PDA

View Full Version : White: Non-Title Main Events to Be Five Rounds, UFC Adding 125ers Soon



Kemal
10-06-2011, 08:10
VANCOUVER, British Columbia -- UFC president Dana White was in an announcement-making mood following the UFC 131 press conference at Robson Square on Thursday afternoon.

Among those announcements was news that, "[f]rom this day forward," all non-title main event bouts in the UFC would be five-round affairs, giving the fighters at the top of the card an extra two rounds to battle out from now on.

"From this day forward, any fight that is signed after right now today will be a five-round fight," White said.

Even main events on Spike TV or Versus cards? You bet. Even late replacements that get shuffled into the main event? Absolutely, said White.

Of course, "from this day forward" also means, 'excluding main events where three-round bout agreements have already been signed,' such as the impending bout between Phil Davis and Rashad Evans that is scheduled for UFC 133. White explained that he didn't want to force fighters who had already agreed to three-rounders to suddenly prepare for five, but going forward, any fighter in a main event should expect to be signed up for a 25-minute tilt, he said.

As most fans are no doubt aware, up until now the five-round distinction belonged only to title fights. Even main event number one contender bouts, such as Saturday night's fight between Junior dos Santos and Shane Carwin, have always been limited to three rounds.

The move is likely the UFC's attempt to ensure that fewer non-title main events end in disappointing or indecisive fashion after just three rounds, though it also has the added benefit of making every main event seem just that little bit more special.

The bloody battle between Martin Kampmann and Diego Sanchez at a "UFC Live" event on Versus back in March, for instance, ended in a somewhat controversial decision after reaching the three-round limit. Going forward, bouts like that one will have an extra two rounds to resolve themselves.

White also announced that the UFC will be adding a 125-pound division "really soon," and said the UFC has already begun conversations with some fighters about competing in the division. Explaining that "we need more fights," White said the addition of the 125-pounders could happen as soon as the end of 2011, though it's unclear as of yet how the organization will go about crowning a champion in the new division.

White said he also expected that some current UFC 135-pounders would take advantage of the new division and drop down to a weight class where they're not so undersized.

Chane
10-06-2011, 08:45
125 lbs? Zo dat zijn echt kleine mannetjes :)

5 ronden voor een main event vind ik zeker cool!

Biiyen
10-06-2011, 08:51
cool, ik ben sowieso voorstander van altijd 5 rondes, maar dit is een stap in de goede richting!

Mule-Kick
10-06-2011, 08:52
Idd cool die 5 round fights, al kan een lay n pray partij zo natuurlijk wel ook onnodig lang worden uitgerekt. Maarja denk dat dit over het algemeen wel een goede regeling is.

Gilaiir
10-06-2011, 10:08
Tof, ik ben er zeker fan van, maar zoals Mule-Kick als zei 'al kan een lay n pray partij zo natuurlijk wel ook onnodig lang worden uitgerekt.' hier heb ik dus weinig zin in...

125 pound, wow, vet!!

Redwhitewarrior
10-06-2011, 10:19
Nice, stap in de goede richting. Op deze manier krijgt een main event nog wat extra's. De lay n pray partijen zullen zo idd onnodiglang gaan duren en een kwelling gaan worden. Maar partijen als Rampge vs Evens worden zo wel een stuk interesanter als het in alle klasses doorgevoerd zal worden.

Vision
10-06-2011, 14:02
Vrees wel dat de vechters dan aan een rustiger tempo de eerste 2 rondes gaan vechten om hun eigen niet leeg te trekken.
Mekaar meer aftasten de eerste 2 rondes en in de 3de ronde het tempo opvoeren...

Gilaiir
10-06-2011, 14:21
Vrees wel dat de vechters dan aan een rustiger tempo de eerste 2 rondes gaan vechten om hun eigen niet leeg te trekken.
Mekaar meer aftasten de eerste 2 rondes en in de 3de ronde het tempo opvoeren...

x2

blackadder
10-06-2011, 14:24
UFC president Dana White
Ik moet schijten...

Asura
10-06-2011, 14:27
x3.
Ik heb hier niet zo'n zin in. De avond duurt dan nog langer lol. Bij SF vind ik het minder erg want die hebben minder worstelaars.
Het is wel goed voor het scoren van een wedstrijd. Maar misschien hadden ze eerst die scheidsrechterscursussen van Big John verplicht moeten stellen.
Als je spectaculairen partijen heb is dit wel leuk, bijvoorbeeld Mousasi tegen Jardine of Aldo vs Hominick zijn echt partijen voor 5 ronden.

Kemal
10-06-2011, 14:34
Ik moet schijten...

LOL

SjorsWilms
10-06-2011, 15:07
Zie het voordeel er niet echt van... Langere rondes = meer laynpray + cagehumping

blackadder
10-06-2011, 15:08
Dat is blijkbaar spannend.

dirk5
10-06-2011, 15:24
Dat is blijkbaar spannend.

as exciting as watching paint dry :)

blackadder
10-06-2011, 15:30
as exciting as watching paint dry :)
Dat is anders wel heel erg Zen.

dirk5
10-06-2011, 15:31
Dat is anders wel heel erg Zen.

dat klopt, maar wel saai :)

Garcia
10-06-2011, 15:35
Opzich leuk, maar blijf een groot voorstander van de Pride FC regels wat dat betreft. 1e ronde 10 minuten was altijd een sloper en heel spectaculair.

blackadder
10-06-2011, 17:24
dat klopt, maar wel saai :)
Daarom is het ook Zen. Je moet leren de saaiheid leuk te vinden.

Jeru
10-06-2011, 17:54
1 bijkomend voordeel: als je je verslaapt tot 9 uur is het nog bezig ;)

remco pardoel
10-06-2011, 18:03
downfall of the UFC
het is al klote dat er elk titel gevecht 5 rondes duurt
nu krijgen we nog meer lay & pray voorgeschoteld

The Company
10-06-2011, 18:08
downfall of the UFC
het is al klote dat er elk titel gevecht 5 rondes duurt
nu krijgen we nog meer lay & pray voorgeschoteld

Je kan het ook anders zien, vechters hebben nu meer tijd om een sub te krijgen vanaf hun rug. Pettis had Guida misschien wel in een sub gelegd met nog 10 minuten erbij en gala's duren hoogstens 10 minuten langer dus ik zie het probleem niet.

Shikoku
10-06-2011, 18:11
Rare keuze.

Spike TV main events zouden nooit main events zijn als ze bijv op een PPV zouden zijn. Als main events uitvallen en een ander gevecht wordt main event is het ineens een heel ander gevecht. Je verandert totaal de dynamiek van alles. Gevechten die nu anders uitlopen omdat ze 5 rondes zijn inplaats van 3 terwijl ze op een andere card misschien niet de main event zouden halen.

blackadder
10-06-2011, 18:12
Je kan het ook anders zien, vechters hebben nu meer tijd om een sub te krijgen vanaf hun rug.
LnP dus. 10 minuten extra LnP. Waar iedereen op zit te wachten.

marcelt
10-06-2011, 18:18
Weet idd. niet of dit goed nieuws is.

The Company
10-06-2011, 19:08
LnP dus. 10 minuten extra LnP. Waar iedereen op zit te wachten.

Ik zie het gewoon als 10 minuten extra kans op een finish, die 10 minuten extra LnP maakt mij dan ook niet uit.

blackadder
10-06-2011, 19:10
Ik zie het gewoon als 10 minuten extra kans op een finish, die 10 minuten extra LnP maakt mij dan ook niet uit.
Ja. Ok. Tegen die tijd kijk ik sowieso al niet meer.

wrestler_nl
10-06-2011, 20:45
VET!

Shikoku
10-06-2011, 21:54
VET!

Dat doet me denken dat Roy nelson vast nooit weer een main event zal zijn :lol:

wrestler_nl
10-06-2011, 21:57
downfall of the UFC
het is al klote dat er elk titel gevecht 5 rondes duurt
nu krijgen we nog meer lay & pray voorgeschoteld

Wanneer hebben we voor het laatst een Lay&Pray partij gezien in een UFC Main Event. We hebben niet altijd vette partijen gezien maar lang geen Lay&Pray.

TUF 13 Finale -> KO in de eerste ronde
UFC 130 -> Niet de vetste partij ooit maar zeker geen L&P maar een degelijke stand up partij.
UFC 129 -> Geen L&P maar wel een zwakke partij
Nog vs Davis -> Geen L&P, trouwens ook geen VETTE partij
UFC 128 -> Klote dat 1 van me favo. vechters verloor maar wel een vette partij voor Jones
UFC Live: Hele VETTE main event tussen sanchez en Kampmann
UFC 127: Okay daar heb je gelijk L&P maar wat verwacht je anders als Fitch vecht
UFC 126: FUCKING VETTE KO
UFC FFTT 2: VETTE PARTIJ
UFC 125: FUCKING VETTE PARTIJ EN ZEKER KANDIDAAT VOOR FOTY IMO

Shikoku
10-06-2011, 22:03
Wanneer hebben we voor het laatst een Lay&Pray partij gezien in een UFC Main Event. We hebben niet altijd vette partijen gezien maar lang geen Lay&Pray.

TUF 13 Finale -> KO in de eerste ronde
UFC 130 -> Niet de vetste partij ooit maar zeker geen L&P maar een degelijke stand up partij.
UFC 129 -> Geen L&P maar wel een zwakke partij
Nog vs Davis -> Geen L&P, trouwens ook geen VETTE partij
UFC 128 -> Klote dat 1 van me favo. vechters verloor maar wel een vette partij voor Jones
UFC Live: Hele VETTE main event tussen sanchez en Kampmann
UFC 127: Okay daar heb je gelijk L&P maar wat verwacht je anders als Fitch vecht
UFC 126: FUCKING VETTE KO
UFC FFTT 2: VETTE PARTIJ
UFC 125: FUCKING VETTE PARTIJ EN ZEKER KANDIDAAT VOOR FOTY IMO

Zo kan je eigenlijk wel doorgaan tot UFC 117 in Augustus 2010 wat al een 5 ronder was en daardoor Chael Sonnen ook verloor.