PDA

View Full Version : Interview Anthony Kane – organisatie “Death before Dishonor”



Richelieu
30-06-2011, 16:44
Interview Anthony Kane – organisatie “Death before Dishonor”
Tekst & foto’s: Harmen Bakker

Aanstaande zondag zal er voor het eerst op de Grote Markt in Almere-Centrum een groot thaiboksgala worden georganiseerd, onder de naam “Death before Dishonor”.Een contigent van drie partijen, Anthony Kane, Days Gym & XXL Entertainment hebben de handen ineen geslagen om het geheel tot een groot succes te maken. In de week voorafgaand aan het thaiboksgala sprak Mixfight reporter Harmen Bakker met medepromotor Anthony Kane.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/06/30/1309425998-770.jpg

MF: Anthony, we zijn nu een kleine drie dagen voor het evenement. Wat ben je momenteel aan het doen en wat heb je de afgelopen tijd gedaan?

AK: “Op dit moment zijn we echt bezig om de spreekwoordelijke” puntjes op de “i te zetten. Zelf heb ik veel aandacht en energie in de matchmaking gestoken en die heb ik zelf, samen met Dayon (red. trainer Days Gym) opgezet. Op dit moment hebben we 32 partijen staan en we zijn hier zeer tevreden over. De afgelopen tijd heb ik veel contact gehad en onderhouden met de verschillende sportscholen die op ons gala zullen vechten. Ben zelf van mening dat je als organisatie hiermee veel kunt bereiken door gedurende de promotie constant de communicatie met de deelnemende partijen helder en transparant te houden. Zo kun je denk ik zaken zoals sportscholen die in zijn totaliteit niet op komen dagen of gewichtsproblemen beperken door de communicatie strak te houden”.

Misschien niet voor iedereen duidelijk, maar het gala wordt door drie verschillende partijen georganiseerd. Kun je daar wat over uitleggen?

“Voor de buitenwereld lijkt dat misschien zo, maar dat komt omdat XXL Entertainment van origine geen vechtsportachtergrond heeft. Het gegeven wil dat er in het weekend van 1/2 juli een groot feest in Almere wordt georganiseerd en daarvoor op de Grote Markt een enorme partytent komt te staan, voorzien van alle faciliteiten. In eerste instantie zou de tent die zondag daarop, de 3de juli niet in gebruik zijn en dus leeg staan om vervolgens afgebroken te worden. De heren van XXL Entertainment hebben veel ervaring in het organiseren van grote dansfeesten en ik ken ze al vanaf mijn jeugd. Samen met Dayon hebben we het plan opgevat om samen een mooi evenement op te zetten waar we met elkaar aan hebben gewerkt. Dayon en ik hebben het sportieve gedeelte geregeld en XXL Entertainment, niet geheel onbelangrijk alle facilitaire zaken. Uiteindelijk hebben we een geweldige ruimte tot onze beschikking gekregen met strak licht en geluid en voor de bezoekers een uitstekende catering“.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/06/30/1309426089-470.jpg

Heb je als promotor nog hinder ondervonden van de gevolgen van het “Hoorn drama”?

"In eerste instantie niet. We hadden met de Gemeente Almere afgesproken dat we in totaal 700 staande bezoekers in de tent mochten toelaten. Na Hoorn heeft de Gemeente, ondanks ons veiligheidsplan het aantal herzien naar een maximum van 450. We baalden daar wel van, maar ondanks dat waren we alsnog al zo goed als uitverkocht, met dank aan onze matchmaking die daar garant voor stond. Als het gala een succesverhaal wordt kunnen we altijd nog met de Gemeente Almere in gesprek voor een betere samenwerking in de aanloop naar een eventueel vervolg".

Wat maakt de locatie voor jou persoonlijk interessant?

“Wat ik zelf grappig vindt is dat het gala echt midden in hartje Almere wordt gehouden. Op de Grote Markt zijn veel uitgaansgelegenheden zijn gevestigd. Heb op mijn matchmaking een viertal portiers staan die normaliter verhinderen dat er in de horeca etablissementen ongeregeldheden ontstaan. Het contrast daarmee wordt zondag wel heel groot als ze elkaar in de ring ontmoeten, haha! Denk dat deze twee partijen (red. B-klasse Pique vs van Bekkum & NW partij Deekman vs Pim) voor het publiek heel interessant zullen zijn".

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/06/30/1309426157-010.jpg

We hadden het al eerder over het feit dat je 32 partijen hebt staan die erg aan elkaar gewaagd zijn, gematched staan. Kun je uitleggen hoe je deze matchmaking tot stand hebt gebracht?

”In eerste instantie wilden we minder partijen, maar eenmaal aan het puzzelen kwamen we met steeds meer namen welke wel leuk waren en dat bouwde zich meer en meer uit. Ga zelf vaak naar gala’s als toeschouwer en dan zag ik jongens die ikzelf graag wilde hebben. Uiteindelijk kom je dan tot 32 partijen”.

Weet dat je mooie partijen hebt staan, maar als je echt één partij zou mogen uitkiezen welke er echt uitspringt, welke zou je kiezen?

“Lastige vraag, maar als ik echt moet kiezen kan het er maar één zijn: Mootje el Messaoudi vs Hannes Schneider (red. B-klasse partij). Zie Mootje echt als een boertje van me en hij is echt enorm gegroeid in alle opzichten. Vocht in Almere niet lang geleden een knalpartij tegen José Vlug en liet zien over een groot karakter + uithoudingsvermogen te beschikken. Schneider is ook een jongen die lekker naar voren vecht en ik weet zeker dat dit echt een sensatie gaat worden! Zelf heb ik onlangs nog getraind met Messaoudi en de pads opgehouden. Maar ik kan je verzekeren dat het geen pretje was. Een knaap van iets boven de 65 kilogram die zo hard trapte dat ik blauwe onderarmen had. Kijk echt uit naar de partij! Wat ook nog leuk om te vermelden is, en dat weten veel mensen niet, is dat de broertjes van A-klasse vechters Leroy Kaestner & Mootje Khamal tegen elkaar zullen staan“.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/06/30/1309426279-310.jpg

Eigenlijk moet ik deze vraag maandag stellen, maar als je nu terugkijkt op de afgelopen tijd als promotor van je eerste gala? Hoe heb je dat ervaren?

“Om eerlijk te zijn, echt leerzaam en leuk! Voor mij persoonlijk ga ik toch even terug in de tijd toen ik zelf nog nieuweling was en de meeste promotors mijlenver van me af stonden. Keek echt uit naar mijn eigen partij, telde de dagen af, had meestal de poster groot op de sportschool hangen etc! Vind het echt erg leuk dat ik dezelfde honger bij veel van die jongens terugzie die nu op dit evenement vechten. Ben echt gebrand op het tot een succes te maken en me in de toekomst meer met het organiseren van thaiboksgala´s bezig te houden“.

Mixfight.nl wenst de nieuwe organisatie in Almere alvast veel succes met het eerste gala en zal het complete fotoverslag afleveren. Met een absoluut strakke matchmaking zal het centrum van Almere aanstaande zondag op zijn grondvesten doen beven. Anthony Kane zelf, zal binnenkort weer in de ring verschijnen.

E.Ouwerkerk
30-06-2011, 21:21
Veel succes met het gala,Anthony.
Maar dat zal wel lukken,gab.

gr Erik.

Kemal
30-06-2011, 23:16
Heel leuk interview, dat belooft wat te worden daaro in Almere!

Richelieu
01-07-2011, 09:01
Heel leuk interview, dat belooft wat te worden daaro in Almere!

Nog een kleine drie dagen.

Quincy
01-07-2011, 10:23
Anthony Kane my friend veel succes met je eerste gala en dat er nog vele mogen volgen na deze!

Baske
01-07-2011, 10:45
Was erg leuk om te lezen dit! Ben erg benieuwd hoe 't allemaal afloopt ;) Ik wacht het verslag af!!

payap
01-07-2011, 18:54
Thanx leuk interview.

En staan inderdaad een hoop zeer intressante partijen op de line up. Gaat een mooi gala worden!

SjorsWilms
01-07-2011, 20:24
“Voor de buitenwereld lijkt dat misschien zo, maar dat komt omdat XXL Entertainment van origine geen vechtsportachtergrond heeft. Het gegeven wil dat er in het weekend van 1/2 juni een groot feest in Almere wordt georganiseerd en daarvoor op de Grote Markt een enorme partytent komt te staan, voorzien van alle faciliteiten....."

Typfout? juni = juli ?

AP
01-07-2011, 20:29
Tanx! Leuk om te lezen!

jury
01-07-2011, 20:33
Leuk interview, Helemaal toppie dat het ook nog eens in het hartje van Almere gehouden wordt.
Denk dat het dak van de tent eraf gaat . hihi

Richelieu
01-07-2011, 22:56
Typfout? juni = juli ?

Scherp ;)

Richelieu
02-07-2011, 21:02
TTT

anthony kane
03-07-2011, 05:04
Hey dank je wel allemaal ... Ik heb echt heel erg me best gedaan om alles zo goed mogelijk neer te zetten voor het publiek maar vooral ook voor de vechters . Er staan echt TOP partijen op de programma en hoe ik alle jongens heb gezien bij de weging hebben ze allemaal erg veel zin derin
Harmen zal aanwezig zijn om een top fotoverslag te maken en Petje van FIGHTPLAZA | Vechtsport Evenementen | Vechtsport Foto's | Vechtsport Interviews (http://www.fightplaza.nl)

Hier wat fotos van de weging : Bekijk onderwerp - Fotoverslag: Weging Death Before Dishonor (http://www.fightplaza.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=349#p606)
Niet compatibele browser | Facebook (http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1476036000909.53115.1834013083)

Ik zal na het gala nog wat posten en voor de mensen die aanwezig zullen zijn veel plezier en geniet van de show
en voor alle jongens die moeten draaien veel succes en laten we samen een mooie sportieve evenement neer zetten

OESSSSS
Anthony "Kabouter" Kane