PDA

View Full Version : Kickboksen is crimineel



Glen
01-06-2011, 20:24
Uit het Haarlems Dagblad.....

http://i253.photobucket.com/albums/hh78/farlan_2008/KickboksenisCrimineel.jpg

Richelieu
01-06-2011, 20:43
Pffff, deze "verslaggever" heeft wel iets horen rinkelen, maar..........

TOON
01-06-2011, 20:46
heeft wat weg van een spreekbeurt in groep 6

cholitzu
01-06-2011, 20:59
Misschien wel een leuk idee om deze "verslaggever" te laten intervieuwen door wat mixfight.nl reporters.

Leventdepevent
01-06-2011, 21:11
wat een ongelooflijk knullig artikel zeg

payap
01-06-2011, 21:21
Wellicht gaat de traditie van het muaythai nog wel verder terug in de tijd dan al die budosporten.

payap
01-06-2011, 21:33
Weet overigens nog een veel intressanter onderwerp voor hem!

De herverkiezing van Sepp Blatter. Denk dat daar heel wat meer criminaliteit tevoorschijn komt.

Richelieu
01-06-2011, 21:35
Weet overigens nog een veel intressanter onderwerp voor hem!

De herverkiezing van Sepp Blatter. Denk dat daar heel wat meer criminaliteit tevoorschijn komt.

Als er één iemand in de sport een grote crimineel is, dan is hij het wel!

Baske
01-06-2011, 21:42
Ik heb nog zo'n drie weken geleden een bericht naar Hart van Nederland gestuurd. In een stuk over een één of andere trol uit een tv-show die was opgepakt omdat ze het één en ander gejat had, werd ze vertoond in een video tijdens een thaibox training, maar verder werd er absoluut niks over de sport gezegd. Ik vond dit uiterst storend, en heb toen een bericht gestuurd, waarin ik vertelde dat ik ze alle hulp aanbood die ze nodig hadden om een klein stuk te maken over goede kanten van de sport. Ik heb ze toen zo'n vijf verschillende voorbeelden gegeven van vechtsporters die zich aan het inzetten waren voor de ramp in Japan, om ze alvast duidelijk te maken in hoeverre de sport geïntegreerd is, of in ieder geval probeert te zijn, in de samenleving. Ik heb zeker een uur gezeten aan die e-mail, om allerlei informatie aan te bieden en tevens mezelf (kostenloos).

Ik heb hier niks op gehoord.

Over dit stuk, ik heb niet verder gelezen dan de eerste paragraaf. Ik sta er versteld van dat 'professionele verslaggevers' zo vunzig met woorden spelen en zo inspelen op emoties, die bij velen zowiezo al gevoed zijn door dit soort professionele verslaggeving. Goed, ook hier is gewoon duidelijk dat ook in de pers en politiek de vechtsport een gevecht aan het voeren is. Want ook in deze takken hebben we tegenstanders, maar ook zeker aanhangers. Aanhangers uitbuiten, en tegenstanders simpelweg het tegendeel bewijzen (dwz gewoon doen wat we al doen). Natuurlijk heeft de sport nog steeds zijn problemen, maar ook daar zijn we mee bezig. Het is nu eenmaal niet de makkelijkste sport om 'schoon' te houden, dat is gewoon harde waarheid.

Cholitzu stelde voor deze verslaggever te interviewen. Ik ben er 100% zeker van dat deze persoon dit nooit zal willen. Onze held heeft immers besloten anoniem z'n artikel te publiceren. Ten tweede zul je bij zo'n confrontatie alleen maar negatieve reacties opwekken, waarin er absoluut niks opgelost wordt.

Als laatste wil ik toch echt even melden:
Geachte "Onze verslaggever", ge zeet zot. Tevens zit er bij de redactie een schroefje los. Idioten.

Baas
01-06-2011, 22:01
echt Haarlems Dagblad zoals ik het ken toen ik in Haarlem woonde en een club had.
was er een gala geweest en schreven ze een artikel, dan stond het niet bij sportpagina's en was het altijd kop zoals "sport voor randgroepjongeren" of iets dergelijks.
gelukkig is het hier op Curaçao beter. kickboksen e.d. krijgen positieve aandacht op de sportpagina's.

Facade
01-06-2011, 22:04
Hahahaha "Kickboksen is criminele sfeer" wat een zaadkop, loopt voor geen meter. Elke basisschooldocent lacht je uit.
Kijk daarom word je én niet met naam genoemd én schrijf je voor een kutkrant als het Haarlems Dagblad.

Redwhitewarrior
01-06-2011, 22:09
Wat een dwaas

cholitzu
01-06-2011, 22:21
Ik heb nog zo'n drie weken geleden een bericht naar Hart van Nederland gestuurd. In een stuk over een één of andere trol uit een tv-show die was opgepakt omdat ze het één en ander gejat had, werd ze vertoond in een video tijdens een thaibox training, maar verder werd er absoluut niks over de sport gezegd. Ik vond dit uiterst storend, en heb toen een bericht gestuurd, waarin ik vertelde dat ik ze alle hulp aanbood die ze nodig hadden om een klein stuk te maken over goede kanten van de sport. Ik heb ze toen zo'n vijf verschillende voorbeelden gegeven van vechtsporters die zich aan het inzetten waren voor de ramp in Japan, om ze alvast duidelijk te maken in hoeverre de sport geïntegreerd is, of in ieder geval probeert te zijn, in de samenleving. Ik heb zeker een uur gezeten aan die e-mail, om allerlei informatie aan te bieden en tevens mezelf (kostenloos).

Ik heb hier niks op gehoord.

Over dit stuk, ik heb niet verder gelezen dan de eerste paragraaf. Ik sta er versteld van dat 'professionele verslaggevers' zo vunzig met woorden spelen en zo inspelen op emoties, die bij velen zowiezo al gevoed zijn door dit soort professionele verslaggeving. Goed, ook hier is gewoon duidelijk dat ook in de pers en politiek de vechtsport een gevecht aan het voeren is. Want ook in deze takken hebben we tegenstanders, maar ook zeker aanhangers. Aanhangers uitbuiten, en tegenstanders simpelweg het tegendeel bewijzen (dwz gewoon doen wat we al doen). Natuurlijk heeft de sport nog steeds zijn problemen, maar ook daar zijn we mee bezig. Het is nu eenmaal niet de makkelijkste sport om 'schoon' te houden, dat is gewoon harde waarheid.

Cholitzu stelde voor deze verslaggever te interviewen. Ik ben er 100% zeker van dat deze persoon dit nooit zal willen. Onze held heeft immers besloten anoniem z'n artikel te publiceren. Ten tweede zul je bij zo'n confrontatie alleen maar negatieve reacties opwekken, waarin er absoluut niks opgelost wordt.

Als laatste wil ik toch echt even melden:
Geachte "Onze verslaggever", ge zeet zot. Tevens zit er bij de redactie een schroefje los. Idioten.

Ik denk ook dat deze held zich niet zo snel zou laten intervieuwen, maar als hij dit wel zou laten doen, er misschien wel het een en ander recht gezet zou kunnen worden.

carlsson
01-06-2011, 22:49
tja heel amateuristisch opgesteld en heeft niet in de gaten dat kickboksen echt wel een top sport is laat hem maar eens doormaken wat de echte toppers door maken.wat een sukkel.

justsomeone
01-06-2011, 22:55
triest, 1 woord voor: triest
goedkoop scoren bah bah, lowlife motherf#cker

blackadder
01-06-2011, 23:03
tja heel amateuristisch opgesteld en heeft niet in de gaten dat kickboksen echt wel een top sport is laat hem maar eens doormaken wat de echte toppers door maken.wat een sukkel.
x2
Hij houdt waarschijnlijk geen eens een beginnerstraining vol.
Diploma journalistiek gekocht op de rommelmarkt.

PinPoint
01-06-2011, 23:08
Hebben jullie zelf wel door dat door sommige ongelukkige woord keuzes het beeld van de vechtsporter niet positief ten goede komt?


Als je kritiek hebt onderbouw dit dan vakkundig en professioneel. Scheldwoorden of namecalling maakt hier geen onderdeel vanuit. Je kunt dan juist reacties van 'zie je wel' verwachten. Het komt namelijk niet heel erg intelligent over.

Kemal
01-06-2011, 23:10
Pffff, deze "verslaggever" heeft wel iets horen rinkelen, maar..........

Das ook het eerste wat ik dacht...

marcelt
01-06-2011, 23:14
Tendentieus stuk. Slechte journalistiek. Haarlems Dagblad is tegenwoordig van de Telegraaf en dat is te merken.

basblue
01-06-2011, 23:15
Wat een eendimensionaal, tendensieus en amateuristisch opgesteld verhaal. Waarom neemt zo'n man het boek over Hoost niet als leidraad voor zijn artikel? wat maakt kickboksen een sport? Nou, vanwege de tactische en technische aspecten icm met de vele trainingsuren ook op gebied van conditie en krachttraining. Nog los van het feit dat je heel veel doorzettingsvermogen en mentale veerkracht moet hebben.

Dan kan je op basis van andere criteria dan die van NOC/NSF vaststellen of het om (top)sport gaat.

Echt heel erg jammer dit artikel.

justsomeone
01-06-2011, 23:18
Hebben jullie zelf wel door dat door sommige ongelukkige woord keuzes het beeld van de vechtsporter niet positief ten goede komt?


Als je kritiek hebt onderbouw dit dan vakkundig en professioneel. Scheldwoorden of namecalling maakt hier geen onderdeel vanuit. Je kunt dan juist reacties van 'zie je wel' verwachten. Het komt namelijk niet heel erg intelligent over.


ik moet intelligent reageren op een onintelligent stuk?

PinPoint
01-06-2011, 23:20
Kijk.....dat zijn reacties die serieus genomen kunnen worden!

blackadder
01-06-2011, 23:21
Kijk.....dat zijn reacties die serieus genomen kunnen worden!
Ja? Door wie?

PinPoint
01-06-2011, 23:21
@justsomeone; daar kan ik gewoon niet serieus op antwoorden. Sommige dingen moet je niet uit hoeven leggen. Jammer.....
@backadder; die van basbleu

justsomeone
01-06-2011, 23:23
@justsomeone; daar kan ik gewoon niet serieus op antwoorden. Sommige dingen moet je niet uit hoeven leggen. Jammer.....

Ik snap jou ook wel hoor daar niet van.
Maar kijk als het nou een stuk was onderbouwd met keiharde feiten dan kan je er serieus op ingaan, maar nu, nu echt niet

Damian_Gray
01-06-2011, 23:23
diegene die het artikel heeft geschreven wil misschien juist dit soort reacties onder jullie uitlokken.. het is em gelukt

blackadder
01-06-2011, 23:24
@backadder; die van basbleu
Ik bedoelde serieus genomen worden door wie?

Fyodor
01-06-2011, 23:24
Als ik zo'n stuk had geschreven dan zou ik me kapot schamen. Geen wonder dat zijn (of haar?) naam er niet bij staat.

Die laatste alinea is toch wel de grootste klapper... Ach wat zeg ik, het hele stuk is gewoon prutswerk. Het staat vol met onjuistheden, vooringenomenheid en aannames.

basblue
02-06-2011, 00:17
Nu ik nog een keer met plaatsvervangende schaamte het artikel lees, nog een aanvulling.

De passage over freefight/kooivechten raakt echt kant nog wal. Het lijkt erop dat de journalist de de term freefight letterlijk heeft genomen en heeft geïnterpreteerd als vrijgevecht in de zin als gevecht zonder regels. Als de beste man/vrouw even Wikipedia had geraadpleegd (in de praktijk een van de standaard bronnen van journalistiek nl), dan was hij het volgende tegen gekomen:

Deze combinatie heeft als doel het vormen van de meest effectieve vechtsport voor een in theorie vrij gevecht.
In wedstrijdvorm is van een echt vrij gevecht nooit sprake in MMA. Als buitengewoon gevaarlijk bekend staande handelingen zijn verboden. Per MMA bond verschilt de lijst met onreglementaire technieken op bepaalde punten. Dit heeft vaak te maken met nationale regelgeving. Veelal hebben de deelnemers zich in hun eigen discipline langdurig bekwaamd en zien een uitdaging in het treffen met vechters uit andere disciplines.

Om wat voorbeelden te geven van het uitgebreide reglement, hieronder De links. Ook naar de bond die het kooigevecht in almelo mogelijk heeft gemaakt:
Welkom bij RINGS Holland (http://www.rings.nl/index.php?action=content&content=ringsrules)
http://www.shootobelgium.com/download/regels.doc?PHPSESSID=9ebc6bd389dba10c3c739282b25bc 5a1
World Full Contact Association (http://www.wfca.info/reglementmma.htm)

Regels, veel regels. Nu maar hopen dat de betreffende journalist een keer mixfight bezoekt en de boel rectificeert.

TheSpeaker
02-06-2011, 00:30
Wat een debiel, waarschijnlijk durfde hij zelf niet eens zijn naam bij dit stuk neer te zetten. Echt kansloos..

blackadder
02-06-2011, 00:34
De passage over freefight/kooivechten raakt echt kant nog wal. Het lijkt erop dat de journalist de de term freefight letterlijk heeft genomen en heeft geïnterpreteerd als vrijgevecht in de zin als gevecht zonder regels.
Doe niet zo verrast. Dat is exact waarop wordt ingespeeld wanneer een 'journalist' een stuk over 'freefight' schrijft. Zelfs wanneer het eigenlijk om kickboksgalas gaat. In al die artikelen die werden geschreven over It's Showtime, waarop vd Laan aan zijn kruistocht tegen vechtsporten begon, had men het immers ook altijd over 'freefight' galas. Dat was echt geen typefout. Tenzij de schrijver te dom is om Google te gebruiken.

mo|series
02-06-2011, 00:41
Gsus wat slecht!

e-type
02-06-2011, 03:26
En toen mocht ik achter een heeeele grote iMac zitten.
En toen mocht ik op internet stukjes over kickboxen verzamelen.
En toen kwam een meneer, de reedaktur, en die ging me helpen met alles op volgorde leggen. Da's nog moeilijk joh!
En toen gingen we het stukje bewaren en printen om nog eens door te lezen (daar kreeg ik een blikje spa voor).
En toen gingen we het stukje naar de drukker sturen.
En toen was de dag al voorbij.
Ik vond het hartstikke leuk om een middag bij het Haarlems Dagblad te mogen werken.

groetjes,
Bert, groep 6

basblue
02-06-2011, 07:39
Doe niet zo verrast. Dat is exact waarop wordt ingespeeld wanneer een 'journalist' een stuk over 'freefight' schrijft. Zelfs wanneer het eigenlijk om kickboksgalas gaat. In al die artikelen die werden geschreven over It's Showtime, waarop vd Laan aan zijn kruistocht tegen vechtsporten begon, had men het immers ook altijd over 'freefight' galas. Dat was echt geen typefout. Tenzij de schrijver te dom is om Google te gebruiken.

Ik probeer uit te leggen dat het stuk slecht is onderbouwd, in de hoop dat mensen die mixfight bezoeken hun mening bijstellen over vechtsport. Imo beter dan te roepen dat iemand een beginnerstraining niet kan volhouden. Welk doel dient dat?

Justinian
02-06-2011, 08:32
En toen mocht ik achter een heeeele grote iMac zitten.
En toen mocht ik op internet stukjes over kickboxen verzamelen.
En toen kwam een meneer, de reedaktur, en die ging me helpen met alles op volgorde leggen. Da's nog moeilijk joh!
En toen gingen we het stukje bewaren en printen om nog eens door te lezen (daar kreeg ik een blikje spa voor).
En toen gingen we het stukje naar de drukker sturen.
En toen was de dag al voorbij.
Ik vond het hartstikke leuk om een middag bij het Haarlems Dagblad te mogen werken.

groetjes,
Bert, groep 6
lol :D

Illest
02-06-2011, 09:03
Gaat er nog een reactie richting het Haarlems Dagblad? Ik vind het eerlijk gezegd niet eens een reactie waard.
Dit is echt bijzonder slecht....vooral inhoudelijk...ok, eigenlijk zou er daarom al een reactie moeten komen, maar goed..

Dat er geen prominente vechters zijn genoemd die recentelijk in aanraking met justitie zijn geweest, is van zijn kant toch wel een fail.

Dit had immers de kers op zijn magere taart kunnen zijn.

Een gemiste kans als je 't mij vraagt.

El Bambino
02-06-2011, 09:32
Ach..dit is typisch HOLLANDS!
Er moet altijd kritiek zijn op iets wat anders is, of mensen die anders zijn.
Hoe zwart is Suarez niet gemaakt door zijn bijtincident ?
Hoe zwart wordt theo Jansen omdat die jongen van een pilsje en een sigarretje houdt? Hiermee wil ik alleen maar aangeven, in alle soorten sport wordt er onzin geschreven, dus ik zou zeggen, lekker niks van aantrekken!

KN
02-06-2011, 10:00
Ironisch dat hij boksen noemt en daarna kickboksen negatief aanhaalt als 'de opponent zo hard mogelijk raken'.

Ik denk dat iedereen het er wel mee eens is dat de boksers veel meer schade oplopen dan kickboksers. 12 rondes lang op iemands hoofd rammen is in mijn boek niet beter te verantwoorden dan MMA of kickboksen. Sterker nog, uit onderzoeken blijkt dat MMA atleten veel minder snel hersenbeschadiging oplopen.

Maar goed, iemand die zo'n artikel schrijft met een bepaald doel (negatief de sport weergeven), zal natuurlijk nooit tot een objectieve conclusie komen. Mogelijk moet hij eens het WK Nederland - Spanje opnieuw bekijken en de gele en rode kaarten tellen.

Hans Vos
02-06-2011, 10:00
het is maar net hoe je met zo,n stuk omgaat , ik denk namelijk niet dat je je er al te veel van moet aantrekken maar gewoon lekker bezig blijven met je sport en die sport op een positieve manier uitdragen . toen ik 2 1/2 jaar geleden hier begon met de nieuwe dojo werd er scheef gekeken naar alles wat met de sport te maken had , de omgeving is hier zwaar gereformeerd en kickboxen en mma paste niet echt in hun wereld . het was hier echt zo dat er door de weeks hard gewerkt werd op het land en in de bedrijven en zondags minimaal twee keer naar de kerk .voor de meeste kinderen was er dan nog 1 of twee keer in de week bijbelleer en ik dacht echt dat ik 100 jaar was terug gereist in de tijd .
we zijn begonnen met de sport te laten zien op de openbare scholen en heel langzaam kwamen ook de scholen met de bijbel voorzichtig om de hoek kijken . nu 2 1/2 jaar later is er een voor de omgeving groot wedstrijdteam en een nog veel grotere groep recreanten in zowel kickboxen als mma waarvoor zelfs de wedstrijdkleding en trainingspakken worden gesponsert door bedrijven uit de omgeving eerst niks met de sport te maken wilden hebben .
ik ben nu gastdocent op verschillende basis en middelbare scholen en worden er door de scholen sportwerkweken georganiseerd waarbij de leerlingen minimaal twee weken met de de hele klas bij ons op de sportschool doorbrengen . uit deze groepen blijven er elke keer weer een paar hangen waarvan er inmiddels veel zijn die door hun eerst terughoudende ouders met regelmaat naar de sportschool worden gebracht om lekker een uurtje te knokken en zijn we volgend jaar al weer geboekt diverse scholen voor werkweken en clinicks .
het enige probleem wat ik hier nu nog heb is dat de meesten hier op zondag geen wedstrijden mogen vechten maar ik hoop dat ook dit in de toekomst anders word . waar het op neer komt is dat je zelf de sport kan maken en breken . maak je niet druk over de randverschijnselen en keep up the good work . bij het voetbal is nog veel meer ellende en de witteborden criminaliteit is nog veel erger . laat die hoge heren die zo makkelijk over onze sport oordelen eerst maar eens hun hand in eigen boezem steken . gr hans

bush1do
02-06-2011, 10:40
Riooljournalist

HUNTER
02-06-2011, 11:07
dit artikel stond een paar weken terug al in het Noord-Hollands Dagblad. Ik heb hier een inzonden brief op gestuurd, welke bijna een halve pagina kreeg :)

Ik zal m wel ff scannen straks

Facade
02-06-2011, 11:42
Sowieso ben ik wel een beetje immuun geworden voor dit soort artikelen. Maarja als je verwarren met 1 r spelt, en er zijn nog meer van dit soort tenenkrommende fouten, kun je toch alleen maar lachen om dit soort troep. Gewoon lekker links laten liggen, dit heeft niets met journalistiek te maken.

Laten we het over het 'onderzoek' hebben. Je zegt eerst van alles over een sport. Vervolgens stel je dat de bond van deze sport niet lid is van het NOC/NSF. Daarna ga je aan datzelfde NOC/NSF vragen hoeveel leden die bond heeft die NIET lid is. Ten slotte noteer je vol verbazing dat het NOC/NSF het niet weet!

VIND JE HET GEK, ZE ZIJN NIET LID!

Kom nou zeg, ik neem dit artikel niet serieus en ook niet de mensen die dat wel doen. Ik voel me daarom ook niet geroepen hier inhoudelijk op in te gaan. Die kneus wat uitlachen lijkt me voldoende aandacht.

basblue
02-06-2011, 12:30
dit artikel stond een paar weken terug al in het Noord-Hollands Dagblad. Ik heb hier een inzonden brief op gestuurd, welke bijna een halve pagina kreeg :)

Ik zal m wel ff scannen straks

Kijk, dat vind ik nou echt een topactie! Al een reactie gehad op de brief?

basblue
02-06-2011, 12:36
Mooi stuk van Hans vos. Je sport op een positieve manier promoten, daar hebben we veel aan!
Maar ik ben van mening dat ook dit soort negatieve berichtgeving een tegengeluid verdient.

Anders probeer je een vat te vullen met water, terwijl het aan de onderkant er net zo hard weer uitstroomt....

MJOKKIE
02-06-2011, 12:42
Misschien wel een leuk idee om deze "verslaggever" te laten intervieuwen door wat mixfight.nl reporters.

Wat is dit voor een f.. heb de klok horen luiden.. pannekoek

Kan iemand mij uitleggen wat de insteek van dit verhaal is..

blackadder
02-06-2011, 12:46
Ik probeer uit te leggen dat het stuk slecht is onderbouwd, in de hoop dat mensen die mixfight bezoeken hun mening bijstellen over vechtsport.
Mensen die mixfight bezoeken doen dat omdat ze sowieso al geinteresserd zijn. En niet vanwege een stuk in het Haarlemer weekblad. Geschreven door iemand die nog geen beginnerstraining kan volhouden en die te dom of te oninteger is om Google te gebruiken en intussen al bijna klassieke en absoluut onorigenele vooroordelen gebruikt om kickboksen als ook MMA te beschrijven zonder ook maar de geringste kennis van het een of het ander.

MJOKKIE
02-06-2011, 12:50
Heb ooit gesprek met Erika terpstra gehad. Super gezellig, tot we over K-1 begonnen. 'Da's geen sport', zei ze. 'Oh nee', zei ik terwijl ik mijn zucht probeerde in te houden. 'Waarom dan niet mevrouw T?''Omdat een sport waarbij men willens en wetens een ander probeert te beschadigen geen sport is.' 'Oh', zei ik, 'da's interessant mevrouw T. Vertelt u mij eens, wat is dan precies de bedoeling van boksen, de sport die onder de paraplu van uw NOC-NSF valt?' 'Da's anders', zei ze. 'Daar probeert men elkaar niet doelbewust te beschadigen. 'Oh', zei ik weer', 'gek is dat. Ik boks al twaalf jaar en de laatste keer dat ik bokste had ik toch echt de indruk dat mijn partner mijn kop op Olypische wijze van mijn romp wilde scheiden.'

Richelieu
02-06-2011, 12:55
Heb ooit gesprek met Erika terpstra gehad. Super gezellig, tot we over K-1 begonnen. 'Da's geen sport', zei ze. 'Oh nee', zei ik terwijl ik mijn zucht probeerde in te houden. 'Waarom dan niet mevrouw T?''Omdat een sport waarbij men willens en wetens een ander probeert te beschadigen geen sport is.' 'Oh', zei ik, 'da's interessant mevrouw T. Vertelt u mij eens, wat is dan precies de bedoeling van boksen, de sport die onder de paraplu van uw NOC-NSF valt?' 'Da's anders', zei ze. 'Daar probeert men elkaar niet doelbewust te beschadigen. 'Oh', zei ik weer', 'gek is dat. Ik boks al twaalf jaar en de laatste keer dat ik bokste had ik toch echt de indruk dat mijn partner mijn kop op Olypische wijze van mijn romp wilde scheiden.'

Haha, had ze vast niet veel van terug.

basblue
02-06-2011, 13:27
Mensen die mixfight bezoeken doen dat omdat ze sowieso al geinteresserd zijn. En niet vanwege een stuk in het Haarlemer weekblad. Geschreven door iemand die nog geen beginnerstraining kan volhouden en die te dom of te oninteger is om Google te gebruiken en intussen al bijna klassieke en absoluut onorigenele vooroordelen gebruikt om kickboksen als ook MMA te beschrijven zonder ook maar de geringste kennis van het een of het ander.

Dat mensen mixfight bezoeken omdat ze geinteresseerd zijn is logisch. Maar waarin? Ik zit hier omdat ik het een fantastische sport vind. Maar andere mensen (zoals een journalist) om reacties te polsen, argumenten te zoeken om hun standpunt tov MMA/Kickboksen te bepalen. Ook al zijn er natuurlijk mensen die zich laten leiden door vooroordelen. Gelukkig werken een hoop journalisten nog steeds met bronnen. Vooroordelen kan je op die manier alleen ontkrachten met facts& figures, zoals we dat hier nu ook in deze thread doen. Ga er maar vanuit dat journalisten ook op mixfight speuren om reacties te peilen van vechtsportliefhebbers...Denk maar aan de quote onlangs van Hunter in de telegraaf nav de ongeregeldheden in Hoorn.

Maw: Een goed betoog op mixfight die een negatief en onjuist over vechtsport ontkracht is prima! Daarom nogmaals complimenten voor Hunter.

In dat laatste kan ik mij helemaal vinden (dom, integer, vooroordelen). Maar wat het volhouden van een beginnerstraining nou heeft te maken met het schrijven van een goed/slecht artikel. Ik zie het niet. En ik weet overigens ook niet of de journalist een training niet kan volhouden. Ken de man/vrouw niet.

blackadder
02-06-2011, 13:54
Dat mensen mixfight bezoeken omdat ze geinteresseerd zijn is logisch. Maar waarin? Ik zit hier omdat ik het een fantastische sport vind. Maar andere mensen (zoals een journalist) om reacties te polsen, argumenten te zoeken om hun standpunt tov MMA/Kickboksen te bepalen.
Oh alsjeblieft. Geloof je daar echt in? Alle umm...'argumenten' in dat stuk komen uit andere artikelen. Die gast heeft echt niet op mixfight lopen zoeken naar 'inspiratie' voor zijn hersenspinselen. Alles wat ie heeft gedaan is in oude nieuwsberichten zoeken, die hun waarschijnlijk gewoon in hun archief hebben liggen, en daar wat berichtgeving over vd Laans vendetta tegen vechtsporten en het zogenaamde 'grondige' politieonderzoek ingeplakt en klaar. Ik heb over de jaren honderden van dit soort artikelen gezien en ze lezen allemaal exact hetzelfde.



In dat laatste kan ik mij helemaal vinden (dom, integer, vooroordelen). Maar wat het volhouden van een beginnerstraining nou heeft te maken met het schrijven van een goed/slecht artikel. Ik zie het niet. En ik weet overigens ook niet of de journalist een training niet kan volhouden. Ken de man/vrouw niet. Iemand die eens zo een training heeft gedaan kijkt er toch anders tegenaan en gaat geen domme ongeinformeerde artikelen schrijven. Want artikelen als deze zijn bedoelt een bepaald beeld te schetsen van in dit geval de sport en zijn beoefenaars.

cholitzu
02-06-2011, 14:00
Heb ooit gesprek met Erika terpstra gehad. Super gezellig, tot we over K-1 begonnen. 'Da's geen sport', zei ze. 'Oh nee', zei ik terwijl ik mijn zucht probeerde in te houden. 'Waarom dan niet mevrouw T?''Omdat een sport waarbij men willens en wetens een ander probeert te beschadigen geen sport is.' 'Oh', zei ik, 'da's interessant mevrouw T. Vertelt u mij eens, wat is dan precies de bedoeling van boksen, de sport die onder de paraplu van uw NOC-NSF valt?' 'Da's anders', zei ze. 'Daar probeert men elkaar niet doelbewust te beschadigen. 'Oh', zei ik weer', 'gek is dat. Ik boks al twaalf jaar en de laatste keer dat ik bokste had ik toch echt de indruk dat mijn partner mijn kop op Olypische wijze van mijn romp wilde scheiden.'


REPSSSSSSSSSSSS

basblue
02-06-2011, 14:24
Ja, ik geloof erin dat ook journalisten mixfight bezoeken. En dat mixfight op haar beurt een rol kan spelen in het positief belichten van vechtsport. Onderandere door andere mensen goed uit te leggen hoe het wel in elkaar zit.

En nee, ik denk niet dat de Haarlemse journalist grondig onderzoek heeft gedaan. Daar waren we het toch al lang over eens? Lees anders nog even mijn eerdere posts in deze thread.

Ik ga iig verder om met argumenten een verkeerd beeld van de vechtsport recht te zetten. Op mixfight, verjaardagen en van mij part nog een keer met een ingezonden artikel.

Jij bent natuurlijk vrij om te roepen wat je wilt. Daar is een forum als dit voor. Daarnaast geeft het ook een wat evenwichtiger beeld weer van vechtsporters.

Tykill
02-06-2011, 16:00
Wat een idioot artikel...

mama
02-06-2011, 17:00
hoeft niet Seb
Had ik al gedaan
De titel is trouwens Hooligans staan ook niet model voor voetbal

http://i719.photobucket.com/albums/ww193/Mixfight-NL/krant.jpg

MJOKKIE
02-06-2011, 22:51
Senor Munter has written one fine article!! Reps!

cholitzu
02-06-2011, 23:44
Senor Munter has written one fine article!! Reps!

x 10

Jeru
03-06-2011, 07:16
Top Sebas!! Echt netjes zo!

de Stiep
03-06-2011, 08:47
Als ik zo'n stuk had geschreven dan zou ik me kapot schamen. Geen wonder dat zijn (of haar?) naam er niet bij staat.

Die laatste alinea is toch wel de grootste klapper... Ach wat zeg ik, het hele stuk is gewoon prutswerk. Het staat vol met onjuistheden, vooringenomenheid en aannames.

Uiteraard ben ik het hiermee eens, maar twijfel er aan of de betreffende "journalist" zich hiervoor zal schamen. In dat geval zou hij het niet geschreven hebben. Ja jongelui, bad news sells. Er zal wel in de krant staan "Kickbokser aangehouden na winkeldiefstal", terwijl er niets zal staan over de sport die de winkeldief beoefent als dat bv voetbal of synchroonzwemmen is. Uiteraard zal er ook nooit staan "kickbokser ontzet belaagde vrouw", nee stel je voor. Dat is goed nieuws en dat verkoopt niet.
En ik ben het eens met de schrijver die een opmerking plaatste over het taalgebruik in de reacties. Laat HIER juist zien dat wij als vechtsporters/liefhebbers, wel degelijk normen en waarden hebben en dit uitdragen.
Ondanks het feit dat blijkt dat vele anderen die deze mooie sport hekelen dit kennelijk niet hebben !