PDA

View Full Version : Gala 18 Juni Topsportcentrum afgelast!



Full Kick
10-06-2011, 18:49
Jan belde mij net op of ik jullie even op de hoogte wil stellen dat burgemeester Aboutaleb na eerst een vergunning te hebben verstrekt zojuist het gala heeft verboden....

Woorden schieten tekort!

Jeru
10-06-2011, 18:50
Dat is dan mooi klote.... en de reden?

Full Kick
10-06-2011, 18:57
Tja...deze zal zo spoedig te lezen zijn op RTV Rijnmond (http://www.rtvrijnmond.nl) maar `t is toch niet te geloven dat dat zomaar ff kan een paar dagen voor zo`n groots opgezet gala!

Full Kick
10-06-2011, 19:02
Boutaleb verbiedt kickboksgala
10 juni 2011

Burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam heeft het vechtsportgala dat op 18 juni in het Topsportcentrum gehouden zou worden verboden. In een brief heeft de gemeente Rotterdam laten weten dat het ontbreken van een evenementenvergunning de oorzaak is van het verbod.

Volgens de organisatie van het gala ,Oosterbaan Gym, is het geen evenement, maar een wedstrijd. Het zou voornamelijk bestaan uit amateurpartijen en een profwedstrijd. Daarvoor was aanvankelijk Gokhan Saki gestrikt, maar door een blessure zou zijn plaats worden ingenomen door Errol Zimmerman.

Daarnaast vindt Rotterdam het gala "risicovol." Volgens de organisatie zijn er goede afspraken met de politie gemaakt om alles ordelijk te laten verlopen. Zo worden er dertig beveiligers ingezet.

Oosterbaan Gym gaat een bodemprocedure aanspannen tegen Rotterdam om de gemeente aansprakelijk te stellen voor twee ton aan inkomstenderving. Alle betalingen om het gala mogelijk te maken zijn al gedaan.

KN
10-06-2011, 19:06
Jan belde mij net op of ik jullie even op de hoogte wil stellen dat burgemeester Aboutaleb na eerst een vergunning te hebben verstrekt zojuist het gala heeft verboden....

Woorden schieten tekort!
Mogelijk is er een valide reden, zoals dat er niet voldaan is aan bepaalde voorwaarden in de vergunning. Uiteraard kan niet zomaar een vergunning worden ingetrokken, dan zou niemand met goed vertrouwen een event kunnen organiseren.

Edit:


Boutaleb verbiedt kickboksgala
10 juni 2011

Burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam heeft het vechtsportgala dat op 18 juni in het Topsportcentrum gehouden zou worden verboden. In een brief heeft de gemeente Rotterdam laten weten dat het ontbreken van een evenementenvergunning de oorzaak is van het verbod.

Volgens de organisatie van het gala ,Oosterbaan Gym, is het geen evenement, maar een wedstrijd.
Beetje aparte redenering. Je noemt iets een gala:

ga·la het; o -’s 1 groot feest 2 deftige feestkleding; avondkleding 3 muziek- of sportuitvoering met sterren: ~voorstelling

Maar benoemt het dan een wedstrijd.

Nja, erg jammer voor de vechters en fans.

blackadder
10-06-2011, 19:10
Uiteraard kan niet zomaar een vergunning worden ingetrokken

Nou. Blijkbaar dus wel.

dan zou niemand met goed vertrouwen een event kunnen organiseren.
Misschien is dat wel de bedoeling.

KN
10-06-2011, 19:16
Nou. Blijkbaar dus wel.

Misschien is dat wel de bedoeling.
Juridisch gezien kan dat niet. Als dat echt het geval is, starten ze nu een kort geding en niet een bodem procedure.

smike
10-06-2011, 19:20
Er ontbreekt een evenementenvergunning.

Helaas heeft de organisator zijn huiswerk niet goed gedaan.

kooivechter
10-06-2011, 19:30
Er ontbreekt een evenementenvergunning.

Helaas heeft de organisator zijn huiswerk niet goed gedaan.

ja idd. allemaal wel triest maar om nu de schuld in de schoenen van de burgemeester te schuiven en een rechtszaak aan te spannen is natuurlijk niet terecht en die heb je bij voorbaat al verloren. Bij zo'n gala heb je uiteraard een vergunning nodig, en wanneer die ontbreekt is dat een legitieme reden om het niet dor te laten gaan. Waarom dat ook niet is aangevraagd als organisator, dat begrijp ik niet. Dat is natuurlijk vragen om moeilijkheden en een behoorlijke beginnersfout, maar misschien is er een reden voor. Dat wordt mij nog niet duidelijk in het verhaal.

Anderson
10-06-2011, 19:36
Als het waar is het wel echt dom je moet een vergunning aanvragen bij de gemeente.

Wel behoorlijk kut zat er al naar uit te kijken.

justsomeone
10-06-2011, 19:38
Dit is echt heel erg triest

marcelt
10-06-2011, 20:45
Volgens mij is het zo dat in offiele zin kickboksen niet bestaat en dat een kickboksgala onder entertainment valt en dus een evenement is.

micha
10-06-2011, 21:06
echt jammer dit

Kemal
10-06-2011, 21:39
tja idd erg jammer dit, ben toch benieuwd waarom er geen vergunning was/is afgegeven of aangevraagd..

Qtie-Pie
10-06-2011, 23:11
Da's ff een dikke duim naar beneden voor meneer Ahmed B.
http://i381.photobucket.com/albums/oo260/musicophil/boos.gif

Slome
10-06-2011, 23:22
jeetje, balen zeg, hier is t laatste nog niet over gesproken,, ben benieuwd naar t ware verhaal....

stefan
10-06-2011, 23:45
Topsportcentrum is van de gemeent Rotterdam, dus vergunning gedeelte was daardor ingedekt, over beginnersfout Oosterbaan heeft een paar jaar terug ook al in het Topsportcentrum en Ahoy georganiseerd dus zal denk ik wel weten hoe en wat te doen.

Fighting Events
10-06-2011, 23:48
Dit is echt balen zeg. maar wat ik niet snap is dat naar mijn weten een sporthal als de topsporthal een standaard vergunning heeft voor het organiseren van sportwedstrijden/sportevenementen. Wat ik niet snap is dat de organisatie hier niet van te voeren duidelijk naar gevraagd heeft.
het is namelijk duidelijk een sportevenement waar sportwedstrijden worden gehouden en een vergunning hiervoor is noodzakelijk.

stefan
11-06-2011, 00:01
Daar is dus wel naar gevraagd en toen was alles ok.

Fighting Events
11-06-2011, 00:06
dan zou ik mosowitz bellen........

Baske
11-06-2011, 00:28
Dit komt ook ineens uit de hemel vallen zeg? Raar... En erg slecht, als je 't mij vraagt. Maar goed, echt duidelijke redenering heb ik ook nog niet gezien, dus ik ben benieuwd of er een officiele reactie van hem komt.

ijsblok
11-06-2011, 00:59
Volgens mij is het zo dat in offiele zin kickboksen niet bestaat en dat een kickboksgala onder entertainment valt en dus een evenement is.

ik vraag me af waar dan de grens ligt. In dezelfde hal zijn ook regelmatig judo wedstrijden met veel publiek, en daar heb je toch ook geen evenementenvergunning voor nodig?

Fighting Events
11-06-2011, 01:15
Dat klopt maar daar heb je ook geen 30 man security voor nodig en denk dat de bezoekersaantallen ook wel veel hoger is.

boldhead
11-06-2011, 01:43
Boutaleb verbiedt kickboksgala
10 juni 2011

Oosterbaan Gym gaat een bodemprocedure aanspannen tegen Rotterdam om de gemeente aansprakelijk te stellen voor twee ton aan inkomstenderving. Alle betalingen om het gala mogelijk te maken zijn al gedaan.


200.000 euro? zou de belastingdienst ook wel eens deze site bezoeken?

Dragon Tail
11-06-2011, 01:54
200.000 euro? zou de belastingdienst ook wel eens deze site bezoeken?


:(

knift
11-06-2011, 02:26
Triest dit ERG triest .....kut A-dam kut R-dam en kut Nederland met al die domme en een hoop geld kostende regeltjes!!

marcelt
11-06-2011, 08:54
ik vraag me af waar dan de grens ligt. In dezelfde hal zijn ook regelmatig judo wedstrijden met veel publiek, en daar heb je toch ook geen evenementenvergunning voor nodig?

Judo is een erkende olympische sport met een erkende bond. Kickboksen is niet erkend door de overheid en alleen in Nederland zijn er meer dan tien bonden . Kickboksen valt volgens mij onder entertainment zoals ik al eerder schreef.

okido
11-06-2011, 11:02
Kut adam dit kut R dam dat, Kut regels, kut burgemeester!

Volgens mij hebben we het allemaal zelf gedaan (met name onze (vip) toeschouwers), zolang er nog steeds vechtpartijen en zelfs schietpartijen zijn, zou ik als burgemeester ook geen gala in mijn gemeente willen! Als er niet gauw een einde komt aan die gala s waar het helemaal mis gaat, wordt erin geen enkele gemeente nog een gala toegestaan!

NO GUTS NO GLORY
11-06-2011, 20:38
Beste collega's,

Heb zojuist vernomen dat het gala van 18 juni a.s. niet doorgaat. Ik was in de veronderstelling dat alle vergunningen al waren verleend? Wens sportschool oosterbaan veel sterkte toe. Ben van mening dat er gewoon weer een gala moet komen in de topsporthal of ahoy. Jammer dat die knakker van ringsensation de boel heeft verziekt voor de rest de komende jaren. Daarnaast is het spijtig dat het "hoorn "' virus ook helaas rotterdam nog heeft besmet. Wens iedereen voor de rest een fijn pinksterweekend.

mzzl:wacko:

blackadder
11-06-2011, 20:42
Gala 18 Juni Topsportcentrum afgelast! (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?114509-Gala-18-Juni-Topsportcentrum-afgelast)!