PDA

View Full Version : Mixfight interview met Ernesto Hoost



Garcia
14-07-2011, 15:19
Tekst: Cyril Garcia
Fotografie: Bas Uterwijk

"Mixfight heeft de forumleden de kans geboden om vragen te stellen aan meervoudig K-1 kampioen Ernesto Hoost. Wij kregen veel reacties op onze oproep en hebben een selectie gemaakt van de binnengekomen vragen. Samen met onze eigen vragen hebben wij deze vragen aan Ernesto gesteld."

http://i719.photobucket.com/albums/ww193/Mixfight-NL/11-07-06_Ernesto/hoost009.jpg



Een paar weken geleden heb ik het boek "de Kickbokser" gekocht. Ik maakte direct een foto van het boek en stuurde een bericht via Twitter. In het bericht had ik Ernesto Hoost getagd. Een paar uur later ontving ik een tweet terug van Ernesto die mij veel lees plezier wenste met zijn boek. Leuk dat Ernesto een tweet stuurde naar mij, maar nu wil ik meer dacht ik. Dus ik reageerde met een tweet of hij mijn boek wilde signeren en of een interview met Mixfight mogelijk was. Binnen no-time had ik weer een reactie dat dit uiteraard mogelijk was en dat ik hem kon bellen voor een afspraak.

Zo gezegd, zo gedaan en de afspraak was gemaakt.

Vorige week zijn Bas en ik naar Hoorn gereden om het interview te houden bij Soduko Gym. Ernesto woont daar op een steenworp afstand en geeft er wekelijks nog kickbokslessen. Wij zijn erg hartelijk ontvangen en onder het genot van een kop thee zijn we aan het interview begonnnen.



MF: Wie is je favoriete vechter ooit en waarom?

Dat is een moeilijke vraag. Ik heb nooit echt een favoriete vechter gehad. Lucien Carbin was voor mij een groot voorbeeld toen ik begon met vechten. Als ik nu kijk wie mijn favoriete vechter is dan heb ik die denk ik niet. Als ik nu kijk dan hou ik wel van een vechter als Masato. Mijn favoriet komt in iedergeval niet uit het zwaargewicht maar eerder uit het K-1 Max gewicht zoals Souwer, Masato, Petrosyan. Maar een echte favoriete vechter heb ik niet.


MF: Van welke vechter, waar je in het verleden tegen hebt geknokt, was je het meest onder de indruk?

Toch wel een originele vraag. Nu moet ik goed gaan nadenken. Wie mij het meest verrast heeft, en voor mij in negatieve zin is Franciso Filho. Toen bij de 2e wedstrijd sloeg hij mij KO en desondanks dat ik niet goed in mij vel zat had ik dit toch niet verwacht. Dit niet omdat hij een zeer goede vechter was, maar eerder omdat ik het totaal niet had aan zien komen. Als ik heel eerlijk voor mezelf ben, en dan klinkt dat misschien uit de hoogte, ik heb genoeg wedstrijden verloren, maar er is geen enkele vechter geweest waar ik niet van had kunnen winnen. Dat maakt het voor mij wel moelijk om dan te zeggen wie mij het meest verrast heeft. Maar als ik dan toch moet kiezen dan ga ik toch voor Filho.


MF: Wat je dus eigenlijk zegt is dat je tegen jezelf vocht?

Ja dat klopt eigenlijk wel. Ik heb het vaker in interviews gezegd dat de enige waar ik van kan verliezen is mezelf. Dus ja dat is wel zo.


MF: Wat is voor jouw de mooiste overwinning in je carrière?

Dat is een makkelijke. De K-1 Grand Prix 1999. Met als reden het antwoord op je 2e vraag. Ik was dat jaar hard KO gegaan en niemand had verwacht dat ik zo sterk terug zou komen. Laat staan een toernooi winnen. En ik kwam dus terug en won het toernooi en verloor het eerste jaar geen wedstrijd meer.


MF: Hoe kijkt je terug op je carrière? Waar heb je spijt van en waar bent je het meest trots op?

Meest trots niet alleen op de Grand Prix in 1999 maar op al mijn gevechten en mijn Grand Prix overwinningen. Met een kleine uitzondering op de laatste. Die is namelijk niet helemaal naar wens verlopen. Wat ik graag over had willen doen zijn mijn gevechten tegen Bob Sapp. Dat is een grote smet op mijn carrière. Zeker gezien het feit dat andere topvechters wel gewonnen hebben van hem en ik niet.


MF: Wat had je anders kunnen doen?

Zeker de 1e partij niet vechten. Dat was gewoon het belangrijkste omdat ik fysiek sterk genoeg was op dat moment. De 2e partij is eigenlijk een gevolg van de 1e partij. Ik verlies de 2e partij met de 1e partij in mijn achterhoofd en dat is heel erg in mijn hoofd gaan spelen . Op het moment dat ik daar stond deed ik opzich de goede dingen alleen was ik veelste gehaast, misschien wel te gespannen waardoor ik snel moe werdt en het hoge tempo wat ik normaliter vocht niet vast kon houden. Daar verkijken zeker mensen die niet of weinig vechten zich op dat als jij als zwaargewicht in hoog tempo vecht dit niet lang kant volhouden.



http://i719.photobucket.com/albums/ww193/Mixfight-NL/11-07-06_Ernesto/hoost020.jpg


http://i719.photobucket.com/albums/ww193/Mixfight-NL/11-07-06_Ernesto/hoost008.jpg

Garcia
14-07-2011, 15:24
http://i719.photobucket.com/albums/ww193/Mixfight-NL/11-07-06_Ernesto/hoost010.jpg

MF: Tegen welke vechter had je graag gevochten, maar is er nooit van gekomen?

Peter Smit. Ik zou twee keer tegen hem vechten. Een keer in 1984 en een keer in 1991. Beide keren heeft Peter helaas afgezegd en het is er nooit meer van gekomen.


MF: Enig idee waarom hij de partijen afblies?

De eerste keer had het te maken met het feit dat hij een partij had vlak daarvoor en de tweede keer dacht ik ook. En dat hij dus niet het risico wilde nemen dat hij niet op 100% sterkte tegen mij zou vechten.


MF: Hoe kijk je naar de huidige generatie en het gedrag buiten de ring. Zit daar iemand tussen die op jou lijkt? Dus bescheiden en openhartig?

Nee. Als ik gewoon kijk naar de huidige topjongens dan zie ik dat niet. Niet dat het erg is maar iedereen heeft z’n eigen ik. Ik ben ook blij dat ik mijn eigen ik heb en dat niemand op mij lijkt maar dat iedereen wat van zichzelf heeft. Dus ik vind dat niet erg.


MF: Zou je MMA vechters willen trainen?

Ik heb een tijdje met Antoni Hardonk getraind. Op zich zou ik dat wel leuk vinden. Als je naar MMA wedstrijden kijkt zoals bijvoorbeeld de UFC dan zie je genoeg vechters die staand wat bijgespijkerd kunnen worden.


MF: Hoe kijk je aan tegen het bekender worden van MMA tegenover het bijna failliet gaan van de K-1?

Jammer voor K-1 en heel goed voor het MMA.


MF: Wat is het grootste probleem in Japan van de K-1?

Japan is altijd sterk geweest in Kyokushinkai en ik denk dat de japanners gedacht hebben dat ze het spelletje in de K-1 wel zouden kunnen winnen met Kyokushinkai, maar dat werkt helaas niet zo. Ze hebben het met diverse vechters geprobeerd zoals bijvoorbeeld Musashi en die was helaas niet goed genoeg. Fout die ze onder andere gemaakt hebben is dat de Japanse vechters in het begin hele makkelijke tegenstanders kregen en bij de K-1 ineens hele goede jongens tegenover zich hadden staan. En de stap van makkelijk naar moeilijk is gewoon veel te groot geweest. Het is heel moeilijk in Japan om een vechter op te bouwen en de tijd te geven om te rijpen en goed te worden. Op zich is dat wel begrijpelijk omdat geld en tijd speelt heel erg mee. Feit is dat het gewoon niet goed gebeurd is.


MF: Stel de Japanners hadden je benaderd om jong talent te komen trainen, had je daarvoor open gestaan?

Daar had ik zeker voor open gestaan.


MF: Zou jij de vinger op de zere plek kunnen leggen waarom wij in Nederland zo goed zijn in kickboksen en Japan maar ook de rest van de wereld toch achterblijft.

Wij hebben toch hele andere trainingsmethoden. Misschien ook wel zelfs het hiërarchische systeem. Daarmee bedoel ik dat de vechters niet voor zichzelf kunnen denken en dat er altijd voor ze gedacht wordt. Een vechter moet zichzelf ontwikkelen en moet zelf ook oplossingen zoeken. Als jij in de ring staat en je komt in de problemen dan moet je niet altijd op je hoek vertrouwen maar ook zelf een oplossing bedenken. Als je een harde klap krijgt en je bent versuft of verdooft dan hoor je de hoek niet meer en moet je het als vechter zelf oplossen. Ik zie dat dit toch te weinig gebeurd en vechters rekenen toch teveel op hun hoek terwijl de hoek het niet altijd weet of goed heeft.



MF: Hoe zie jij het kickboksen / MMA in Nederland over 10 jaar?

Nederland is een opleidingsland geweest op het gebied van kickboksen. Bij MMA is dat niet het geval. Er is dus nog een hoop kennis te vergaren op dat gebied. En als wij Nederlanders hebben die in staat zijn om deze kennis te vergaren dan zal er steeds meer een trek komen naar het MMA. Zeker omdat kickboksen wat minder is geworden. Ik denk toch dat MMA niet gemakkelijk zal integreren in Nederland. In Brazilië bijvoorbeeld zie je dat in een sportschool een leerling zowel kickboksen als BJJ traint. In Nederland heb je gewoon niet leraren die beide goed kunnen. Althans niet genoeg in iedergeval. Die ontwikkeling moet nog komen in de mensen die allebei kunnen.


http://i719.photobucket.com/albums/ww193/Mixfight-NL/11-07-06_Ernesto/hoost032.jpg



MF: Heb je zelf ooit interesse gehad om MMA te gaan doen?

Nee nooit interesse in gehad. De tijd dat MMA op kwam was in het jaar van de eerste K-1. In hetzelfde jaar was ook de eerste UFC. In 1993 was ik al 28 en toen dacht ik bij mezelf, ik ga nu niet op tijd meer leren om goed te worstelen. Die basis zou ik nooit meer goed krijgen dus heb ik mij volledig op kickboksen gefocust.


MF: Waarom is het niet tot een rechtszaak gekomen tegen je oude trainer Johan Vos?

Mooie vraag. Misschien had het gekund in Japan. Feit is dat ik geen concreet bewijs had, behalve een verklaring die ik ooit heb gehad van K-1. Maar de echte bewijzen had ik niet in mijn bezit. Ze waren er wel maar er kon niet over gesproken worden omdat ze in een of ander contract versleuteld waren. Dat zou een hele moeilijke zaak zijn geweest en daarom ben ik daar nooit aan begonnen.


MF: Hoe is het om een vechter als Spong te trainen die eigenlijk al zo gevormd is door zijn vorige trainer Lucien Carbin. Zijn er dingen die je graag wilt veranderen in zijn spel en is dat dan ook makkelijk te doen bij zo’n ervaren vechter?

Tyrone staat open voor verandering en nieuwe dingen. Maar het is niet makkelijk om iemand die in een bepaalde stijl of manier vecht om daar grote aanpassingen in te maken. Dat is niet een kwestie van maanden maar eerder van jaren. Er valt altijd nog wat te leren en zeker als je nog relatief jong bent.


MF: wat verwacht je van hem de komende 3 jaar?

Ik verwacht dat hij meer ervaren wordt in het zwaargewicht. Hij is een hele ervaren vechter in lichtere gewichten. Maar vechten in het zwaargewicht is toch anders. Met een klap kan het over zijn. Ik verwacht dat hij steeds meer gaat wennen aan het zwaargewicht en steeds makkelijker zijn gewicht zal kunnen dragen. In het begin heeft hij er aan moeten wennen.


MF: Het is nu aardig stil rond de K-1. Wat zijn de plannen met Spong?

Ik weet dat er bij Showtime nog wat wedstrijden gepland zijn dus hij zal genoeg te doen hebben. Het is wel te hopen dat Tyrone ook bij de K-1 wat wedstrijden kan pakken zodat hij genoeg vecht en ervaring opbouwt in het zwaargewicht.


MF: Welke vechter train je nog meer intensief?

Ik train al intensief met Jan Siersema en nog een aantal jonge jongens die eraan gaan komen maar zich nog even moeten laten zien.


MF: En met welke internationale vechters zou je willen werken?

Wie zal ik eens noemen. Een vechter als Petrosyan alhoewel hij al heel goed is en dus lastig is op te bouwen. Ik zou eerder met Japanse jongens willen werken omdat ik van die jongens denk dat ze heel graag willen en genoeg potentie hebben, maar niet op de juiste manier trainen.


MF: Komt er ooit een DVD – box uit met al je gevechten?

Het staat niet in de planning.


MF: Heb je plannen om openbare seminars in Nederland te geven?

Ik zit er wel aan te denken om daar wat meer mee te doen. Het zit in de planning.


MF: Wat zou je graag uitgelicht willen zien in het nog te verschijnen boek van Peter Aerts dat bij jou nog niet aan bod is gekomen?

Niks. Peters boek is Peters boek. Peter moet in het boek schrijven wat hij daarin wilt hebben.


MF: Heb je Johan Vos nog gesproken sinds het laatste telefoontje dat beschreven staat in het boek de Kickbokser? En Zoja, wat vond hij van het boek?

Ik heb Johan wel nog heel even gesproken. Dat was een half jaar nadat we uit elkaar waren gegaan. Maar het is enkel tot zakelijk hallo gebleven, daarna en ook na het verschijnen van mijn boek is er geen contact meer geweest.


MF: Heb je nog contact met Ashwin Balrak? En wat was jouw reactie toen je hoorde dat hij aangehouden was?

Ik was heel erg geschokt en stond met mijn oren te klapperen nadat ik hoorde wat er allemaal gespeeld heeft. Ik heb nog wel contact met Ashwin. Ik blijf hem steunen, mensen maken nou eenmaal fouten en dat is heel jammer maar dat betekend niet dat het daarmee afgedaan is.


MF: Hoe gaat het met Aswhin?

Ja volgens mij wel goed. Ik sprak hem vorige week nog even en hij klonk wel opgewekt. Hij zal zich waarschijnlijk minder vermaken daar dan buiten maar ik denk dat hij er wel goed doorkomt.


http://i719.photobucket.com/albums/ww193/Mixfight-NL/11-07-06_Ernesto/hoost041.jpg



http://i719.photobucket.com/albums/ww193/Mixfight-NL/11-07-06_Ernesto/hoost040.jpg

Garcia
14-07-2011, 15:25
MF: Waarom heb je een gevecht tegen Badr Hari toegezegd en daarna weer gecancelled?

Ik liet mij triggeren door zijn manager die zei dat Badr het een hele eer zou vinden als hij tegen mij kon vechten, maar dat het toch niet meer zou gebeuren omdat ik niet meer kon vechten. Toen begon ik weer als een vechter te denken en dacht bij mijzelf ik vecht tegen iedereen en dat gevoel heb ik nog steeds wel. Toen had Simon iets van hey interessant en begon dingen te regelen. De wedstrijd stond gepland voor de maand mei en Simon begon in oktober al met het regelen van persconferenties en allerlei andere zaken en dat begreep ik vanuit commercieel oogpunt wel, maar voor mij was dit te vroeg. Hoe kan ik mij rustig en ontspannen voorbereiden als iedereen het 8 maanden lang over die wedstrijd heeft. Dat vond ik niet prettig en had ik zoiets van dit wil ik niet. De druk van 8 maanden lang hiermee bezig te zijn vond ik niet prettig. Alle ogen zouden niet op hem gericht zijn maar op mij. Als het enkel 2 of 3 maanden van tevoren zou zijn geweest dan had ik er geen problemen mee gehad.


MF: Hoe was het om te stoppen met vechten?

Het was even moeilijk, maar het was ook een weloverwogen beslissing. In 2004 had ik vlak voor de Grand Prix gezegd dat als ik deze zou winnen ik zou stoppen. Dit werd mij niet in dank afgenomen door K-1 want ze hadden niet gewild dat ik zou gaan stoppen. Ik won het toernooi niet en het jaar daarop was ik vrijwel het hele jaar geblesseerd. Ik vocht nog wel op oudejaarsdag tegen Sem Schilt en toen had ik iets van zo wil ik mijn carrière niet eindigen. Toen ben ik toch nog een jaar door gegaan.


MF: Wat was voor jou de doorslag om te stoppen?

Mijn leeftijd en ik heb genoeg klappen gehad in mijn vechtsportcarrière. Het is tijd voor iets anders.


MF: Hoe kijk je tegen alle negativiteit aan omtrent de vechtsport?

Helaas ben ik het al zo gewend dat ik er niet meer zo van opkijk. Ik vraag mij af of het ooit beter wordt, of alleen maar erger wordt. Ik heb de bange hoop dat het altijd zo zal blijven.


MF: Waar komt het door denk je?

Ik denk dat het in de geschiedenis ligt. Al voor de dood van Andre Brilleman was er al flink wat negativiteit over kickboksen. Op het moment dat kickboksen enigszins in het nieuws kwam was het al direct negatief nieuws. Ik kan mij het moment herinneren toen de Surinaamse ambassadeur op het Kwaku festival was en hij begeleid werd door kickboksers. Die man had al een negatieve naam en door het laten begeleiden van kickboksers kreeg de sport ook een negatieve naam. Toen begon het volgens mij al. Toen kwam Andre en er gebeurde altijd wel wat, waardoor het negatief bleef.


MF: Zou jij net als Marloes Coenen een gesprek willen voeren met Burgermeester van der Laan over het eventueel verbieden van gala’s?

Ik heb met van der Laan gesproken. Het was op de dag van de benefiet wedstrijd van Ajax voor Japan. Ik kwam de burgermeester daar toevallig tegen en heb hem kort hierover gesproken. Hij heeft mijn eerste boek in ontvangst genomen. Alistair en Marloes hebben met hem gesproken en ik heb nu echt het idee dat zijn gedachte over kickboksers echt is veranderd. Wat hij zei kwam eigenlijk op neer dat hij dacht dat kickboksers een soort van neanderthalers waren en dat hij in heeft gezien dat het niet zo is. Zijn idee daarover is genuanceerder is geworden. Van zijn kant snap ik bepaalde dingen wel, maar het lijkt wel alsof wij de enige slechte zijn en zo is het gewoon niet.


http://i719.photobucket.com/albums/ww193/Mixfight-NL/11-07-06_Ernesto/hoost036.jpg

MF: Het afscheidsgala van Clyde Petres is helaas uitgelopen tot een drama. Heb jij net als Clyde gesproken met de gemeente Hoorn?

Wij hebben samen hier bij de burgermeester gezeten en over dingen gesproken. Ik begrijp zijn keus om 2 jaar lang gala’s te verbieden en ik maak mij daar niet heel druk over. Dit komt ook omdat ik zelf geen gala’s organiseer natuurlijk. Jammer vind ik het natuurlijk wel. Als ik zelf een promotor zou zijn en het zou verboden worden om gala’s te organiseren dan zou ik wellicht anders erop gereageerd hebben. Ik vind het wel heel jammer voor de vechters.



MF: De ramp in Japan heeft veel indruk gemaakt op alle vechtsporters. Wat ging er door je heen toen je het nieuws zag?

Die ochtend ging ik op reis en ik hoorde het nieuws over een aardbeving op de radio vlak voor ik moest vliegen. Ik dacht bij mijzelf er gebeuren daar wel meer aardbevingen dus het zal wel. Ik heb zelf ook een aardbeving daar meegemaakt maar hoe erg het was wist ik op dat moment nog niet. In de middag zag ik op internet pas hoe erg het was. Ik ben daar heel erg van geschrokken. Ik zag al die auto’s weggespoeld worden en s’nachts droomde ik dat ik auto’s zag wegspoelen met dode mensen erin. Ik besefte dat dit ook daadwerkelijk moest zijn gebeurd. Ik vond dat heel heftig. Ik heb getracht om mensen daar te bereiken maar het telefoonnetwerk lag plat. Na een paar dagen kon ik iedereen bereiken en was ik enorm opgelucht.

MF: De K-1 lijkt failliet te zijn, maar komt nu toch met een oproep om weer nieuwe vechters aan te trekken. Wat vind jij van het feit dat er nog veel vechters moeten wachten op hun gage, maar dat de K-1 toch weer nieuwe vechters aan zich willen gaan binden?

De K-1 moet sowieso op andere voorwaarden vechters aan zich gaan binden. Het is natuurlijk schandalig dat veel vechters nog op hun geld wachten. Vechters zijn natuurlijk de belangrijkste onderdelen van zo’n evenement. Zonder vechters heb je zeker geen evenement.


MF: Ben jij nog direct of indirect actief betrokken bij de K-1?

Indirect altijd wel maar direct niet.


MF: MMA is de snelst groeiende sport ter wereld. Met name in Amerika valt er veel geld te verdienen als trainer. Het niveau van kickboksen valt in Amerika behoorlijk tegenvalt. Een vechter als jij die bekend staat om vernietigende lowkicks zou het niveau in Amerika naar een behoorlijk niveau kunnen brengen. Zou dit een ambitie van je kunnen zijn?

Ik denk niet dat ik snel in Amerika zou willen wonen. Als je daar dingen wilt gaan doen dan zal je daar toch een langere tijd moeten blijven. Zeker als je bepaalde systemen wilt trainen. Bij MMA gaat het vrijwel zeker om systemen trainen zowel staand als op de grond. Ik denk dat dit wel een hele opgave zou zijn om in Amerika te gaan wonen. Maar ja ik zou niet bij voorbaat nee zeggen. Een bepaalde periode training geven zou ik zeker niet uitsluiten.


MF: wat kunnen we in de toekomst nog van Ernesto Hoost verwachten?

Ik heb een keer aangekondigd dat ik ooit een boek wil gaan schrijven. Denk aan een verhalenboek of een kinderboek. Ik weet niet zeker het een kinderboek zou worden maar ik kan alvast verklappen dat ik volgend jaar februari de marathon van Tokyo wil gaan lopen. Ik ben nu al heel erg aan het bijhouden wat ik aan het doen ben en daarover zou ik ook wel een boek willen schrijven. Alleen weet ik nog niet of het in boekvorm zal zijn of in de vorm van een log. Ik zit in iedergeval vol ideeen en weet al waarover ik graag zou willen schrijven. Ik vind van mijzelf dat ik ooit een marathon moet hebben gelopen en een boek moet hebben geschreven. Dat zijn doelen die ik voor mijzelf heb gesteld.


http://i719.photobucket.com/albums/ww193/Mixfight-NL/11-07-06_Ernesto/hoost028.jpg



http://i719.photobucket.com/albums/ww193/Mixfight-NL/11-07-06_Ernesto/hoost023.jpg



http://i719.photobucket.com/albums/ww193/Mixfight-NL/11-07-06_Ernesto/hoost027.jpg

Pahlavan
14-07-2011, 17:23
leuk interview mannen! thanks

Mattie73
14-07-2011, 17:29
Jammer dat de gevechten tegen Peter Smit niet zijn doorgegaan!

justsomeone
14-07-2011, 17:43
You must spread some Reputation around before giving it to Garcia again.

Mauro
14-07-2011, 17:47
Top weer ! Tnx Garcia !

simtekf1
14-07-2011, 17:59
Reps, erg leuk om dit te lezen.

Ralph
14-07-2011, 18:09
Nice! Leuk om te lezen.

jaco
14-07-2011, 18:13
Mooi intervieuw bedankt

wrestler_nl
14-07-2011, 18:20
Thanks
Vette Vragen en mooie foto's

fightlove
14-07-2011, 19:10
Zeker een nice interview Carcia.Mooie foto's en genoeg vragen.Leuk dat de ingezonden vragen zijn beantwoord,thanks.

marcelt
14-07-2011, 19:41
Supa Garcia. Ernesto is een held!

amilster
14-07-2011, 19:56
Supa Garcia. Ernesto is een held!

X2

Lennie
14-07-2011, 20:04
Heel mooi interview! Ik heb het boek helaas nog niet gelezen maar:

MF: Waarom is het niet tot een rechtszaak gekomen tegen je oude trainer Johan Vos?

Mooie vraag. Misschien had het gekund in Japan. Feit is dat ik geen concreet bewijs had, behalve een verklaring die ik ooit heb gehad van K-1. Maar de echte bewijzen had ik niet in mijn bezit. Ze waren er wel maar er kon niet over gesproken worden omdat ze in een of ander contract versleuteld waren. Dat zou een hele moeilijke zaak zijn geweest en daarom ben ik daar nooit aan begonnen.

Wat is er tussen die twee gebeurd?

amilster
14-07-2011, 20:54
Heel mooi interview! Ik heb het boek helaas nog niet gelezen maar:

MF: Waarom is het niet tot een rechtszaak gekomen tegen je oude trainer Johan Vos?

Mooie vraag. Misschien had het gekund in Japan. Feit is dat ik geen concreet bewijs had, behalve een verklaring die ik ooit heb gehad van K-1. Maar de echte bewijzen had ik niet in mijn bezit. Ze waren er wel maar er kon niet over gesproken worden omdat ze in een of ander contract versleuteld waren. Dat zou een hele moeilijke zaak zijn geweest en daarom ben ik daar nooit aan begonnen.

Wat is er tussen die twee gebeurd?

neem hieronder ff een kijkje

Over *spoiler* (http://www.mixfight.nl/forum/showthread.php?113860-Over-quot-De-kickbokser-quot-*spoiler*/page4)

basblue
14-07-2011, 21:22
Top interview! Alle credits naar Carcia. Thanx!

Op sommige vragen wel een kort antwoord. Misschien dat het kwam door de gesloten vraagstelling, of misschien had Ernesto gewoonweg geen lang antwoord.

Misschien ben ik gewoon te verwend geraakt met het boek van hoost. Daar werd alles in geuren en kleuren vertelt.

Hammerkick
14-07-2011, 21:24
Prachtig interview en supermooie foto''s !! Top Cyril en Bas !!

Hammerkick
14-07-2011, 21:33
MF: Tegen welke vechter had je graag gevochten, maar is er nooit van gekomen?

Peter Smit. Ik zou twee keer tegen hem vechten. Een keer in 1984 en een keer in 1991. Beide keren heeft Peter helaas afgezegd en het is er nooit meer van gekomen.


MF: Enig idee waarom hij de partijen afblies?

De eerste keer had het te maken met het feit dat hij een partij had vlak daarvoor en de tweede keer dacht ik ook. En dat hij dus niet het risico wilde nemen dat hij niet op 100% sterkte tegen mij zou vechten.

De eerste keer, was nog in de B-Klasse en toen was Peter geblesseerd, de tweede keer was in 1991 en zou Peter tegen Ernesto vechten in Amsterdam, dat ging toen niet door, omdat Peter meer geld kon krijgen, door in Japan tegen Toshiyuki Atokawa te vechten. Het gevecht is inderdaad een droomgevecht en Jens heeft me voor het boek een aantal keren, van alles gevraagd over Peter en Ernesto. Ik heb begrepen, dat het verhaal over het droomgevecht niet in het boek voorkomt.

Jeru
14-07-2011, 23:46
Top interview en foto's!!

payap
14-07-2011, 23:54
Thanx Heren,

prachtig interview en foto's van een topper .

joost
15-07-2011, 00:31
Erg leuk! thnxxx

MaartenManaus
15-07-2011, 01:17
Goei werk weer,... mooi interview! Thx

Lionheart
15-07-2011, 02:02
Super!!

Bedankt Garcia!!

Ernesto is en blijft mr K1!

Fightfan
15-07-2011, 05:44
MF: Tegen welke vechter had je graag gevochten, maar is er nooit van gekomen?

Peter Smit. Ik zou twee keer tegen hem vechten. Een keer in 1984 en een keer in 1991. Beide keren heeft Peter helaas afgezegd en het is er nooit meer van gekomen.


MF: Enig idee waarom hij de partijen afblies?

De eerste keer had het te maken met het feit dat hij een partij had vlak daarvoor en de tweede keer dacht ik ook. En dat hij dus niet het risico wilde nemen dat hij niet op 100% sterkte tegen mij zou vechten.

De eerste keer, was nog in de B-Klasse en toen was Peter geblesseerd, de tweede keer was in 1991 en zou Peter tegen Ernesto vechten in Amsterdam, dat ging toen niet door, omdat Peter meer geld kon krijgen, door in Japan tegen Toshiyuki Atokawa te vechten. Het gevecht is inderdaad een droomgevecht en Jens heeft me voor het boek een aantal keren, van alles gevraagd over Peter en Ernesto. Ik heb begrepen, dat het verhaal over het droomgevecht niet in het boek voorkomt.

Was er dan een 3e keer? Want een keer is Leo de Snoo op het laatste moment ingevallen tegen Hoost omdat Peter geblesseerd terug kwam uit Japan. volgens mij had hij Seidokan gevochten?

Hammerkick
15-07-2011, 07:11
Was er dan een 3e keer? Want een keer is Leo de Snoo op het laatste moment ingevallen tegen Hoost omdat Peter geblesseerd terug kwam uit Japan. volgens mij had hij Seidokan gevochten?
Dat is de tweede keer ! Peter zijn laatste gevecht was tegen Toshiyuki Atokawa op 10 oktober 1991 in de Seidokan karate worldcup '91.

Justinian
15-07-2011, 08:46
Mooi interview en topfoto's, thanks mensen!!

Kemal
15-07-2011, 11:45
Heel mooi interview heren, erg bedankt!!

Wheelie
15-07-2011, 12:50
Heel mooi interview, bedankt.

Peter0711
15-07-2011, 14:42
Hardstikke leuk interview. Top!

Richelieu
15-07-2011, 17:29
Ziet er allemaal erg strak uit met geweldige vragen! Zoiets mis ik bijvoorbeeld in de Ringsports!

Challenger
17-07-2011, 00:56
Leuk interview thanx Garcia!!!!!!!!!!

Garcia
17-07-2011, 13:01
Ziet er allemaal erg strak uit met geweldige vragen! Zoiets mis ik bijvoorbeeld in de Ringsports!

Ringsports mag mij altijd benaderen voor het doen van verslagen of interviews ;)

Maar de meeste credits gaan naar de forumleden voor het inzenden van leuke vragen!!