PDA

View Full Version : Prijzengeld en set up MuayThai premier League (MPL)



TheMPL
20-06-2011, 13:27
Over twee en halve maand is het zo ver. Dan zal op 2 september in Los Angeles de Lift off zijn van The MuayThai Premier League (MPL). Een groots opgezette MuayThai competitie met de 40 beste MuayThai vechters ter wereld die verdeeld over 5 divisie’s op full MuayThai rules zullen strijden om de ultieme titel in het MuayThai en het daar bijhorende prijzengeld.


De vechters, 32 heren en 8 dames zullen verdeeld over vijf divisie’s van ieder 8 vechters strijden om de titel van hun klasse. De vechters zullen worden verdeeld over de volgende divisie’s van ieder 8 vechters:

Dames league:

Super lichtgewicht


Heren leagues:

Weltergewicht
Middengewicht
Licht zwaargewicht
Zwaargewicht


In elke divisie zitten 8 vechters die verdeeld worden in twee poulen van 4.

Elke poule draait een volle competitie wat betekend dat iedere vechter drie partijen vecht.

Voor elke partij zijn dan punten te verdienen:

Drie punten voor een overwinning op KO
Twee punten voor een overwinning op punten
Een punt voor een onbeslist
Nul punten bij verlies

Aan het eind worden de punten opgeteld in elke poule voor de eindstand.

De nr.1 en nr.2 van elke poule plaatsen zich voor de play offs.
Hier zal de nr.1 tegen de nr.2 van andere poule vechten.
De winnaars van deze wedstrijden gaan naar de finale.
De winnaar van de finale is de kampioen van zijn/haar divisie.

De nr.3 en nr.4 van elke poule zal degraderen en worden vervangen door nieuwe vechters in het volgende seizoen.

Het seizoen begint in september 2011 en eindigt in mei 2012.
In september 2012 begint dan weer het nieuwe seizoen.


Titels:

De winnaar van elke divisie zal The MPL kampioen zijn met de MPL belt en ook zal de winnaar de wereldtitel van de grootste MuayThai bond ter wereld, de WMC, winnen.


Prijzengeld:

Buiten de standaard gage die elke vechter per partij krijgt zal er voor de kampioen van elke divisie een extra prijzengeld zijn:

Dames superlichtgewicht 20.000 US dollar

Heren weltergewicht 50.000 US dollar

Heren middengewicht 100.000 US dollar

Heren licht zwaargewicht 50.000 US dollar

Heren zwaargewicht 50.000 US dollar

Richelieu
20-06-2011, 13:33
Wel erg tof zo'n puntensysteem!!

D1987
20-06-2011, 13:34
100.00 voor middengewicht? moet dat 10.000 of 100.000 zijn? scheelt wel nogal veel

TheMPL
20-06-2011, 13:38
100.00 voor middengewicht? moet dat 10.000 of 100.000 zijn? scheelt wel nogal veel

Excuus voor de type fout. Het is 100.000 US dollar!

Richelieu
20-06-2011, 13:42
Excuus voor de type fout. Het is 100.000 US dollar!

Mooie gages! Erg transparant als organisatie om daar vanaf het eerste moment duidelijk in te zijn!

D1987
20-06-2011, 13:46
damn dat is wel nice

Sadix
20-06-2011, 13:50
erg vet dit systeem!

Hoop alleen dat de namen die mee doen ook zo goed zijn als het concept! dan komt het helemaal goed!

Mastenbroek
20-06-2011, 13:53
Ben benieuwd wie er aan mee doen!
Vechters die meedoen kunnen denk ik niet meer in andere organisaties vechten dan

en wordt er ook toernooitje gehouden om te bepalen wie er bij de nieuwe seizoenen bijkomen?

TheMPL
20-06-2011, 13:55
erg vet dit systeem!

Hoop alleen dat de namen die mee doen ook zo goed zijn als het concept! dan komt het helemaal goed!

Op dit moment zijn al vechters als Yodsaenklai, Kaoklai, Saenchai, Liam Harrisson, Andrei Kulebin, Artem levin, Nathan Corbett, Julie kitchen enz gestrikt voor de MPL komend seizoen!

En er komen er nog een aantal bij waaronder ook uit Nederland

Sadix
20-06-2011, 14:07
pffffffff kan nu helemaal niet meer wachten!! TOPPPPPP namen!!

Kemal
20-06-2011, 14:18
Ziet er veel belovend uit hoor! :thup:

D1987
20-06-2011, 14:22
Ik ben niet echt van het Muay Thai, maar ik ken wel redelijk wat namen, maar de namen die net gepost zijn, daarvan ken ik er gewoon geen 1... wtf?

Sadix
20-06-2011, 14:41
haha dat zijn stuk voor stuk echt toppers!

vooral : Sanchai, yoksanklai, kulebin , artem levin en corbett

wordt echt een ziek goed toernooi dit.

Myny
20-06-2011, 14:41
Zijn nochtans echt wel grote namen ...

blackadder
20-06-2011, 14:44
Yep. Toch wel aardige namen. Maar hoezo krijgt het middengewicht zoveel meer dan de rest?

SjorsWilms
20-06-2011, 14:45
Ik ben niet echt van het Muay Thai, maar ik ken wel redelijk wat namen, maar de namen die net gepost zijn, daarvan ken ik er gewoon geen 1... wtf?

Ik denk dat jij veel K1 vechters kent, K1 http://upload.wikimedia.org/math/f/c/9/fc96ad814da494dec61f5128a498e508.png Muay Thai

payap
20-06-2011, 19:21
Ik ben niet echt van het Muay Thai, maar ik ken wel redelijk wat namen, maar de namen die net gepost zijn, daarvan ken ik er gewoon geen 1... wtf?

Saenchai wordt door vriend en vijand gezien als de pound for pound beste stand up figther ter wereld. Buiten Thailand alles gewonnen en in Thailand vecht hij zelfs voor de titels en tegen de andere toppers met standaard een handicap dat hij een paar kilo lichter moet wezen dan zijn tegenstanders om het wat spannender te maken.

Andrei Kulebin heeft tegen vele Thaise toppers gestaan en ook in Thailand en op hun regels. Won bv ook vrij ruim van Mosab Amrani.

Yodsaenklai Fairtex was bv jarenlang kampioen van de zwaarste klassen van het Lumpinee stadion en Thailand. Hij raakte deze titels alleen maar kwijt omdat hij te zwaar werd. Japan hield jarenlang de deur express dicht voor hem in de K-1 MAX omdat men geen tweede top Thai naast Buakaw wou. Verloor op K-1 regels na extra ronde van Andy Souwer en won van Marco Pique, Khalid Bourdiff, Halim Issaoui uit Nederland. Ook overwinningen op John Wayne Parr, Artem levin, Farid Villaume, Cosmo Alexandre enz. Mijn idee absoluut beste middengewicht ter wereld nu.

Artem Levin won van Aussie, Yodsaenklai, Emile Zoraj, Kaoklai, Shakuta, Tarik Slimani, Nontahnan por Pramuk (die ook van G. petrosyan won)

Liam Harisson is ook een aboslute topper die tegen de allerbeste Thai heeft gestaan en waarschijnlijk de beste vechter buiten Thailand in deze klasse.

Nathan Corbett is op een paar partijen na ongeslagen en win bijna alles op KO. oa Frank Munoz, Kaoklai, Wehard. won op punten van Balrak en had de bekende partij met Tyrone Spong op Jamaica die later een no contest werd.



Dit zijn stuk voor stuk toppers die nu allemaal op hun eigen regels vechten waar ze op hun best zijn. En tegen nederlanders hebben ze veel meer winst dan verliespartijen in totaal.

Richelieu
20-06-2011, 19:28
Ik ben niet echt van het Muay Thai, maar ik ken wel redelijk wat namen, maar de namen die net gepost zijn, daarvan ken ik er gewoon geen 1... wtf?

haha, dit ga je toch niet menen D1987?

http://i3.photobucket.com/albums/y95/deltamike/TrekNotThisShitAgain.jpg

de Stiep
20-06-2011, 21:15
Ongelooflijk gaaf. Grote namen, grote gages. Wat wil een mens nog meer ?