PDA

View Full Version : Million Manhoef vs Daan Schaafsberg (video)



Fan1976
14-06-2011, 22:35
Gezien en gepikt bij de buuren..........wel leuk fimpje vd zoon van!





http://www.youtube.com/watch?v=NmA8tcjKcQM


Deze link is gepikt: :)


http://www.fightstartv.com/videos/million-manhoef-vs-daan-schaafsberg/

justsomeone
14-06-2011, 22:38
HEEEEEEERLIJK, kijk Melvin ook genieten he

Kemal
14-06-2011, 22:41
mooi man, wat een eindbaas :)

blackadder
14-06-2011, 22:42
Hij vecht een beetje zoals Melvin.

Jeru
14-06-2011, 22:45
Damn, dat was best heftig ;)

Shikoku
14-06-2011, 22:52
2:43

Mam, Ik moet plasse

lol :lol:

justsomeone
14-06-2011, 22:56
Deze is ook geweldig


http://www.youtube.com/watch?v=0ZixNEJ0jos

PinPoint
14-06-2011, 22:58
zou verboden moet worden..........

marcelt
14-06-2011, 23:09
zou verboden moet worden..........

EENS !

Pahlavan
14-06-2011, 23:15
EENS !

x2

blackadder
14-06-2011, 23:19
EENS !
x3
Dat criminele kickboksvolk ook met hun midgetfights.

payap
14-06-2011, 23:46
Pittig jochie en netjes gedaan van hem.

Maarre .... ik ben van mening dat kinderen van die leeftijd niet in een ring thuis horen en aan zulk fysiek en ook mentaal geweld bloot gesteld horen te worden.

victor45
14-06-2011, 23:54
Super slechte zaak om kinderen aan dit soort geweld bloot te stellen. Hypocriet eigenlijk weer van onze beleidsmakers, ethische problemen hebben met "kooivechten" maar wel zeer jonge kinderen met elkaar (wellis waar begeleid) op de vuist laten gaan.

JeMalleMoer
15-06-2011, 00:18
Super slechte zaak om kinderen aan dit soort geweld bloot te stellen. Hypocriet eigenlijk weer van onze beleidsmakers, ethische problemen hebben met "kooivechten" maar wel zeer jonge kinderen met elkaar (wellis waar begeleid) op de vuist laten gaan.

Afgezien van de wet vind ik het van de ouders echt onverantwoordelijk.

Vince
15-06-2011, 08:37
pfew ik zag dit gister en was bang dat ik de enigste was die er zo over dacht.
Wat is de meerwaarde voor die kinderen om zo jong al in de ring te staan?

MenKat
15-06-2011, 09:16
Onverantwoord van de ouders?

Kom op zeg dat meen je toch niet? Je ziet toch zelf ook dat er gelijk word ingegrepen. Los van het feit dat ze bescherming dragen. wat kan er nu helemaal gebeuren. Kinderen op voetbal koppen een bal van een paar kilo met volle vaart dragen wel scheenbeschermers maar hebben veel meer kans op een blesuren los nog van het mentale geweld vanaf de zijlijn.

Nee ik zie hier niet van in wat er fout aan zou zijn. Dan kan ik nog wel een aantal sporten opnoemen die andere mensen dan weer heel normaal vinden, waar ik van denk daar doe je je kind toch niet op! Maar ja ieder zijn ding.

ArjanV
15-06-2011, 09:31
Wat een reacties weer...

We beseffen toch wel dat de jongens bescherming dragen en hun klappen nog niet de kracht hebben van de klappan van een volwassene??

goro
15-06-2011, 09:47
Wat een reacties weer...

We beseffen toch wel dat de jongens bescherming dragen en hun klappen nog niet de kracht hebben van de klappan van een volwassene??

Onzin! Kracht is relatief! En incasserings vermogen ook.

XanaduNL
15-06-2011, 10:27
Leuk om te zien, had hem nog niet eerder in actie gezien.

Niks mis mee om het in de gaten te houden, maar als ouders en kind het beide willen + bescherming + scheidrechter = geen probleem in mijn ogen.
Ik weet echter niet hoe groot de kans op een KO is in deze situatie...

joost
15-06-2011, 10:47
Ik denk dat million veel vriendjes heeft op school

Mattie73
15-06-2011, 11:03
Maarre .... ik ben van mening dat kinderen van die leeftijd niet in een ring thuis horen en aan zulk fysiek en ook mentaal geweld bloot gesteld horen te worden.

Mee eens. Maar dit valt nog mee als je ziet wat er in Thailand gebeurt. Ik zag laatst een filmpje op youtube van kinderen die elkaar in de ring te lijf gingen met ellebogen en knieen, pfff niet normaal meer man.

goro
15-06-2011, 11:08
Ik heb veel kyokushin wedstrijden meegemaakt en gezien, en ik moet zeggen dat er kinderen van 12 zijn die soms Knock Out gaan ondanks hoofd en been beschermers . Regels worden de laatste jaren aangepast geen front kick en naar het hoofd skin touch tot 16 jaar.

Mauro
15-06-2011, 11:08
Onzin! Kracht is relatief! En incasserings vermogen ook.
X100
Ik heb in het verleden bij jeugdgala's van Akdeniz een paar flinke knock-downs en KO's gezien, ondanks de bescherming die ze droegen.
Een vergelijking met voetbal is echt niet op zn plaats.

goro
15-06-2011, 11:09
X100
Ik heb in het verleden bij jeugdgala's van Akdeniz een paar flinke knock-downs en KO's gezien, ondanks de bescherming die ze droegen.
Een vergelijking met voetbal is echt niet op zn plaats.X100
Hey precies mijn laatste post! haha

MenKat
15-06-2011, 11:42
X100
Ik heb in het verleden bij jeugdgala's van Akdeniz een paar flinke knock-downs en KO's gezien, ondanks de bescherming die ze droegen.
Een vergelijking met voetbal is echt niet op zn plaats.

Nee natuurlijk niet, een bal van een paar kilo vol op een kinder hoofdje is vrij normaal!

Ik heb zelf 8 jaar wedstrijden gereden 100cc op de kart, heb als 10 jarig jochie ook eens bij een start een dikke buiteling gemaakt. Is karting dan ineens onverantwoord.

Zolang het bij de kickboks wedstrijdjes goed in de gaten word gehouden is er niks mis mee en kan er relatief weinig gebeuren in vergelijking met andere sporten.

yuko
15-06-2011, 11:51
Goed gevochten van die kleine Manhoef, al lekker wegdraaien etc.

Dat gezegd hebbende, vind ik ze ook veel te jong. Sommige mensen hier onderschatten hoe kwetsbaar de nog in ontwikkeling zijnde brein van kinderen is.

Mauro
15-06-2011, 12:09
Nee natuurlijk niet, een bal van een paar kilo vol op een kinder hoofdje is vrij normaal!

Paar kilo.......
"De omtrek van de bal mag niet groter zijn dan 71 centimeter en niet kleiner dan 68 centimeter. Bij het begin van de wedstrijd mag het gewicht van de bal niet meer dan 453 gram bedragen en niet minder dan 396 gram. De druk moet 0,6-1,1 atmosfeer bedragen, hetgeen overeenkomt met 600-1100 gram/centimeter2 op zeepeil."
(bron digisport.nl)

Omdat jij een buiteling hebt gemaakt is karting onverantwoord ? Zeg jij het maar, jij hebt er verstand van..

NESEM
15-06-2011, 12:36
Talent heeft die zeker. Goed gevochten zeker. Wel jammer dat die zo jong in de ring staat. Het is te zien dat Melvin een vinger in de pap heeft. Toch vraag ik mij af of ouders van deze kinderen net zo veel tijd besteden aan het stimuleren van belangrijkere vaardigheden en cognitieve ontwikkeling. 73 uur trainen voor een wedstrijd of 73 uur buiten school om lezen, schrijven rekenen of toch Naturalis? Waar kies je voor? Doe mij het laatste maar, vechten en winnen kan altijd nog. Vanaf 12 jaar vechten kan wel, dan is een eigen keus vaak de motivatie.

MenKat
15-06-2011, 13:06
Paar kilo.......
"De omtrek van de bal mag niet groter zijn dan 71 centimeter en niet kleiner dan 68 centimeter. Bij het begin van de wedstrijd mag het gewicht van de bal niet meer dan 453 gram bedragen en niet minder dan 396 gram. De druk moet 0,6-1,1 atmosfeer bedragen, hetgeen overeenkomt met 600-1100 gram/centimeter2 op zeepeil."
(bron digisport.nl)

Omdat jij een buiteling hebt gemaakt is karting onverantwoord ? Zeg jij het maar, jij hebt er verstand van..

Laat maar zitten joh.. wat moet ik hier nou mee?

marcelt
15-06-2011, 13:16
Een aantal mensen hebben het over bescherming van het hoofd. De kappen beschermen tegen huidschade en ook wel tegen breuken, denk ik. De impact op de hersenen maakt geen verschil met en zonder kap. Dat gaven wat mensen ook al aan die kinderen KO hebben zien gaan. Dat is toch bizart in een z.g. ontwikkeld land. De blessurekans t.o.v. voetbal is misschien minder maar de schade aan de hersens is moeilijk te meten maar onherstelbaar.

De vergelijking met het koppen bij voetbal klopt al helemaal niet. De meeste spelers koppen geen bal per wedstrijd. Als ze 'm wel koppen kan er idd. behoorlijk veel kracht op de schedel komen. Maar hoe vaak gebeurt dat per wedstrijd. Heel weing denk ik. moet je kijken hoeveel klappen hier vallen op het hoofd. En die van Million zijn niet zachtjes.

Ik vind het verder ook niet juist zulke jongen kinderen te leren los te gaan op een ander kind.

Dat het in Thailand nog veel erger is, ellebogen en knieen, betekent niet dat we dit goed moeten vinden. Het is daar het beroep van kinderen om te vechten. Ze worden gescheiden van hun familie om hun geld in een vechtkamp te verdienen. Erg triest.

blackadder
15-06-2011, 13:18
Onzin! Kracht is relatief! En incasserings vermogen ook.
Tijd ook.

blackadder
15-06-2011, 13:20
De vergelijking met voetbal klopt al helemaal niet. De meeste spelers koppen geen bal per wedstrijd.
In de training koppen ze er anders genoeg.

marcelt
15-06-2011, 13:26
In de training koppen ze er anders genoeg.

Dat zou best wel kunnen idd. Maar dat betekent eigenlijk alleen dat daar ook eens goed over nagedacht zou moeten worden qua spelregels. En niet dat we het goed moeten vinden dat kinderen series boer'nhoeken op elkaars hoofd moeten loslaten.

Facade
15-06-2011, 13:52
In de ring wek je toch ook wel een bepaalde agressie op lijkt me. Ik weet niet in hoeverre het bij kinderen verstandig is dit al op zo'n jonge leeftijd te stimuleren. Wat voor gevolgen heeft dit op de verdere ontwikkeling van het kind? Los van de fysieke gevolgen lijken me er dus ook wel bezwaren op psychosociaal gebied.

Je ziet dat zelfs volwassenen moeite hebben het onderscheid te maken tussen een 'echt' gevecht en een partij in de ring. Er is een behoorlijk stukje mentale weerbaarheid nodig om in de ring te stappen en klappen te incasseren, weerbaarheid die je naar mijn mening niet kan verwachten van een kind.

Het argument van dat als de ouders en het kind het willen het dan wel ok is, vind ik ook niet echt op z'n plaats. Ik denk dat kinderen namelijk toch gauw doen wat de ouders willen.

R.D.N
15-06-2011, 14:56
mooi baasje is het.....

GGino
15-06-2011, 16:05
Talent heeft die zeker. Goed gevochten zeker. Wel jammer dat die zo jong in de ring staat. Het is te zien dat Melvin een vinger in de pap heeft. Toch vraag ik mij af of ouders van deze kinderen net zo veel tijd besteden aan het stimuleren van belangrijkere vaardigheden en cognitieve ontwikkeling. 73 uur trainen voor een wedstrijd of 73 uur buiten school om lezen, schrijven rekenen of toch Naturalis? Waar kies je voor? Doe mij het laatste maar, vechten en winnen kan altijd nog. Vanaf 12 jaar vechten kan wel, dan is een eigen keus vaak de motivatie.

Vriend zijn ouders stimuleren hem in genoeg dingen, mensen zitten hier over een jongen te praten die ze nog niet eens kennen. Die jongen traint gewoon voor de lol en na jaren te hebben gekickbokst wou hij een partijtje draaien en daar is niks mis mee. Iemand die op voetbal zit kan je ook niet gaan verbieden voetbalwedstrijdjes te doen iemand op judo hetzelfde ja het klopt het is een flinke sport.
Het is aan de ouders en niet aan jullie om te bepalen wat de jongen doet;)

dirk5
15-06-2011, 16:17
Vriend zijn ouders stimuleren hem in genoeg dingen, mensen zitten hier over een jongen te praten die ze nog niet eens kennen. Die jongen traint gewoon voor de lol en na jaren te hebben gekickbokst wou hij een partijtje draaien en daar is niks mis mee. Iemand die op voetbal zit kan je ook niet gaan verbieden voetbalwedstrijdjes te doen iemand op judo hetzelfde ja het klopt het is een flinke sport.
Het is aan de ouders en niet aan jullie om te bepalen wat de jongen doet;)

Nee maar dit is een forum en niet de huiskamer van de familie Manhoef.

Dus hebben hebben het recht... nee sterker nog: de plicht om hierover te bitchen en azijn te zeiken...

that's what we do :)

ps, leuke combinaties van beide jongens, kunnen sommige UFC vechters nog van leren.

Sadix
15-06-2011, 16:24
Ik vind ook de leeftijd te jong.

Ik heb een grote jeugd groep waar zeker 10 jongens van onder de 12 al klaar zijn voor hun 1e wedstrijden.
Maar bij mij mogen ze pas vechten als ze 12 zijn en naar de 1e gaan en geen basisschool meer. En ook dan kijk ik per individu of ze wel onderscheid kunnen maken tussen een ring gevecht en een echt gevecht. En natuurlijk moeten ze een partij echt verdienen.

Maar voor 12 jaar vind ik echt te jong en ook voor sommige 12 jarigen is het te jong.

PinPoint
15-06-2011, 17:26
@MenKat;

Sommige mensen moet je niet proberen te overtuigen, hier ben jij er 1 van. Er is hier geen discussie over het koppen van een bal, dat hoort in het off topic gedeelte thuis. Het gaat er hierom dat het onverantwoordelijk is om kinderen, zeker van deze extreem jonge leeftijd, bloot te stellen aan dergelijk geweld! Dáár gaat het om!

Als een scheids moet ingrijpen kan het allang te laat zijn omdat de klap al is gevallen. Dat het hier nou toevallig het zoontje betreft van Manhoef maakt echt geen flaus aus..............

of......juist wel.....Manhoef kent de klappen van zweep en is zelf ook een aantal keren KO gegaan. Dat hij zijn zoontje aan dit gevaar bloot stelt zegt genoeg over hem dan?

El Bambino
15-06-2011, 18:08
Ben er totaal niet mee eens dat nederland dit toelaat.
Een kind, een geest van een kind moet een kind blijven, lekker spelen en lekker creatieve dingen doen.
Vechtsport is iets voor volwassenen en een volwassen mag zelf weten wat ie doet met zijn lichaam. En ouders die dit stimuleren vind ik stellete egoisten die puur aan zichzelf denken, en niet aan wat het beste is van een kind en een kind zijn geest!

Briant
15-06-2011, 18:09
Ik vind ook de leeftijd te jong.

Ik heb een grote jeugd groep waar zeker 10 jongens van onder de 12 al klaar zijn voor hun 1e wedstrijden.
Maar bij mij mogen ze pas vechten als ze 12 zijn en naar de 1e gaan en geen basisschool meer. En ook dan kijk ik per individu of ze wel onderscheid kunnen maken tussen een ring gevecht en een echt gevecht. En natuurlijk moeten ze een partij echt verdienen.

Maar voor 12 jaar vind ik echt te jong en ook voor sommige 12 jarigen is het te jong.

x2 Jij belicht hier met name de sociale ontwikkeling van het kind.

Kijken we naar de cognitieve ontwikkeling van het kind zou de grens nog hoger moeten liggen, 16 jaar op zn minst.

blackadder
15-06-2011, 18:14
Kijken we naar de cognitieve ontwikkeling van het kind zou de grens nog hoger moeten liggen, 16 jaar op zn minst.
Moet dat alleen voor kickboksen gelden of ook voor alle andere sporten?

yuko
15-06-2011, 18:17
x2 Jij belicht hier met name de sociale ontwikkeling van het kind.

Kijken we naar de cognitieve ontwikkeling van het kind zou de grens nog hoger moeten liggen, 16 jaar op zn minst.

Vooral de adolescentie is nog een belangrijke periode voor de ontwikkeling van het brein idd. 16 zou het minimum moeten zijn en dan nog met mate, het brein is nog tot 21 jaar in ontwikkeling. Maar goed, 21 wordt wel erg oud om te beginnen.

yuko
15-06-2011, 18:17
Moet dat alleen voor kickboksen gelden of ook voor alle andere sporten?

Nee, ook voor badminton en dammen...

marcelt
15-06-2011, 18:31
Ik zou ook 16 een goede leeftijd vinden om te beginnen. Daaronder alleen zonder impact op het hoofd.

Mauro
15-06-2011, 18:35
Ik zou ook 16 een goede leeftijd vinden om te beginnen. Daaronder alleen zonder impact op het hoofd.
Dat dus !
Genoeg opties in NL om je kind aan een vechtsport te laten doen Zonder die impact op het hoofd.
Kan hij/zij later zelf beslissen om die ring/kooi in te gaan voor het harde werk.

Briant
15-06-2011, 19:46
Moet dat alleen voor kickboksen gelden of ook voor alle andere sporten?

Alle sporten waarmee op het hoofd veelvuldig geslagen/geschopt wordt. Je kan zelf wel invullen welke dat zijn.

MarkZ
15-06-2011, 20:35
zie mijn kinderen van 12 liever niet in de ring

hottest fights
16-06-2011, 01:45
Ik snap niet dat hierover zo een ophef word gemaakt, omdat het de zoon van is?
Ik zie al jaren kinderen wekelijks op kickboxgala's wedstrijdjes doen en vooral op jeugdgala's zie je kinderen vanaf 7,8 jaar een partijtje draaien.
Zoals al eerder gezegd is ze dragen bescherming en de scheids grijpt bij jonge kinderen al gauw in.

De kinderen in kwestie hebben hier zelf voor gekozen en hebben hier beiden keihard voor getraind en waren beiden 9 jaar oud en stapten beiden voor het eerst de ring in. Wat een onzin om te zeggen dat de ouders onverantwoordelijk zijn!!! Manhoef heeft dit zijn zoon niet aangepraat, maar Million zelf wilde dit graag een keer doen, en ook Daan leefde hier naartoe met zijn ouders. Waarom als een kind aan kickboxen doet zou school hieronder lijden? Dus als je een sport beoefend dan doe je niks op school. En wat heeft agressie ermee te maken, Daan en Million weten beiden dat dit een sport is en op straat niet gebruikt mag worden omdat ze heel goed begeleid worden op hun sportscholen. Na de wedstrijd waren ze ook meteen weer vrienden en nog steeds is dat zo.

Ik denk dat mensen hier te snel oordelen....

blackadder
16-06-2011, 02:45
Ik snap niet dat hierover zo een ophef word gemaakt, omdat het de zoon van is?
Ik zie al jaren kinderen wekelijks op kickboxgala's wedstrijdjes doen en vooral op jeugdgala's zie je kinderen vanaf 7,8 jaar een partijtje draaien.
Zoals al eerder gezegd is ze dragen bescherming en de scheids grijpt bij jonge kinderen al gauw in.

De kinderen in kwestie hebben hier zelf voor gekozen en hebben hier beiden keihard voor getraind en waren beiden 9 jaar oud en stapten beiden voor het eerst de ring in. Wat een onzin om te zeggen dat de ouders onverantwoordelijk zijn!!! Manhoef heeft dit zijn zoon niet aangepraat, maar Million zelf wilde dit graag een keer doen, en ook Daan leefde hier naartoe met zijn ouders. Waarom als een kind aan kickboxen doet zou school hieronder lijden? Dus als je een sport beoefend dan doe je niks op school. En wat heeft agressie ermee te maken, Daan en Million weten beiden dat dit een sport is en op straat niet gebruikt mag worden omdat ze heel goed begeleid worden op hun sportscholen. Na de wedstrijd waren ze ook meteen weer vrienden en nog steeds is dat zo.

Ik denk dat mensen hier te snel oordelen....
x2
Ik zie hier niemand over Daan Schaafsberg jammeren. Dat was de tegenstander van Million die "TKO" ging. Of over Gradus Kraus. Die inmiddels ook al een partij of 4 heeft gedaan. Of over Andy Souwer die ook al sinds zijn 8ste vecht. Blijkbaar heeft die ondanks dat ie vroeg is begonnen toch alle cognitieve dingen op een rijtje.

El Bambino
16-06-2011, 07:56
x2
Ik zie hier niemand over Daan Schaafsberg jammeren. Dat was de tegenstander van Million die "TKO" ging. Of over Gradus Kraus. Die inmiddels ook al een partij of 4 heeft gedaan. Of over Andy Souwer die ook al sinds zijn 8ste vecht. Blijkbaar heeft die ondanks dat ie vroeg is begonnen toch alle cognitieve dingen op een rijtje.

Kinderen kiezen hier voor zelf?

Je weet niet wat je zegt, een kind is een kind. Daarvoor zijn wij ouders om de juiste beslissingen voor ze te nemen.
Als nederland zo graag kickboxgalas wil verbieden, dan zou ik ze aanraden om dit te gaan bestuderen of het wel goed is voor een kind, en laat de volwassenen kikckboxsport maar lekker met rust!

Mauro
16-06-2011, 14:05
Ik snap niet dat hierover zo een ophef word gemaakt, omdat het de zoon van is?
.......Ik denk dat mensen hier te snel oordelen....
Nee, wat mij betreft (en de meeste posters hier) heeft het geen drol met Melvin te maken. Het gaat erom of het verantwoord is kinderen bloot te stellen aan de 'impacts' lichamelijk & psychisch.
Ik heb een kleine van bijna 4 , dus ja,.logisch dat ik snel oordeel....ik heb er al over nagedacht.

blackadder
16-06-2011, 14:27
Nee, wat mij betreft (en de meeste posters hier) heeft het geen drol met Melvin te maken.
Er zijn regelmatig fotoverslagen van galas hiero. En daar zijn ook altijd jeugdpartijen bij. Tot nog toe heeft daar niemand van jullie ooit over lopen klagen. Maar post een video van Manhoefs zoon en ineens wordt er geroepen dat het verboden moet worden voor jeugd tot 16 of zelfs 21!!! Toen Hans Vos vorig jaar een gala voor de jeugd organiseerde wond men zich alleen erover op dat sommige trainers en hun pupillen zich niet wisten te gedragen en verder werd er weinig aandacht aan geschonken.

Mauro
16-06-2011, 14:44
...er is zelfs vorige maand een topic over geweest....

Vanaf welke leeftijd mogen kinderen een vecht/verdedigings sport beoefenen? (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?113249-Vanaf-welke-leeftijd-mogen-kinderen-een-vecht-verdedigings-sport-beoefenen&highlight=kids)

blackadder
16-06-2011, 14:58
En niemand roept daar om verboden. Laat staan tot 21. Zelfs jij niet. En deze thread is nu al langer dan die.

Mauro
16-06-2011, 15:07
En deze thread is nu al langer dan die.
Dus..?
En ook hier roep ik niet "verbieden".
Wat zou het uitmaken als er nu pas een discussie loskomt, is toch alleen maar ok ?
Meer van dit ! Daar zijn fora voor.

blackadder
16-06-2011, 15:13
Dus..?

Blijkbaar interesseert het niet zoveel wanneer het niet om de zoon van een bekende vechter gaat.

Mauro
16-06-2011, 15:18
Misschien zit het verschil er ook wel in dat je (zoals je al zei) er wel fotoverslagen gepost worden, maar dat er nu een film van een jeugdpartij gepost wordt....
Dat komt net iets harder binnen denk ik. (incl. TKO)
En een topic over Manhoef zal zeker meer viewers hebben.
Dus...een langere thread ;)

blackadder
16-06-2011, 15:22
Misschien zit het verschil er ook wel in dat je (zoals je al zei) er wel fotoverslagen gepost worden, maar dat er nu een film van een jeugdpartij gepost wordt....

Nou. Er staan genoeg jeugdpartijen op fightstar of Youtube. Maar tot nog toe voelde niemand zich niemand moreel verplicht om die te posten en er dan over te bitchen. Oh. Behalve wat patijen van Sylvana Pruymboom. Alleen vond niemand dat zij te jong is om te vechten. Iedereen loopt met haar weg.
:lol:

Briant
16-06-2011, 17:25
Iedereen weet dat klappen op het hoofd krijgen slecht voor je is. Maar wat nu als die ouders van die kinderen hun stimuleren om alcohol of sigaretten te consumeren? Dan sta je natuurlijk (terecht) op de kop en roep je brand. Als een kind van 16 rookt of alcohol drinkt is dit al weer totaal anders.

Zo zie ik het met kickboxen ook, het is schadelijk voor de gezondheid (feit). En daarbij is het heel twijfelachtig om te zeggen dat het hun eigen keuze is, ik heb kinderen jankend in de ring zien staan en pappie maar aanmoedigen.

El Bambino
16-06-2011, 19:41
Voor een moderne, welvarend en progessieve land als Nederland vind ik het erg discutabbel en vraag me af of Nederland daadwerkelijk het beste met het kinderrecht voor heeft.
Als ouders kinderen slaan heb je de kinderhulplijn, en krijgen ouders straf of waarschuwing.
Maar kinderen mogen elkaar wel in een ring verrot schoppen en slaan?
Wat is logica.

Budokan
16-06-2011, 20:33
Zo zie ik het met kickboxen ook, het is schadelijk voor de gezondheid (feit). En daarbij is het heel twijfelachtig om te zeggen dat het hun eigen keuze is, ik heb kinderen jankend in de ring zien staan en pappie maar aanmoedigen.

Geldt dus ook voor voetbal. Dit is de sport met de meeste blessures (feit) en dat is de grootste jeugdsport die er is. daarnaast heb ik ook bij Judo kinderen jankend zien staan. Zolang je als volwassene het 'goede' voorbeeld geeft, zullen kinderen dit altijd willen nadoen.

Op zich denk ik ook dat als dit soort jongetjes dagelijks op elkaar in staan te beuken tijdens de training en wedstrijden, dat dit wel nadelige gevolgen moet hebben. Ik heb echter geen enkel voorbeeld hiervan en ik loop al 30 jaar in de vechtsporten rond. Aan de andere kant ken ik tientallen jongetjes die al moesten stoppen met sporten als gevolg van het voetballen. Vaak had ik ze in mijn judolessen rondlopen.

Ik vind het voorbeeld van jongens zoals Andy Souwer toch wel sterk, ik heb van hem niet het idee dat hij nou zo veel last heeft gehad van het sporten in zijn jeugd. Ik denk dat de impact van een klap van een jongetje van een jaar of 8 echt wel wordt gedempt door de handschoen en de hoofdbeschermer. Als je het filmpje ook ziet dan is het eerder een kwestie van het verliezen van je balans dan dat er een klap landt waar je niet van kan herstellen. Dus ik denk dat ik toch mijn eerste gedachte moet bijstellen.

marcelt
16-06-2011, 20:57
De discussie is wel al eens een beetje geweest, maar ben blij dat ie nu echt goed op gang is gekomen. Kinderarbeid vonden we vroeger ook normaal en nu niet meer. dingen kunnen veranderen.

tjengtjeng
16-06-2011, 21:05
Zwaar onverantwoordelijk idd, gaat een kind van 8 met een trotse fanatieke vader zeggen: Pappa ik wil niet? 9 van de 10 x niet.....Kinderen kunnen op die leeftijd nog geen goede keuzes maken. Er word ook bepaalde agressie opgewekt bij zo'n kind.....alleen al de termen van slopen etc....Laat die kids lekker buiten spelen. Of alleen stukje techniek aan leren zonder sparren en wedstrijden tot ze idd minimaal 12 zijn.....Of het nu de zoon van Melvin is of Jan Klaassen...Dit filmpje wekt gewoon reacties op.....Als ik op gala's alleen al kids rond zie lopen denk ik al, wat doen die hier, laat ze lekker thuis! En natuurlijk is het heel knap van zo'n kleine dat die al die techniek en combi's heeft!

blackadder
16-06-2011, 21:29
Voor een moderne, welvarend en progessieve land als Nederland vind ik het erg discutabbel en vraag me af of Nederland daadwerkelijk het beste met het kinderrecht voor heeft.
Ja. Laten we lekker progressief een algemeen verbod uitroepen. Beter nog. Laten we gelijk de hele sport verbieden!!! Hoeven we ons ook niet meer druk te maken wanneer er weer eens over het criminele kickboksvolk wordt geschreven.
"Japie!!! Waar is je tennis racket? Je moet naar de les. Mijn kleine Federer II."
"Maar moeder. U had mij toch belooft dat ik met mijn vrienden naar de bioscoop mocht."
"Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan films Japie. Als je later een wereldberoemde tennis speler bent heb je nog genoeg tijd om naar de film te gaan. Of vrienden te maken. En maak nu voort. Ik heb je ingeschreven voor een toernooi volgende maand. En daarvoor moet je goed voorbereid zijn."
"Maar...maar..."
*SLAP*
"EN NU SNEL!!!"
"me me me me"

Mauro
16-06-2011, 21:49
DAmn, blackadder is helemaal geinspireerd !
Doe ns niet zoveel koffie drinken joh ;)

Bromios
16-06-2011, 22:09
mwah, ik wil die jongens nog wel eens horen praten als ze 30 zijn. Dat soort dingen zijn niet goed.

Natuurlijk wil die jongen dit graag, hij wil graag indruk maken op zijn vader. Maar zijn vader zou hem lekker op judo of voetbal moeten doen.

Bij voetbal spelen ze niet voor niks met pupillen balletjes van nog geen 300 gram, bij judo roepen ze al mate als er eentje hard valt op die leeftijd.

Sorry liefhebbers, maar ik vind het niks.

blackadder
16-06-2011, 22:36
mwah, ik wil die jongens nog wel eens horen praten als ze 30 zijn. Dat soort dingen zijn niet goed.
Misschien een slecht voorbeeld omdat ie nog maar 28 is. Maar wie weet. Misschien takelt ie nog wel af tot z'n 30ste.
http://www.youtube.com/watch?v=jFkthV8Z9bc

Mauro
16-06-2011, 22:43
Misschien een slecht voorbeeld omdat ie toch al 45 is...
Hoe is het nu met Goodridge? (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?113644-Hoe-is-het-nu-met-Goodridge&highlight=goodridge)

Mauro
16-06-2011, 22:45
Maar idd, Souwer is er goed uitgekomen, verder wordt het een beetje welles-nietes hiero.

blackadder
16-06-2011, 22:47
Misschien een slecht voorbeeld omdat ie toch al 45 is...
Hoe is het nu met Goodridge? (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?113644-Hoe-is-het-nu-met-Goodridge&highlight=goodridge)
Hij is wel 24 x KO gegaan he?

Mauro
16-06-2011, 22:50
Hij is wel 24 x KO gegaan he?
My point exactly blackadder !
Dat is dus wat er gebeurd bij teveel impact op het hoofd...en als ik me niet vergis is Goodridge pas op latere leeftijd gaan knokken,
laat staan dat ie dit als kind was gaan doen, dan was het echt een retard geworden..

blackadder
16-06-2011, 22:52
My point exactly blackadder !
Dat is dus wat er gebeurd bij teveel impact op het hoofd...en als ik me niet vergis is Goodridge pas op latere leeftijd gaan knokken,
laat staan dat ie dit als kind was gaan doen, dan was het echt een retard geworden..
Kom op zeg. Je wilt toch niet Goodridge z'n KO's gaan vergelijken met die "tko" in de video?

Mauro
16-06-2011, 22:53
*zucht*
Ik geef het op voor vandaag.

blackadder
16-06-2011, 22:55
Ik ga Luther kijken.

Anton09
16-06-2011, 22:58
Er zijn regelmatig fotoverslagen van galas hiero. En daar zijn ook altijd jeugdpartijen bij. Tot nog toe heeft daar niemand van jullie ooit over lopen klagen. Maar post een video van Manhoefs zoon en ineens wordt er geroepen dat het verboden moet worden voor jeugd tot 16 of zelfs 21!!! Toen Hans Vos vorig jaar een gala voor de jeugd organiseerde wond men zich alleen erover op dat sommige trainers en hun pupillen zich niet wisten te gedragen en verder werd er weinig aandacht aan geschonken.

Daar heb je gelijk in. Dit is al jaren zo en nooit loopt hier iemand over te klagen. Des te meer reden dus om dit eindelijk aan de kaak te stellen. Naast de mogelijke hersenschade voor het kind, heb je ook nog die hele poeha die er soms om jeugdpartijen heen wordt gebouwd. Om je wild aan te ergeren. Soms kijken de koters bij de staredown elkaar al aan alsof ze elkaar willen vermoorden. Lijkt me geen promotie voor het kickboksen toch?

blackadder
16-06-2011, 23:05
Daar heb je gelijk in. Dit is al jaren zo en nooit loopt hier iemand over te klagen. Des te meer reden dus om dit eindelijk aan de kaak te stellen. Naast de mogelijke hersenschade voor het kind, heb je ook nog die hele poeha die er soms om jeugdpartijen heen wordt gebouwd. Om je wild aan te ergeren. Soms kijken de koters bij de staredown elkaar al aan alsof ze elkaar willen vermoorden. Lijkt me geen promotie voor het kickboksen toch?
Trek de leeftijdsgrens voor alcohol omhoog naar 18 of 21 en laat ze geen rap muziek luisteren. Daar bescherm je kinderhersenen meer mee dan met het verbieden van die paar partijtjes kickboksen met beschermkleding.

Primal
16-06-2011, 23:33
Damn, wat een baas! Die gaat het ver schoppen, MITS hij goeie begeleiding krijgt en dit binnen de ring houdt. Ik vind dat kinderen best in de ring kunnen, zolang het met bescherming is en met goeie refs, maar ik ben wel "bang" dat kinderen dit ook buiten de ring uitoefenen. Op het moment dat ze duidelijke begeleiding krijgen en duidelijk te horen krijgen dat dit alleen binnen de ring mag, dan lekker doortrainen;-)

micha
17-06-2011, 01:47
Wat een hypocriet gelul weer zeg! Iedereen voedt zijn kinderen op zoals hij/zij het beste vindt. Melvin voedt iig een super vechtertje op! Er zijn heel veel kinderen die zonder de aandacht van hun ouders opgroeien vaak ontbreekt de vader. Mensen staan snel klaar om te veroordelen maar er is geen school voor opvoeding. Je wilt je kind klaar stomen voor de wereld en iedereen doet dat op zijn eigen manier. Ik denk dat de mensen die hier het hardste schreeuwen zelf geen kinderen hebben.

Micha vader van 2 jongens en een meisje 9-7-2 jaar oud

PinPoint
17-06-2011, 11:45
Sjonge jonge....wat een niveau hier weer zeg.


Ga we nu als argument gebruiken hoe sommige vechters die vroeg zijn begonnen er nu bij lopen?
Diegene die dat aanhalen, die sporen niet. Het gaat gvd toch om het risico waar je ze aan bloot stelt? Snap je dit nou echt niet. Pis link wordt ik hier van.


Je laat kinderen bepaalde dingen simpel weg niet toe omdat je als ouder weet welke gevaar je kind loopt.


.....Ik weet zeker voor alle mensen die roepen dat het niet uitmaakt dat ze vroeg beginnen dat er dingen zijn die jouw kids niet mogen. Denk je hier wel over na? Waarom mogen ze dat niet? Die vraag kun je zelf beantwoorden maar ik doe het ook. Omdat ze risico lopen op mogelijk letsel.

Jullie dragen zeker zelf wel de autogordel en het kind niet omdat hij dit niet wilt......


Simpel toch eigenlijk he?





@wetgever; doe hier liever wat aan dan vechtsport evenement verbieden.

Briant
17-06-2011, 11:56
Wat een hypocriet gelul weer zeg! Iedereen voedt zijn kinderen op zoals hij/zij het beste vindt. Melvin voedt iig een super vechtertje op! Er zijn heel veel kinderen die zonder de aandacht van hun ouders opgroeien vaak ontbreekt de vader. Mensen staan snel klaar om te veroordelen maar er is geen school voor opvoeding. Je wilt je kind klaar stomen voor de wereld en iedereen doet dat op zijn eigen manier. Ik denk dat de mensen die hier het hardste schreeuwen zelf geen kinderen hebben.

Micha vader van 2 jongens en een meisje 9-7-2 jaar oud

Wat een non-argument. Omdat je kinderen hebt heb je opeens verstand van cognitieve en sociale ontwikkeling van kinderen? Ik spreek als een docent op het middelbare onderwijs, ik heb artikelen, boeken, interviews etc etc bestudeerd over het onderwerp. Ik mag toch aannemen dat mijn mening zeker wel meeweegt in deze discussie.

Wil je kinderen op vechtsport doen, zet ze dan op judo. In deze sport wordt er aandacht gegeven aan het veilig neerkomen en er zorg voor hebben dat je trainingsmaatje goed terecht komt.

marcelt
17-06-2011, 12:03
Wat een hypocriet gelul weer zeg! Iedereen voedt zijn kinderen op zoals hij/zij het beste vindt. Melvin voedt iig een super vechtertje op! Er zijn heel veel kinderen die zonder de aandacht van hun ouders opgroeien vaak ontbreekt de vader. Mensen staan snel klaar om te veroordelen maar er is geen school voor opvoeding. Je wilt je kind klaar stomen voor de wereld en iedereen doet dat op zijn eigen manier. Ik denk dat de mensen die hier het hardste schreeuwen zelf geen kinderen hebben.Micha vader van 2 jongens en een meisje 9-7-2 jaar oud

Kinderen moeten tegen sommige dingen in bescherming worden genomen. Daarom moeten ze naar school en mogen ze niet in een fabriek werken. Ze moeten een gordel om of in een kinderzitje en zo zijn er nog een hoop dingen die gelukkig niet alleen aan ouders over gelaten worden. Ik heb zelf geen kinderen, maar sta al 16 jaar iedere dag voor een klas met kinderen. Weet er wel iets van. Als je het topic goed leest zijn hier juist ook een heel stel vaders die zeggen dat ze vanuit hun rol als ouder niet goedvinden dat dit gebeurt.

Simon-chellie
17-06-2011, 12:26
Als kinderen onder de 12 elke WEEK vechten, dan ben ik het eens dat het schadelijk ( kan zijn ).
Ik zie er geen gevaar in, zoals de kinderen nu vechten, dus met kappen!
Denk dat het nog wel even duurt voor dat million weer vecht, ofterwijl ze houden weldegelijk rekening met zijn leeftijd.

PinPoint
17-06-2011, 12:31
@Simon-chellie;


Zoals eerder aangegeven beschermd een kap alleen tegen UITERLIJKE verwondingen. Hij beschermd dus NIET tegen hersenschade....
Ennuh....1 klap is voldoende hoor. Hoef je echt niet elke week voor in de ring te staan.

Bartju
17-06-2011, 12:35
Agg kinderen breken hun poten ook met voetbal.. goede begeleiding is belangrijk. als je iets doet doe het dan verantwoord en veilig zeker als je met kinderen te maken hebt. push niks forseer niks. laat het leuk blijven

Briant
17-06-2011, 12:40
Agg kinderen breken hun poten ook met voetbal.. goede begeleiding is belangrijk. als je iets doet doe het dan verantwoord en veilig zeker als je met kinderen te maken hebt. push niks forseer niks. laat het leuk blijven

Botten groeien weer aan, hersenen niet.

yuko
17-06-2011, 13:38
Botten groeien weer aan, hersenen niet.

Hersenen herstellen wel, maar lang niet volledig zoals bij een botbreuk.

Mauro
17-06-2011, 14:00
Hersenen herstellen wel, maar lang niet volledig zoals bij een botbreuk.
Waar heb je die wijsheid van yuko ?
"hersenen herstellen wel"...tering, je roept gewoon maar wat, zeg dan niets.

D1987
17-06-2011, 14:19
Waar heb je die wijsheid van yuko ?
"hersenen herstellen wel"...tering, je roept gewoon maar wat, zeg dan niets.

Inderdaad, x2
"hersenen herstellen wel" opmerking van de dag hierzo

Facade
17-06-2011, 14:30
Doe eens een beetje rustig. Z'n verhaal klopt gewoon. Je hersenen herstellen, alleen lang niet volledig.

Herstel na hersenletsel (http://weerverder.nl/herstel-na-hersenletsel)

Als dat volgens jou niet klopt, nodig ik je van harte uit dat zelf ook eens te onderbouwen...

Redwhitewarrior
17-06-2011, 14:31
Million is een klein baasje!

Dit staat wel los van de vraag of het al toegestaan moet zijn op deze leeftijd. Hij komt er wel, maar zie hem toch liever over een paar jaar pas structureel de ring betreden.

SjorsWilms
17-06-2011, 14:36
Hersenen herstellen wel, maar lang niet volledig zoals bij een botbreuk.

Heb je een artikel waar jij je je uitspraak kan verdedigen? Want volgens mij kunnen hersencellen niet meer de Mitotische fase in dus kunnen hersenen niet herstellen (zoals botbreuken).

Briant
17-06-2011, 16:49
Doe eens een beetje rustig. Z'n verhaal klopt gewoon. Je hersenen herstellen, alleen lang niet volledig.

Herstel na hersenletsel (http://weerverder.nl/herstel-na-hersenletsel)

Als dat volgens jou niet klopt, nodig ik je van harte uit dat zelf ook eens te onderbouwen...

Dat artikel bevesigt alleen maar mijn verhaal. Hersenschade is zelden tot nooit 100% herstelbaar. Bij herhaaldelijke hersenletsels wat bij boksen en kickboxen niet ondenkbaar is, kun je dus zelf de kans op permanente hersenschade berekenen. Daarnaast geldt dat de ontwikkelende hersenen van een kind extra gevoelig zijn. Het is bekend dat je impulsiviteit eerder ontwikkeld dan je vermogen om te relativeren en de consquenties van te voren in te schatten. Door schade op te lopen in die periode, kun je dus gedragsstoornissen oplopen die leiden tot impulsief onverantwoorde acties.

Een gebroken been aan de andere kant, na een paar weken kun je die weer normaal gebruiken na een aantal jaar kun je niet eens zien datie gebroken is geweest.

NESEM
17-06-2011, 20:41
Vriend zijn ouders stimuleren hem in genoeg dingen, mensen zitten hier over een jongen te praten die ze nog niet eens kennen. Die jongen traint gewoon voor de lol en na jaren te hebben gekickbokst wou hij een partijtje draaien en daar is niks mis mee. Iemand die op voetbal zit kan je ook niet gaan verbieden voetbalwedstrijdjes te doen iemand op judo hetzelfde ja het klopt het is een flinke sport.
Het is aan de ouders en niet aan jullie om te bepalen wat de jongen doet;)

Dat is niet wat ik zeg vriend. 1: Waar zie je staan dat ik stel dat zijn ouders hem niet stimuleren? 2: Het is een algemene stelling of de 'ouders van deze kinderen' belangrijkere vaardigheden stimuleren. Kickboksen is een zware sport, des te meer tijd en aandacht eraan besteed moet worden. Zoals ik stel 73 uur trainen voor een wedstrijd of 73 uur andere vaardigheden stimuleren, waar zou de voorkeur naar uit gaan? Ik weet wat het kost om te vechten, ik weet ook wat het met je doet als volwassen en als tiener met je kop. Met trainen is niks mis mee, met vechten wel. Simpel omdat jij noch elk ander die jouw mening deelt objectief de stelling 'kickboksen met een kap is veilig voor kinderen, er kan namelijk geen hersens letsel optreden' kan onderbouwen. Of je het puur medisch of wetenschappelijk bekijkt zal er uit elke onderzoek hetzelfde antwoord geformuleerd worden 'het brengt grote risico's met zich mee'. De hersenen zijn niet eens volgroeid en steeds in ontwikkeling.

Vriend wat dacht je dan van die klappen op de kop? Dat het niet hard gaat is geen argument, jij voelt de impact van die stoten niet Daantje wel en gaat KO. Zou hij niet dezelfde schade kunnen oplopen als een amateurbokser die door Tuur KO geslagen wordt? Dat een kapje dempt is een feit, maar dat wil niet zeggen dat het niet snoeihard aan kan komen. Menig man die bij Sensei Royers (o.a. een zeer bekende vechter k-1 max die daar op bezoek was) is met kapje toch KO is gegaan. Sterker nog vriend bij Fred mag je zo jong niet eens de ring in, onverantwoord zegt hij los gezien van de emotionele ontwikkeling van het kind. Heb je nooit op z'n gala huilende kinderen gezien vriend? Ik zat en zelf Perry Ubeda vond het onverantwoord toen die het zag, veels te jong zei die.

Kickboksen met voetballen vergelijken gaat wel erg ver. Andere tak van sport met andere gevaren vriend. Iedereen moet zelf weten wat de beste opvoeding voor zijn kind is, dat klopt vriend en jij dus ook. Maar je kan mij niet wijs maken dat er geen belangrijkere vaardigheden in het leven zijn dan kickboksen die je meer kan trainen. Vriend kinderen zijn sponsen die alles opzuigen wat ze horen zien voelen en wellicht ruiken dat weet jij ook wel. Een kind hoort zich niet op te fukken voor een wedstrijd en met de gedachte te lopen iemand z.s.m. zijn kop eraf te rammen.

Zelf heb ik een kleintje van ongeveer dezelfde leeftijd zit op judo - zwemmen - voetballen. Als hij zin heeft en het vraagt leer ik hem wat kickboksen. Als hij 12 is mag die van mij het echt gaan trainen en met 16 pas vechten. Zelf ben ik blij dat ik van me ouders (hoe graag ik het ook wilde en zelf stiekem trainde) niet zo jong mocht gaan boksen. Hahah me moeder was bang dat mijn mooie neusje gebroken zou worden en dus misvormd zou worden. Nu zeg ik elke dag tegen mezelf als ik in de spiegel kijk vriend had je maar naar je mama geluisterd. :lol:

Wat ik zou willen weten is wat de mama's onder ons hiervan vinden.

Sjakiezwart
17-06-2011, 23:30
Iets anders. Wie was zijn tegenstander? Ik stond er echt van verbaas dat dat gastje nog redelijk tegenstand wist te geven aan Manhoef jr. Ik had eigenlijk een beetje verwacht dat die kleine van Manhoef inmiddels wel met kop en schouders boven iedereen in zijn leeftijdsklasse uit zou steken. Of was die tegenstander gewoon een paar jaar ouder?

marcelt
18-06-2011, 10:40
Goed gebruld Nesem!

Simon-chellie
18-06-2011, 15:32
Ik denk dat ''bijna'' elke vader, een jongen als million in de ring zou zetten op deze leeftijd, misschien kunnen we beter kijken naar zijn tegenstander, als dat wel veilig genoeg is..
Als je kijkt naar zijn vechtstyle en hoe ver hij kan komen?
Million is gewoon een baas, net als zijn vader.

Sadix
18-06-2011, 16:49
Iets anders. Wie was zijn tegenstander? Ik stond er echt van verbaas dat dat gastje nog redelijk tegenstand wist te geven aan Manhoef jr. Ik had eigenlijk een beetje verwacht dat die kleine van Manhoef inmiddels wel met kop en schouders boven iedereen in zijn leeftijdsklasse uit zou steken. Of was die tegenstander gewoon een paar jaar ouder?

Nee ze zijn even oud. Hij is een jongentje van CCFL uit almere. Goede jeugd jongens hebben ze. Maar daar in tegen geeft Ali amrani erg goed les aan de jeugd bij Pancration. beide gyms hebben een goede jeugd groep.

Bromios
18-06-2011, 16:53
Als kinderen onder de 12 elke WEEK vechten, dan ben ik het eens dat het schadelijk ( kan zijn ).
Ik zie er geen gevaar in, zoals de kinderen nu vechten, dus met kappen!
Denk dat het nog wel even duurt voor dat million weer vecht, ofterwijl ze houden weldegelijk rekening met zijn leeftijd.

Niet alleen in wedstrijden worden klappen uitgedeelt hoor... Ook op de training. Die jongen krijgt elke week klappen op z'n kop.

Qtie-Pie
18-06-2011, 17:00
De tegenstander van Million was Daan Schaafsberg, 9 jaar, uitkomend voor CCFL.
Iets anders. Wie was zijn tegenstander? Ik stond er echt van verbaas dat dat gastje nog redelijk tegenstand wist te geven aan Manhoef jr. Ik had eigenlijk een beetje verwacht dat die kleine van Manhoef inmiddels wel met kop en schouders boven iedereen in zijn leeftijdsklasse uit zou steken. Of was die tegenstander gewoon een paar jaar ouder?

justsomeone
18-06-2011, 17:48
Dat is niet wat ik zeg vriend. 1: Waar zie je staan dat ik stel dat zijn ouders hem niet stimuleren? 2: Het is een algemene stelling of de 'ouders van deze kinderen' belangrijkere vaardigheden stimuleren. Kickboksen is een zware sport, des te meer tijd en aandacht eraan besteed moet worden. Zoals ik stel 73 uur trainen voor een wedstrijd of 73 uur andere vaardigheden stimuleren, waar zou de voorkeur naar uit gaan? Ik weet wat het kost om te vechten, ik weet ook wat het met je doet als volwassen en als tiener met je kop. Met trainen is niks mis mee, met vechten wel. Simpel omdat jij noch elk ander die jouw mening deelt objectief de stelling 'kickboksen met een kap is veilig voor kinderen, er kan namelijk geen hersens letsel optreden' kan onderbouwen. Of je het puur medisch of wetenschappelijk bekijkt zal er uit elke onderzoek hetzelfde antwoord geformuleerd worden 'het brengt grote risico's met zich mee'. De hersenen zijn niet eens volgroeid en steeds in ontwikkeling.

Vriend wat dacht je dan van die klappen op de kop? Dat het niet hard gaat is geen argument, jij voelt de impact van die stoten niet Daantje wel en gaat KO. Zou hij niet dezelfde schade kunnen oplopen als een amateurbokser die door Tuur KO geslagen wordt? Dat een kapje dempt is een feit, maar dat wil niet zeggen dat het niet snoeihard aan kan komen. Menig man die bij Sensei Royers (o.a. een zeer bekende vechter k-1 max die daar op bezoek was) is met kapje toch KO is gegaan. Sterker nog vriend bij Fred mag je zo jong niet eens de ring in, onverantwoord zegt hij los gezien van de emotionele ontwikkeling van het kind. Heb je nooit op z'n gala huilende kinderen gezien vriend? Ik zat en zelf Perry Ubeda vond het onverantwoord toen die het zag, veels te jong zei die.

Kickboksen met voetballen vergelijken gaat wel erg ver. Andere tak van sport met andere gevaren vriend. Iedereen moet zelf weten wat de beste opvoeding voor zijn kind is, dat klopt vriend en jij dus ook. Maar je kan mij niet wijs maken dat er geen belangrijkere vaardigheden in het leven zijn dan kickboksen die je meer kan trainen. Vriend kinderen zijn sponsen die alles opzuigen wat ze horen zien voelen en wellicht ruiken dat weet jij ook wel. Een kind hoort zich niet op te fukken voor een wedstrijd en met de gedachte te lopen iemand z.s.m. zijn kop eraf te rammen.

Zelf heb ik een kleintje van ongeveer dezelfde leeftijd zit op judo - zwemmen - voetballen. Als hij zin heeft en het vraagt leer ik hem wat kickboksen. Als hij 12 is mag die van mij het echt gaan trainen en met 16 pas vechten. Zelf ben ik blij dat ik van me ouders (hoe graag ik het ook wilde en zelf stiekem trainde) niet zo jong mocht gaan boksen. Hahah me moeder was bang dat mijn mooie neusje gebroken zou worden en dus misvormd zou worden. Nu zeg ik elke dag tegen mezelf als ik in de spiegel kijk vriend had je maar naar je mama geluisterd. :lol:

Wat ik zou willen weten is wat de mama's onder ons hiervan vinden.

Dat was een goede post VRIEND

Mauro
18-06-2011, 19:11
Dat is niet wat ik zeg vriend. 1: Waar zie je staan dat ik stel dat zijn ouders hem niet stimuleren? 2: Het is een algemene stelling of de 'ouders van deze kinderen' belangrijkere vaardigheden stimuleren. Kickboksen is een zware sport, des te meer tijd en aandacht eraan besteed moet worden. Zoals ik stel 73 uur trainen voor een wedstrijd of 73 uur andere vaardigheden stimuleren, waar zou de voorkeur naar uit gaan? Ik weet wat het kost om te vechten, ik weet ook wat het met je doet als volwassen en als tiener met je kop. Met trainen is niks mis mee, met vechten wel. Simpel omdat jij noch elk ander die jouw mening deelt objectief de stelling 'kickboksen met een kap is veilig voor kinderen, er kan namelijk geen hersens letsel optreden' kan onderbouwen. Of je het puur medisch of wetenschappelijk bekijkt zal er uit elke onderzoek hetzelfde antwoord geformuleerd worden 'het brengt grote risico's met zich mee'. De hersenen zijn niet eens volgroeid en steeds in ontwikkeling.

Vriend wat dacht je dan van die klappen op de kop? Dat het niet hard gaat is geen argument, jij voelt de impact van die stoten niet Daantje wel en gaat KO. Zou hij niet dezelfde schade kunnen oplopen als een amateurbokser die door Tuur KO geslagen wordt? Dat een kapje dempt is een feit, maar dat wil niet zeggen dat het niet snoeihard aan kan komen. Menig man die bij Sensei Royers (o.a. een zeer bekende vechter k-1 max die daar op bezoek was) is met kapje toch KO is gegaan. Sterker nog vriend bij Fred mag je zo jong niet eens de ring in, onverantwoord zegt hij los gezien van de emotionele ontwikkeling van het kind. Heb je nooit op z'n gala huilende kinderen gezien vriend? Ik zat en zelf Perry Ubeda vond het onverantwoord toen die het zag, veels te jong zei die.

Kickboksen met voetballen vergelijken gaat wel erg ver. Andere tak van sport met andere gevaren vriend. Iedereen moet zelf weten wat de beste opvoeding voor zijn kind is, dat klopt vriend en jij dus ook. Maar je kan mij niet wijs maken dat er geen belangrijkere vaardigheden in het leven zijn dan kickboksen die je meer kan trainen. Vriend kinderen zijn sponsen die alles opzuigen wat ze horen zien voelen en wellicht ruiken dat weet jij ook wel. Een kind hoort zich niet op te fukken voor een wedstrijd en met de gedachte te lopen iemand z.s.m. zijn kop eraf te rammen.

Zelf heb ik een kleintje van ongeveer dezelfde leeftijd zit op judo - zwemmen - voetballen. Als hij zin heeft en het vraagt leer ik hem wat kickboksen. Als hij 12 is mag die van mij het echt gaan trainen en met 16 pas vechten. Zelf ben ik blij dat ik van me ouders (hoe graag ik het ook wilde en zelf stiekem trainde) niet zo jong mocht gaan boksen. Hahah me moeder was bang dat mijn mooie neusje gebroken zou worden en dus misvormd zou worden. Nu zeg ik elke dag tegen mezelf als ik in de spiegel kijk vriend had je maar naar je mama geluisterd. :lol:

Wat ik zou willen weten is wat de mama's onder ons hiervan vinden.

Amen !
Idd, waar zijn die mama's ?

ijsbier
18-06-2011, 19:45
De kinderen in kwestie hebben hier zelf voor gekozen en hebben hier beiden keihard voor getraind en waren beiden 9 jaar oud en stapten beiden voor het eerst de ring in. Wat een onzin om te zeggen dat de ouders onverantwoordelijk zijn!!! Manhoef heeft dit zijn zoon niet aangepraat, maar Million zelf wilde dit graag een keer doen, en ook Daan leefde hier naartoe met zijn ouders. Waarom als een kind aan kickboxen doet zou school hieronder lijden? Dus als je een sport beoefend dan doe je niks op school. En wat heeft agressie ermee te maken, Daan en Million weten beiden dat dit een sport is en op straat niet gebruikt mag worden omdat ze heel goed begeleid worden op hun sportscholen. Na de wedstrijd waren ze ook meteen weer vrienden en nog steeds is dat zo.



hahahahahahaha...

Bromios
18-06-2011, 21:11
Dat is niet wat ik zeg vriend. 1: Waar zie je staan dat ik stel dat zijn ouders hem niet stimuleren? 2: Het is een algemene stelling of de 'ouders van deze kinderen' belangrijkere vaardigheden stimuleren. Kickboksen is een zware sport, des te meer tijd en aandacht eraan besteed moet worden. Zoals ik stel 73 uur trainen voor een wedstrijd of 73 uur andere vaardigheden stimuleren, waar zou de voorkeur naar uit gaan? Ik weet wat het kost om te vechten, ik weet ook wat het met je doet als volwassen en als tiener met je kop. Met trainen is niks mis mee, met vechten wel. Simpel omdat jij noch elk ander die jouw mening deelt objectief de stelling 'kickboksen met een kap is veilig voor kinderen, er kan namelijk geen hersens letsel optreden' kan onderbouwen. Of je het puur medisch of wetenschappelijk bekijkt zal er uit elke onderzoek hetzelfde antwoord geformuleerd worden 'het brengt grote risico's met zich mee'. De hersenen zijn niet eens volgroeid en steeds in ontwikkeling.

Vriend wat dacht je dan van die klappen op de kop? Dat het niet hard gaat is geen argument, jij voelt de impact van die stoten niet Daantje wel en gaat KO. Zou hij niet dezelfde schade kunnen oplopen als een amateurbokser die door Tuur KO geslagen wordt? Dat een kapje dempt is een feit, maar dat wil niet zeggen dat het niet snoeihard aan kan komen. Menig man die bij Sensei Royers (o.a. een zeer bekende vechter k-1 max die daar op bezoek was) is met kapje toch KO is gegaan. Sterker nog vriend bij Fred mag je zo jong niet eens de ring in, onverantwoord zegt hij los gezien van de emotionele ontwikkeling van het kind. Heb je nooit op z'n gala huilende kinderen gezien vriend? Ik zat en zelf Perry Ubeda vond het onverantwoord toen die het zag, veels te jong zei die.

Kickboksen met voetballen vergelijken gaat wel erg ver. Andere tak van sport met andere gevaren vriend. Iedereen moet zelf weten wat de beste opvoeding voor zijn kind is, dat klopt vriend en jij dus ook. Maar je kan mij niet wijs maken dat er geen belangrijkere vaardigheden in het leven zijn dan kickboksen die je meer kan trainen. Vriend kinderen zijn sponsen die alles opzuigen wat ze horen zien voelen en wellicht ruiken dat weet jij ook wel. Een kind hoort zich niet op te fukken voor een wedstrijd en met de gedachte te lopen iemand z.s.m. zijn kop eraf te rammen.

Zelf heb ik een kleintje van ongeveer dezelfde leeftijd zit op judo - zwemmen - voetballen. Als hij zin heeft en het vraagt leer ik hem wat kickboksen. Als hij 12 is mag die van mij het echt gaan trainen en met 16 pas vechten. Zelf ben ik blij dat ik van me ouders (hoe graag ik het ook wilde en zelf stiekem trainde) niet zo jong mocht gaan boksen. Hahah me moeder was bang dat mijn mooie neusje gebroken zou worden en dus misvormd zou worden. Nu zeg ik elke dag tegen mezelf als ik in de spiegel kijk vriend had je maar naar je mama geluisterd. :lol:

Wat ik zou willen weten is wat de mama's onder ons hiervan vinden.

Absoluut eens. Vooral dat van die spiegel komt me heeeeeel bekend voor ;)

jopke
19-06-2011, 18:52
Geldt dus ook voor voetbal. Dit is de sport met de meeste blessures (feit) en dat is de grootste jeugdsport die er is. daarnaast heb ik ook bij Judo kinderen jankend zien staan. Zolang je als volwassene het 'goede' voorbeeld geeft, zullen kinderen dit altijd willen nadoen.

Op zich denk ik ook dat als dit soort jongetjes dagelijks op elkaar in staan te beuken tijdens de training en wedstrijden, dat dit wel nadelige gevolgen moet hebben. Ik heb echter geen enkel voorbeeld hiervan en ik loop al 30 jaar in de vechtsporten rond. Aan de andere kant ken ik tientallen jongetjes die al moesten stoppen met sporten als gevolg van het voetballen. Vaak had ik ze in mijn judolessen rondlopen.

Ik vind het voorbeeld van jongens zoals Andy Souwer toch wel sterk, ik heb van hem niet het idee dat hij nou zo veel last heeft gehad van het sporten in zijn jeugd. Ik denk dat de impact van een klap van een jongetje van een jaar of 8 echt wel wordt gedempt door de handschoen en de hoofdbeschermer. Als je het filmpje ook ziet dan is het eerder een kwestie van het verliezen van je balans dan dat er een klap landt waar je niet van kan herstellen. Dus ik denk dat ik toch mijn eerste gedachte moet bijstellen.

diet is een vergelijking van niks,

bij kickboksen is het doe ''het doelbewust buiten gevecht stellen oftewel beschadigen van een tegenstander''

bij voetbal is het het doel om een doelpunt te scoren.

juist hierin zit het verschil:

is het etisch gezien verantwoord om kinderen het doel te stellen om een ander kind te beschadigen?

ik ben van mening dat dit nooit de bedoeling kan zijn van een goede opvoeding, sport is immers een deel van een opvoeding.
hoe kan een ouder zijn kind (dat nog zo beinvloedbaar is) het doel stellen om een ander te beschadigen?

ik vecht ook kickbokswedstrijden en ben gek op de sport, maar aan de andere kant geef ik ook gymles aan kinderen van alle leeftijden. en ik ben persoonlijk er van overtuigd dat deze manier van sporten geen positief effect heeft op een kind op welke manier dan ook.
als je kijkt in welke ontwikkelingsfase kinderen van deze leeftijd zich bevinden is dit gewoon totaal onverantwoord. hierbij laat ik de lichamelijke gevolgen nog buiten beschouwing.


enkele vragen die je je kunt afvragen:

als kinderen wedstijden willen doen moeten we dit van alle kanten stimuleren, dus ook door het doen van kickbokswedstrijden, maar waarom zou dit niet semi-contact kunnen? en gewoon in een gymzaal op zaterdag middag?

waarom moet een kind van een jaar of acht 's avonds laat op een gala dat dient ter vermaak van anderen zich tentoonstellen?

is het positief om een kind op een gala te laten vechten waar publiek zich zelf vol laat lopen met alcohol?

is de doelgroep die de meeste gala's trekt een groep waar een kind van 8 zich tussen hoort te bevinden?

in hoeverre kiest een kind van 8 er zelf voor om een wedstrijd te gaan doen en in hoeverre is het kind beinvloedbaar?

willen we tallent kweken of willen we kinderen laten vechten voor het vermaak van anderen?

draagt deze manier van vechten bij tot een positieve bijdrage aan de vechtsport in het algemeen?

dit zijn zomaar een paar vragen die ik me kan bedenken en ik denk dat als iedereen eerlijk de vragen voor zich zelf gaat beantwoorden je niet tot de conclusie kan komen dat dit een positief fenomeen is....

groeten Jopke

basblue
20-06-2011, 19:18
Aanvullend op het verhaal van jopke, lees onderstaande link.

Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde | Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde (http://www.ntvg.nl/publicatie/hersenletsel-bij-boksers-en-voetballers-een-adviesrapport-van-de-gezondheidsraad/volledig)

basblue
20-06-2011, 19:26
Maar het kan nog veel erger blijkbaar :-(


quote:
Ouders dwingen kleuters te thaiboksen

Britse ouders dwingen hun kinderen van vaak slechts vijf jaar oud tegen elkaar te kickboxen. Dat onthult de zondagskrant News of the World, en de foto's van huilende kinderen die door hun vaders worden aangespoord zonder hoofdbescherming de boksring in te gaan, zijn ronduit schokkend. De nieuwe rage wordt omschreven als 'Baby Fight Club'.

Geen minimumleeftijd
"Een meisje van vijf huilt terwijl haar vader haar in de ring dwingt. Die man, Darren Flanagan, heeft het lef dit ziekelijk spektakel een sport te noemen. Hij is slechts één van honderden ouders die hun jonge kinderen aansporen deel te nemen aan de nieuwe rage in ons land: thaiboksen voor kinderen, zonder leeftijdslimiet", aldus de krant.

Tranen
"Miah Flanagan staat doodsangsten uit als ze door de touwen kruipt in de Gladiators club in Merseyside voor haar vierde gevecht die dag. Maar haar vader, tevens haar agressieve coach, wil van haar tranen niets weten. Hij schreeuwt in haar gezicht: 'komaan liefje, amuseer je gewoon, komaan'. Na enkele minuten snauwt hij 'stop er NU mee'. De tranen stromen nog over haar kaken als de frêle Miah zonder hoofdbescherming in de ring stapt en haar tegenstandster onder ogen komt: een meisje van zes. Enkele ogenblikken later is ze in een gevecht verwikkeld. Vuisten en voeten flitsen langs alle kanten, als in een vreselijk straatgevecht. Miah verliest, haar vader is boos en teleurgesteld".

Geen beschermkledij
Naar verluidt zijn er in Groot-Brittannië naar schatting vijfhonderd clubs waar kinderen deze 'sport' bedrijven. Er is geen minimumleeftijd, er bestaan geen algemeen geldende spelregels en het dragen van beschermkledij is niet verplicht. In het conventionele boksen moeten kinderen elf zijn om een wedstrijd te boksen.

Talent
Darren Flanagan trainde zijn dochter en haar tweelingbroer Kian als peuters al vechten. "Ze moesten vier zijn om lid te worden van de lokale vechtclub, dus begon ik hen thuis te trainen. Ze hebben talent. Zelf train ik elke dag. De kinderen neem ik mee. Terwijl ik met de gewichten bezig ben, slaan zij op de punchzak".

Tegen verkrachters
De man geeft toe dat hij zijn dochter volpropt met pasta als ze voor een zwaardere tegenstandster moet uitkomen. "Maar het is allemaal voor haar bestwil. Al de trainingen die ik haar heb gegeven zullen ervoor zorgen dat ze nooit het slachtoffer van een verkrachter wordt. Als iemand Miah vastgrijpt als ze vijftien is, wat zal er dan gebeuren, denk je? Ze kent alle grepen, alle slagen van het thaiboksen. Als ik haar die niet zou hebben geleerd, hoe schuldig zou ik me niet voelen indien ze als tienermeisje wordt vekracht?"

Dagje uit met het gezin
De moeder van Miah geeft toe dat ze soms wel wat moeite heeft als ze haar dochtertje vlak voor een kamp ziet huilen. "Maar ze moet respect en discipline leren. Het houdt de kinderen ook fit, en de sport heeft ons allemaal dichter bij elkaar gebracht. Als de kamp snel gedaan is, kan je nog eens naar het park gaan en een kopje thee gaan drinken. Het is een gezinsuitstap als een andere". (lb)

blackadder
20-06-2011, 19:59
Aanvullend op het verhaal van jopke, lees onderstaande link.

Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde | Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde (http://www.ntvg.nl/publicatie/hersenletsel-bij-boksers-en-voetballers-een-adviesrapport-van-de-gezondheidsraad/volledig)
Heel veel schatten en kan leiden tot. Geen sluitende conclusies.
En dat noemen ze dan:
Het rapport van de Gezondheidsraad is helder en overzichtelijk
:lol:

El Bambino
20-06-2011, 20:31
Heel veel schatten en kan leiden tot. Geen sluitende conclusies.
En dat noemen ze dan:
Het rapport van de Gezondheidsraad is helder en overzichtelijk
:lol:

Volgens mij heb jij geen kleine kinderen, en als dat wel het geval is heb ik medelijden met ze!

blackadder
20-06-2011, 20:48
Volgens mij heb jij geen kleine kinderen, en als dat wel het geval is heb ik medelijden met ze!
Hoezo?

basblue
20-06-2011, 22:09
Heel veel schatten en kan leiden tot. Geen sluitende conclusies.
En dat noemen ze dan:
Het rapport van de Gezondheidsraad is helder en overzichtelijk
:lol:

Artikel uit 2003. Heb nog geen vervolgonderzoek kunnen vinden. Anders laat ik je het weten.

Of ben je überhaupt blind voor argumenten om kinderen niet zo jong in de ring te zetten?

blackadder
20-06-2011, 22:37
Artikel uit 2003. Heb nog geen vervolgonderzoek kunnen vinden. Anders laat ik je het weten.
Als ik het me goed herinner is er geen vervolgonderzoek.


Of ben je überhaupt blind voor argumenten om kinderen niet zo jong in de ring te zetten?
Wanneer jullie je eigen kinderen niet willen laten vechten, moet je dat natuurlijk zelf weten. Maar gun ook anderen dat recht.

BB
20-06-2011, 22:48
Kampioen laat dochtertje (8) kickboksen. Mag dat? - Bizar - AD (http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/detail/2446900/2011/06/20/Kampioen-laat-dochtertje-8-kickboksen-Mag-dat.dhtml)

Ik vind van niet. Geen enkel weldenkend mens laat zijn kind onder de 15 wedstrijden kickboksen.

basblue
21-06-2011, 19:27
Als ik het me goed herinner is er geen vervolgonderzoek.

Huh? Je bedoelt dat in het artikel daar niet over werd gesproken?

Wanneer jullie je eigen kinderen niet willen laten vechten, moet je dat natuurlijk zelf weten. Maar gun ook anderen dat recht.

Wie zegt dat ik kinderen heb?

Verder gun ik je absoluut het recht om je kinderen niet te laten vechten ;-)

Fan1976
21-06-2011, 20:06
wow deze post is aardig zijn eigen leven gaan leiden, maakt aardig wat emoties los. Nu ik hem geplaatst heb, wil ik er maar 1 ding over kwijt. Persoonlijk vind ik dat je kinderen niet zo bloot moet stellen aan deze vorm van full contact (ondanks ik bij het plaatsen wel leuk fimpje erbij heb gezet bij nader inzien), ook al zou het maar 1 wedstrijd zijn dan kan net die 1 ne wedstrijd gevolgen hebben voor de rest van zijn of haar leven. Vooral hersenen blijft een ingewikkeld en vooral belangrijk stuk van ons lichaam. Wedstrijden vind ik zelf de leeftijd van 16jaar maar hier heeft ieder weer een andere kijk op. Tuurlijk ligt verantwoordelijk altijd bij de ouders hoe graag een kind misschien ook wel zelf wil. Bij mij zou nee ook nee blijven en is maar te hopen voor de ouders die wel ja zeggen dat het allemaal goed afloopt voor zijn of haar kind.

PinPoint
22-06-2011, 09:18
Wat mij betreft kan hier een groot slot op.

Maar wellicht is het ook een idee dat Mixfight.nl een standpunt in neemt; Het is niet toegestaan om op Mixfight een oproep te plaatsen dat er een vechter wordt gezocht onder de leeftijd van 16?

Want volgens mij is op een hele enkele ziel het hier wel mee eens....

yuko
22-06-2011, 10:01
Dat artikel bevesigt alleen maar mijn verhaal. Hersenschade is zelden tot nooit 100% herstelbaar. Bij herhaaldelijke hersenletsels wat bij boksen en kickboxen niet ondenkbaar is, kun je dus zelf de kans op permanente hersenschade berekenen. Daarnaast geldt dat de ontwikkelende hersenen van een kind extra gevoelig zijn. Het is bekend dat je impulsiviteit eerder ontwikkeld dan je vermogen om te relativeren en de consquenties van te voren in te schatten. Door schade op te lopen in die periode, kun je dus gedragsstoornissen oplopen die leiden tot impulsief onverantwoorde acties.

Een gebroken been aan de andere kant, na een paar weken kun je die weer normaal gebruiken na een aantal jaar kun je niet eens zien datie gebroken is geweest.


Ik heb iets gemist geloof ik....
Even voor de duidelijkheid ik heb nooit gezegd dat de hersenen voor 100% herstellen. Verder ben ik het met je eens dat er blijvende schade kan optreden en dat je zeker de nog in ontwikkeling zijnde brein van kinderen hier niet aan mag blootstellen.

Jij zei alleen dat hersenen niet herstellen. Dat is gewoon een achterhaald idee, de hersenen zijn wel degelijk plastisch en kunnen tot op bepaalde hoogte herstellen (niet volledig dus...). Cognitieve functies kunnen op verschillende manieren herstellen, overgebleven neuronen kunnen sensitiever worden, overgebleven neuronen kunnen nieuwe verbindingen aangaan ( hiervan zou je kunnen zeggen dat het geen echt herstel is) en het lichaam kan ondanks dat hierboven het tegendeel wordt beweerd wel degelijk nieuwe neuronen aanmaken. Sla een willekeurig redelijk recent neurobiologisch boek open en je zal deze informatie tegen komen.

Maar nogmaals dit herstel is beperkt, ik wilde slechts een kleine aanvulling geven op wat je zei.

basblue
22-06-2011, 20:22
Wat mij betreft kan hier een groot slot op.

Maar wellicht is het ook een idee dat Mixfight.nl een standpunt in neemt; Het is niet toegestaan om op Mixfight een oproep te plaatsen dat er een vechter wordt gezocht onder de leeftijd van 16?

Want volgens mij is op een hele enkele ziel het hier wel mee eens....

@Pinpoint: heel goed idee!

Ik stem voor!

Facade
22-06-2011, 20:29
Wat mij betreft kan hier een groot slot op.

Maar wellicht is het ook een idee dat Mixfight.nl een standpunt in neemt; Het is niet toegestaan om op Mixfight een oproep te plaatsen dat er een vechter wordt gezocht onder de leeftijd van 16?

Want volgens mij is op een hele enkele ziel het hier wel mee eens....

Lijkt me onverstandig...Als je stelling neemt, doe je dit op basis van goede argumenten niet alleen omdat de meerderheid dit vindt. Daarnaast is Mixfight toch gewoon een neutraal forum waar iedereen z'n mening kan geven, ook over dit soort dingen. Als je in dit soort kwesties echt stelling gaat nemen, verander je dit.

Khanom Thom
22-06-2011, 21:25
JWP ook onder vuur...

Kritiek op kickbokswedstrijden voor kinderen | Camilleri | Aktueel Misdaad Nieuws (http://www.camilleri.nl/2011/06/kritiek-op-kickbokswedstrijden-voor-kinderen/comment-page-1/#comment-1643)

Richelieu
26-06-2011, 10:07
JWP ook onder vuur...

Kritiek op kickbokswedstrijden voor kinderen | Camilleri | Aktueel Misdaad Nieuws (http://www.camilleri.nl/2011/06/kritiek-op-kickbokswedstrijden-voor-kinderen/comment-page-1/#comment-1643)

Kreeg daarover de onderstaande mail binnen, lijkt me een kleine moeite om even via de link een reactie te plaatsen;


Hey mate,
Can you post this on every kickboxing or martial arts site so know please to help me. CAn you also pas this onto friends who know friends that can also help me post it on every martial arts board across the world. Karate, judo, taekwondo, Mma.

Hi everyone,
This has now got out of hand and now I am defending myself with everyone I talk to.
Please help by leaving a message on the link below. If you know more friends and more websites please post this and get them to post also. Let's prove martial arts is amazing and changes life's for the better.
I think the sport is so safe I am willing to even let my own 8yo daughting compete if that is what she wants to do, long as she is wearing all the protection and has trained good enough. A parent would not let their child go jump into the deep end of a pool without first learn to swim in the kiddies pool first, why is this any different.
Thank you to everyone that has shown support. I am only one person, but as martial artiest with are thousands.

John Wayne Parr

http://www.foxsports.com.au/other-sports/john-wayne-parr-speaks-to-foxsportscomau-about-criticism-over-eight-year-old-daughters-kickboxing/story-e6frf56c-1226080939782

BB
26-06-2011, 10:34
Ja en? Het zou ook wel van de zotte zijn als hij van mening zou zijn, dat wedstrijd kickboksen schadelijk is voor kleine kinderen en zijn kind dan toch de ring in laat gaan. Natuurlijk verdedigt hij zich tegen alle commentaar, maar als je niet verder komt als de door hem gehanteerde argumenten. Dan kun je je beter stilhouden, naar mijn mening. Want zijn argumenten zijn in tegenspraak met diverse onderzoeken en studies die zijn verricht.

boldhead
26-06-2011, 13:26
Voor of tegen, maakt niet veel verschil, want gebeurt toch zolang er geen stelling genomen wordt door de bonden.
Een reden die ik gehoord heb om ze zo vroeg te laten vechten vind ik net zo zorgwekkend.
Niets voor de lol, of voor de sport, maar alleen om ze zoveel mogelijk ervaring op te laten doen voor hun prime.
Dus talentjes eruit filteren, investeren in een hoop jeugdpartijen , en hopen dat er een goed ventje blessure vrij blijft.
Letterlijk iemand horen zeggen dat jongens die voor hun 18e geen wedstrijden weg hebben, geen aandacht meer krijgen.
Zonde van de tijd...

Vind zelf 16 om te beginnen met wedstrijden vroeg zat.

Mauro
26-06-2011, 13:37
Voor of tegen, maakt niet veel verschil, want gebeurt toch zolang er geen stelling genomen wordt door de bonden.
Een reden die ik gehoord heb om ze zo vroeg te laten vechten vind ik net zo zorgwekkend.
Niets voor de lol, of voor de sport, maar alleen om ze zoveel mogelijk ervaring op te laten doen voor hun prime.
Dus talentjes eruit filteren, investeren in een hoop jeugdpartijen , en hopen dat er een goed ventje blessure vrij blijft.
Letterlijk iemand horen zeggen dat jongens die voor hun 18e geen wedstrijden weg hebben, geen aandacht meer krijgen.
Zonde van de tijd...

Vind zelf 16 om te beginnen met wedstrijden vroeg zat.
Idd, kampioentjes kweken,..hopen op een Souwertje/JWP/etc......tegen beter weten & gezond verstand in.

Bromios
26-06-2011, 18:36
Dan laat je die kinderen via judo, karate, taekwondo lekker semi-contact vechten en dan komt dat allemaal vanzelf goed als ze 16 of ouder zijn.

marcelt
26-06-2011, 22:16
Ik heb vandaag weer een hoop kinderen in de ring gezien. Er was een jongen van 14 of 15 en die kreeg tientallen harde klappen voor zijn hoofd van een sterke jongen. Niet best voor die jonge hersentjes. Zijn moeder stond voor me . Hoe moet zij zich gevoeld hebben?

Durfal
27-06-2011, 10:18
Als official heb ik al heel wat partijen gejureerd voor diverse bonden,op mn vraag aan diverse ringartsen of dit nu gezond is dat kinderen klappen en trappen op het hoofd krijgen waren ze allemaal eensluidend : NEE NATUURIJK NIET!!!!!!!!!!
En dan nog wat een kap is ook voor de bescherming van de huid en wenkbrauwen enz bedoeld en een klap dreunt MET kap toch ook behoorlijk door.
Komt nog bij dat hoeken vaak door de kap te laat worden gezien juist omdat de kap het zicht belemmerd,en door het verschuiven van diezelfde kap krijgen de jeugdvechtertjes vaak extra klappen die ze niet zien aankomen omdat die kap juist voor hun ogen verschoven is.
Moraal van dit verhaal geen klappen op het hoofd bij de kinderen laat ze veilig en gezond opgroeien,wat hoofdletsel betreft ,bij voetbal zijn er andere blessures en, ja ook daar staan vaak idiote ouders langs de zijlijn,belachelijke dingen tegen hun king te roepen als schop m voor zn poten enz enz.
Heerlijk hoor die algemene normvervaging gaan lopen schreeuwen tegen kleine kinderen "sloop m, trap m kapot " enz enz
Fantastische pedagogiek!!! ja nou!!!!!!!!!!!! pffffffffffffffffffffff

Glen
27-06-2011, 11:29
Als official heb ik al heel wat partijen gejureerd voor diverse bonden,op mn vraag aan diverse ringartsen of dit nu gezond is dat kinderen klappen en trappen op het hoofd krijgen waren ze allemaal eensluidend : NEE NATUURIJK NIET!!!!!!!!!!
En dan nog wat een kap is ook voor de bescherming van de huid en wenkbrauwen enz bedoeld en een klap dreunt MET kap toch ook behoorlijk door.
Komt nog bij dat hoeken vaak door de kap te laat worden gezien juist omdat de kap het zicht belemmerd,en door het verschuiven van diezelfde kap krijgen de jeugdvechtertjes vaak extra klappen die ze niet zien aankomen omdat die kap juist voor hun ogen verschoven is.
Moraal van dit verhaal geen klappen op het hoofd bij de kinderen laat ze veilig en gezond opgroeien,wat hoofdletsel betreft ,bij voetbal zijn er andere blessures en, ja ook daar staan vaak idiote ouders langs de zijlijn,belachelijke dingen tegen hun king te roepen als schop m voor zn poten enz enz.
Heerlijk hoor die algemene normvervaging gaan lopen schreeuwen tegen kleine kinderen "sloop m, trap m kapot " enz enz
Fantastische pedagogiek!!! ja nou!!!!!!!!!!!! pffffffffffffffffffffff
Dus uit principe jureer je die partijen dan natuurlijk niet....

Durfal
27-06-2011, 11:38
Klopt ik doe dan de tijd ;)

PinPoint
27-06-2011, 12:14
En jij Glen, wat doe jij, waar sta jij hierin?

Durfal
27-06-2011, 12:53
Een advocaat verdedigd wel eens een client waar ie het eigenlijk niet mee eens is,een rechter deelt via de wet soms een vonnis uit waar die het prive niet mee eens is,en een jurylid jureert soms een partij waar die het niet helemaal mee eens is.
Heeft dus niet altijd met je principes te maken,die moet je soms overboord zetten.
Maar je mag wel een mening hebben,enne toen ik aan Melvin persoonlijk vroeg dat Million toch op voetbal zit zie Mel lachend "ja maar hij (Million)
vindt dit ook leuk"
Million wordt in ieder geval niet gedwongen,is gewoon een heel vrolijk enthiousiast kind......................

Glen
27-06-2011, 13:27
En jij Glen, wat doe jij, waar sta jij hierin?
Ik probeer er voor te zorgen dat een kind geen onnodige klappen krijgt tijdens de wedstrijd.
Ik staak een 'wedstrijd' dan ook zo snel mogelijk.
Dit komt me nogal eens op scheldpartijen van boze ouders te staan die vinden dat hun kind makkelijk verder kan.
Vragen aan een kind of hij door wil doe je ook niet in zijn hoek maar zo ver mogelijk daarvandaan zodat het kind zelf kan antwoorden.
Maar een concreet antwoord (en het is een een contradictie....): Van mij hoeft het niet.
Waar trek je je grens qua leeftijd?
Heb afgelopen weekend ook weer 'jongetjes' van 14 aan de slag gezien...wat een beesten. Die hadden er absoluut plezier in en waren er geestelijk en lichamelijk klaar voor.

Ervani
27-06-2011, 16:02
Mijn mening:
Geen jeugdpartijen tijdens 'echte' gala's. organiseer voor de kinderen aparte evenementen. Volgens mij zet men dit soort partijen vooral op de matchmaking om tafeltjes aan ouders, opa's, oma's, ooms en tantes te verkopen. Zelf kom ik altijd bewust altijd laat naar een gala want met aller respect ik hoef die jeugd partijen niet te zien: 1. omdat ze mij totaal niet boeien en 2. omdat ik het niets vind dat jonge kids op elkaar in lopen te hakken. En dan vaak ook nog een keer opgefokt worden door ordinair schreeuwende ouders. Daarbij komt men zelfs op met een eigen muziekje...

Pff die opkomst muziekjes sowieso pas als je B-klasser of zelf A-klasser ben. je ziet soms nieuwelingen opkomen die denken dat ze Badr of peter zelf zijn. Draagt ook niet bij aan een positief begin van en partij, de boel wordt veel te veel opgefokt.

En als er dan zo nodig jeugd-partijen gevochten moeten worden: geen klappen en trappen naar het hoofd, aangepaste spelregels waarbij men bijvoorbeeld mooie technieken extra beloont en men zeker geen beloning geef voor kids die als twee stieren tegenover elkaar staan. Plan die jeugd-partijen op een sportschool of als het zo nodig echt moet lijken spilts een evenement dan in twee delen waarbij in de middag jeugd-partijen worden afgewerkt. Daarna zaal leeg en in de avond het werk voor de mannen.

Ook verbazingwekkend dat als ik op een gala loop ik kids van pakweg 8 jaar oud 's avonds om 23:00 uur nog rond zie hangen in de zaal.

Leeftijdsgrens voor het echte werk 16 jaar!