PDA

View Full Version : Zab Judah heeft spijt



boksupdate
18-07-2011, 15:27
Orginele artikel hier te lezen: Zab Judah heeft spijt (http://www.boksupdate.nl/judah-heeft-spijt/)

--

IBF (International Boxing Federation) light welterweight kampioen Zab Judah lijkt spijt te hebben van zijn wissel in gewichtklasse na het verlies tegen Kostya Tszyu in 2001.

Waar hij nog geadviseerd werd om in deze klassen te blijven, ook na de nederlaag besloot hij omhoog te gaan naar de welterweight. Hier had hij slechts kleine successen, bijv het winnen van Cory Sprinks om zo de IBF, WBA en WBC welterweight titel te pakken. Vanaf hier ging het berg af waards met Judah. Zo verloor hij al snel van Baldomir en vervolgens Floyd Mayweather Jr, Miguel Cotto en Joshua Clottey.

Toch besloot Judah om vorig jaar weer naar zijn oorspronkelijke klasse te verhuizen. Een wijze keuze, zo laten de resultaten zien. Tegen boxingtalk.com zei Judah het volgende: “Ik had in de klasse van 63,5 kg moeten blijven, en verdedigen. Hierin heb ik maar één keer verloren omdat ik niet ervaren genoeg was. Welterweight was te hoog gegrepen voor me.”

Zab Judah treed volgend weekend aan tegen de light welterweight kampioen Amir Khan. Het ziet er naar uit dat de winnaar van dit gevecht eventueel tegen Floyd Mayweather Jr. zal strijden.

Wiseguy
18-07-2011, 16:12
Dit wordt een serieuze test voor Khan.