PDA

View Full Version : Overeem vs. Werdum Results **SPOILER**



Kemal
19-06-2011, 07:59
Main Card

Alistair Overeem def. Fabricio Werdum via unanimous decision
Josh Barnett def. Brett Rogers via submission (arm triangle choke)
Jorge Masvidal def. K.J. Noons via unanimous decision
Daniel Cormier def. Jeff Monson via unanimous decision
Chad Griggs def. Valentijn Overeem via first-round TKO

Undercard

Gesias Cavalcante vs. Justin Wilcox is ruled a no decision
Conor Heun def. Magno Almeida via unanimous decision
Nah-Shon Burrell def. Joe Ray via unanimous decision
Isaac Vallie-Flagg def. Brian Melancon via split decision
Todd Moore def. Mike Bronzoulis via unanimous decision

micha
19-06-2011, 11:05
thanks

Joshuaa
19-06-2011, 14:28
Wat is een no decision? Een draw?

CainUFC
19-06-2011, 14:30
No contest

Tony
19-06-2011, 14:33
watskebeurt?

Fyodor
19-06-2011, 14:33
watskebeurt?

Dit las ik op wikipedia: Wilcox and Cavalcante fought to a no decision following an accidental eye poke at 0:31 in round 2.

D1987
19-06-2011, 15:03
Overeem is echt te overrated, die red het nooit tegen Junios Dos Santos of Cain Velasquez

Sadix
19-06-2011, 15:06
en hoezo niet?

The Company
19-06-2011, 15:06
Overeem is echt te overrated, die red het nooit tegen Junios Dos Santos of Cain Velasquez

Ik vond hem juist erg sterk vechten, hij stopte bijna alle takedowns en Werdum is toch 3# HW op de meeste sites.

XanaduNL
19-06-2011, 15:10
Maar Werdum is ook overrated. :p

Ik vond dat Overeem best vaak geraakt werd (niet hard), en weinig meer deed aan het einde.
Zijn takedown defense was wel erg goed.

Sadix
19-06-2011, 15:13
mensen snappen niet hoe goed werdum is.

Om werdum te kunnen verslaan moet je sowieso bij de aller aller beste horen.

Mensen vergeten ook dat Werdum alistair heeft verslagen en dat voortijdig ook. Dat speelt sowieso mee in een vechters hoofd en dan ga je sowieso niet mee naar de grond.

Vind het gewoon goed hoe ali vocht. Werdums stoten waren niks man, ali kan dat 24/7 hebben. Natuurlijk was dit niet zijn beste gevecht maar alle factoren mee genomen vond ik het erg goed en slim gevochten van alistair.

Werdum is de man die fedor versloeg en ook de man die Giant silva versloeg, de enige andere man die Fedor ook heeft verslagen.

D1987
19-06-2011, 15:25
Overeem is duidelijk veelste bang om ook maar 1x naar de grond te gaan, weet niet wat ik ervan meot vinden, vind ze allebei laf vechten

Soulbringer320
19-06-2011, 15:25
Overeem is echt te overrated, die red het nooit tegen Junios Dos Santos of Cain Velasquez

sluit me daar ook bij aan..

Irishrover
19-06-2011, 15:33
mensen snappen niet hoe goed werdum is.

Om werdum te kunnen verslaan moet je sowieso bij de aller aller beste horen.

Mensen vergeten ook dat Werdum alistair heeft verslagen en dat voortijdig ook. Dat speelt sowieso mee in een vechters hoofd en dan ga je sowieso niet mee naar de grond.

Vind het gewoon goed hoe ali vocht. Werdums stoten waren niks man, ali kan dat 24/7 hebben. Natuurlijk was dit niet zijn beste gevecht maar alle factoren mee genomen vond ik het erg goed en slim gevochten van alistair.

Werdum is de man die fedor versloeg en ook de man die Giant silva versloeg, de enige andere man die Fedor ook heeft verslagen.

Toen Ali wegliep nadat Werdum hem uitdaagde om op de grond verder te gaan, wist ik al meteen dat het een saai gevecht ging worden. Twee vechters die beide iets anders willen.

Ali is niet stom om ''blind'' op de grond te gaan worstelen met Werdum, alhoewel ik niet had verwacht dat Ali letterlijk wegliep.

Verder was het staand ook echt niets aan, beide sloegen ( Vooral voor Ali z'n doen ) erg zacht, vond dat Werdum wel probeerde, maar zoals jij al zegt: Ali kan dit heel makkelijk hebben !

Het leek er ook op dat ze beide niet echt veel durfde, gingen beide niet echt vol op de aanval (staand)

Anway, Ali winnaar, teleurstellend gevecht, op naar de volgende.

Chane
19-06-2011, 15:34
Vond het echt n kutgevecht. Erg jammer.
Werdum die maar als n schildpad op zn rug bleef liggen en de K1 kampioen die totaal geen kickboksen liet zien.
Conditie van beide heren was ook matig.
Ik denk niet dat Ali t gaat redden tegen Bigfoot helaas.

NESCIO
19-06-2011, 15:34
Gewoon goed en slim gevochten, als we Spanje hadden verslagen met pingels na een belachelijk slechte wedstrijd had ik ook niet lopen zeiken...

en wtf.. smeken of ie naar de grond komt... nog ff en hij probeert te guardjumpen... en dat is (zoals we allemaal weten) behoorlijk gay...

één wedstrijd die niet "mooi" oogt en hij is ineens overrated... pfffff anders doe jij het ff beter...

The Company
19-06-2011, 15:36
Overeem is duidelijk veelste bang om ook maar 1x naar de grond te gaan, weet niet wat ik ervan meot vinden, vind ze allebei laf vechten

Wat moet hij anders doen? Net als Fedor in zijn guard rushen met donkey kong punces en gesubbed worden in 1e rounde? Werdum is veruit de beste BJJ vechter in de HW divisie. Striker met TDD vs grappler werkt niet, kijk maar naar Maia vs Silva dat was ook boring en iedereen liep toen ook op Silva te zeiken. Nu doet iedereen het zelfde. Ik denk nog steeds dat Overeem van JDS en Cain kan winnen.

Sadix
19-06-2011, 15:53
het was gewoon striker vs grappler met dit keer voor de verandering een slimme striker.

redjuh
19-06-2011, 16:01
tja alistair kon nou eenmaal niet met de botte bijl gaan hakken, want zoals je kon zien heeft die Werdum maar heel weinig nodig om zich in een voor hem voordelige positie te manoeuvreren. Armpie controleren en hop die elastieken benen om je nek. uit een sankaku van hem slam je je niet, want hij controleert (itt bv arona) wel met een hand je hoofd en met de andere heeft ie je been vast.

wat betreft ronde 3 tja ze waren allebei moe. Dat geeft niks, want er is bij deze 4 overgebleven HW's niet eentje die nog fris is na 2x 5 minuten. sowieso is de conditionering van een zwaargewicht niet te vergelijken met die van vechters in een lichtere klasse.

gelukkig zijn er geen 2 partijen op 1 avond.

rafi
19-06-2011, 16:04
x2 heel erg slim gevochten door overeem en verdient gewonnen.

Chane
19-06-2011, 16:08
alistair-overeem-apologizes-for-not-being-able-to-deliver-agai/ (http://www.mmafighting.com/2011/06/19/alistair-overeem-apologizes-for-not-being-able-to-deliver-agai/)

redjuh
19-06-2011, 16:23
nou laat overeem het spektakel maar bewaren voor barnett in de finale

ijsbier
19-06-2011, 16:28
Werdum is een bjj boy die heeft leren kickboxen, geen mma vechter. alistair viel tegen, ik denk dat kharitonov of barnett gaat winnen.

ijsbier
19-06-2011, 16:30
Overeem is echt te overrated, die red het nooit tegen Junios Dos Santos of Cain Velasquez

2x

micha
19-06-2011, 16:36
nou laat overeem het spektakel maar bewaren voor barnett in de finale


als hij langs Kharitonov komt.......

dirk5
19-06-2011, 16:39
Saaie partij maar mooi dat ie gewonnen heeft.

Iedereen die uit deze partij kan halen dat Ali niet goed genoeg zou zijn voor Cain of JDS heeft er de ballen verstand van...
Wat moet je anders doen bij iemand die elke keer als ie geraakt word guard pulled?
Kijk de partij Kongo vs Valesquez nog maar eens een zeg maar dat Cain een knie of rechterhand van Ali weg zou koppen...

elke partij is er 1 op zich.

Devilprince
19-06-2011, 16:42
[QUOTE=dirk5;1046237]Saaie partij maar mooi dat ie gewonnen heeft.

Iedereen die uit deze partij kan halen dat Ali niet goed genoeg zou zijn voor Cain of JDS heeft er de ballen verstand van...
Wat moet je anders doen bij iemand die elke keer als ie geraakt word guard pulled?
Kijk de partij Kongo vs Valesquez nog maar eens een zeg maar dat Cain een knie of rechterhand van Ali weg zou koppen...



nou hij at ze weg en slingerde Kongo als een ragdoll door de octagon heen, ik zie hem dat ook bij alistair doen, trouwens Alistair heeft een zwakkere kin dan Cain Velasquez

The Company
19-06-2011, 16:46
[QUOTE=dirk5;1046237]Saaie partij maar mooi dat ie gewonnen heeft.

Iedereen die uit deze partij kan halen dat Ali niet goed genoeg zou zijn voor Cain of JDS heeft er de ballen verstand van...
Wat moet je anders doen bij iemand die elke keer als ie geraakt word guard pulled?
Kijk de partij Kongo vs Valesquez nog maar eens een zeg maar dat Cain een knie of rechterhand van Ali weg zou koppen...



nou hij at ze weg en slingerde Kongo als een ragdoll door de octagon heen, ik zie hem dat ook bij alistair doen, trouwens Alistair heeft een zwakkere kin dan Cain Velasquez

Kongo zijn groundgame suckt en hij heeft geen TDD.

Sadix
19-06-2011, 16:46
Saaie partij maar mooi dat ie gewonnen heeft.

Iedereen die uit deze partij kan halen dat Ali niet goed genoeg zou zijn voor Cain of JDS heeft er de ballen verstand van...
Wat moet je anders doen bij iemand die elke keer als ie geraakt word guard pulled?
Kijk de partij Kongo vs Valesquez nog maar eens een zeg maar dat Cain een knie of rechterhand van Ali weg zou koppen...

elke partij is er 1 op zich.


helemaal met je eens Dirk, mooie reactie.

dirk5
19-06-2011, 16:51
[QUOTE=dirk5;1046237]Saaie partij maar mooi dat ie gewonnen heeft.

Iedereen die uit deze partij kan halen dat Ali niet goed genoeg zou zijn voor Cain of JDS heeft er de ballen verstand van...
Wat moet je anders doen bij iemand die elke keer als ie geraakt word guard pulled?
Kijk de partij Kongo vs Valesquez nog maar eens een zeg maar dat Cain een knie of rechterhand van Ali weg zou koppen...

nou hij at ze weg en slingerde Kongo als een ragdoll door de octagon heen, ik zie hem dat ook bij alistair doen, trouwens Alistair heeft een zwakkere kin dan Cain Velasquez

Hij at ze weg door met spaghetti beentjes tegen de grond aan te klappen... 3 keer in de hele partij als ik me niet vergis.

En volgensmij slingerde Ali Werdum ook als een ragdoll door de kooi heen dus wat wil je nu zeggen?

En als je als mma fan niet begrijpt dat je stand up minder uit de verf komt omdat je de hele tijd aan takedowns moet denken dan kun je volgensmij net zo goed stoppen met kijken.

micha
19-06-2011, 16:53
een hele goede takedown defense

SnerkeL
19-06-2011, 16:56
weer typisch dat Hollandse gedrag.. nu kan Allistair niet mee tegen JDS of Cain... Goeiemiddag.. Wanneer Allistair de eerste stoot van een combinatie gaat meneer op de grond liggen.. Tot 54 keer toe volgens mij.. Zoals ie na de wedstrijd aangaf.. it takes 2 to tango... Allistair is slimmer dan Fedor en heeft daardoor gewonnen!
Wanneer JDS of Cain een echte slagenwisseling aangaan en waarbij Allistair ze wel naar de grond kan brengen wil ik het nog weleens zien.. Dan is Overeem denk ik gewoon de betere hoor!

En wat een TDD zeg! daar kan Yvel nog wat van leren!

Devilprince
19-06-2011, 16:58
[QUOTE=Devilprince;1046239]

Hij at ze weg door met spaghetti beentjes tegen de grond aan te klappen... 3 keer in de hele partij als ik me niet vergis.

En volgensmij slingerde Ali Werdum ook als een ragdoll door de kooi heen dus wat wil je nu zeggen?

En als je als mma fan niet begrijpt dat je stand up minder uit de verf komt omdat je de hele tijd aan takedowns moet denken dan kun je volgensmij net zo goed stoppen met kijken.

pure onzin Dos Santos doet niks anders, trouwens Cain klapte tegen de grond maar hij at ze weg, ging niet knock-out kunnen we van alistair niet zeggen:
http://www.youtube.com/watch?v=uZa6Fdfu8oY

RUN ALISTAIR RUN, cain is coming for you

deco'o
19-06-2011, 17:03
Werdum is een bjj boy die heeft leren kickboxen, geen mma vechter.

:wacko:

Bromios
19-06-2011, 17:04
Ik denk dat hier geconcludeerd kan worden dat AO een goed team heeft met een perfecte wedstrijd strategie waar hij zich goed aan heeft gehouden.
Wat wil hij bewijzen door naar de grond te gaan met een van de beste BJJ'ers in de wereld die staand nog geen pepernoot kan raken.

De regels zijn in zijn voordeel omdat bij inactiviteit het weer naar staand gaat en dat hebben ze goed uitgebuit. netjes gedaan. Jammer voor de fans, maar ronde verder.

Vergelijk het met real tegen barcelona. Ze speelden in die eerste van de vier veel te hard etc. Maar wat hadden ze dan moeten doen ? Rond gaan spelen en mannetjes dollen ? Dan worden ze van de mat gespeeld. Gameplan maken en je daar aan houden en aan het eind staat alistair met die beker in de hand.

pure
19-06-2011, 17:05
dooie partij zgn altijd lullen dat ie goed is maar bang om door te vechten heeft niets met slim te maken een echte vechter hoort staand en op de grond te kunnen vechten , en zijn houding(staand) vindt ik ook maar niks

ijsbier
19-06-2011, 17:05
weer typisch dat Hollandse gedrag.. nu kan Allistair niet mee tegen JDS of Cain... Goeiemiddag.. Wanneer Allistair de eerste stoot van een combinatie gaat meneer op de grond liggen.. Tot 54 keer toe volgens mij.. Zoals ie na de wedstrijd aangaf.. it takes 2 to tango... Allistair is slimmer dan Fedor en heeft daardoor gewonnen!

Alistair slimmer dan fedor? ... . fedor maakte zeker een fout, maar qua inzicht , techniek, gameplan en veelzijdigheid laat fedor alistair echt ver achter zich.


En wat een TDD zeg! daar kan Yvel nog wat van leren!

de takedowns van werdum -----> :rotflmao:

The Bulldog
19-06-2011, 17:17
als hij langs Kharitonov komt.......
nou, die vind ik staand wel zwaardere bommen gooien dan ao met mma gloves .....

dus idd .....

gewoon volgende pot tegen silva eerst doen ...

chechen
19-06-2011, 17:17
niet de resultaat die ik had verwacht van AO maar hij heeft gewonnen , werdum was gewoon te snel voor hem daarom hij hem niet ko kreeg , alistair houd gevecten van korte afstand , ik denk dat hij silva wel ko krijgt omdat silva heel zwaar op zijn voeten is en beweegt moeilijk en ik denk dat dat het is wat overeem wilt

Vinand
19-06-2011, 17:22
alistair heeft me zwaar teleurgesteld, hij had dit met zijn skillset echt met gemak op tko of ko moeten winnen, zijn stand up leek nergens op... Laat weer eens zien hoe zijn overwinning op de k1 grotendeels geluk is...

Sadix
19-06-2011, 17:37
pffffff ongelooflijk de haat hier.

Geen wonder dat al onze grote sterren niet in Nederland willen vechten.

Wie wil er nou vechten voor zulke ondankbare mensen? Alistair is na een Win zo erg kapot gemaakt, stel je voor dat die arme gozer had verloren, dan hadden jullie op zijn graf gespuugd ook.

vind dit echt jammer, ik ben niet eens een grote AO fan maar vind dit wel erg onrespectvol.

Hij heeft net van Werdum, op vele rankings de nummer 3 van de wereld verslagen.

En mensen die het raar vinden dat alistair niet mee ging naar de grond, jullie zijn serieus echt achterlijk.

Leventdepevent
19-06-2011, 17:38
ik vraag me wel af hoe 2 juryleden aan 30-27 score komen in ronde 2 en 3.......vond het eerder 29-28 ofzo

pure
19-06-2011, 17:41
rake klappen die werdum geeft laat staan als het iemand is met ko power in hun vuisten dan is het gedaan met O.

en nee tis geen haat gewoon mijn mening. had gewoon meer verwacht van hem had meer initiatief moeten nemen.

Sadix
19-06-2011, 17:43
zo raak waren die klappen van werdum niet hoor.

En als ze al raak waren, zat er totaal geen kracht achter.

Voor iemand die dagelijks spart met saki, kharitonov, zimmerman etc is 5 x niks.

Naqual
19-06-2011, 17:46
pffffff ongelooflijk de haat hier.

Geen wonder dat al onze grote sterren niet in Nederland willen vechten.

Wie wil er nou vechten voor zulke ondankbare mensen? Alistair is na een Win zo erg kapot gemaakt, stel je voor dat die arme gozer had verloren, dan hadden jullie op zijn graf gespuugd ook.

vind dit echt jammer, ik ben niet eens een grote AO fan maar vind dit wel erg onrespectvol.

Hij heeft net van Werdum, op vele rankings de nummer 3 van de wereld verslagen.

En mensen die het raar vinden dat alistair niet mee ging naar de grond, jullie zijn serieus echt achterlijk.

X 2 !

zucht & zucht & zucht

BJJCORE
19-06-2011, 17:46
Valentijn Overeem zoals zo vaker verloor zijn ziel in de partij. Hij kan zoveel beter, maar goed jammer en je durft er toch maar te staan, maar het verlies is iets wat hij aan zichzelf kan verwijten.
George St Pierre had hier ook problemen mee en sprak met een sportpsycholoog. Zou misschien Valentijn ook moeten doen. Telkens choked hij weer als hij even gedomineerd wordt. Jammer .... maar ik zou het gewoon blijven proberen.

Die partij van Alaister...... tja ik ben altijd kritisch, maar nu zeg ik toch gewoon een keer.
IK BEN BLIJ DAT HIJ GEWONNEN HEEFT NO MATTER WHAT. Dat hij moe was zal ook best door de zenuwen komen. Alaister was Alaister niet....so who cares....next time better. Werdum maakt er ook niet echt een partij van en stond ook stijf van de zenuwen. Ik vond het een draak van een partij, maar blijf toch blij dat hij gewonnen heeft :blush:

Wie nu de nummer 1 heavyweight is, is alleen een discussie op het internet. Een echte solid ranking bestaat er (nog) niet en dus kan iedereen die voor zichzelf invullen. Wat hadden we dan willen zien..... dezelfde partij maar dat Werdum werd uitgeroepen als winnaar met dat irritante guardjumpen. Alaister wilde niet gesubmit worden en Werdum niet geko-ed.... tja ze spelen het beide een beetje veilig. Ik snap alle kritiek volkomen, maar dit is toch ff-ies anders. Je wilt verder in het toernooi en om 1 of andere reden voelt dat gewoon anders. Als hij de volgende partij ook zo vecht en de finale ook en hij wint..... I don't care.... winnen is nu even gewoon winnen. Als hij ze dan maar wel de mond snoert als hij tegen iemand van de UFC vecht.

Begrijp me niet verkeerd ik vond het echt een bagger zooi behalve die partij van KJ Noons, maar toch ben ik best tevreden dat Alaister gewonnen heeft hoe slecht ik de partij ook vond. En misschien moeten wij met zijn allen deze partij snel vergeten en ook gewoon maar blij zijn voor Alaister dat hij weer een stap verder is en ons kikker landje toch nog op de MMA kaart voorkomt ;-)

delightone
19-06-2011, 17:52
pffffff ongelooflijk de haat hier.

Geen wonder dat al onze grote sterren niet in Nederland willen vechten.

Wie wil er nou vechten voor zulke ondankbare mensen? Alistair is na een Win zo erg kapot gemaakt, stel je voor dat die arme gozer had verloren, dan hadden jullie op zijn graf gespuugd ook.

vind dit echt jammer, ik ben niet eens een grote AO fan maar vind dit wel erg onrespectvol.

Hij heeft net van Werdum, op vele rankings de nummer 3 van de wereld verslagen.

En mensen die het raar vinden dat alistair niet mee ging naar de grond, jullie zijn serieus echt achterlijk.
Het heeft niets met haat te maken.
Ik vond het heel slim dat hij niet naar de grond ging, maar heel dom dat hij werdum dan alsnog als eerste liet slaan.
In mijn ogen wachte hij veelste lang af en daardoor kon werdum een combinatie maken.
Het is dat hij werdum naar de grond kon gooien at will anders was het nog een verlies partij geworden ook.
Ik persoonlijk vond het een mindere partij van overeem en dat had niet alleen te maken met werdum.
En voor werdum heb ik helemaal geen goed woord over hier betalen mensen geen geld voor om je op je rug te zien liggen en smeken of de ander bij je komt liggen.

justsomeone
19-06-2011, 17:55
Mooi verhaal BJJCORE, maar wie is alaister? :D:D

BJJCORE
19-06-2011, 18:02
Sorry hahaha zit ook te eten en te typen hahahaha ;-)

deco'o
19-06-2011, 18:03
pffffff ongelooflijk de haat hier.


Ik denk dat het meer teleurstelling is. Het is niet zo gek dat mensen wat meer verwachten van de K-1 kampioen.

rafi
19-06-2011, 18:10
pffffff ongelooflijk de haat hier.

Geen wonder dat al onze grote sterren niet in Nederland willen vechten.

Wie wil er nou vechten voor zulke ondankbare mensen? Alistair is na een Win zo erg kapot gemaakt, stel je voor dat die arme gozer had verloren, dan hadden jullie op zijn graf gespuugd ook.

vind dit echt jammer, ik ben niet eens een grote AO fan maar vind dit wel erg onrespectvol.

Hij heeft net van Werdum, op vele rankings de nummer 3 van de wereld verslagen.

En mensen die het raar vinden dat alistair niet mee ging naar de grond, jullie zijn serieus echt achterlijk.x2

blackadder
19-06-2011, 18:19
Ik denk niet dat we Ali vs Cain te zien krijgen,na deze partij, hier kan de UFC/Dana white alles behalve dan blij mee zijn.
Hoezo? Het had toch een aardige GSP flair.

The Company
19-06-2011, 18:22
Een sf champ, die niet naar de grond durft is iets heel anders dan oppassen voor de fout die Fedor maakte!
verder is Ali zijn trademark zijn knieën, alleen deze keer ontving hij ze ipv uit te delen. en dan op het einde gassed zijn?
Als Ali zo vecht tegen Silva blijft er niks van hem over.
Gaat GG nu eens verder kijken dan NL voor een ander kamp?
Ik denk niet dat we Ali vs Cain te zien krijgen,na deze partij, hier kan de UFC/Dana white alles behalve dan blij mee zijn.

Hij moet er nog 2 om toernooi te winnen dus wat je zegt slaat helemaal nergens. op.

Shikoku
19-06-2011, 18:24
Beide jongens wilden niks van elkaars gameplan weten, dan krijg je zo´n gevecht. Alistair vocht slim en won het gevecht zonder zelf ooit in de problemen te komen. Werdum was een flinke submission grappler maar ik denk dat hij zichzelf iets te veel de hemel in heeft geprezen na Fedor dat Alistair dezelfde fout zou maken. Ik vond het gewoon een slimme performance, ik heb dit 100 keer liever dan Anderson Silva die een beetje de vogeltjesdans rond Damian Maia doet om te verbloemen dat hij niet met hem naar de grond wil.

YoMarK
19-06-2011, 18:30
Waarom zou Alistair een ander kamp moeten nemen? Ik vond het ook jammer dat Ali niet wat meer probeerde te GnP-en, maar hij heeft gewoon dik gewonnen tegen de nummer 3 van de wereld zojuist.
Wat we wel een beetje verbaasde was de snelheid van Werdum.

Met het gameplan van Werdum(en Alistair) was het gewoon bijna onvermijdelijkheid dat dit een draak van een partij zou worden. Vergelijkbaar met Thales Leites tegen Andersson Silva. Toen kregen we ook dat hele verhaal met dat A. Silva's standup overrated was.

Positief is ook dat Alistairs takedown defence is on-nederlands goed is. Werdum is natuurlijk niet de beste worstelaar, maar hij had ook echt niks in te brengen.

Djani
19-06-2011, 18:32
Spectaculair was anders, maar top dat ie gewonnen heeft. Volgende keer beter!

Asura
19-06-2011, 18:35
Herken gewoon het feit dat Werdum één van de beste heavyweights is. Hij zorgde ervoor dat AO zichzelf niet kon zijn met een heel slim gameplan, net zoals hij ervoor zorgde dat Fedor grote fouten maakte. Of blijf je liever hangen op dat verlies tegen JDS die toen nog onbekend was waar Werdum weinig gemotiveerd was omdat hij eigenlijk een titleshot had verdiend.

Werdum blijft zwaar overschat en ik hoop dat hij binnen 2 maanden weer vecht om het te bewijzen.

Shikoku
19-06-2011, 18:35
Positief is ook dat Alistairs takedown defence is on-nederlands goed is. Werdum is natuurlijk niet de beste worstelaar, maar hij had ook echt niks in te brengen.

Als Werdum hem wel naar de grond had gekregen was zijn takedown offence ook on-braziliaans goed geweest. Hoeveel echte takedown artists zie je nou uit brazilië? Dat is het probleem met heel veel van die jongens. Submitten kunnen ze wel, maar het gevecht naar de grond krijgen ho maar.

Asura
19-06-2011, 18:37
De brazilianen worden wel steeds beter met hun TD"s. Kijk naar AS & Jacare Souza.

Shikoku
19-06-2011, 18:41
Lijkt me ook een beste pot trouwens AS vs Jacare. Het is dat ze uit hetzelfde kamp vechten, maar het lijkt me veel interessanter dan Okami en Rockhold.

Asura
19-06-2011, 18:43
Dat zeker. Jacare is altijd spectaculair. Goed in de standup, uitstekende td's, superb BJJ, maar niet snel genoeg voor AS denk k.

Shikoku
19-06-2011, 18:51
is het al officieel bekend dat de winnaar tegen de UFC champ mag? dit is wat de fans willen!

Nee, dat kunnen ze ook niet zeggen want ze zitten nu nog met de showtime contracten. Maar als je het even logisch bekijkt zijn er geen contenders na JDS/Cain en heb je de SF winnaar die met een optimum aan momentum de UFC binnen zou komen. Ik zie het niet anders lopen.

blackadder
19-06-2011, 18:52
ik bedoel daar dus mee een tijdelijk kamp, zoals GSP het doet, ik bedoel dus niet GG verlaten ofzo!
Hij vocht deze keer al praktisch als GSP. Dus met zijn kamp zit het wel goed.

blackadder
19-06-2011, 19:03
jammer dat ie steeds herhaalde dat het een first round KO zou worden, hoor ik GSP nooit over.
Waarschijnlijk omdat zijn gameplan er zelfs geen rekening ermee houdt om zelfs maar te proberen een partij vroeg af te maken.
Misschien dat Overeem in de toekomst hetzelfde doet als ie naar de UFC gaat.

no1983
19-06-2011, 19:06
beetje jammer dat iedereen hem nu afmaakt...kom op zijn tdd was goed....hij vocht slim...enige wat minder was..dat ie arrogant ze armen wijd deed als werdum op de grond lag...want eenmaal staand was alleen werdum iets aan het proberen...in mijn ogen heb AO slim gevochten..maar that's it...neemt niet weg ..dat AO nog steeds een topper is...

op na de volgende!!

blackadder
19-06-2011, 19:08
beetje jammer dat iedereen hem nu afmaakt...kom op zijn tdd was goed....hij vocht slim...enige wat minder was..dat ie arrogant ze armen wijd deed als werdum op de grond lag...want eenmaal staand was alleen werdum iets aan het proberen...in mijn ogen heb AO slim gevochten..maar that's it...neemt niet weg ..dat AO nog steeds een topper is...

op na de volgende!!
T'is gewoon ook een stuk teleurstelling. Want men verwachtte toch wel een wat spannende partij. En in plaats daarvan kreeg men dit UFC achtig iets.

blackadder
19-06-2011, 19:16
nee, hij wil zijn dream en K-1 titel kunnen verdedigen, als die toernooien er ooit nog gaan komen!
Zou mooi zijn. Vraag is natuurlijk of dat nog mogelijk zal zijn nu SF bij het Zuffa circus hoort.

Shikoku
19-06-2011, 19:19
Zou mooi zijn. Vraag is natuurlijk of dat nog mogelijk zal zijn nu SF bij het Zuffa circus hoort.

Ik denk niet dat Ali nog zoveel trek heeft in K1 als ze niet uitbetalen.

biggz
19-06-2011, 19:20
Je kan Overeem niks kwalijk nemen. Ik bedoel misschien was het niet de spannendste partij, maar goed wat moet hij dan.
Beetje onrealistisch om van ons te verwachten dat AO maar bij Werdum in de guard wat meer stoten eruit moet gooien en kans riskeren gesubmit te worden.

Tykill
19-06-2011, 19:25
Overeem is duidelijk veelste bang om ook maar 1x naar de grond te gaan, weet niet wat ik ervan meot vinden, vind ze allebei laf vechten

Vind je het gek? Werdum is de beste HW met BJJ. JDS zou afgemaakt worden op de grond met Werdum.

Mauro
19-06-2011, 19:31
Je kan Overeem niks kwalijk nemen. Ik bedoel misschien was het niet de spannendste partij, maar goed wat moet hij dan.
Beetje onrealistisch om van ons te verwachten dat AO maar bij Werdum in de guard wat meer stoten eruit moet gooien en kans riskeren gesubmit te worden.
X 2
Had ook gehoopt op die vernietigende knieen...maar gewoon wel terecht gewonnen. Op naar de volgende !!
Congratz Ali !

Chane
19-06-2011, 20:20
Ach... na al zijn spectaculaire wins, nu even een mindere.
De volgende partij gaat hij weer op TKO winnen :)
Ik blijf Overeem fan :)

Stephan
19-06-2011, 20:45
Ach... na al zijn spectaculaire wins, nu even een mindere.
De volgende partij gaat hij weer op TKO winnen :)
Ik blijf Overeem fan :)


x2

Great Gambler
19-06-2011, 20:47
Werdum is genaaid! Zelfs staand vechten scoorde Werdum meer dan die lompe Harry.

Great Gambler
19-06-2011, 20:58
Hij was bang van Werdum. Die Overeem kreeg genoeg stompen en knie naar zijn hoofd. Iedereen heeft deze partij gezien vond meer een gelijk gaan dan winst voor Overeem.

Shikoku
19-06-2011, 21:02
Het verwondert me ook niks dat de persoon voor mij -2 heeft op zijn rep bar.

Fan1976
19-06-2011, 21:10
Het was teleurstellende partij. Ik had ook het idee dat Werdum staand meer tikken uitdeelde maar ben wel blij met het eind resultaat. Wordt me een pot zeg die hierna komt. Hopelijk haalt ie gewoon de finale, zou het hem niet mis gunnen.

Maar denk ook niet dat Dana gelijk nu al aan een UFC match-up denkt, laat Ali zich maar ontpoppen in het volgende en the final match als ie het redt.

Tykill
19-06-2011, 21:29
Het verwondert me ook niks dat de persoon voor mij -2 heeft op zijn rep bar.

reps rofl

Ton
19-06-2011, 21:33
Een hele goede eye opener voor degenen die het niet snappen:

Klik en lees!
Assessment of Alistair Overeem vs. Fabricio Werdum | Team Takeover MMA Kickboxing Boxing Combat Sports (http://teamtakeover.tv/assessment-of-alistair-overeem-vs-fabricio-werdum/)

univers1l
19-06-2011, 21:36
Een hele goede eye opener voor degenen die het niet snappen:

Klik en lees!
Assessment of Alistair Overeem vs. Fabricio Werdum | Team Takeover MMA Kickboxing Boxing Combat Sports (http://teamtakeover.tv/assessment-of-alistair-overeem-vs-fabricio-werdum/)

:thup:

Tykill
19-06-2011, 21:40
Een hele goede eye opener voor degenen die het niet snappen:

Klik en lees!
Assessment of Alistair Overeem vs. Fabricio Werdum | Team Takeover MMA Kickboxing Boxing Combat Sports (http://teamtakeover.tv/assessment-of-alistair-overeem-vs-fabricio-werdum/)

Dat is ook precies zoals ik het zie... snap ook niet dat er zo veel MMA mongolen zijn die dit niet snappen en wel diehard fan zijn...

Tykill
19-06-2011, 21:42
waarop heeft Ali de afgelopen 6 maanden getraind dan?

Je moeder.

Oke sorry dat was een grapje! Maar wat denk je zelf? Takedown defense misschien?

Mauro
19-06-2011, 21:44
Een hele goede eye opener voor degenen die het niet snappen:

Klik en lees!
Assessment of Alistair Overeem vs. Fabricio Werdum | Team Takeover MMA Kickboxing Boxing Combat Sports (http://teamtakeover.tv/assessment-of-alistair-overeem-vs-fabricio-werdum/)

Goed stukkie !!

marcelt
19-06-2011, 21:44
Alistair domineerde, had altijd toppostie, verdedigde de meeste takedowns erg goed (Fabricio stond af en toe echt voor aap), bracht Werdum op verschillende wijzes naar de grond, kon makkelijk van Fabricio's groundgame wegkomen en had de betere impact. Het is wel waar dat Werdum staande meer scoorde, maar dat is niet genoeg om voorgenoemde zaken te overtreffen. Deze tactische overwinning van Alistair zorgde echter niet voor een fraai schouwspel.

basblue
19-06-2011, 21:49
Ik ben geen fan van ali, maar vond zijn tdd goed. Vooral in de eerste ronde. Ik had staand meer van hem verwacht en vond dat werdum een paar keer goed door kwam. De winst was wel terecht, maar 1 ronde ging toch imo naar werdum.

De takedowns/guardpull van werdum waren bagger.

Geen mooie wedstrijd. Wel een mooie win voor overeem.
Ben blij dat hij nu tegenover serieuze hw's staat.

Tykill
19-06-2011, 21:50
Alistair domineerde, had altijd toppostie, verdedigde de meeste takedowns erg goed (Fabricio stond af en toe echt voor aap), bracht Werdum op verschillende wijzes naar de grond, kon makkelijk van Fabricio's groundgame wegkomen en had de betere impact. Het is wel waar dat Werdum staande meer scoorde, maar dat is niet genoeg om voorgenoemde zaken te overtreffen. Deze tactische overwinning van Alistair zorgde echter niet voor een fraai schouwspel.

Hou maar op met motiveren... sommigen zullen het nooit zien zoals wij, alhoewel het wel goed voelt om je mening te uiten >.<

Tykill
19-06-2011, 21:52
Wat ik nog wel even wil benadrukken is dat Overeem ook niet zijn eigen spel kon spelen met zijn befaamde uberknee. Eventjes op 1 been staan en het gevecht gaat naar de grond = te riskant

Tykill
19-06-2011, 21:53
Ik ben het grotendeels met het stuk eens, derhalve dacht ik dat het tekort in de laatste 6 maanden was weggewerkt, schijnbaar te hoge verwachtingen van het GG- team!

In die tijd zou niemand het BJJ niveau bijspijkeren als Werdum. Zijn BJJ lijkt wel underrated in MMA. Daarom werkte Ali aan alle disciplines en vooral aan een perfecte TDD wat je kon zien dat behoorlijk scherp was en goed werkte!

Remco
19-06-2011, 21:58
Tja, de belangen waren gigantisch, met name door de hype. Werdum barstte daarnaast van het momentum, dus dat AO behoudend vocht begrijp ik best. De partij was niet best, maar bij mij overheerst ook het gevoel: goed dat AO door is! Hup Holland Hup!

Natuurlijk ook een stukje kritiek.

'Slim' vond ik de strategie niet. AO werd simpelweg verrast door Werdum's staande werk. Dat zag er keurig uit. AO stond in mijn ogen enigszins 'op slot', bij het staande werk, maar wist door de hele partij heen wel dominant te blijven. Ja hij gasste, maar dat deed Werdum ook en zelfs iets eerder. Maar goed, ik vond het wel bijzonder close allemaal. Daarom niet al te slim, maar goed als er nou eenmaal niet meer in zat...

Ik vrees wel voor de mogelijkheden van AO. Silva, Velasquez, JDS zijn in mijn ogen echt nog een maatje te groot voor hem. Ondanks dat Barnett netjes vocht, kon hij mij ook nog niet overtuigen dat hij een bedreiging vormt voor voornoemde heren. Dat kan ook aan Rogers liggen, die liet echt met zich spelen.

Ben benieuwd hoe het toernooi zich zal ontwikkelen, maar de UFC HW's staan echt nog een treedje hoger denk ik.

Wiseguy
19-06-2011, 22:06
Ach... na al zijn spectaculaire wins, nu even een mindere.
De volgende partij gaat hij weer op TKO winnen :)
Ik blijf Overeem fan :)

Hier ben ik het niet mee eens. Dit was zijn eerste tegenstander van niveau op HW. Voor dit gevecht was het onzeker waar AO stond in de HW divisie. Nu kunnen we toch wel concluderen dat hij achter Cain en JDS staat. Neemt niet weg dat hij in mijn ogen top 5 is.

Biiyen
19-06-2011, 22:08
Stelletje zeikerds... Alistair deed het goed. Lekker op zijn 'Italiaans' zeg maar. De deur naar de goal goed dicht en zelf je doelpuntje maken. Werdum was vrij kansloos in de eerste 2 rondes, werd eigenlijk continu op de grond gegooid en bleef dan herhaaldelijk storend liggen, dat zien juryleden, en dat zijn puntjes die je zo in je zak kan steken. 3de ronde waren ze beide moe, Alistair kon daardoor in de guard gaan liggen want Werdum had zelf ook niet meer de kracht om er iets mee te doen.

Misschien niet het meest leuke gevecht, maar tactisch zeer sterk.

En Takedown Defence zag er erg goed uit!

A-team
19-06-2011, 22:09
Goed gevochten! Werdum is gewoon een topper! Er zat veel druk op deze partij, als je hem dan wint doe je het gewoon goed!

Tykill
19-06-2011, 22:09
Hier ben ik het niet mee eens. Dit was zijn eerste tegenstander van niveau op HW. Voor dit gevecht was het onzeker waar AO stond in de HW divisie. Nu kunnen we toch wel concluderen dat hij achter Cain en JDS staat. Neemt niet weg dat hij in mijn ogen top 5 is.

Hoezo concludeer jij dat jongeman? :)

MaTo
19-06-2011, 22:13
Op de grond liggen en smeken dat de tegenstander erbij komt liggen? Ik vind dat Alistair het goed gedaan heeft om niet in te gaan op het verzoek van de schildpad.

justsomeone
19-06-2011, 22:16
Op de grond liggen en smeken dat de tegenstander erbij komt liggen? Ik vind dat Alistair het goed gedaan heeft om niet in te gaan op het verzoek van de schildpad.

haha, las hier ergens straks nog een mooi stukje over een schildpad, of 2 eigenlijk

El Bambino
19-06-2011, 22:16
Op de grond liggen en smeken dat de tegenstander erbij komt liggen? Ik vind dat Alistair het goed gedaan heeft om niet in te gaan op het verzoek van de schildpad.

En dit is geen K1. Dit is MMA!

Wiseguy
19-06-2011, 22:20
Hoezo concludeer jij dat jongeman? :)

Aan de cardio en het aantal stoten en knieen die hij heeft geincasseerd tegen een BJJ vechter.

Robbie!
19-06-2011, 22:28
Stelletje zeikerds... Alistair deed het goed. Lekker op zijn 'Italiaans' zeg maar. De deur naar de goal goed dicht en zelf je doelpuntje maken. Werdum was vrij kansloos in de eerste 2 rondes, werd eigenlijk continu op de grond gegooid en bleef dan herhaaldelijk storend liggen, dat zien juryleden, en dat zijn puntjes die je zo in je zak kan steken. 3de ronde waren ze beide moe, Alistair kon daardoor in de guard gaan liggen want Werdum had zelf ook niet meer de kracht om er iets mee te doen.

Misschien niet het meest leuke gevecht, maar tactisch zeer sterk.

Helemaal mee eens.

En kom op, hoeveel grote partijen vallen wel niet tegen? Soms word je toch echt moe van dat negatieve gezeur. Mooie overwinning Alistair, congratz!

En Takedown Defence zag er erg goed uit!

MilfhunterMMA
19-06-2011, 22:31
Erg saaie pot inderdaad. Maar Overeem kan je weinig kwalijk nemen, die voerde zijn gameplan goed uit en het gevecht begint nou eenmaal staand. Dit is pas de 2e keer dat hij een overwinning op beslissing heeft dus zo erg is het allemaal niet.

detje
19-06-2011, 22:45
Valentijn Overeem zoals zo vaker verloor zijn ziel in de partij. Hij kan zoveel beter, maar goed jammer en je durft er toch maar te staan, maar het verlies is iets wat hij aan zichzelf kan verwijten.
George St Pierre had hier ook problemen mee en sprak met een sportpsycholoog. Zou misschien Valentijn ook moeten doen. Telkens choked hij weer als hij even gedomineerd wordt. Jammer .... maar ik zou het gewoon blijven proberen.


is hij daar niet te oud voor? zo heel lang zal hij niet meer doorvechten neem ik aan? hij had zelf in dit gevecht ook wel door dat hij minder was en wilde onder geen beding nog meer schade oplopen denk ik, alhoewel het er altijd wel vreemd uitziet als je afklopt zonder dat je gesubmit wordt o.i.d.
ik kan me die oude vhs banden met gevechten van (free-fight gala's)allistair en met name valentijn nog goed herinneren, jammer dat het voor valentijn iets minder succesvol is gegaan uiteindelijk, maar zoals hennie huisman al zei:"er kan er maar 1, de winnaar zijn"

Tykill
19-06-2011, 22:56
Martijn had het toch duidelijk gezegd,dat Ali op de training alle black belts BJJ-ers had gesubmit die ze ingevlogen hadden!

Die waren niet van het kaliber van Werdum ;) maar ze hebben ook gezegd super veel aan TDD te hebben gewerkt. maar hey we hebben Ali nauwelijks op de grond gezien dus wie weet had hij zich daar nog aardig gered.

steftheboxer
19-06-2011, 22:57
pff jongens Overeem verslaat Werdum op een manier die misschien niet de schoonheidsprijs verdient maar hij pakt hem wel. Werdum had niks in te brengen en heeft ali op geen enkel ogenblik in problemen gebracht. Overeem is sinds tijden weer eens drie volle rondes gegaan, conditie was ok, geen enkel moment in de problemen geweest, geen blessures en hij wint wel van een legitieme tegenstander waar iedereen altijd over zeikt.

iedereen die deze overwinning afzeikt is een hater...laten we gewoon trots zijn op Ali, halve finale van de strikeforce HW toernooi, sinds 2007 ongeslagen, en 10-0-1 in zijn laatste elf partijen.

Tykill
19-06-2011, 22:57
Aan de cardio en het aantal stoten en knieen die hij heeft geincasseerd tegen een BJJ vechter.

Het waren niet de stoten maar de TD's die hij steeds moest verdedigen spanning + veel opstaan is heel uitputtend. JDS en Cain zouden ook gassed zijn.

ijsbier
19-06-2011, 22:57
En dit is geen K1. Dit is MMA!

en het is ook geen bjj

El Bambino
19-06-2011, 22:59
Erg saaie pot inderdaad. Maar Overeem kan je weinig kwalijk nemen, die voerde zijn gameplan goed uit en het gevecht begint nou eenmaal staand. Dit is pas de 2e keer dat hij een overwinning op beslissing heeft dus zo erg is het allemaal niet.

2e keer tegen een sterke tegenstander bedoel je?
Voor de rest tegen pannenkoken gevohten!

Petrosyan188
19-06-2011, 23:19
dit is gewoon de ranking!!

1.cain,2.jds,3.lesnar,4.carwin,5.overeem,6.mir,7.w erdum,8.silva,9.kharitanov en 10 barnett

Shikoku
19-06-2011, 23:21
dit is gewoon de ranking!!

1.cain,2.jds,3.lesnar,4.carwin,5.overeem,6.mir,7.w erdum,8.silva,9.kharitanov en 10 barnett

Lesnar en Carwin over Overeem?

kooivechter
19-06-2011, 23:22
dit was niet zo'n goede partji van overeem. Met kickboksen slaat hij zo hard, maar ze kwamen niet echt lekker door. Valt me ook op dat hij alleen maar power hoeken maakt, geen directes en combo's. In de 2e ronde was hij toch alweer gassed. Blijft toch zijn achilleshiel in het mma. Dat kun je moeilijk trainen denk ik, De ene heeft een beter gastank dan de ander. Met kickboksen heeft hji het minder. Vindt overeem een super vechter, maar dit is niet genoeg om de GP te winnen en zeker niet genoeg om Valesquez of Dos santos te verslaan. Z'n worstelen is wel goed. Hoop dat hij zich helemaal concentreert op MMA.

The Company
19-06-2011, 23:28
dit is gewoon de ranking!!

1.cain,2.jds,3.lesnar,4.carwin,5.overeem,6.mir,7.w erdum,8.silva,9.kharitanov en 10 barnett

Carwin zijn enige win van betekenis is Mir en hij is op een 2 loosing streak.

1. Cain
2. JDS
3. Overeem
4. Lesnar
5. Silva
6. Carwin
7. Werdum
8.Mir
9. Barnett
10. Big nog

Rverm
19-06-2011, 23:29
Conclusie :
- Overeem zijn takedowndefence is zeer sterk verbeterd...
- Fysiek was die veel sterker, getuige het makkelijk neergooien van Werdum...
- Slim gevochten van Overeem, hij liet zich niet uitlokken om het gevecht op de grond uit te vechen...
- Werdum had alleen staand soms het 1 en ander in te brengen maar mist de power om daar schade aan te richten...
- Weer een overwinning voor Overeem, nu wel tegen een aansprekende naam...
- Overeem kan het iedereen lastig maken en behoort tot de allerbeste hw...
- Een overwinning telt, hoe boeit niet zoveel nu...op naar de volgende...
- We moeten trots zijn dat Nederland op mma gebied op de kaart blijft staan door Allistair...
- Bas Boon zou het voor het eerst wel met me eens zijn nu...

Tykill
19-06-2011, 23:32
Waarom heeft iedereen Carwin en Lesnar altijd zo hoog? Overeem, Werdum en Silva zijn sowieso beter!

blackadder
19-06-2011, 23:39
Waarom heeft iedereen Carwin en Lesnar altijd zo hoog?
Ik niet weet.

blackadder
19-06-2011, 23:39
Lesnar en Carwin over Overeem?
Petrosyan is en blijft nu eenmaal een Zuffa Zombie.

Collina
19-06-2011, 23:52
Saaie partij maar mooi dat ie gewonnen heeft.

Iedereen die uit deze partij kan halen dat Ali niet goed genoeg zou zijn voor Cain of JDS heeft er de ballen verstand van...
Wat moet je anders doen bij iemand die elke keer als ie geraakt word guard pulled?
Kijk de partij Kongo vs Valesquez nog maar eens een zeg maar dat Cain een knie of rechterhand van Ali weg zou koppen...

elke partij is er 1 op zich.

Helemaal eens!

Had de partij ook liever anders gezien, maar soms moet je eieren kiezen voor je geld. Een cruciale fout en je ligt uit de GP. And believe me, buiten de roem om, gaat het ook nog eens om ontzettend veel geld wie de winnaar van de GP word.

Werdum ging bij elke klap naar de grond, smeekte Alistair een grond gevecht aan te gaan. Beide heren hebben in mijn beleving in de save modes gespeeld waarbij Alistair de betere was.

En wat Dirk5 ook zegt, elke partij is er 1 op zich. Ik kijk nu al uit naar de volgende match!

Collina

rollermanskunk
20-06-2011, 00:04
Catenaccio-MMA doet zijn intrede. Werdum zou een goeie zijn voor het riool die willen ook alleen maar onder de grond.

Splinta
20-06-2011, 00:12
Ik vond dat Werdum heel wat staand in te brengen had! Overeem heeft geluk gehad dat hij deze stoten gewoon kan eten. Stoten die zo doorkomen eet hij niet van JDS of Cain. Ik las veel dingen op het internet over Alistar zijn cardio, maar geloofde er niets van, hij had een jaar om zich voor te bereiden.
Vond het zwaar terleurstellend. En helemaal van Werdum! Werdum was in de eerste ronde helemaal op.

Ik had veel meer hiervan verwacht. Eindelijk Overeem te zien vechten tegen een vechter van een hoog niveau, geen pussy's als zijn laatste weet ik veel hoeveel wins. En dan gebeurd het eindelijk en dan gast Werdum zo snel out. Ook had ik verwacht dat Overeem Werdum gewoon KO zou slaan, snap niet wat fout ging. Het leek erop dat Overeem meer klappen kreeg dan dat ie gaf.

En het is nu ook een feit dat die Rodgers gewoon niet van niveau is, net als Arlovski. Arlovski zijn tijd is geweest en Rodgers moet gewoon niet tegen deze toppers vechten want hij maakt gewoon geen schijn van kans.

Hoop dat dit toernooi snel afgelopen is zodat de winnaar naar de UFC kan gaan. Dat wordt pas spannend! Hoop dat Overeem zijn cardio beter is tegen Silva, en ook meer gaat slaan, dan komt er misschien nog een ko.

marcelt
20-06-2011, 00:24
Na dit gevecht heb ik het gevoel dat Cain en JDS een stapje te hoog zijn voor Alistair . Als hij van hun "tikken"krijgt is het zitten geblazen. Nou ja eerst maar even kijken hoe het tegen reus Silva gaat. Wordt moeilijk genoeg. Ik was best onder de indruk van zijn Fedor gevecht. Wie niet?
Ik vond Alistair op de grond (Werdum kon geen bjj trucks doen) en takedown defense erg goed. Maar vooral staand verbaasde me dat Werdum meer kon raken.

marcelt
20-06-2011, 00:25
Op de grond liggen en smeken dat de tegenstander erbij komt liggen? Ik vind dat Alistair het goed gedaan heeft om niet in te gaan op het verzoek van de schildpad.

Ja wat een afgang!

kooivechter
20-06-2011, 00:40
Na dit gevecht heb ik het gevoel dat Cain en JDS een stapje te hoog zijn voor Alistair . Als hij van hun "tikken"krijgt is het zitten geblazen. Nou ja eerst maar even kijken hoe het tegen reus Silva gaat. Wordt moeilijk genoeg. Ik was best onder de indruk van zijn Fedor gevecht. Wie niet?

x2 zo denk ik erook over. die tikken van werdum zijn bitch slaps in vergelijknig tot cain of dos santos. dan kan hij ze niet op die manier nemen. Hij nam ook best veel tegen werdum. overeem is een topvechter en zijn partijen zijn altijd tof om te zien. maar in deze vorm tegen cain of jds gaat hij ko of verliest in ieder geval. je kunt duidelijk zien aan die laatste partji van dos santos dat het een hoger niveau is. maar goed overeem is een topper en weet zelf ook wel dat hij beter kan. tegen silva moet hij echt aan de bak

justsomeone
20-06-2011, 00:53
Iedereen loopt er wel over te zeiken dat Werdum alleen maar op ze rug ging liggen, maar thats part of the game toch?
Als Alistair alles stand up wil winnen moet ie alleen K1 gaan doen.
Als hij een echte MMA champ wil zijn moet die ook naar de grond durven.

blackadder
20-06-2011, 01:04
Iedereen loopt er wel over te zeiken dat Werdum alleen maar op ze rug ging liggen, maar thats part of the game toch?
Als Alistair alles stand up wil winnen moet ie alleen K1 gaan doen.
Als hij een echte MMA champ wil zijn moet die ook naar de grond durven.
Maar dat deed ie ja in zijn vorige partij tegen Werdum. En verloor uiteindelijk nadat ie Werdum een kwartier lang door de ring gooide.

Splinta
20-06-2011, 01:05
Iedereen loopt er wel over te zeiken dat Werdum alleen maar op ze rug ging liggen, maar thats part of the game toch?
Als Alistair alles stand up wil winnen moet ie alleen K1 gaan doen.
Als hij een echte MMA champ wil zijn moet die ook naar de grond durven.

x2, ik begrijp dat je oppast voor Werdum op de grond. Maar ze deden allebei etzelfde, en uiteindelijk stond Werdum langer dan dat ze op de grond waren. Oh ja en hij deed meer staande!

rollermanskunk
20-06-2011, 01:39
Werdum won het staand, Overeem won het op de grond.

Meest tactische partij ooit van Ali.

Soms moet je ook kunnen schaken om aan de top komen.

tik_tok
20-06-2011, 02:46
Vind het heel vreemd hoe sommige mensen hier reageren..

Alistair vecht eens een keer slim met een goed gameplan en nu opeens kan hij niet mee in de top van de HW. (waar volgens mij een week geleden bijna iedereen nog zei dat ie cain zou opvreten????). Kijk is naar de UFC.. Een vechter als GSP bijv. Elk gevecht van hem gaat via een soortgelijke manier met een gameplan en geen intentie om voor een KO te gaan en iedereen zegt dat hij 1 van de beste mma vechters ter wereld is. Dit is echt typisch nederlands idd.

Doet me erg denken aan het WK voetbal van vorig jaar.. Iedereen wou nederland weer is een keer in de finale zien.. Staan ze daar eindelijk zit iedereen weer te bitchen van jaaa maaaar het spel was niet zo mooi als anders bla bla bla. Het is nooit goed wat je ook doet hier in nederland!!!

Alistair is de beste mma vechter die we hebben hier in nederland laten we daar is een keer trots op zijn. Hij heeft zaterdag gewoon gewonnen van een top 10 HW vechter in de wereld!

Shikoku
20-06-2011, 07:56
http://www.youtube.com/watch?v=8S3K-UjEGDA&feature=player_embedded (http://www.youtube.com/watch?v=8S3K-UjEGDA&feature=player_embedded)

Die vond ik wel even grappig, lol.

Strange Cutbean
20-06-2011, 09:05
Nee, dat kunnen ze ook niet zeggen want ze zitten nu nog met de showtime contracten. Maar als je het even logisch bekijkt zijn er geen contenders na JDS/Cain en heb je de SF winnaar die met een optimum aan momentum de UFC binnen zou komen. Ik zie het niet anders lopen.

Showtime contract maakt in deze niets uit. Dat contract is gesloten met Strikeforce en niet met de vechters. Die worden dan gewoon overgeheveld naar de UFC, is ook gebeurt met Nick Diaz voor zijn gevecht met GSP.

El Bambino
20-06-2011, 09:06
Vind het heel vreemd hoe sommige mensen hier reageren..

Alistair vecht eens een keer slim met een goed gameplan en nu opeens kan hij niet mee in de top van de HW. (waar volgens mij een week geleden bijna iedereen nog zei dat ie cain zou opvreten????). Kijk is naar de UFC.. Een vechter als GSP bijv. Elk gevecht van hem gaat via een soortgelijke manier met een gameplan en geen intentie om voor een KO te gaan en iedereen zegt dat hij 1 van de beste mma vechters ter wereld is. Dit is echt typisch nederlands idd.

Doet me erg denken aan het WK voetbal van vorig jaar.. Iedereen wou nederland weer is een keer in de finale zien.. Staan ze daar eindelijk zit iedereen weer te bitchen van jaaa maaaar het spel was niet zo mooi als anders bla bla bla. Het is nooit goed wat je ook doet hier in nederland!!!

Alistair is de beste mma vechter die we hebben hier in nederland laten we daar is een keer trots op zijn. Hij heeft zaterdag gewoon gewonnen van een top 10 HW vechter in de wereld!

We zijn trots maar niet BLIND!
Altijd eerlijk en kritisch blijven, ander lieg je constant tegen je zelf!

Mule-Kick
20-06-2011, 09:59
Verwachtingen lagen denk ik ook veel te hoog. Aan andere kant heeft Overeem nu wel eindelijk weer eens een Top 10 HW verslagen.
Volgende x beter, ik ben benieuwd hoe hij het er tegen Silva vanaf gaat brengen.
Barnett vs. Kharitonov wordt denk ik ook wel een mooie pot. Al weet ik niet hoe de groundgame van Kharitonov tegenwoordig nog is (kom er maar in Micha ;) )

Boem Boem
20-06-2011, 10:42
Laten we dit gewoon vergeten en nu voorbereiden op Bigfoot.....we moeten nog ff geduld hebben, maar wens AO veel succes met komende partijen......en het blijft ons wel lekker bezig houden(speculeren,fantaseren,discussieren.....).

Osu

chris

Iwan
20-06-2011, 11:33
Ik vind dat Alistair het fantastisch heeft gedaan. Prachtig potje MMA, AO liet zich niet verleiden tot het forceren van een KO en daardoor had FW geen moer in te brengen. Op naar de volgende partij!

GnP
20-06-2011, 11:38
Carwin zijn enige win van betekenis is Mir en hij is op een 2 loosing streak.

1. Cain
2. JDS
3. Overeem
4. Lesnar
5. Silva
6. Carwin
7. Werdum
8.Mir
9. Barnett
10. Big nog

en fedor?

Wiseguy
20-06-2011, 11:56
Wiseguy's HW top 10

1. Cain
2. JDS
3. Overeem
4. Silva
5. Lesnar
6. Werdum
7. Fedor
8. Carwin
9. Barnett
10. Mir

KN
20-06-2011, 12:00
Na dit gevecht heb ik het gevoel dat Cain en JDS een stapje te hoog zijn voor Alistair . Als hij van hun "tikken"krijgt is het zitten geblazen. Nou ja eerst maar even kijken hoe het tegen reus Silva gaat. Wordt moeilijk genoeg. Ik was best onder de indruk van zijn Fedor gevecht. Wie niet?
Ik vond Alistair op de grond (Werdum kon geen bjj trucks doen) en takedown defense erg goed. Maar vooral staand verbaasde me dat Werdum meer kon raken.
Helemaal mee eens.

Na de wedstrijd moet ik zeggen dat Overeem niet waar maakte waar iedereen op wachtte (1e ronde KO), maar ik ben met name teleurgesteld in het onsportieve gedrag van Werdum en zijn cardio. Het gevoel dat mij in de 2e en 3e ronde bekroop was dat Fedor korte metten had gemaakt van Werdum als hij niet was gevallen voor de (slimme) truc. Als Werdum 15 minuten had door geramd was het mogelijk wel anders gelopen tegen Overeem denk ik.
Werdum is geen echte striker en werd niet compleet gedomineerd door Overeem, dus ik denk dat als JDS daar had gestaan, alles heel anders was gegaan. Want JDS heeft heel wat meer power en een killer jab.

Maar goed, ik heb eigenlijk alleen teleurgesteld gekeken en niet echt geboeid. Na alle talk over 40 lbs of whoop ass, had ik ook een echte war zoals Carwin vs JDS verwacht (of een grond finish), niet een theater.

Ivo C.
20-06-2011, 12:37
http://blog.fightmetric.com/2011/06/overeem-vs-werdum-ii-official.html

Fight metrics!

makavelli
20-06-2011, 13:46
Gewoon tactisch super gevochten door overeem! Mensen die hier zo negatief doen zijn of haters of hebben er geen verstand van. Het is toch logisch dat je staand voorzichtig vecht tegen een wereldkampioen bjj die je steeds naar de grond probeert te brengen. Alistair liet zich raken door werdum omdat hij wist dat er weinig power in de stoten zat en hij takedown defence belangrijker vond.

TOON
20-06-2011, 13:50
Vind het heel vreemd hoe sommige mensen hier reageren..

Alistair vecht eens een keer slim met een goed gameplan en nu opeens kan hij niet mee in de top van de HW. (waar volgens mij een week geleden bijna iedereen nog zei dat ie cain zou opvreten????). Kijk is naar de UFC.. Een vechter als GSP bijv. Elk gevecht van hem gaat via een soortgelijke manier met een gameplan en geen intentie om voor een KO te gaan en iedereen zegt dat hij 1 van de beste mma vechters ter wereld is. Dit is echt typisch nederlands idd.

Doet me erg denken aan het WK voetbal van vorig jaar.. Iedereen wou nederland weer is een keer in de finale zien.. Staan ze daar eindelijk zit iedereen weer te bitchen van jaaa maaaar het spel was niet zo mooi als anders bla bla bla. Het is nooit goed wat je ook doet hier in nederland!!!

Alistair is de beste mma vechter die we hebben hier in nederland laten we daar is een keer trots op zijn. Hij heeft zaterdag gewoon gewonnen van een top 10 HW vechter in de wereld!

x2
hoe vaak zitten we hier niet te klagen als een Nederlandse vechter begint met een lowkick om vervolgens een hele ronde op z'n rug te liggen....of dat ze er als een dolle in vliegen en een KO om de oren krijgen....

Tony Galento
20-06-2011, 13:54
Helemaal mee eens.

Na de wedstrijd moet ik zeggen dat Overeem niet waar maakte waar iedereen op wachtte (1e ronde KO), maar ik ben met name teleurgesteld in het onsportieve gedrag van Werdum en zijn cardio. Het gevoel dat mij in de 2e en 3e ronde bekroop was dat Fedor korte metten had gemaakt van Werdum als hij niet was gevallen voor de (slimme) truc. Als Werdum 15 minuten had door geramd was het mogelijk wel anders gelopen tegen Overeem denk ik.
Werdum is geen echte striker en werd niet compleet gedomineerd door Overeem, dus ik denk dat als JDS daar had gestaan, alles heel anders was gegaan. Want JDS heeft heel wat meer power en een killer jab.

Maar goed, ik heb eigenlijk alleen teleurgesteld gekeken en niet echt geboeid. Na alle talk over 40 lbs of whoop ass, had ik ook een echte war zoals Carwin vs JDS verwacht (of een grond finish), niet een theater.

als ao tegen jds staat zal hij heel anders vechten, dan hoeft hij niet bang te zijn op de grond te raken.

werdum kon alleen maar z'n "zwarte band muay thai" tentoonspreiden omdat ao z'n take defense belangrijker vond. en dat lijkt me niet zo gek tegen iemand als werdum.

overigens stelde die staande dominantie van werdum niet zoveel voor, hij kan er staand geen klote van.

stoet
20-06-2011, 13:56
Helemaal mee eens.

Na de wedstrijd moet ik zeggen dat Overeem niet waar maakte waar iedereen op wachtte (1e ronde KO), maar ik ben met name teleurgesteld in het onsportieve gedrag van Werdum en zijn cardio. Het gevoel dat mij in de 2e en 3e ronde bekroop was dat Fedor korte metten had gemaakt van Werdum als hij niet was gevallen voor de (slimme) truc. Als Werdum 15 minuten had door geramd was het mogelijk wel anders gelopen tegen Overeem denk ik.
Werdum is geen echte striker en werd niet compleet gedomineerd door Overeem, dus ik denk dat als JDS daar had gestaan, alles heel anders was gegaan. Want JDS heeft heel wat meer power en een killer jab.

Maar goed, ik heb eigenlijk alleen teleurgesteld gekeken en niet echt geboeid. Na alle talk over 40 lbs of whoop ass, had ik ook een echte war zoals Carwin vs JDS verwacht (of een grond finish), niet een theater.

Als een ieder de wedstrijd goed zou hebben bekeken dan zie je een totaal andere Overeem dan normaal, een Overeem met een missie en een gameplan waar hij zich verdomd goed aan heeft gehouden.

Zichtbaar was dat Overeem veel te bang voor een takedown was, hierdoor gebruikte hij 1 geen knie, 2 geen trappen en 3 wou niet te dicht bij Werdum staan. Immers was het vrij duidelijk voor iedereen dat Werdum maar al te graag het gevecht naar de grond wil brengen. Ik moet zeggen dat de takedown defence van Overeem wel meesterlijk was hoor. Dit maakte het voor Werdum wel makkelijker om staand iets te betekenen tegen Overeem.

Dit is een wedstrijd die niet te vergelijken is met wanneer Overeem tegen Cain zou vechten of tegen dos Santos. Cain en JSD zijn totaal andere vechters dan Werdum, zij hoeven niet perse naar de grond en , dit kan Overeem ook. Daarnaast hebben JSD en Cain niet de skills van een Werdum als `t gaat om BJJ. Ik persoonlijk denk dat Overeem beter uit de verf zal komen tegen JSD of Cain dan tegen een BJJ specialist.

Vooralsnog mag hij aantreden tegen Big foot silva, dit zal een moeilijke partij worden voor Overeem ben ik bang, ook hij is een BJJ specialist die de wedstrijd goed bekeken heeft en de verborgen gebreken van Overeem heeft kunnen zien. Een verschil met Werdum is dat Big foot wel durft te bengen en niet perse naar grond wil gaan iedere keer.

Bromios
20-06-2011, 14:15
x2

The Bulldog
20-06-2011, 14:32
Vele mensen vergeten , dat je tegen het nivo van Fedor -killer Werdum...wel even iets scherper en voorzichtiger moet vechten....

mijn weegschaaltje na een dagje bezinken.

Super takedowndefense door Ali...
Super uit guard gekomen elke keer.
Super gegooid met zijn tegenstander...

Matige snelheid/explosiviteit in zijn stoot combi`s... (had in mijn ogen meer winst gelegen)
Te weinig getrapt.(ik snap ivm takedowns, maar lowkicks had Ali veel opgeleverd aan effect imo)

Onduidelijk: zijn cardio.... Alistair kwam wat vol/leeg over laatste ronde.... als hij in die ronde meer druk had kunnen zetten....was een voortijdig eind mogelijk...


Overall: Alistair heeft wraak op zijn verlies genomen, heeft de beste bjj-er bij Sf op de grond geneutraliseerd... Alistair heeft gewonnen!!!!!

Allistair en crew zullen nu wel lering gaan trekken.... en tegen Silva weer een ronde verder...... Enne succes met de volgende voorbereiding...

GnP
20-06-2011, 19:29
super gegooid met zijn tegenstander

wtf

dirk5
20-06-2011, 19:37
super gegooid met zijn tegenstander

wtf

als een lappepop, zo erg dat Werdum niks anders kon dan gaan liggen en Ali kon smeken om er bij te komen. Wat zet je jezelf dan voor lul zeg :) En er dan ook nog 20 seconden over doen om op te staan, haha wat een sukkel :)

SjorsWilms
20-06-2011, 19:41
Super gegooid met zijn tegenstander? AO kan dat wel, maar deze keer liet Werdum zich gewoon vallen hoor.

GnP
20-06-2011, 19:41
als een lappepop, zo erg dat Werdum niks anders kon dan gaan liggen en Ali kon smeken om er bij te komen. Wat zet je jezelf dan voor lul zeg :) En er dan ook nog 20 seconden over doen om op te staan, haha wat een sukkel :)

blijkbaar hebben wij een ander gevecht gezien
ik ben geen fan van werdum of overeem, dus ik heb de partij relatief neutraal kunnen bekijken.
stellen dat overeem werdum 3 ronden als een lappenpop door de kooi heeft gegooid slaat nergens op
werdum was in de stand-up in mijn ogen zeker de evenknie van ali, dat hij probeerde het gevecht naar de grond te brengen of het daar te houden is niet meer dan normaal met zijn capaciteiten, ali o wou het toch ook staande houden, maar daar hoor je blijkbaar niet veel mensen een opmerking over maken.
in plaats van te stellen dat werdum niks anders kon doen dan op de grond te gaan liggen kan je ook stellen dat overeem niets anders kon doen dan te blijven staan...

dirk5
20-06-2011, 19:44
Super gegooid met zijn tegenstander? AO kan dat wel, maar deze keer liet Werdum zich gewoon vallen hoor.

Van de 29 keer die Werdum op de grond is beland, zitten er zeker 5 bij die niet vrijwillig zijn :)

dirk5
20-06-2011, 19:47
blijkbaar hebben wij een ander gevecht gezien
ik ben geen fan van werdum of overeem, dus ik heb de partij relatief neutraal kunnen bekijken.
stellen dat overeem werdum 3 ronden als een lappenpop door de kooi heeft gegooid slaat nergens op
werdum was in de stand-up in mijn ogen zeker de evenknie van ali, dat hij probeerde het gevecht naar de grond te brengen of het daar te houden is niet meer dan normaal met zijn capaciteiten, ali o wou het toch ook staande houden, maar daar hoor je blijkbaar niet veel mensen een opmerking over maken.
in plaats van te stellen dat werdum niks anders kon doen dan op de grond te gaan liggen kan je ook stellen dat overeem niets anders kon doen dan te blijven staan...

Zoals Dan Henderson zei, Als je iemand naar de grond wil brengen dan moet je takedowns leren...
Hij gooit hem niet hele match door de kooi heen, alleen in ronde 1.

zeg nou zelf: Jij vind dat een vechter die elke keer bij elk contact naar de grond flopped er beter uit ziet dan een vechter die blijft staan?

Ik zeg niet dat het gevecht leuk was, ik zeg niet dat het spannend was, maar ik zeg wel dat Overeem duidelijk heeft gewonnen :)

Vince
20-06-2011, 19:53
Heb het gevecht vandaag pas gezien.
Ali heeft slim gevochten, een grappler zonder takedowns is gewoon niets.
Werdum had gewoon naar Barnett moeten kijken die heeft t prima voorgedaan.

En ik denk niet dat Ali op zn voeten verloor.
Als je getallen van power punches kan zien dan heeft werdum niet meer dan geaaid vergeleken met Ali

SjorsWilms
20-06-2011, 19:55
Van de 29 keer die Werdum op de grond is beland, zitten er zeker 5 bij die niet vrijwillig zijn :)
WOW!!! WEL 5!!! (of was je sarcastisch?? cant tell)

dirk5
20-06-2011, 19:57
WOW!!! WEL 5!!! (of was je sarcastisch?? cant tell)

Hoe moet je iemand gooien die alleen guard jumped? Elke td poging is gestopt of Werdum werd weg gegooid.

respect
20-06-2011, 20:56
Zoals Dan Henderson zei, Als je iemand naar de grond wil brengen dan moet je takedowns leren...
Hij gooit hem niet hele match door de kooi heen, alleen in ronde 1.

zeg nou zelf: Jij vind dat een vechter die elke keer bij elk contact naar de grond flopped er beter uit ziet dan een vechter die blijft staan?

Ik zeg niet dat het gevecht leuk was, ik zeg niet dat het spannend was, maar ik zeg wel dat Overeem duidelijk heeft gewonnen :)
x2 snap mensen echt niet je begint staand aan de wedsrijd :twak:

justsomeone
20-06-2011, 21:35
in plaats van te stellen dat werdum niks anders kon doen dan op de grond te gaan liggen kan je ook stellen dat overeem niets anders kon doen dan te blijven staan...
.

basblue
20-06-2011, 23:24
in plaats van te stellen dat werdum niks anders kon doen dan op de grond te gaan liggen kan je ook stellen dat overeem niets anders kon doen dan te blijven staan...

Ook ik ben geen fan van beide heren, maar dit gaat nergens over.

Snap dat werdum naar de grond wil, maar niet door guard springen/trekken. Of gewoon op je ruggetje te liggen... Train dan een fatsoenlijke takedown. Of combi's. Ali wilde zeker blijven staan en daar had hij een goede Tdd voor ontwikkeld/getraind. Staande werk was verder matig.

Djoggo
21-06-2011, 01:07
Wil je het gevecht staand houden ? Zorg er dan voor dat je een goede take down defence hebt, had overeem.
Wil je het gevecht op de grond hebben ? zorg ervoor dat je een goede takedown hebt, had werdum niet.

conclusie: overeem heeft niks verkeerds gedaan werdum wilde op de grond vechten maar kon dat niet waar maken en ging op de grond liggen en A.O. smeken om op de grond te vechten. in mij ogen moest hij daarvoor een gele kaart krijgen.

redjuh
21-06-2011, 08:33
We zijn trots maar niet BLIND!
Altijd eerlijk en kritisch blijven, ander lieg je constant tegen je zelf!

wat moet jij een mooi leven hebben

redjuh
21-06-2011, 08:34
Wil je het gevecht staand houden ? Zorg er dan voor dat je een goede take down defence hebt, had overeem.
Wil je het gevecht op de grond hebben ? zorg ervoor dat je een goede takedown hebt, had werdum niet.

conclusie: overeem heeft niks verkeerds gedaan werdum wilde op de grond vechten maar kon dat niet waar maken en ging op de grond liggen en A.O. smeken om op de grond te vechten. in mij ogen moest hij daarvoor een gele kaart krijgen.

oh wat een fijne post!

JeMalleMoer
21-06-2011, 11:03
Wil je het gevecht staand houden ? Zorg er dan voor dat je een goede take down defence hebt, had overeem.
Wil je het gevecht op de grond hebben ? zorg ervoor dat je een goede takedown hebt, had werdum niet.

conclusie: overeem heeft niks verkeerds gedaan werdum wilde op de grond vechten maar kon dat niet waar maken en ging op de grond liggen en A.O. smeken om op de grond te vechten. in mij ogen moest hij daarvoor een gele kaart krijgen.


Precies. Slim gevochten van Overeem.

Guile
21-06-2011, 11:17
Je kan het ook zo zien, Werdum was niet bang in de stand up voor Ali

Dus daarom ging ie steeds zitten? Om te laten zien dat ie niet bang was.

Bromios
21-06-2011, 12:11
Ik zet altijd netjes een stoel klaar als mijn vader wil zitten.

Slechte zoon die Ali.

superfreak
21-06-2011, 12:43
Overeem heeft een slimme partij gevochten. Goede de takedowns (als je dat al takedowns kan noemen..) verdedigd en hem een paar keer soorte van naar de grond geholpen wat dan weer punten zijn voor hem. Werdum doet zichzelf dan de das om met dat op de grond blijven liggen en er lang over doen om op te staan. Werdum was goed bezig in de stand up. Kwam goed door met z'n stoten. Oke hij staat niet bekend om een power puncher maar bleef hij daar mee door gaan had hij de partij mogelijk kunnen pakken of Overeem kunnen lokken in een slagenwisseling waaruit hij mogelijk een takedown had kunnen halen.
Voor wat betreft de cardio van Overeem. Een ieder die wel eens een training of gevecht heeft meegemaakt tegen een worstelaar of ieamnd die er alleen op uit is om je naar de grond te halen. Weet hoe (vooral mentaal) vermoeidend dat kan zijn. Terwijl je bezig bent met je dekking en je stoten te plaatsen moet je ook nog eens heel de tijd in je achterhoofd houden dat je niet mag commiten aan je stoten want dat gaat tenkosten van je TDD. Dit is dan zwaar vermoeiend.
Ik had altijd al me vraagtekens bij Overeem. Waar staat hij nu echt werkelijk. Als we allemaal eerlijk zijn heeft hij de laatste tijd niet echt tegen grote namen gestaan en daar reken ik Rodgers en Duffy bij. Ja hij is K1 kampioen.. Echter grote handschoenen gecombineerd met de biceps van Ali geven hem dan een gesloten dekking, waar je toch een Badr en durf ik het te zeggen.. Remy doorheen zag komen. Met kleine handschoenen was het tegen Werdum duidelijk te zien dat dat toch anders zit. Was dat inderdaad een stoot van Junior Dos Santos of zelfs een Frank Mir dan kan het lastig worden.
Ik geniet van de dutch dominance dus zie het de Nederlandse jongens graag goed doen. Ben dan ook zeer benieuwd in zijn partij tegen Silva.

rollermanskunk
21-06-2011, 17:40
Ik was eigenlijk wel redelijk teleurgesteld in beide fighters. Het was eigenlijk een wanvertoning. Deze partij werd van tevoren teveel gehypet hierdoor waren de verwachtingen zo hoog dat het eigenlijk alleen maar kon tegenvallen. Dat je van tevoren een bepaalde gameplan hebt lijkt me logisch maar dat dit je zo ver doorvoert en hierdoor de partij "verkracht" lijkt me toch niet echt handig voor je eigen marktwaarde. Overeem leek me teveel bezig met het vermijden van het grondgevecht waardoor hij zijn focus verloor op zijn eigen stand-up kwaliteiten.

Ik denk wel dat Overeem weer een paar kilootjes moet aankomen om die lelijkerd van een Bigfoot de baas te kunnen. Ik verwacht bij deze partij wel een slugfest.

blackadder
21-06-2011, 18:36
Ik was eigenlijk wel redelijk teleurgesteld in beide fighters. Het was eigenlijk een wanvertoning. Deze partij werd van tevoren teveel gehypet hierdoor waren de verwachtingen zo hoog dat het eigenlijk alleen maar kon tegenvallen.
Net een UFC main event.