PDA

View Full Version : Hulp nodig bij uitzoeken TV



Wiseguy
03-07-2011, 11:47
Ik heb weer eens een impulsieve bui en wil graag een nieuwe TV.
Heb een aantal vragen.
Zie je echt verschil tussen een LED TV en een normale LCD TV?
Is dat verschil 100 tot 200 euro waard?
Zie je echt het verschil tussen 50 en 100Hz?

Ik twijfel tussen en 3 tal TV's

Optie 1:
Philips 42 inch 100hz LCD TV €450

http://www.t-online-shop.nl/philips-42pfl5405-h-12-lcd-tv-full-hd-100hz-dvb-t-dvb-c/?ref=kieskeurigtonline

Optie 2:
LG 42 inch 50hz LED TV €555

http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/42LV3550,10259,46011,183159.html

Optie 3:
LG 47inch 50hz LCD TV €472

http://azerty.nl/producten/product_detail/1437/330339/lg-47ld420-47-lcd-tv-breedscherm-1080p-fullhd-hdtv-1080p-zwart.html


Welke kan ik het best nemen en waarom?

Alvast bedankt.

breahule
03-07-2011, 12:30
Ik zou voor de bovenste gaan:
-is groot genoeg denk ik (of je moet een hele grote kamer hebben)
-met 100 hz is je beeld scherper (moet je ze maar naast elkaar zien)
- je het energie verbruik minder belangrijk vind (led is zuiniger)

Vinand
03-07-2011, 14:56
Ik zou voor de bovenste gaan:
-is groot genoeg denk ik (of je moet een hele grote kamer hebben)
-met 100 hz is je beeld scherper (moet je ze maar naast elkaar zien)
- je het energie verbruik minder belangrijk vind (led is zuiniger)

Ik zou eerder kijken naar de details, 100hz zegt tegenwoordig weinig als de beeldprocessing chip kut is, dan is het beeldkwaliteit alsnog relatief onscherp. (lg/samsung = guilty)
Led geeft vellere licht met minder stroom, ook zijn led tv's over het algemeen dunner.
Maar zelf in led heb je nog vele degradaties.
Full led, edge led, intelligent peak led. etc.etc.etc.

Als kenner zou ik nooit een LG adviseren vanwege de waardeloze beeldprocessing chip die ze nog steeds gebruiken, maar ze zijn wel lekker goedkoop. zelf een 5 jaar oude sony met een oldschool bravia 2 engine of een random panasonic van 5 jaar terug weergeeft zijn beeld al vele malen scherper en beter dan de nieuwste en duurste LG tv.

Ik zou iets meer moeten weten om eigenlijk een geschiktere advies voor je te geven:
- functionaliteit: (Usb recording, timeshift, internetapps on tv, browser on tv, 3d etc.) is dat belangrijk voor je?
- vind je beeldkwaliteit het belangrijkst?
- hoeveel wil je uitgeven?
- wat ga je allemaal aansluiten?
- vind je dikte belangrijk?
- design?
etc.etc.etc.

Leventdepevent
03-07-2011, 18:15
verschil tussen lcd en led is zeer zeker goed zichtbaar....LED heeft zowieso een veel en veel hogere dynamisch contrast,is zuiniger en de het toestel is platter dan lcd

justsomeone
03-07-2011, 18:29
Ik denk dat als je twijfelt tussen die 3 dat je dan voor de Philips moet gaan

Wiseguy
04-07-2011, 00:42
Bedankt voor de feedback. Heb de LED TV gehaald. Alles ziet er erg strak uit. Er zit ook een ingebouwde mediaplayer waardoor je via een externe harde schijf gewoon MKV;s kan afspelen. Ben er tot nu toe erg blij mee.

Leventdepevent
04-07-2011, 08:56
gefeli met je aankoop!

justsomeone
17-11-2011, 00:03
Ik zou iets meer moeten weten om eigenlijk een geschiktere advies voor je te geven:
- functionaliteit: (Usb recording, timeshift, internetapps on tv, browser on tv, 3d etc.) is dat belangrijk voor je?
- vind je beeldkwaliteit het belangrijkst?
- hoeveel wil je uitgeven?
- wat ga je allemaal aansluiten?
- vind je dikte belangrijk?
- design?
etc.etc.etc.

Ik zie dat jij er verstand van hebt, net zoals topicstarter wil ik een andere tv hebben.
Ik wil ongeveer 600€ uitgeven
Ik zal hem voornamelijk gebruiken om te gamen, shooters vooral, soms fifa soms ufc.
dikte vind ik niet echt belangrijk.
design maakt me ook niet echt uit, als ik maar geen hele brede randen erlangs heb voor de speakers ofzo.

heb je een advies voor me over welke ik t best kan halen??

Peter0711
17-11-2011, 13:20
Ik zie dat jij er verstand van hebt, net zoals topicstarter wil ik een andere tv hebben.
Ik wil ongeveer 600€ uitgeven
Ik zal hem voornamelijk gebruiken om te gamen, shooters vooral, soms fifa soms ufc.
dikte vind ik niet echt belangrijk.
design maakt me ook niet echt uit, als ik maar geen hele brede randen erlangs heb voor de speakers ofzo.

heb je een advies voor me over welke ik t best kan halen??


Gezien je de tv veel voor gamen wilt gebruiken zou ik voor plasma gaan,de kleuren bij plasma zijn warmer en dat merk je wel degelijk tijdens gamen.. Panasonic tv's zijn over het algemeen altijd goede plasma tv's. Voor 600 euro zal je ook een degelijke tv kunnen vinden,voornamelijk bij Mediamarkt of soms zelfs BCC.

Let er wel op dat je Full HD neemt en dat je tv een (Ziggo) module aankan. Ook zou ik geen tv meer kopen zonder een USB aansluiting en een goede interne mediaplayer. Daarbij kan je ook letten op een internet tv,wat ik persoonlijk er lekker vindt.
Ik heb zelf dan een 3d TV en vind het een leuke extra,maar ik zou er niet naar gaan jagen als ik jou was. Het is leuk,maar het is niet zo dat ik het maandelijks gebruik of zo..

Vond trouwens Alice in Wonderland wel grandioos in 3D! Maar goed,das een ander verhaal ;)

Leventdepevent
17-11-2011, 17:45
klopt internet tv is erg handig, voor 800 euro heb je tegenwoordig al een 3d led tv met internet en al erop (sony)

justsomeone
17-11-2011, 17:45
thnx voor t advies.