PDA

View Full Version : Amir Khan vs Zab Judah



mocro9
12-07-2011, 21:26
Over een kleine twee weken staat een mooi affiche op het strijdmenu in het Mandalay Bay hotel te Las Vegas. Het gevecht is #2 van de vier wedstrijden waar Khan een deal voor getekend heeft met HBO.
De onderhandelingen tussen de 2 partijen ging niet geheel soepel. Waar Zab Judah de helft van de prijzenpot op wilde strijken, ging Amir Khan voor een 60-40 verhouding. Na de eerste afwijzing van Khan’s kant voor een eerlijke splitsing leek het een andere tegenstander te worden. Erik Morales kreeg de kans zijn carričre nieuw leven in te blazen maar hij bedankte beleefd voor het aanbod.
Het idee om twee grote boksers tegenover elkaar in de ring te zien betekende toch weer nieuwe onderhandelingen tussen de oorspronkelijke partijen. Beide promoters hebben toch een deal gesloten, 55-45 splitsing in het voordeel van Amir Khan. De datum staat, 23 juli 2011.
“Ik heb wat ik wil, ik ben tevreden dus. En nu aan het werk..” aldus Judah (41-6, 28 KOs). ”Mijn doel is de onbetwiste kampioen zijn in twee gewichtklassen. Ik ga hard werken, ik heb een hoop ervaring. Alles wat hij richting mij gooit weet ik te pareren.”
Amir Khan (25-1, 17 KOs) reageerde rustiger op de voorbereiding van het gevecht, al leek het op twitter toch serieus aan toe te gaan. “Zab is een goede bokser. Hij is sterk, hij is fit. All het gedoe op twitter is onzin, we zijn beide professionals. Het is alleen wat olie op het vuur gooien.”
Dit gevecht betekent de vijfde titelverdediging voor de jonge brit sinds zijn verovering in juli 2009. Dmitriy Salita moest er na 76 seconden al aan geloven in de eerste poging zijn titel af te nemen. Hierop volgde een TKO in de 11e ronde tegen Paulie Malignaggi. Een winst op punten tegen Marcos Maidana in een vermakelijk gevecht, en een TKO in ronde 6 tegen McCloskey in april betekende #4 en #5.
Voor de neutrale kijker zou dit een lekkere pot moeten zijn. Een jonge bokser die zichzelf graag wil bewijzen tegen een ervaren oud kampioen. Een linkspoot tegen een rechtspoot.
Mandalay Bay, Las Vegas. 23 juli. Onthoud het!

Ik hoop weer eens een leuke wedstrijd te zien in het boksen na Klitschko- Haye.

boksupdate
12-07-2011, 22:14
bedankt voor het plaatsen van mijn bericht, vergeet een link naar mijn website echter niet!

Naj85
12-07-2011, 22:14
kijk zeker uit naar dit gevecht! op Primetime gaat het alleen maar over dit gevecht

boksupdate
12-07-2011, 22:21
Orginele bericht hier te lezen: Voorbeschouwing: Amir Khan vs Zab Judah (http://www.boksupdate.nl/voorbeschouwing-amir-khan-zab-judah/)

mocro9
13-07-2011, 15:04
bedankt voor het plaatsen van mijn bericht, vergeet een link naar mijn website echter niet!

Sorry dat was ik vergeten te doen

Marchant
13-07-2011, 15:12
Thanks!

Marijn Boran
13-07-2011, 18:26
Top, ben benieuwd..vond Khan toch nog een beetje teleurstellen tegen Maidana.