PDA

View Full Version : 'Hóe u meegaat bepaalt u zelf'



Slome
05-07-2011, 17:56
Aanhoudingen zijn dagelijkse kost in Amsterdam-Centrum. Of die terecht zijn of niet, daar komt de betreffende burger niet aan te pas, die kan dat slechts later pas uitzoeken. Hieronder na de break twee filmpjes van straatfotograaf Thomas Schlijper. In het eerste, afgelopen vrijdag op het Spui, willen de politie-agenten dat een man meegaat om zijn papieren op het bureau te checken. Maar de man zegt zijn paspoort en sofi-nummer al aan de agent heeft gegeven en wil daarom niet mee. Dan wordt het moeilijk voor hem want de agenten hebben al besloten dat hij mee moet: 'Hóe u meegaat bepaalt u zelf.'


Leuk voor de politieschool om te bestuderen of het volgens de regelen der kunst gaat. Wat dat betreft: was het nodig om de pepperspray toe te passen? De motoragent links pakt zijn spray direct en loopt dan om de worstelende collega's heen om de man, die in bedwang lijkt te zijn, alsnog een dosis toe te dienen.

http://www.youtube.com/watch?v=OwmD51R1Bzk&feature=player_embedded

Bij de tweede aanhouding - Haarlemmerstraat 11 juni jl. - zou het gaan om een man die een telefoon probeerde te stelen. Een omstander maant iedereen tot kalmte.
Ook hier de vraag ging het goed? Vraag: wat gebeurt er op 26 seconden?
Is er daarvoor misschien een kopstoot uitgedeeld? Eén agent vindt van wel, zo te horen.
Buurtbewoner en oud-hoofdcommissaris Joop van Riessen wandelt in lichtblauwe trui even het shot in en houdt als autoriteit buiten dienst een omstander op afstand.


http://www.youtube.com/watch?v=YOZxRwc3CN0&feature=player_embedded

Pansier
05-07-2011, 18:36
Iedereen klaagt altijd: ''ga toch boeven vangen'' ''de politie is te zachtaardig''

Nu krijgen ze hier weer commentaar op?

Leventdepevent
05-07-2011, 18:41
whaaaaa op 2.35 ...liggen met zn 4e op hem en hij worstelen...."meneer werkt u mee?" wat een uier zeg

Kemal
05-07-2011, 19:00
gelukkig zijn er niet zoveel politiemensen nodig ;)

Dennuz
05-07-2011, 21:21
Iedereen klaagt altijd: ''ga toch boeven vangen'' ''de politie is te zachtaardig''

Nu krijgen ze hier weer commentaar op?

Ach ja, Nederlanders hebben nou eenmaal altijd wat te zeiken.. Vriest het dan is het te koud, schijnt de zon dan is het te warm..

En ja, ik ben een Nederlander..

Mickey
05-07-2011, 22:25
Iedereen klaagt altijd: ''ga toch boeven vangen'' ''de politie is te zachtaardig''

Nu krijgen ze hier weer commentaar op?

Haha.. Ik dacht precies hetzelfde. Het is ook nooit goed.

rafi
05-07-2011, 23:35
wat heeft die jongen eigenlijk gedaan in dat eerst filmpje.

Gilaiir
05-07-2011, 23:54
justice will prevail!

Bagheera
06-07-2011, 00:20
de gast in het eerste filmpje.. gewoon de lat erop!!!

gimgamgommetje
06-07-2011, 00:30
neah pijn doen lost niks op. agressie lokt alleen maar meer agressie uit. Justitie moet harder worden, en niet eens zozeer de politie. Dat is tenminste mijn mening. Er worden zoveel mensen opgepakt die gewoon weg komen met hun daden zonder straf of met een minimale straf....

Gilaiir
06-07-2011, 02:34
Die agent was in het eerste filmpje wel vergeten een underhook te maken toen hij die kerel naar de grond trok...

justsomeone
06-07-2011, 02:54
die agent i dat eerste filmpje die die handboeien omdeed is een zware lutser.
wat een amateur zeg

YoMarK
06-07-2011, 09:41
Wat is hier mis mee? Die eerste kerel had even mee kunnen gaan naar het bureau. Kijk je kan wel niet mee willen(misschien terecht), maar uiteindelijk zal je toch mee moeten. Die kerel in het 2e filmpje hadden ze nog wel een paar keer mogen laten struikelen.

Facade
06-07-2011, 09:42
Dat eerste filmpje, die gozer is ook best sterk volgens mij dus dan wordt het een stuk lastiger ook tussen al die fietsen. In dat tweede filmpje heb ik echt geen idee waar die jongen (de agent) mee bezig is :P

Maar beide niet echt schokkend ofzo.

el bastardo
06-07-2011, 10:20
neah pijn doen lost niks op. agressie lokt alleen maar meer agressie uit. Justitie moet harder worden, en niet eens zozeer de politie. Dat is tenminste mijn mening. Er worden zoveel mensen opgepakt die gewoon weg komen met hun daden zonder straf of met een minimale straf....

Dit dus

Shikoku
06-07-2011, 10:54
Die agent was in het eerste filmpje wel vergeten een underhook te maken toen hij die kerel naar de grond trok...

Het is ook een wonder dat die politieagenten niet technischer zijn met 4 uur aan officiele training per jaar..

Khanom Thom
06-07-2011, 11:17
Goed zo aanpakken die schorriemorrie.... ;)

Gilaiir
06-07-2011, 13:19
Het is ook een wonder dat die politieagenten niet technischer zijn met 4 uur aan officiele training per jaar..

lol klopt..

Bromios
06-07-2011, 13:35
Het is ook een wonder dat die politieagenten niet technischer zijn met 4 uur aan officiele training per jaar..

Die gasten moeten gewoon elke week verplicht een aantal uren trainen joh. Die hebben toch helemaal geen overwicht.

Sadix
06-07-2011, 15:20
2e filmpje is mijn buurjongen.

vind het niet echt zielig ofzo, is niet de 1e x dat ik hoor dat hij iets steelt dus... Voor die man in het 1e filmpje vind ik het wel vet lullig.

Ik wil echt me best doen maar kan geen goed woordje over de politie doen. Heb te veel nare ervaringen gehad er mee om er toch positief over te kunnen praten. Mij hebben ze nog nooit positief geholpen laat me dat voor op stellen.

goro
06-07-2011, 16:02
http://www.youtube.com/watch?v=kco83zeLtt0
Belgische kerels zijn harder!

Leventdepevent
06-07-2011, 16:57
http://www.youtube.com/watch?v=kco83zeLtt0
Belgische kerels zijn harder!

whahahaha prachtig!!!!