PDA

View Full Version : Talentloos? **incl. reactie**



Richelieu
09-06-2011, 21:55
Al enige tijd fotografeert freelance fotograaf Jos Erkens veel thaiboks- en MMA evenementen in het zuiden van het land. Op 22 mei jongstleden was hij uitgenodigd door Hoyers Gym om daar een breed Budo gala te fotograferen in opdracht voor de organisatie. Deze foto's zijn zowel op Mixfight als op Fighttalk gepubliceerd. Na het evenement gebruikte één van de deelnemende sportscholen zijn foto's zonder enig overleg voor allerlei promotiedoeleinden zoals posters etc. Jos was het hier niet helemaal mee eens en stuurde de onderstaande meneer een nette mail met de vraag dat het niet helemaal de bedoeling was, maar dat enig overleg vooraf op zijn plaats is in dit soort zaken.

Na deze mail besloot meneer Pepels er op een karate en jujutsu website hieraan mede een column te wijden waar Jos Erkens zonder enige reden in een diskrediet word gebracht, maar na de column tweemaal te hebben doorgelezen vond ik de laatste alinea toch wel een erg wrange afsluiting naar het "kickboksvolk" toe. Jos word niet bij naam genoemd, maar iedereen die een beetje bekend is in het zuiden, weet dat hij dé fotograaf voor evenementen is. Inmiddels heeft Jos Erkens een goede reputatie opgebouwd bij promotors. Omdat meneer Pepels de column op een "websit-je" heeft gepost dacht ik het maar eens hier te plaatsen, zodat we zelf een oordeel kunnen vellen over dit stuk;


LINK NAAR WEBSITE (http://www.ashigaruhonbu.9f.com/blank_5.html)



Column R.Pepels

Osu leden en aanhang,

We rollen juni 2011 binnen. Wat gaat het allemaal snel. Onlangs hebben 9 van onze Kyokushin vechters 19 gevechten gewonnen (waarvan enkele op Knock Down en Out) op een Belgisch toernooi. Een enorm aantal overwinningen want we hebben het hier over echt raken en echte klappen. Ook wonnen we twee 1e plaatsen. Dus in ons midden nu de kampioenen Ivo Heffels en Gilbert Thomassen. Ook onlangs even op een krijgskunst gala meegedaan met 14 Ashigaru vrienden. Leuk evenement, maar weinig mensen in zaal. Over de demo's zal ik jullie niet vervelen. Van een leerling kreeg ik enkele foto's van dit evenement die hij van een forum had gehaald, had ik de dag erna een mail in mijn privé adres dat ik de foto's niet mocht gebruiken omdat deze bedoeld zijn voor te verkopen via een of ander website-tje. Das knap vind ik, geld verdienen aan het talent van anderen terwijl deze belangeloos meewerken aan een goed georganiseerd evenement. Maar goed als je geen talent hebt kun je altijd nog geld verdienen aan het talent van anderen, zo blijkt.

10 Juni hebben we onze Kids en Juniors Jujutsu examens in de Ashigaru Honbu Dojo, en 18 en 19 Juni zitten we met 20 Ashigaru vrienden in Den Haag en Scheveningen om te trainen in de Kamakura Honbu Dojo en deel te nemen aan de jaarlijkse IBK strandtraining o.l.v Gerard Gordeau onze Kancho. Na de zomer beginnen we weer aan de toernooien zie altijd onze agenda op de nieuwspagina.

In Juni of Juli trekken we weer naar Maastricht waar we weer een gezellige maar zware buitentraining hebben. Vorig jaar was het mega-heet dus dit jaar even eerst het weer checken. Deelname natuurlijk gratis. Denk aan het lesgeld want dat is 12 maanden per jaar. Ja dus ook in de 3 weken vakantie. Dit om alvast vragen te voorkomen. Het mag trouwens duidelijk zijn dat alles gewoon hetzelfde blijft het komende jaar qua locatie en qua lessen in de Ashigaru Honbu Dojo. Wel zullen er ook al lessen gaan plaatsvinden in de Ashigaru Odessa Dojo.

Voor de leden met tijd: Surf ook regelmatig naar de website http://www.wkko.tk/ (http://www.wkko.tk/) waar je veel info vindt over de systemen, regels en leraren. Kijk maar eens naar de tellers hoe goed onze websites worden bekeken. Er lopen trouwens weer diverse nieuwe leden op proef binnen de laatste paar weken. Wij als leiding zijn zeer tevreden hoe alles loopt op dit moment, iedereen kan goed met elkaar overweg en er wordt veel en hard getraind zonder ons gevoel voor humor te laten vallen. Wij als Karate en Jujutsu beoefenaren proberen hard om de goede naam van de krijgkunsten die constant door dat kickboxvolk wordt verpest hoog te houden. Het is nu werkelijk dagelijks dat er in de media bewezen feiten opduiken over deze mensen. Afpersingen, bedreigingen, schietpartijen, vechtpartijen en drugshandel, goed bezig kerels. Oplossing? Kom lekker Karate en Jujutsu trainen bij ons, de rest gaat vanzelf.

Geniet van het weer,

Osu

R.Pepels

Tony Galento
09-06-2011, 22:00
ik ken nogal wat criminelen met een kyokushin achtergrond. ;)

Slome
09-06-2011, 22:00
Al draagt een aap een goude ring, het is en blijft een lelijk ding - een gi aantrekken schiet niets op - al is het waar is wat meneer Pebbels verkondigt

blackadder
09-06-2011, 22:04
Wat een debiel.

Glen
09-06-2011, 22:07
Meneer Pepels heeft hier een account op het website-je!
Hij praat altijd de kyokushin mannen na!

blackadder
09-06-2011, 22:09
Meneer Pepels heeft hier een account op het website-je!
Hij praat altijd de kyokushin mannen na!
Wil die dat wel met al dat kickboksvolk wat hier rondsurft?

Asura
09-06-2011, 22:11
Hun kancho is gordeau, toch raar dat ze dan geen manieren hebben.

Khanom Thom
09-06-2011, 22:11
Wat een dwaas...

blackadder
09-06-2011, 22:12
Hun kancho is gordeau, toch raar dat ze dan geen manieren hebben.
Een toonbeeld voor de sport.

Kemal
09-06-2011, 22:15
triest dit..

marcelt
09-06-2011, 22:22
Dat kickboksvolk. Die marokkanen. Weet al op welke partij deze meneer stemt.
Toevallig reken ik mezelf ook tot het kickboksvolk. De personen die onze naam verpesten horen ook tot het kickboksvolk. Dat kan het kickboksvolk in het algemeen niet aangerekend worden. Bedankt meneer Pepels. Die op deze manier de naam van de kyokushin mensen weer in diskrediet brengt. Maar gelukkig is hij daar niet exemplarisch voor.

el bastardo
09-06-2011, 22:29
Jos doet al jaren goed werk en is er mede voor verantwoordelijk dat er publiciteit wordt gericht naar de vechtsport en dus ook zijn sport. Dat dhr. Pepels dit niet begrijp geeft aan hoe kortzichtig en beperkt deze man is. Hij heeft duidelijk geen idee hoe dingen werken.

Om hierna over de rug van andere sporten je eigen sport een beetje te promoten, althans een poging daartoe doen, is helemaal zielig. Denk dat dhr Pepels ook zijn eigen ruiten op deze manier ingooit, maar ook dat zal hij niet snappen.

Garcia
09-06-2011, 22:35
Niet eens Kyokushinkai waardig zo'n vent. Die heeft het echt totaal niet begrepen.

Mauro
09-06-2011, 22:37
Dhr Pepels staat een beetje ver van de realiteit als hij niet snapt dat Dat de manier is waarop een fotograaf zn brood moet verdienen.
Kortzichtig mannetje....jammer.
Osu !

Biiyen
09-06-2011, 23:01
Ik vind het dan grappig dat hij materiaal van Jos gebruikt voor zijn eigen gewin en als hij daarop wordt aangesproken Jos uitmaakt voor talentloze parasiet.... Spiegeltje spiegeltje aan de wand wie is de grootste hypocriet van het land?

Bagheera
09-06-2011, 23:37
tis een badmuts...

lopez86
09-06-2011, 23:47
Wat een grote sukkel.
Te triest.
Wat is zijn accountnaam hier dan?

ben046
10-06-2011, 00:36
Wat een achterlijk stuk! Jos is een topper die de vechtsport al jaren in goed daglicht zet door o.a. posters, websites en foto's van gala's te maken. Dankzij zijn bijdrage in de media wordt de sport steeds professioneler en meer geaccepteerd. Dhr. Pepels weet niet goed waar die het over heeft... Jammer!

Bromios
10-06-2011, 00:52
Even voor de goede orde. Dit is niet anders als mensen die muziek en films downloaden.....
Inmiddels is het al zo normaal om gratis materiaal te gebruiken waar anderen hun brood mee moeten verdienen dat deze man echt oprecht verbaasd is dat iemand daar tegen ageert.
Ik denk dat hij echt geen idee heeft dat wat hij zegt volledig belachelijk is.

En het kan niet zo zijn dat hij teveel klappen op het hoofd heeft gehad want dat mag niet bij deze stijl ;)

Djani
10-06-2011, 01:33
Dhr Pepels staat een beetje ver van de realiteit als hij niet snapt dat Dat de manier is waarop een fotograaf zn brood moet verdienen.
Kortzichtig mannetje....jammer.
Osu !

x2!

cobra
10-06-2011, 08:43
Dat foto's van het internet gehaald worden is nou 1 maal zo, maar laat dan wel de naam of watermerk van de fotograaf op de foto staan en plaats niet je logo erover heen. Op deze manier krijgt de fotograaf toch nog een beetje beloning naar werk.
Heb je echter toch moeite met het feit dat de naam op de foto staat is er nog altijd de mogelijkheid de foto zonder watermerk of naam te kopen.
Bij plaatsing van foto's in de diverse tijdschiften wordt ook de bron vermeld. Dus zo raar is het verzoek niet.

Als je het bovenstaande verzoek dan anders verwoord in je colum is dit erg jammer en triest.

Hans Vos
10-06-2011, 09:03
erg domme uitlatingen van een respectloos persoon waarvan je gezien zijn kennis via gerard gordeau toch beter van verwacht . gr hans

Ch3f1
10-06-2011, 09:21
Column niet gelezen *oninteressant* alleen laatst dik gedrukte gedeelte en daar heeft meneer gewoon helemaal gelijk wat betreft de media hèhèhè...

MMAFAN-1122
10-06-2011, 09:37
Tja.....

Mule-Kick
10-06-2011, 09:48
Wat een grote sukkel.
Te triest.
Wat is zijn accountnaam hier dan?

Volgens mij gewoon Robert Pepels. Mogelijk dat er nog iets van Shihan of Renshi ofzo bijstaat (ben niet zo thuis in die japanse benamingen/graden)

Richelieu
10-06-2011, 10:09
Volgens mij gewoon Robert Pepels. Mogelijk dat er nog iets van Shihan of Renshi ofzo bijstaat (ben niet zo thuis in die japanse benamingen/graden)

Inderdaad Renshi, maar hij noemt zich op andere pagina's weer Shihan. Ben net zoals jij Mule-Kick niet helemaal thuis in deze Japanse benamingen, maar op Mixfight hebben we genoeg leden (Sjaak, Jan Norder etc) die hier wat meer licht op kunnen laten schijnen;

http://www.breu.com/ibs/sokeship/Pepels/index.htm
http://www.icmaua.com/ProgrMan.files/PeppelsKenpokai03.pdf

Marco
10-06-2011, 10:21
nou jongens, pak de chips en de cola maar vast en ga er maar goed voor zitten want dit wordt weer een heelijk lange topic...

joost
10-06-2011, 10:46
http://assets.diylol.com/hfs/368/409/cc8/resized/mr-t-time-meme-generator-you-a-fool-fool-1eb892.jpg?1303907990.jpg

Redwhitewarrior
10-06-2011, 10:57
Beetje jammer dit, vraag vooraf minimaal of je de foto's mag gebruiken als je van plan bent deze te verwerken in een pooster (kan me niet voorstellen dat er een absurt hoog bedrag voor gerekend wordt). Met de vergelijking die hierboven getrokken wordt met het downloaden van films ben ik niet helemaal eens. Deze worden over het algemeen gedownload, bekeken en vaak weer verwijderd. De foto's die gebruikt worden voor het vervaardigen van poosters komen door de hele stad te hangen en worden dus optimaal uitgebuit. Hiervoor heeft hij dus het talent van het door hem minachtend genoemde ''fotograafje'' nodig. De afgunst die hij uit jegens het ''kickboksvolk'' lijkt meer op jaloezie. Deze sport komt over het algemeen veel meer in de media. Hierdoor zullen dus ook eerder de negatieve uitschieters gepubliceerd worden. In bijv. de jeu de boule gemeenschap hoeft ook niet iedereen helemaal schoon op de graat zijn. Er wordt alleen niets over gepubliceerd omdat het niemand ook maar iets intereseert...

petjekick
10-06-2011, 11:20
De 10 geboden van het auteursrecht op foto’s

1 Respecteer het auteursrecht op foto’s.
2 Vraag altijd toestemming aan de fotograaf als je een foto wilt gebruiken.
3 Vertrouw niet op de mededeling van anderen.
Alleen de fotograaf kan toestemming geven voor gebruik van een foto.
4 Maak altijd duidelijke afspraken over het gebruik en de vergoeding.
5 Gebruik een foto alleen voor de afgesproken doeleinden.
6 Probeer altijd de maker van een foto te achterhalen.
Gebruik een foto niet als je niet weet wie de maker is.
7 Vermeld altijd de naam van de fotograaf bij een foto.
8 Bewerk of verknip een foto niet zonder toestemming van de fotograaf.
9 Let op de rechten die anderen op de foto kunnen hebben.
Vraag ook hun toestemming voor gebruik.
10 Geef de fotograaf altijd een bewijsexemplaar van de publicatie.

Illest
10-06-2011, 11:23
erg domme uitlatingen van een respectloos persoon waarvan je gezien zijn kennis via gerard gordeau toch beter van verwacht . gr hans

Nee, dat is juist een verklaring voor zijn domheid!

blackadder
10-06-2011, 11:44
View Profile: Robert Pepels - MixFight.nl (http://www.mixfight.nl/forum/member.php?9401-Robert-Pepels)
Dit is'm. Moet zeggen dat ik verbaasd ben dat ie een column schrijft gezien de beperkte grammaticale kennis van zijn posts. Misschien verbetert een van zijn leerlingen zijn geschrijfsel om het leesbaar te houden.

Mule-Kick
10-06-2011, 11:47
Nee, dat is juist een verklaring voor zijn domheid!

http://getdemotivated.com/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11526&g2_serialNumber=1

Ze schrijven iig wel allebei collumns die mensen voor het hoofd stoten ja

Ervani
10-06-2011, 12:48
Het is heel simpel, los van alle bewoordingen je mag gewoon geen foto's gebruiken zonder dat je daarvoor toestemming hebt van de eigenaar. intellectuele-eigendom o.i.d. noemt men dat. Sterker nog als je als eigenaar van de foto zou willen kan je er een zaak van maken en dient er betaald te worden. Ik neem echter aan dat men het niet zo hoog op wil laten lopen.

Ervani
10-06-2011, 12:54
Ook niet onbelangrijk:
Het volgende zal bij deze foto's gen rol spelen maar er zijn gevallen waarbij je met dit te maken krijgt:
Een fotograaf maakt foto's voor commerciële doeleinden en maakt daarbij financiële afspraken met de modellen. Simpel gezegd de modellen krijgen betaald voor het portretrecht. In deze overeenkomst is opgenomen waarvoor de foto's gebruikt zullen worden en wat het exacte doeleinde van de foto's is. Er is dus bijvoorbeeld afgesproken dat de foto's alleen gebruikt zullen worden in en bepaald tijdschrift. Stel dat iemand de betreffende foto's dan elders publiceert dan heb je helemaal en probleem.

Voordat iemand zo slim is om te zeggen dat alle mensen die op de foto's staan aanspraak kunnen maken op het portretrecht dat is niet het geval:

De volgende omstandigheden kunnen een redelijk belang vormen voor iemand om zich tegen publicatie te verzetten:


privacy-overwegingen. Een dader of slachtoffer van een misdrijf die niet in een krant of encyclopedie wil worden afgebeeld kan zich hierop beroepen. Een politicus, bekend zakenman, topsporter of ander algemeen bekend persoon, kan zich hier niet zo gemakkelijk op beroepen.
Commerciële belangen – een bekende sporter of popster kan zijn foto willen gebruiken om geld te verdienen door middel van merchandising.
De afgebeelde persoon wordt in de afbeelding voor schut gezet of belachelijk gemaakt. Bepalend is daarbij niet de bedoeling van de maker, maar of het zo opgevat kan worden; of iemand zich door de foto in zijn eer aangetast kan voelen.
De wijze van afbeelden is schadelijk voor het imago van de persoon.
De afbeelding wordt gebruikt om reclame of propaganda te maken voor iets waar de afgebeelde persoon niet achter staat.

SjorsWilms
10-06-2011, 12:56
Ik vind het dan grappig dat hij materiaal van Jos gebruikt voor zijn eigen gewin en als hij daarop wordt aangesproken Jos uitmaakt voor talentloze parasiet.... Spiegeltje spiegeltje aan de wand wie is de grootste hypocriet van het land?

2x

Volgens mij heeft hij niet door dat Jos een fotograaf is en geen ringvechter.

SjorsWilms
10-06-2011, 12:59
Dat kickboksvolk. Die marokkanen. Weet al op welke partij deze meneer stemt.
Toevallig reken ik mezelf ook tot het kickboksvolk. De personen die onze naam verpesten horen ook tot het kickboksvolk. Dat kan het kickboksvolk in het algemeen niet aangerekend worden. Bedankt meneer Pepels. Die op deze manier de naam van de kyokushin mensen weer in diskrediet brengt. Maar gelukkig is hij daar niet exemplarisch voor.

Die marokkanen? Je weet al op welke partij hij stemt? Dat heeft hij niet gezegd. Durf te wedden dat hij zelf ook les geeft/ heeft gegeven aan marokanen.

Baske
10-06-2011, 13:14
Ik ben toch stiekem eigenlijk erg benieuwd naar een eventuele reactie van Pepels...

Italian*Berlusconi*
10-06-2011, 13:44
http://drpiyushpatel.com/wp-content/uploads/2011/06/maintain-work-and-life-balance.jpeg

is dit hem?



:)
lol @ kickbox volk haha

Marco
10-06-2011, 13:47
de reactie van Pepels is volgens mij wel wat in strijd met de geroemde Kyokushin gedachte sober en bescheiden te zijn, of zit ik er nu naast ? ;)
in dit geval dus sober en bescheiden in je woorden...

en voordat ik het vergeet...


OSU OSU OSU !
;)

marcelt
10-06-2011, 14:23
Die marokkanen? Je weet al op welke partij hij stemt? Dat heeft hij niet gezegd. Durf te wedden dat hij zelf ook les geeft/ heeft gegeven aan marokanen.

Klopt wel . Maar het is dezelfde manier van generaliseren.

marcelt
10-06-2011, 14:34
Inderdaad Renshi, maar hij noemt zich op andere pagina's weer Shihan. Ben net zoals jij Mule-Kick niet helemaal thuis in deze Japanse benamingen, maar op Mixfight hebben we genoeg leden (Sjaak, Jan Norder etc) die hier wat meer licht op kunnen laten schijnen;

http://www.breu.com/ibs/sokeship/Pepels/index.htm
http://www.icmaua.com/ProgrMan.files/PeppelsKenpokai03.pdf



5th Dan Kenpokai Allround Full Contact Karate
5th Dan Simmey Do Full Contact Karate
5th Dan Wakazamurai Karate
3 rd Dan Kyokushin Budokai Full Contact Karate
3 rd Dan Okinawa Seishinryoku Karate
3rd Dan Jujutsu

Wel 24 dannen. Zo zo zo. Ben zelf blij dat ik er vier heb vergaard in 20 jaar.

Mule-Kick
10-06-2011, 14:35
=Richelieu;1042357]Inderdaad Renshi, maar hij noemt zich op andere pagina's weer Shihan. Ben net zoals jij Mule-Kick niet helemaal thuis in deze Japanse benamingen, maar op Mixfight hebben we genoeg leden (Sjaak, Jan Norder etc) die hier wat meer licht op kunnen laten schijnen;


Geloof niet dat Sjaak en Robert echt vrienden zijn...:
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?102520-Zet-hier-maar-een-slot-op-maar-reageer-wel&p=892551&highlight=#post892551
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?102509-Beste-Shihan-Sjaak-Osu&p=892493&highlight=#post892493

Maar goed dat heeft verder niets met deze discussie te maken dus laten we het ontopic houden :)

Richelieu
10-06-2011, 14:43
Geloof niet dat Sjaak en Robert echt vrienden zijn...:
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?102520-Zet-hier-maar-een-slot-op-maar-reageer-wel&p=892551&highlight=#post892551
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?102509-Beste-Shihan-Sjaak-Osu&p=892493&highlight=#post892493

Maar goed dat heeft verder niets met deze discussie te maken dus laten we het ontopic houden :)

Nee, dat zijn inderdaad geen vrienden ouwe Sherlock ;) Waar is Sensei Jan als je hem nodig hebt?

Kemal
10-06-2011, 14:49
Geloof niet dat Sjaak en Robert echt vrienden zijn...:
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?102520-Zet-hier-maar-een-slot-op-maar-reageer-wel&p=892551&highlight=#post892551
http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?102509-Beste-Shihan-Sjaak-Osu&p=892493&highlight=#post892493

Maar goed dat heeft verder niets met deze discussie te maken dus laten we het ontopic houden :)

:lol: ook leuke discussies

Slome
10-06-2011, 15:09
Waar is Sensei Jan als je hem nodig hebt?

:neversurrender:

smike
10-06-2011, 15:12
Ik ben het oneens met de eerste alinea maar eens met de laatste!

Het niveauverschil tussen mensen uit karate, judo etc tegenover kickboksers is schrijnend.

Slome
10-06-2011, 15:13
Ik ben het oneens met de eerste alinea maar eens met de laatste!

Het niveauverschil tussen mensen uit karate, judo etc tegenover kickboksers is schrijnend.

verklaar u nader?

blackadder
10-06-2011, 15:14
Ik ben het oneens met de eerste alinea maar eens met de laatste!

Het niveauverschil tussen mensen uit karate, judo etc tegenover kickboksers is schrijnend.
Wat?

ICON
10-06-2011, 16:06
BOSUI!!!

Bromios
10-06-2011, 16:24
Ik ben het oneens met de eerste alinea maar eens met de laatste!

Het niveauverschil tussen mensen uit karate, judo etc tegenover kickboksers is schrijnend.

Als ik hier de berichtgeving volg op mixfight klopt dat wel aardig:
Kyokishin Karateka's maken altijd ruzie met alles en iedereen. Hebben 100 bonden die allemaal de andere bonden afkraken. En lullen aan 1 stuk door over respect voor anderen, doorgaan tot het gaatje en verder, en tonen dat door anderen non-stop af te kraken.

Doen kickboxers allemaal niet ;)

Khanom Thom
10-06-2011, 16:30
Go, go, go... ben benieuwd hoeveel pagina's deze threat gaat tellen!

Fuck Karate, fuck Kickboksen, fuck alle Shinhans en fuck de Sensei's, er is maar 1 echte Sensei en dat is ..................................










................................................ Sensei Titus! Viva Ninjutsu!!! ;)

R.H.
10-06-2011, 16:34
Go, go, go... ben benieuwd hoeveel pagina's deze threat gaat tellen!

Fuck Karate, fuck Kickboksen, fuck alle Shinhans en fuck de Sensei's, er is maar 1 echte Sensei en dat is ..................................










................................................ Sensei Titus! Viva Ninjutsu!!! ;)

http://4.bp.blogspot.com/_D5CKZxJRGXo/TIux2-vPpKI/AAAAAAAAAwk/v1yn_HOBiEc/s320/oh+no+you+didn%27t.jpg

de Stiep
10-06-2011, 18:00
Jeemig. Heb in het verleden toch echt een paar foto's via internet betaald en digitaal opgestuurd gekregen. Een fotograaf die dit voor zijn brood doet mag dat ECHT vragen. En doet hij het niet voor zijn brood, dan nog (repleys staan er zat) heb je geschreven en ongeschreven regels hierover.

wesleybekkers
10-06-2011, 18:33
wehn n **** joh!!!

Jeru
10-06-2011, 18:48
Go, go, go... ben benieuwd hoeveel pagina's deze threat gaat tellen!

Fuck Karate, fuck Kickboksen, fuck alle Shinhans en fuck de Sensei's, er is maar 1 echte Sensei en dat is ..................................

................................................ Sensei Titus! Viva Ninjutsu!!! ;)

Ouwe stoker! Echt weer MMA-volk!!!!

remco pardoel
10-06-2011, 19:02
Wie is Pepels?

Hendy
10-06-2011, 19:15
LOL@ deze alinea:

Voor de leden met tijd: Surf ook regelmatig naar de website wkko.tk (http://www.wkko.tk/) waar je veel info vindt over de systemen, regels en leraren. Kijk maar eens naar de tellers hoe goed onze websites worden bekeken

Haha.. de teller staat op 28k en dan heeft ie het over MF (website'tje) terwijl MF 120.000 bezoekers per maand heeft;)

Hendy
10-06-2011, 19:19
Wie is Pepels?

Autoverkoper?

http://www.cvnieuwdorp.nl/Images/Sponsoren%20CV%20Nieuwdorp/autobedrijf%20pepels.png

blackadder
10-06-2011, 19:21
LOL@ deze alinea:

Voor de leden met tijd: Surf ook regelmatig naar de website wkko.tk (http://www.wkko.tk/) waar je veel info vindt over de systemen, regels en leraren. Kijk maar eens naar de tellers hoe goed onze websites worden bekeken

Haha.. de teller staat op 28k en dan heeft ie het over MF (website'tje) terwijl MF 120.000 bezoekers per maand heeft;)
En ze hebben maar liefst 1100 unieke bezoekers.

Shikoku
10-06-2011, 19:22
LOL@ deze alinea:

Voor de leden met tijd: Surf ook regelmatig naar de website wkko.tk (http://www.wkko.tk/) waar je veel info vindt over de systemen, regels en leraren. Kijk maar eens naar de tellers hoe goed onze websites worden bekeken

Haha.. de teller staat op 28k en dan heeft ie het over MF (website'tje) terwijl MF 120.000 bezoekers per maand heeft;)

En dan is het ook nog eens een .tk, wat betekent dat het allemaal ook nog eens geen euro mocht kosten.

Hendy
10-06-2011, 19:39
En dan is het ook nog eens een .tk, wat betekent dat het allemaal ook nog eens geen euro mocht kosten.

Dacht dat het TurKije was..:lol:

el bastardo
10-06-2011, 21:28
Autoverkoper?

http://www.cvnieuwdorp.nl/Images/Sponsoren%20CV%20Nieuwdorp/autobedrijf%20pepels.png
Haha, das bij mij in de buurt

Khanom Thom
10-06-2011, 21:47
Is dit Pepels?

http://2.bp.blogspot.com/-Pa5ENEPN3K4/Tenh-h85jTI/AAAAAAAACZw/sswYv2ILwcg/s1600/fighting_karate_monkey-13078.jpg

761217186
11-06-2011, 00:49
Is dit Pepels?

http://2.bp.blogspot.com/-Pa5ENEPN3K4/Tenh-h85jTI/AAAAAAAACZw/sswYv2ILwcg/s1600/fighting_karate_monkey-13078.jpg

Ja, dit is die gast! Doet alles voor een banaan heb ik mij laten vertellen!

Coldcrust
15-06-2011, 10:06
Ik reken mezelf ook tot het kickboksvolk maar wordt er zo langzamerhand ook moe van om de sport steeds maar te moeten verdedigen als er weer eens een gala uit de hand loopt of een prominent wordt veroordeeld,opgepakt,geliquideerd en wat dies meer zij.
Op een gegeven moment moet je je ook kunnen indenken dat voor een buitenstaander de beeldvorming is dat de kickbokswereld inderdaad uit agressievelingen en criminelen lijkt te bestaan.
Soms wordt ik er ook moedeloos van.

Robert Pepels
21-06-2011, 01:14
osu coldrust
dit is ook de reden voor schrijven in de column, natuurlijk gaat dat niet over gasten die er goed mee bezig zijn, de beeldvorming die ontstaat rond dit soort zaken is dan ook negatief, kickboksvolk is niet alleen het negatieve gedeelte jongens als aerts, schilt, in mijn ogen gerges en vele andere bv bouzidi zijn goed bezig en verdienen net zoveel positieve aandacht als al die andere sporters die dat wel krijgen. Maar door een kern groep die dat verpest voor vele anderen kunnen hun niet de positieve aandacht krijgen die ze verdienen. Ga verder niet op anderen hier reageren omdat een column geen waarheid betreft of antwoorden. Een column is een mening op dat moment over een bepaald iets. Denk dat we allemaal wel beseffen dat net zo goed tussen karatevolk, voetbalvolk en andere stammen genoeg mensen zitten die in de negatieve handel zitten maar de maatschappelijke kijk en indruk is bij kickboxen veel groter. Ze schieten iemand neer bij kickboxen en de zalen worden niet meer verhuurd, ze schieten iemand bij voetbal neer en er gebeurd niets. Daar wordt je inderdaad moedeloos van. Ik schrijf altijd onder mijn eigen naam met mijn eigen woorden, daar kunnen mensen zeker aanstoot aan nemen, is hun grote recht.
Osu

Slome
21-06-2011, 01:23
thnks voor reactie....

Lumpinigym
21-06-2011, 01:32
Wij als Karate en Jujutsu beoefenaren proberen hard om de goede naam van de krijgkunsten die constant door dat kickboxvolk wordt verpest hoog te houden. Het is nu werkelijk dagelijks dat er in de media bewezen feiten opduiken over deze mensen. Afpersingen, bedreigingen, schietpartijen, vechtpartijen en drugshandel, goed bezig kerels. Oplossing? Kom lekker Karate en Jujutsu trainen bij ons, de rest gaat vanzelf.

Robert Peppels. Ik vind jou gewoon een ***

Groeten,

Stephan

blackadder
21-06-2011, 01:37
Wij als Karate en Jujutsu beoefenaren proberen hard om de goede naam van de krijgkunsten die constant door dat kickboxvolk wordt verpest hoog te houden. Het is nu werkelijk dagelijks dat er in de media bewezen feiten opduiken over deze mensen. Afpersingen, bedreigingen, schietpartijen, vechtpartijen en drugshandel, goed bezig kerels. Oplossing? Kom lekker Karate en Jujutsu trainen bij ons, de rest gaat vanzelf.

Robert Peppels. Ik vind jou gewoon een ***

Groeten,

Stephan
x2

Robert Pepels
21-06-2011, 01:39
Osu slome,
Omdat u zo reageert dan nog op u een reactie en daarna schrijf ik over deze topic niets meer. Als er onder de Full Contact Karate groep zoals bv Kyokushin of Ashihara of wat dan ook een bepaalde kern zou zitten die op zo een rotte manier steeds in beeld komt, dan zou ik ook niet meer weten wat er te doen staat om uit dit maatschappelijke zwarte gat te komen. Zalen worden niet meer verhuurd, activiteiten verboden en scholen worden onder de loep gehouden door justitie en politie. Dat is voor allen die onder de noemer Full Contact worden genoemd niet goed. Er zijn zoveel zaken de laatste tijd, en natuurlijk gebeurd er onder andere sporten en bezigheden veel en veel meer, maar de vechtsportgroep is veel kleiner dat voetbal, muziek of andere branches waar veel gebeurd. Alles wordt meteen uitvergroot. Daarnaast is het mijn mening dat de overheid hier ook veel aan schuld is. Waarom krijgen Judo, Taekwondo en Wushu mensen bv wel een sportstatus en een financiële ondersteuning! Waarom kickboxers en boksers niet. Geef hen ook de erkenning dan hoeven ze geen rare zaken te doen om hun geld te verdienen zodat ze zich helemaal op kickboxen kunnen richten. Natuurlijk zijn er ook veel jongens die zich dat zelf goed regelen zonder hulp uit verkeerde hoeken. Een column ligt ook altijd onder een vergrootglas en niet iedereen leest hem zoals de schrijver bedoeld, kickboxen is een mooie sport die het verdiend om een erkende status te krijgen, zo ook mma of andere systemen zoals Kyokushin, Seidokan, Ashihara of Daido Juku. Bv Gerges en Ghita vind ik persoonlijk goede vechters en hoop dat alle aantijgingen tegen gerges ongegrond zijn.

Maar als de overheid alleen maar de negatieve dingen ziet of te zien krijgt dan wordt het er niet beter op voor ons allemaal. Jij bedankt voor reactie Osu

Slome
21-06-2011, 01:49
dmv van deze reactie schijnt er een ander licht op de verschenen column. Duidelijk.

Neemt niet weg dat de term "kickboksvolk"natuurlijk een grotere lading dekt dan waarschijnlijkt bedoelt...

Robert Pepels
21-06-2011, 02:15
Osu Slome, zoals gezegd op u wil ik wel even reageren.
Zoals ik ook al zei een column lokt reacties of wordt gelezen zoals men hem wel of niet wil lezen wat betreft inhoud. Het was ook geen column in een groot magazine, open forum of andere openbaar medium. Het stond op een website van een van onze Dojo's en was een reactie op vragen van bv ouders van leden die vaak denken dat full contact karate bv hetzelfde is als kickboxen e.d Ze horen alleen de info die ze van de media krijgen en gaan dat geloven zoals hun dat opvatten op de moment. Kickboksvolk is als zodoende niet alleen als negatief bedoeld. Stond gisteren nog met zo'n 50 kickboxers om me heen in de noordzee, en kan het verhaal nu nog vertellen. Dat kooigevecht van enkele weken terug was bv super en er gebeurde totaal niets negatiefs, dat lees je niet terug in het AD en zie je niet terug op TV, nee alleen de slechte zaken, zoals de meisje van 15 dat die vrouw had geslagen, allereerst weet ik niet in welke sfeer dat is gebeurd en ten tweede klopt het dat als dat meisje handbal had gedaan het nooit in de media was verschenen. En dat is voer voor ambtenaren en kakkers die niet verder kijken dan dat ze willen. Pak bv het EK Kyokushinkai Karate ieder jaar in Den Haag, de organisatie krijgt geen subsidie voor onkosten of de zaalhuur, maar de judobond krijgt de hele zaal een week van te voren GRATIS, terwijl de opbrengst van het EK ook nog eens naar KIKA gaat. De voetbalploeg wint de ek of wk of wat dan ook en worden in bootjes over de grachten gevaren en gehuldigd als dat ze prinsen waren. Nederlandse vechters in diverse systemen winnen in het buitenland en komen terug in een nagenoeg lege aankomsthal. U heeft ook gelijk dat voor anderen dan voor diegene waarvoor de column was bedoeld het woord kickboxvolk een zwaardere lading heeft dan de bedoeling was naar buiten toe, neemt niet weg dat hiermee de groep bedoeld is en was die het keer op keer gewoon verpest. Wat dat andere in die column betreft kan en wil ik u alleen maar zeggen dat ging om een gala waar wij non-profit aan deelnamen en waar een prijs te winnen was van 750 (1e) en 250 (2e) euro. Wij hadden ruim van te voren aangegeven dat wij wilden dat het gehele prijzengeld naar KIKA zou gaan (dit kan de organisatie van dhr Hoyer bevestigen) ipv naar de winnaars omdat ik vond dat we zo als groep vechtsporters iets goeds konden doen uit naam van Karate, Kungfu, Kickboxen wat dan ook, nou dat is niet gebeurd dat was een vrije keuze van de organisatie, in het kader van dat vondt en vind ik dat er vervolgens niemand op een commerciële manier met zo een non-profit gala moet bezig zijn, dat is een mening net als er schijnbaar genoeg meningen zijn hier over mij. Ik vind dat het beter is als organisatie om mensen hier van te voren gewoon even over te informeren dat voorkomt misschien deze problemen. Ik bezoek vrijwel zelden Kickboxs en Mma evenementen en begrijp dat dat daar wel vaker voorkomt, maar die gala's zijn dan wel commerciëel.
Osu

Asura
21-06-2011, 02:44
Ik kan je niet vertellen hoe vaak ik ben beroofd door iemand in een karatepak. Vooral blauwe banders zijn vaak echte hufters, die weten hoe ze hem erin moeten stoppen maar missen het beleid. Helaas is het dan ook normaal dat de media hier op focused.

Osu,

Asura

Kemal
21-06-2011, 09:17
Osu,

Dank voor je reactie, vind zelf alleen dit nog een beetje vreemd:



Waarom krijgen Judo, Taekwondo en Wushu mensen bv wel een sportstatus en een financiële ondersteuning! Waarom kickboxers en boksers niet. Geef hen ook de erkenning dan hoeven ze geen rare zaken te doen om hun geld te verdienen zodat ze zich helemaal op kickboxen kunnen richten.

Het is volgens mij aan de mens zelf of hij of zij zich daar bij inlaat, door "rare" dingen te doen kan iedereen snel geld verdienen, zo gek zijn we niet meer tegenwoordig, maar de vraag is of je dat zelf wel wilt. Denk dat er voldoende andere mogelijkheden zijn om geld te verdienen, zonder "rare" dingen te hoeven doen.

Osu Kemal

Bromios
21-06-2011, 09:33
Beste mijnheer Pepels,

Uw probleem is dat door het gebruiken van algemene terminologie U dezelfde fout maakt als de media, namelijk een hele groep in diskrediet brengen.
U geeft zelf in uw reactie aan dat dat niet de bedoeling was maar het staat er wel en wordt wel als zodanig gelezen.
De ouders van uw pupillen hebben nu van de Sensei zelf gehoord dat kickboxers allemaal tuig zijn en dat je beter karate kan gaan doen.

Ik kan dit nauwelijks een stap in de goede richting noemen.

Zoals U merkt kan ook een bericht op de website worden opgepikt en door heel Nederland gaan zwerven en U draagt dan ook niet bij tot een verbetering van het kickboxklimaat in Nederland. Ik kan u aanraden volgende keer wat voorzichtiger te zijn in uw uitlatingen .

Groeten,
Bromios (Brommie)

Richelieu
21-06-2011, 09:55
Zoals ik ook al zei een column lokt reacties of wordt gelezen zoals men hem wel of niet wil lezen wat betreft inhoud. Het was ook geen column in een groot magazine, open forum of andere openbaar medium. Het stond op een website van een van onze Dojo's en was een reactie op vragen van bv ouders van leden die vaak denken dat full contact karate bv hetzelfde is als kickboxen e.d Ze horen alleen de info die ze van de media krijgen en gaan dat geloven zoals hun dat opvatten op de moment. Kickboksvolk is als zodoende niet alleen als negatief bedoeld. Stond gisteren nog met zo'n 50 kickboxers om me heen in de noordzee, en kan het verhaal nu nog vertellen. Dat kooigevecht van enkele weken terug was bv super en er gebeurde totaal niets negatiefs, dat lees je niet terug in het AD en zie je niet terug op TV, nee alleen de slechte zaken, zoals de meisje van 15 dat die vrouw had geslagen, allereerst weet ik niet in welke sfeer dat is gebeurd en ten tweede klopt het dat als dat meisje handbal had gedaan het nooit in de media was verschenen. En dat is voer voor ambtenaren en kakkers die niet verder kijken dan dat ze willen. Pak bv het EK Kyokushinkai Karate ieder jaar in Den Haag, de organisatie krijgt geen subsidie voor onkosten of de zaalhuur, maar de judobond krijgt de hele zaal een week van te voren GRATIS, terwijl de opbrengst van het EK ook nog eens naar KIKA gaat. De voetbalploeg wint de ek of wk of wat dan ook en worden in bootjes over de grachten gevaren en gehuldigd als dat ze prinsen waren. Nederlandse vechters in diverse systemen winnen in het buitenland en komen terug in een nagenoeg lege aankomsthal. U heeft ook gelijk dat voor anderen dan voor diegene waarvoor de column was bedoeld het woord kickboxvolk een zwaardere lading heeft dan de bedoeling was naar buiten toe, neemt niet weg dat hiermee de groep bedoeld is en was die het keer op keer gewoon verpest. Wat dat andere in die column betreft kan en wil ik u alleen maar zeggen dat ging om een gala waar wij non-profit aan deelnamen en waar een prijs te winnen was van 750 (1e) en 250 (2e) euro. Wij hadden ruim van te voren aangegeven dat wij wilden dat het gehele prijzengeld naar KIKA zou gaan (dit kan de organisatie van dhr Hoyer bevestigen) ipv naar de winnaars omdat ik vond dat we zo als groep vechtsporters iets goeds konden doen uit naam van Karate, Kungfu, Kickboxen wat dan ook, nou dat is niet gebeurd dat was een vrije keuze van de organisatie, in het kader van dat vondt en vind ik dat er vervolgens niemand op een commerciële manier met zo een non-profit gala moet bezig zijn, dat is een mening net als er schijnbaar genoeg meningen zijn hier over mij. Ik vind dat het beter is als organisatie om mensen hier van te voren gewoon even over te informeren dat voorkomt misschien deze problemen. Ik bezoek vrijwel zelden Kickboxs en Mma evenementen en begrijp dat dat daar wel vaker voorkomt, maar die gala's zijn dan wel commerciëel.
In het bovenstaande schrijven ga je eigenlijk voor het eerst wat nader in op de reden waarom ik de topic heb gestart, namelijk een collega beschuldigen van het gegeven dat hij met zijn talentloze instelling geld probeerde te verdienen over de ruggen van al die hard werkende sporters en hoe hij het wel in zijn hoofd haalde om jou te contacten nadat je zijn materiaal onrechtmatig gebruikte. Volgens mij staan ze nog steeds op de website met wat Japanse tekens eroverheen geplakt. In deze thread ging het met name de bezoekers over je term “Kickboksvolk” en het gebruik ervan, maar mij ging het persoonlijk om dat eerste. Je inleiding slaat hierboven vervolgens echt nergens op, vragen van ouders? Gepubliceerd op een website van een Dojo? Slaat kant nog wal, allemaal ruis waarmee je de grove beschuldiging aan het adres van Jos Erkens probeert weg te vijlen.

Denk niet dat je begrijpt dat je, vooral in de regio Limburg, mensen zoals Jos Erkens moet koesteren. De grote geschreven media interesseert het al geen ene moer dat je gisteren met 50 kickboksers in de Noordzee stond, maar mensen zoals Jos zijn aanwezig op bijna elke vechtsportevenement in het zuiden van het land om daar foto’s van te maken en vaak ook om verslag te doen. Promotors leuren bij de grotere media om een promotiestukje te mogen plaatsen in een krant en vaak word daar, tegen een vergoeding iets mee gedaan. Foto’s worden bijna altijd aangeleverd door mensen zoals Jos en hier wordt bijna altijd gehoor aan gegeven. Als het al wat oplevert is het peanuts. Lokale media sturen bij Gods gratie af en toe iemand langs naar een groot evenement om meestal van één of twee partijen wat materiaal te schieten, maar daar blijft het ook echt bij. Vind het echt hartstikke mooi dat je vond dat het prijzengeld naar KIKA zou gaan, maar het is ridicuul om vervolgens te denken dat iedereen zomaar kosteloos aan een evenement moet meewerken omdat een groep budo-vechters hun prijzengeld afstaat aan een goed doel.

Kemal
21-06-2011, 10:05
:osu:

Hans Vos
21-06-2011, 10:09
ik vind het wel lachwekkend , wat een slap gelul allemaal . als ik hier een gala doe krijg ik via de gemeente de sporthal voor niets en hoef ook de evenementenvergunning niet te betalen , bel ik dan later dat ik 70 dwanghekken nodig heb worden die gewoon met een vrachtwagen gebracht en gehaald en over geld word niet gesproken .1 van mijn jeugd vechters werd kampioen van nederland en werd op het gemeentehuis ontboden om een mooie prijs in ontvangst te nemen . op het gala zelf zit de wethouder met zijn collega en vrouwen op de vip een portie chinees naar binnen te werken wat weggespoeld word met een koffie -frisje of biertje . o ,ja niet te vergeten werd er in verband met de grote drukte een niet gebruikt veld gemaait en glad getrokken en werden er voor het geval dat het ging regenen rijplaten klaar gezet . zo kan het dus ook , en geloof me dat ligt niet aan die kickboxers of aan "die"marokanen of aan die criminelen . we moeten gewoon af van dat zooite zakkenvullers wat zich de pvda noemt .
als ik volgende week een kooi in de sporthal wil neerzetten krijgen we hier de zelfde medenwerking .
als je een stok zoekt om mee te slaan zal je er altijd 1 vinden en dat is nu precies waar dat rooie schorum van de pvda mee bezig is . laten ze nou bij ons in de gemeente geen poot aan de grond krijgen . gr hans

Richelieu
21-06-2011, 10:37
:osu:

:bosui:

Facade
21-06-2011, 11:05
Ik sluit me aan bij Richelieu. Ik heb het idee dat mr. Pepels het onderwerp een beetje wil veranderen naar de problemen rond vergunningen van gala's, terwijl die nu niet ter discussie staan. Het gaat over zijn column en de respectloze manier waarop die geschreven is.

Sjaak
21-06-2011, 12:15
Osu !

zit ik een topic te lezen zie ik ineens mijn naam verschijnen .....................

Even een korte reactie. Goede en slechte leraren en leerlingen heb je in iedere vechtsport dicipline ofdat nu Kyokushin, kickboksen, Kempo, MMA of Taekwondo is. Probeer gewoon op je eigen manier een positieve bijdrage te leveren aan de vechtsport en je in te zetten om de jeugd aan het sporten te krijgen.

Discipline, Respect en Doorzettingsvermogen zijn inderdaad kernwoorden die bij onze sport behorend en een ieder moet daar zijn eigen invulling aan geven. Samenwerking is soms een probleem maar als een ieder open staat voor een ander moet het kunnen. Ik organiseer al 16 jaar lang open evenementen en de animo voor deelname aan toernooien, kampen enz wordt steeds groter omdat kleine kinderen groter worden en met de jaren "buiten" gaan spelen en soms inzien dat alles wat je jarenlang voor is gehouden door je sensei of leraar toch iets genuanceerder ligt. Probeer geen oordeel over anderen te vellen, hoe moeilijk dat soms ook is want dat doen hun wel over jou ..............

In december organiseer ik alweer het 12e Open NK kyokushin en iedereen is welkom ongeacht bond, organisatie of vechtsport discipline.

Tot dan of op 1 van de andere kyokushin evenementen.

Osu !!

lopez86
21-06-2011, 13:05
Richelieu slaat precies de spijker op de kop.

Robert Peppels, je bent een zak die eromheen lult.
Jos Erkens steekt veel vrije tijd en energie in zijn reportages.
Je doet de budo-reputatie schande aan met je slecht geschreven column.

Robert Pepels
21-06-2011, 13:26
Osu Kemal,
zo'n reactie krijgt ook een normaal antwoord
hoewel je helemaal gelijk hebt wat je zegt dat het ieders vrije keus is om zijn geld te verdienen zoals hij of zij dat wil kan ik het wel begrijpen dat sommigen uitvlucht zoeken in deze weg. Als je overdag hard moet trainen, je hebt je onkosten en in de avond vaak ook nog trainen en je toernooien vechten. Als men die erkenning krijgt en status haal je toch weer een aantal jongens of meiden natuurlijk uit die hoek omdat men makkelijker geld dan krijgt / verdiend door hun kickboxen wat dan plotseling een goed beroep kan worden. Ook dit geldt weer voor een groepje binnen en groep, waarom verdienen hun die erkenning niet?

Bij ons in limburb is all jaren the battle of the south van dhr.Hoyer, daar gebeurd nooit iets negatiefs. Ook in rest van limburg is er weinig tot geen slecht nieuws wat direct uit limburg komt, meestal komen de verhalen van boven via krant of tv. Wij hebben dan ook nog geen problemen met zalen huren e.d WAt je wel ziet is dat Judo-Taekwondo-Jujutsu-Aikido e.d scholen wel gemeentelijke subsidies krijgen en bv Kyokushin, Boksen, Kickboxen en Mma niet. Want de gemeente zegt die sporten zijn extreem en niet erkend, onzin natuurlijk omdat dat weer komt doordat de erkenning niet komt. Je kunt je wel bv met Kyokushin aansluiten bij de KBN Karate Bond Nederland maar onder de voorwaarde dat je semi-contact gaat sparren zoals de shotokan-wado ryu scholen doen. Dan haal je natuurlijk het fundament uit Kyokushin en daarom doen de meesten dat dan ook niet.
Bedankt voor reactie, Osu

Richelieu
21-06-2011, 13:31
Osu Kemal,
zo'n reactie krijgt ook een normaal antwoord
hoewel je helemaal gelijk hebt wat je zegt dat het ieders vrije keus is om zijn geld te verdienen zoals hij of zij dat wil kan ik het wel begrijpen dat sommigen uitvlucht zoeken in deze weg. Als je overdag hard moet trainen, je hebt je onkosten en in de avond vaak ook nog trainen en je toernooien vechten. Als men die erkenning krijgt en status haal je toch weer een aantal jongens of meiden natuurlijk uit die hoek omdat men makkelijker geld dan krijgt / verdiend door hun kickboxen wat dan plotseling een goed beroep kan worden. Ook dit geldt weer voor een groepje binnen en groep, waarom verdienen hun die erkenning niet?

Bij ons in limburb is all jaren the battle of the south van dhr.Hoyer, daar gebeurd nooit iets negatiefs. Ook in rest van limburg is er weinig tot geen slecht nieuws wat direct uit limburg komt, meestal komen de verhalen van boven via krant of tv. Wij hebben dan ook nog geen problemen met zalen huren e.d WAt je wel ziet is dat Judo-Taekwondo-Jujutsu-Aikido e.d scholen wel gemeentelijke subsidies krijgen en bv Kyokushin, Boksen, Kickboxen en Mma niet. Want de gemeente zegt die sporten zijn extreem en niet erkend, onzin natuurlijk omdat dat weer komt doordat de erkenning niet komt. Je kunt je wel bv met Kyokushin aansluiten bij de KBN Karate Bond Nederland maar onder de voorwaarde dat je semi-contact gaat sparren zoals de shotokan-wado ryu scholen doen. Dan haal je natuurlijk het fundament uit Kyokushin en daarom doen de meesten dat dan ook niet.
Bedankt voor reactie, Osu

Schijnbaar had ik mijn reactie niet beeindigd met OSU, OSU en nogmaals OSU. Heb voornamelijk de eerste alinea een aantal keren moeten doorlezen, maar begrijp niet helemaal wat je hiermee wilt zeggen? Wederom een hoop ruis en je komt niet echt tot een punt in mijn ogen.

OSU!

Robert Pepels
21-06-2011, 13:33
Osu aan de rest,
ga gerust voor de 1000 pagina's want dat houd mij geen moment bezig. Ik draai nergens om heen deze topic ging duidelijk om 2 zaken en niet 1. Ik heb beide op verzoek van enkele die dat normaal deden verklaard zoals ik ze zie. Het was een website waaraan ik verbonden ben en waarop ik schrijf wat ik wil zoals ik dat wil. Een column is een mening, en dat dat wordt gebruikt op forums voor deze doeleinden houd mij niet bezig want dat is de kracht van internet. Het probleem blijven ontkennen door velen lost niets op, want o jee als iemand iets verkeerds zegt. Op zich heeft de man met account bromios inderdaad gelijk ook dit helpt niet. In elk geval het gaat jullie goed en hoop dat er over een tijdje geen negatieve zaken meer bovenkomen zodat de sport kan groeien.
Osu

rafi
21-06-2011, 13:34
pepels je bent een stumpert, en een draaikont.

Bartju
21-06-2011, 13:41
Hallo pepeltje,

zoals lopez al eerder zei je probeert het onderwerp te draaien. enorm respectloos als je het mij vraagt. Je hebt een schandalige en zeer onproffesioneel bericht opgesteld. Waarvoor ik een excuus zeer zeker op zijn plaats vind. maar goed of je dat doet moet je zelf weten.
Ga lekker zo onproffesioneel door. Je bent moeilijk serieus te nemen pepeltje.
En dan nog dat geleuter over de fans en de slechte naam. Een sport kiest zijn liefhebbers niet de liefhebber kiest de sport. zitten daar enorme ratte tussen dan kun je het de sport niet aanrekenen.

osu
onee tog niet

Djani
21-06-2011, 13:50
Osu aan de rest,
ga gerust voor de 1000 pagina's want dat houd mij geen moment bezig. Ik draai nergens om heen deze topic ging duidelijk om 2 zaken en niet 1. Ik heb beide op verzoek van enkele die dat normaal deden verklaard zoals ik ze zie. Het was een website waaraan ik verbonden ben en waarop ik schrijf wat ik wil zoals ik dat wil. Een column is een mening, en dat dat wordt gebruikt op forums voor deze doeleinden houd mij niet bezig want dat is de kracht van internet. Het probleem blijven ontkennen door velen lost niets op, want o jee als iemand iets verkeerds zegt. Op zich heeft de man met account bromios inderdaad gelijk ook dit helpt niet. In elk geval het gaat jullie goed en hoop dat er over een tijdje geen negatieve zaken meer bovenkomen zodat de sport kan groeien.
Osu

Blijkbaar moeten bij jou dingen kort en bondig geformuleerd worden omdat je anders door de bomen het bos niet meer ziet: Jos Erkens is een fotograaf die met dat beroep geld probeert te verdienen zoals elke andere fotograaf dat ook doet. Waarom is dat voor jou een reden om hem talentloos te noemen en hem zodoende op het internet af te zeiken?

Tony Galento
21-06-2011, 15:11
volgens mij past de toonzetting van de column perfect bij het kyokushin. zich laten voorstaan op respect maar ondertussen modder gooien.

de lijst van conflicten binnen dit wereldje is schier oneindig.

wel vermakelijk.

Sjaak
21-06-2011, 15:15
Ik voel me totaal niet goed bij de toonzetting .......................maar over generaliseren gesproken ...... Tony wat je de een verwijt maak je jezelf nu schuldig aan, jammer. Laat iedereen in zijn waarde die zich goed inzet voor de vechtsport of ze nu een pak of kickboksbroekje aan hebben. Osu !

McClane
21-06-2011, 15:25
Behoorlijk stijlloos dat dhr. Pepels wel de moeite neemt om te reageren maar niet ingaat op de hoofdvraag van dit topic. Dat dhr. Pepels daaropvolgend Richelieu compleet negeert wanneer deze nogmaals (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?114488-Talentloos-**incl.-reactie**&p=1046970#post1046970) de intentie van zijn topic uiteenzet, kan ik, ongeacht ik het eens ben met Richelieu, niet anders interpreteren als kinderachtig.

Sadix
21-06-2011, 16:29
Harmen, met alle respect maar laat deze schijnheilige eikel.

Hij is je tijd serieus niet waard. De schijnheiligheid druipt er van af.

blackadder
21-06-2011, 17:21
Harmen, met alle respect maar laat deze schijnheilige eikel.

Hij is je tijd serieus niet waard. De schijnheiligheid druipt er van af.

OSU
x2
OSU

Biiyen
21-06-2011, 17:24
.....
Osu

Je kan beter ophouden want je verhaal wordt steeds vreemder... Je komt niet tot de kern van de zaak maar dwaalt rond.

Bied gewoon je excuus aan of zeg verder niets meer. Zaken die je aanhaalt zoals van dat 15 jarige meisje zijn in het geheel niet relevant en bovendien is je interpretatie daarvan ook nog behoorlijk mank.

Tony Galento
21-06-2011, 17:33
Ik voel me totaal niet goed bij de toonzetting .......................maar over generaliseren gesproken ...... Tony wat je de een verwijt maak je jezelf nu schuldig aan, jammer. Laat iedereen in zijn waarde die zich goed inzet voor de vechtsport of ze nu een pak of kickboksbroekje aan hebben. Osu !

het is geen verwijt, het is een feitelijke constatering.

osu!

Shikoku
21-06-2011, 17:34
http://www.fairfaxunderground.com/forum/file.php?2,file=6601,filename=this-thread-is-gay1.jpg

Sjaak
21-06-2011, 17:44
het is geen verwijt, het is een feitelijke constatering.

osu!

Maar Tony denk je dan niet, ofschoon je in sommige gevallen misschien wel gelijk hebt, dat je een groot aantal goede kyokushin Dojo's en leraren te kort doet door allen over een kam te scheren.

osu !

Primal
21-06-2011, 18:18
Ik vindt dat wanneer je een Kollum of reeaktie schrijvt, je altijt de spelingscontrole aan moet setten. Ook vint ik dat als je een sport beoefent en je deze helemaal tob vint, je wel moet weten hoe je dit schrijvt: Jiujitsu dus...

OnTopic: Allereerst, de fotograaf heeft auteursrechten:> Fail voor Dhr Pepels
Daarbij houdt Dhr Pepels zich bezig met een onderdeel uit de noemer Vechtsport/verdedigingssport en ik ben van mening dat afzetten tegen een ander onderdeel er ook voor zorgt dat er negatief nieuws in de media komt. Daarbij hebben veel grote namen in de vechtsport wereld hun roots in karate of Jiujitsu. (vb Sem Schilt) Zomaar alles samenvatten in kickboxvolk is dus erg kort door de bocht.

Marco
21-06-2011, 18:29
ik verveelde me net een beetje maar ben blij dat ik deze topic tegen kwam, lekker ff wat leesvoer;)

SjorsWilms
21-06-2011, 18:37
Jos, gewoon aanklagen die hap voor het stelen van jouw foto's ofzo. Dan doet hij het nooit meer en Dan kan dit topic op slot want het gaat nergens naar toe.

Kemal
21-06-2011, 19:59
volgens mij past de toonzetting van de column perfect bij het kyokushin. zich laten voorstaan op respect maar ondertussen modder gooien.

de lijst van conflicten binnen dit wereldje is schier oneindig.

wel vermakelijk.

Ben het in deze met Sjaak eens dat je niet iedereen in dit geval Kyokushin beoefenaars over 1 kam kan scheren, hetzelfde gebeurd erbij het woord "kickboxvolk" waar wij dan ook met zn alle overvallen, en terecht natuurlijk. Denk dat je iedereen in zijn waarde moet laten, het zijn er vaak maar enkele die de boel voor andere verzieken. In dit verhaal is zelfs de essentie van het aangemaakte topic zijn doel verloren, dat kan je teruglezen in de posten en vragen van Richelieu.

Osu

Ronald
21-06-2011, 20:29
In de oorspronkelijke column zitten 2 punten waar ik mij persoonlijk aan erger: de manier waarop je met (de foto's van) Jos omgaat en je uitlating over het "kickboksvolk". Uit je reactie maak ik op dat je het schreef enkel en alleen voor de vereniging. Met andere woorden: je had het gevoel "even onder elkaar" te zijn en daar vertelde je wat je er precies van dacht. Schijnbaar heb je je niet beseft dat het daarmee ook te lezen was voor de rest van de wereld.

Nu het niet onopgemerkt is gebleven en het opgepikt is door Mixfight/Harmen maak je er plotseling toch een wat ander verhaal van. Plotseling besef je je dat je toch voor een groter publiek spreekt en plotseling komen er in één keer ook een hele hoop sociaal wenselijke antwoorden. Tja... als je mij nu vraagt wat je echt denkt en hoe je echt in elkaar steekt, dan geloof ik toch eerder wat je zegt als je met "vrienden onder elkaar" bent dan de sociaal wenselijke antwoorden die je geeft voor het grote publiek.

In mijn ogen kun je in zo'n geval 3 dingen doen: je excuses aanbieden, staan voor wat je gezegd hebt en het verbaal uitknokken, of als laatste een combinatie van die 2, namelijk een discussie aangaan en het er inhoudelijk over hebben.
Vreemd genoeg zie ik je geen van drieën doen. Je gaat op sommige dingen helemaal niet in, je negeert mensen die op jouw in deze topic op een normale manier reageren, je draait jouw beweringen zo dat je er zelf mee in de knoop komt, kortom... je maakt er een potje van. Dat is allemaal uiteraard helemaal aan jezelf maar persoonlijk had ik nog liever gehad dat je volhield wat je hebt gezegd. Dan sta je tenminste nog ergens voor (ook al is dat in mijn ogen voor het verkeerde).

Tony Galento
21-06-2011, 20:50
Maar Tony denk je dan niet, ofschoon je in sommige gevallen misschien wel gelijk hebt, dat je een groot aantal goede kyokushin Dojo's en leraren te kort doet door allen over een kam te scheren.

osu !

dat denk ik niet, iedere kyokushin die een beetje op de hoogte is weet dat het zo is.

ik zeg toch niet dat iedere kyokushin beoefenaar/dojo zo is? ik weet niet hoeveel controverses we al niet gehad hebben, alleen al op mixfight, maar die zijn niet op één hand te tellen.

ik heb eigenlijk nooit begrepen dat mensen die kyokushin beoefenen zo heilig geloven terwijl de moederorganisatie bij leven van de grote mas oyama al een corrupt zootje was.

met het voorgekookte wereldkampioenschap als kers op de taart.

Lennie
21-06-2011, 21:31
Osu,

Dank voor je reactie, vind zelf alleen dit nog een beetje vreemd:


Het is volgens mij aan de mens zelf of hij of zij zich daar bij inlaat, door "rare" dingen te doen kan iedereen snel geld verdienen, zo gek zijn we niet meer tegenwoordig, maar de vraag is of je dat zelf wel wilt. Denk dat er voldoende andere mogelijkheden zijn om geld te verdienen, zonder "rare" dingen te hoeven doen.

Osu Kemal

Robert Pepels zijn beredenering doet me denken aan deze beste man @ 2.50 min



http://www.youtube.com/watch?v=Mz37zdYRBVA&t=2m51s

Sjaak
21-06-2011, 21:55
Ik gebruik ook wel eens foto's van anderen met bv toernooien maar zet er dan altijd wel een bronvermelding bij na eerst toestemming te hebben gevraagd. Soms willen ze dat en soms hoeft dat niet, ligt aan de fotograaf. De foto's zijn gewoon eigendom van die fotograaf dus dan lijkt het mij niet meer dan normaal om het gewoon even netjes te vragen.

Hendy
21-06-2011, 21:59
Off-topic, dat filmpje hierboven.. WTF??

GM
21-06-2011, 22:21
Osu aan de rest,
ga gerust voor de 1000 pagina's want dat houd mij geen moment bezig. Ik draai nergens om heen deze topic ging duidelijk om 2 zaken en niet 1. Ik heb beide op verzoek van enkele die dat normaal deden verklaard zoals ik ze zie. Het was een website waaraan ik verbonden ben en waarop ik schrijf wat ik wil zoals ik dat wil. Een column is een mening, en dat dat wordt gebruikt op forums voor deze doeleinden houd mij niet bezig want dat is de kracht van internet. Het probleem blijven ontkennen door velen lost niets op, want o jee als iemand iets verkeerds zegt. Op zich heeft de man met account bromios inderdaad gelijk ook dit helpt niet. In elk geval het gaat jullie goed en hoop dat er over een tijdje geen negatieve zaken meer bovenkomen zodat de sport kan groeien.
Osu


Misschien moet je de politiek ingaan ?? Ik lees alleen maar draaikonterij !

GM
21-06-2011, 22:23
Applaus !!

GM
21-06-2011, 22:24
ik vind het wel lachwekkend , wat een slap gelul allemaal . als ik hier een gala doe krijg ik via de gemeente de sporthal voor niets en hoef ook de evenementenvergunning niet te betalen , bel ik dan later dat ik 70 dwanghekken nodig heb worden die gewoon met een vrachtwagen gebracht en gehaald en over geld word niet gesproken .1 van mijn jeugd vechters werd kampioen van nederland en werd op het gemeentehuis ontboden om een mooie prijs in ontvangst te nemen . op het gala zelf zit de wethouder met zijn collega en vrouwen op de vip een portie chinees naar binnen te werken wat weggespoeld word met een koffie -frisje of biertje . o ,ja niet te vergeten werd er in verband met de grote drukte een niet gebruikt veld gemaait en glad getrokken en werden er voor het geval dat het ging regenen rijplaten klaar gezet . zo kan het dus ook , en geloof me dat ligt niet aan die kickboxers of aan "die"marokanen of aan die criminelen . we moeten gewoon af van dat zooite zakkenvullers wat zich de pvda noemt .
als ik volgende week een kooi in de sporthal wil neerzetten krijgen we hier de zelfde medenwerking .
als je een stok zoekt om mee te slaan zal je er altijd 1 vinden en dat is nu precies waar dat rooie schorum van de pvda mee bezig is . laten ze nou bij ons in de gemeente geen poot aan de grond krijgen . gr hans

Applaus !!

blackadder
21-06-2011, 23:19
Bis bis...

Sjaak
22-06-2011, 15:16
Inderdaad Renshi, maar hij noemt zich op andere pagina's weer Shihan. Ben net zoals jij Mule-Kick niet helemaal thuis in deze Japanse benamingen, maar op Mixfight hebben we genoeg leden (Sjaak, Jan Norder etc) die hier wat meer licht op kunnen laten schijnen;



Hier worden de titels in KYOKUSHIN goed beschreven, bron : Australian Kyokushin website


Sempai or Senpai The relative version means Senior Grade and is used to address anyone older or of senior rank. While it can be applied among the yudansha e.g. a sandan might call a yondan by the title of sempai, it is unlikely, since they already have a title which supersedes it. Again, this form of the title is more appropriately used among the kyu grades. The absolute version is used to address people with the grade of shodan or nidan It is however worth bearing in mind that in systems where the titles are conferred rather than automatic, this title can also be applied to the rank of sandan or even yondan until he or she has been conferred the title of Sensei. Everyone from 10th kyu up to 10th dan would call such people (i.e. shodan and nidan holders, and sometimes higher) Senpai.

Sensei Literally, this means teacher, and in Australia it is automatically used with 3rd and 4th dan holders. In other countries/organisations, it is sometimes a conferred title, and comes in addition to the belt ranking. In some styles, there is even a further refinement to this title, Sensei-ho which essentially means "Sensei in training" and is often used to signify a probabationary promotion.(A similar terminology and grade can be applied for shodan as well). Sensei is however, also a general term of respect in Japanese for all teachers of skills, and not just in karate. It means something to the effect of "S/he who has gone there before me", and is more along the lines of leading the way rather than instructing. My mother taught porcelain painting to Japanese women in Malaysia, and they all called my mother Sensei too. Consequently, people with shodan and nidan are often also called Sensei if they are the chief or only instructor(s) in a dojo. Interestingly, I have been told by some that in Japan, this title is often not used with people who are actually teachers in schools since they have other words to mean academic teacher. Yet others have told me that in many situations where people are in a position of seniority, they might be called Sensei out of courtesy e.g. teachers, doctors, lawers, judges etc...

Shihan means expert. I have also been told that it literally means Master Teacher. It is the generic title for all ranks above and including 5th dan in Kyokushin. In some regional IKO organisations, this title is only used by Branch Chiefs, and thus everyone above and including 3rd dan is called Sensei unless he or she is a Branch Chief. Again, like with Sensei, in some organisations it is also a conferred title that does not come automatically with grade, and in some organisations it may even be conferred on people with only a 4th dan.

Hanshi this generally is applied only to those with a 7th dan and higher in Kyokushin. The syllable reversal with shihan is often interpreted as Teacher of Masters. Even though it may be the case i.e. this person teaches the masters i.e. the Shihan, this translation is not correct. While the han is indeed the same as in shihan, the shi in this case means gentleman, samurai or warrior, or scholar. In Japanese, this is a shogo or teaching qualification, much like a degree, and rather than being an implicit indication of technical ability (which however usually does come with it) it is more a recognition of a person’s time in, and more importantly, contribution to the art. The lesser titles of Renshi and Kyoshi are also of the same genre i.e. based on scholastic and/or contributary merit, rather than straightforward rank. As the ranks of higher grades in Kyokushin swell in this brand new millenium, and magnified by the multitude of Kyokushin groups, the adoption of Hanshi seems to be becoming more popular. More information about the titles can be read in this article (http://www.koryubooks.com/library/mskoss9.html) by Meik Skoss (http://www.koryubooks.com/bio.html#mskoss) at Koryubooks.com.

Kancho Literally, the word means Head of the Training hall and comes from the two words kan (training hall) and cho (head, leader). Effectively, this means Chairman. Mas Oyama held this title initially, and it is the title now used, among others, by Akiyoshi Matsui, his heir apparent in the IKO(1) and was used by Chiyako Oyama, Mas Oyama's widow, in the IKO(2). In the case of Kyokushin and related styles, the term Kancho can be used to signify the "boss" man of the organisation even though the training hall has many other branches. That is why the style was known as Kyokushinkaikan or Ashiharakaikan or Seidokaikan.

Sosai I am told that this means President, and was adopted by Mas Oyama in 1985 when he assumed additional administrative positions in the organisation.

Bagheera
22-06-2011, 15:28
leuk om te lezen, ik ben: Sensei ESD (teacher in electro static discharge) :D

blackadder
22-06-2011, 16:36
Sifu verkoudheid hier.