PDA

View Full Version : Iron Warrior Kwalificaties Nederland



mma whisperer
07-07-2011, 10:25
Op 10 September 2011 wordt de Nederlandse kwalificatie ronde gehouden voor Iron Warrior.
Dit is een no-gi evenement waarbij de winnaar van elke gewicht klasse doorgaat naar de finale in Hamburg later in het jaar. Er is geen onderscheid tussen ervaring, alleen gewichtsklasse en er is GEEN tijdslimiet!!
Of je nu aan MMA, Grappling, BJJ of Judo doet, elke discipline is welkom.
Voor meer informatie ga naar de website (IRON WARRIOR EUROPE - The Submission Challenge (http://www.iron-warrior.com)) of zoek het evenement op op Facebook.

ijsblok
07-07-2011, 11:34
Wat is dat toch met die tournooien zonder tijdslimiet ineens? Ik vind daar geen bal aan.

Maar goed, toch succes met het initiatief!

sebastiaan
10-07-2011, 23:30
Wat is dat toch met die tournooien zonder tijdslimiet ineens? Ik vind daar geen bal aan.

Maar goed, toch succes met het initiatief!

Beetje het oude gracie idee.
In wezen voorkomt het natuurlijk dat je 3 of 4 punten kan pakken en dan kan stallen tot de tijd op is, iets wat veel gebeurd natuurlijk.
Heb er wel zin in, voor jongens zoals ik opzich een voordeel deze opzet.

mma whisperer
11-07-2011, 11:45
Het idee achter dit toernooi is dat de nadruk echt op de submissie ligt en dus inderdaad mensen niet 3 of 4 punten kunnen pakken om vervolgens te stallen. Door dat er geen tijdslimiet is, kunnen de partijen lang worden maar er zijn genoeg matten op dit op te vangen. ( matten minimaal).
De partijen worden wel veel actiever gevochten wanneer de submissie of poging tot (catch) meer punten krijgt. Dit was ook af gelopen weekend het geval bij King of the Beach. Ons doel is om zo dynamisch mogelijke partijen te krijgen.

Briant
11-07-2011, 12:53
Klinkt vet. Geen tijdslimiet is juist mooi, kun je niet verliezen op twee puntjes van een takedown of iemand die alleen kan controleren met zn kracht maar geen fatsoenlijke submission kan maken.

ijsblok
11-07-2011, 21:39
ik begrijp jullie argumenten, maar toch houd ik niet van deze opzet. Onder andere alleen al omdat als je eerste partij pak m beet 20 minuten duurt, je waarschijnlijk kansloos bent om te winnen.

Briant
11-07-2011, 23:35
ik begrijp jullie argumenten, maar toch houd ik niet van deze opzet. Onder andere alleen al omdat als je eerste partij pak m beet 20 minuten duurt, je waarschijnlijk kansloos bent om te winnen.

dat mag jij vinden, het is een open inschrijving he :)

ijsblok
12-07-2011, 10:30
dat mag jij vinden, het is een open inschrijving he :)

dat is mij bekend ja :)

Bromios
12-07-2011, 11:27
ik begrijp jullie argumenten, maar toch houd ik niet van deze opzet. Onder andere alleen al omdat als je eerste partij pak m beet 20 minuten duurt, je waarschijnlijk kansloos bent om te winnen.

Als jij 20 minuten nodig hebt om die ander tot opgave te dwingen verdien je ook de winst niet natuurlijk ;)

En de rest is na jouw 20 minuten half in slaap, dus die duw je zo om.