PDA

View Full Version : Dit weekend: Ricky Burns vs Nicky Cook



boksupdate
14-07-2011, 12:12
Lees het orginele artikel hier: Dit weekend: Ricky Burns vs Nicky Cook (http://www.boksupdate.nl/dit-weekend-ricky-burns-vs-nicky-cook/)

Volledig in de schaduw van het gevecht ruim een week later, toch heeft dit weekend een mooie confrontatie op het menu. Ricky Burns, de huidige WBO (World Boxing Organisation) super featherweight kampioen verdedigd zijn titel tegen Nicky Cook.

De 28 jarige bokser uit Bellshill (31-2, 8 KO’s) Schotland gaat op voor zijn 3e succesvolle titelverdediging. Het betekend tevens het 34e gevecht uit zijn professionele carrière.

Gezien alle media hype rondom Khan vs Judah heeft hij alle rust om zich goed en stressloos voor te bereiden. Toch kijkt hij verder als het gevecht in Engeland.

“Ik weet dat dit gevecht met Cook (30-2, 16 KO’s) de kans op naams bekendheid zal vergroten in Engeland. Ik besef dat als ik de wereldkampioen blijf en de titel mee terug neem naar Glasgow dat het goed zal zijn voor mijn volgende tegenstanders,” aldus Burns.

“Lang geleden heb ik al eens tegen Scott Harrison gebokst voor de wereld titel. Ik weet welk gevoel en emotie erbij komt kijken. Ik heb inmiddels 33 maal gevochten, en ik zou er nog honderden boksen als het kan. Maar mijn doel nu, is uitvinden wat Cook nog in zich heeft.”

Trainer Billy Nelson is erg zeker van zijn zaak en verwacht dat Burns de titel met succes verdedigd. “Nicky kan nog steeds goed stoten, maar hij neemt het wel op tegen de wereld kampioen. Ik zou zeker niet in zijn schoenen willen staan.”

“We willen onze tegenstanders nog wel eens onderschatten, maar Ricky zal nog eens laten zien hoe goed hij nou werkelijk is.”

Burns heeft ondertussen wel uitgesloten een gewichtklasse hoger te gaan voor een eventuele rematch met Arthur. “Voor Schotland lijkt dit een groot gevecht, maar ik wil grotere dingen doen nu.”

Dit weekend in Liverpool, Ricky Burns vs Nicky Cook.