PDA

View Full Version : Beginnen



Bast
19-07-2011, 18:27
Hi all!, zag niet echt een introductie forum, dus zal korte inleiding doen bij dit topic :P. Ben 21, male en op zoek naar leuke vechtsport om te gaan doen. En dat moet dan met een lengte van +-1.77M en 72KG (mocht dat uitmaken; dat weten jullie beter dan ik :)) Heb ooit in een lang verleden judo be-oefent, maar dat mag geen naam (meer) hebben. Was er ook niet goed in, voor zover iemand onder de 10 dat kan zijn. Momenteel fitness ik alleen, maar ben wel opzoek naar wat extra.

Ennn, denk dat jullie me beter kunnen informeren dan mensen die geen verstand hebben van MA ;D.
Heb wat afleveringen van Human Weapon gekeken om beetje beeld te krijgen van enkele sporten, en momenteel twijfel ik nog tussen Muay Thai, Karate en Taekwondo. Gek genoeg als ik mensen vraag wat het beste bij mij zou passen gaat het in de telling gelijk op, en als ik mensen vraag die zelf MA doen komen ze altijd met een weer andere suggestie... Dus maar even vergroten van de input ^^.

Zoek iets waarvoor je wel wat conditie mag hebben, vooral omdat mijn conditie 'ok' is, en dat mag dus wel wat beter. Mag ook wel een sport zijn waar wat flexibiliteit voor nodig is, want momenteel is de kleermakerszit of m'n tenen aanraken te zielig voor woorden.

Elke input welkom :)

R.H.
19-07-2011, 18:39
Voor het echte conditie werk zou ik Muay Thai/ Kickboksen gaan doen.
over karate en Taekwondo weet ik niet zo heel veel.

Jeru
19-07-2011, 18:43
Conditie = Muay Thai / Kickboksen
Flexibiliteit = Taekwondo

Waarom ga je niet even bij alle drie de sporten een proeflesje draaien? Weet je meteen wat bij je past....

Sadix
19-07-2011, 23:41
wat is je secundaire intresse naast dat je dus gewoon wilt sporten en bewegen?

Als je bijv je zelf in een korte tijd goed wilt leren verdedigen en wel van sparren houd dan kickboksen.

Als je vooral gewoon wilt sporten en je lichaam in top vorm houden dan kan je beter taekwondo/karate doen. (bij karate en taekwondo kan je natuurlijk ook je zelf goed verdedigen maar ik vind persoonlijk dat, dat langer duurt dan bij kickboksen, het leer proces zeg maar)

Gilaiir
20-07-2011, 00:41
Grappling, het is leuk, je krijgt er een goede conditie van, ook aan je flexibiliteit word gewerkt en het is allemaal net wat anders dan je gewent bent.

fighterboy
20-07-2011, 00:42
Ik kan je beter adviseren als ik wat meer van je weet.

Vind je effectiviteit belangrijk?
Ga je voor het ''cool uitzien'' of voor het echte werk?
Wat wil je uiteindelijk kunnen?
Doe je het voor self defence, of ringsport?
Liever alleen grondvechten, of alleen staand, of all round?

Wil nog even zeggen dat bij human waepon het wel een stuk anders is dan hierzo.

Karate en Taekwondo stellen bijna niks voor hier in Nederland vergeleken die filmpjes.
Dat Muay Thai met bloederige gevechten is ook niet hier in Nederland. Wel zware trainingen, maar gewoon trainen alleen dan hoef je niet met een brancard worden afgevoerd na een elleboog k.o.

fighterboy
20-07-2011, 00:44
wat is je secundaire intresse naast dat je dus gewoon wilt sporten en bewegen?

Als je bijv je zelf in een korte tijd goed wilt leren verdedigen en wel van sparren houd dan kickboksen.

Als je vooral gewoon wilt sporten en je lichaam in top vorm houden dan kan je beter taekwondo/karate doen. (bij karate en taekwondo kan je natuurlijk ook je zelf goed verdedigen maar ik vind persoonlijk dat, dat langer duurt dan bij kickboksen, het leer proces zeg maar)

Moet ook de feeling hebben. Sommige mensen trainen jaren lang bijvoorbeeld Karate en kunnen nog niks toepassen. Terwijl er ook mensen zijn die bijv. net een techniek even hebben geoefent, en die gelijk kunnen toepassen tijdens het sparren.

Sadix
20-07-2011, 00:45
hahaha fighterboy, je bent me der een hahahaha

fighterboy
20-07-2011, 00:49
:p

R.H.
20-07-2011, 09:52
Moet ook de feeling hebben. Sommige mensen trainen jaren lang bijvoorbeeld Karate en kunnen nog niks toepassen. Terwijl er ook mensen zijn die bijv. net een techniek even hebben geoefent, en die gelijk kunnen toepassen tijdens het sparren.

Staan er al enkele seminars van jou in de planning?

fighterboy
20-07-2011, 10:03
Nee, ik ben zelf geen trainer. Ik bedoel als 2mensen sparren. Dan sta ik erbij. Dan vertel ik waarom zijn techniek niet lukt ofso. Bij kickboksen ligt dat meestal aan de afstand die ze niet goed uitkiemen, bij jujitsu is hun houding vaak niet goed, en die houding die ze hun tegenstander geven.

Pansier
20-07-2011, 12:20
Ik zeg muaythai, omdat dat (vind ik) mooier is dan het kickboxen. Het gaat veel dieper, er ligt een verhaal achter. Het is goed voor je conditie en flexibiliteit krijg je er ook zeker van. Natuurlijk minder als bij het taekwondo, maar het taekwondo vind ik te beperkt en dus minder leuk. 't Zelfde als met het boksen.

Misschien is het een aanrader om te zeggen in welke stad/dorp je woont, zodat mensen je sportscholen kunnen aanraden om een keertje mee te kunnen trainen, waardoor je zelf een beter beeld krijgt.

Bast
20-07-2011, 13:25
Denk dat Jeru zijn antwoord vrij goed is. Ga gewoon bij alle 3 een lesje volgen. Ik woon in Tilburg en ik geloof dat bij La Sala ze zowel muay thai, karate als taekwondo geven, dus kan daar alle 3 een keertje mee doen (al is dat wel tegen eenmalige betaling per les dan, maargoed).

Als iemand in de buurt van het centrum van Tilburg nog andere (goede) sportscholen weten is dat natuurlijk welkom :)

Om nog even kort op fighterboy in te gaan. Het is meer voor self defence dan ringsport. Het gaat me om goed bewegen, dus liever staan dan liggen. Wil er vooral flexibiliteit en conditie mee verbeteren, maar mocht het ooit nodig zijn om een goede trap of klap uit te delen is dat natuurlijk een pluspuntje.

Gilaiir
20-07-2011, 17:31
Denk dat Jeru zijn antwoord vrij goed is. Ga gewoon bij alle 3 een lesje volgen. Ik woon in Tilburg en ik geloof dat bij La Sala ze zowel muay thai, karate als taekwondo geven, dus kan daar alle 3 een keertje mee doen (al is dat wel tegen eenmalige betaling per les dan, maargoed).

Als iemand in de buurt van het centrum van Tilburg nog andere (goede) sportscholen weten is dat natuurlijk welkom :)

Om nog even kort op fighterboy in te gaan. Het is meer voor self defence dan ringsport. Het gaat me om goed bewegen, dus liever staan dan liggen. Wil er vooral flexibiliteit en conditie mee verbeteren, maar mocht het ooit nodig zijn om een goede trap of klap uit te delen is dat natuurlijk een pluspuntje.

Met BJJ/liggen beweeg je ook veel.. :l

Gilaiir
20-07-2011, 17:33
Nee, ik ben zelf geen trainer. Ik bedoel als 2mensen sparren. Dan sta ik erbij. Dan vertel ik waarom zijn techniek niet lukt ofso. Bij kickboksen ligt dat meestal aan de afstand die ze niet goed uitkiemen, bij jujitsu is hun houding vaak niet goed, en die houding die ze hun tegenstander geven.

Het mooie vind ik nog dat je topics heb geopent met daarbij de vraag hoe je beter moet worden in thai boksen, omdat iedereen steeds je ass whoopte tijdens het sparren.

Briant
20-07-2011, 18:25
Met BJJ/liggen beweeg je ook veel.. :l

Niet als je het goed doet haha. De luiheid/effectiviteit quotient bij BJJ is gunstig voor luie mensen whaha.

Hey maar Bast, als je bij La Sala traint kom je maar een lesje bij mij mee pakken op donderdag vanaf 22 augustus, ik laat je zien dat Grappling erg veel om beweging gaat.

Bast
20-07-2011, 19:44
Haha, ben impulsief persoon dus dan duurt 22 aug nog lang ;P. Ben er net even langs geweest; gewoon om keer uitstraling te zien en even te vragen en ze hebben daar leen spullen mocht ik keer lesje mee willen draaien dus dat scheelt mij hoop qua prijs met aanschaffen van spullen ^_ ^

Weet alleen nog niet of ze met leen-spullen bedoelde; echt voor mensen die een keertje komen kijken, of spullen gewoon voor mensen die meedoen aan lessen. You happen to know that?

Wellicht morgen maar lesje muay thai meedoen ^^

Sadix
20-07-2011, 20:01
leen spullen zijn gewoon vaste handschoenen en scheenbeschermers die in de gym zijn voor mensen als jij.
je kan die vast en zeker gebruiken.

Briant
20-07-2011, 20:02
Haha, ben impulsief persoon dus dan duurt 22 aug nog lang ;P. Ben er net even langs geweest; gewoon om keer uitstraling te zien en even te vragen en ze hebben daar leen spullen mocht ik keer lesje mee willen draaien dus dat scheelt mij hoop qua prijs met aanschaffen van spullen ^_ ^

Weet alleen nog niet of ze met leen-spullen bedoelde; echt voor mensen die een keertje komen kijken, of spullen gewoon voor mensen die meedoen aan lessen. You happen to know that?

Wellicht morgen maar lesje muay thai meedoen ^^

Leenspullen mag je idd gebruiken, maar als je vast gaat trainen kun je beter wel je eigen spullen kopen. Morgen ben ik er tijdens het MMA lesje, dat wordt mijn lesuurtje na het ingaan van het nieuwe rooster. Je kan blijven plakken of zelfs mee doen ;)

Bast
20-07-2011, 21:03
Doe liever mee dan dat ik blijf plakken :P Weet alleen niet of het praktisch mogelijk is, of conditioneel haalbaar, om met muay thai mee te doen en dan (zonder pauze? :P) door te gaan met MMA?

Briant
20-07-2011, 21:05
Doe liever mee dan dat ik blijf plakken :P Weet alleen niet of het praktisch mogelijk is, of conditioneel haalbaar, om met muay thai mee te doen en dan (zonder pauze? :P) door te gaan met MMA?

Tuurlijk, je doet tussendoor gewoon even relaxen, wat drinken en je kan weer ;)

fighterboy
20-07-2011, 23:06
Het mooie vind ik nog dat je topics heb geopent met daarbij de vraag hoe je beter moet worden in thai boksen, omdat iedereen steeds je ass whoopte tijdens het sparren.

Ik groei snel, en elke dag.

Ik zeg niet dat ik perfect ben in thaiboksen, maar heb wel het niveau bereikt dat ik andere op hun fouten kan wijzen.

Is dat zo raar?

fighterboy
20-07-2011, 23:10
Denk dat Jeru zijn antwoord vrij goed is. Ga gewoon bij alle 3 een lesje volgen. Ik woon in Tilburg en ik geloof dat bij La Sala ze zowel muay thai, karate als taekwondo geven, dus kan daar alle 3 een keertje mee doen (al is dat wel tegen eenmalige betaling per les dan, maargoed).

Als iemand in de buurt van het centrum van Tilburg nog andere (goede) sportscholen weten is dat natuurlijk welkom :)

Om nog even kort op fighterboy in te gaan. Het is meer voor self defence dan ringsport. Het gaat me om goed bewegen, dus liever staan dan liggen. Wil er vooral flexibiliteit en conditie mee verbeteren, maar mocht het ooit nodig zijn om een goede trap of klap uit te delen is dat natuurlijk een pluspuntje.

Veel bewegen en self defence,

Ja dan zit je wel goed richting MMA en Muay Thai.

Wel handig als je jezelf wil verdedigen ook te kunnen grondvechten. Dan kan je beter Wrestling doen dan Judo. Want bij Judo gebruik je ook je pak, maar op straat hebben mensen geen pak aan.

Pansier
20-07-2011, 23:11
Ik groei snel, en elke dag.

Ik zeg niet dat ik perfect ben in thaiboksen, maar heb wel het niveau bereikt dat ik andere op hun fouten kan wijzen.

Is dat zo raar?

Nee hoor, dat denken er heel veel te kunnen.

R.H.
20-07-2011, 23:13
Ik groei snel, en elke dag.

Ik zeg niet dat ik perfect ben in thaiboksen, maar heb wel het niveau bereikt dat ik andere op hun fouten kan wijzen.

Is dat zo raar?

Als ik het zo lees en jou videos zo bekijk is het enigste van niveau jouw ego.
Dat je na een half jaar thai-boksen al denk anderen op fouten te kunnen wijzen.

Gilaiir
21-07-2011, 01:48
Als ik het zo lees en jou videos zo bekijk is het enigste van niveau jouw ego.
Dat je na een half jaar thai-boksen al denk anderen op fouten te kunnen wijzen.


Nee hoor, dat denken er heel veel te kunnen.

Bedankt heren voor het beantwoorden, ik had het waarschijnlijk zelf niet beter gekund!! :)

Asura
21-07-2011, 02:02
Don't hate, masturbate.

fighterboy
21-07-2011, 02:08
Bedankt heren voor het beantwoorden, ik had het waarschijnlijk zelf niet beter gekund!! :)

Jij lokt gewoon dat soort reacties uit, en er dan aanvallend op ingaan.

Voel jij je dan beter ofso?

Echt ontzettend kinderachtig

ChingChong
21-07-2011, 11:55
Ik groei snel, en elke dag.

Ik zeg niet dat ik perfect ben in thaiboksen, maar heb wel het niveau bereikt dat ik andere op hun fouten kan wijzen.

Is dat zo raar?
Lol, ja... Of jij bent een fcking talent óf jou sportschool heeft het niveau van het gemiddelde mongolen tehuis. No way dat jij in 6 maanden zo goed bent dat je anderen op hun fouten kan wijzen.
Hebben jullie wel wedstrijd vechters? (A/B/C?) Heb je zelf al wedstrijden gedaan?

Briant
21-07-2011, 12:21
Jij lokt gewoon dat soort reacties uit, en er dan aanvallend op ingaan.

Voel jij je dan beter ofso?

Echt ontzettend kinderachtig

Gilaiir heeft in de ring gestaan en meerdere grondvechttoernooien mee gedaan. Hierbij was heeft hij een hoop partijen gewonnen (en Europees Kampioen Shooto geworden). Wat heb jij bereikt behalve beetje babbels op een internetforum geven?

fighterboy
21-07-2011, 14:41
Gilaiir heeft in de ring gestaan en meerdere grondvechttoernooien mee gedaan. Hierbij was heeft hij een hoop partijen gewonnen (en Europees Kampioen Shooto geworden). Wat heb jij bereikt behalve beetje babbels op een internetforum geven?

Dat heeft er verder niks mee te maken

fighterboy
21-07-2011, 14:45
Lol, ja... Of jij bent een fcking talent óf jou sportschool heeft het niveau van het gemiddelde mongolen tehuis. No way dat jij in 6 maanden zo goed bent dat je anderen op hun fouten kan wijzen.
Hebben jullie wel wedstrijd vechters? (A/B/C?) Heb je zelf al wedstrijden gedaan?

Ja er zijn wedstrijdvechters. Ik weet dat er 2 in B zitten, mijn trainer zelf waarschijnlijk wel hoger, en derest weet ik niet. Bijna iedereen doet wedstrijden of heeft ze gedaan. Als ik niet meer overspannen ben, mag ik ook wedstrijden doen.

Briant
21-07-2011, 15:01
Dat heeft er verder niks mee te maken

Dat heeft er alles mee te maken.

SjorsWilms
21-07-2011, 15:27
Ja er zijn wedstrijdvechters. Ik weet dat er 2 in B zitten, mijn trainer zelf waarschijnlijk wel hoger, en derest weet ik niet. Bijna iedereen doet wedstrijden of heeft ze gedaan. Als ik niet meer overspannen ben, mag ik ook wedstrijden doen.

Je traint bij HolyGym, die hebben geeneens wedstrijdvechters. En jouw trainer vermeldt niets over zijn wedstrijdverleden op zijn site (Geschiedenis (http://holygym.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=47&Itemid=54)), dan zou het of weinig voorstellen of hij heeft er geen.

Dont be a interwebz warrior prease =)

fighterboy
21-07-2011, 15:31
Dat heeft er alles mee te maken.

Ik zei alleen dat ik bij Jujitsu en Thaiboksen andere op hun fouten kan wijzen. Hoe goed gillair is of dat hij het beter kan heeft daar toch niks mee te maken. Bij Jujitsu heb ik de meeste ervaring en hoogste band. Thaiboksen is gewoon een kwestie van inzicht. Mijn ene trainer kan mij ook beter op mijn fouten wijzen, dan me andere trainer. Thaiboksen draait voorral om afstand. De Afstand bepaald of de klappen raak zijn, en of de counters goed aankomen. Ik train bij 2 sportscholen, en bij allebei zitten er mensen die niet nadenken over de afstand. Toen ik ze erop wees, wat je wel en niet bij welke afstand moet doen, en dat je zelf die afstand moet maken steeds deden ze het veel beter.

Ik zeg nergens dat ik beter dan een ander ben, dus ik snap niet waarom je mij zo aanvalt.

Briant
21-07-2011, 15:39
Ik zei alleen dat ik bij Jujitsu en Thaiboksen andere op hun fouten kan wijzen. Hoe goed gillair is of dat hij het beter kan heeft daar toch niks mee te maken. Bij Jujitsu heb ik de meeste ervaring en hoogste band. Thaiboksen is gewoon een kwestie van inzicht. Mijn ene trainer kan mij ook beter op mijn fouten wijzen, dan me andere trainer. Thaiboksen draait voorral om afstand. De Afstand bepaald of de klappen raak zijn, en of de counters goed aankomen. Ik train bij 2 sportscholen, en bij allebei zitten er mensen die niet nadenken over de afstand. Toen ik ze erop wees, wat je wel en niet bij welke afstand moet doen, en dat je zelf die afstand moet maken steeds deden ze het veel beter.

Ik zeg nergens dat ik beter dan een ander ben, dus ik snap niet waarom je mij zo aanvalt.

Met die instelling word je nooit een rijke vechter jongen. Met jou (gebrek aan) ervaring moet je bek houden en trainen. Hard gezegd, maar is niet anders.

Briant
21-07-2011, 15:40
Oh en met liegen over je ervaring en gradaties kom je nergens en zet je jezelf alleen maar voor lul.

fighterboy
21-07-2011, 15:40
Je traint bij HolyGym, die hebben geeneens wedstrijdvechters. En jouw trainer vermeldt niets over zijn wedstrijdverleden op zijn site (Geschiedenis (http://holygym.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=47&Itemid=54)), dan zou het of weinig voorstellen of hij heeft er geen.

Dont be a interwebz warrior prease =)

Vraag dat maar eerst zelf aan mijn trainer, voordat je dit soort conclusies trekt.
Er worden wel degelijk wedstrijden gevochten

Mister T.
21-07-2011, 16:02
En bast al wezen trainen en hoe beviel het?

(stille hint? .... bring it to the pit:D)

Bast
21-07-2011, 16:42
Haha nee, ik ga strakies beginnen met koken, dan nog even tv kijken denk ik en dan kijken of ik mee kan doen met muay thai bij la sala, mocht ik dan nog puf over hebben sluit ik aan bij MMA :P Update volgt daarna, of morgen (A)

Mister T.
21-07-2011, 16:49
Ok succes ermee! Gewoon lekker rustig beginnen en veel plezier!
Laat maar weten wat het is geworden.

Mister T.

Pansier
21-07-2011, 19:48
Als ik het zo lees en jou videos zo bekijk is het enigste van niveau jouw ego.
Dat je na een half jaar thai-boksen al denk anderen op fouten te kunnen wijzen.

Ligt er natuurlijk aan hoelang die andere al thaiboksen ;).

ChingChong
21-07-2011, 19:55
Ligt er natuurlijk aan hoelang die andere al thaiboksen ;).

2x Volgens mij is het niveau bij hun gym niet zo hoog.
@fighterboy Welke B-vechters zitten er bij jullie dan? Kan namelijk geen partijen van Holy gym vinden op Google.

Pansier
21-07-2011, 19:57
Met die instelling word je nooit een rijke vechter jongen. Met jou (gebrek aan) ervaring moet je bek houden en trainen. Hard gezegd, maar is niet anders.

Je moet nooit ''je bek houden''. Discussies moet je aangaan om er van te leren.

Bij ons op de sportschool geeft iedereen elkaar tips. In de gym ben je één team! Niet iedereen houd zijn bek en traint puur voor zichzelf. Je hebt elkaar nodig om van te leren. Als de trainer dan een opdracht geeft en je bent het er niet mee eens dan mag je dit zeggen. Dan krijg je te horen dat je fout of goed denkt en waarom, waardoor je er weer van leert en misschien andere ook. Dit zal ook de rede zijn dat wij een hele fijne groep hebben, iedereen heeft zijn recht, maar er wordt toch hard getraind. In de ring sta je er bijna alleen voor, maar in de gym zeker niet! Het mag dan wel een solo sport zijn, maar in je eentje leer je (bijna) niets...

Als je iemand tips wilt geven dan moet je weten hoe de techniek werkt, aan alleen inzicht heb je ook vrij weinig. Ik vind het juist goed dat ''fighterboy'' zijn best doet om andere te bevorderen... Natuurlijk moet je wel opletten dat je iemand niet de verkeerde dingen aanleert.

fighterboy
21-07-2011, 20:52
2x Volgens mij is het niveau bij hun gym niet zo hoog.
@fighterboy Welke B-vechters zitten er bij jullie dan? Kan namelijk geen partijen van Holy gym vinden op Google.

Dat weet ik zelf ook niet zo goed, ik weet ook niet in welke niveau mijn trainer wedstrijden heeft gedaan. Heb alleen toevallig tijdens een praatje met een van de jongens gevraagd of ze wedstrijden deden en hoe hoog. Heb geen idee hoe het zit. Had iemand gevochten en mocht niet op youtube van mijn trainer.

IK ga morgen avond alles aan mijn trainer vragen, maar ik zeg niet dat ik alles zo hier vertel. Misschien heeft hij er een reden voor dat hij weinig informatie vrijgeeft.

Briant
21-07-2011, 22:04
Je moet nooit ''je bek houden''. Discussies moet je aangaan om er van te leren.

Bij ons op de sportschool geeft iedereen elkaar tips. In de gym ben je één team! Niet iedereen houd zijn bek en traint puur voor zichzelf. Je hebt elkaar nodig om van te leren. Als de trainer dan een opdracht geeft en je bent het er niet mee eens dan mag je dit zeggen. Dan krijg je te horen dat je fout of goed denkt en waarom, waardoor je er weer van leert en misschien andere ook. Dit zal ook de rede zijn dat wij een hele fijne groep hebben, iedereen heeft zijn recht, maar er wordt toch hard getraind. In de ring sta je er bijna alleen voor, maar in de gym zeker niet! Het mag dan wel een solo sport zijn, maar in je eentje leer je (bijna) niets...

Als je iemand tips wilt geven dan moet je weten hoe de techniek werkt, aan alleen inzicht heb je ook vrij weinig. Ik vind het juist goed dat ''fighterboy'' zijn best doet om andere te bevorderen... Natuurlijk moet je wel opletten dat je iemand niet de verkeerde dingen aanleert.

Okay, Pansier...

Briant
21-07-2011, 22:05
Met bek houden en trainen bedoel ik niet letterlijk je bek houden. Maar sommige mensen praten meer dan dat ze trainen, en met mijn rijke ervaring pik je die mensen er zo uit. En raad eens... Ja Fighterboy is zo iemand. Dus... bek houden, trainen.

Pansier
21-07-2011, 22:09
Met bek houden en trainen bedoel ik niet letterlijk je bek houden. Maar sommige mensen praten meer dan dat ze trainen, en met mijn rijke ervaring pik je die mensen er zo uit. En raad eens... Ja Fighterboy is zo iemand. Dus... bek houden, trainen.

Leg het dan duidelijk uit...

Gilaiir
21-07-2011, 22:47
Je moet nooit ''je bek houden''. Discussies moet je aangaan om er van te leren.

Bij ons op de sportschool geeft iedereen elkaar tips. In de gym ben je één team! Niet iedereen houd zijn bek en traint puur voor zichzelf. Je hebt elkaar nodig om van te leren. Als de trainer dan een opdracht geeft en je bent het er niet mee eens dan mag je dit zeggen. Dan krijg je te horen dat je fout of goed denkt en waarom, waardoor je er weer van leert en misschien andere ook. Dit zal ook de rede zijn dat wij een hele fijne groep hebben, iedereen heeft zijn recht, maar er wordt toch hard getraind. In de ring sta je er bijna alleen voor, maar in de gym zeker niet! Het mag dan wel een solo sport zijn, maar in je eentje leer je (bijna) niets...

Als je iemand tips wilt geven dan moet je weten hoe de techniek werkt, aan alleen inzicht heb je ook vrij weinig. Ik vind het juist goed dat ''fighterboy'' zijn best doet om andere te bevorderen... Natuurlijk moet je wel opletten dat je iemand niet de verkeerde dingen aanleert.

Ik snap wat je bedoelt, maar Fighterboy heeft zat topics gemaakt over ik weet niet wat... en dan denken dat we hem serieus nemen? (:

Gilaiir
21-07-2011, 22:51
Leg het dan duidelijk uit...

Ik vin het vrij duidelijk..

Pansier
21-07-2011, 23:05
Ik snap wat je bedoelt, maar Fighterboy heeft zat topics gemaakt over ik weet niet wat... en dan denken dat we hem serieus nemen? (:

Klopt dat begrijp ik ;).

Briant
21-07-2011, 23:58
Leg het dan duidelijk uit...

Ik was toch vrij duidelijk dacht ik zo :P

fighterboy
22-07-2011, 00:28
Met bek houden en trainen bedoel ik niet letterlijk je bek houden. Maar sommige mensen praten meer dan dat ze trainen, en met mijn rijke ervaring pik je die mensen er zo uit. En raad eens... Ja Fighterboy is zo iemand. Dus... bek houden, trainen.

Wat een onzin, je weet niet eens hoeveel ik train.

Briant
22-07-2011, 00:39
Wat een onzin, je weet niet eens hoeveel ik train.

Ik weet wel hoeveel je praat.

Gilaiir
22-07-2011, 00:44
Ik weet wel hoeveel je praat.

lol'd.

fighterboy
22-07-2011, 01:55
Ik weet wel hoeveel je praat.

Omdat ik niet jarenlang ervaring heb met thaiboksen, en nog geen westrijden heb gedaan mag ik andere mensen geen tips geven?

hou toch eens op man

Gilaiir
22-07-2011, 02:17
Omdat ik niet jarenlang ervaring heb met thaiboksen, en nog geen westrijden heb gedaan mag ik andere mensen geen tips geven?

hou toch eens op man

Dat is het niet, hij zegt dat je teveel praat.

Briant
22-07-2011, 10:27
hou toch eens op man

x2

Bast
22-07-2011, 11:23
Ik ook geen jarenlange ervaring met thai boxen, maar gisteren dus wel eerste keer meegedaan. Dat is in een uurtje wel aanzienlijk meer zweten dan 1,5 uur in de sportschool. Groep varieerde van mij met m'n eerste les, tot mensen met een paar lessen, tot mensen die het al jaren doen, dus was gegarandeerd dat hun techniek en snelheid niet slecht een beetje beter was, maar veeel beter.

Merk wel dat ik het lastig vind om werkelijk een mep of trap uit te delen, doe dat normaal nooit maar daar had de rest geen moeite mee. Dat ik lastig vind kan wel mede komen dat het een proeflesje was, en ik dus zelf ook geen enkele bescherming had. Niet echt een aanrader wellicht :P

Vervelende is alleen dat ik geloof ik mijn linker voet wat heb gekneusd (ben nu eenmaal zo traag dat een uithaal makkelijk met een knie te blokken is), dus in eerste instantie ging lopen en fietsen prima, maar de koelkast lijkt nu ineens toch net wat vervelend ver weg te staan =[
Hopen dat dat beetje vlot hersteld zodat ik binnenkort nog weer eens met iets mee kan doen :)

Pansier
22-07-2011, 11:42
Ik ook geen jarenlange ervaring met thai boxen, maar gisteren dus wel eerste keer meegedaan. Dat is in een uurtje wel aanzienlijk meer zweten dan 1,5 uur in de sportschool. Groep varieerde van mij met m'n eerste les, tot mensen met een paar lessen, tot mensen die het al jaren doen, dus was gegarandeerd dat hun techniek en snelheid niet slecht een beetje beter was, maar veeel beter.

Merk wel dat ik het lastig vind om werkelijk een mep of trap uit te delen, doe dat normaal nooit maar daar had de rest geen moeite mee. Dat ik lastig vind kan wel mede komen dat het een proeflesje was, en ik dus zelf ook geen enkele bescherming had. Niet echt een aanrader wellicht :P

Vervelende is alleen dat ik geloof ik mijn linker voet wat heb gekneusd (ben nu eenmaal zo traag dat een uithaal makkelijk met een knie te blokken is), dus in eerste instantie ging lopen en fietsen prima, maar de koelkast lijkt nu ineens toch net wat vervelend ver weg te staan =[
Hopen dat dat beetje vlot hersteld zodat ik binnenkort nog weer eens met iets mee kan doen :)

Het is ook de bedoeling dat je met je schenen trapt ;).

Bast
22-07-2011, 11:45
Haha yeah, stiekem wist ik dat ook wel, maar dat zit er bij mij nog niet op auto-pilot in natuurlijk :P Dus dat ging even fout (A). Hoop dat het beetje snel hersteld want dit is vrij beroerd =[

Briant
22-07-2011, 11:48
Haha yeah, stiekem wist ik dat ook wel, maar dat zit er bij mij nog niet op auto-pilot in natuurlijk :P Dus dat ging even fout (A). Hoop dat het beetje snel hersteld want dit is vrij beroerd =[

Komt wel goed. Voet omhoog doen. En wat ook echt goed werkt is, 15 secondjes koelen, 15 seconden verwarmen en dat dan een paar keer herhalen (met de douche bijvoorbeeld).

En, volgende keer meedoen met MMA he ;)

Bast
22-07-2011, 12:22
Haha, met mijn conditie + teen/voet was het niet aanrader geweest om daar nog bij aan te sluiten ;P. Leek me wel veel 'grondwerk' (noem je dat zo?). Maar zal wel keertje mee gaan doen. MMA leek trouwens niet enige vorm van bescherming te gebruiken, klopt dat? oO

Haruchai
22-07-2011, 12:51
@Bas,
Als ik het goed inschat zou Muay Thai/Kickboksen het meest geschikt voor jou zijn. Je kunt op zoek gaan naar de meest effectieve stijl van zelfverdediging, maar dan zul je tig verschillende meningen tegenkomen die allemaal wel iets van waarde hebben. Maar uiteindelijk heeft iedereen die gewend is om klappen uit te delen en te ontvangen een streepje voor op iemand die dat niet is. Met bovengenoemde heb je het schoppen, slaan, clinchen (dus beetpakken) en het conditionele te pakken.

Briant
22-07-2011, 13:09
Haha, met mijn conditie + teen/voet was het niet aanrader geweest om daar nog bij aan te sluiten ;P. Leek me wel veel 'grondwerk' (noem je dat zo?). Maar zal wel keertje mee gaan doen. MMA leek trouwens niet enige vorm van bescherming te gebruiken, klopt dat? oO

Ik richt me na de vakantie (22 aug) in mijn les 100% op grondwerk (en takedowns). Hiervoor is geen bescherming nodig, maar tok, bitje en mma-handschoenen zijn optioneel. Als er met MMA wordt gespard of trap/stootwerk dan wordt er wel bescherming gebruikt.

Je kent je eigen lichaam, rustig beginnen is erg belangrijk. Als je lekker blijft kickboxen is dat ook prima hoor ;)

Bast
22-07-2011, 13:37
Haha, ga iig nog lesje karate meedoen as dinsdag, mits mijn voet dan weer fatsoenlijk bruikbaar is. Die vorm van karate is naar mijn weten vrij hard, wellicht niet handig om mee te gaan doen met een voet waar ik niet eens fatsoenlijk op kan lopen :P. Wil ook nog lesje taekwondo volgen :). Maar het zou me niet verbazen als ik later bijv kies voor X, zo af en toe ook lesje Y en Z mee doe ^_^.

edit;
btw Briant, heb je nog link voor mij naar die web winkel?

ieatsoul
22-07-2011, 13:44
Zoek je iets effectief, dan zou ik gaan kickboksen. Wil je een ''traditionele'' vechtsport, dan raad ik je Karate aan. Bij Karate, gaat het er (vaak) minder hard aan toe dan bij het kickboksen. Als je iets wil gaan doen, omdat je in beweging wilt zijn dan kan karate heel erg leuk zijn en ook slopend hoor.

Maar stel je zegt, ik wil iets hebben waar ik bijvoorbeeld op straat veel aan heb, dan zeg ik KB/MMA. Ikzelf doe ze alle 3, karate omdat ik de discipline, traditie en art heel erg mooi vind. En KB en MMA omdat het lichamelijk slopend is, maar mij toch veel voldoening geeft. Mijn conditie is aanzienlijk verbeterd hierdoor. Je wordt er ook ''harder'' van :p.

Briant
22-07-2011, 14:49
Bij La Sala doen ze Kyokushin, dat is harder dan kickboxen kan ik je vertellen.

Mister T.
22-07-2011, 15:09
Goed bezig Bast! gewoon lekker rondkijken naar wat jij fijn vind.
En je voet de tijd geven om te herstellen anders wordt het er niet beter op!

Ga zo door.

Gr T.

Asura
22-07-2011, 15:33
Ik heb elke vechtsport wel zijn waarde zien bewijzen op straat, van karate tot kung-fu, maar dan moet je vaak wel een beetje aanpassen, en niet alleen puur doen wat je Sensei of Sifu zegt. Alles werkt wel op een ongetraind iemand. Maar je moet wel zorgen dat je uit de gevarenzones blijft, afstand houden en niet gaan worstelen met je tegenstander als je dat nooit doet.

Kyokushin mixed het traditionele met lekker beuken. En zelfs als je kickboxen wilt gaat doen heeft deze stijl een toegevoegde waarde. Veel grote vechtsporters hebben een KK achtergrond.

En iedereen heeft dat met zijn voet in het begin, ik had het constant. Heb wel keiharde voeten nu omdat ik tegen 100000 ellebogen heb getrapt. Laat staan bomen, lantarenpalen en schenen xD

Pansier
22-07-2011, 15:47
Zoek je iets effectief, dan zou ik gaan kickboksen. Wil je een ''traditionele'' vechtsport, dan raad ik je Karate aan. Bij Karate, gaat het er (vaak) minder hard aan toe dan bij het kickboksen. Als je iets wil gaan doen, omdat je in beweging wilt zijn dan kan karate heel erg leuk zijn en ook slopend hoor.

Maar stel je zegt, ik wil iets hebben waar ik bijvoorbeeld op straat veel aan heb, dan zeg ik KB/MMA. Ikzelf doe ze alle 3, karate omdat ik de discipline, traditie en art heel erg mooi vind. En KB en MMA omdat het lichamelijk slopend is, maar mij toch veel voldoening geeft. Mijn conditie is aanzienlijk verbeterd hierdoor. Je wordt er ook ''harder'' van :p.

Het (echte) muaythai is ook traditioneel hoor ;).

ieatsoul
22-07-2011, 18:12
Ik doe zelf Wado karate, en ik moet inderdaad zeggen dat de Kyokushin karateka´s een van de lastigste tegenstanders zijn. Die zijn echt hard gewoon :P. Alle vechtsporten en zelfverdedigingssporten zijn bedoeld om jezelf te kunnen verdedigen. Ik heb het zelf (gelukkig) nog nooit toegepast op straat.

Maar ik denk dat als ik ooit ruzie zou krijgen op straat, dat ik meer aan het kb/mma heb dan aan het karate. Want real life situaties gaan nou niet eenmaal in slow-motion zoals ik heb geleerd.

@Pansier, ja het MT wel :p, maar dan hebben we het ook over het MT

Pansier
22-07-2011, 19:04
Ik doe zelf Wado karate, en ik moet inderdaad zeggen dat de Kyokushin karateka´s een van de lastigste tegenstanders zijn. Die zijn echt hard gewoon :P. Alle vechtsporten en zelfverdedigingssporten zijn bedoeld om jezelf te kunnen verdedigen. Ik heb het zelf (gelukkig) nog nooit toegepast op straat.

Maar ik denk dat als ik ooit ruzie zou krijgen op straat, dat ik meer aan het kb/mma heb dan aan het karate. Want real life situaties gaan nou niet eenmaal in slow-motion zoals ik heb geleerd.

@Pansier, ja het MT wel :p, maar dan hebben we het ook over het MT

Ik denk ik zeg het maar even, omdat alleen kickbox wordt genoemd.

Bromios
22-07-2011, 22:33
Ik heb elke vechtsport wel zijn waarde zien bewijzen op straat, van karate tot kung-fu, maar dan moet je vaak wel een beetje aanpassen, en niet alleen puur doen wat je Sensei of Sifu zegt. Alles werkt wel op een ongetraind iemand. Maar je moet wel zorgen dat je uit de gevarenzones blijft, afstand houden en niet gaan worstelen met je tegenstander als je dat nooit doet.

Kyokushin mixed het traditionele met lekker beuken. En zelfs als je kickboxen wilt gaat doen heeft deze stijl een toegevoegde waarde. Veel grote vechtsporters hebben een KK achtergrond.

En iedereen heeft dat met zijn voet in het begin, ik had het constant. Heb wel keiharde voeten nu omdat ik tegen 100000 ellebogen heb getrapt. Laat staan bomen, lantarenpalen en schenen xD

Het beste wat werkt op straat is praten of weglopen... Knokken doe je op de mat. Dus als je er wat mee wilt kun je beter op atletiek gaan ;)

Asura
23-07-2011, 02:40
Bedankt voor de tip man :P Werkt alleen niet als de helft van je buurt bestaat uit dronkelappen en criminelen, mischien wel in Alkmaar ofzo hoor weet ik niet. Aangezien Bast ook zocht naar een goede stijl voor zelfverdediging zei ik dat.

João
23-07-2011, 14:14
Haaha, in zo'n buurten werkt dat inderdaad niet.
Als ik mij bij overvallen en straatruzies enzo op die manier zou verweren zouden ik en nog anderen echt niet meer veilig zijn de komende maanden...
maar inderdaad, vechtsporten kunnen effectief zijn bij zelfverdediging.

fighterboy
23-07-2011, 19:45
Kwa zelfverdediging is Krav Maga beter. Kickboksen en MMA blijft uiteindelijk toch een spelletje.

R.H.
23-07-2011, 19:47
Kwa zelfverdediging is Krav Maga beter. Kickboksen en MMA blijft uiteindelijk toch een spelletje.

http://www.nls.net/mp/syd/pox/troll.5116425.jpg

Pansier
23-07-2011, 21:24
Kwa zelfverdediging is Krav Maga beter. Kickboksen en MMA blijft uiteindelijk toch een spelletje.

Volgens mij ben ik niet meer de grootste trol op dit forum... :( :lol:

Mister T.
24-07-2011, 10:45
Niet te hard van stapel lopen he Pansier! ;)


Nee geintje, ik denk het inderdaad ook niet meer :)

Briant
24-07-2011, 12:47
Kwa zelfverdediging is Krav Maga beter. Kickboksen en MMA blijft uiteindelijk toch een spelletje.

http://www.angryblacklady.com/wp-content/uploads/2010/09/ABL-how-about-a-nice-cup-of-shut-the-fuck-up.jpg

Pansier
24-07-2011, 13:32
Niet te hard van stapel lopen he Pansier! ;)


Nee geintje, ik denk het inderdaad ook niet meer :)

Van nederlagen leer je weer ;).

I'll be back! :lol:

Bast
28-07-2011, 15:41
Goed, nog even update vanaf mijn kant :P. Meegedaan met lesje Kyokushin karate. Zoals al eerder vermeld is dat wel een stukje harder dan muay thai. Geen scheenbeschermers, geen gloves. Wel raar om te zien hoe ik, en okay, ik ben niet bepaald 2 meter en 95kg, vollop tegen een dame aan kan slaan die dik een kop kleiner is. Bij muay thai geleerd dat mensen op afstand te houden zijn door ze trap te geven, maar bij KK Karate lopen ze gewoon door o_O.

Geen katas gedaan. Na de les daar nog naar gevraagd; maar als nieuw persoon (en ik was niet de enige nieuwe die les) zou je dan wat verdwaald gaan lopen in de les (letterlijk denk ik).

Wel minder gezweet dan bij muay thai, maar wel mee harde meppen geïncasseerd. Maar zeker wel tof om te doen :)

Nu ik toch post; nog twee vragen.
Heb inmiddels een bitje, in warm water gedaan etc om hem te vormen, maar als ik nu mijn mond open doe valt dat ding er spontaan uit. Nu snap ik dat ie niet muur en muur vast moet zitten, maar hij valt er wel heel erg makkelijk uit. Klopt dat? Zo nee, hoe fix ik dat?

En is de bescherming bij TKD qua scheenbescherming hetzelfde als bij Muay Thai? Bij MT heb ik het nu gezien, en wat vriendinnen doen TKD maar zegen alle 3 iets anders, maar als ik die bij elkaar optel kom ik op ongeveer hetzelfde uit als bij MT. Wat is het nou? o_O

Pansier
28-07-2011, 15:56
Goed, nog even update vanaf mijn kant :P. Meegedaan met lesje Kyokushin karate. Zoals al eerder vermeld is dat wel een stukje harder dan muay thai. Geen scheenbeschermers, geen gloves. Wel raar om te zien hoe ik, en okay, ik ben niet bepaald 2 meter en 95kg, vollop tegen een dame aan kan slaan die dik een kop kleiner is. Bij muay thai geleerd dat mensen op afstand te houden zijn door ze trap te geven, maar bij KK Karate lopen ze gewoon door o_O.

Geen katas gedaan. Na de les daar nog naar gevraagd; maar als nieuw persoon (en ik was niet de enige nieuwe die les) zou je dan wat verdwaald gaan lopen in de les (letterlijk denk ik).

Wel minder gezweet dan bij muay thai, maar wel mee harde meppen geïncasseerd. Maar zeker wel tof om te doen :)

Nu ik toch post; nog twee vragen.
Heb inmiddels een bitje, in warm water gedaan etc om hem te vormen, maar als ik nu mijn mond open doe valt dat ding er spontaan uit. Nu snap ik dat ie niet muur en muur vast moet zitten, maar hij valt er wel heel erg makkelijk uit. Klopt dat? Zo nee, hoe fix ik dat?

En is de bescherming bij TKD qua scheenbescherming hetzelfde als bij Muay Thai? Bij MT heb ik het nu gezien, en wat vriendinnen doen TKD maar zegen alle 3 iets anders, maar als ik die bij elkaar optel kom ik op ongeveer hetzelfde uit als bij MT. Wat is het nou? o_O

Je bitje moet je wanneer hij nog vervormbaar is in je mond doen, aandrukken bij je tandvlees en hard zuigen, zodat hij eromheen gaat. Hij moet met moeite uitgaan.

Mister T.
28-07-2011, 16:26
Ik hoop dat je een goede keus kan maken en ben benieuwd wat je gaat kiezen.
Bitje moet inderdaad wel wat vaster zitten en niet zomaar los vallen.

Over scheenbeschermers durf ik niks te zeggen omdat ik nooit taekwondo heb gedaan ik dacht dat dat ook zonder was.

Gr T.

Marchant
28-07-2011, 16:29
wanneer hij nog vervormbaar is in je mond doen, aandrukken bij je tandvlees en hard zuigen, zodat hij eromheen gaat. Hij moet met moeite uitgaan.

:lol:

http://www.maniacworld.com/you-go-girlfriend.jpg

ChingChong
28-07-2011, 16:31
:lol:

http://philosophistry.com/scans/2010/lol-face.jpg

Asura
28-07-2011, 16:34
Waar trainde je KK bast?

Bast
28-07-2011, 17:12
Bij La Sala in Tilburg =]

Asura
28-07-2011, 17:52
Nooit mee in contact gekomen, mischien zitten die onder een andere organisatie dan die van mij. De dames bij Kyokushin kunnen goed tegen een stootje inderdaad. Twee meisjes waar ik vroeger mee sparde konde beter tegen mijn lowkicks dan veel gasten daar haha.

Pansier
28-07-2011, 21:00
:lol:

http://www.maniacworld.com/you-go-girlfriend.jpg

Er zijn natuurlijk altijd ''kleine kindjes'' bij die weer moeten doordenken ;).

http://www.portlandmercury.com/images/blogimages/2010/01/11/1263281989-1computernerd.jpg

Marchant
28-07-2011, 21:09
Er zijn natuurlijk altijd ''kleine kindjes'' bij die weer moeten doordenken ;).

http://www.portlandmercury.com/images/blogimages/2010/01/11/1263281989-1computernerd.jpg


Hahaha fuck ik heb dit plaatje al 100x gezien maar er valt me nu pas iets op............. heeft hij nu al echt kleuren foto's van vrouwen op zijn beeldscherm?????? damn oldschool dungeon !