PDA

View Full Version : Haye vs Klitschko



SjorsWilms
02-07-2011, 23:08
Nu op RTL7.

Remy is er ook bij, mischien als commentator??? :D

Chane
02-07-2011, 23:27
Wat n slechte voorbeschouwing zeg :thown:
Laat de partij maar snel beginnen.

Dalton
02-07-2011, 23:28
Start echte gevecht om 23.00 uur.

Hypen van een party is ook een kunst

dennisyzf
02-07-2011, 23:38
mag toch hopen dat klitschko haye de ring door slaat!!!
welbespraakt en respectvol ondanks de opmerkingen van haye,,,, respect

Naj85
02-07-2011, 23:44
eindelijk een spannende heavyweight bokswedstrijd!

SjorsWilms
02-07-2011, 23:59
zzzzzZZZZzzzZZZzzzzZZZzzzz Schiet es op Haye!

Shikoku
03-07-2011, 00:01
Het is zo duidelijk dat dit al ingestudeerd is.. Iedereen moet even gaan boe´en.

dennisyzf
03-07-2011, 00:01
schiet op arrogante bal!

Shikoku
03-07-2011, 00:02
btw james thompson en mostapha al turk waren ook nog even in beeld, die werken tegenwoordig als zijn beveiliger :')

SjorsWilms
03-07-2011, 00:06
Whahaha james thompson als security xD

marcelt
03-07-2011, 00:07
Ben wel blij dat Remy erbij zit. Maar laten we wel wezen, van de kickbokstop is hij de slechtste bokser. Maar hij weet wel veel van spanning voor een gevecht, trashtalk enz enz. Vanderleijde heeft wel veel ter zake doende commentaar en Deelder vind ik wel leuk, maar niet in dit programma.Hij heeft niets nuttigs te melden.
Vond Haye al een eikel, maar nu helemaal. Laat de hele werels , zijn opponent en zelfs Lennox Lewis te laten wachten.

Shikoku
03-07-2011, 00:07
Ik was even bang dat Haye een no-show zou zijn, pfieuw.

SjorsWilms
03-07-2011, 00:08
Je kan echt zien dat Haye geen echt HW is

Shikoku
03-07-2011, 00:08
Ben wel blij dat Remy erbij zit. Maar laten we wel wezen, van de kickbokstop is hij de slechtste bokser. Maar hij weet wel veel van spanning voor een gevecht, trashtalk enz enz. Vanderleijde heeft wel veel ter zake doende commentaar en Deelder vind ik wel leuk, maar niet in dit programma.Hij heeft niets nuttigs te melden.
Vond Haye al een eikel, maar nu helemaal. Laat de hele werels , zijn opponent en zelfs Lennox Lewis te laten wachten.

Remy en Deelder doen gelukkig ook niet het commentaar mee :P

Hendy
03-07-2011, 00:10
Mag wel duren zeg.. zitten ook maar een half miljard mensen te wachten..

Shikoku
03-07-2011, 00:17
Qua opkomst wint Klitschko toch wel hoor :P

Richelieu
03-07-2011, 00:19
Wel een fucking dikke show! Het boksen is echt hot in Duitsland.

dennisyzf
03-07-2011, 00:19
let's get it on!

SjorsWilms
03-07-2011, 00:21
Jsus, wat een gedoe allemaal... Het mag wel eens beginnen...

T15Boxing
03-07-2011, 00:25
Eindelijk. Ik denk Klitschko op punten. Haye met veel zwelling op het eind.

Naj85
03-07-2011, 00:26
25 miljoen is de pot hoorde ik volgens mij.. Damn

Shikoku
03-07-2011, 00:26
Ik kan me niet herinneren wanneer ik ooit een boxer in de ring in een bodywarmer heb gezien, lol.

Naj85
03-07-2011, 00:27
Klitschko op ko!
Ook voor haye is dit de beste tegenstander ooit

Shikoku
03-07-2011, 00:27
Ik verander steeds van mening, dus ik ga gewoon kijken. Ik denk niet dat het competitief gaat worden, wel eenzijdig wie er ook wint.

Wiseguy
03-07-2011, 00:27
Die opkomst van Klitschko met RHCP muziek en Foreman was echt om kippevel van te krijgen.

Shikoku
03-07-2011, 00:28
Klitschko lijkt helemaal niet zo groot naast Haye, kan ook zijn omdat Klitschko erg wijd staat.

Shikoku
03-07-2011, 00:31
oh god nee krijgen we die kutreclames tussen de rondes door.

Dit is waarom ik nooit UFC fight nights kijk live op Spike.

dennisyzf
03-07-2011, 00:31
ik ben een boksnoob.... kan iemand me vertellen waarom die broek van haye 10 van zijn middel af zit?

Shikoku
03-07-2011, 00:35
Ik ben van al dat MMA gewoon vergeten hoe kort die kutronde'tjes van het boxen eigenlijk waren.

Ik denk dat Haye hem wel gaat pakken omdat hij sneller is.

marcelt
03-07-2011, 00:36
We weten i.i.g. wie de wedstrijd voor de lelijkste broek heeft gewonnen.

beebob
03-07-2011, 00:39
ik kijk toch liever naar mma, beetje spastisch soms

Naj85
03-07-2011, 00:39
oh god nee krijgen we die kutreclames tussen de rondes door.

Dit is waarom ik nooit UFC fight nights kijk live op Spike.

Erg irritant ja
Ik zet steeds geluid uit bij die reclames

Jeru
03-07-2011, 00:41
Toch leuk dat het live op Nederlandse tv is... Kan het me niet heugen wanneer ik dat voor het laatst heb meegemaakt.

SjorsWilms
03-07-2011, 00:43
Ligt het aan mij of is dit slecht camera werk?

Naj85
03-07-2011, 00:44
Die haye beweegt wel erg snel voor een hw
Net een stokstaartje met zijn hoofd

marcelt
03-07-2011, 00:44
Klitschko gaat goed. Vind het wel een interessant gevecht om te kijken. Mag wel wat meer uitwisseling komen.

Chane
03-07-2011, 00:44
ik ben een boksnoob.... kan iemand me vertellen waarom die broek van haye 10 van zijn middel af zit?
X2 Heb dit nooit begrepen bij boksen. Wat zit er allemaal in die broek?!?

beebob
03-07-2011, 00:45
HW wieners

dietrik
03-07-2011, 00:45
volgens mij 10 jaar terug of zo.
Tyson tegen een of andere Deen. Ik dacht dat het toen op sbs6 was

Shikoku
03-07-2011, 00:46
IK denk dat klitschko toch wel aardig voor loopt op puntjes.

Naj85
03-07-2011, 00:47
Game over voor haye..
Klitschko had hem bijna

SjorsWilms
03-07-2011, 00:47
PFff Klitschko is veel beter, ook zijn voetenwerk is een stuk beter.

Atila
03-07-2011, 00:48
Een hele hoop bescherming :)

raveboy
03-07-2011, 00:52
Ik kijk het gewoon via de stream, geen reclames en geen irritant nederlands commentaar.

Shikoku
03-07-2011, 00:53
Je moet hier ook geen voetbalcommentator op zetten.

Naj85
03-07-2011, 00:55
Wtf
Beeld weg?!

Vinand
03-07-2011, 01:03
Jonge, die haye hele tijd op ze knieen. Ook direct kijken naar de scheids... Ach ja, als je niet kan winnen van steelhammer dan maar de scheids gebruiken? Wat jammer van dat commentaar trouwens...

dennisyzf
03-07-2011, 01:03
klitschko ligt prima op schema

Shikoku
03-07-2011, 01:10
Die Haye verdiende ook wel een knockdown.

Het is net alsof hij telkens voor een doubleleg schiet maar dan zichzelf laat vallen :')

dennisyzf
03-07-2011, 01:12
8 sec misschien niet terecht maar wel lekker dat dat duiken wordt afgestraft!

marcelt
03-07-2011, 01:12
Toch een beetje een snoozefest. Heeft boksen wel vaker last van. Cool dat Stitch er is. Wandy vs Leben wordt spectaculairder.

dennisyzf
03-07-2011, 01:15
dit moet klitschko toch winnen zou je zo zeggen

Shikoku
03-07-2011, 01:17
Toch een beetje een snoozefest. Heeft boksen wel vaker last van. Cool dat Stitch er is. Wandy vs Leben wordt spectaculairder.

Ik dacht ook al Stitsch zal wel niet erbij zijn in Las Vegas :P

En wat een kneus dat Haye met zijn handen in de lucht stond, al hebben we wel ergere beslissingen gezien in het boxen

Valuev vs Holyfield bijv.

Naj85
03-07-2011, 01:17
Deze is 100% voor Klitschko

Richelieu
03-07-2011, 01:20
Dik op punten!!!

Vinand
03-07-2011, 01:21
Outclassed by the steelhammer. Alsnog nette prestatie van haye als je kijkt naar gewicht en lengte verschil.

Shikoku
03-07-2011, 01:21
Was toch mooier geweest als David Haye had gewonnen hadden we Haye vs de ander klitschko gezien..

Nu is het heavyweight boxen weer terug naar boxen tegen echte dikke kneuzen.

Asura
03-07-2011, 01:23
Hoppaa

En Stitch from the 209

Facade
03-07-2011, 01:23
Tuurlijk goede prestatie van Haye ook. Ik miste alleen wel wat strijd van em op het laatst. Ik had gedacht dat ie z'n rechter ook wat meer zou gebruiken. Hopelijk houdt ie niet woord en blijft ie boksen.

Asura
03-07-2011, 01:25
Zou hij stoppen?
Zou echt dom zijn

dennisyzf
03-07-2011, 01:26
en nu maar kijken of ik wakker kan blijven voor ufc 132

Dalton
03-07-2011, 01:28
Door de grote hoeveelheid sterke drank kan mijn commentaar iets minder gefundeerd zijn als anders maar Haye heeft zichzelf redelijk voor lul gezet.

Objectief een goede prestatie maar als je t-shirts laat drukken waarop je aangeeft het hoofd van je tegenstander gescheiden van de romp mee naar huis te nemen en je weet nauwelijks 2 keer te raken en de rest niet hoe snel je weg moet komen zet je jezelf erg voor lul. Normaal zou ik zeggen, doorgaan maar nu stoppen, ga aan het werk als schoonmaker of zo, jammer jochie.

Proost

Dalton
03-07-2011, 01:30
Toch een beetje een snoozefest. Heeft boksen wel vaker last van. Cool dat Stitch er is. Wandy vs Leben wordt spectaculairder.

Soms moet je het spel ook gewoon snappen (ik begrijp overigens wel dat je het niet spannend vindt, ik kan erg van tactisch boksen genieten)

Shikoku
03-07-2011, 01:31
Zou hij stoppen?
Zou echt dom zijn

Waarom? De titels zijn nu buiten zijn bereik. Hij heeft zijn grote paygays gehad, waarom zou hij zichzelf een dementie aan willen laten slaan in bouts die er niet toe doen? Hij heeft het als Cruiserweight geprobeerd en kwam dichterbij dan welke echte heavyweight recentelijk dan ook. Respect voor Haye's beslissing.

Dalton
03-07-2011, 01:32
ik kijk toch liever naar mma, beetje spastisch soms

Dank je wel voor dieze opbouwende kritiek van een echte kenner :-)

Dalton
03-07-2011, 01:35
De links - rechts combinatie (erg snel trouwens) in de eerste rondes was de beslissing. Je zah Haye daarna voorzichtiger boksen (toch al zijn zwakke kant, hij doet of hij een wilde jongen is maar bokst erg voorzichtig). Iedereen onderschat de kracht van de stoten van Klitschko. Haye is het als omhoog gekomen bokser helemaal niet gewend. Ik denk dat hij toch schrok van een klap die zeker 40% harder was dan hij ooit heeft gekregen en helemaal voorzichtig werb.

Dalton
03-07-2011, 01:36
Waarom? De titels zijn nu buiten zijn bereik. Hij heeft zijn grote paygays gehad, waarom zou hij zichzelf een dementie aan willen laten slaan in bouts die er niet toe doen? Hij heeft het als Cruiserweight geprobeerd en kwam dichterbij dan welke echte heavyweight recentelijk dan ook. Respect voor Haye's beslissing.

Hij krijgt wel een boete voor te lang in de kleedkamer blijven :-)

Dalton
03-07-2011, 01:37
Trouwens, RTL bedankt,

Prettige avond en aan de drank!

Shikoku
03-07-2011, 01:37
Hij krijgt wel een boete voor te lang in de kleedkamer blijven :-)

Het heeft hem niks geholpen :P

raveboy
03-07-2011, 01:39
Haye zegt net in de post fight interview dat hij 3 weken geleden zijn kleine teen van zijn rechtervoet heeft gebroken en daarom niet kon afzetten, maar toch 100% gaf ondanks de omstandigheden.

pff Lijkt Tito Ortiz wel , grote bek voor een gevecht en daarna bij een verlies partij allemaal medische zaken erbij halen.
Hij heeft in ieder geval lekker verdiend, hij hoeft niet eens te gaan kijken of hij wat anders gaat doen, hij is al klaar voor de rest van zijn leven.

Emilio
03-07-2011, 01:47
Ik vond dit weer echt een saaie wedstrijd hoor. het gevecht van de eeuw........

Devilprince
03-07-2011, 01:47
Soms moet je het spel ook gewoon snappen (ik begrijp overigens wel dat je het niet spannend vindt, ik kan erg van tactisch boksen genieten)

x2

Shikoku
03-07-2011, 01:52
pff Lijkt Tito Ortiz wel , grote bek voor een gevecht en daarna bij een verlies partij allemaal medische zaken erbij halen.
Hij heeft in ieder geval lekker verdiend, hij hoeft niet eens te gaan kijken of hij wat anders gaat doen, hij is al klaar voor de rest van zijn leven.

Valt wel mee, hij zal wel echt zijn teen gebroken hebben, maar dat zal weinig invloed hebben gehad op zijn bokskunsten. Genoeg jongens die zelfs boksen met gebroken handen en ribben zonder er iets aan af te zien. Tito is toch echt wel wat anders hoor, Haye was een kampioen en de eerste echte contender voor Klitschko in een lange tijd. Tito is een past his prime MMA vechter die vecht tegen jongens die in de eerste plaats al beter dan hem waren in zijn prime.

Dalton
03-07-2011, 01:58
Valt wel mee, hij zal wel echt zijn teen gebroken hebben, maar dat zal weinig invloed hebben gehad op zijn bokskunsten. Genoeg jongens die zelfs boksen met gebroken handen en ribben zonder er iets aan af te zien. Tito is toch echt wel wat anders hoor, Haye was een kampioen en de eerste echte contender voor Klitschko in een lange tijd. Tito is een past his prime MMA vechter die vecht tegen jongens die in de eerste plaats al beter dan hem waren in zijn prime.

Uit ervaring (ribben, vinger, hand, neus) kan ik zeggen dat je van een breuk niets merkt onder het gevecht, ook niet als de breuk er al was voor het gevecht. Maar na de tijd, OMG

Facade
03-07-2011, 01:58
Haye zei dat Klitschko zicht niet zou kunnen aanpassen, maar in dit gevecht was hij degene die zich niet kon aanpassen. Hij had een bepaalde strategie en die werkte niet. Hij heeft tijdens de wedstrijd nooit meer echt om kunnen schakelen naar iets anders om alsnog de winst binnen te halen.

ashi76
03-07-2011, 02:00
Heb net volgens mij voor het eerst in mijn leven een hele bokspartij zitten kijken.
In vergelijking tot K1 en MMA vond ik het ietswat saai, maar gezien hetgeen er op het spel stond heb ik toch geboeid zitten kijken.
Men als uitslag de enige terechte winnaar.

Dalton
03-07-2011, 02:01
Haye zei dat Klitschko zicht niet zou kunnen aanpassen, maar in dit gevecht was hij degene die zich niet kon aanpassen. Hij had een bepaalde strategie en die werkte niet. Hij heeft tijdens de wedstrijd nooit meer echt om kunnen schakelen naar iets anders om alsnog de winst binnen te halen.

Sterker nog, hij zei dat hij iets zou doen wat niemand van hem verwachte, nou dat was dan waarschijnlijk precies hetzelfde als hij altijd doet. Wegtikken met hoge recher, veel bewegen, afwachten en af en toe naar voren springen om een treffer te "landen".

HAd dit ook wel verwacht, het is erg moeilijk om ineens iets anders te doen als je gewend bent. Wil makkelijk als je controle hebt en alles meezit maar als je onder druk komt val je altijd terug naar je aard

raveboy
03-07-2011, 02:02
Valt wel mee, hij zal wel echt zijn teen gebroken hebben, maar dat zal weinig invloed hebben gehad op zijn bokskunsten. Genoeg jongens die zelfs boksen met gebroken handen en ribben zonder er iets aan af te zien. Tito is toch echt wel wat anders hoor, Haye was een kampioen en de eerste echte contender voor Klitschko in een lange tijd. Tito is een past his prime MMA vechter die vecht tegen jongens die in de eerste plaats al beter dan hem waren in zijn prime.

Ja qua tegenstanders en kunnen wat anders als Tito, maar die excuses na de wedstrijd na zo'n build up, toch wel weer jammer.
Al had hij niet zo gepraat van te voren of wel en dan echt gevochten al was het maar in de latere rondes dan was het minder erg.

Dalton
03-07-2011, 02:04
Heb net volgens mij voor het eerst in mijn leven een hele bokspartij zitten kijken.
In vergelijking tot K1 en MMA vond ik het ietswat saai, maar gezien hetgeen er op het spel stond heb ik toch geboeid zitten kijken.
Men als uitslag de enige terechte winnaar.

Welkom, leuk dat je als moderator op stage mocht :-). boksen is erg onderbelicht op Mixfight. Voor de aktie moet je inderdaad bij K1 en MMA zijn. Voor tactiek, foutminimalisatie, enz bij boksen. Ieder zijn ding.

rollermanskunk
03-07-2011, 05:05
Kan iemand mij uitleggen waarom er zoveel Duitsers voor een niet-Duitser als Klitschko gaan staan juichen? Hij mag dan wel jarenlang in Duitsland trainen en een beetje Duits spreken het is en blijft een saaie Oekraïner...

Haye viel erg tegen vanavond; geen reach en weinig scoren is killing tegen een reus als Klitschko, wel veel theater door ala Werdum veel naar de grond te gaan. Leuk spektakel in Hamburg (leuk aangekleed door RTL Duitsland) maar de partij zelf was meer tactisch dan echt entertainment.

Geef mij maar K1 of MMA (alhoewel ik in de tijden van Rudie Koopmans, Alex Blanchard, Pedro van Raamsdonk wel vaak keek en als klein jongetje ook s'nachts opbleef als Tyson weer moest knokken)

Shikoku
03-07-2011, 05:17
Kan iemand mij uitleggen waarom er zoveel Duitsers voor een niet-Duitser als Klitschko gaan staan juichen? Hij mag dan wel jarenlang in Duitsland trainen en een beetje Duits spreken het is en blijft een saaie Oekraïner...


Boxen is huge in duitsland, en Klitschko is het dichtste bij een Duitse kampioen die ze zullen hebben. Haye als Engelsman die alleen engels spreekt en naar Duitsland komt in het hol van de leeuw is dan natuurlijk de gedoodverfde aarsvijand.

blackadder
03-07-2011, 05:47
Heb net volgens mij voor het eerst in mijn leven een hele bokspartij zitten kijken.
In vergelijking tot K1 en MMA vond ik het ietswat saai, maar gezien hetgeen er op het spel stond heb ik toch geboeid zitten kijken.
Men als uitslag de enige terechte winnaar.
Daarom kijk ik nou nooit een Klitschko partij. Praktisch altijd over de volle 12. Leuk voor mensen de ervan houden maar niet voor mij. Ik check dan altijd wel de laatste ronde om te zien hoeveel schade de kop van de tegenstander heeft en dan is het wel goed.

Shikoku
03-07-2011, 06:00
Daarom kijk ik nou nooit een Klitschko partij. Praktisch altijd over de volle 12. Leuk voor mensen de ervan houden maar niet voor mij. Ik check dan altijd wel de laatste ronde om te zien hoeveel schade de kop van de tegenstander heeft en dan is het wel goed.

Pardon? Van Klitschko's laatste 10 partijen ging er 2 naar beslissing. En totaal van zijn 56 wins gingen er 49 op KO. Dat het dus altijd naar beslissing gaat is bullshist. Zijn broer is precies hetzelfde, laatste 10 partijen 2 naar beslissing.

Kemal
03-07-2011, 09:40
Ik vond het een geweldige partij, zat veel spanning in iig..

ook mooi dat commentaar erbij: "Joh, Haye wat kijk je toch elke keer naar die scheidsrechter, ga toch boksen man!" LOL

sportfan
03-07-2011, 11:45
Snap niet dat de redactie bij het uitnodigen van Arnold Vanderleijde en Remy Bonjaski hun huiswerk even gedaan.. ook snap ik niet dat Remy het even genoemd heeft; hun gezamenlijke tegenstander...

marcelt
03-07-2011, 11:53
Jongens ik heb en " Het gevecht van de eeuw " gekeken en de UFC en de UFC won het gelijk al met de partij van Dennis Siver.

marcelt
03-07-2011, 11:57
Soms moet je het spel ook gewoon snappen (ik begrijp overigens wel dat je het niet spannend vindt, ik kan erg van tactisch boksen genieten)
Ik had wel bewondering voor hoe goed Klitschko het spel speelde, maar dat zorgde niet voor een hele mooie wedstrijd. Puntenbokswedstrijd. Had wat meer poging tot finishen verwacht naar het eind van de partij toe van hem. En van Haye had ik meer een alles op alles poging verwacht.

micha
03-07-2011, 12:05
Haye viel erg tegen vanavond; geen reach en weinig scoren is killing tegen een reus als Klitschko, wel veel theater door ala Werdum veel naar de grond te gaan. Leuk spektakel in Hamburg (leuk aangekleed door RTL Duitsland) maar de partij zelf was meer tactisch dan echt entertainment.

Geef mij maar K1 of MMA (alhoewel ik in de tijden van Rudie Koopmans, Alex Blanchard, Pedro van Raamsdonk wel vaak keek en als klein jongetje ook s'nachts opbleef als Tyson weer moest knokken)[/QUOTE]

precies mijn vader haalde me 's nachts uit bed om naar boksen te kijken. Maar nu kom ik er alleen uit voor mma of kickboksen

marrilia
03-07-2011, 12:11
Boxen is huge in duitsland, en Klitschko is het dichtste bij een Duitse kampioen die ze zullen hebben. Haye als Engelsman die alleen engels spreekt en naar Duitsland komt in het hol van de leeuw is dan natuurlijk de gedoodverfde aarsvijand.

"Aarsvijand"...weet je zeker dat je boksen zat te kijken?

:thup:

Marco
03-07-2011, 12:16
zat niet het spektakel in wat ik had gehoopt van Haye. Klitschko deed waar hij goed in is en Haye had geen antwoord en nam geen risico. Klitschko gewoon terechte winnaar. Haye dus aleen een grote bek buiten de ring, jammer.

Als rtl het boksen op tv wil brengen en spektakel wil hoeven ze geen heavyweight partijen uit te zenden. het spektakel zit hem in de lagere gewichtsklasses. Als ze er een redacteur tussen hebben zitten die het boksen wat volgt dan kunnen ze best wat leuke partijen uit zenden maar ik vrees dat het niks wordt.

remy en vanderleide gaven nog wel leuk commentaar en uitleg maar deelder voegde m.i. niks toe en was overbodig.

elpappi
03-07-2011, 12:27
Nou ik vond alles een beetje een anti climax. De scheidsrechter was ronduit slecht. Moeten die niet met pensioen? Die man was al dik over de 70 of zo. Eerst een openbare waarschuwing aan Klitschko geven. Daarna gaat de trainer zeuren en moet Haye het ontgelden met 8 tellen terwijl hij daar ook gewoon een waarschuwing moest geven. Ik moet wel een beetje lachen om de reakties van mensen die Haye zo onsympathiek vinden. Hij is gewoon de betere acteur. Alles wat Klitschko zei leek te gemaakt. Dit is hoort gewoon bij de hype van zo een gevecht. Wat dat betreft is het gewoon de WWE hoor. Maar ja daar geloven ook nog steeds mensen in dus...
Ik blijf Haye nog steeds de leukere bokser vinden om naar te kijken..

dietrik
03-07-2011, 12:45
Jongens ik heb en " Het gevecht van de eeuw " gekeken en de UFC en de UFC won het gelijk al met de partij van Dennis Siver.

juistem.

slee
03-07-2011, 12:47
Ik vond het wel erg leuk dat RTL het live uitzond. Al die reclames tussen de rondes waren irritant, maar dat is de prijs die je betaald voor gratis kijken. In veel andere landen moet je op betaald kanaal zitten om het te kunnen bekijken. Nu kunnen ook veel niet-boksliefhebbers dit kijken en hopelijk wordt hierdoor boksen weer iets populairder in NL.

Ik vond de show erom heen toch wel prachtig, maar de wedstrijd zelf was niet het spektakelstuk geworden die beide mannen ons hadden beloofd. Haye was teveel "one-punch" en Klitscho name weinig risico.

Uiteindelijk toch wel genoten van de uitzending.

Wiseguy
03-07-2011, 13:00
Ik vond de productiewaarde van dit event wel van een enorm hoog niveau. Die opkomsten en de hele show omheen waren echt prachtig. De duitsers weten wel hoe ze een show moeten maken. Check deze video van Vitali.

http://www.youtube.com/watch?v=Hc4_lGD-UWc&feature=related

gieloe
03-07-2011, 13:21
Ik vond de productiewaarde van dit event wel van een enorm hoog niveau. Die opkomsten en de hele show omheen waren echt prachtig. De duitsers weten wel hoe ze een show moeten maken. Check deze video van Vitali.

http://www.youtube.com/watch?v=Hc4_lGD-UWc&feature=related


Ja heel mooi in elkaar gezet idd. Alleen die Klitschko loopt net zoals ik dagelijks naar de AH loop :p

Marijn Boran
03-07-2011, 13:57
Voor de spektakel bij boksen moet je toch bij de lagere gewichtsklasses zijn (Manny Pacquiao/Juan Manuel Marquez/Miguel Cotto etc)

Leventdepevent
03-07-2011, 14:28
zat niet het spektakel in wat ik had gehoopt van Haye. Klitschko deed waar hij goed in is en Haye had geen antwoord en nam geen risico. Klitschko gewoon terechte winnaar. Haye dus aleen een grote bek buiten de ring, jammer.

Als rtl het boksen op tv wil brengen en spektakel wil hoeven ze geen heavyweight partijen uit te zenden. het spektakel zit hem in de lagere gewichtsklasses. Als ze er een redacteur tussen hebben zitten die het boksen wat volgt dan kunnen ze best wat leuke partijen uit zenden maar ik vrees dat het niks wordt.

remy en vanderleide gaven nog wel leuk commentaar en uitleg maar deelder voegde m.i. niks toe en was overbodig.

volledig mee eens...........

The_Rock
03-07-2011, 14:49
Mijn vader zei het goed "Die Haye vecht als een lafaard. Rent weg en komt met sneaky punches. Gaat liggen wanneer hij binnen bereik is. Na 6 ronde's moet ie toch inzien dat het niet werkt en naar binnen gaan voor die 50-50% ..of hij KO of Klitschko". Dat was zijn enige kans.

Wij waren zwaar voor Klitschko en vonden het een interessante gevecht alleen omdat er zo veel op het spel stond. Als dit 2 onbekende boksers waren dan zou ik het erg saai vinden. Ik had ook meer verwacht van Wladimir. Maar ja ik respecteer de voorzichtigheid van de twee heren.

dtgerald
03-07-2011, 15:21
Heb het niet uit gekeken.Het is niet meer zoals toen Tyson nog bokste.Dan wist je dat er wat ging gebeuren.Doe mij maar Kickboksen en MMA.

justsomeone
03-07-2011, 16:15
wat een vette show bij die opkomst zeg pffff kippevel

Shikoku
03-07-2011, 17:08
"Aarsvijand"...weet je zeker dat je boksen zat te kijken?

:thup:

Ik moet zeggen dat ik dat toch wel expres deed :blush: Ben geen fan van Haye :lol:

Chane
03-07-2011, 21:34
Wat ik echt miste waren mooie combinaties. Ik bedoel.... ze hoeven niet bang te zijn voor takedowns of trappen. Dan mag je toch wel mooie bokscombinaties verwachten? Bij MMA zie ik soms nog mooier bokswerk. Klitschko alleen maar die linker jab en dan soms die rechtse directe erover heen en Haye ging alleen maar voor die ene rechter hoek in de hoop op n KO.

Facade
03-07-2011, 22:03
Bij MMA en kickboksen is het doelwit ook vaker wat makkelijker. Zeker bij K-1 is de strategie vaak dat de een de handschoenen voor z'n kop houdt terwijl de andere der wat op los combineert en afrondt met een lowkick. Haye daarentegen is enorm bewegelijk waardoor je veel lucht raakt en het een stuk lastiger is.

Het hangt dus helemaal af wie je tegen elkaar zet. Wanneer Mayweather en Pacquaiao tegen elkaar staan verwacht ik ook niet dat de combinaties je om de oren vliegen. Beide boksers zijn daar te bewegelijk voor en Mayweathe is daarnaast natuurlijk beroemd om zijn defensieve kwaliteiten.

blackadder
03-07-2011, 22:07
Wat ik echt miste waren mooie combinaties.
Boksen is gewoon vaak saai, zeker wanneer Klitschko vecht, en het duurt te lang.

Anton09
03-07-2011, 22:58
Boksen is gewoon vaak saai, zeker wanneer Klitschko vecht, en het duurt te lang.

Is juist de charme dat het zo lang duurt. Vaak zie je bij het boksen dat pas na ronde zeven de betere bokser overwicht begint te krijgen... Bovendien, is het een mooie wedstrijd dan kun je er des te langer van genieten of niet dan?

blackadder
03-07-2011, 23:00
Is juist de charme dat het zo lang duurt. Vaak zie je bij het boksen dat pas na ronde zeven de betere bokser overwicht begint te krijgen... Bovendien, is het een mooie wedstrijd dan kun je er des te langer van genieten of niet dan?
Als je 12 x 3 minuten linker jabs van Klitschko charmant vindt wel. Ik val er van in slaap.

Anton09
03-07-2011, 23:07
Als je 12 x 3 minuten linker jabs van Klitschko charmant vindt wel. Ik val er van in slaap.

Nee charmant was het niet. Bij charmant denk ik aan hele andere dingen. Maar ik kan niet zeggen dat ik me gisteren 12 ronden lang verveeld heb. Oke, het was niet de wedstrijd van de eeuw. Het was meer de ambiance die het spannend maakte. Maar ik kan je verzekeren dat een twaalf ronden partij met Manny Pacquiao smullen geblazen is, ook als je alleen maar van kickboksen of mma houdt.

Dalton
03-07-2011, 23:19
Worden we nu zo langzamerhand niet moe van die eeuwige discussies over of boksen saai is, MMA slaapverwekkend gekrioel van twee mannen op de grond en kickboksen dom maaien.

Iedere sport heeft zijn eigen charme en eigen fans. Volgens mij is mixfight niet opgericht om elkaar te overtuigen van ongeliijk. Het leuke van mixfight is dat je van anderen kunt "leren" wat zij interessant vinden aan "hun" sport en hierdoor zelf misschien anders gaat kijken. 10x zeggen "toch vind ik het saai" voegt niet echt iets toe.

Bovendien, volgens mij wordt niemand gedongen te kijken, vind je het niets kijk gewoon lekker wat anders of pak een goed boek (of ga lekker trainen in plaats van internet warrior te spelen).

SjorsWilms
03-07-2011, 23:21
Worden we nu zo langzamerhand niet moe van die eeuwige discussies over of boksen saai is, MMA slaapverwekkend gekrioel van twee mannen op de grond en kickboksen dom maaien.

Iedere sport heeft zijn eigen charme en eigen fans. Volgens mij is mixfight niet opgericht om elkaar te overtuigen van ongeliijk. Het leuke van mixfight is dat je van anderen kunt "leren" wat zij interessant vinden aan "hun" sport en hierdoor zelf misschien anders gaat kijken. 10x zeggen "toch vind ik het saai" voegt niet echt iets toe.

Bovendien, volgens mij wordt niemand gedongen te kijken, vind je het niets kijk gewoon lekker wat anders of pak een goed boek (of ga lekker trainen in plaats van internet warrior te spelen).

2x Ieder heeft zo z'n sport

Facade
03-07-2011, 23:30
Dit was nou niet echt een lokkertje voor het boksen inderdaad. Komt denk ik vooral omdat er niet echt een wedstrijdverloop was. Je had eigenlijk elke ronde in kunnen schakelen met uitzondering van de laatste en je zou het zelfde beeld zien. Haye in de achteruit in de beweging, Klitschko die erachteraan loopt met jabs en rechte directes. De tactiek van Haye werkte niet maar hij ging er wel rustig mee door, die van Klitschko werkte wel en daarom ging hij der ook mee door. Hierdoor was het heel erg eentonig. Dat kan gebeuren, maar uit het boksen zijn geweldige potten voortgekomen. Denk aan de partijen leonard vs hearns/duran/hagler. Dat zijn partijen waar je een film over kan maken, met dynamiek en veel spektakel maar ook technisch hoogstaand boksen.

Persoonlijk hoop ik dat Juan Manuel Marquez en Pacquaiao weer een mooi spannende partij afleveeren. Naar mijn mening zijn dit twee stijlen die als je ze tegenover elkaar zet veel actie produceren. Terwijl de stijlen van een klitschko en een Haye dat misschien niet opleveren. It takes two, dat zag je ook aan de partij van Manny vs Mosley.

Dalton
03-07-2011, 23:34
2x Ieder heeft zo z'n sport

Ik heb ook het idee dat het "onbegrip" vooral bestaat bij de toekijkers en dat bij de vechters zelf veel meer waardering bestaat voor elkaars sport.


Zelf ben ik van huis uit bokser maar geef al jaren les aan kickboksers en af en toe een verdwaalde MMA'er. Ik heb vaak gemerkt dat in het begin onwennig tegen boksen werd aangekeken ("willen ze wel vechten of alleen maar wegbewegen", "ze stoten niet hard maar tikken alleen maar" en andere onzin). Op het moment dat ze de technieke proberen te leren of trainingen van bijvoorbeeld Peter Mullenberg bijwonen en zelfs met hem spelboksen verandert het begrip en waardering meteen (en snappen ze ineens dat die tikken technische klappen zijn die harder aankomen dan ze ooit in de ring gevoeld hebben:wacko:)

Zelf vond ik MMA altijd saai totdat "The Underdog" me meer uitlegde over de tactiek en technieken.

Dalton
03-07-2011, 23:37
Dit was nou niet echt een lokkertje voor het boksen inderdaad. Komt denk ik vooral omdat er niet echt een wedstrijdverloop was. Je had eigenlijk elke ronde in kunnen schakelen met uitzondering van de laatste en je zou het zelfde beeld zien. Haye in de achteruit in de beweging, Klitschko die erachteraan loopt met jabs en rechte directes. De tactiek van Haye werkte niet maar hij ging er wel rustig mee door, die van Klitschko werkte wel en daarom ging hij der ook mee door. Hierdoor was het heel erg eentonig. Dat kan gebeuren, maar uit het boksen zijn geweldige potten voortgekomen. Denk aan de partijen leonard vs hearns/duran/hagler. Dat zijn partijen waar je een film over kan maken, met dynamiek en veel spektakel maar ook technisch hoogstaand boksen.

Persoonlijk hoop ik dat Juan Manuel Marquez en Pacquaiao weer een mooi spannende partij afleveeren. Naar mijn mening zijn dit twee stijlen die als je ze tegenover elkaar zet veel actie produceren. Terwijl de stijlen van een klitschko en een Haye dat misschien niet opleveren. It takes two, dat zag je ook aan de partij van Manny vs Mosley.

Klopt, Klitschko begint vaak met de jab, rondes later komt er de linker hoek bij, rechter directe enzovoort. In een gestage opbouw zie je telkens mooiere combinaties ontstaan en raakt de tegenstander de weg kwijt. Als de tegenstander niet wil vechten maar alleen maar niet geraakt wil worden valt er weinig op te bouwen.

Kampte het laatste gevecht van Overeem niet met hetzelfde probleem ?