1: Frank Heuberger (FPA)
2: Sait Esen (Ben Sallah Gym)
3: Timofei Iskakov (Team Kaizen)
3: Jordy van de Snepscheut (Gracie Barra NL)

-91 kg Gevorderd
1: Simon Dallman (?)
2: Brian van Miltenburg (Gracie Barra NL)
3: Bas Loo(?)

-100 kg Beginners
1: Ghassan Younes (Taifun Luta Livre)
2: Sander Konings (VC de Groot)
3: Adrian Rouzbeh (Taifun Luta Livre)

+100 kg Beginners
1: Rico Verhoeven (Super Pro)
2: Marc Blaauw (MMA Hoorn)
3: Igor Svonkin (Subfighter Bochum)

+100 kg Gevorderd
1: Roy Dreijling (Cordia)

Het was weer een top dag. Bij deze willen wij ook de vrijwilligers bedanken. Zonder hun was deze dag natuurlijk ook niet mogelijk.

Tevens was MMA Planet ook aanwezig die foto's maakte en een filmpje hebben gemaakt.
Foto's worden daar zsm geplaats. Hier alvast een kleine video reportage.

http://www.mmaplanet.nl/mmanieuws/open-nk-grappling/

Noteer de laatste dag alvast in je agenda: Zaterdag 22 oktober 2011!

Jeru
30-05-2011, 21:31
-83 kg Beginners
2: Leroy la Rose (r-grip / tatsujin dojo)

Vet! Gefeliciteerd Leroy!!

Sportvision
30-05-2011, 23:43
Gratzz aan alle Gracie Barra NL gasten, top! Hopelijk kan ik er volgende keer weer bijzijn.

Gilaiir
30-05-2011, 23:44
-76 kg Gevorderd
1: Philip Candries (Brasa Belgium)
2: Wim Deputter (Brasa Belgium)
3: Soroush Gherghi (Brasa Belgium)
3: Mohammed El Messoudi (Brasa Belgium)

Haha, mooi man!

Gefeliciteerd allemaal!

Go Gracie Barra, Go!

nills
31-05-2011, 08:39
klasse tot 100 kg gevorderd staat er niet bij.
gewonnen door mij (nills van noord) zijn de punten wel gewoon geteld voor de 3e dag?

Wiseguy
31-05-2011, 09:51
+100 kg Beginners
1: Rico Verhoeven (Super Pro)

Frappant

Yoseikan Ede
31-05-2011, 11:12
klasse tot 100 kg gevorderd staat er niet bij.
gewonnen door mij (nills van noord) zijn de punten wel gewoon geteld voor de 3e dag?

Klopt dat deze er niet bij staat. Dit zijn de winnaars die o.a. kruisfinales hebben gedraait en winnaars die alle partijen hebben gevochten. Jij bent gevorderd en hebt meegedraait bij de beginners samen met Joffery Bakker. Jullie hebben allebei maar 1 partij gedraaid en gewonnen op submission. Na 1 partij zijn jullie gestopt. En dus zijn er ook geen winnaars bij de -100 gevorderd.

De gewonnen punt van afgelopen zaterdag voor de submission wordt wel meegenomen in de laatste dag.

nills
31-05-2011, 12:50
Klopt dat deze er niet bij staat. Dit zijn de winnaars die o.a. kruisfinales hebben gedraait en winnaars die alle partijen hebben gevochten. Jij bent gevorderd en hebt meegedraait bij de beginners samen met Joffery Bakker. Jullie hebben allebei maar 1 partij gedraaid en gewonnen op submission. Na 1 partij zijn jullie gestopt. En dus zijn er ook geen winnaars bij de -100 gevorderd.

De gewonnen punt van afgelopen zaterdag voor de submission wordt wel meegenomen in de laatste dag.

we hebben beide maar 1 partij gedraaid, tegen elkaar omdat er verder geen deelnemers waren in de -100 gevorderd.
ik kon bij de beginners meedoen maar enkel voor competitie niet voor punten dat heb ik niet gedaan omdat ik donderdag mma vecht en geen risico wou lopen op blessures.
bedankt voor de info

Yoseikan Ede
31-05-2011, 18:09
+100 kg Beginners
1: Rico Verhoeven (Super Pro)

Frappant


Ik denk dat ik al weet waarom je zegt frappant

The Bulldog
31-05-2011, 18:15
regel is toch bij meer dan 3 of 5 mma partijen , gevorderde klasse....


heeft Rico die al gedraaid dan?

nee toch?

joost
31-05-2011, 18:17
Echt bizar dat de poule -70kg gevorderd maar 2 deelnemers heeft terwijl de beginners poule overvol zit...

Ricky voet
31-05-2011, 19:56
Was echt een mooie dag! bedankt!

Impulse
31-05-2011, 19:58
Echt bizar dat de poule -70kg gevorderd maar 2 deelnemers heeft terwijl de beginners poule overvol zit...

Daar sla je de spijker precies op de kop. Bij de eerste dag had ik een aantal mensen op google gezocht, kwam ik achter dat zij al een bepaalde gradatie hadden van judo of BJJ of ik had de partijen van gejureerd bij shooto evenement. Kortom ik zat er bovenop. Voor de 2e dag had ik weinig tot geen tijd om te filteren omdat ik aan het leren was voor mijn examen.

Voor dag 3 ga ik/wij er weer bovenop zitten.

Later in de week gaan wij een stukje plaatsen over het feit dat wij afgelopen zaterdag deelnemers hebben gezien die echt geen beginner zijn.

Impulse
31-05-2011, 20:05
Hier de foto's op MMA Planet
http://www.mmaplanet.nl/mmanieuws/nederlands-kampioenschap-grappling-28-mei-fotos/

lopez86
31-05-2011, 20:06
Daar sla je de spijker precies op de kop. Bij de eerste dag had ik een aantal mensen op google gezocht, kwam ik achter dat zij al een bepaalde gradatie hadden van judo of BJJ of ik had de partijen van gejureerd bij shooto evenement. Kortom ik zat er bovenop. Voor de 2e dag had ik weinig tot geen tijd om te filteren omdat ik aan het leren was voor mijn examen.

Voor dag 3 ga ik/wij er weer bovenop zitten.

Later in de week gaan wij een stukje plaatsen over het feit dat wij afgelopen zaterdag deelnemers hebben gezien die echt geen beginner zijn.

De drempel beginner --> gevorderd is voor veel mensen te groot.
Logisch ook, je kan zomaar een bruine of zwarte bander BJJ tegenkomen, zelfs als blauwe bander.
Dat is in het grappling een ongelooflijk niveau verschil.
Het NK groeit, dus misschien doen jullie er slim aan om een intermediate klasse toe te voegen.
Neem een voorbeeld aan het NAGA systeem, lijkt mij dat het NK grappling veel hiervan gewoon kan overnemen.

Impulse
31-05-2011, 20:10
@ Lopez, Heb jij voor mij een link naar dit systeem?

Jeru
31-05-2011, 20:12
De drempel beginner --> gevorderd is voor veel mensen te groot.
Logisch ook, je kan zomaar een bruine of zwarte bander BJJ tegenkomen, zelfs als blauwe bander.
Dat is in het grappling een ongelooflijk niveau verschil.
Het NK groeit, dus misschien doen jullie er slim aan om een intermediate klasse toe te voegen.
Neem een voorbeeld aan het NAGA systeem, lijkt mij dat het NK grappling veel hiervan gewoon kan overnemen.

x2! Zou mooi zijn.

cholitzu
31-05-2011, 20:42
Adults:</B>
Are you a Novice Grappler (Under 6 months Experience - No wrestlers allowed)
Are you a Beginner (6 months - 2 years experience - No wrestlers allowed)
Are you a Intermediate (2 years - 5 years experience)
Are you a Advanced/Expert

lopez86
31-05-2011, 20:55
@ Lopez, Heb jij voor mij een link naar dit systeem?

PM

Briant
31-05-2011, 21:45
Daar zitten wel een hoop nieuwe controle problemen bij. Bij BJJ heb je Witte klasse, Blauwe klasse en elite (paars en hoger). Voor MMA/Judo/worstelen zou je soortgelijke verdelingen kunnen bedenken.

Briant
31-05-2011, 21:48
Maar eerlijk gezegd vind ik een nieuwe indeling niet nodig. Als je goed bent bij de beginners, dan win je die klasse op een gegeven moment. Vervolgens kom je in een nieuwe klase waarin je je weer omhoog moet werken. Aan de ene kant win je zo een tijdje misschien wat minder prijzen, maar je niveau zal enorm stijgen. Tegen de tijd dat je weer wat gaat winnen in de hoogste klasse ben je een goede grappler.

lopez86
31-05-2011, 21:57
Maar eerlijk gezegd vind ik een nieuwe indeling niet nodig. Als je goed bent bij de beginners, dan win je die klasse op een gegeven moment. Vervolgens kom je in een nieuwe klase waarin je je weer omhoog moet werken. Aan de ene kant win je zo een tijdje misschien wat minder prijzen, maar je niveau zal enorm stijgen. Tegen de tijd dat je weer wat gaat winnen in de hoogste klasse ben je een goede grappler.

Ik denk toch echt dat het een stuk complexer is dan dit.
Er zijn teveel factoren die invloed hebben, bovendien groeit de grappling scene ieder jaar weer.
Het lijkt me niet meer dan logisch dat men hierin meegroeit.

ijsblok
31-05-2011, 22:04
Elk grappling toernooi zie ik weer een flink aantal lafaards die zichzelf bij de beginners inschrijven terwijl ze dat niet zijn. Maar eerlijk gezegd word ik ook moe van dat geneuzel over niveau verschillen en het toevoegen van een extra klasse. Dat is niet nodig, en er blijven dan nog steeds mensen liegen denk ik. Ik opteer voor een andere oplossing: gewoon 1 niveau, alles en iedereen door elkaar. Zeker in ede moet dat kunnen, aangezien iedereen verzekert is van 3 wedstrijden. En ik vind het ook gek dat je nederlands kampioen 'bij de beginners' kan zijn. Wat mij betreft ben je alleen kampioen als je de beste bent, en als je bij de beginners wint ben je niet de beste.

lopez86
31-05-2011, 22:11
Elk grappling toernooi zie ik weer een flink aantal lafaards die zichzelf bij de beginners inschrijven terwijl ze dat niet zijn. Maar eerlijk gezegd word ik ook moe van dat geneuzel over niveau verschillen en het toevoegen van een extra klasse. Dat is niet nodig, en er blijven dan nog steeds mensen liegen denk ik. Ik opteer voor een andere oplossing: gewoon 1 niveau, alles en iedereen door elkaar. Zeker in ede moet dat kunnen, aangezien iedereen verzekert is van 3 wedstrijden. En ik vind het ook gek dat je nederlands kampioen 'bij de beginners' kan zijn. Wat mij betreft ben je alleen kampioen als je de beste bent, en als je bij de beginners wint ben je niet de beste.

Daarvoor is er toch een open klasse?
Kan iedereen aan meedoen.
In het kickboksen zet je toch ook geen C klassers tegen A klassers?
Niemand wordt er beter van als hij/zij binnen 30 seconden keihard opgevouwen wordt door een BB BJJ.
Je groeit door met iemand van je eigen niveau competitie te draaien, omdat de kansen dan gelijk zijn.
Voorheen was er niet genoeg spoeling voor een extra klasse, maar ik denk dat dit in sommige (niet alle) klasses nu wel zo is omdat de beginners bijna altijd van tevoren al vol zit.

FightingDutchman
01-06-2011, 03:43
Daarvoor is er toch een open klasse?
Kan iedereen aan meedoen.
In het kickboksen zet je toch ook geen C klassers tegen A klassers?
Niemand wordt er beter van als hij/zij binnen 30 seconden keihard opgevouwen wordt door een BB BJJ.
Je groeit door met iemand van je eigen niveau competitie te draaien, omdat de kansen dan gelijk zijn.
Voorheen was er niet genoeg spoeling voor een extra klasse, maar ik denk dat dit in sommige (niet alle) klasses nu wel zo is omdat de beginners bijna altijd van tevoren al vol zit.

Ik vind het toch lastig, Je vergeet voor het gemak even dat het NAGA evenement een stuk groter is dan het NK Grappling en dat daardoor de spoeling bij de elite wat ruimer is dan op het NK. Persoonlijk ben ik wel voorstander van een extra klasse, zoals nu ook op het aankomende king of the beach toernooi komt, maar de vraag zal voornamelijk zijn hoeveel mensen bij de elite inschrijven. Ik denk dat een intermediate klasse de drempel om uit de beginners te gaan kan verlagen en dat dat voor iedereen goed is.

Wat betreft het lager inschrijven hou je altijd problemen, het is gewoon moeilijk te controleren of iemand wel in de goede klasse vecht, tenzij je alle deelnemers gaat googlen, wat weer erg veel werk is. Maar een extra klasse zorgt er wellicht ook voor dat mensen eerder in de juiste klasse inschrijven omdat ze niet bang hoeven te zijn dat ze binnen 10 sec opgevouwen worden.

Briant
01-06-2011, 06:54
Je groeit door met iemand van je eigen niveau competitie te draaien, omdat de kansen dan gelijk zijn.

Dit is toch echt niet waar. Agreed je leert niet veel van een submission binnen 30 seconden. Maar een goede blauwe bander moet als doel hebben niet te hoeven te kloppen tegen een bruine bander. En dit is mijns inziens goed mogelijk.

Daarbij, hoeveel black belts doen er nu daadwerklijk mee in ede? Zo af en toe zie je er eentje. Er doen wel wat bruine banders mee, maar zoals gezegd een blauw/paarse band moet het die toch zeker goed lastig kunnen maken.

Briant
01-06-2011, 14:16
Dit is toch echt niet waar. Agreed je leert niet veel van een submission binnen 30 seconden. Maar een goede blauwe bander moet als doel hebben niet te hoeven te kloppen tegen een bruine bander. En dit is mijns inziens goed mogelijk.

Daarbij, hoeveel black belts doen er nu daadwerklijk mee in ede? Zo af en toe zie je er eentje. Er doen wel wat bruine banders mee, maar zoals gezegd een blauw/paarse band moet het die toch zeker goed lastig kunnen maken.

Daarbij wil ik nog zeggen dat hoe vaak krijg je nu de kans te rollen met een zwarte bander? Het is tevens poule systeem, dus als je verliest betekent dat niet meteen einde toernooi. Zo kun je het ook zien ;)

lopez86
01-06-2011, 15:44
Daarbij wil ik nog zeggen dat hoe vaak krijg je nu de kans te rollen met een zwarte bander? Het is tevens poule systeem, dus als je verliest betekent dat niet meteen einde toernooi. Zo kun je het ook zien ;)


Dit is toch echt niet waar. Agreed je leert niet veel van een submission binnen 30 seconden. Maar een goede blauwe bander moet als doel hebben niet te hoeven te kloppen tegen een bruine bander. En dit is mijns inziens goed mogelijk.

Daarbij, hoeveel black belts doen er nu daadwerklijk mee in ede? Zo af en toe zie je er eentje. Er doen wel wat bruine banders mee, maar zoals gezegd een blauw/paarse band moet het die toch zeker goed lastig kunnen maken.

In theorie heb je heus wel gelijk, maar in de praktijk blijkt toch dat dit niet zo werkt.
Dus we kunnen gaan insinueren wat er wel en niet het doel moet zijn van een grapplingpartij, maar niemand houdt van verliezen en daarom blijft men zich in de beginnersklasses inschrijven.
Vandaar dat ik een intermediate klasse voorstel.

lopez86
01-06-2011, 15:48
Ik vind het toch lastig, Je vergeet voor het gemak even dat het NAGA evenement een stuk groter is dan het NK Grappling en dat daardoor de spoeling bij de elite wat ruimer is dan op het NK. Persoonlijk ben ik wel voorstander van een extra klasse, zoals nu ook op het aankomende king of the beach toernooi komt, maar de vraag zal voornamelijk zijn hoeveel mensen bij de elite inschrijven. Ik denk dat een intermediate klasse de drempel om uit de beginners te gaan kan verlagen en dat dat voor iedereen goed is.

Wat betreft het lager inschrijven hou je altijd problemen, het is gewoon moeilijk te controleren of iemand wel in de goede klasse vecht, tenzij je alle deelnemers gaat googlen, wat weer erg veel werk is. Maar een extra klasse zorgt er wellicht ook voor dat mensen eerder in de juiste klasse inschrijven omdat ze niet bang hoeven te zijn dat ze binnen 10 sec opgevouwen worden.

Het NAGA voorbeeld ging mij juist om die intermediate klasse (zoals je kunt lezen ;)), en hun opzet in het algemeen.
Het heeft geen zin om nu ineens 4 klasses te hanteren net als zij maar de criteria voor het meedoen aan 1 van die 4 klasses is bij hun erg goed onderbouwd.
Zeker omdat het NK Grappling telkens meer een Benelux tintje krijgt.

Briant
01-06-2011, 15:57
In theorie heb je heus wel gelijk, maar in de praktijk blijkt toch dat dit niet zo werkt.
Dus we kunnen gaan insinueren wat er wel en niet het doel moet zijn van een grapplingpartij, maar niemand houdt van verliezen en daarom blijft men zich in de beginnersklasses inschrijven.
Vandaar dat ik een intermediate klasse voorstel.

Wat werkt in de praktijk niet?

door het toevoegen van een klasse ondervang je niet het probleem van te lage inschrijvers. Ik las dat ze voortaan alleen nog bij de gevorderden nederlands kampioenschappen gaan uidelen. Dit is volgens mij wel een goede oplossing.

ijsblok
01-06-2011, 19:35
Wat werkt in de praktijk niet?

door het toevoegen van een klasse ondervang je niet het probleem van te lage inschrijvers. Ik las dat ze voortaan alleen nog bij de gevorderden nederlands kampioenschappen gaan uidelen. Dit is volgens mij wel een goede oplossing.

daar ben ik het sowieso mee eens

lopez86
01-06-2011, 20:16
Wat werkt in de praktijk niet?

door het toevoegen van een klasse ondervang je niet het probleem van te lage inschrijvers. Ik las dat ze voortaan alleen nog bij de gevorderden nederlands kampioenschappen gaan uidelen. Dit is volgens mij wel een goede oplossing.

Kom dan zelf eens met een praktische oplossing ipv telkens te vertellen wat wel en niet werkt.
Waarom zou een extra klasse NIET het probleem van lage inschrijvers oplossen?
Andere toernooien hanteren een soortgelijk systeem en die zijn ingevoerd omdat de competitie groter en diverser werd.
Dus die zijn ook allemaal dom bezig?
Je KAN het probleem van te lage inschrijvers niet oplossen maar op deze manier wel inperken.
Maar please be my guest en kom met een betere oplossing.

Briant
01-06-2011, 22:21
Kom dan zelf eens met een praktische oplossing ipv telkens te vertellen wat wel en niet werkt.
Waarom zou een extra klasse NIET het probleem van lage inschrijvers oplossen?
Andere toernooien hanteren een soortgelijk systeem en die zijn ingevoerd omdat de competitie groter en diverser werd.
Dus die zijn ook allemaal dom bezig?
Je KAN het probleem van te lage inschrijvers niet oplossen maar op deze manier wel inperken.
Maar please be my guest en kom met een betere oplossing.

1 oplossing is dus alleen een Nederlands Kampioenschap uitdelen bij de gevorderden... heb je daar over heen gelezen?

lopez86
01-06-2011, 23:03
1 oplossing is dus alleen een Nederlands Kampioenschap uitdelen bij de gevorderden... heb je daar over heen gelezen?

Nee hoor, maar hoe in godsnaam is dit een oplossing voor het inperken van te lage inschrijvingen???

Briant
01-06-2011, 23:48
Nee hoor, maar hoe in godsnaam is dit een oplossing voor het inperken van te lage inschrijvingen???

Als je bij beginners wint dan word je nederlands kampioen kan je dat op je palhares zetten. Dus het loont om bij beginners te sandbaggen. Valt dat weg, zit er geen beloning bij.

Soms denk ik te snel, daar ben ik me van bewust.

bazooka
02-06-2011, 13:42
Ik vind het ook gedeeltelijk de verantwoordelijkheid van de coach dat deelnemers zich in de juiste klasse inschrijven. Mijn trainer zou het nooit goedkeuren als ik meedoe in de beginners klasse terwijl ik een blauwe band bjj heb. Ik snap dat niet alle deelnemers een coach bij zich hebben, maar er kijken genoeg mensen op mixfight bij de uitslagen, dus het is niet zo dat je dat geheim kunt houden voor je trainer en de anderen die bij jouw team trainen. Ik zou me doodschamen als mijn trainer of anderen uit mijn team er achter zouden komen als ik me "stiekem" te laag heb ingeschreven op een toernooi.

bazooka
02-06-2011, 13:44
Als je bij beginners wint dan word je nederlands kampioen kan je dat op je palhares zetten. Dus het loont om bij beginners te sandbaggen. Valt dat weg, zit er geen beloning bij.

Soms denk ik te snel, daar ben ik me van bewust.

Ik word liever 3de bij de gevorderden dan 1ste bij de beginners

Briant
02-06-2011, 14:44
Ik word liever 3de bij de gevorderden dan 1ste bij de beginners

Inderdaad. Grappig dat jij dat ook zegt, volgens mij straalt dat een stukje ervaring uit. Train jij bij JJF?

cholitzu
02-06-2011, 18:11
Inderdaad. Grappig dat jij dat ook zegt, volgens mij straalt dat een stukje ervaring uit. Train jij bij JJF?

Aan zijn wijze woorden te zien, traint hij bij Team Agua.;)

bazooka
02-06-2011, 19:53
Aan zijn wijze woorden te zien, traint hij bij Team Agua.;)

Ik moet je helaas teleurstellen ;-) want Briant had het goed. Ik train bij JJF.

Briant
02-06-2011, 20:11
Ik moet je helaas teleurstellen ;-) want Briant had het goed. Ik train bij JJF.

Dat dacht ik al :P Wij zijn conculegas haha (Gracie Barra).