PDA

View Full Version : Fedor Emelianenko: Two mistakes in a row isn't coincidence. I do not want a 3rd



Devilprince
20-06-2011, 20:04
Fedor's team says, it was a non issue.

"There really is no difference since we negotiate with Showtime as opposed to Zuffa," M-1 President Vadim Finkelstein said. "We accepted the bout with Henderson immediately after we received the offer and there were no particular difficulties or problems during the negotiation at all."

It is a matchup that struck a chord with many long time fight fans. Both men devastated opponents throughout the 2000's in the gone, but not forgotten Pride promotion in Japan. Henderson, at one point both the 185 and 205 pound champion, wasn't afraid to step up in class to fight the big boys. He took on the great Antonio Rodrigo Nogueira twice, splitting a pair of matches, and is as fearless as they come. It's a bout that even the normally stoic Emelianenko can't help but get excited for.

"Dan is a very strong and dangerous fighter. As I have done before with all opponents, I'm preparing for the battle with him very seriously so I can be prepared for what skills he brings into the cage," Fedor said. "He is a good fighter and is explosive. He uses good striking to attack and looks continue the fight on the ground. He has great speed which his rivals do not expect."

It's a complete shift in attitude for the Russian star who suggested after his last bout with Antonio "Bigfoot" Silva that he was contemplating retirement. Instead, the former champion has rededicated himself to the sport and his time is discussing a career that can continue for several more years, not just for a handful of fights.

"Fedor is young - he's only 34 and he can still keep fighting, growing and developing for many years," Finkelstein said. "For us it is not about making money. It is about Fedor's return, his victory and reclaiming his position as the number one heavyweight fighter in the world."

"I did speak of retiring and it was said in haste," Fedor admits. "Two mistakes in a row can not be coincidence. I do not want to allow a third, which is why I thought about departing from the sport. But then I discussed the situation with my coaches and spiritual father when I got home. After this I was absolutely sure that it is not the time for retirement and I must continue to fight. Now I'm training and preparing for the next battle with Dan Henderson."

Training for Henderson has taken Emelianenko out of his comfort zone. He's sought expert guidance from former K-1 champion Ernesto Hoost in the heart of the kickboxing world and when he enters the cage in Chicago this July, he intends to be ready for Henderson's strong right hand.

"I've drawn conclusions on what areas of my training need work and what to pay attention to in training and in battle," Emelianenko said. "This time I have trained in Holland, in Russia and again at the training camp in Holland. I work with people who are the best in their disciplines and are focused on preparing me for the battle with Dan Henderson...Training for a fight is never easy regardless of the opponent. I train and prepare for every contest the same so I can compete to the best of my abilities."

The fight will take place in the suburbs of Chicago, home of many Russian immigrants and a city that embraced Fedor as one of their own when he fought Brett Rogers there in November, 2009. Emelianenko and his team are happy with the choice and ready to prove he's still a factor on the MMA scene.

"I am glad that I will soon be fighting and am taking it seriously as I always have. I always like and appreciate the support for the fans; I am very grateful to everyone who supports me," Fedor said. When asked about meeting a fellow legend in the cage, his response was typically humble. "I've never considered myself as a legend - just a simple man with heart. I'm looking forward to competing against Dan Henderson."

The Return Of Fedor Emelianenko: Inside The Mind Of An MMA Legend - SBNation.com (http://www.sbnation.com/mma/2011/6/20/2223282/fedor-emelianenko-interview-zuffa-vadim-m1-Showtime-mma-news)

blackadder
20-06-2011, 20:17
Nice.

wrestler_nl
21-06-2011, 01:08
ik hoop dat Fedor wint maar het kan echt beide kanten op.

cholitzu
21-06-2011, 01:26
"I've never considered myself as a legend - just a simple man with heart. (The largest of all fighters for sure)

KN
21-06-2011, 08:45
Dit maakt Fedor zo'n mooi voorbeeld van de sport. Altijd respectvol!

Shikoku
21-06-2011, 09:20
Toch raar om te lezen,

Toen Fedor tegen Werdum vocht gingen veel mensen naar dat event in jersey en niet naar de UFC alleen maar om Fedor te kunnen zien vechten. Het mystiek is weg en dat is jammer. Ik hoop dat hij wint, Fedor met 3 verliespartijen op rij dan krijg je al snel doemscenario als Roy Jones in je hoofd en dat zou ik ook niet graag zien voor Fedor. Hendo heeft het niet nodig hij is LHW champ en verliezen van Fedor als 40 jarige legende van de sport doet je geen kwaad.

Kemal
21-06-2011, 09:22
Denk dat Fedor aan Hendo wel een taaie heeft, ben erg benieuwd wat het gaat worden..

micha
21-06-2011, 10:00
Fedor is echt een held

Mule-Kick
21-06-2011, 11:50
Ben echt benieuwd, denk dat Fedor deze pakt maar gaat moeilijk worden. Zie hem Hendo niet KO meppen. Submitten maybe maar denk eerder aan een UD.

amilster
21-06-2011, 12:44
Ik denk dat Fedor onze Dan gewoon gaat submitten in R2

Warr Fedor!!

superfreak
21-06-2011, 12:50
Ben echt benieuwd, denk dat Fedor deze pakt maar gaat moeilijk worden. Zie hem Hendo niet KO meppen. Submitten maybe maar denk eerder aan een UD.

Zo zie ik het ook. Ko gaat hij hem zeker niet slaan. Hij zal dan voor een submission moeten gaan. Partij uitvechten is echt een risico want raakt Hendo hem goed is het ook voorbij.
Gewoon een lekker goude oude armbar of kimura of zo. Waar zijn die gebleven. Iedereen is maar bezig met triangels en omaplata's en zo.

ijsbier
21-06-2011, 12:58
niets dan respect voor deze SPORTman

Sjaak
21-06-2011, 13:01
Fedor is voor mij de beste aller tijden en levende legende

Remco
21-06-2011, 13:31
Grappig dat je dat zegt superfreak! Ik dacht laatst nog: waarom zien we NOOOOOOIT meer die gouwe ouwe armbar. Is de sport daarvoor te ver geëvalueerd?

superfreak
21-06-2011, 15:26
Grappig dat je dat zegt superfreak! Ik dacht laatst nog: waarom zien we NOOOOOOIT meer die gouwe ouwe armbar. Is de sport daarvoor te ver geëvalueerd?

Op zeker niet. Mensen gaan in hokjes denken. Lig je op je rug ga je voor een triangel en je tegenstander vecht dan om daaruit te komen. zit je in iemand z'n guard dan ga je voor ground and pound en probeer je naar half guard of side controle te komen om te werken naar een rear nakes choke. Tot daar komen ze en blijven dan in dat cirkeltje rond draaien heel vreemd.

Briant
21-06-2011, 15:36
Triangle is ook niets mis mee. En we zagen een tijdje veel armbars aangezet vanuit de triangle positie.

Het probleem met een armklem van de bodem is dat als je hem mist je gelijk gepasseerd wordt. Zeker later in de ronde is er meer zweet en met die sterke worstelaars is het toch een behoorlijk risico. Triangle is wat dat betreft veiliger. Van top hebben we nog wel wat kimura (pogingen) gezien trouwens, vooral de north-south versie is nog steeds populair.

De sport evolueerd inderdaad, maar het komt ook vaak met golven, dan is de ene techniek populair en dan de andere weer. Een mooi voorbeeld hiervan is dat ze vroeger mensen graag tegen de kooi aan legden om er vervolgens op los te beuken, nu zoekt degene onderop de kooi op om opte staan, en degene op top houdt ze juist van de kooi weg. Dit gaat net zo lang door tot er weer iemand een manier vindt om iemand goed tegen de kooi te pinnen en daar weer succes mee haalt.

redjuh
21-06-2011, 17:02
Ik denk dat Hendo een zeer slechte tegenstander is vanuit het perspectief Fedor-Fan.
Hendo submitten gaat hem niet lukken. daarvoor is hendo te sterk in worstelen en Fedor
te slecht op de grond. Kijk even eerlijk naar wie hij heeft gesubmit... gasten die zga skill-loos zijn op de grond.
(kijken we daarentegen naar gasten die hij heeft gedomineerd, en ge-KO'd, zien we een heel ander verhaal.)

de stijl van henderson is gewoon moeilijk te bevechten voor iemand met de stijl van Fedor.
Ik krijg er een heel erg naar Wanderlei - Henderson gevoel bij.

Dont get me wrong, ik hoop dat fedor hem het licht uit zijn ogen stompt... ik zie het echter somber in.
misschien omdat ik niet meer durf te hopen

Shikoku
21-06-2011, 17:27
Volgens mij is Fedor toch wel een beest op de grond en heeft Hendo wel een paar keer getapt. Ik denk dat je het wat somber in ziet. Dan Henderson is van nature een middleweight die uit het greco-roman komt en tegenwoordig eigenlijk meer gefocused is op zijn H-bombs. Ik denk niet dat Fedor hier echt meer wakker van ligt stijlistisch dan bijvoorbeeld een 20 kilo zwaardere Bigfoot bijvoorbeeld. Fedor is zelfs denk ik voor het eerst zoveel in het voordeel met gewicht.

Ik denk wel dat het een mooie partij gaat worden. Hendo en Fedor kunnen allebei zonder problemen 3 ronden stoten. Op de grond geef ik het voordeel toch wel aan Fedor, zeker na het Jake Shields gevecht.

Ik denk Fedor op beslissing.

El Bambino
21-06-2011, 20:51
Fedor zal geen kind hebben aan Hendo, daar ben ik van overtuigd!
En als ie dat wel heeft, dan wordt het hoogtijd om te stoppen voor Fedor. Me alle respect voor Hendo natuurlijk.

tik_tok
21-06-2011, 21:02
Hmmm.. moeilijk.. Die rechter hand van hendo hoeft je maar 1x goed te raken en de lichtjes gaan uit..

Maargoed hoop natuurlijk Fedor!

Bij Bisping vond ik het minder erg :D


http://www.youtube.com/watch?v=naN6tcA3ZAk&feature=related

Kemal
21-06-2011, 21:04
mooi filmpje en dat publiek steeds hahah

TOON
21-06-2011, 22:23
een ding is zeker, een van m'n all-time favorites gaat verliezen....

Niek-S
23-06-2011, 12:27
Ik denk dat de partij ongeveer net zo zal eindigen zoals de partij Fedor vs Kevin Randleman, ik hoop op een kimura-sub win voor Fedor!

Baske
23-06-2011, 22:57
UD denk ik niet, als ik eerlijk ben, daar zijn beide vechters veel te gedreven voor. Ik zet in op een 2nd round sub voor Fedor. Kimura lijkt me in dit geval best mogelijk.

Joris
23-06-2011, 23:23
In fedor we trust

Damian_Gray
23-06-2011, 23:32
wat een enge vent die vadim finkelstein..