PDA

View Full Version : Grappling of MMA in Melbourne



joost
08-06-2011, 11:25
Ik vertrek in september voor een half jaar richting Melbourne, Australië.

Iemand tips en ervaring met MMA/BJJ/Grappling scholen daar?

SjorsWilms
08-06-2011, 11:38
melbourne is een grote stad, > 3 mil inwoners, dus zal wel wat tussen zittten. Gewoon een paar langs gaan lijkt me.

Boem Boem
08-06-2011, 11:52
Ik vertrek in september voor een half jaar richting Melbourne, Australië.

Iemand tips en ervaring met MMA/BJJ/Grappling scholen daar?

Kun je niet langer wegblijven sletje:))........verwacht voor je vertrekt nog wel een leuk feestje!!

osu

chris

Dennuz
08-06-2011, 11:55
MMA/BJJ gym in MElbourne Australia? - Sherdog Mixed Martial Arts Forums (http://www.sherdog.net/forums/f61/mma-bjj-gym-melbourne-australia-353521/)

Briant
08-06-2011, 13:20
Google

joost
08-06-2011, 14:03
Google

BEDANKT VOOR DEZE NUTTIGE INFO MENEER BIJDEHAND!!!!! ik vraag duidelijk om ervaringen en tips van forumbroeders hier!

Boem Boem
08-06-2011, 15:09
@ Joost: ik zeg...een flying-arm-bar voor Briant!! Ha ha ha...

osu
chris

Gilaiir
08-06-2011, 15:28
BEDANKT VOOR DEZE NUTTIGE INFO MENEER BIJDEHAND!!!!! ik vraag duidelijk om ervaringen en tips van forumbroeders hier!

Het was wel degelijk een tip wat Briant je gaf. Of zie ik dat dan verkeerd?

Briant
08-06-2011, 15:37
@ Joost: ik zeg...een flying-arm-bar voor Briant!! Ha ha ha...

osu
chris

Voor minder dan een flying omoplata doe ik het niet lol.

Deuce
08-06-2011, 15:43
Heb een jaartje geleefd in Ozzie en veel getraind, zelfs nog de Pan Pacifics meegepakt :)

Melbourne heb je eigenlijk 4 leuke scholen;
1. Carlson Gracie - Ben Hall, destijds bruine bander, nu zwart denk ik. JBegin dertig, wel aardig maar aantal leerlingen met beetje niveau was beperkt, evenals de locatie zelf. Zelfhad hij niet zoveel wedstrijdervaring geloof ik. Goede gozer alleen zit hij in een afgelegen gebied ook en doen ook MMA volgens mij.
graciejiujitsu.com.au

2. Gracie Barra - Peter de Been http://www.peterdebeen.com
Grondlegger van de GB familie in Australie,organiseert veel toernooien. BJJ only. Hij stond bij andere scholen redelijk bekend om het uitkiezen van tegenstanders voor superfights op zijn BJJ toernooien. Maargoed, ik trainde continue bij een ander kamp en dan krijg je natuurlijk scheve verhalen. Veel leerlingen en grote school had hij. BJJ voornamelijk als specialiteit

3. Extreme Jiu Jitsu - John Donahue (ofzo)
Ik trainde zelf in Sydney bij Nova Uniao bij Rodney Ellis, echter gingen we vaker naar Melbourne om met John te trainen. Blackbelt in Judo onder Gene Lebell en BJJ BB. Tevens trainde hij Randy Couture voor grondwerk. Is een Braziliaan die daar les geeft ook in BJJ en hun worstel coach Chris Brown is echt top worstelaar, meen Olympisch 5x. Gooide Renzo gracie ook even van links naar rechts op de ADCC wedstrijden.
Anywway, hier kon ik mijn ei wel kwijt. Hard trainen, weinig praatjesmakers, hoogniveau en respectvolle school.
- Extreme Jiu Jitsu and Grappling (http://extremejjg.com/)

De laatste zou mijn advies zijn!


Zit ook nog een paarse bander van Ben Hall langs het CS station in een sportschool aan de rechterkant, maar die gebruikte ik meer als ik geen zin had om hard te trainen en en gewoon mensen wilden laten kloppen, inc trainer haha ;)

Gilaiir
08-06-2011, 16:19
Voor minder dan een flying omoplata doe ik het niet lol.

Geen flying Gogoplata?