PDA

View Full Version : Jesse Gibbs v.s. Sander Duyvis @ Fight Club Den Haag 2-6-2011



beau01
31-05-2011, 11:05
Who's gonna win the fight?
Graag jullie strategisch mening!

Degene met de meest orginele mening wint een gratis kaartje naar Fight Club Den Haag.

http://img13.imageshack.us/img13/4779/fightclubdenhaag.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/13/fightclubdenhaag.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

R.D.N
31-05-2011, 12:39
huhhh sander komt uit voor pancration is dus weg bij mike''s gym......op papier zou gibs moeten winnen maar zou me niks verbazen dat sander hem pakt.

Dragon Tail
31-05-2011, 12:47
Als ik in mijn glazen bol kijk zou het me niets verbazen...
(lees de laatste alinea van Gerard Gordeau in de RingSports maar eens...)

Wiseguy
31-05-2011, 12:52
Zolang er maar een fuif is.

jane-saartje
31-05-2011, 12:53
Sander wordt getraind door Chris op de grond en niemand minder dan Thom Harinck het staande werk.Dus de top of de bill.Sander gogogogo!!!!!!!!

Jetli
31-05-2011, 13:29
Super een gala met lekker veel Pro MMA.
Goed bezig!!!

cholitzu
31-05-2011, 13:39
Jessie Gibbs by brutal G & P

justsomeone
31-05-2011, 15:11
Gibbs gaat dit beslist winnen in de 1e ronde, daarna mag duyvis kijken of er ergens anders.........

The Bulldog
31-05-2011, 15:19
Gibs zou wat bereft potentie , moeten winnen.

Maar spijtig genoeg staat Jesse er wat betreft vorm , wisselend bij in zijn partijen...

Ik hoop Jesse , maar dat zal geen KO worden denk ik..
een mooie annaconda choke....3e min 1e ronde

Khanom Thom
31-05-2011, 15:44
Denk ook Gibss... als hij op komt dagen natuurlijk ;)

The Bulldog
31-05-2011, 15:47
das dan ook weer zo

ijsblok
31-05-2011, 16:03
jesse by high kick

The Bulldog
31-05-2011, 19:03
hoho ze zijn niet allemaal zo makkelijk neer te halen als ik toen haahahah

Barang
31-05-2011, 19:04
Sander

basblue
02-06-2011, 09:50
Sander zal met zijn takedown defenses, Jesse niet ervan kunnen houden hem naar de grond te halen. Daar is Gibbs heer en meester. Ik denk single leg tAkedown, guard passeren en vanuit cross-Side een sub. Anders door naar mount, wat stoten. Sander draait naar z'n buik, jesse pakt z'n rug. RNC. Winner Gibbs!

Sorry voor de spoiler....

Garcia
02-06-2011, 10:03
Ik hoop Gibss. Ik ben er in iedergeval bij om de Team Schreiber vechters aan te moedigen!!

marcelt
02-06-2011, 11:06
Hoop dat Sander een lekker pakkie G&P krijgt!

The Bulldog
02-06-2011, 18:02
als alle partijen nog staan, is er een leuk gala te verwachten denk ik...iedereen have fun...

Slome
02-06-2011, 19:47
Hoop dat Sander een lekker pakkie G&P krijgt!

2x haha marcelt... hier hebben we t over gehad in de auto he... lol

Surrender
02-06-2011, 19:50
X2 je hebt mij gered van een hoop getyp. Denk precies hetzelfde, maar vrees dat het juist een KO kan worden voor Sander. Jessy zal hem met zijn ervaring moeten pakken, maar als Sander in Top vorm en hongerig is ben ik ben dat Jessie niet mee zal kunnen met z'n pase!!

Ik gun hun beide WARR guys!! Make it one to remember!!

cholitzu
02-06-2011, 23:25
Gibbs gewonnen op decision. Als ik het goed begrepen heb werd er gevochten op rings regels, en kreeg Jessie geen kans op de grond omdat ze telkens weer op moesten staan van de scheids. Vind die rings regels echt 2 x niets.

In ieder geval gefeliciteerd Jessie!!!!

PinPoint
02-06-2011, 23:26
waardeloos idd

RINGS INFO
02-06-2011, 23:45
Gibbs gewonnen op decision. Als ik het goed begrepen heb werd er gevochten op rings regels, en kreeg Jessie geen kans op de grond omdat ze telkens weer op moesten staan van de scheids. Vind die rings regels echt 2 x niets.

In ieder geval gefeliciteerd Jessie!!!!

Rings regels hebben ONBEPERKT grondgevecht, mits er sprake is van activiteit. Dus ik weet niet waar jij het over hebt.

PinPoint
03-06-2011, 00:01
Het is algemeen bekend dat veel scheidsrechters nog steeds niet de definitie van 'activiteit' begrijpen op de grond.


Maar goed, ik was er niet bij dus kan er niet over oordelen.

ps: je banner kan wel een update gebruiken :P

justsomeone
03-06-2011, 00:02
waarom is sander weg bij mike?

redjuh
03-06-2011, 00:09
slecht dat er geen bier was.
hoorde trouwens dat de verliezer van het viermanstrn. voorlopig zijn gat moet vegen met zijn andere arm.
die was stuk (bron: winnaar van dit trn)

RINGS INFO
03-06-2011, 00:10
Het is algemeen bekend dat veel scheidsrechters nog steeds niet de definitie van 'activiteit' begrijpen op de grond.


Maar goed, ik was er niet bij dus kan er niet over oordelen.

ps: je banner kan wel een update gebruiken :P

Oke, dat is een andere discussie. En die banner....? Ik heb geen idee hoe ik die weg kan krijgen...:-(

Richelieu
03-06-2011, 00:14
Iemand de uitslag van de partij van Delon Carhilo?

Richelieu
03-06-2011, 00:16
Oke, dat is een andere discussie. En die banner....? Ik heb geen idee hoe ik die weg kan krijgen...:-(

......and it's gone ;)

cholitzu
03-06-2011, 00:23
Rings regels hebben ONBEPERKT grondgevecht, mits er sprake is van activiteit. Dus ik weet niet waar jij het over hebt.





Dit is al een oude discussie, dacht dat er in 2006 ofzo iets aan die regels veranderd zou worden, maar helaas.

ONBEPERKT mits.... Is dus Beperkt. Ik hou van het grondgevecht, dit is mma en daar hoort de grond nu eenmaal bij.
Maar maak je niet druk ringsinfo, dit is gewoon mijn mening. Waarschijnlijk ben ik de enigste die er zo over denkt, en als je niet weet waar ik het over heb, zal het je ook niet intresseren.

ijsblok
03-06-2011, 00:26
volgens mij liet de scheids de partij gibbs - duyvis telkens staand verder gaan omdat duyvis telkens de ring uit kroop na elke take down van jesse.
Al met al een goeie overwinning van jesse. Vooral opvallend dat hij niet alleen op de grond veel beter was, maar ook boksend.

cholitzu
03-06-2011, 00:29
De volgende handelingen zijn niet toegestaan:


a) Het vastgrijpen van de ringtouwen, anders dan om het maken van
een “rope-escape”.
b) Trappen of stoten naar een tegenstander indien deze kontakt heeft
met de vloer anders dan met één of twee voeten.
c) Met opzet onder de onderste ringtouw kruipen om het gevecht te
ontlopen.
d) Zonder het inzetten van een doelgerichte techniek naar de grond
gaan.
e) Het opzettelijk ontlopen van het gevecht door het tonen van
onvoldoende strijdvaardigheid of defensieve houding.
f) Nekklemmen in combinatie met een vallende beweging.
g) Het opzettelijk uit de ring werpen, of proberen te werpen van een

tegenstander. h) Het opzettelijk uitspuwen van de mondsbeschermer.
i) Het niet opvolgen van de commando’s van de scheidsrechter.
j) Simuleren van een verboden techniek door de tegenstander.
k) Het lichaam insmeren met vet/olie of andere substanties die het
verloop van de wedstrijd kunnen beïnvloeden.

ijsblok
03-06-2011, 00:31
sja, deze acties van duyves werden iig ook niet door het publiek gewaardeerd...

remco pardoel
03-06-2011, 00:35
Tijd voor scheidsrechters die MMA begrijpen wellicht?

Richelieu
03-06-2011, 00:36
Lees de reactie van Jim op kickbox.nl, maar bizar dat door toedoen van een schijnbaar slecht opgebouwde ring Delon een blessure opliep en de partij gestopt moest worden;



Vandaag vond in Den Haag op de eerste Fightclub Den Haag de partij tussen Delon Carrilho (Keumgang) en Ilias Ben Hamza (Akbaba Gym) plaats.
Oorspronkelijk zou Delon uitkomen tegen Angelo Simson uit Suriname maar deze moest wegens een blessure afzeggen.
Het was niet simpel om 12 dagen voor het gala een goede tegenstander te vinden die geen abnormale financiele eisen stelde en bovendien op 5x3 Thaiboksregels ipv 3x3 K1 wilde vechten.
Ilias Ben Hamza,een eerdere tegenstander van Delon,wilde dit wel!
De zeer sportieve partij had helaas een ongelukkig eind. Na 3 ronden gleed Delon weg op de losgeschoten puzzelmat (???) en scheurde zijn scheenbeen open. Van de ringarts mocht hij vanwege een diepe wond niet door.
Vervolgens zijn de punten tot op dat moment geteld en kregen wij de winst.
Het is leuk om te winnen maar op deze manier geeft natuurlijk niet echt bevrediging.
Het was trouwens een kleine,gladde,vreselijk slechte ring met slappe touwen die voor de vechters ronduit gevaarlijk was.
Bij deze dank en respect voor Ilias die de partij aannam en zich een goede vechter en sportman toonde en met Akbaba is afgesproken dat we de partij in de toekomst over doen.

cholitzu
03-06-2011, 00:36
sja, deze acties van duyves werden iig ook niet door het publiek gewaardeerd...

logisch inderdaad, maar als ze om die reden weer staand verder moeten gaan, klopt er iets niet imo. Scheids moet dan gewooon die 220+ kilo naar het midden van de ring slepen om verder op de grond tegaan. Of diskwalificeren vanwege het ontlopen van het gevecht.


Maar dat is mijn mening.

RINGS INFO
03-06-2011, 00:45
Dit is al een oude discussie, dacht dat er in 2006 ofzo iets aan die regels veranderd zou worden, maar helaas.

ONBEPERKT mits.... Is dus Beperkt. Ik hou van het grondgevecht, dit is mma en daar hoort de grond nu eenmaal bij.
Maar maak je niet druk ringsinfo, dit is gewoon mijn mening. Waarschijnlijk ben ik de enigste die er zo over denkt, en als je niet weet waar ik het over heb, zal het je ook niet intresseren.

Als er sprake is van een grondgevecht is er actie, dus moet de scheidsrechter niet onderbreken. Als er sprake is van het feit dat de partij stil valt moet de scheidsrechter onderbreken. Zo moeten de regels volgens mij geinterpreteerd worden.

@Harmen: bedankt.

justsomeone
03-06-2011, 01:05
Tijd voor scheidsrechters die MMA begrijpen wellicht?

Denk dat remco hier de spijker op zijn kop slaat.

justsomeone
03-06-2011, 01:05
logisch inderdaad, maar als ze om die reden weer staand verder moeten gaan, klopt er iets niet imo. Scheids moet dan gewooon die 220+ kilo naar het midden van de ring slepen om verder op de grond tegaan. Of diskwalificeren vanwege het ontlopen van het gevecht.


Maar dat is mijn mening.

x2

cholitzu
03-06-2011, 01:11
Als er sprake is van een grondgevecht is er actie, dus moet de scheidsrechter niet onderbreken. Als er sprake is van het feit dat de partij stil valt moet de scheidsrechter onderbreken. Zo moeten de regels volgens mij geinterpreteerd worden.

@Harmen: bedankt.

Mee eens, maar zo makkelijk blijkt het in de praktijk dus niet te zijn. Voor mij is naar een submissie toewerken ook activiteit, alleen wordt dit dan (soms?) geinterpreteerd als stil vallen.

Misschien wel leuk om er een polletje voor te maken. Wat vind je van de rings regels?

n.k.b.b.
03-06-2011, 01:12
Zonder dat je erbij bent geweest en weet wie de scheidsrechters zijn en wat hun vechtsportachtergrond is, is het wellicht een te snelle conclusie?
Het kan natuurlijk zo zijn dat een scheidsrechter een verkeerde inschatting maakt en hierop een verkeerde keuze. Opleiden, bijscholen, blijven evalueren...zeker doen!!

justsomeone
03-06-2011, 02:29
dit staat ook op KB.nl



ow ja en dan nog iets: wil geen enkele organisator alsjeblieft ooit nog die valentijn overeem inhuren als ringspeaker....wat een suffe appelflap is dat zeg hee, niet te zuinig.

Wist niet dat Tijn tegenwoordig ook ringspeaker is

PinPoint
03-06-2011, 10:26
Tijd voor scheidsrechters die MMA begrijpen wellicht?
De oplossing is simpeler dan wellicht gedacht......Voor een MMA partij mag alleen nog een scheidsrechter in gezet worden die zelf minimaal x jaren grondvechten beoefend en/of zelf minimaal een x aantal MMA partijen heeft gedraaid.

Maar goed ik roep al jaren dat hier iets aan moet veranderen. Maar tja...ik ben slechts een keyboard warrior die geen invloed heeft....
Jij, Remco, hebt wellicht meer invloed dan je zelf verwacht? :)


@justsomeone; poster niet goed bekeken?

ijsblok
03-06-2011, 11:49
dit staat ook op KB.nl




Wist niet dat Tijn tegenwoordig ook ringspeaker is


Dit is kennelijk een kwestie van smaak, want ik vond dat hij het heel leuk deed.
Kritisch waar nodig, beetje humor, niet te serieus, ik heb van hem genoten.

Garcia
03-06-2011, 12:00
Tijd voor scheidsrechters die MMA begrijpen wellicht?

Ik zou zeker intresse hebben om partijen te scheidsen.

Garcia
03-06-2011, 12:02
Gala was gisteren erg leuk. Mooie partijen gezien en de sfeer was goed. Maar man man wat was het toch warm en de airco kon de hitte echt niet aan.

remco pardoel
03-06-2011, 14:50
@ n.k.b.b. Ik blijf in mijn mening, en is zeker geen snelle conclusie :)
Als ze niet eens een situatie (herhaaldelijk) kunnen inschatten dan zijn ze niet capabel als MMA scheidsrechter.
Dus dan moet je ze niet in de ring zetten als scheidsrechter zijnde.
Daar hoef je geen raket geleerde voor te zijn.

Je staat als bond voor autoriteit en kunde.
Dus dat ik een conclusie geef wat al langer speelt is zeker niet voorbarig.

Als je je aangevallen voelt dan mag en kan dat.
Dan zou ik er zeker aan kwaliteitsverbetering gaan werken.

Ik kan me zeker in pinpoint zijn aanvulling / tips vinden.

door slecht inzicht en toedoen van een slechte scheids kan je iemand zijn loopbaan als atleet naar de klote geholpen worden.
Dat heb ik vaak genoeg gezien inmiddels.
Ik baal daar van.

ijsblok
03-06-2011, 15:10
Gala was gisteren erg leuk. Mooie partijen gezien en de sfeer was goed.

ff wat meer richting t topic: Garcia heeft hier een punt. Voor t eerst MMA wedstrijden in den haag en het was een groot succes. Jessie Gibbs verzorgde een waardige hoofdpartij. Zoals gezegd kun je je vraagtekens hebben bij de wijze waarop deze pot gescheidst is. Echter, de partij van darpinyan vs romming vond ik vreemder qua jury. Wie begreep er nog meer niet dat de winst naar darpinyan ging?

Marco (scheids)
03-06-2011, 15:28
Onzin om te roepen dat een mma scheids zelf mma partijen heeft moeten vechten!

Een mma scheids moet wel een goede opleiding krijgen, veel partijen draaien, zelf grondgevechten trainen 2x per jaar en dan continue evalueren met een mentor.

Ik vindt het niveau van mma scheidsrechters (en tegenwoordig ook in het MT ) erg beneden pijl.
Kennis genoeg in Nederland om een goede opleiding te geven, maar niemand die dat doet, en waarom??? Ik heb geen idee....

Marco (scheids)
03-06-2011, 15:30
Ik heb t overgens niet over de partijen van gisteren, was er niet bij en kan er dus niet over oordelen.

Garcia
03-06-2011, 15:31
ff wat meer richting t topic: Garcia heeft hier een punt. Voor t eerst MMA wedstrijden in den haag en het was een groot succes. Jessie Gibbs verzorgde een waardige hoofdpartij. Zoals gezegd kun je je vraagtekens hebben bij de wijze waarop deze pot gescheidst is. Echter, de partij van darpinyan vs romming vond ik vreemder qua jury. Wie begreep er nog meer niet dat de winst naar darpinyan ging?

Ondanks dat Hachro een teamgenoot is van mij is was dit wel een cadeau van de jury. Ik had de partij liever onbeslist zien gaan want beide heren waar zeer aan elkaar gewaagd. En wat een spectakel, letterlijk alles achtergelaten in de ring en beide compleet oververmoeit uit de ring gegaan.

Respect!

The Bulldog
03-06-2011, 17:58
Tijd voor scheidsrechters die MMA begrijpen wellicht?


EN HOPPA>>>>HET ANTWOORD!!!!!!

The Bulldog
03-06-2011, 17:59
Zonder dat je erbij bent geweest en weet wie de scheidsrechters zijn en wat hun vechtsportachtergrond is, is het wellicht een te snelle conclusie?
Het kan natuurlijk zo zijn dat een scheidsrechter een verkeerde inschatting maakt en hierop een verkeerde keuze. Opleiden, bijscholen, blijven evalueren...zeker doen!!

Klopt en daar heb je dan een procedure voor...toch? om bezwaar in te dienen?

Wordt alleen nooit op terug gekomen....


MMA scheidsrechters is heel anders weet iedereen, maar toch wordt er bij gebrek aan beter een goede MT scheids als MMa scheids ingezet....die dan een modderfiguur slaat......Doet af aan de status van de sport, maar ook aan die van de scheids die i9n het MT wel zijn sporen heeft verdiend... (kweet niet wie er nu was, maar observatie door de jaren heen)

n.k.b.b.
03-06-2011, 18:21
@ n.k.b.b. Ik blijf in mijn mening, en is zeker geen snelle conclusie :)
Als ze niet eens een situatie (herhaaldelijk) kunnen inschatten dan zijn ze niet capabel als MMA scheidsrechter.
Dus dan moet je ze niet in de ring zetten als scheidsrechter zijnde.
Daar hoef je geen raket geleerde voor te zijn.

Je staat als bond voor autoriteit en kunde.
Dus dat ik een conclusie geef wat al langer speelt is zeker niet voorbarig.

Als je je aangevallen voelt dan mag en kan dat.
Dan zou ik er zeker aan kwaliteitsverbetering gaan werken.

Ik kan me zeker in pinpoint zijn aanvulling / tips vinden.

door slecht inzicht en toedoen van een slechte scheids kan je iemand zijn loopbaan als atleet naar de klote geholpen worden.
Dat heb ik vaak genoeg gezien inmiddels.
Ik baal daar van.

Je mag best bij je mening blijven. En dat wordt zeker niet gezien als aanval.

Van Bob Schreiber hebben wij begrepen dat de scheidsrechters in een dilemma zaten ivm de ring. Hij zal daar vast nog wel in een column op terugkomen.
Over de stop-don't move- regel kan je lang en breed praten die is er (nog) niet bij Rings.

Als iedere vechter/ coach/ scheidsrechter altijd alles goed zo doen zou het helemaal te gek zijn! Scheidsrechters zijn ook mensen en ook zij moeten leren van hun fouten.

Het zal zeker zijn dat er nog flink wat verbeterpunten te benoemen zijn. Het is misschien zeker goed als je bij de nover/ nkbb op een official meeting langskomt om jouw visie te geven!?? In het verleden hebben typische grondvecht sporters als Chris Dolman en Maxim Leijdekker dit ook gedaan.

Vaak wordt er mening gevormd zonder dat men de feiten kent. Er zijn zat scheidsrechters/ officials die zelf tig keer per week trainen op alle facetten van het mma en/ of in een wedstrijdcircuit hebben meegedraaid.

Met de Rings Fights zijn mensen als Yvel, Hardonk, Kasteel, Overeem, Schreiber, Struve etc groot geworden!!

PinPoint
03-06-2011, 18:31
Onzin om te roepen dat een mma scheids zelf mma partijen heeft moeten vechten!



Niemand die dit roept dit. Maar kun je onderbouwen waarom dit per definitie onzin is?
Dat er een goede opleiding moet komen lijkt mij al jaren duidelijk. En idd, waarom is deze er niet?

Volgens mij scheids jij zelf ook wel MMA partijen? (als ik me niet vergis) Wat is jouw achtergrond/ opleiding?

In het MT en kickboksen gaat het ook regelmatig nog goed mis idd!


@n.k.b.b.

Tuurlijk mogen er fouten gemaakt worden. Dat zie je (zelfs) in de UFC.
Maar wie is Nederland wijst deze mensen op hun fout(en)?

Marco (scheids)
03-06-2011, 19:56
Volgens mij scheids jij zelf ook wel MMA partijen? (als ik me niet vergis) Wat is jouw achtergrond/ opleiding?


Mijn achtergrond is Muay Thai (recreatief), en als kind heeeeeeeeeeeeeel lang geleden judo.

Maar vanaf het begin heb ik trainingen gehad van oa Gilbert Yvel en Martijn de Jong, en heel veel mma partijen gescheidst...en BJJ, en af en toe getraind bij de diverse sportscholen (2x per jaar...lol).

Marco (scheids)
03-06-2011, 19:57
Als iedere vechter/ coach/ scheidsrechter altijd alles goed zo doen zou het helemaal te gek zijn! Scheidsrechters zijn ook mensen en ook zij moeten leren van hun fouten.


x 2

fireblade900
04-06-2011, 01:35
Laat ik beginnen met de mededeling dat ik het TOP vind dat er een MMA georienteerd gala is georganiseerd in Den Haag.
Natuurlijk zijn er genoeg verbeterpunten te vinden maar voor een eerste gala was het zeker niet verkeerd.
Na dit succes kan de organisatie voor volgend jaar misschien zoeken naar een grotere lokatie.
Deze ruimte was duidelijk te klein (lees te laag) waardoor de ring te laag stond en iedereen dus genoodzaakt was om op de stoelen te gaan staan bij het grondgevecht. Een cameraman en een scherm zou ook nog een oplossing zijn.
Het eten en drinken was goed geregeld. Wat mij betreft prima dat er geen alcohol werd geschonken. Sommige mensen kunnen daar nu eenmaal slecht tegen, al denken ze daar vaak zelf heel anders over.
Verder een goed debuut voor de ringspeaker overeem die zijn mening ook niet onder stoelen of banken stak. Vooral die opmerking na de partij van romming tegen darpinyan was treffend. Uitslagen zijn soms dubieus........idd imo mooie pot maar een duidelijke win voor romming.
Scheidsrechters namen wel meer vreemde beslissingen. Francis Thode had zijn tegenstander bijvoorbeeld in een diepe guillotin waarna deze hem met zijn vinger (bewust) in zijn oog prikt en dus moest los laten. Volgens mij is dat gewoon reden voor disqualificatie. Vervolgens verliest hij de partij conditioneel in de 2e ronde (had ook anders kunnen lopen....)
Jessie versus Sander..........terechte win voor Jessie. Zal wel een bepaalde tactiek geweest zijn van Sander om keer op keer de ring uit te kruipen maar het getuigde iig niet van fighting spirit. Gelukkig was Jessie ook staand een maatje te groot.

Ik hoop dat dit gala nog verder kan uitgroeien tot een jaarlijks terugkerend event.

Barang
04-06-2011, 14:46
http://www.youtube.com/watch?v=dOxjmhJ205A

marcelt
04-06-2011, 15:00
MMm niet erg geweldig dit. Worstelen en grond; ze stonden of lagen voornamelijk tegen elkaar aan. Staand was af en toe wel leuk, maar daarvoor kan je beter echte kickboksers bekijken i.p.v. dit. Lange weg te gaan voor Nederlands mma , want deze jongens behoren toch tot de top van NL (na Overeem, Struve en Mousasi dan)

Zo'n ring als dit is ook wel klein voor MMA en een kooi is echt veel beter blijkt maar weer.

Marco (scheids)
04-06-2011, 15:04
WOW @ de ringtouwen !!!

@ Barang, sorry maar Sander had van mij toch minimaal één kaart gekregen...lol...

ijsblok
04-06-2011, 15:16
MMm niet erg geweldig dit. Worstelen en grond; ze stonden of lagen voornamelijk tegen elkaar aan.

jessie heeft mooie takedowns gescoord, maar kon door het wegkruipen zijn grondskills niet echt tonen...

Barang
04-06-2011, 15:41
:-)


WOW @ de ringtouwen !!!

@ Barang, sorry maar Sander had van mij toch minimaal één kaart gekregen...lol...

Jeru
04-06-2011, 16:08
Zo'n ring als dit is ook wel klein voor MMA en een kooi is echt veel beter blijkt maar weer.

Deze ring is inderdaad te klein voor MMA. Wat is dit, 5x5? Pride deed het in een 7x7 ring, dat is wel een redelijke maat voor MMA.

ICON
04-06-2011, 18:01
maar snel de stop dont move regel invoeren als je dit zo ziet

BJJCORE
04-06-2011, 23:30
Ik heb de partij nog niet eens afgekeken en ik ben echt geen fan van hoe Jessie zijn laatste partijen vecht, maar hij zit gelijk 2x mount en moet 2x bijna direct opstaan.
De eerste keer hangt hij buiten de touwen. Mooi ik zou zeggen terug naar het midden en in dezelfde positie verder. De tweede keer zit Jessie weer mount en weer moeten ze stoppen. Het komt zo belachelijk over dat als je een extreme voordeel positie hebt, deze moet opgeven en weer staand verder moet gaan.
Dit zijn echt van die voorbeelden op internet zoals het NIET moet. In 1 woord belachelijk.....
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Intussen afgekeken... Jessie...mount, mount, side-mount , mount , mount etc etc en telkens moeten opstaan omdat Sander als het ware uit de ring kruipt. Gewoon terug de ring in en in dezelfde positie verder.

BJJCORE
04-06-2011, 23:35
x 2

-1

Briant
04-06-2011, 23:56
Met deze regels beloon je het de ring uit kruipen, en kijg je hele slechte partijen. Stop dont move meteen invoeren is de enige oplossing imo. En voor het wegkruipen uit de ring, strafpunten en uiteindelijk DQ uitdelen.

761217186
05-06-2011, 00:14
Met deze regels beloon je het de ring uit kruipen, en kijg je hele slechte partijen. Stop dont move meteen invoeren is de enige oplossing imo. En voor het wegkruipen uit de ring, strafpunten en uiteindelijk DQ uitdelen.

En zo is het Briant.. helemaal mee eens!

kooivechter
05-06-2011, 00:36
oei die ring touwen weet niet wie die ring heeft opgezet, niet best. en die scheids ook, elke keer na een take down weer laten opstaan. z'n tegenstander die onder de ring kruipt. dan wordt het mma spelletje ontregeld en wordt het veredeld kickboksen.

redjuh
05-06-2011, 23:29
gewoon die touwen onder stroom zetten. moet je kijken hoe groot die ring ineens lijkt!

Briant
06-06-2011, 01:36
gewoon die touwen onder stroom zetten. moet je kijken hoe groot die ring ineens lijkt!

lol of een gracht met alligators :P

The Bulldog
06-06-2011, 04:17
ook het checken van de spanning op de ring towen is de scheids verantwoordelijk voor toch. waren ze beter op gespannen was de ring ook weer 20cm groter hehehehe

Richelieu
06-06-2011, 09:16
WOW @ de ringtouwen !!!

@ Barang, sorry maar Sander had van mij toch minimaal één kaart gekregen...lol...

Tja, de hele ring was verkeerd opgebouwd, te laag voor het publiek en er was geen strak doek over de ringvloer (puzzelmatten) gespannen.

cholitzu
06-06-2011, 10:52
Veiligheid voor de vechters hoort ten alle tijde prioriteit nummer 1 te zijn.

Khanom Thom
06-06-2011, 11:48
Tja, de hele ring was verkeerd opgebouwd, te laag voor het publiek en er was geen strak doek over de ringvloer (puzzelmatten) gespannen.

Belachelijk gewoon! Puzzelmatten, ringtouwen los, ring veel te klein (voor een zwaargewicht MMA partij), slecht gescheidst... en dat voor een organisatie als RINGS. Sorry hoor, ik heb heel veel respect wat RINGS gedaan heeft voor het Freefight/MMA in Nederland en dankzij hen zijn er grote namen opgestaan, maar dit kan echt niet...

Richelieu
06-06-2011, 11:51
Belachelijk gewoon! Puzzelmatten, ringtouwen los, slecht gescheidst... en voor een organisatie als RINGS. Sorry hoor, ik heb heel veel respect wat RINGS gedaan heeft voor het Freefight/MMA in Nederland en dankzij hen zijn er grote namen opgestaan, maar dit kan echt niet...

Was geen RINGS gala Geronimo, het gala stond onder auspiciën van de NOVER.

RINGS INFO
06-06-2011, 12:35
Belachelijk gewoon! Puzzelmatten, ringtouwen los, ring veel te klein (voor een zwaargewicht MMA partij), slecht gescheidst... en dat voor een organisatie als RINGS. Sorry hoor, ik heb heel veel respect wat RINGS gedaan heeft voor het Freefight/MMA in Nederland en dankzij hen zijn er grote namen opgestaan, maar dit kan echt niet...

Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar dit was geen RINGS gala. Het gala van Satish stond onder auspiciën van de NOVER, daar is RINGS bij aangesloten. Auspiciën verlenen betekent dat er een jury wordt afgevaardigd om de wedstrijden te leiden. De organisatie ligt in handen van de promotor. Ik mag aannemen dat jij dat toch weet?? Satish in dit geval. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de jury, aangekomen op de locatie, de ring afkeurt. Daarmee wordt het gala dan plat gelegd. Dat is dus een uitermate moeilijke beslissing. Het punt is dat promotors los werken van de bonden. Vroeger was men verplicht om de ring van de bond te nemen, maar tegenwoordig is dat niet meer het geval. Dan kan er dus een situatie voordoen zoals in den Haag.

Milco / RINGS

beau01
06-06-2011, 13:17
Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar dit was geen RINGS gala. Het gala van Satish stond onder auspiciën van de NOVER, daar is RINGS bij aangesloten. Auspiciën verlenen betekent dat er een jury wordt afgevaardigd om de wedstrijden te leiden. De organisatie ligt in handen van de promotor. Ik mag aannemen dat jij dat toch weet?? Satish in dit geval. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de jury, aangekomen op de locatie, de ring afkeurt. Daarmee wordt het gala dan plat gelegd. Dat is dus een uitermate moeilijke beslissing. Het punt is dat promotors los werken van de bonden. Vroeger was men verplicht om de ring van de bond te nemen, maar tegenwoordig is dat niet meer het geval. Dan kan er dus een situatie voordoen zoals in den Haag.

Milco / RINGS

Medio april had ik een ring gehuurd bij een bekend ringverhuurder. Ik had een hoge boksring 5x5, beamer, catwalk en verlichting besteld. Ik had de betaling volledig vooruit betaald. Tot mijn verbazing kwam de verhuurder drie uur te laat binnen. Vervolgens bouwde hij de ring op en ineens zag ik een lage ring. Oops.....hij had de verkeerde ring ingepakt en was enkele voedingskabels vergeten mee te nemen waarbij mijn crewmembers het initiatief namen om de kabels alsnog bij de Gamma te kopen en tot mijn verbazing geen restitutie van de verhuurder ontvingen. De drama voor elk promotor gaat verder: Een halfuur geeft de verhuurder aan dat de ring zonder canvasdoek beter is voor de MMA vechters. Ik vertrouwde op de expertise van de verhuurder, wat ik achteraf niet had moeten doen. Het blijkt dat de verhuurder de canvasdoek niet bij zich had. Tevens verzuimde hij de beamer te installeren. Aan het eind van de gala liep ik persoonlijk naar de verhuurder om hem in gebreken te stellen. Hij beweerde niet aansprakelijk te zijn voor de gebreken en dat de beamer een extra service van de zaak was. Kortom: Dit is de eerste en laatste keer dat ik een ring huur bij deze prutser.

We hebben afgelopen donderdag onze eerste gala georganiseerd en ik erken de minpunten, waar ik als promotor aan zal werken.

Richelieu
06-06-2011, 13:45
Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar dit was geen RINGS gala. Het gala van Satish stond onder auspiciën van de NOVER, daar is RINGS bij aangesloten. Auspiciën verlenen betekent dat er een jury wordt afgevaardigd om de wedstrijden te leiden. De organisatie ligt in handen van de promotor. Ik mag aannemen dat jij dat toch weet?? Satish in dit geval. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de jury, aangekomen op de locatie, de ring afkeurt. Daarmee wordt het gala dan plat gelegd. Dat is dus een uitermate moeilijke beslissing. Het punt is dat promotors los werken van de bonden. Vroeger was men verplicht om de ring van de bond te nemen, maar tegenwoordig is dat niet meer het geval. Dan kan er dus een situatie voordoen zoals in den Haag.

Milco / RINGS

Het mes snijdt inderdaad aan twee kanten Milco. Aan de ene kant is het natuurlijk een uitermate moeilijke beslissing, maar aan de andere kant heeft de ringbouwer behoorlijk verzaakt op dit evenement, waardoor in ieder geval een vechter een zware blessure heeft opgelopen. Zoals je al aangeeft een zware beslissing, maar een bond zou in ieder geval wat aan deze wildgroei bij ringbouwers kunnen doen nu promotors niet meer verplicht zijn een ring bij de bond af te nemen. Kan een ringbouwer financieel aansprakelijk worden gesteld als een bond zou besluiten om een gala te cancelen vanwege een een wedstrijdring die niet aan de eisen voldoet? Deze eisen staan duidelijk genoeg omschreven;



Artikel 43. RING EN TOERUSTING

1. Een normale boksring waarbij de touwen gemeten de kleinste maat 5×5 meter moet bedragen en de grootste 6×6 meter.

2. De ringvloer moet van een veilige constructie zijn (geheel vlak en zonder enige uitsteeksels), belegd met schuimrubberplaten van tenminste 2 cm. dik waarover een strak gespannen canvas zeil.

3. De ring dient te zijn voorzien van tenminste vier ringtouwen met een minimale dikte van 3 cm. en een maximale dikte van 5 cm. De touwen moeten strak gespannen en bevestigd zijn aan de hoekpalen waarbij het laagste touw op een hoogte van 40 cm. van de vloer en de hoogste tenminste 120 cm. van de vloer moet zijn aangebracht. Het laagste touw moet los gespannen zijn. Een ongelukkige val van een deelnemer kan door dit touw enigszins gedempt worden.

4. De touwen moeten omwonden zijn met een zacht martiaal en aan elke zijde van de ring verticaal met elkaar verbonden door twee canvasbanden op gelijke afstanden van elkaar en strak gespannen zijn.

5. De tegenover elkaar gestelde hoeken moeten voorzien zijn van een rode en een blauwe hoekpolster voor de deelnemers en daartussen twee witte neutrale hoeken. De rode hoek bevindt zich links van de hoofdjurytafel.

Khanom Thom
06-06-2011, 14:25
Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt, maar dit was geen RINGS gala. Het gala van Satish stond onder auspiciën van de NOVER, daar is RINGS bij aangesloten. Auspiciën verlenen betekent dat er een jury wordt afgevaardigd om de wedstrijden te leiden. De organisatie ligt in handen van de promotor. Ik mag aannemen dat jij dat toch weet?? Satish in dit geval. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de jury, aangekomen op de locatie, de ring afkeurt. Daarmee wordt het gala dan plat gelegd. Dat is dus een uitermate moeilijke beslissing. Het punt is dat promotors los werken van de bonden. Vroeger was men verplicht om de ring van de bond te nemen, maar tegenwoordig is dat niet meer het geval. Dan kan er dus een situatie voordoen zoals in den Haag.

Milco / RINGS

Sorry Milco, je hebt gelijk! Ik vind het een heel goed plan dat een ring alleen via de bond gehuurd kan worden of dat er een keurmerk of iets dergelijks op komt. Dan ben je (hopelijk) hier van af en kun je de bond erop aanspreken als je iets verkeerd gaat. want wie is nu verantwoordelijk; de promotor of de bond?

beau01
06-06-2011, 14:52
De fout van de ring ligt bij mij (Ik heb de ring bij een bekende ringverhuurder gehuurd, die zijn overeengekomen prestatie niet is nagekomen.). Ik zal voortaan in goed overleg met Milco een door Rings goedgekeurde ring huren. Dit is een leerzaam casus voor alle promotors van Nederland. Goed punt Khanom Thom!

Khanom Thom
06-06-2011, 15:18
De fout van de ring ligt bij mij (Ik heb de ring bij een bekende ringverhuurder gehuurd, die zijn overeengekomen prestatie niet is nagekomen.). Ik zal voortaan in goed overleg met Milco een door Rings goedgekeurde ring huren. Dit is een leerzaam casus voor alle promotors van Nederland. Goed punt Khanom Thom!

Dan ligt de fout niet bij jou, maar bij ''de bekende ringverhuurder''... ;)