PDA

View Full Version : Speciaal voor forum broer PANSIER "Fitna" de knip en plak movie.



cholitzu
08-06-2011, 21:51
http://www.youtube.com/watch?v=37w-aXGk8M0

Alsjeblieft Pansier, brand maar los. Lucht je hart. Laat ons weten wat je van moslims en de Islam vind.

Kemal
08-06-2011, 21:57
http://afhimelfarb.files.wordpress.com/2010/07/not-again-picard_21.jpg?w=640&h=415 ;)

Bartju
08-06-2011, 22:04
Nee. Gewoon nee leuk geprobeerd maar tog nee.

ArjanV
08-06-2011, 22:12
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand...

Leventdepevent
08-06-2011, 22:42
http://3.bp.blogspot.com/_ot9d1B3DkkA/TAjkaTlv5TI/AAAAAAAAAEE/EOL-CcbiTdM/s1600/geert+wilders+met+hoofddoek.jpg

ARMENIA
08-06-2011, 23:03
shit heyy, die fitna film is wel erg.. jammer dat er zulke idioten bestaan, echt jammer.. want het is niet nodig. Ik ben christelijk en mijn buurman is moslim, so what? geloof waarin je wilt geloven! heel erg jammer dat er zulke extremistische moslims bestaan

cholitzu
08-06-2011, 23:19
shit heyy, die fitna film is wel erg.. jammer dat er zulke idioten bestaan, echt jammer.. want het is niet nodig. Ik ben christelijk en mijn buurman is moslim, so what? geloof waarin je wilt geloven! heel erg jammer dat er zulke extremistische moslims bestaan

Helemaal mee eens, maar er bestaan extremisten in elke geloof. Wat ik jammer vind is dat mensen denken dat als je moslim bent achter elke handeling staat die een extremistische moslim uitvoert. Over 1 kam scheren. En dat wordt op dit moment bewust aangemoedigd.

Beoordeel mensen naar wie ze zijn, en hoe ze zich gedragen.

Ik heb vrienden van elk soort geloof. moslims, christenen, joden, niet gelovigen, uit elke hoek van de wereld, antilianen, marokanen turken, bosniers, serviers, joden, surinamers indo's, brazilianen, arubanen, armeniers, koerden, belgen, nederlanders etc etc. We gaan goed met elkaar om, en veroordelen elkaar niet om wat we wel of niet geloven, maar hoe we ons gedragen.

Briant
08-06-2011, 23:35
http://bourgy.com/images/not_this_shit_again.jpeg

Laten we dit onderwerp alsjeblieft rusten, eindeloze discussie die tot onderlinge frustratie leidt. Niet echt prettig.

Facade
08-06-2011, 23:35
@Choliztzu, Klopt helemaal. Maar als je dat daadwerkelijk vindt, hoe kun je dan begrip opbrengen voor een uitgesproken racistische reactie zoals deze hieronder in het andere topic.



Soms vraag ik me af, waarom worden de joden bijna overal gehaat? niet alleen nu, al sinds het ontstaan van het joods volk worden ze gehaat door erg veel mensen, ikzelf ben ook geen fan van joden. Ik denk dat ze altijd handelen tegen hun medemens zoals we nu zien m(zie vb palestijnen), dat is waarom ze vaak gehaat worden.

Bagheera
08-06-2011, 23:53
NEE!!!!! Niet weer he....

ARMENIA
08-06-2011, 23:59
@Choliztzu, Klopt helemaal. Maar als je dat daadwerkelijk vindt, hoe kun je dan begrip opbrengen voor een uitgesproken racistische reactie zoals deze hieronder in het andere topic.

Maar is het geen feit dan dat zionisten doen wat ik vandaag al eerder zei, ik had beter het woord zionisme kunnen gebruiken in plaats van het woord joden.

Facade, hoe denk jij dat het komt dat joden vaak verafschuwt worden?

Waar vuur is, is ook rook. Het is geen toeval meer als heel volkeren je niet mogen, dan betekent dat, dat het aan jezelf ligt.

cholitzu
09-06-2011, 00:01
@Choliztzu, Klopt helemaal. Maar als je dat daadwerkelijk vindt, hoe kun je dan begrip opbrengen voor een uitgesproken racistische reactie zoals deze hieronder in het andere topic.

Misschien omdat ik ook begrip kan hebben voor de rasistische opmerkingen die nederlanders maken en verkondigen in de media.

IK kan me voorstellen dat sommige mensen in bepaalde situaties, een andere bevolkings groep de schuld gaan geven van het onrecht dat hun wordt aangedaan. Ongeacht geloof of afkomst.

Dit wordt namelijk aangemoedigd, en in bepaalde situaties is het voor mensen gewoon moeilijk om tegen de stroom in te zwemmen, en achter je eigen mening t estaan.



Ik begrijp je frustratie, ik heb er zelf ook een behoorlijk dubbel gevoel bij, maar denk niet dat dit de echte joden zijn, die achter deze verschrikkleijke misdaden zit. call it conspiracy theory, maar zoals je misschien in de filmpjes hebt gezien staan er een heleboel echte Joden en israeliers achter de palestijnen.

Volgens hhet joodse geloof mogen zij geen land hebben, en is het juist de bedoeling om samen te leven met mensen die ook een ander geloof/afkomst hebben. Zij noemen de mensen die de palestijnen terroriseren dan ook geen joden maar zionists, of settlers.

Dat verhaal van die joodse man die zegt dat zijn moeder vroeger met een palestijnse buurvrouw op elkaars kinderen lette en elkaar hielp waar mogelijk. Dat wil ik weer graag zien.

Wat dat bereft heb ik geen haat jegens de joden, wel haat tegen degene die dit soort gruwel misdaden pleegt, ongeacht geloof of afkomst.


Weet niet of je dit (http://www.thehypertexts.com/Nakba%20Holocaust%20Palestinians%20Parables%20of%2 0Zion.htm)al gelezen hebt, maar is zeker de meoite waard.

Ik begrijp dat de zuid afrikanen een hekel hebben aan blanken omdat ze al jaren/eeuwen worden onderdrukt. wil niet zeggen dat ik het aanmoedig of het er mee eens ben, maar ik kan me wel voorstellen dat ze zo gaan denken.

Dat zelfde geld voor de nederlanders die slecht denken over moslims. Ik begrijp wel waar dat beeld vandaan komt, maar ben het er alleen niet mee eens, ik denk niet zo.

Als je een tijd lang wordt geterrorisseerd door 10 marsmannetjes, denk ik niet dat je nummer 11 snel op de koffie zou uitnodigen....ook al komt hij in vrede.

cholitzu
09-06-2011, 00:02
NEE!!!!! Niet weer he....

Sorry vriend maar je bent in overtreding..;)

Asura
09-06-2011, 01:35
Het probleem is dat in het midden-oosten, de regeringen of bang zijn of zelf extremistische moslims zijn. Wat helaas veel mensen niet weten over politiek, vooral omdat politici de politiek graag als barmhartig en idealistisch promoten, is dat landen vaak hun immigranten als wapen gebruiken.
In de tweede wereld oorlog, gebruikten de Duitsers, Duitse immigranten om invloed op buitenlandse regeringen te zetten.

Een recent voorbeeld in Europa is dat Rusland de Russen in de Ukraine beïnvloed om de criminaliteit in te gaan. Als Ukraine dit probleem keihard wil aanpakken, zegt Rusland:
Je behandelt de Russen in ons land slecht, wij waarschuwen jouw hiermee te stoppen.
Dit is een waargebeurd verhaal, rond 2006 als ik me herinner. Ze gebruiken ook de russische minderheden om te rellen wanneer dit nodig is voor Russische belangen.

In het midden-oosten zijn dit soort tactieken de belangrijkste vorm van politiek bedrijven. En deze tactieken gebruiken landen als Marokka, Turkije dus ook in Nederland.

Vraag Marokko over wat Algerije in hun land doet, je vind politieke strategieën die erg slim zijn, maar wat je nooit hier op TV hebt gehoord. Waarom denk je dat Marokko of Turkije persé zijn eigen Imams wil trainen die in Nederland lesgeven?
Omdat ze bezorgd zijn om NL Moslims?
Geloof mij, als immigrant is er geen beter land in de wereld dan NL, ondanks wat de media zegt. En Turkije is een van de slechtste landen voor minderheden, dus het lijkt me sterk dat de angst voor discriminatie de motivatie is voor hun politieke invloed op Imams. De reden van het trainen van eigen Imams is politiek, en het is hiernaast ook al vaker gebleken dat NL vol zit met Marokkaanse geheimen agenten, extremistische organisaties en dergelijke. Maar zal Groenlinks een aanval op dit openen, en 20% van hun stemmen in gevaar brengen? Nee.

Het feit is dat ook nederlandse politici heel bang zijn geweest om zich op te stellen tegen extremistische moslims. Dit omdat ze bang zijn stemmen van Moslims kwijt te raken, omdat helaas extremisten een manier vinden om veel invloed te hebben om Moslims, en omdat ze bang zijn om zoals Wilders met een keihard vest moeten lopen. Tevens weet iedereen hier wel dat als een Nederlander het heeft over de negatieve kant van de marokaanse, turkse of surinaamse cultuur, het eerste wat iedereen doet is stoppen met nadenken en racist roepen. Elke cultuur heeft zijn positieve kanten en zijn negatieve kanten. Ook is het zo dat de reden van immigratie naar NL helaas voor een deel economisch is. Dit trekt dan de immigranten aan die naar NL komen voor het vangnet, dit zijn dan vaak ook de immigranten die in hun eigen land als minder goed bekend staan.
Ik ken jongens uit Marokko die een spuughekel hebben aan de Mocro's die Damsco of 28 in Paris' onveilig maken.

Ik als wijze nederlander zeg dan dat idd een deel van de Marokanen op straat nederlandse jongens in elkaar schopt en onze dames uitschelden voor blanke hoer, maar dat er ook veel aardige marokkanen zijn waar ze wel blij mee kunnen zijn. Wilders is een vijand van de politieke elite, en daarom haat de media hem, zoals ze PF haten. Denk je nou echt dat ze zoveel moeite deden tegen PF omdat ze echt bang waren dat hij een soort Hitler was?...
D66 erkent niet eens de Armeense genocide zodat ze de Turkse stem en de gunst van Erdogan hebben. Hier hoor je de media....... nooit.. over. Zie je het verschil?


Ik stem op Wilders want hij heeft als enige het lef hierover iets te zeggen. De grenzen moeten dichter en iedereen die NL haat moet NL uit. Heel logisch allemaal. Meer Marokkanen en Turken hebben in mijn huis gegeten en geslapen en meer Suri's hebben panja op me bank gezeten dan in het huis van fucking Pechtold, dus dat de media mensen als mij als racist neerzetten, is des te meer reden om op Wilders te gaan stemmen. Het is namelijk een walgelijke leugen. En Cholitzu, inderdaad maken veel NL's, maar ook battyboys en andere immigranten, discriminatie, geweld of criminaliteit mee van buitenlandse jongens. Maar je moet juist tegen de stroom inzwemmen om er iets van te zeggen, want ongeacht wat je hebt meegemaakt, zodra je zegt: wellicht is er een probleem met immigranten ben je een racist.
Mensen durven vaak niet eens te zeggen dat ze op Wilders stemmen, hoewel het in de tijd van PF nog veel erger was, omdat de media toen voluit aan propaganda deden.Doen ze nog steeds, maar ze weten nu dat mensen opletten.

Anyway, ik kom hier voor me plezier en politiek is niets plezierigs. Over een tijdje trol ik deze topics tot de mods geen politiek meer toelaten, en zeker niet haat tegen posters vanwege hun politieke affiniteit.

Een en al waarheid jongens, doe er mee wat je wil. Ben je het er niet mee eens, schrijf je in voor het Mixfight café en probeer je "speciale ingrediënt" in me biertje te krijgen als ik niet kijk :rolleyes:.


Link beneden^^ . Schrijf je in.

Gilaiir
09-06-2011, 02:53
kijk, als we hier in NL nog in de oud noorse goden geloofde dan was dit natuurlijk allemaal niet gebeurt.....

Gilaiir
09-06-2011, 03:00
nee ff serieus, kan de mongool die elke keer dit soort topics opent stoppen?

deze shit brengt alleen maar ruzie met zich mee en andere gekke dingen.
En wat maakt het nou uit dat mohammed van om de hoek een moslim is en jantje de buurjonge een christene en de oude gekke man aan het eind van de straat een atheist is... niks toch?

ik zeg dat er regels gemaakt moeten worden op MF van het maken van godsdienst topics en discussies. meschien een ban voor weet ik veel, een week ofzo? (ik noem nu maar iets lomps he, dus niet dat ik nu de nerd rage over me heen krijg) en gelijk sluiten dit soort topics.

Gilaiir
09-06-2011, 03:00
nee ff serieus, kan de mongool die elke keer dit soort topics opent stoppen?

deze shit brengt alleen maar ruzie met zich mee en andere gekke dingen.
En wat maakt het nou uit dat mohammed van om de hoek een moslim is en jantje de buurjonge een christene en de oude gekke man aan het eind van de straat een atheist is... niks toch?

ik zeg dat er regels gemaakt moeten worden op MF van het maken van godsdienst topics en discussies. meschien een ban voor weet ik veel, een week ofzo? (ik noem nu maar iets lomps he, dus niet dat ik nu de nerd rage over me heen krijg) en gelijk sluiten dit soort topics.

Bagheera
09-06-2011, 06:16
Sorry vriend maar je bent in overtreding..;)

hmmmmm

Richelieu
09-06-2011, 09:01
Knappe reactie Asura! Je kan het er niet mee eens zijn, maar hierover is nagedacht ;)

Mauro
09-06-2011, 10:09
Ik heb vrienden van elk soort geloof. moslims, christenen, joden, niet gelovigen, uit elke hoek van de wereld, antilianen, marokanen turken, bosniers, serviers, joden, surinamers indo's, brazilianen, arubanen, armeniers, koerden, belgen, nederlanders etc etc.
Shit, jij hebt echt veel vrienden zeg, ik wou dat ik jou was ;)

cholitzu
09-06-2011, 16:15
Shit, jij hebt echt veel vrienden zeg, ik wou dat ik jou was ;)

You wouldn't last a mile in my shoes...;)

Bromios
09-06-2011, 16:19
Shit, jij hebt echt veel vrienden zeg, ik wou dat ik jou was ;)
Hij huurt ahoy af als ie jarig is want anders passen ze niet in zijn huis.

Sadix
09-06-2011, 16:49
Mensen, je bent niet verplicht te posten in dit soort topics.
En al helemaal niet verplicht om het te lezen.

Het is in de offtopic gedeelte, dus ik heb er geen moeite mee.

@ Asura,

Mooi stuk tekst, zit zeker een bron van waarheid in Mbt het trainen van imams maar wat ik uitmaak er van is dat je wel erg bang bent voor een islamitische overheersing of extremistische moslims.

Ik ben al bijna 25 jaar moslim maar ben nog nooit 1 extremistische moslim tegen gekomen. Hoe kan dat? Ook heb ik in mijn verre omgeving niemand lopen in een burka, hoe kan dat?

Wat houd extremistisch in ? Een moslim die zich aan de 5 zuilen van de islam houd,5 x per dag bid, zekaat geeft aan de armen, 1 bedevaarts tocht maakt, ramadan doet, en allah erkend als zijn god en mohammed s.a.w als zijn profeet,

Is dat een extremistische moslim? Of ben je extremist als je zegt dat alles en iedereen behalve moslims dood moet?
Want op het moment dat je vermoorden etc etc in je hoofd krijgt ben je in principe al geen moslim.

In de Koran staat, hij die 1 persoon vermoord (buiten tijden van oorlog) zal in het hiernamaals berecht worden alsof hij heel de mens eenheid heeft vermoord. Dat is 1 van de zwaarste straffen die der is.

Wat is extremistisch? Wanneer ben je een goede moslim (kan dit uberhaupt wel?) wanneer overschrijd je de grens?

I ben zelf geen moeilijk mens. Ik weet dat we in Nederland leven en ik bepaalde dingen niet kan eisen. Ik weet ook dat er bepaalde waarden en normen zijn.

Ik kan het begrijpen dat een man een vrouw geen hand wilt geven. Maar vind het soms wel onbegrijpelijk waarom die mensen dan bijv een functie aan nemen waarbij dat wel wordt verwacht of gewoonte is. Dit is Nederland en geen saudie arabie.
Als je er niet tegen kan dat vrouwen in de zomer half naakt lopen, mannen hand in hand lopen op straat, je overal alcohol kan kopen, jointjes voor je deur worden geblowed, mannen en vrouwen op school in gemenge klassen zitten etc dan moet je gewoon naar saudie arabie of een land waarbij die dingen niet gebeuren.

Zeuren en eisen dat die dingen hier niet mogen gebeuren etc vind ik wel achterlijk want je wist dat al voordat je naar nederland kwam.
Net zoals ik regels achterlijk vind die puur worden gemaakt om het ons moslims hier moeilijker te maken zoals een hoofddoeken verbod. Ik bedoel, waar the fuck heb jij last van als je over buurvrouw ene hoofddoek draagt?

Ze zeggen dat vrouwen onderdrukt worden dmv een hoofddoek, maar ze verbieden een hoofddoek te dragen is precies net zo hard onderdrukken als ze verplichten een hoofddoek te dragen.

Facade
09-06-2011, 17:20
Mooi gezegd! Einde discussie ok dan.

ArjanV
09-06-2011, 17:28
In de Koran staat, hij die 1 persoon vermoord (buiten tijden van oorlog) zal in het hiernamaals berecht worden alsof hij heel de mens eenheid heeft vermoord. Dat is 1 van de zwaarste straffen die der is.



Da's net het probleem....voor die idioten is het oorlog dus gerechtvaardigd!

Asura
09-06-2011, 17:51
Sadix, ik ken zelf genoeg Moslims die OBL een toffe peer vinden, en die een enorme haat hebben tegen Nederland en het Westen.Ik snap ook dat de meeste Moslims gewoon een normaal leven willen, en gewoon blij zijn met wat NL ze bied.

Maar islamistische politieke overheersing met vele negatieve effecten is helaas een feit in Pakistan, Saudi-Arabië, Iran, opkomend in Turkije, Egypte, kenya, Uganda, Indonesië, Maleisië, noem maar op. Overal in Europa zijn er grote groepen radicale Moslims waarvoor onze politici te zwak, en te laf zijn om deze aan te pakken. Ook is hierbij het probleem het volgende:
Politicus A: We moeten iets doen aan de extremistische kant van de Islam.
Moslim extremist tegen normale Moslim:
Je bent toch een goede Moslim, je gaat toch niet op hem stemmen? Ben je een verrader?

Dit scenario speelt zich dag in dag uit af in NL. Het idee van "Je bent een verrader als je niet trouw bent aan je afkomst en blind voor de minder fijne kanten in jouw geloof/land"is helaas erg wijdverspreid. Onder elke immigranten groep trouwens, zelfs onder bv Chinezen immigranten.

Zoek maar eens op wat voor mensen achter de NMO en die turkse grote organisatie zaten(naam kwijt). Die hebben veel invloed op de gemiddelde moslim tot nu toe. Sterker nog, er is bewijs dat er vaak "stemadvies' word gegeven, zie D66.

In de meeste landen zijn journalisten en politici bang om zich uit te spreken tegen de radicalere Moslims. En vaak is het profijtelijk, vanwege de stemmen en geld die ze ontvangen, om de extremisten te beschermen of zelfs te promoten.
Er zijn genoeg voorbeelden alleen dit jaar nog waaruit dit blijkt dat je je leven en veiligheid niet zeker bent als je geen vriendjes ben met de meer radicalere figuren. Ze hebben erg veel macht, en vele mensen zijn dit jaar alleen al vermoord vanwege hun mening in het midden-oosten. Het is dus nodig om in Europa een machtsblok op te zetten, voornamelijk via de vrijheid van meningsuiting, om te zorgen dat deze machtige figuren uit het midden-oosten geen invloed hebben op Europese immigranten. Hier zou iedereen op zich mee eens moeten zijn.
Saudi-Arabië en Iran, zijn landen die veel geld uitgeven en veel politieke druk uitoefenen om deze onderwerpen uit de politieke discussie te houden. Kan iemand nog de reden herinneren waarom Rasmussen geen voorzitter van de NATO mocht worden? Dit is een van de vele voorbeelden.

Ik vond dit topic niet helemaal goed gekozen, en ik zal een analogie neerzetten waarom:
Ten eerste, als Wilderstemmer word je al gauw genoeg bestempeld als racist, dom of anderzijds omdat de media een spuughekel heeft aan politici die hun miljarden subsidies willen aanpakken. Je zal ook zien dat politieke partijen die voor die subsidie zijn vaak erg... lief behandeld worden in de media: SP, PVDA, GL, D66. Het tegenovergestelde is helaas ook waar.

Stel dat hier nou maar 1 Moslim, 1 Christen, 1 jood of 1 Sp-er op dit forum zou zijn. Is het dan leuk om een topic te openen: Sadix, aangezien jij zo van je koran houd of "...." jij vind het joods geloof zo geweldig, hier een filmpje (slechts een voorbeeld, no offence).
Ik vind van niet. We kunnen er van uitgaan dat ieder op dit forum op zich een goed persoon is, we hoeven dus niet zijn manier van denken aan te vallen. Vechtsport is bij mij altijd iets geweest waar mensen elkaar kunnen waarderen ondanks hun politieke voorkeur, religie of nationaliteit. Waar je puur wordt gewaardeerd op karakter.En dit forum zie ik als een forum puur voor echte vechtsport liefhebbers.

Ik heb het geprobeerd kort te houden, ik weet dat je hier veel mensen niet mee eens zijn, maar ik stap uit deze discussie en ik hoop dat er minder negatieve politieke topics worden geopend op MF.

Facade
09-06-2011, 20:32
Asura ik ben het niet helemaal met je eens, maar stel dat we jou geschetste situatie als scenario doortrekken: Invloeden buitenland op immigranten, die zo potentiële bedreigingen vormen.

Wat denk jij dan als je van een praktisch oogpunt het probleem benadert wat slimmer is:
- Dit benoemen, repressieve maatregelen nemen tegen deze bevolkingsgroep. Je weet hierbij dat dit bij die bevolkingsgroepen niet goed gaat vallen, dat heb je net zelf gezegd.
- Juist deze groepen bij NL betrekken en zo juist onze greep op deze groep versterken. (denk hierbij gewoon aan geld erin pompen)

Stel je bent een immigrant er wordt zoals jij illustreert aan jou getrokken door je land van herkomst. Tegelijkertijd zijn er maatschappelijke ontwikkelingen aan de hand waardoor jij je als immigrant steeds minder welkom voelt. (Waar dit laatste door komt, doet nu even niet ter zake: het gaat nu puur om het feit dat mensen dit als zodanig ervaren)
Ik denk dat je dan eerder geneigd bent om te zeggen van: nou als ik hier niet welkom ben, rot dan maar op en dat je dus eigenlijk een averechtse werking krijgt.

Marchant
09-06-2011, 20:55
leuk ff lezen............
http://www.tinygif.com/data/media/11/simpsons-leaving-room.gif
nee, toch niet.........

Asura
09-06-2011, 21:59
Ik had al gezegd dat ik deze thread wou afkappen maar ik geef je mijn antwoord wel in et kort:



Voor Pim F. werd het hele probleem met integratie standaard genegeerd. Wie erover sprak, en nog steeds, was de reïncarnatie van Adolf.
De afkeer tegen Nederland stamt uit de culturen van de immigranten, buitenlandse regeringen en immigranten organisaties op zoek naar support weten immigranten altijd voor zich te winnen.
Een anti-nationalistisch land, die geen trots heeft in zijn cultuur, verleden, waarden en wat het heeft bereikt, zal nooit en te nimmer immigranten voor zich winnen. Een Nederlander in Turkije heeft iets om zich naartoe aan te passen, een gemiddelde Turk in Nederland vind geen enkele goede reden om zijn loyaliteit te veranderen. Maar als die Turk naar Turkije gaat word hij wel als "vernederlandst" gezien, ook als hij zichzelf nooit een NL noemt. Dit zal veel immigranten ook frustreren die als echte turken willen worden gezien, en dan begint de negatieve cyclus opnieuw.
De tweede methode die je noemt is de methode die de pvda, sp en GL de afgelopen decenia tevergeefs hebben geprobeerd.De media doet al tientallen jaren ze best problemen te negeren en immigranten alleen in een + daglicht te zetten. Vooral tevergeefs omdat ze om stemmen te winnen niet tegen de denkbeelden van immigranten ingingen, maar deze juist bevestigden. Als die denkbeelden vooral worden bepaald door bepaalde opstandige culturele elementen, immigranten organisaties op zoek naar een loyale basis, en buitenlandse invloeden, dan vererger je het probleem juist.


Niet echt kort maar heb het geprobeerd xD

cholitzu
10-06-2011, 01:16
Veel geblaat weinig wol. Wilders is niet tegen extremistische Islam, maar tegen de Islam. Je probeert het hier allemaal recht te praten maar dat gaat niet. Vrijheid van meningsuiting hoort er voor iedereen te zijn, niet alleen voor de gene die jou mening of geloof delen, zoals dat nu gebeurd.



Lees sadix zijn post eens goed. Door op de PVV te stemmen ontneem je zijn recht en dat van vele (zoniet de meeste Moslims en anderen gelovigen) op vrijheid van menings uiting en geloof als ze hun programma er echt door krijgen. Terwijl deze mensen niets temaken hebben met wat voor extremisme in wat voor ver exotisch land dan ook. Waar heb je last van? Van een meisje of vrouw met hoofdoek?

Geloof het of niet, ik ben het met een aantal dingen eens van de PVV, maar stop met het aanvallen van Moslims. Het kwaad zit niet in een geloof, maar in de mens. Wilders gaat te ver met zijn strijd tegen de Islam en streeft de belangrijke punten voorbij. Hierdoor is hij zelf een extremist.

extremisme is een term die wordt gebruikt om ideeën of acties te beschrijven die volgens de critici ervan extreem zijn. Het woord extremisme wordt vaak gebruikt om een politieke (http://nl.wikipedia.org/wiki/Politiek) ideologie (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ideologie) te benoemen die ver van het politieke centrum of ver buiten het centrum van de maatschappij (http://nl.wikipedia.org/wiki/Maatschappij_(sociologie)) staat. Extremisme wordt wel omschreven als een systematische poging om een bepaalde ideologie tot in de uiterste consequenties, in alle delen van de samenleving door te voeren.[1] (http://nl.wikipedia.org/wiki/Extremisme#cite_note-0)

Daarnaast wordt de term extremisme vaak gebruikt om gewelddadige methodes aan te duiden, die worden gebruikt om een politieke of sociale verandering te veroorzaken.
Extremisme kan, maar dat hoeft niet, gepaard gaan met het gebruik van geweld (http://nl.wikipedia.org/wiki/Geweld), gericht tegen bevolkingsgroepen of tegen de overheid (http://nl.wikipedia.org/wiki/Overheid) als geheel.


Het benoemen van een persoon, een groep of een actie als "extreem" of "extremistisch" kan een tactiek zijn om een politiek doel na te streven, waarbij de status quo verdedigd moet worden. Iemand kan voor de één een extremistische terrorist zijn, maar voor de ander een vrijheidsstrijder.



Anyway, ik kom hier voor me plezier en politiek is niets plezierigs. Over een tijdje trol ik deze topics tot de mods geen politiek meer toelaten, en zeker niet haat tegen posters vanwege hun politieke affiniteit.

Een en al waarheid jongens, doe er mee wat je wil. Ben je het er niet mee eens, schrijf je in voor het Mixfight café en probeer je "speciale ingrediënt" in me biertje te krijgen als ik niet kijk :rolleyes:.

Vrijheid van meningsuiting, je kan er blijkbaar nu al niet mee omgaan, en dat verhaal over dat biertje snap ik niet, maar dat kan aan mij liggen. (Ik drink niet nl) En ik doe niet aan haten.

Misschien kom ik wel even kijken in het mixfight cafe, neem aan dat ik welkom ben ondanks dat ik tegen de stroom inzwem.;)

Sadix
10-06-2011, 12:47
Misschien kom ik wel even kijken in het mixfight cafe, neem aan dat ik welkom ben ondanks dat ik tegen de stroom inzwem.;)

anders kom je bij mij een lekkere Munt thee drinken :)

Asura
10-06-2011, 14:20
oke, een beetje vreemd om te zeggen dat ik niet met vrijheid van meningsuiting om kan gaan. Ik zie alleen dat veel mensen geen zin hebben in zulke topics.
Je zal het wel nooit meemaken, maar het is niet echt aardig om een topic te richten op de politieke mening van 1 iemand. Zeker niet omdat men naar MF komt voor vechtsport, en niet om buitengesloten te worden vanwege hun politieke mening.

------------------------------------

De wetten in Sharia, waar bijvoorbeeld 40% van de Moslims in Engeland voor is, zijn vooral gebaseerd op ongelijkheid van gelovigen en ongelovigen als wel op ongelijkheid tussen mannen en vrouwen. Ook gelooft ongeveer 70% in de wet dat een gelovige niet mag bekeren op straffe van de dood. Wat ik compleet niet vind passen bij de Nederlandse cultuur lol.

Buitenlandse regeringen, Politiek gezinde Imams, en veel Moslim organisaties, zijn de reden achter dit hoge getal en de reden dat er zo veel mensen zijn die sharia, ondertussen enigszins succesvol, willen implementeren in Engeland. De reden dat politici hier niks tegen doen heb ik al beargumenteerd, of je daar nu wel of niet eens mee bent. Zolang kritiek op de Islam leid tot laffe politici die je aanvallen, of aanklagen, of zoals in Islamitische landen tot een celstraf of zelfs vaak de doodstraf , zal dit nooit veranderen.Alles wat geen kritiek kan verdragen hoort niet thuis in een vrij land. En Islam is niet gewenst aan kritiek, in het midden-oosten word kritiek namelijk afgestraft met harde hand. Dus het zal moeten veranderen, iets wat niet kon in het midden-oosten waar de wet kritiek op Islam verbied.

Maar dit komt omdat Islam al eeuwen is behandeld zoals jij ook wenst dat Islam word behandeld. Het geloof is perfect, en bekritiseren mag niet, zo gaat het. Raar inderdaad dat iemand uit het jaar 600 niet dezelfde politieke waarden heeft die wij hier hebben in Europa. Feit is, kritiek op Islam is nergens gewenst, wat erg handig is voor machten die Islam gebruiken om hun invloed op Moslims te gebruiken. En ik vind je niet echt tegen de stroom inzwemmen hoor:P Mijn mening is wel precies het tegenovergestelde van wat Pauw & Witteman dagelijks laten horen. Ook is het niet echt netjes om te insinueren dat ik hier dingen probeer recht te praten. Ik vertel simpelweg een politieke mening die je minder vaak hoort zonder dat het woord racist erachter geplakt zit.
----------------

En uiteraard ben je welkom in het Mixfight café..... Iedereen heeft een mening over iemands politieke ideeën of geloof, maar het zegt niks over de persoon zelf. Schrijf je in zou ik zeggen. Je bent meer dan welkom en ik hoop van harte dat je komt. Ook @ Sadix en alle anderen die het niet met me eens zijn. Politiek =/= vechtsport

cholitzu
10-06-2011, 23:29
@ Asura
ik verkondig hier een mening die door jou niet wordt gewaardeerd, en daarom wil je opzettelijk de topics gaan trollen zoals je zelf al aangaf, zodat de mods geen politieke topics meer toelaten. Je wilt mij dus de mond snoeren. Oftewel je wilt mij het recht ontnemen om mijn mening te geven. Dus komt het er voor mij op neer dat je wel pleit voor vrijheid van meningsuiting als het in jou straatje past. Past het niet in jou straat wil je dus net zo lang gaan trollen totdat ik of iemand anders met een andere mening dan die van jou niet meer toegelaten wordt.

Dat bedoel ik met het niet weten hoe met de vrijheid van meningsuiting om te gaan. Kom ik dagelijks tegen, mensen die misbruik maken van dit recht, alleen omdat het zogenaamd kan. ik noem dit geen vrijheid van meningsuiten, maar provoceren. Als je provoceert moet je niet gek opkijken als er een reactie komt.

Iemand wilde het filmpje plaatsen in een topic die er weinig mee te maken heeft, en naar mijn gevoel om te provoceren, vooral omdat er totaal geen tekst of mening bij werd vermeld. Daarnaast was het deze persoon niet gelukt om het filmpje zo te plaatsen dat we het ook nog konden bekijken. Ik heb hem er even bij geholpen, en gevraagd om zijn mening hierover te uiten.

Als je goed hebt opgelet schrijf je al enige dagen in threads van het OFF TOPIC gedeelte, dat houdt in dat hier alles geplaatst kan worden wat niet met vechtsport te maken heeft, voor de threads die niet in het OFF TOPIC gedeelte thuis horen heeft mixfight een Pit of de dungeon.

Vraag ik me af, wie ben jij dan om dat te gaan proberen te verbieden. Dat komt me bekend voor. Is het niet veel simpeler om gewoon niet te lezen en te reageren.

-----------------------------------------------------------------------------

Wetten in Engeland en andere landen hebben niets met de situatie hier te maken. We wonen tenslotte in Nederland en niet in Engeland. Al vind ik de wet voor het weren van terroristen en extremisten wel een hele goede. Als ze die hier in voeren moet Geert emigreren.

Vraag me trouwens af waar die cijfers vandaan komen, zie geen bron vermelding waardoor ik sterk de indruk krijg dat dit uit de bekende duim is gezogen.

In Engeland wonen over het algemeen Pakistaanse imigranten die ook moslim zijn. Appels met peren vergelijken heet dat.

Je denkt erg veel te weten over de Koran en Sharia, heb je de Koran of Sharia gelezen? Of geloof je alles wat er niet bij Pauw en witteman wordt gezegd.

Ik ken geen enkele moslim die niet met jou in debat wilt gaan over het geloof, het enigste wat je niet moet doen is provoceren. Blijf netjes, en respectvol. Maar dat lijkt me meer dan logisch, ook niet moslims willen graag zo behandeld worden toch.

Ik snap niet waarom er steeds een ander land uit het midden oosten als voorbeeld bij gehaald moet worden. Dit speelt totaal niet in Nederland.
Je blijft iedereen maar over een kam scheren. Meeste moslims in nederland zijn niet extremistisch. Nu wordt " de goede moeten onder de weinige slechte lijden " toegepast.

Ik ga toch ook niet alle agnosten verantwoordelijk houden voor de gruweldaden die zij plegen over de hele wereld.

Er is geen enkele godsdienst zonder fundamentalistische stroming. In Amerika heb je Christelijke fundamentalisten die bommen leggen bij abortusklinieken. Maar het is onzin om een hele godsdienst over een kam te scheren.

Maar goed we spreken elkaar nog wel als deze clown ook voor jou door de mand valt, want dat gaat zeker gebeuren.:clown2:

cholitzu
10-06-2011, 23:53
anders kom je bij mij een lekkere Munt thee drinken :)

Bedankt voor je gastvrijheid.:thup:

Facade
11-06-2011, 00:10
Ik had al gezegd dat ik deze thread wou afkappen maar ik geef je mijn antwoord wel in et kort:




Voor Pim F. werd het hele probleem met integratie standaard genegeerd. Wie erover sprak, en nog steeds, was de reïncarnatie van Adolf.
De afkeer tegen Nederland stamt uit de culturen van de immigranten, buitenlandse regeringen en immigranten organisaties op zoek naar support weten immigranten altijd voor zich te winnen.
Een anti-nationalistisch land, die geen trots heeft in zijn cultuur, verleden, waarden en wat het heeft bereikt, zal nooit en te nimmer immigranten voor zich winnen. Een Nederlander in Turkije heeft iets om zich naartoe aan te passen, een gemiddelde Turk in Nederland vind geen enkele goede reden om zijn loyaliteit te veranderen. Maar als die Turk naar Turkije gaat word hij wel als "vernederlandst" gezien, ook als hij zichzelf nooit een NL noemt. Dit zal veel immigranten ook frustreren die als echte turken willen worden gezien, en dan begint de negatieve cyclus opnieuw.
De tweede methode die je noemt is de methode die de pvda, sp en GL de afgelopen decenia tevergeefs hebben geprobeerd.De media doet al tientallen jaren ze best problemen te negeren en immigranten alleen in een + daglicht te zetten. Vooral tevergeefs omdat ze om stemmen te winnen niet tegen de denkbeelden van immigranten ingingen, maar deze juist bevestigden. Als die denkbeelden vooral worden bepaald door bepaalde opstandige culturele elementen, immigranten organisaties op zoek naar een loyale basis, en buitenlandse invloeden, dan vererger je het probleem juist.



Niet echt kort maar heb het geprobeerd xD

- Eens dat het t/m Pim Fortuin taboe was. Ik denk alleen wel dat sinds Pim Fortuin de problematiek wél bespreekbaar is geworden. Puur het feit dat we dit nu bespreken lijkt me daar wel een voorbeeld van. Dat was daarvoor ondenkbaar geweest.

- Dit punt vind ik onduidelijk. Bedoel je dan gewoon een logische afkeer tegen de westerse wereld die ontstaat door de cultuur of doel je nog steeds op de invloed van buiten?

- Dit derde punt herken ik wel bij turkse mensen die ik ken. Inderdaad dat ze zowel hier niet voor Nederlander worden aangezien en in Turkije niet voor Turken. Tegelijkertijd geloof ik wel dat je veel eerder geneigd bent van een huis te houden waar je warm ontvangen wordt dan een huis waar je met de nek aangekeken wordt. Als je dat doorvertaalt naar een land: Ik geloof dat je je eerder thuisvoelt in een land waar je een bestaan opgebouwd hebt dan in een land waar je het lokale ziekenhuis schoonmaakt (als je al werk hebt). Ik geloof dan ook persoonlijk dat sommige mensen het veel ingewikkelder maken dan het is. Wanneer bepaalde etnische groepen omhoog klimmen op de sociale ladder, denk ik dat de problemen zullen verminderen. Een sociaal-economisch probleem ipv een sociaal cultureel dus.

- Ben ik niet met je eens. De tactiek die deze partijen voornamelijk gebruikten was wat je zelf eerder al aangaf: negeren. Er is naar mijn mening nooit echt naar gekeken, totdat het eigenlijk al te laat was. Nu wordt het debat totaal gedomineerd door emotie en angst. Het is of het een of het ander en er is geen enkele middenweg mogelijk. Zowel in de politiek als in de maatschappij is er duidelijk sprake van kampenvorming.

smike
11-06-2011, 17:01
100% eens met Asura, als je ziet hoeveel invloed Turkije hier in Nederland heeft, dan is dat schokkend!

micha
11-06-2011, 19:05
Helemaal mee eens, maar er bestaan extremisten in elke geloof. Wat ik jammer vind is dat mensen denken dat als je moslim bent achter elke handeling staat die een extremistische moslim uitvoert. Over 1 kam scheren. En dat wordt op dit moment bewust aangemoedigd.

Beoordeel mensen naar wie ze zijn, en hoe ze zich gedragen.

Ik heb vrienden van elk soort geloof. moslims, christenen, joden, niet gelovigen, uit elke hoek van de wereld, antilianen, marokanen turken, bosniers, serviers, joden, surinamers indo's, brazilianen, arubanen, armeniers, koerden, belgen, nederlanders etc etc. We gaan goed met elkaar om, en veroordelen elkaar niet om wat we wel of niet geloven, maar hoe we ons gedragen.


dikke vette reps

PigDog
12-06-2011, 15:41
Heee! Eindelijk weer eens een interresant onderwerp :D
Ik zeg: call in Bas Boon!
Asura: Het feit dat je een A4 tje aan tekst hebt geproduceerd wil nog niet zeggen dat de inhoud verstandig is.
Het staat vol met van die volksfront-uit-de-lucht-gegrepen-popie-jopie-feitjes. Ik weet niet wat je tegen de D66 hebt, maar het is niet de meest links-radicale beweging in Nederland, dus het is me allemaal een raadsel.

het eerste wat iedereen doet is stoppen met nadenken en racist roepen.
Grappig dat je de rollen omdraait. Mensen roepen racist als andere mensen zijn gestopt met nadenken en daarom andere mensen beoordeeld op hun huidskleur/ geloof. Het is juist jouw goeroe, Wilders, die dat als enige BN'er in Nederland doet. En helaas zijn er een heleboel domme mensen die dat dan ook geloven.

Wilders is een vijand van de politieke elite
Wilders heeft goede sponsorcontracten met Israel, de enige partij die er baat bij heeft als er een Islamitische bevolkingsgroep slecht wordt afgeschilderd.

Ik stem op Wilders want hij heeft als enige het lef hierover iets te zeggen
Jij stemt op Wilders omdat je het lef niet hebt om zelf over dingen na te denken.
Sterker nog: je hebt niet eens het lef te zeggen dat Wilders een racist is. Terwijl hij toch feitelijk racistische uitspraken heeft laten vastleggen.http://www.watwilwilders.nl Dus eigenlijk heb je het lef niet om te zeggen dat je zelf racistische trekjes hebt.
Ik heb nog wel een speciaal ingrediënt voor in je biertje:
7 up. Dan krijg je een sneeuwwitje.....

PigDog
12-06-2011, 15:47
Zeker! Vette reps Mike S!
Ik hoorde laatst al van het döner-complot. Wat ze allemaal niet in die knoflooksaus douwen.
Volgend jaar is elke nederlander doodgegaan aan EHEC..

smike
13-06-2011, 20:02
Zeker! Vette reps Mike S!
Ik hoorde laatst al van het döner-complot. Wat ze allemaal niet in die knoflooksaus douwen.
Volgend jaar is elke nederlander doodgegaan aan EHEC..

Een in Nederland geboren jongen, die nog nooit in Turkije heeft geweest en bijvoorbeeld een Nederlandse moeder heeft en een Turkse vader, kan opgeroepen worden voor het Turkse leger, maar jij als "defensie expert" wist dat natuurlijk al.

cholitzu
13-06-2011, 21:45
Een jongen, geboren in Nederland met een Turkse vader en Nederlandse moeder die nog nooit in Turkije geweest heeft, kan alleen opgeroepen worden voor de Turkse dienstplicht als hij naast het Nederlandse paspoort ook het Turkse paspoort bezit. Mocht hij dit niet willen dan kan hij zijn Turkse paspoort inleveren en de Turkse dienstplicht afkopen.

Hij krijgt dan een ander soort id, waarmee hij in Turkije gewoon de zelfde rechten behoud, en geen visa hoeft te hebben om Turkije binnen te komen.

Als hij geen Turks paspoort heeft , hoeft hij dus ook niet in dienst.

Voordat de dienstplicht in Nederland werd afgeschaft, waren deze regels ook van toepassing op Nederlanders in het buitenland.


Maar wat is je punt?

Pansier
14-06-2011, 21:55
Elk geloof heeft zijn eigen mening, maar ik vind het persoonlijk een beetje dom om te geloven...

Ik denk dat mensen alles hebben verzonnen en dingen willen geloven die er niet zijn, zoals bijvoorbeeld de hemel. Veel dingen zijn al bewezen dat deze niet kloppen (uit heilige boeken) wat voor mij rede genoeg is om realist te zijn.

cholitzu
14-06-2011, 22:12
Elk geloof heeft zijn eigen mening, maar ik vind het persoonlijk een beetje dom om te geloven...

Ik denk dat mensen alles hebben verzonnen en dingen willen geloven die er niet zijn, zoals bijvoorbeeld de hemel. Veel dingen zijn al bewezen dat deze niet kloppen (uit heilige boeken) wat voor mij rede genoeg is om realist te zijn.

Een geloof kan geen mening hebben, een persoon wel.

Geloof in jezelf??????

Pansier
15-06-2011, 16:22
Een geloof kan geen mening hebben, een persoon wel.

Geloof in jezelf??????

Mening -> uitspraken/regels. Geloof -> Religie.

Ik weet dat ik besta.

ARMENIA
15-06-2011, 18:11
Hoe kan het nou dom zijn om te geloven dat God alles in deze wereld heeft gemaakt? Je gelooft erin, dat kun je niet onderverdelen in slim of dom. Je gelooft het of je gelooft het niet. Het heeft niets met slim of dom te maken.

Dat jij een opmerking plaats waarin je verkondigt: "ik vind het persoonlijk een beetje dom om te geloven" Dat is echter wel een domme reactie, als je er over na had gedacht zou je weten dat geloven in een God niet onderverdeeld kan worden in slim of dom. Dat jij hier niet over hebt nagedacht maar beweert dat geloven dom is, zegt iets over je eigen domheid.

Pansier
16-06-2011, 08:01
Hoe kan het nou dom zijn om te geloven dat God alles in deze wereld heeft gemaakt? Je gelooft erin, dat kun je niet onderverdelen in slim of dom. Je gelooft het of je gelooft het niet. Het heeft niets met slim of dom te maken.

Dat jij een opmerking plaats waarin je verkondigt: "ik vind het persoonlijk een beetje dom om te geloven" Dat is echter wel een domme reactie, als je er over na had gedacht zou je weten dat geloven in een God niet onderverdeeld kan worden in slim of dom. Dat jij hier niet over hebt nagedacht maar beweert dat geloven dom is, zegt iets over je eigen domheid.

Laat maar, ik kan eeuwig gaan uitleggen, maar je krijgt toch van die rare mensen die altijd iets er op tegen gaan zeggen. Ik heb mijn punt gemaakt en ga daar maar eens over nadenken zal ik zeggen.

ARMENIA
16-06-2011, 09:24
Religie is niet dom. Bepaalde minderheden geven een eigen draai aan het gehele verhaal waardoor narigheid ontstaat. Het ontstaan van die narigheid heeft met het individu te maken, niet met het geloof. Ik praat dan over me eigen geloof.

ArjanV
16-06-2011, 09:58
Slappe lulverhaaltjes aannemen voor zoete koek zonder ook maar enige vorm van tastbaar bewijs is zoiezo dom....of die verhaaltjes nu een moslim-,joodse-,christelijke of weet ik veel wat voor religieuse achtergrond hebben! Als je zo nodig ergens in moet geloven geloof dan in jezelf! Kun je jezelf ook op afrekenen! Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!

ARMENIA
16-06-2011, 10:08
Slappe lulverhaaltjes aannemen voor zoete koek zonder ook maar enige vorm van tastbaar bewijs is zoiezo dom....of die verhaaltjes nu een moslim-,joodse-,christelijke of weet ik veel wat voor religieuse achtergrond hebben! Als je zo nodig ergens in moet geloven geloof dan in jezelf! Kun je jezelf ook op afrekenen! Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!

Jonge, toon jij mij dan waarom Christelijkheid de vrijwillige celstraf van het verstand is?

Jij gelooft in darwin, ik geloof in God
jij gelooft in big bang theorie, ik geloof in God
jij gelooft dat wij ooit apen waren, ik geloof in God

Je kan zeggen, ik geloof in de big bang omdat er allerlei wetenschappelijk bewijs voor is. Gisteren was ik national geographic aan het kijken en ze beweerden dat wij afstammelingen zijn van buitenaardse wezens, ze hadden daar ook allerlei wetenschappelijk bewijs voor, interviews met professoren, etc. Je zou het bijna geloven ook omdat ze het zo overtuigend brengen, maar ik hoef jou toch niet te vertellen dat wij afstammelingen van E.T. zijn?

Zo ook met al dat darwinisme en weet ik veel wat.

Als je de bijbel kent (nieuwe testament), dan zou je weten dat alles draait om liefde. Hoe kun je een religie erop afrekenen als het enige wat ze prediken, liefde is?

lopez86
16-06-2011, 11:05
Elk geloof heeft zijn eigen mening, maar ik vind het persoonlijk een beetje dom om te geloven...

Ik denk dat mensen alles hebben verzonnen en dingen willen geloven die er niet zijn, zoals bijvoorbeeld de hemel. Veel dingen zijn al bewezen dat deze niet kloppen (uit heilige boeken) wat voor mij rede genoeg is om realist te zijn.

"Een beetje dom".
Je bent zelf dom.

cholitzu
16-06-2011, 11:11
Door de reactie van sommige forumleden zou ik inderdaad wel gaan geloven dat we van de Apen, vissen, ezels of zelfs van buitenaardse wezens afstammen.

Mensen worden dagelijks voor de gek gehouden door politici etc. En dan nog zichzelf op de borst kloppen omdat ze denken dat ze het wiel hebben uitgevonden. Dat je niet gelooft is je goed recht, maar laat andere mensen in hun waarde.
Er zijn meer gelovigen op deze wereld dan niet gelovigen.
Men kan misschien niet bewijzen dat God bestaat, maar men kan ook niet bewijzen dat God niet bestaat. Daarom heet het ook geloof.
Het enige zekere in deze wereld, is het onzekere.

Pansier
16-06-2011, 15:20
Door de reactie van sommige forumleden zou ik inderdaad wel gaan geloven dat we van de Apen, vissen, ezels of zelfs van buitenaardse wezens afstammen.

Mensen worden dagelijks voor de gek gehouden door politici etc. En dan nog zichzelf op de borst kloppen omdat ze denken dat ze het wiel hebben uitgevonden. Dat je niet gelooft is je goed recht, maar laat andere mensen in hun waarde.
Er zijn meer gelovigen op deze wereld dan niet gelovigen.
Men kan misschien niet bewijzen dat God bestaat, maar men kan ook niet bewijzen dat God niet bestaat. Daarom heet het ook geloof.
Het enige zekere in deze wereld, is het onzekere.

Een gelovige heeft het recht om zijn ideeën te uiten, waarom zou ik dit niet hebben?

Mauro
16-06-2011, 15:23
Een gelovige heeft het recht om zijn ideeën te uiten, waarom zou ik dit niet hebben?
Heb je wel....gevoelig puntje is misschien gebruik van het woord " dom ".....

ARMENIA
16-06-2011, 18:56
Een gelovige heeft het recht om zijn ideeën te uiten, waarom zou ik dit niet hebben?

Niemand heeft gezegd dat jij je mening niet mag uiten, maar zodra ik doorvraag dan haak je af.
Leg me eens uit waarom het volgens jou dom is om te geloven dat God bestaat?

Facade
16-06-2011, 19:22
Om het weer een beetje ontopic te brengen, voorzover er een onderwerp is:

Multiculti moet wijken voor Hollandse waarden

Laatste update: 16 juni 2011 19:03 info

DEN HAAG - De Nederlandse samenleving en de 'waarden waarop deze berust' moeten in ons land centraal staan. Dat schrijft minister Piet Hein Donner ( Binnenlandse Zaken) in vervolg op het Regeerakkoord in zijn donderdagavond verschenen Integratienota.

http://media.nu.nl/m/m1gz769a5f67.jpg Foto: NU.nl/Stan Bouman
Zo wordt gelaatsbedekkende kleding in de openbare ruimte verboden, als het aan Donner ligt.
Hij spreekt van een 'koerswijziging' waarmee het kabinet 'afstand neemt van het relativisme dat besloten ligt in het model van de multiculturele samenleving'.


De samenleving verandert, ook door de komst van migranten, maar mag 'niet uitwisselbaar zijn voor welke andere samenleving dan ook'.
Het is verder niet aan de overheid om mensen te laten integreren, maar aan de migranten zelf om daar hun best voor te doen. Die moeten uit zichzelf proberen een nuttig lid van onze samenleving te worden. Integratiebeleid voor specifieke groepen gaat van de baan.

Zelfstandig bestaan

Donner vindt dat het reguliere beleid op tal van terreinen (arbeid, scholing, wonen) genoeg moet zijn voor elke burger om naar vermogen een zelfstandig bestaan op te bouwen. Ook wordt normoverschrijdend en crimineel gedrag aangepakt zonder te kijken of de afkomst van de pleger een rol heeft gespeeld.
Er komt voorts een wetsvoorstel voor de strafrechtelijke aanpak van huwelijksdwang.

------------------------------

Lijkt me wel de eerste echt aantoonbare invloed van de PVV. Er zijn dingen die ik logisch vind, maar er zijn ook dingen waarvan ik echt hoop dat de overheid niet de ver door gaat schieten... Bijvoorbeeld de angst die toch besloten ligt in deze nota voor een Nederlandse samenleving die zal verdwijnen t.b.v. een andere...

Pansier
16-06-2011, 19:35
Niemand heeft gezegd dat jij je mening niet mag uiten, maar zodra ik doorvraag dan haak je af.
Leg me eens uit waarom het volgens jou dom is om te geloven dat God bestaat?

Ik zal eens als voorbeeld de Germanen nemen. Toen het bliksem konden de Germanen dit niet verklaren, vandaar dat ze een dondergod verzonnen, genaamd Thor. Germanen wilde graag geloven dat er een dondergod als Thor zou bestaan, zodat ze bliksem konden verklaren. Wanneer mensen iets niet kunnen verklaren gaan ze dingen verzinnen, tenminste, dat is wat ik denk. Later is de mens erachter gekomen wat bliksem werkelijk is, een elektrische ontlading in de atmosfeer.

Zo kan ik ook het voorbeeld gebruiken van: de hemel, geesten, etc.

Dit is de rede dat ik geloven voor de dommen vind. Ik ben realist op basis van het verhaal dat mensen willen geloven.

ARMENIA
16-06-2011, 20:53
Maar waren de Germanen dan dom omdat ze geloofden dat bliksem door een god werd gecreëerd? Dat is toch onwetendheid, is toch heel anders dan dom. Snap je wat ik bedoel? Jij gebruikt niet de juiste termen.

Jij denkt dus eigenlijk, wij gelovigen kunnen bepaalde dingen niet verklaren en daarom zeggen we dat God daar verantwoordelijk voor is.
De mensen die in de big bang geloven, daar is ook geen wetenschappelijk bewijs voor. Zij GELOVEN dat op basis van bepaalde theorieën. Die mensen zijn niet dom, dat is wat ze geloven en denken.


Ik zal eens als voorbeeld de Germanen nemen. Toen het bliksem konden de Germanen dit niet verklaren, vandaar dat ze een dondergod verzonnen, genaamd Thor. Germanen wilde graag geloven dat er een dondergod als Thor zou bestaan, zodat ze bliksem konden verklaren. Wanneer mensen iets niet kunnen verklaren gaan ze dingen verzinnen, tenminste, dat is wat ik denk. Later is de mens erachter gekomen wat bliksem werkelijk is, een elektrische ontlading in de atmosfeer.

Zo kan ik ook het voorbeeld gebruiken van: de hemel, geesten, etc.

Dit is de rede dat ik geloven voor de dommen vind. Ik ben realist op basis van het verhaal dat mensen willen geloven.

cholitzu
16-06-2011, 21:04
Een gelovige heeft het recht om zijn ideeën te uiten, waarom zou ik dit niet hebben?

Waar lees jij dat ik vind dat jij geen recht hebt om jou ideen te uiten. Ik zeg alleen dat je mensen in hun waarde moet laten en niet zomaar dom moet noemen. Heb je geen opvoeding gehad ofzo.

cholitzu
16-06-2011, 21:43
Ik zal eens als voorbeeld de Germanen nemen. Toen het bliksem konden de Germanen dit niet verklaren, vandaar dat ze een dondergod verzonnen, genaamd Thor. Germanen wilde graag geloven dat er een dondergod als Thor zou bestaan, zodat ze bliksem konden verklaren. Wanneer mensen iets niet kunnen verklaren gaan ze dingen verzinnen, tenminste, dat is wat ik denk. Later is de mens erachter gekomen wat bliksem werkelijk is, een elektrische ontlading in de atmosfeer.

Zo kan ik ook het voorbeeld gebruiken van: de hemel, geesten, etc.

Dit is de rede dat ik geloven voor de dommen vind. Ik ben realist op basis van het verhaal dat mensen willen geloven.


De wetenschap heeft tot doel om ons, in de wetenschappelijke theorieën, een letterlijk waar verhaal te vertellen over hoe de wereld is.

Het accepteren van een wetenschappelijke theorie houdt het geloof in dat de theorie waar is.

Wetenschappelijk realisten geloven dat onze beste wetenschappelijke theorieën de werkelijkheid beschrijven zoals hij is en dat we gerechtvaardigd zijn om te geloven in de zaken die deze theorieën beschrijven, zelfs wanneer het gaat om dingen die niet observeerbaar zijn.

Blijkbaar zijn er niet zoveel feiten in de wetenschap te vinden. Terwijl als er dan feiten gevonden worden, dan veranderen ze met iedere nieuwe ontdekking of iedere nieuw bewezen hypothese. De feiten in de wetenschap zijn dus feiten zolang niemand langskomt en nieuwe " feiten" vindt, presenteert of bewijst.

Het lijkt er dus meer op dat feiten in de wetenschap toch meer goed onderbouwde meningen zijn, dan harde onweerlegbare feiten. Want van een feit verwacht je dat hoe je het ook bekijkt of meet je het zelfde antwoord krijgt.

Zoals iedereen die kan zien, ziet dat twee appels bestaat uit een appel en een appel en niet drie appels min een appel.

Blijkbaar zijn feiten dus vooral voorbehouden aan zaken die de mens zelf kan waarnemen zonder hulp van instrumenten. Hoewel is het wel zonder instrument, zijn onze ogen niet ook instrumenten die elektromagnetische straling omzetten in een ervaring van licht, zoals oren ons geluid laten ervaren.

Kortom jij gelooft ook, alleen niet in een god, maar in 1001 wetenschappers.

Pansier
16-06-2011, 22:19
De wetenschap heeft tot doel om ons, in de wetenschappelijke theorieën, een letterlijk waar verhaal te vertellen over hoe de wereld is.

Het accepteren van een wetenschappelijke theorie houdt het geloof in dat de theorie waar is.

Wetenschappelijk realisten geloven dat onze beste wetenschappelijke theorieën de werkelijkheid beschrijven zoals hij is en dat we gerechtvaardigd zijn om te geloven in de zaken die deze theorieën beschrijven, zelfs wanneer het gaat om dingen die niet observeerbaar zijn.

Blijkbaar zijn er niet zoveel feiten in de wetenschap te vinden. Terwijl als er dan feiten gevonden worden, dan veranderen ze met iedere nieuwe ontdekking of iedere nieuw bewezen hypothese. De feiten in de wetenschap zijn dus feiten zolang niemand langskomt en nieuwe " feiten" vindt, presenteert of bewijst.

Het lijkt er dus meer op dat feiten in de wetenschap toch meer goed onderbouwde meningen zijn, dan harde onweerlegbare feiten. Want van een feit verwacht je dat hoe je het ook bekijkt of meet je het zelfde antwoord krijgt.

Zoals iedereen die kan zien, ziet dat twee appels bestaat uit een appel en een appel en niet drie appels min een appel.

Blijkbaar zijn feiten dus vooral voorbehouden aan zaken die de mens zelf kan waarnemen zonder hulp van instrumenten. Hoewel is het wel zonder instrument, zijn onze ogen niet ook instrumenten die elektromagnetische straling omzetten in een ervaring van licht, zoals oren ons geluid laten ervaren.

Kortom jij gelooft ook, alleen niet in een god, maar in 1001 wetenschappers.

Dit is dus precies wat ik had verwacht, natuurlijk gelooft iedereen, omdat niets zeker is. Ik heb gewoon mijn mening, ook al is hij niet waterdicht (allah, god, etc. ook niet) wat is je punt?

cholitzu
16-06-2011, 22:31
Dit is dus precies wat ik had verwacht, natuurlijk gelooft iedereen, omdat niets zeker is. Ik heb gewoon mijn mening, ook al is hij niet waterdicht (allah, god, etc. ook niet) wat is je punt?





.
Dit is de rede dat ik geloven voor de dommen vinden.

lopez86
16-06-2011, 23:03
1-0 Cholitzu.

Marchant
16-06-2011, 23:50
Ik zal eens als voorbeeld de Germanen nemen. Toen het bliksem konden de Germanen dit niet verklaren, vandaar dat ze een dondergod verzonnen, genaamd Thor. Germanen wilde graag geloven dat er een dondergod als Thor zou bestaan, zodat ze bliksem konden verklaren. Wanneer mensen iets niet kunnen verklaren gaan ze dingen verzinnen, tenminste, dat is wat ik denk. Later is de mens erachter gekomen wat bliksem werkelijk is, een elektrische ontlading in de atmosfeer.

Zo kan ik ook het voorbeeld gebruiken van: de hemel, geesten, etc.

Dit is de rede dat ik geloven voor de dommen vind. Ik ben realist op basis van het verhaal dat mensen willen geloven.


Thor was de naam die de Noren gaven aan de god van de bliksem, Voor de Germanen heten hij Donar.......Ondanks het hier om de zelfde gaat is het wel een beetje dom om een punt te willen maken en hem dan de verkeerde naam te geven.

Pansier
17-06-2011, 09:07
Thor was de naam die de Noren gaven aan de god van de bliksem, Voor de Germanen heten hij Donar.......Ondanks het hier om de zelfde gaat is het wel een beetje dom om een punt te willen maken en hem dan de verkeerde naam te geven.

Thor en Donar zijn dezelfde goden. Thor is wel degelijk uit de Germaanse mythologie.

Pansier
17-06-2011, 09:08
.

Ja daar heb je wel een punt. Ik heb het niet uitgelegd, geloven in één of meerdere goden vind ik dom. Dat is wat ik had moeten zeggen.

Pansier
17-06-2011, 09:22
Thor en Donar zijn dezelfde goden. Thor is wel degelijk uit de Germaanse mythologie.

Ik heb het verkeerd gelezen, Thor is inderdaad Noors en Donar Germaans, sorry.

Marchant
17-06-2011, 10:11
Thor en Donar zijn dezelfde goden. Thor is wel degelijk uit de Germaanse mythologie.


Ik heb het verkeerd gelezen, Thor is inderdaad Noors en Donar Germaans, sorry.

http://bigalblog.files.wordpress.com/2010/12/kanye-west-i-told-you-so.jpg

Pansier
17-06-2011, 15:22
http://bigalblog.files.wordpress.com/2010/12/kanye-west-i-told-you-so.jpg

Ja, maar je wijkt wel af van het punt waar het om ging... (bijdehandje)

Marchant
17-06-2011, 17:47
Ja, maar je wijkt wel af van het punt waar het om ging... (bijdehandje)


Het punt dat jij gelovige dom noemt , maar zelf te dom bent om oude Goden (die je er zelf bij haalde) bij de juiste naam te noemen?

Pansier
17-06-2011, 17:54
Het punt dat jij gelovige dom noemt , maar zelf te dom bent om oude Goden (die je er zelf bij haalde) bij de juiste naam te noemen?

Tjah, goden interesseren me nu eenmaal niet zo heel erg, maakt dat wat uit?

Vinand
17-06-2011, 18:07
Tjah, goden interesseren me nu eenmaal niet zo heel erg, maakt dat wat uit?

Hou gewoon je bek dicht ofzo, je weet niet hoe irritant je overkomt namens de gelovige.

Marchant
17-06-2011, 18:10
Tjah, goden interesseren me nu eenmaal niet zo heel erg, maakt dat wat uit?

Mij niet ,
je zet je eigen alleen wel voor lul!
Een beetje wijs lopen doen , Germaanse goden erbij halen, en dan ook nog fout !!!

http://hubba-u.com/wp-content/uploads/2010/10/Shame-award-1.jpg

Pansier
17-06-2011, 18:30
Mij niet ,
je zet je eigen alleen wel voor lul!
Een beetje wijs lopen doen , Germaanse goden erbij halen, en dan ook nog fout !!!

http://hubba-u.com/wp-content/uploads/2010/10/Shame-award-1.jpg

Het gaat om het punt, dit snappen de meeste wel, met jou als uitzondering. Misschien ben ik wel dom, maar heb ik dan gezegd dat ik slim was?

deco'o
17-06-2011, 18:32
Mij niet ,
je zet je eigen alleen wel voor lul!
Een beetje wijs lopen doen , Germaanse goden erbij halen, en dan ook nog fout !!!


Hij wilde gewoon een voorbeeld geven en dat hij daarbij namen door elkaar haalt is denk ik minder belangrijk, zoals Pansier ook aangeeft

SjorsWilms
17-06-2011, 19:04
Elk geloof heeft zijn eigen mening, maar ik vind het persoonlijk een beetje dom om te geloven...

Ik denk dat mensen alles hebben verzonnen en dingen willen geloven die er niet zijn, zoals bijvoorbeeld de hemel. Veel dingen zijn al bewezen dat deze niet kloppen (uit heilige boeken) wat voor mij rede genoeg is om realist te zijn.

http://lolpics.se/pics/23007.jpg

Pansier
17-06-2011, 19:06
http://lolpics.se/pics/23007.jpg


http://www.youtube.com/watch?v=pmwBPsB0oaE

Mauro
17-06-2011, 21:06
http://lolpics.se/pics/23007.jpg
I Lol'd !!!

Marchant
17-06-2011, 22:19
Hij wilde gewoon een voorbeeld geven en dat hij daarbij namen door elkaar haalt is denk ik minder belangrijk, zoals Pansier ook aangeeft

Hij wil een voorbeeld geven hoe dom de mensen wel niet waren om te geloven in een donder god, als je dan zelf te dom bent om de juiste namen neer te zetten, Tja vindt ik dat wel mooi om aan te halen.
En als je het nog niet begrijpt zal ik het nog een keer voor je neer zetten....nu rustig lezen he!?

Hij wil een voorbeeld geven hoe dom de mensen wel niet waren om te geloven in een donder god, als je dan zelf te dom bent om de juiste namen neer te zetten, Tja vindt ik dat wel mooi om aan te halen.

Marchant
17-06-2011, 22:33
Het gaat om het punt, dit snappen de meeste wel, met jou als uitzondering. Misschien ben ik wel dom, maar heb ik dan gezegd dat ik slim was?

Door andere dom te noemen insinueer je dat je zelf slimmer bent dan zij.
En daar storen sommige zich aan.

deco'o
17-06-2011, 23:04
Tja vindt ik dat wel mooi om aan te halen.

ok

Marchant
17-06-2011, 23:40
ok

Neem aan dat je oké bedoeld,maar gelukkig is dit geen
http://www.sterrennieuws.be/foto/1233662498.jpg

anders valt er ook wel wat van jou SIG. te zeggen , ook al is het een quote uit karate kid.

Pansier
18-06-2011, 00:12
Neem aan dat je oké bedoeld,maar gelukkig is dit geen
http://www.sterrennieuws.be/foto/1233662498.jpg

anders valt er ook wel wat van jou SIG. te zeggen , ook al is het een quote uit karate kid.

jou=jouw... ?
quote=citaat... ?

Bijdehandje...

Marchant
18-06-2011, 00:52
zoals ik al aangaf geen 10 voor taal, maar "quote" is geen fout woord of heb je nog geen Engels op school en weet je de betekenis gewoon niet? ,
Maar reken je die fout dan moet je zeker wat zeggen van de afkorting Sig.
of gaan Engelse afkortingen je helemaal boven je spreekwoordelijke pet?

Pansier
18-06-2011, 10:58
zoals ik al aangaf geen 10 voor taal, maar "quote" is geen fout woord of heb je nog geen Engels op school en weet je de betekenis gewoon niet? ,
Maar reken je die fout dan moet je zeker wat zeggen van de afkorting Sig.
of gaan Engelse afkortingen je helemaal boven je spreekwoordelijke pet?

Het is fout om Engels en Nederlands door elkaar te praten, maar laten we het hierbij houden. Ik zal je je gelijk wel hebben dan zit jij ook weer met een big smile achter je PC.

rafi
18-06-2011, 12:38
Het is fout om Engels en Nederlands door elkaar te praten, maar laten we het hierbij houden. Ik zal je je gelijk wel hebben dan zit jij ook weer met een big smile achter je PC.

ArjanV
18-06-2011, 12:42
LMAO...

Marchant
18-06-2011, 15:00
Het is fout om Engels en Nederlands door elkaar te praten, maar laten we het hierbij houden. Ik zal je je gelijk wel hebben dan zit jij ook weer met een big smile achter je PC.
http://www.resourcebridge.net/Images/images/manComputerSmile2.jpg

cholitzu
18-06-2011, 15:43
Het is fout om Engels en Nederlands door elkaar te praten, maar laten we het hierbij houden. Ik zal je je gelijk wel hebben dan zit jij ook weer met een big smile achter je PC.

Zo te zien geloof je ook niet in grammatica.;)

Facade
18-06-2011, 15:58
http://www.mylespaul.com/gallery/data/500/confused.jpg

rafi
18-06-2011, 16:42
http://www.youtube.com/watch?v=MuZtUcqgNAw

Pansier
18-06-2011, 17:34
Ok die had ik niet gezien xD, nu zet ik mezelf wel erg voor lul :lol:.

Kemal
18-06-2011, 19:33
:lol: wat een topic guys!

Kalikula
18-06-2011, 19:46
Nog even wat kyokushin karate erin en wij hebben maanden leesplezier!

Mauro
18-06-2011, 20:15
Ok die had ik niet gezien xD, nu zet ik mezelf wel erg voor lul :lol:.
Jammer man, vergeet niet dat dit topic ter ere van jou is he...graag een beetje inteligent overkomen. ;)

ARMENIA
21-06-2011, 11:30
http://www.youtube.com/watch?v=GsVLnaHmMjE&feature=youtu.be

Italian*Berlusconi*
21-06-2011, 11:52
De echte waarheid omtrent religies...

http://youtu.be/LZJ-_OTvsqo


;)

rafi
21-06-2011, 12:01
deze is ook goed

http://www.youtube.com/watch?v=Jdt2kY708vs&feature=related

ARMENIA
21-06-2011, 12:19
deze is ook goed

http://www.youtube.com/watch?v=Jdt2kY708vs&feature=related

haha die was wel grappig

Mauro
21-06-2011, 22:59
deze is ook goed

http://www.youtube.com/watch?v=Jdt2kY708vs&feature=related
Haha ! Goed verhaal !

Pansier
21-06-2011, 23:29
deze is ook goed

http://www.youtube.com/watch?v=Jdt2kY708vs&feature=related

Ok, dat verhaal van de cabaret, hij vertelt dat het laf is een film te maken waarmee je de Nederlanders onveilig stelt. Is dit dan een fout van Geert Wilders (omdat hij een aantal feiten laat zien), van de extremisten, of allebei?

Petrosyan188
22-06-2011, 00:07
ik kies voor A geert wilders

rafi
22-06-2011, 12:13
ik kies voor A geert wilders

x 2

Pansier
22-06-2011, 13:59
Ik kies voor C, waarom heeft iemand niet het recht feiten te laten zien.

rafi
22-06-2011, 14:10
Ik kies voor C, waarom heeft iemand niet het recht feiten te laten zien.

hier heb je de feiten

http://www.youtube.com/watch?v=z2VTjOrVXPU&feature=player_embedded

Pansier
22-06-2011, 16:03
hier heb je de feiten

http://www.youtube.com/watch?v=z2VTjOrVXPU&feature=player_embedded

Je wilt zeggen dat moslims braaf zijn? Er zijn filmpjes vrijgegeven waar er het hoofd van een journalist werd afgesneden door extremisten.

Het filmpje wat jij laat zien is precies hetzelfde als fitna, maar dan van de andere kant. Propaganda...

Sadix
22-06-2011, 17:04
waar zie jij ergens dat hij zegt dat Moslims braaf zijn? Ook al zijn we dat zeer zeker wel.

Achterlijke voorbeeld die je geeft.

Pansier serieus, je weet voor een 16 jarige veel over kickboksen, over voeding, over techniek, over trainingen etc hou je gewoon lekker daar bij en mensen geven je nog respect ook.

maar je weet totaal niets over de wereld, over geloof, over mensen echt helemaal niets.

je zet je zelf elke x voor schut, niemand die je serieus neemt en iedereen bespot je hier door ook.

Neem dit advies van een grote broer aan en stop met posten in de offtopic gedeeltes en ga ook gewoon niet offtopic in andere topics. Hou je bij vechtsporten en je zit goed.

Pansier
22-06-2011, 21:42
waar zie jij ergens dat hij zegt dat Moslims braaf zijn? Ook al zijn we dat zeer zeker wel.

Achterlijke voorbeeld die je geeft.

Pansier serieus, je weet voor een 16 jarige veel over kickboksen, over voeding, over techniek, over trainingen etc hou je gewoon lekker daar bij en mensen geven je nog respect ook.

maar je weet totaal niets over de wereld, over geloof, over mensen echt helemaal niets.

je zet je zelf elke x voor schut, niemand die je serieus neemt en iedereen bespot je hier door ook.

Neem dit advies van een grote broer aan en stop met posten in de offtopic gedeeltes en ga ook gewoon niet offtopic in andere topics. Hou je bij vechtsporten en je zit goed.

Dus jij wilt zeggen dat moslims altijd braaf zijn (ik bedoel de extremisten) en de Westerse die oorlog voeren met deze extremisten doen alles fout? Ik vind dat beide partijen fout zitten, maar heb het gevoel dat niemand door heeft wat er echt gebeurd doordat alles verborgen wordt gehouden door de overheid.

Lokken ze het trouwens niet een beetje uit? Ze vragen om mijn mening, kijk wie het topic start en de titel ;). Wie ben ik om dan te zwijgen.

Maar ik zal deze tip van je aannemen en me niet meer bemoeien met deze topics.

Wat ik wel zou doen is soms even wat lopen trollen, want dat vind ik gewoon leuk, excuses alvast ;).

Facade
22-06-2011, 21:55
Dus jij wilt zeggen dat moslims altijd braaf zijn (ik bedoel de extremisten) en de Westerse die oorlog voeren met deze extremisten doen alles fout? Ik vind dat beide partijen fout zitten, maar heb het gevoel dat niemand door heeft wat er echt gebeurd doordat alles verborgen wordt gehouden door de overheid.

Vrdomme nog aan toe! WEER DIE OVERHEID! COMPLOT, VERRAAD, AAAAHHHH!!!!!

Pansier
22-06-2011, 22:00
Vrdomme nog aan toe! WEER DIE OVERHEID! COMPLOT, VERRAAD, AAAAHHHH!!!!!

Volgens mij heb ik weer iets doms gezegd? :lol:

rafi
22-06-2011, 22:08
Volgens mij heb ik weer iets doms gezegd? :lol:
Maakt niet uit je bent nu eenmaal niet zo slim :)

Pansier
22-06-2011, 22:10
Maakt niet uit je bent nu eenmaal niet zo slim :)

Hint: Zo zijn er meer :)

Asura
22-06-2011, 22:21
Daar heb je groot gelijk in Pansier. Helaas is het voor Moslims erg lastig om hun eigen geloof te bekritiseren, dit is omdat erg zware straffen staan in de koran voor het verlaten van Islam, en dat niet-gelovigen worden neergezet als minder, als geniepig en als vijandelijk. Voor de mensen die dit tegen willen gaan, bespaar je de moeite, ik ken de koran en ik kan je zo tientallen verzen aanwijzen die dit bevestigen.

Ik snap ook dat veel Moslims dit anders interpreteren,en gelukkig ook,maar het is duidelijk dat Islamitische politici en Westerse politici die zoeken naar een eenstemmig stemblok een bepaalde interpretatie willen zien. De Saudi-Arabieren willen juist geradicaliseerde Moslims zien in Europa, aangezien dit hun meer macht geeft, en daarom is dit ook een probleem.

Feit is inderdaad Pansier dat de grote olielanden de prijzen stabiel en begrijpelijk houden voor de Westerse landen in ruil voor censuur van kritiek op Islam en het negeren van dreigingen vanuit de radicalere Islam. Er zijn talloze voorbeelden maar ik hou het bij Rasmussen, die geen hoofd van de NATO mocht worden omdat hij de nu voor zijn leven vrezende tekenaar van Mohammed steunde. Rasmussen steunde vrijheid van meningsuiting en dit koste hem zijn baan als hoofd van de NATO door druk van Turkije en de OIC.

Daarnaast zijn er ook andere redenen, die simpel te maken hebben met de inrichting van de NL staat en de voordelen van onbegrensde immigratie voor politici.

Ook al ben je jong, je ziet iedergeval hoe absurd het is hoe weinig er naar de dreiging vanuit de Islam word gekeken, alleen omdat men bang is voor aanslagen en dat men liever de mensen aanvalt die dit doen, decennia te laat. Zolang je maar snapt dat mensen mensen zijn en dat de kern van het probleem in cultuur of ideologie huist, maar ik zie ook dat je dit doet.

Maar er moet inderdaad meer open over gesproken, maar de vraag blijft, wie durft. Als Pansier een andere politieke overtuiging had, was er geen thread om hem hierop aan te vallen, en dat is Nederland in een notendop.

Niet alles wat ze op TV zeggen is waar jongens, en ik ken geen enkele wilderstemmer die een racist is. Iets kritischer zijn naar wat je hoort. Ik ken wel genoeg groenlinksstemmers die Nederlanders flikkers noemen en Nederlandse vrouwen hoeren. Maar dat is geen dagelijks item in de media, sterker nog, dat hoor je nooit. Past niet bij het idee van de maakbare mens in een multiculturele samenleving, dat idee van de PVDA, de partij die zorgt voor al die miljarden voor de media ;)

Asura
22-06-2011, 22:24
Lokken ze het trouwens niet een beetje uit? Ze vragen om mijn mening, kijk wie het topic start en de titel ;). Wie ben ik om dan te zwijgen.


Uiteraard, dit is ook erg triest.

Sadix
22-06-2011, 22:28
Asura,

you must be trolling right?

Asura
22-06-2011, 22:35
Hoezo Sadix?

Ik snap dat kritiek op Islam, wat niet toegestaan is in het midden-oosten, en zelfs zwaar bestraft word in landen zich baseren op sharia, erg vreemd klinkt als je het nooit hoort.

cholitzu
22-06-2011, 22:55
Hint: Zo zijn er meer :):stupid:

citrusfruit
22-06-2011, 22:59
Daar heb je groot gelijk in Pansier.

Feit is inderdaad Pansier dat de...

Ook al ben je jong, je ziet iedergeval...

Als Pansier een andere...

Uiteraard, dit is ook erg triest.

:D Ga je ook nog een fanclub voor hem oprichten of niet?

Pansier
22-06-2011, 23:08
:D Ga je ook nog een fanclub voor hem oprichten of niet?

Heb ik al lang, wil je erbij? 5 euro inschrijvingskosten!

Facade
22-06-2011, 23:12
5 euro, maar daar krijg je wel tien geweldige dumpertfilmpjes voor terug!

citrusfruit
22-06-2011, 23:19
Denk niet dat ik het aankan...

Pansier
22-06-2011, 23:36
5 euro, maar daar krijg je wel tien geweldige dumpertfilmpjes voor terug!

Is dat een ja? Ik zal je wel een inschrijvingsformulier sturen.

remco pardoel
23-06-2011, 00:15
Helemaal mee eens, maar er bestaan extremisten in elke geloof. Wat ik jammer vind is dat mensen denken dat als je moslim bent achter elke handeling staat die een extremistische moslim uitvoert. Over 1 kam scheren. En dat wordt op dit moment bewust aangemoedigd.

Beoordeel mensen naar wie ze zijn, en hoe ze zich gedragen.

Ik heb vrienden van elk soort geloof. moslims, christenen, joden, niet gelovigen, uit elke hoek van de wereld, antilianen, marokanen turken, bosniers, serviers, joden, surinamers indo's, brazilianen, arubanen, armeniers, koerden, belgen, nederlanders etc etc. We gaan goed met elkaar om, en veroordelen elkaar niet om wat we wel of niet geloven, maar hoe we ons gedragen.

X2

cholitzu
23-06-2011, 00:48
Ik heb het geprobeerd kort te houden, ik weet dat je hier veel mensen niet mee eens zijn, maar ik stap uit deze discussie en ik hoop dat er minder negatieve politieke topics worden geopend op MF.

Je bent in ieder geval een man van je woord. (not)

Asura
23-06-2011, 02:19
Als jij doorgaat met het topic lol. Heb dagen niet gepost maar als jij het niet fucking zielig vind om een 16 jarig ventje anders te behandelen voor zijn politieke ideeën. Leuk man als je hier voor vechtsport komt en elke dag je naam voorbij ziet komen op een negatieve manier. En dat zijn dan een stuk of 5 volwassenen. Slap en respectloos. Sorry man, vind ik echt.

En ben waarschijnlijk meer een man van me woord dan jij ooit zult zijn, hoef ook geen beoordeling van mijn persoon van iemand die kids pest ;)

Asura
23-06-2011, 02:21
:D Ga je ook nog een fanclub voor hem oprichten of niet?

Als jij dit niet triest vind, zegt het genoeg over jou gast. Tjappie.

Pansier
23-06-2011, 09:52
Zover ik weet wordt ik niet gepest hier, ze respecteren alleen niet andermans meningen... Tjah wat zal ik zeggen... Kenmerk van de Islam vind ik..

Sadix
23-06-2011, 13:25
pfffffffffffff

citrusfruit
23-06-2011, 13:27
Als jij dit niet triest vind, zegt het genoeg over jou gast. Tjappie.

Blabla

Asura
23-06-2011, 13:31
Ey als je niet ziet waarom heel de titel van deze thread fokop is duurt het wel even voor we op 1 lijn zitten.Niet netjes gewoon, en wellicht zou jet het meer snappen als jij in een hoek word gezet vanwege hele normale, niet radicale idëeen. Belachelijk.

De NRC besteed er ook elke dag wel een artikel aan om ons te vertellen dat kritiek op Islam racistisch is en dat juist diegene die tekeningtjes maken van Mohammed het probleem zijn, het beetje dezelfde mentaliteit in landen waar mensen om de haverklap worden opgepakt als ze iets verkeerds zeggen over Islam. Meestal heeft de buurman gewoon een hekel aan ze. Jammer dat we die "wijsheden" hier navolgen. Jammer dat niet meer Moslims het snappen dat Islam gebruikt wordt als politiek middel en dat alleen vrijheid van meningsuiting de oplossing is. Dat is namelijk ook gelukt toen de bijbel nog gebruikt werd om mensen maffe dingen te laten denken of doen.

citrusfruit
23-06-2011, 13:59
Ok luister,

de Islam wordt inderdaad voor politieke doeleinden gebruikt, net als zo'n beetje elke andere godsdienst. Het is een beetje bekrompen om de Islam dom of slecht te noemen. Een religie kan nooit dom of slecht zijn, mensen zijn dat. Om de Islam de schuld te geven van de problemen met bepaalde hangjongeren/criminelen kan ook niet. Die jongens zijn geen Moslims, anders zouden ze bepaald gedrag niet vertonen.

Tuurlijk zijn er domme/slechte Moslims, maar de "angst" waarmee er over wordt gesproken is enorm overtrokken. Heus niet elke Moslim heeft een zwarte band fietsen stelen of een bomgordel thuisliggen. De meesten zijn gewoon normale mensen die hun best doen om iets te bereiken. Inderdaad zijn er problemen met groepen Marokkaanse jongeren. Maar die problemen zijn er om opgelost te worden, niet om simpelweg de hele Marokkaanse gemeenschap er maar de schuld van te geven.

Pansier
23-06-2011, 15:00
Ok luister,

de Islam wordt inderdaad voor politieke doeleinden gebruikt, net als zo'n beetje elke andere godsdienst. Het is een beetje bekrompen om de Islam dom of slecht te noemen. Een religie kan nooit dom of slecht zijn, mensen zijn dat. Om de Islam de schuld te geven van de problemen met bepaalde hangjongeren/criminelen kan ook niet. Die jongens zijn geen Moslims, anders zouden ze bepaald gedrag niet vertonen.

Tuurlijk zijn er domme/slechte Moslims, maar de "angst" waarmee er over wordt gesproken is enorm overtrokken. Heus niet elke Moslim heeft een zwarte band fietsen stelen of een bomgordel thuisliggen. De meesten zijn gewoon normale mensen die hun best doen om iets te bereiken. Inderdaad zijn er problemen met groepen Marokkaanse jongeren. Maar die problemen zijn er om opgelost te worden, niet om simpelweg de hele Marokkaanse gemeenschap er maar de schuld van te geven.

1. De Islam is bedacht door mensen.

2. Dan zijn er waarschijnlijk ook geen moslims die vechtsport doen, aangezien het gezicht heilig is voor de Islam.

Facade
23-06-2011, 15:24
Asura ter verduidelijking,

Ik snap wel dat je de titel van de thread ongepast vindt. De ergernis aan Pansier, bij dit soort onderwerpen, ligt echter niet zozeer aan de inhoud van zijn reply's maar meer aan het gebrek daarvan.

Z'n reactie op Citrus hierboven is daar een voorbeeld van. Hij quote em wel, maar gaat verder nergens inhoudelijk op in (vooral het tweede punt slaat in dit geval nergens op). Hij stelt enkel wat dingen met als doel de mensen hier op de kast te jagen. Pansier vindt dit leuk, heeft ie zelf ook al in meerdere topics waaronder deze aangegeven, en daarom neem ik em in dit soort discussies totaal niet serieus. Hij vindt het leuk om dat te doen, geen probleem maar dan moet je ook tegen een stootje kunnen. (volgens mij maakt hij zich ook nergens druk om)

Daarom vind ik het ook misplaatst om te zeggen dat wij hier geluiden tegen de islam de kop in drukken. Zo heb jij al een tijdje gewoon je zegje kunnen doen en zijn Cholitzu en ik daar ook gewoon op ingegaan. Nu geeft Citrus ook weer een normale reactie. Het kan dus best.

Pansier
23-06-2011, 21:09
Asura ter verduidelijking,

Ik snap wel dat je de titel van de thread ongepast vindt. De ergernis aan Pansier, bij dit soort onderwerpen, ligt echter niet zozeer aan de inhoud van zijn reply's maar meer aan het gebrek daarvan.

Z'n reactie op Citrus hierboven is daar een voorbeeld van. Hij quote em wel, maar gaat verder nergens inhoudelijk op in (vooral het tweede punt slaat in dit geval nergens op). Hij stelt enkel wat dingen met als doel de mensen hier op de kast te jagen. Pansier vindt dit leuk, heeft ie zelf ook al in meerdere topics waaronder deze aangegeven, en daarom neem ik em in dit soort discussies totaal niet serieus. Hij vindt het leuk om dat te doen, geen probleem maar dan moet je ook tegen een stootje kunnen. (volgens mij maakt hij zich ook nergens druk om)

Daarom vind ik het ook misplaatst om te zeggen dat wij hier geluiden tegen de islam de kop in drukken. Zo heb jij al een tijdje gewoon je zegje kunnen doen en zijn Cholitzu en ik daar ook gewoon op ingegaan. Nu geeft Citrus ook weer een normale reactie. Het kan dus best.

Je hebt helemaal gelijk, maar punt 1 vind ik wel ergens op slaan. Zo zaten jullie ook bijdehand te doen over geloven ;).

ARMENIA
23-06-2011, 21:23
en dat is juist wel weer een sterk punt van pansiertje, hij maakt zich nergens druk om..

Joris
23-06-2011, 21:30
Pansier moet eens een andere nieuwsbron aanboren dan geenstijl, en ja, ook ik kijk daar regelmatig. Helaas hebben vaak mannetjes van 15 niet door dat het lezen van een dergelijk blog enig kritisch denkvermogen vereist.

"You must spread some Reputation around before giving it to ARMENIA again."

Pansier
23-06-2011, 21:37
en dat is juist wel weer een sterk punt van pansiertje, hij maakt zich nergens druk om..

Achja, ik mag mijn mening uiten in Nederland. Ik bedoel het niet altijd om iemand aan te vallen als iemand dat denkt.

cholitzu
23-06-2011, 21:40
Daar heb je groot gelijk in Pansier. Helaas is het voor Moslims erg lastig om hun eigen geloof te bekritiseren, dit is omdat erg zware straffen staan in de koran voor het verlaten van Islam, en dat niet-gelovigen worden neergezet als minder, als geniepig en als vijandelijk. Voor de mensen die dit tegen willen gaan, bespaar je de moeite, ik ken de koran en ik kan je zo tientallen verzen aanwijzen die dit bevestigen.

Ik snap ook dat veel Moslims dit anders interpreteren,en gelukkig ook,maar het is duidelijk dat Islamitische politici en Westerse politici die zoeken naar een eenstemmig stemblok een bepaalde interpretatie willen zien. De Saudi-Arabieren willen juist geradicaliseerde Moslims zien in Europa, aangezien dit hun meer macht geeft, en daarom is dit ook een probleem.

Feit is inderdaad Pansier dat de grote olielanden de prijzen stabiel en begrijpelijk houden voor de Westerse landen in ruil voor censuur van kritiek op Islam en het negeren van dreigingen vanuit de radicalere Islam. Er zijn talloze voorbeelden maar ik hou het bij Rasmussen, die geen hoofd van de NATO mocht worden omdat hij de nu voor zijn leven vrezende tekenaar van Mohammed steunde. Rasmussen steunde vrijheid van meningsuiting en dit koste hem zijn baan als hoofd van de NATO door druk van Turkije en de OIC.

Daarnaast zijn er ook andere redenen, die simpel te maken hebben met de inrichting van de NL staat en de voordelen van onbegrensde immigratie voor politici.

Ook al ben je jong, je ziet iedergeval hoe absurd het is hoe weinig er naar de dreiging vanuit de Islam word gekeken, alleen omdat men bang is voor aanslagen en dat men liever de mensen aanvalt die dit doen, decennia te laat. Zolang je maar snapt dat mensen mensen zijn en dat de kern van het probleem in cultuur of ideologie huist, maar ik zie ook dat je dit doet.

Maar er moet inderdaad meer open over gesproken, maar de vraag blijft, wie durft. Als Pansier een andere politieke overtuiging had, was er geen thread om hem hierop aan te vallen, en dat is Nederland in een notendop.

Niet alles wat ze op TV zeggen is waar jongens, en ik ken geen enkele wilderstemmer die een racist is. Iets kritischer zijn naar wat je hoort. Ik ken wel genoeg groenlinksstemmers die Nederlanders flikkers noemen en Nederlandse vrouwen hoeren. Maar dat is geen dagelijks item in de media, sterker nog, dat hoor je nooit. Past niet bij het idee van de maakbare mens in een multiculturele samenleving, dat idee van de PVDA, de partij die zorgt voor al die miljarden voor de media ;)


Ey als je niet ziet waarom heel de titel van deze thread fokop is duurt het wel even voor we op 1 lijn zitten.Niet netjes gewoon, en wellicht zou jet het meer snappen als jij in een hoek word gezet vanwege hele normale, niet radicale idëeen. Belachelijk.

De NRC besteed er ook elke dag wel een artikel aan om ons te vertellen dat kritiek op Islam racistisch is en dat juist diegene die tekeningtjes maken van Mohammed het probleem zijn, het beetje dezelfde mentaliteit in landen waar mensen om de haverklap worden opgepakt als ze iets verkeerds zeggen over Islam. Meestal heeft de buurman gewoon een hekel aan ze. Jammer dat we die "wijsheden" hier navolgen. Jammer dat niet meer Moslims het snappen dat Islam gebruikt wordt als politiek middel en dat alleen vrijheid van meningsuiting de oplossing is. Dat is namelijk ook gelukt toen de bijbel nog gebruikt werd om mensen maffe dingen te laten denken of doen.

Jijzelf zet Moslims in de hoek, door ze allemaal te beschuldigen van extremisme. En ze de schuld te geven van van alles en nog wat.
Waarom wil je zo graag met mensen op 1 lijn zitten? Kan je het niet bekroppen dat er mensen zijn met een andere mening dan die van jou.

Alleen maar onzin in je lappen met narcistische text. Het enige wat je doet is jou verhaaltje vertellen en maar mensen te proberen te overtuigen dat het feiten zijn. Je gaat niet in op goede argumenten die door verschillende mensen worden gegeven, kortom je staat niet open voor discussie maar probeert de mensen te overtuigen van jou gelijk, door aannamens en leugens als feiten neertezetten.

Je kent geen rasistische PVV ers? Waarschijnlijk zie je door de bomen het bos niet meer.


Nou je guru is vrijgesproken zullen er nog veel meer mensen zoals jij gaan komen die misbruik maken van de vrijheid van menings uiting alleen omdat je denkt dat recht te hebben. Kritiek op de Islam is geen probleem, waarschijnlijk zullen er ook miljoenen mensen kritiek op jou leefwijze hebben, maar beledig mensen niet.



En ga nou niet weer zielig doen als je een beetje tegengas krijgt, chappie!

Joris
23-06-2011, 21:46
Het is juist iets heel menselijks om 'common ground' te vinden, of tewel de behoefte om op 1 lijn te zitten. Lekker polderen noemen we dat, en ik moet zeggen jullie zijn al 6 pagina;s goed bezig.

cholitzu
23-06-2011, 22:18
Het is juist iets heel menselijks om 'common ground' te vinden, of tewel de behoefte om op 1 lijn te zitten. Lekker polderen noemen we dat, en ik moet zeggen jullie zijn al 6 pagina;s goed bezig.

klopt hoor, maar daar heb je op zijn minst 2 mensen voor nodig die bereid zijn te discusieren zonder te provoceren, en niet 1 iemand die alleen maar roept dat wat hij zegt de enige waarheid is om zo te proberen de ander op zijn lijn te krijgen.

Joris
23-06-2011, 22:21
Shit ik ben in de war, sinds wanneer zijn we niet meer aan het haten op pansier? Ik moet ook eigenlijk gewoon gaan slapen, je zult wel gelijk hebben.

Asura
23-06-2011, 23:35
Jijzelf zet Moslims in de hoek, door ze allemaal te beschuldigen van extremisme. En ze de schuld te geven van van alles en nog wat.
Waarom wil je zo graag met mensen op 1 lijn zitten? Kan je het niet bekroppen dat er mensen zijn met een andere mening dan die van jou.

Alleen maar onzin in je lappen met narcistische text. Het enige wat je doet is jou verhaaltje vertellen en maar mensen te proberen te overtuigen dat het feiten zijn. Je gaat niet in op goede argumenten die door verschillende mensen worden gegeven, kortom je staat niet open voor discussie maar probeert de mensen te overtuigen van jou gelijk, door aannamens en leugens als feiten neertezetten.

Je kent geen rasistische PVV ers? Waarschijnlijk zie je door de bomen het bos niet meer.


Nou je guru is vrijgesproken zullen er nog veel meer mensen zoals jij gaan komen die misbruik maken van de vrijheid van menings uiting alleen omdat je denkt dat recht te hebben. Kritiek op de Islam is geen probleem, waarschijnlijk zullen er ook miljoenen mensen kritiek op jou leefwijze hebben, maar beledig mensen niet.



En ga nou niet weer zielig doen als je een beetje tegengas krijgt, chappie!

nee ik ken geen racistische pvv-ers. Raar he, de wereld is anders dan de shit die je op tv hoort. En lol @ misbruik maken, jongen jij weet helemaal niks van de wereld. Sharia? Klinkt leuk, het bekritiseren= racistisch. Zo denk je, simpel ventje.

En welke Moslims beschuldig ik dan? Jij hebt echt het IQ van een paasei. Ik zeg dat er in de koran extremistische versen zijn en dat logischerwijze politici uit het midden-oosten daar gebruik van maken. En dat er letterlijk geen andere politicus is die hier tegengas aangeeft.
lol ik geef alle moslims ook nog van alles de schuld. Over wat dan? Waar geef ik alle Moslims van de schuld?

Asura
23-06-2011, 23:38
klopt hoor, maar daar heb je op zijn minst 2 mensen voor nodig die bereid zijn te discusieren zonder te provoceren, en niet 1 iemand die alleen maar roept dat wat hij zegt de enige waarheid is om zo te proberen de ander op zijn lijn te krijgen.

Jij loopt hier iedereen met een andere mening zijn woorden te verdraaien om mij maar als racist neer te zetten. Klasseloos.

cholitzu
24-06-2011, 01:08
nee ik ken geen racistische pvv-ers. Raar he, de wereld is anders dan de shit die je op tv hoort. En lol @ misbruik maken, jongen jij weet helemaal niks van de wereld. Sharia? Klinkt leuk, het bekritiseren= racistisch. Zo denk je, simpel ventje.

En welke Moslims beschuldig ik dan? Jij hebt echt het IQ van een paasei. Ik zeg dat er in de koran extremistische versen zijn en dat logischerwijze politici uit het midden-oosten daar gebruik van maken. En dat er letterlijk geen andere politicus is die hier tegengas aangeeft.
lol ik geef alle moslims ook nog van alles de schuld. Over wat dan? Waar geef ik alle Moslims van de schuld?


Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je op Wilders/pvv stemde... en als je op iemand stemt neem ik aan dat je het eens bent met zijn gedachtengoed/verkiezingsprogramma. Of heb je dit nog niet gelezen en stem je op wilders vanwege zijn blauwe ogen.

http://www.pvv.nl/images/stories/Webversie_VerkiezingsProgrammaPVV.pdf


lol @
jij weet helemaal niks van de wereld
simpel ventje
iq van een paasei

even diep ademhalen en tot 10 tellen...


http://www.youtube.com/watch?v=GjJrE_NWWvI&feature=related

ArjanV
24-06-2011, 06:52
Oei....dit kan een lang topic gaan worden wanneer iemand nu al de filmpjes gaat posten van debatten waarbij Wilders zijn tegenstanders/tegenstandsters in de 2e kamer eventjes de mond snoert...

Kemal
24-06-2011, 06:57
Hou het gezellig dames, anders is dit straks ook weer 1 van de topics die verdwijnt in the pit... ;)

Pansier
24-06-2011, 09:51
Hou het gezellig dames, anders is dit straks ook weer 1 van de topics die verdwijnt in the pit... ;)

Laat ik mezelf maar weer eens volwassen opstellen en mezelf terugtrekken uit de discussie, iemand moet het goede voorbeeld geven.

smike
24-06-2011, 16:25
Ik ga me hier niet inmengen, niet het forum voor, echter ben ik het met asura 100% eens.

Als laatste: de mensen die het hardt kritiek hebben op de Islam (oa Jahmi en Hirsi Ali) zijn vaak zelf ex-moslims, mensen met een grote kennis van de Islam en de Islamitische cultuur. Dit in tegenstelling tot wat moslims zelf suggereren, volgens hen zijn het de "tokkies".

Sadix
24-06-2011, 17:25
1. De Islam is bedacht door mensen.

2. Dan zijn er waarschijnlijk ook geen moslims die vechtsport doen, aangezien het gezicht heilig is voor de Islam.

ff inhaken op punt2 : Vrienden van mij die het geloof hebben bestudeert en veel meer praktiserend als mij zijn, zijn ook gestopt met wedstrijden vechten omdat je volgens de islam iemand geen pijn mag doen. Ook niet in een voor afgesproken wedstrijd.

dus je hebt idd gelijk in punt 2, dat als je de islam echt goed wil praktiseren, je in principe geen MMA of kickkboks wedstrijden mag vechten.

Sadix
24-06-2011, 17:28
Ik ga me hier niet inmengen, niet het forum voor, echter ben ik het met asura 100% eens.

Als laatste: de mensen die het hardt kritiek hebben op de Islam (oa Jahmi en Hirsi Ali) zijn vaak zelf ex-moslims, mensen met een grote kennis van de Islam en de Islamitische cultuur. Dit in tegenstelling tot wat moslims zelf suggereren, volgens hen zijn het de "tokkies".

sorry mensen, maar o o o wat verlies ik toch een respect voor mensen door dit soort achterlijke teksten.

Hirsi ali en Jahmi mensen noemen met grote kennis over de islam. Hun weten evenveel over de islam als Peter Bosse, de slager hier op de hoek.
Hirsi ali is een gefrusteerde kut hoer, die omdat der clit is afgesneden door achterlijke culturele traditities die niks met de islam te maken hebben, een kruistocht begonnen tegen alles dat islamitisch is.

Jahmi daar kan iedereen wel aan zien dat het een achterlijke tering mongool is. Hij doet alles voor de aandacht, springt ook elke week van partij naar partij. tering wat mooi eigenlijk dat jij nou net deze 2 personen opnoemt.

Facade
24-06-2011, 17:42
Ik ga me hier niet inmengen, niet het forum voor, echter ben ik het met asura 100% eens.

Als laatste: de mensen die het hardt kritiek hebben op de Islam (oa Jahmi en Hirsi Ali) zijn vaak zelf ex-moslims, mensen met een grote kennis van de Islam en de Islamitische cultuur. Dit in tegenstelling tot wat moslims zelf suggereren, volgens hen zijn het de "tokkies".

Kom op Smike... jij doet altijd alsof je zo verheven bent boven de rest, laat dan eens zien en kom eens met een verlichtende post over dit onderwerp... :P

citrusfruit
25-06-2011, 03:03
Wat zijn we in Nederland toch eigenlijk verwend dat dit de problemen zijn waar men zich zorgen over maakt. Kom op man! We leven in het fucking paradijs! We zijn één van de welvarendste landen ter wereld. Gezondheidszorg, onderwijs, alles is bovengemiddeld geregeld. We zijn echt een land van zeikerds aan het worden.

Mickey
25-06-2011, 09:41
Wat zijn we in Nederland toch eigenlijk verwend dat dit de problemen zijn waar men zich zorgen over maakt. Kom op man! We leven in het fucking paradijs! We zijn één van de welvarendste landen ter wereld. Gezondheidszorg, onderwijs, alles is bovengemiddeld geregeld. We zijn echt een land van zeikerds aan het worden.

Dit. 100x dit.

TOON
25-06-2011, 14:40
ik geloof niet, maar ik geloof wel dat ieder geloof van oorsprong ontstaan is om iets goed te doen....
probleem ligt bij mensen zelf, die uit hoofde van hun geloof ellende aanrichten

Facade
25-06-2011, 16:47
Wat zijn we in Nederland toch eigenlijk verwend dat dit de problemen zijn waar men zich zorgen over maakt. Kom op man! We leven in het fucking paradijs! We zijn één van de welvarendste landen ter wereld. Gezondheidszorg, onderwijs, alles is bovengemiddeld geregeld. We zijn echt een land van zeikerds aan het worden.

Klopt inderdaad. Het is des te frustrerender dat aan dit onderwerp zoveel aandacht besteed wordt door de overheid, terwijl er juist op economisch vlak echte problemen spelen. Problemen die ons paradijs wel eens behoorlijk zouden kunnen veranderen.

cholitzu
25-06-2011, 19:20
Helaas is dat al aan de orde van de dag, ouderen die niet rond kunnen komen van hun aow, hoge eigen bijdrage in de zorg, medicijnen etc die niet meer vergoed worden, verplicht eigen risico dat steeds hoger wordt. Onderwijs ook in de problemen. Maar de overheid vind het belangrijker om de strijd tegen Islam optevoeren.

Regering maakt er een zooitje van.

Pansier
25-06-2011, 21:48
Helaas is dat al aan de orde van de dag, ouderen die niet rond kunnen komen van hun aow, hoge eigen bijdrage in de zorg, medicijnen etc die niet meer vergoed worden, verplicht eigen risico dat steeds hoger wordt. Onderwijs ook in de problemen. Maar de overheid vind het belangrijker om de strijd tegen Islam optevoeren.

Regering maakt er een zooitje van.

Ik denk dat wij niet mogen klagen over onze regering. Ik denk dat wij het toch als een van de beste hebben getroffen, op Noorwegen en Australië na.

Mauro
25-06-2011, 22:16
Wat voor regering hebben ze dan in Noorwegen Pansier?

Facade
25-06-2011, 23:04
Ik denk dat wij niet mogen klagen over onze regering. Ik denk dat wij het toch als een van de beste hebben getroffen, op Noorwegen en Australië na.

De regering heeft als doelstelling in 2015 18 miljard te bezuinigen. Het is nu de vraag of ze dat gaan halen. Pas dan kan je wat zeggen over of ze het wel/niet goed gedaan hebben. Als het niet lukt, zou het kunnen dat het volgende kabinet (als ze de rit uberhaupt uitzitten) weer moet bezuinigen. Hoe langer dit aanhoudt hoe minder werkgelegenheid er ontstaat.

Dit laatste is voor ons als burger het belangrijkste. Ik ben als student helemaal niet zeker van een baan als ik klaar ben en dat geldt ook voor heel veel anderen.

De financiën van de overheid staan er dus (nog) goed voor, maar dit heeft weinig te maken met wat de overheid tot nu toe gedaan heeft. Maar zelfs dan is een overheid die er financieel goed voor staat niet hetzelfde als een economie die er goed voor staat.

PigDog
26-06-2011, 10:45
Originally Posted by citrusfruit
Wat zijn we in Nederland toch eigenlijk verwend dat dit de problemen zijn waar men zich zorgen over maakt. Kom op man! We leven in het fucking paradijs! We zijn één van de welvarendste landen ter wereld. Gezondheidszorg, onderwijs, alles is bovengemiddeld geregeld. We zijn echt een land van zeikerds aan het worden.
Dat was zo, maar tegenwoordig verplaatsen we ons van zorgstaat naar zoek-het-zelf-maar-uit staat. Alles is naar het bedrijfsleven gegaan, die eerst deed voorkomen alsof het nog goedkoper zou kunnen. Daarna zijn ze begonnen om het geleidelijk op te schroeven, en straks betaal je je blauw voor bijv gezondheidszorg, onderwijs en dat soort dingen. Hoeveel gezinnen zijn al niet slaaf van het systeem geworden omdat beide partners MOETEN werken om het allemaal nog te kunnen betalen? De volgende generatie bestaat uit mensen die hun hele jeugd bij een kinderdagverblijf hebben gezeten. En de oudere generatie in het bejaardentehuis laat zijn billen afvegen door een moslima. Dat zijn straks de mensen die moeten zorgen voor je ouders....... Zij hebben nog niet zoveel last van vergrijzing. We gaan ze keihard nodig hebben...

TOON
26-06-2011, 11:01
niemand vind het leuk als er bezuinigd wordt, maar denk dat je in dat opzicht ook nog steeds het beste in NL af bent.....
je kunt het ook op griekenlands manier doen, net zo lang uitstellen tot je ipv 18 miljard 180 miljard moet bezuinigen....

nee vooral blijven zeuren, snap ik wel, is heel vervelend dat bezuinigen, iedereen krijgt het krap, maar zeg mij eens in welk land je beter af zou zijn dan in NL??

Pansier
26-06-2011, 11:30
niemand vind het leuk als er bezuinigd wordt, maar denk dat je in dat opzicht ook nog steeds het beste in NL af bent.....
je kunt het ook op griekenlands manier doen, net zo lang uitstellen tot je ipv 18 miljard 180 miljard moet bezuinigen....

nee vooral blijven zeuren, snap ik wel, is heel vervelend dat bezuinigen, iedereen krijgt het krap, maar zeg mij eens in welk land je beter af zou zijn dan in NL??

Australië, de economie hier steeg zelfs in de krediet crisis.

TOON
26-06-2011, 11:40
ik zou zeggen, veel plezier :)

ARMENIA
26-06-2011, 11:58
Nederland is goed, maar ik snap niks van de gezondsheidzorg..
we betalen allemaal fucking 110 euro minimaal, per maand aan de verzekeraar. een huis met 5 volwassenen betaalt dus 550 euro per maand.
hoeveel volwassenen hebben we wel niet in nl, 12 miljoen ofzo??

12 miljoen x 110 = 1 320 000 000 euro per maand krijgen ze binnen, we praten hier bijna over een anderhalfmiljard per maand. daarnaast hebben we ook nog eigen risico 150 euro ofzo en eigen bijdrage, weet niet hoeveel. mooiste is dat zoveel mensen niet eens ziek worden.

Kan iemand mij uitleggen, hoe het kan dat we zoveeellllllllll betalen?? ook nog eigen bijdrage, eigen risico of weet ik veel wat hebben

In belgie betalen ze per gezin per jaar iets van 100 euro en ze krijgen ook alles vergoed.. van horen en zeggen dan..

cholitzu
26-06-2011, 12:47
Nederland is goed, maar ik snap niks van de gezondsheidzorg..
we betalen allemaal fucking 110 euro minimaal, per maand aan de verzekeraar. een huis met 5 volwassenen betaalt dus 550 euro per maand.
hoeveel volwassenen hebben we wel niet in nl, 12 miljoen ofzo??

12 miljoen x 110 = 1 320 000 000 euro per maand krijgen ze binnen, we praten hier bijna over een anderhalfmiljard per maand. daarnaast hebben we ook nog eigen risico 150 euro ofzo en eigen bijdrage, weet niet hoeveel. mooiste is dat zoveel mensen niet eens ziek worden.

Kan iemand mij uitleggen, hoe het kan dat we zoveeellllllllll betalen?? ook nog eigen bijdrage, eigen risico of weet ik veel wat hebben

In belgie betalen ze per gezin per jaar iets van 100 euro en ze krijgen ook alles vergoed.. van horen en zeggen dan..

Verplicht eigen risico = 170 per persoon per jaar. Van al het geld dat binnenkomt moet de genoten zorg worden betaald. Een specialist vraagt een fortuin tegenwoordig en de zorg is minimaal.

Facade
26-06-2011, 13:05
Nederland is goed, maar ik snap niks van de gezondsheidzorg..
we betalen allemaal fucking 110 euro minimaal, per maand aan de verzekeraar. een huis met 5 volwassenen betaalt dus 550 euro per maand.
hoeveel volwassenen hebben we wel niet in nl, 12 miljoen ofzo??

12 miljoen x 110 = 1 320 000 000 euro per maand krijgen ze binnen, we praten hier bijna over een anderhalfmiljard per maand. daarnaast hebben we ook nog eigen risico 150 euro ofzo en eigen bijdrage, weet niet hoeveel. mooiste is dat zoveel mensen niet eens ziek worden.

Kan iemand mij uitleggen, hoe het kan dat we zoveeellllllllll betalen?? ook nog eigen bijdrage, eigen risico of weet ik veel wat hebben

In belgie betalen ze per gezin per jaar iets van 100 euro en ze krijgen ook alles vergoed.. van horen en zeggen dan..

1.320.000.000 is niet zo heel veel.
Prinsjesdag 2010: Huishoudboekje van Nederland (http://www.prinsjesdag2010.nl/miljoenennota/huishoudboekje_van_nederland).
Het bedrag voor de zorg is nu dus 68.000.000.000. Dat zijn monsterlijke bedragen, zeker met 'maar' 16 miljoen mensen.
Als je ziet dat de posten waarop nu bezuinigd wordt, cultuur (1,7 miljard) en Defensie (7,2), vrij klein zijn, lijkt het mij dat de echte bezuinigingen nog gaan komen.

België staat er ook helemaal niet zo goed voor. Hoe het precies in elkaar zit weet ik even niet, maar er moet daar fors bezuinigd worden. Dit kan alleen niet omdat ze geen regering hebben. Wanneer die regering er komt, zal ook daar er flink gesneden worden. Het land wordt niet voor niets met enige regelmaat genoemd in het rijtje Portugal, Ierland en Spanje...

Elsevier.nl - Economie - België erkent financiële problemen door instabiliteit (http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Economie/283213/Belgie-erkent-financiele-problemen-door-instabiliteit.htm?rss=true)
- Financiële crisis - De Morgen (http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/Financiele-crisis/article/detail/1280836/2011/06/19/Ook-Belgie-en-Frankrijk-mogelijk-in-de-problemen.dhtml)