PDA

View Full Version : [VERSLAG] Hoyer's Productions presents Gladiator Girls 25 juni 2011



Tony
26-06-2011, 16:05
Hoyer’s Productions presents Gladiator Girls

Locatie: Sporthal de Biessen te Hoensbroek
Tekst: Tony Schreurs
Fotografie: Jos Erkens

http://i1230.photobucket.com/albums/ee481/jefotografie/MIXFIGHT/GG25062011/0003.jpg


http://i1230.photobucket.com/albums/ee481/jefotografie/MIXFIGHT/GG25062011/0004.jpg


“Of ik ook weer zou komen” vroeg Danny Hoyer mij toen dit Gala destijds bekend gemaakt werd. Daar hoefde ik natuurlijk niet lang over na te denken. O.k, het is een kickboksgala en niet mijn grote liefde MMA. Maar dat mag de pret niet drukken. Daarnaast onderscheid dit gala zich ook nog eens van de rest door enkel dames te laten knokken. Onderscheidend? Jeps, dat zijn Loe en Danny Hoyer absoluut. Al sinds jaar en dag steken ze hun nek uit om hoogwaardige gala’s te organiseren die vaak net iets anders zijn dan de rest van Nederland. Ik bedoel, wanneer hebben jullie voor de laatste keer een female only event gezien? Precies…. (en wat dacht je van de MMA only events die de heren voor hun rekening nemen).

Het was zaterdag namiddag omstreeks een uurtje of half vijf toen ik Sporthal “de Biessen” binnenliep. Om eerlijk te zijn was ik stiekem een beetje uit gegaan van een “matige” aankleding en voorzieningen… (omdat damesgala's doorgaans commercieel minder succesvol zijn)

Nou, daar schoot ik de plank toch even mis. Dit gala had de uitstraling alsof het een grote was. Geld noch moeite zijn bespaard gebleven… En dit heeft dan ook absoluut zijn vruchten afgeworpen. De hele sfeer en uitstraling van het gala waren simpelweg helemaal top! Daar moet ik vader en zoon Hoyer toch absoluut credits voor geven. Ook het eten was voortreffelijk, om maar even een zijstraatje te nemen. Niks standaard bakje friet met een frikadel of zoals op de meeste gala’s een schep rijst met een klodder saté. Nopes, ik kon samen met de heren van de WFCA in alle rust eten in de sportkantine waar een meer dan uitstekend buffet klaarstond. Uitgebreide saladebar, goed vlees en lekkere vis. Nee, mij hoor je echt niet klagen.

Laten we eens een kijkje nemen in de matchmaking. Om te beginnen stonden er een circa tien jeugdpartijen op de planning. Vervolgens een aantal N-klasse partijen welke verder gemixt werden met een zestal C-Klasse partijen. Door het event heen was er ook nog een mini-K1-Bklasse Toernooi geweven. Helaas bleek achteraf één van de 4 dames geblesseerd. Hierdoor ontving één dame een walktrough voor de eerste partij.

Het niveau van de Jeugd partijen was erg wisselend. Sommige partijen bleken ook onderling net een iets te groot krachtverschil te hebben. Echter door de vakkundige referee’s van de WFCA werd hier behoorlijk de vinger aan de pols gelegd. Als een partij gekenmerkt werd door een te groot krachtverschil dan sprong de referee tijdig tussenbeiden. Want laten we wel wezen, winnen en competitie zijn super… maar niet ten koste van de gezondheid en mentaliteit van de kids. De jeugdpartijen werden overigens gevochten op 3x1 of 3x1,5 minuut. Ik heb in ieder geval een paar leuke partijen gezien.

Vervolgens de N klasse partijen. Hier zag je dat de actie al wat spannender werd. De dames gingen er allemaal voor. Stuk voor stuk. Ook de onderlinge krachtverschillen waren al meer op gelijk niveau. En dat kan de actie alleen maar ten goede komen. Deze partijen verliepen allemaal op 3x1,5 minuut.
De C klasse partijen (3x2 minuten) waren allemaal stuk voor stuk leuk om te zien. Je zag ook duidelijk dat het niveau alweer een stapje hoger ging. De leukste partijen van de avond waren de laatste twee partijen…. De finale van het B Klasse K1 toernooi en de afsluiter van Hoyer’s eigen Sheena Widdershoven vs Freya Blumel. Sheena was in ieder geval de absolute publiekslieveling van de avond. Haar fans hadden zelfs een metersgroot spandoek voor haar gemaakt. Hierop stond haar nickname “Masheena” in grote letters op geschreven.

Sowieso moet ik nog een positieve noot over het aanwezige publiek schrijven. Het waren geen megagrote aantallen. Ik heb zelf geen enkel idee maar zou het inschatten op een 400 man (correct me if wrong)… Maar de sfeer zat er overduidelijk in en het was vooral gezelligheid dat de klok sloeg. Opstootjes en ruzies zijn nooit aanwezig op de gala’s van Hoyer. Zo ook dit keer niet. En zo moet het ook. Komt mede ook door de beveiliging. Ondanks hun typerende ruige uiterlijk waren ze allemaal hartelijk, welbespraakt en professioneel. Hier kunnen veel gala’s nog iets van leren.

Al met al heb ik een uitstekend gala achter de rug. Ik hoop dan ook dat de Hoyer’s doorgaan met dit concept en ik durf te wedden dat ze de volgende keer de publieksaantallen kunnen verdubbelen.
Hoyer heeft weer een productie opgeleverd waar ze trots op kunnen zijn. De nek uitsteken voor niches in de markt. Dat kunnen ze wel. Loe, Danny, van harte bedankt weer en tot op het volgende gala... (en ik hoop stiekem weer dat dat weer een dijk van een MMA Event gaat worden)


http://i1230.photobucket.com/albums/ee481/jefotografie/MIXFIGHT/GG25062011/0006.jpg



Forumbroeder Cobra (Jos Erkens) heeft veel mooie foto's geschoten van dit gala.

Ik verwijs jullie dan ook naar dit topic voor de foto's daarvan (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?114903-FOTOVERSLAG-GLADIATOR-GIRLS).

Backstage foto's? Jeps die heeft Jos ook gemaakt... Kijk hier maar even >> (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?114904-BACKSTAGE-GLADIATOR-GIRLS)

Tony
26-06-2011, 16:06
De uitslagen

Normaliter maak ik een PbP van het gehele event. Echter vertrek ik morgen op vakantie en zit heel krap in de tijd. Vandaar dat ik dit keer niet alle partijen kan beschrijven. Mijn excuses hiervoor.


1. Jeugd klasse
Britt Niels (MAC) vs Eslem Kul (Muaythai Duisburg)
WOP: Eslem Kul

2. Jeugd klasse
Anette Haverhoek (Team Lamri) vs Maud Vermeulen (AkbabaGym)
WOP Anette Haverhoek

3. Jeugd Klasse Demo
Demi Dietzenbacher (Hoyer’s Gym) vs Anique Hilgerink (Scorpio Gym)
DRAW (Demo partij)

4. Jeugd Klasse
Chanel Sherelyn vd Wal (Scorpio Gym) vs Tamara Marcniak (Muaythai Duisburg)
Winner: Chanel Sherelyn vd Wal (Ref stoppage ronde 2)

5. Jeugd Klasse
Karish Nugteren (Hoyer’s Gym) vs Ivana Verheijen (Jego Gym)
Winner: Ivana Verheijen (Ref stoppage ronde 2)

6. Jeugd Klasse
Sanne Franken (Teamsuboxer) vs Demi Wilhelmus (Kuay Muay)
WOP Demi Wilhelmus

7. Jeugd Klasse
Romy Dietzenbacher (Hoyer’s Gym) vs Lynn Pannies (Black Panthers)
WOP Remy Dietzenbacher

8. Jeugd Klasse
Lisa Buyle (Celtix) vs Cheyenne Damste (Lion Gym)
Draw

9. Jeugd Klasse
Kaylee Timmer (Hoyer’s Gym) vs (Jamielee van Rhijnen (Oosterbaan Gym)
WOP Jamielee van Rhijnen

10. N Klasse
Jamie van de Ven (Hoyer’s Gym) vs Nadje Woronow (Kampfkunst Sch. Köln)
Winner (Ref Stoppage ronde 1) Jamie van de Ven

11. N Klasse
Sarah Nijholt (Akbaba Gym) vs Lauren Tummer (Dipenegara)
WOP Lauren Tummer

12. B Klasse Toernooi
Ouasila Nasseri ( Teamsuboxer ) vs Meryem Uslu ( Germany )

Ronde 1: De partij begint met actie/reactie heen en weer. Ouasila weet goeie front kicks te plaatsen. Leuke technische ronde. Ouasila raakt met high kick.
Ronde 2: Ouasila opent en Meryem gaat op de counter. Beide komen beter in ritme en gaan voor combinaties. Mooie stootwisselingen. Ouasila is de sterkere totdat ze door haar knie gaat. 8 tellen volgen.
Ronde 3: Ouasila heeft zichbaar last van haar knie. Korte brawl volgt en Ouasila zakt naar de grond door haar blessure. Einde Partij. (volgens mij een redelijke zware knieblessure. Ze heeft erg pijn en artsen worden erbij gehaald. Ik hoorde achteraf dat haar knie uit de kom was of zoiets... en dat het een serieuze blessure is.

Spoedig herstel gewenst!

Winner by TKO Meryem Uslu

13. C klasse
Kim Denaeyer (Celtix) vs Vanessa de Waelle (Bulldogs Antwerpen)

Ronde 1: Vanessa opent met combinaties en plaatst een harde stoot. Kim vecht op de counter. Beide dames in de weer met knieën vanuit de clinch. Weer is het Kim die de betere counters maakt.
Ronde 2: Vanessa vecht erg aanvallend en zet druk. Vanuit de clinch vallen beide dames hard op het canvas. Ronde gaat redelijk gelijk op met licht voordeel voor Vanessa.
Ronde 3: Vanessa ook nu weer de aggressor en maakt een goeie front kick tegen het gezicht van Kim. Lijkt erop dat Kim haar ritme al iets beter weet te vinden. Vanessa plaatst nog een paar goeie harde stoten en vervolgens clinch waarin beide met knieën werken.

WOP Vanessa de Waelle

14. N klasse
Sundes Arif (sportschool Haberland) vs Jenny Altdorf (Mojoken Ki Dojo)
WOP Sundes Arif

15. C Klasse
Angela Koenders (Hejena Gym) vs Carola Bleyendaal (MAS)

Ronde 1: Beide dames geven alles en maken harde stoten heen en weer. Angela komt goed door met trappen en Carola is meer de aggressor in deze.
Ronde 2: Beiden openen wederom explosief. Carola maakt de betere combinaties en zet deze ronde meer druk.
Ronde 3: Wederom Carola die met stoten en trappen opent. Carola komt steeds beter in haar ritme en zet meer druk. Maar Angela is ook nog wakker en weet nog een mooie harde hoek te plaatsen. Vervolgens beide dames in de clinch en door met de knieën.

WOP Carola Bleyendaal

17.N Klasse
Ingeborg Boers ( Hoyer’s Gym) vs Samira Belt (Oosterbaan Gym)
WOP Samira Belt

18.N Klasse
Nathalie Tilburgs (Hoyer’s Gym) vs Emine Uysal (M&R Sports)
WOP Emine Uysal

19. N Klassa
Crisula Mirzu (Kampfkunst Sch. Köln) vs Denise Lambriex (AkbabaGym)
WOP Crisula Mirzu

20. N Klasse
Cindy Werts (Hoyer’s Gym) vs Isabella Colson (MAC)
WOP Cindy Werts

21. C Klasse
Sounali van Mook (Oosterbaan Gym) vs Waafa Driouech (M&R Sports)

Ronde 1: Beide vechten netjes en technisch.Sounali plaatst goeie stoten op het hoofd. Waafa houdt afstand en gaat voor de trappen. Sounali baant zich een weg om dichtbij te komen en van daaruit harde stoten uit te delen.
Ronde 2: Sounali zoekt het wederom dichtbij en maakt een mooie harde opstoot. Dit lukt haar nog een keer. Waafa maakt de counters en probeert meer afstand te krijgen.
Ronde 3: Waafa zoekt de clinch op met haar knieëen. Sounali beantwoord met harde stoten. De formule van het gevecht staat vast. Het is telkens Sounali die geforceerd dichtbij wilt komen om hoeken te kunnen plaatsen. Van hieruit de clinch in en weer los.

WOP Waafa Driouech

22. C Klasse
Marianne Spee (Hoyer’s Gym) vs Ine Brullot (MAC)

Ronde 1: Korte brawl opent de ronde. Gaat redelijk gelijk op. Het is Ine die tussendoor de puntjes weet te pakken
Ronde 2: Ine raakt met een harde stoot. Marianne zet druk maar incasseert veel. Ine maakt de sterkere counters.
Ronde 3: Marianne opent met trappen waarop Ine Countert. Nu is het Ine die meer druk zet. Het lukt Marianne niet om in het ritme te komen.

WOP Ine Brullot

23. C Klasse
Arev Tasirmaz (Scorpio Gym) vs Silke Melzolt(Mujoken Ki Dojo)

Ronde 1: Silke opent met goeie stoten, Arev beantwoord met een goeie stoot. Arev weet een goeie font kick te plaatsen in het gezicht. Vervolgens een mooie serie met goeie stoten door Arev. Erg leuke ronde.
Ronde 2: Arev loert op de harde stoten. Silke komt al beter in haar ritme en afstand en plaatst een goeie high kick.
Ronde 3: Arev opent met harde stootcombinaties en zet druk. Silke pakt de puntjes vanuit de counter. Arev weet een mooie overhand right te plaatsen. Vervolgens redelijk gelijk opgaand.

Erg leuke partij dit!

WOP Silke Melzolt

25. B Klasse Toernooi Finale
Anke van Gestel (Celtix) vs Ouasila Nasseri (Teamsuboxer)

Ronde 1: Anke begint met mooie trappen. Ouasila komt op haar beurt weer goed door met haar eigen combinaties. Dit is een mooie technische pot. Anke mist rakelings met haar high kick. Dames gaan over naar een korte brawl. Anke heeft hier het voordeel van. Erg leuke ronde.
Ronde 2: Ouasila maakt de opening met harde technieken. Anke weet echter goed te counteren. Het lijkt alsof Ouasila geforceerd druk wilt zetten. Anke heeft echter overal een antwoord op. Inmiddels heeft Ouasila een bloedneus. Anke raakt met twee high kicks. De ronde eindigt met combinaties van Anke.
Ronde 3: Deze ronde kent dezelfde formule. Ouasila maakt de aanval en Anke countert slim. Het lijkt erop dat Anke toch net een maatje te groot is voor haar. Erg mooie partij dit!

WOP Anke van Gestel

24. C Klasse
Sheena Widdershoven (Hoyer’s Gym) vs Freya Blumel (Siam Store Hamburg)

Ronde 1: Beide dames gaan er hard in. Sheena is de aggressor deze ronde en komt goed door met haar trappen op het lichaam en haar stoten.
Ronde 2: Beide gaan er weer hard in en het Sheena die haar bestookt met haar harde trappen. Freya vindt haar antwoord niet. Sheena komt twee keer goed door met een high kick en er ontstaat een snee boven Freya’s oog. De ref stopt het gevecht om de verwonding te beoordelen en besluit het gevecht te stoppen.

Ook dit is weer een super partij om te zien.

Winner by medical interference Sheena Widdershoven

Jetli
26-06-2011, 16:36
Tony bedankt voor het verslag!
12 November zal OG2FAR zijn dit jaar :D

Richelieu
26-06-2011, 16:57
De foto's:

Wedstrijdverslag - http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?114903-FOTOVERSLAG-GLADIATOR-GIRLS
Backstage - http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?114904-BACKSTAGE-GLADIATOR-GIRLS

Kemal
26-06-2011, 19:40
Thanks Tony

el bastardo
26-06-2011, 21:56
Toppertje Teuntje!

The old man
27-06-2011, 09:19
War erzelf niet bij maar heb inderdaad gehoord dat hetsuper was, nog niet echt druk maar wel een "volwaardig gala" als er een vervolg komt ga ik er zeker bij zijn, en dat vervolg maak ik mij geen zorgen om want Vader Loe en Danny Hoyer "kennende"maken zij hier in de toekomst iets groots van kijk maar naar de Battle of the South en naar hun MMA gala OneGate2 Far, deze gaat volgens mij ook weer een knaller worden want ik heb gehoord dat Duane van Helvoirt en Marc Duncan tegen over elkaar zullen staan dus dat beloofd wat. Misschien kan Danny of Loe hiet al iets over vertellen.

Tony
27-06-2011, 09:45
Duane van Helvoirt vs Marc Duncan.. zou een leuke matchup zijn.

Mule-Kick
27-06-2011, 10:57
Thanks voor het verslag

Tov
27-06-2011, 11:41
Thanks! en prettige vakantie.

Tony
27-06-2011, 14:30
thanks.... nog paar uurtjes en dan vertrek... heerlijk, ff de grieken gek maken.

necro
28-06-2011, 10:20
vond ook persoonlijk geslaagd gala: toffe sfeer

de promotor heeft alles fijn geregeld, alles was in orde en verliep vlot!
en wat een niveau hadden die "girls" .

wij komen volgend jaar zeker terug ! :)