PDA

View Full Version : Shogun Rua calls for UFC to permit stomps



Slome
22-06-2011, 16:16
Shogun Rua calls for UFC to permit stomps

Mauricio Shogun Rua has told ESPN that he believes stomps should be made legal in the UFC.
http://www.411mania.com/siteimages/rua_18695.jpg

Former Pride star Shogun has spent the majority of his career in competitions permitting stomps, and he is a huge advocate of that particular weapon.

The UFC had to outlaw the technique in order to bring the sport of MMA into the mainstream, a move Rua completely understands as president Dana White continues to take the sport into new territories.

However, the weekend's Strikeforce event saw fellow Brazilian Fabricio Werdum willingly hitting the mat in order to avoid a striking contest with Alistair Overeem, a tactic that may not have proved so tempting had stomps and soccer kicks still been permitted.

Shogun has finished a handful of opponents with one of the two techniques in his career, and his own view is that elbows have more reason to be outlawed.

"In Brazil MMA is ready for the UFC now," Shogun told ESPN. "Many people have seen the UFC, many people like MMA. It's very popular now, and after UFC 134 on August 27 it will change even more because people will see this big show.

"I hope for a change in rules. The stomps... my opinion is elbows are more dangerous than stomps."

Asked directly if he would like the UFC to make stomps legal, Shogun answered: "Yes!"

Shikoku
22-06-2011, 16:24
Als Rua denkt dat footstomps de reden zijn dat hij niet meer al zijn partijtjes wint moet hij nog maar even flink achter zijn oren krabben.

Mule-Kick
22-06-2011, 16:25
Zou vet zijn als footstomps legal worden in UFC, maar kans is bijna 0 denk ik

redjuh
22-06-2011, 16:29
knieen zouden altijd toegestaan moeten zijn. zo kun je die shooters es betaald zetten op het antivechten

dirk5
22-06-2011, 16:31
Als Rua denkt dat footstomps de reden zijn dat hij niet meer al zijn partijtjes wint moet hij nog maar even flink achter zijn oren krabben.

WTF?

Waar haal jij dit vandaan?

Of is dit een kwestie van roepen om maar iets te roepen?

Shikoku
22-06-2011, 16:34
WTF?

Waar haal jij dit vandaan?

Of is dit een kwestie van roepen om maar iets te roepen?

Nee een observatie,



Anyway. Dana White heeft bij de laatste Q&A die hij heeft gedaan bij de laatste fight night gezegd dat het een eerst een proces is van MMA overal legaal krijgen voordat dit kan gebeuren. De reden dat MMA op veel plaatsen niet gelegaliseerd kon worden is door de Pride rules, en daarom is het ook aangepast naar de unified rules of MMA. Als alles eenmaal rond is willen ze weer kijken om dingen als footstomps en knietjes op de grond in de regels te krijgen.

The Company
22-06-2011, 16:49
knieen zouden altijd toegestaan moeten zijn. zo kun je die shooters es betaald zetten op het antivechten

This, als stomps en knieen toegestaan werden laat je het wel uit je hoofd om maar guard the pullen en de heletijd voor de TD te shooten. Zie Werdum vs Overeem.

Wiseguy
22-06-2011, 17:00
Nee een observatie,

Kan me niet voorstellen dat jij zijn pride gevechten hebt gezien.

Shikoku
22-06-2011, 17:22
Kan me niet voorstellen dat jij zijn pride gevechten hebt gezien.

Allemaal eigenlijk. En ik vind het niet eens zo'n gekke observatie gezien het feit dat soccer kicks en stomps zijn go-to moves waren in Pride en hij die er graag weer bij zou hebben in de octagon.

PinPoint
22-06-2011, 19:24
Alsjeblieft niet zeg.........

Kemal
22-06-2011, 21:27
Ben benieuwd wat de reactie is van de UFC

redjuh
23-06-2011, 00:58
reactie ufc: " ehm .... NO". Not in a million years.

micha
23-06-2011, 01:46
nee dat zie ik niet gebeuren

Tsuki
23-06-2011, 08:26
knieen zouden altijd toegestaan moeten zijn. zo kun je die shooters es betaald zetten op het antivechten

wat hij zegt .......

onne1983
23-06-2011, 08:30
Is niet de UFC die het tegenhoud.. De State athletic commissions zijn de dwarsliggers.

Pahlavan
23-06-2011, 09:38
hoewel ik ook zou willen dat het legaal was omdat vechters dan minder snel voor een of ander zwakke takedown zullen gaan of net als werdum 100x guard trekken...

ik snap best dat het niet wordt toegelaten.... ik bedoel voor iemand die weinig van mma weet, ziet het er wel erg "fout" uit als iemand op iemand anders zit te stompen... ik denk dat zoiets de groei van mma tegen zal gaan

superfreak
23-06-2011, 10:54
Het is wat sommige al zeggen. Het ziet er gewoon niet uit. Voor een leek ziet ground and pound er al vreemd en oneervol uit. footstomps en soccerkicks gaan helemaal nergens over. Een takedown, trip of worp kan ik nog verkopen. Komt uit Judo, worstelen of een aikido zelfs. Footstomps en soccerkicks zijn geen wezelijke technieken joh. Dat is gewoon straatvechten naar een octogon brengen.
Persoonlijk keek ik zelf weinig naar mma in de Pride tijd. Vechters hadden meer charisma en zo echter waren de technieken nergens naar.

Ja er moet iets gedaan worden aan situaties zoals laatst met Werdum echter zijn de stomps en soccerkicks daar niet het antwoord op. Scheidsrechters moeten ook gewoon meer ingrijpen. Werdum doet er bijna 30 seconde over om op te staan. Iedere keer weer. Afstraffen!!