PDA

View Full Version : Stel je vraag aan: Ernesto Hoost



Garcia
22-06-2011, 18:39
Beste Mixfightleden,

Graag stellen wij jullie in de gelegenheid om vragen te stellen aan K-1 legende Ernesto "Mr. Perfect" Hoost. Deze vragen gaan wij bundelen en op zeer korte termijn aan Ernesto stellen.

http://www.amirmosadegh.com/wp-content/gallery/ernesto-hoost-training-with-iranian-female-fighters/Ernesto_Hoost%5B1%5D.jpg

Dus mis deze unieke kans niet en wie weet wordt jouw vraag beantwoord door Ernosto Hoost.

Namens de MF crew,
Cyril

blackadder
22-06-2011, 18:50
Toppie.
Wie is je favoriete vechter, buiten jezelf, ooit en waarom?

Richelieu
22-06-2011, 18:58
Waarom is het niet tot een rechtzaak gekomen tegen je oude trainer Johan Vos?

Marco (scheids)
22-06-2011, 19:22
Hoe zie jij het kickboxen / mma in Nederland over 10 jaar ?

SjorsWilms
22-06-2011, 20:02
Waarom is het niet tot een rechtzaak gekomen tegen je oude trainer Johan Vos?

2x!!!!!

fightlove
22-06-2011, 20:15
Heb jezelf ooit interesse gehad om mma te gaan doen?

blackadder
22-06-2011, 20:19
Waarom is het niet tot een rechtzaak gekomen tegen je oude trainer Johan Vos?
Wat voor een aanlediding zou er zijn voor een rechtzaak? (Da's geen vraag voor Ernesto trouwens.)

Hendy
22-06-2011, 20:24
Van welke vechter, waar je in het verleden tegen hebt geknokt, was je het meest onder de indruk?

justsomeone
22-06-2011, 20:28
Waarom een gevecht met badr toezeggen om vervolgens weer te cancellen

Richelieu
22-06-2011, 20:48
Wat voor een aanlediding zou er zijn voor een rechtzaak? (Da's geen vraag voor Ernesto trouwens.)

Heb je het boek al gelezen?

blackadder
22-06-2011, 20:49
Heb je het boek al gelezen?
Nee.

Slome
22-06-2011, 21:18
Je traint nu Spong intensief, wat verwacht je van hem de komende 3 jaar?
welke vechter train je nog meer intensief ?
Met welke vechters internationaal zou je willen werken?

GilbertYvelFan24
22-06-2011, 21:33
Komt er ooit een DVD - Box uit met al uw gevechten (zowel winst als verlies) uit uw vechtcarrière?

Wat is op vechtsportgebied voor u persoonlijk de mooiste titel die u heeft gewonnen?

Richelieu
22-06-2011, 21:36
Nee.

Zou zeggen, lees effe die spoiler thread omtrent het boek om koop het uberhaupt. Het mag duidelijk zijn dat het een vraag is die ik wel eens beantwoord zou willen zien.

marcelt
22-06-2011, 21:39
Heb je plannen om openbare seminars in Nederland te geven?

Kemal
22-06-2011, 21:46
Erg leuk weer zon vragenronde!

Wat is voor jouw de mooiste overwinning in je carriere

Pansier
22-06-2011, 21:52
Hoe kijkt u terug op uw carrière, waar heeft u spijt van en waar bent u het meest trots op?

(Ik heb het boek niet gelezen, dus excuses als dit in het boek staat.)

jaco
22-06-2011, 22:07
Tegen welke vechter had je graag gevochten maar is er nooit van gekomen.
En waarom

Jeru
22-06-2011, 22:51
Hoe is het om een vechter als Spong te trainen die eigenlijk al zo is gevormd door zijn vorige trainer Luciën Carbin. Zijn er dingen die je graag wilt veranderen in zijn spel en is dat dan ook makkelijk te doen bij zo'n ervaren vechter?

Hoe kijk je aan tegen de situatie met de K-1? Verwacht je dat ze er nog bovenop komen en dat het net zo groot kan worden als vroeger?

Slome
22-06-2011, 23:33
Zou je mma vechters willen trainen?

Hoe kijk je aan tegen het bekender worden van mma, tegenover het bijna failliet gaan van bijv. K-1.

rollermanskunk
22-06-2011, 23:43
Zou Nederland (It's Showtime/Golden Glory) de K1-scepter van Japan moeten overnemen? Dan bedoel ik dus letterlijk de merknaam K1 overnemen en wereldwijd weer nieuw leven inblazen met het organiseren van grote toernooien. Zou jezelf hieraan mee willen werken?

MJOKKIE
23-06-2011, 00:05
Nee.

Wie wat bewaart die heeft wat:-) Schiet op man!

blackadder
23-06-2011, 00:08
Wie wat bewaart die heeft wat:-) Schiet op man!
Nog ff wachten tot volgende maand. Wat is jouw cut? :p

MJOKKIE
23-06-2011, 00:16
Als je 1 partij opnieuw zou mogen doen, welke zou je kiezen?

Wat vond je -buiten mijn gezuig en gezeik' het vervelendste/lastigste van de 'making of de Kickbokser'?

Wat zou je graag uitgelicht zien in het -nog te verschijnen - boek van Peter Aerts dat bij jou niet aan bod is gekomen?

Wie is de beste kickbokser ooit?

De partij tegen Tyson is er nooit gekomen. Zou je op K-1 rules van een Tyson in zijn prime hebben kunnen winnen?

SjorsWilms
23-06-2011, 00:36
Als je 1 partij opnieuw zou mogen doen, welke zou je kiezen?

Bob Sapp, je hebt zelf een biografie over hem geschreven... Dan weet je dat toch.

blackadder
23-06-2011, 01:40
Bob Sapp, je hebt zelf een biografie over hem geschreven... Dan weet je dat toch.

:hugegrin::hugegrin::hugegrin:

Peter0711
23-06-2011, 07:07
Heb je Johan Vos nog gesproken sinds het laatste telefoontje dat beschreven staat in de kickbokser? Zoja,wat vond hij van het boek?

Richelieu
23-06-2011, 07:42
Bob Sapp, je hebt zelf een biografie over hem geschreven... Dan weet je dat toch.

haha, inderdaad. REPS!


Heb je Johan Vos nog gesproken sinds het laatste telefoontje dat beschreven staat in de kickbokser? Zoja,wat vond hij van het boek?

Daar ben ik ook benieuwd naar, maar aangezien Vos bijna de enige is geweest die niet aan het boek heeft meegewerkt kun je het antwoord wel verwachten.

Peter0711
23-06-2011, 07:54
Daar ben ik ook benieuwd naar, maar aangezien Vos bijna de enige is geweest die niet aan het boek heeft meegewerkt kun je het antwoord wel verwachten.

Daar ben ik ook bang voor. Maar ben stiekum toch wel benieuwd! Hij zal het boek vast gelezen hebben inmiddels.

Richelieu
23-06-2011, 10:06
Waar ik wel benieuwd naar ben is dat Hoost al in een vroeg stadium wist dat hij benadeeld werd bij Vos en toch bleef. "Never change a winning team", maar het ging om erg grote bedragen. Het is aannemelijk dat Vos deze werkwijze bij meerdere vechters gebruikte, maar wat ik zelf merkwaardig vind is het gegeven dat Hoost na de breuk les gaf in dezelfde lokactie, zich aan liet spreken met Sensei, maar de sportschool zelf niet van naam veranderde (tot op heden nog steeds Vos Gym). Zou Vos hiervoor nog steeds een vergoeding hiervoor krijgen?

Dat men bang was/is voor Johan Vos blijkt wel uit het gegeven, zoals in het boek opschreven dat bijvoorbeeld Ton Vriend (zelf politieman) met een doorgeladen pistool de trainingen van Vos bezocht. Het "zwaardincident" is inmiddels al breed uitgemeten op dit forum, veel getuigen maar nooit geen aangifte gedaan?

mikeymcd
23-06-2011, 11:06
Je zei dat je zelf ook nog een biografie zou willen schrijven. Wat zou dan een onderwerp kunnen zijn die nu niet al beschreven is?

Is er iets dat je anders zou hebben gedaan als je terug kijkt op je cariere buiten de gevechten om?

Peter0711
23-06-2011, 12:09
Waar ik wel benieuwd naar ben is dat Hoost al in een vroeg stadium wist dat hij benadeeld werd bij Vos en toch bleef. "Never change a winning team", maar het ging om erg grote bedragen. Het is aannemelijk dat Vos deze werkwijze bij meerdere vechters gebruikte, maar wat ik zelf merkwaardig vind is het gegeven dat Hoost na de breuk les gaf in dezelfde lokactie, zich aan liet spreken met Sensei, maar de sportschool zelf niet van naam veranderde (tot op heden nog steeds Vos Gym). Zou Vos hiervoor nog steeds een vergoeding hiervoor krijgen?

Dat men bang was/is voor Johan Vos blijkt wel uit het gegeven, zoals in het boek opschreven dat bijvoorbeeld Ton Vriend (zelf politieman) met een doorgeladen pistool de trainingen van Vos bezocht. Het "zwaardincident" is inmiddels al breed uitgemeten op dit forum, veel getuigen maar nooit geen aangifte gedaan?

Ik denk dat inmiddels wel duidelijk is dat meerdere trainers uit die periode contacten hadden met mensen waar je liever geen nee tegen zegt. Volgens mij is dat onder andere een belangrijke factor is geweest in de keuze van Ernesto om gewoon bij Vos Gym te blijven trainen.
Wat betreft de naam op de dag van vandaag,los van de historie tussen de 2 is Vos Gym natuurlijk een begrip geworden in Amsterdam,misschien is dat een reden geweest om gewoon door te gaan met dezelfde naam? Een andere reden kan ik gezien de situatie ook moeilijk bedenken.

Interessante vraag trouwens!

@ Mjokkie Heb jij eigelijk nog wel is met Johan gesproken nadat het boek is uitgekomen?

MJOKKIE
23-06-2011, 12:43
Bob Sapp, je hebt zelf een biografie over hem geschreven... Dan weet je dat toch.

Op voorhand zou ik dat ook zeggen, maar ik weet het niet zeker. Denk dat ie Kaman 2 ook nog heel graag opnieuw zou doen!

MJOKKIE
23-06-2011, 12:46
@ Mjokkie Heb jij eigelijk nog wel is met Johan gesproken nadat het boek is uitgekomen?

Nee, denk ook niet dat het een gezellig gesprek zou worden:-)

Anderson
23-06-2011, 13:35
Ik denk dat inmiddels wel duidelijk is dat meerdere trainers uit die periode contacten hadden met mensen waar je liever geen nee tegen zegt. Volgens mij is dat onder andere een belangrijke factor is geweest in de keuze van Ernesto om gewoon bij Vos Gym te blijven trainen


Vergeten veel mensen dat Hippolyte de sporschool al overnam in 1995 niet zo raar dus dat Hoost er nog trainingen gaf.

wrestler_nl
23-06-2011, 13:54
Als bijv 20 jaar geleden MMA veel bekender en mainstream was had je dan misschien een mma partij gedaan , en hoe denk je dan je zou doen?

Peter0711
23-06-2011, 14:02
Nee, denk ook niet dat het een gezellig gesprek zou worden:-)

Dat verbaast me,het leuk me nou juist zo een sympatieke kerel. :D

carlo1
23-06-2011, 14:09
ik heb je boek met plezier gelezen en dus weinig vragen die betrekking tot jou hebben. wat ik me wel afvraag, heb je nog contact met ashwin balrak en wat was je reactie toen je hoorde dat hij aangehouden was?

Garcia
23-06-2011, 15:23
Mensen bedankt voor de vragen. Jullie hebben nog de gelegenheid tot vrijdag 17.00 uur om vragen hier te posten! In het weekend zal ik ze selecteren en volgende week ga ik in gesprek met Ernesto.

Keep it up!!

redjuh
23-06-2011, 15:26
je geeft sinds een aantal maanden les bij een prachtige sportschool in heerhugowaard op maandagavond. Op wat voor manier leer jij hier zelf van? kun je jouw manier van lesgeven aan minder ervaren beoefenaars van de sport gemakkelijk aanpassen t.o.v. de mensen die op hoog niveau acteren? hoe doe je dat?

basblue
23-06-2011, 23:16
Leer je nog steeds bij op het gebied van kickboksen?
Zo ja, Welke technische en/of tactische ontwikkelingen zijn dat?
Heb je wel eens BJJ/grappling getraind? Wat vind je daarvan?

Stephan
24-06-2011, 09:20
Ik ben je een keer tegen gekomen op een vlucht van Praag naar Amsterdam. De hele vlucht hebben we het over het vechten gehad en liet je mij foto's zien en gaf je mij heel openhartig antwoord op vragen.

Ik heb daarna altijd gezegd dat er niemand is die zo netjes is naar zijn fans en bescheiden blijft.
Hoe kijk jij naar de huidige generatie en het gedrag buiten de ring. Zit daar iemand tussen die in dat opzicht op jou lijkt?

mokumnised
24-06-2011, 14:00
Een goede vriend van mij heeft in zijn jeugd een zgn. ''kwartaalcursus'' 'bij jou gevolgd in Amsterdam oost. Dat was een soort maatregel die opgelegd werd door justitie. Hij heeft daar hele goede herinneringen aan over gehouden. Je hebt die groep destijds ook meegenomen naar je 2e partij tegen Kaman. Hoe ben je er toe gekomen om deze cursussen te gaan geven?


Ik heb daarna altijd gezegd dat er niemand is die zo netjes is naar zijn fans en bescheiden blijft.
Hoe kijk jij naar de huidige generatie en het gedrag buiten de ring. Zit daar iemand tussen die in dat opzicht op jou lijkt?

Klopt helemaal wat je hier schrijft Stefan, ik heb zelf een leuke ontmoeting met Ernesto gehad onlangs in Lyon. Daar nam hij alle tijd voor iederen en niet alleen voor een foto, maar ook voor een praatje. Van de nieuwe generatie denk ik aan Tyrone Spong. Die neemt over het algemeen ook alle tijd voor zijn fans.

Stephan
27-06-2011, 16:28
Een goede vriend van mij heeft in zijn jeugd een zgn. ''kwartaalcursus'' 'bij jou gevolgd in Amsterdam oost. Dat was een soort maatregel die opgelegd werd door justitie. Hij heeft daar hele goede herinneringen aan over gehouden. Je hebt die groep destijds ook meegenomen naar je 2e partij tegen Kaman. Hoe ben je er toe gekomen om deze cursussen te gaan geven?



Klopt helemaal wat je hier schrijft Stefan, ik heb zelf een leuke ontmoeting met Ernesto gehad onlangs in Lyon. Daar nam hij alle tijd voor iederen en niet alleen voor een foto, maar ook voor een praatje. Van de nieuwe generatie denk ik aan Tyrone Spong. Die neemt over het algemeen ook alle tijd voor zijn fans.

Ik denk zelf ook spong alhoewel ik Alistair Overeem ook hoog heb zitten!

Slome
27-06-2011, 19:55
Hoelang nog Garcia?!?!?!?! lol

Garcia
27-06-2011, 22:11
Be patience my friends :)

carlo1
09-07-2011, 14:18
is er al duidelijkheid, wanneer de antwoorden geplaatst worden. wordt zo langzamerhand best nieuwsgierig.

redjuh
09-07-2011, 15:44
hoeveel vragen moet Ernesto eigenlijk goed hebben voordat ie hier lid mag worden?

goro
09-07-2011, 16:56
Ben vandaag in Amsterdam geweest. Heb in de bijenkorf Mjokkie zijn boek gekocht. Ben toevallig onderweg nr mn auto Vos gym gepasseerd. Kon het niet nalaten even een kijkje te nemen! Prachtig zo een gym met hardcore fitnes toestellen! :) Er werd lekker getraind, had direct zin me in te schrijven!Nu bezig met de boek van Ernesto! Even kijken welke vragen er uit vloeien!

Osu!

redjuh
10-07-2011, 14:03
bump

Quincy
10-07-2011, 15:34
vraag aan Ernesto: Ernesto is een man met veel ervaring maar ziet hij vechters rondlopen waar hij potentie in ziet? Aangezien hij op veel gala's rondloopt.

goro
10-07-2011, 18:25
Beste Ernesto,

Je bent 4x K1 champion. Maar vind je niet dat de partij van Hug evengoed naar jou had kunnen gaan en de partij tegen Bonjaski had ook even goed naar jou kunnen gaan? Beide waren finaal partijen.

Eigenlijk ben je 6x K1 champion. Want Hug en Bonjaski hadden goed gevochten maar om te zeggen gewonnen???
Wat vind je er zelf van?

simtekf1
10-07-2011, 20:52
Beste Ernesto,

Je bent 4x K1 champion. Maar vind je niet dat de partij van Hug evengoed naar jou had kunnen gaan en de partij tegen Bonjaski had ook even goed naar jou kunnen gaan? Beide waren finaal partijen.

Eigenlijk ben je 6x K1 champion. Want Hug en Bonjaski hadden goed gevochten maar om te zeggen gewonnen???
Wat vind je er zelf van?

Als je het boek leest dan weet je dat zijn antwoord 2 keer ja is. ;)

goro
11-07-2011, 00:00
Als je het boek leest dan weet je dat zijn antwoord 2 keer ja is. ;)
Ben er in bezig!!!! Geen SPOILERS!!!!

simtekf1
11-07-2011, 15:08
Sorry. ;)

Peter0711
11-07-2011, 15:27
Ben er in bezig!!!! Geen SPOILERS!!!!

Dan moet je dat vooral vragen in een interview waar eerdaags reactie op komt slimmerik !!! :D

Als je geen spoilers wilt,moet je hier,en bij de antwoorden zo ver mogelijk verwijderd blijven!

goro
11-07-2011, 16:06
Dan moet je dat vooral vragen in een interview waar eerdaags reactie op komt slimmerik !!! :D

Als je geen spoilers wilt,moet je hier,en bij de antwoorden zo ver mogelijk verwijderd blijven!
Twas maar om te lachen hoor.

Garcia
11-07-2011, 18:54
Interview is af. En wordt deze week online gezet.

Kemal
11-07-2011, 19:18
Goed bezig Cyril! :thup: